Connect with us

GENERAL

Avocatul Aurel Ciobanu își prezintă viziunea de conducere a Baroului București: ”Este necesară reorientarea acestei profesii către valoarea sa cea mai importantă și anume, omul”

Published

on

Avocatul Aurel Ciobanu, candidat la demnitatea de Decan al Baroului București – poziția 1 pe listă – și candidat pentru calitatea de membru în Consiliul Baroului Bucuresti – poziția 11

 

În viziunea mea, avocatura la acest moment s-a îndepărtat de avocați, fiind necesară reorientarea acestei profesii către valoarea sa cea mai importantă și anume, omul. 

Afirm acest lucru pentru că în percepția mea avocatură a început să se orienteze către niște valori proprii mai mult unor societăti comerciale. Lăsând la o parte tendințele care apar la nivel internațional, de utilizare a unor programe informatice care să ia locul avocaților, asistăm la transformarea avocatului într-un simplu prestator de servicii, pentru care cel mai important deziderat este profitul material, câștigul, avocatul devenind treptat un simplu comerciant.  

Sigur că obținerea unor câștiguri financiare pentru a acoperi nevoile de zi cu zi ale profesionistului, este de natura unei profesii, dar nu cred și nu am crezut niciodată că este și de esența să și, cu atât mai mult, nu cred că acesta trebuie să fie  valoarea care să traseze direcția avocaturii.  

Cred că de la momentul la care s-a consacrat ca profesie, valorile sale au fost înțelegerea și dragostea pentru drept și valorile fundamentale ale individului și societății și de asemenea, respectul și abnegația în relaționarea cu clientul și în relaționarea cu celelalte entități pe care munca de zi cu zi a avocatului o presupune. Configurarea celei mai potrivite apărărări într-o cauză presupune, pe lângă cunoașterea dreptului, o bună cunoaștere a psihologiei umane, a limbajului atitudinal, etc. – avocatură apropiindu-se foarte mult de arhitectură și de ce nu, de actorie, cele trei profesii având ca numitor comun arta. 

Consider că direcția axată exclusiv pe caștigul financiar, în care se îndreaptă această profesie nu este cea mai potrivită pentru că, personal, nu îmi doresc să mă transform într-un comerciant sau să fiu asimilat unui simplu prestator de servicii, după ce 23 de ani am luptat cu pasiune pentru ca drepturile fundamentale ale oamenilor sa fie reconfigurate juridic, înțelese, și de asemenea respectate.  

Cred și voi continuă să cred, că un om care iubește dreptul, că un om care și-a dat mare parte din cei mai frumoși ani din viață acestei profesii – atât la nivelul practicii de zi cu zi cât și la nivelul învățământului juridic universitar și învățământului profesional, intern și internațional, ca om care a fost permanent implicat în admiterea și definitivatul în profesie, ca om care din primele venituri a readus la viață revista Pandectele Române și nu în ultimul rând, ca membru în comisiile de elaborare și modificare a numeroase legi, și chiar Coduri de procedură penală, că avocatură trebuie să fie orientată și să graviteze în jurul avocatului, privit atât ca profesionist cât mai ales că om. 

În viteza impusă de industrializarea profesiei și goana dupa profit am uitat de oameni si de nevoile cele mai elementare ale acestora. E bizar dar, în clamarea repetată a caracterului liberal al profesiei, în graba identificarii celor mai potrivite forme de asociere pentru cât mai profitabila industrializare a acesteia, am uitat ca la baza ei se află oamenii. Oameni care potrivit naturii lor trebuie sa se odihnescă – avocatura fiind vazută întotdeauna ca una dintre cele mai solicitante profesii, devin parinti, au de pregătit examene etc. Oameni care natural privesc spre partenerii de dialog, spre foștii lor colegi de facultate care nu numai ca se pot pensiona dupa 25 (chiar 20) de ani de muncă dar au reglementate 35 de zile de concediu de odihna pe an, 2 ani concediu de maternitate, 10 zile concediu de studii etc. și se gândesc că poate alegerea facută din pasiune nu a fost cea mai potrivită. Dacă la aceasta mai adăugăm și nuanțele de gri care apar în exercitarea profesiei zi de zi datorate modului de lucru cu instanțele, cu parchetul sau și mai trist, cu colegi avocați cu o vechime mai mare sau aflați pe o poziție de autoritate, până și cei mai sceptici încep să realizeze că poate este nevoie de o schimbare. 

Pe fondul acestei necesități de schimbare, am considerat încă de acum 4 ani că este cazul să depun eforturi suplimentare pentru a mă implica mai mult în profesie, atât la nivelul Baroului București, cât și la nivelul U.N.B.R., astfel încât, în masura în care pot să promovez valorile care m-au călăuzit pe tot parcursul carierei iar profesionistul să simtă că profesia se reorientează către el. Am avut placuta surpriză sa văd ca am obținut al treilea numar de voturi la Consiliu si primul loc ca număr de voturi în calitate de delegat la Congresul UNBR – la prima candidatura în organele de conducere a profesiei, fără niciun fel de promovare. Trebuie să recunosc că desi am fost extrem de onorat, senzația că aproape 1000 de avocati m-au delegat să le reprezint interesele a fost destul de copleșitoare – mai ales pentru un om aplecat spre responsabilitate și valorile tradiționale.  

Din păcate, mi-am dat seama destul de repede, că în calitate de consilier al Baroului București posibilitatea de demarare a unor schimbări este limitată, Consiliul fiind un organ colectiv care ia hotărâri cu majoritate și în care o singură voce din nefericire nu poate face diferența mai ales cand  sunt deja tabere formate de ani de zile care privesc cu plictiseala daca nu cu amuzament ”pe cei noi ” care ar vrea să schimbe ceva. Cum nu sunt și probabil nu voi fi niciodată un om care să facă ceva din inerție sau care să se conformeze dacă nu consideră ca e cazul (probabil de asta am fost și voi ramane avocat specializat în drept penal), când am realizat ca îmi pierd timpul și nici cu pasi mici nu pot realiza nici macar parțial ce îmi propusesem, am continuat să promovez valorile în care cred la nivelul  Facultății de Drept și INPPA. 

La acest moment, cred că singura modalitate în care implicarea mea personală poate schimba ceva, este la nivelul celuilalt pol de conducere al Baroului București, si anume la nivelul demnității de decan, drept pentru care am luat decizia de a candida. 

Am configurat viziunea mea de politică profesională într-un set de linii directoare la care mă voi referi succint în continuare, fără a realiza însă nici pe departe o epuizare a acestora: 

  1. Reglementarea la nivel normativa unui contract de colaborare între formele de organizare a profesiei și avocați care să aibă în vedere:
  • stabilirea unei perioade de repaus anual pentru recuperarea capacității de muncă similară concediului anual de odihnă al salariaților de 35 de zile lucratoare (asemănător colegilor nostri magistrați);
  • stabilirea unor zile libere pentru formare profesională, în cazul participării la cursuri sau la alte forme de specializare, organizate în ţară sau în străinătate precum și în cazul susținerii examenului de definitivare în profesie şi a examenului de doctorat, cu o durată de 10 zile pe an (similară colegilor nostri magistrați);
  • reglementarea unui numări minimal de zile de repaus pentru nasterea si ingrijirea copilului și a unui plafon decent de indemnizare în această perioadă;
  • reglementