Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) a acceptat introducerea în operare de către ROMATSA a noului sistem de gestionare a traficului aerian

Published

on

Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), în calitate de autoritate națională de supervizare a acceptat introducerea în operare de către ROMATSA a fazei 1 a noului sistem de gestionare a traficului aerian ATM 2015+, produs de firma INDRAS Sistemas din Spania, acesta funcționând ca sistem operațional de bază în furnizarea serviciilor de trafic aerian în Regiunea de informare a zborurilor București (FIR București), anunță AACR printr-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro. 

Noul sistem ATM 2015+ reprezintă un pas înainte în obiectivul României de a se alinia cu Planul general de gestionare a traficului aerian la nivel european (European ATM Master Plan) și de a pune în aplicare conceptele de dezvoltare generate de programul SESAR al Uniunii Europene.

Sistemul ATM2015+ este dezvoltat în scopul îmbunătățirii siguranței managementului traficului aerian în FIR București și este proiectat să funcționeze pe o arhitectură modernă, care integrează conceptul ”Open Architecture” definit de SESAR, concept ce va permite o dezvoltare ulterioară, scalabilă, a acestuia.

Noul sistem ATM 2015+ va permite creșterea capacității în spațiul aerian al Romaniei, este un instrument modern și flexibil pentru controlorii de trafic aerian, conține funcțiuni ce vor facilita trecerea de la actuala planificare și operare a zborurilor pe bază de plan de zbor, la conceptul operațiunilor bazate pe traiectoria de zbor 4D și nu în ultimul rând implementarea serviciului prin legatura de date între serviciile de trafic aerian de la sol și aeronava aflată în zbor.

După ce a parcurs etapele de testare și de funcționare în paralel cu vechiul sistem SELEX, începand cu 04 aprilie 2019 sistemul a intrat in utilizare operațională pe timpul nopții, urmând ca începând cu ora 00:00 a datei de 9 aprilie 2019 să intre complet H24 în utilizare operațională.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

COMUNICATE DE PRESĂ

Cooperare româno-britanică la nivel de think tank: New Strategy Center și London School of Economics IDEAS au încheiat un protocol de cooperare

Published

on

© New Strategy Center

New Strategy Center și London School of Economics IDEAS au încheiat un protocol de cooperare, al carui scop este elaborarea de analize și studii pe teme de interes comun în domeniul afacerilor externe, securității și al relațiilor economice internaționale sau pe alte domenii considerate a fi prioritare pentru cele două părți, informează think tank-ul de la București într-un comunicat.

Potrivit protocolului, New Strategy Center și LSE IDEAS vor organiza evenimente în comun și vor face schimburi de experți pentru conferințe și dezbateri.

Protocolul a fost semnat de profesorul Cristopher Coker, directorul LSE IDEAS, și de ambasadorul Sergiu Celac, președintele de onoare al New Strategy Center.

 

LSE IDEAS este think tank-ul în domeniul afacerilor externe și securității internaționale al prestigioasei universități britanice London School of Economics.

New Strategy Center este un think tank românesc specializat în politică externă, de apărare și securitate, o organizație non-partizană, non-guvernamentală.

New Strategy Center iși concentrează activitatea pe trei direcții principale: furnizarea de analize de specialitate pentru factorii de decizie; desfășurarea unor dezbateri periodice, atât în regim Chatham House, cât și publice, pe teme de interes pentru securitatea națională a României; extinderea activității externe prin încheierea de parteneriate cu instituții sau organizații similare din Europa și SUA, în vederea elaborării de documente de politici și organizării de conferințe internaționale. Regiunea extinsă a Mării Negre și zona Balcanilor sunt domenii de interes prioritar pentru New Strategy Center.

De asemenea, activitățile New Strategy Center acoperă subiecte de pe agenda internă din România, relevante pentru securitatea națională, cum ar fi achizițiile în domeniul apărării, securitatea energetică, securitatea cibernetică și amenințările hibride.

New Strategy Center consideră că pe marile teme care țin de securitatea națională trebuie să existe consens politic și național. Avem nevoie de o coerență a politicilor publice în plan securitar, avem nevoie de strategii pe termen mediu și lung, care să fie asumate de întreg spectrul politic și să fie duse la bun sfârșit, indiferent de guvernele care se succed la putere. Pentru că dincolo de simpatiile politice, dincolo de stânga sau de dreapta, există România.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Gabriela Drăgan și-a încheiat mandatul de director general al Institutului European din România. Noul director al IER este Oana-Mihaela Mocanu

Published

on

© Institutul European din România/ Facebook

Gabriela Drăgan, prof. univ. dr. în cadrul Academiei de Studii Economice, și-a încheiat luni mandatul în funcția de director general al Institutului European din România, poziție pe care a ocupat-o din 30 iulie 2019, informează IER într-un comunicat.

”Doamna prof.univ.dr. Gabriela Drăgan își va încheia mandatul de Director General al Institutului European din România (IER) la data de 29 iulie 2019. Doamna Gabriela Drăgan a fost Director General ad interim al IER în perioada 1 ianuarie 2008 – 29 iulie 2009, iar din 30 iulie 2009 a ocupat funcția de Director General al IER”, scrie sursa citată.

Prin decizia Consiliului de Administrație al IER, noul director al instituției va fi Oana-Mihaela Mocanu, aceasta urmând să ocupe începând cu data de 30 iulie 2019 funcția de director general ad interim.

”Doamna Oana-Mihaela Mocanu, doctor în economie, și-a început activitatea la IER în anul 2000. Este redactor-șef al Romanian Journal of European Affairs și șef Birou Studii și Analize”, precizează IER.

Conform sursei citate, ”Consiliul de Administrație și colectivul IER doresc să-și exprime deplina apreciere și recunoștință cu privire la întreaga activitate desfășurată de doamna Gabriela Drăgan în calitate de Director General al Institutului European din România. Domnia sa a contribuit în mod semnificativ la dezvoltarea strategiei instituționale a IER, la diversificarea activităților și programelor derulate de institut, susținând totodată implementarea de noi inițiative, prin care să se asigure o mai bună conectare a IER, atât în plan național cât și european. La nivel profesional, a reprezentat cu eficiență și discreție instituția în relația cu partenerii instituționali, desfășurând și o semnificativă activitate publicistică și de comunicare, menită să consolideze profilul profund european al Institutului. La nivel personal, a asigurat un climat de stabilitate, verticalitate și transparență, încurajând dezvoltarea angajaților IER și îmbunătațirea abilităților acestora”.

Institutul European din România, instituţie publică aflată în coordonarea Ministerului Afacerilor Externe, are ca misiune furnizarea de expertiză în domeniul afacerilor europene administraţiei publice, mediului de afaceri, partenerilor sociali şi societăţii civile. În perioada 2000-2006, IER s-a concentrat pe analiza impactului pe care aderarea României la UE l-ar avea asupra economiei şi societăţii româneşti. După aderarea României la UE în 2007, institutul a pus accentul pe sprijinirea consolidării deciziilor şi politicilor rezultate din calitatea României de stat membru UE şi din evoluţiile politice şi instituţionale înregistrate la nivel comunitar.

Pentru informații suplimentare privind activităţile specifice desfăşurate de institut vă rugăm accesați www.ier.gov.ro.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Ministerul Fondurilor Europene: Simplificăm depunerea cererilor de finanțare în cadrul Programului Operațional Capital Uman

Published

on

©Roxana Mânzatu/ Facebook

Ministerul Fondurilor Europene începe o acțiune amplă de simplificare a proceselor care trebuie parcurse pentru accesarea fondurilor europene. Un prim demers este făcut de Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capital Uman (AM POCU), potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeana.ro

„Simplificăm depunerea cererilor de finanțare în cadrul Programului Operațional Capital Uman. Patru documente diferite solicitate până acum vor fi înlocuite de Documentul Unic pentru verificarea Conformității Administrative și a Eligibilității. Datorită acestor modificări, beneficiarii vor completa mai simplu și vor încărca mai repede anexele solicitate în etapa de depunere a cererilor de finanțare, iar evaluarea conformității administrative și a eligibilității proiectelor va dura mai puțin timp”, a declarat Roxana Mînzatu, ministrul fondurilor europene.

Documentul Unic pentru verificarea Conformității Administrative și a Eligibilității (DUCAE) înlocuiește anexele nr. 2, 3,  4 și  5 ale documentului „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”. Astfel, la depunerea cererii de finanțare, solicitantul va depune un DUCAE, completat conform instrucțiunilor (Anexa 2 la documentul „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”) și câte un DUCAE pentru fiecare partener (Anexa 3 la documentul „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”), dacă este cazul.

O altă noutate este că solicitanții au la dispoziție un model de procedură de selecție a partenerilor (formularul 5) și de notă justificativă privind valoarea adăugată a parteneriatului (formularul 6).

Beneficii pentru solicitanți:

  • Diminuarea riscului ca o cerere de finanțare să fie respinsă în etapa de verificare a conformității administrative și a eligibilității;
  • Reducerea timpului de completare și încărcare anexe în aplicația MySmis2014, inclusiv prin eliminarea obligativității ștampilării acestor anexe;
  • Separarea anexelor ce trebuie prezentate de solicitant/lider, respectiv partener(i), fapt ce asigura că toate părțile implicate înțeleg exact ce obligații revin fiecăreia în cadrul proiectului;
  • Reducerea timpului alocat pentru pregătirea documentației administrative, ceea ce va permite solicitanților să se concentreze pe scrierea unor proiecte de calitate, mărind șansele implementării cu succes a acestora;
  • Reducerea riscului ca unul dintre formulare să nu fie completat/încărcat la aplicare sau să fie încărcat un formular greșit;
  • Introducerea a două formulare noi, „Procedura de selecție parteneri” și „Nota justificativă privind valoarea adăugată a parteneriatului”, care includ condițiile minime solicitate, asigurând astfel un nivel minim de calitate și pentru aceste documente;
  • Introducerea unei liste de verificare a documentelor, care sprijină beneficiarii în a se asigura că au completat și că vor depune toate anexele necesare, atât pentru ei, în calitate de solicitanți/ lideri, cât și pentru parteneri, acolo unde este cazul;
  • Reducerea numărului de clarificări și contestații posibile și, implicit, a timpului total de evaluare, ceea ce va permite diminuarea timpilor de verificare;
  • Creșterea șanselor unei cereri de finanțare de a intra în evaluarea tehnico-financiară, punând astfel accent pe calitatea proiectului.

În egală măsură, introducerea Documentului Unic pentru verificarea Conformității Administrative și a Eligibilității aduce beneficii și pentru ofițerii de evaluare prin simplificarea procesului și reducerea timpului din această etapă.

Precizăm că modificările intră în vigoare de la data publicării ordinului, atât pentru apelurile lansate la această dată, cât și pentru cele care vor fi lansate. În cazul în care există cereri de finanțare depuse (înregistrate ca fiind transmise pe apelurile deschise) la data publicării acestui ordin, nu este obligatorie redepunerea anexelor în noua formă.

AM POCU va continua demersurile de simplificare pentru fiecare etapă parcursă de un proiect și stă la dispoziția beneficiarilor prin serviciului Help Desk: http://www.fonduri-ue.ro/contact/logare-utilizator.

Documente:

Documentul „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020” este publicat aici.

Anexele documentului „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”, aici.

Continue Reading

Cum pot vota românii din diaspora la alegerile prezidențiale

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending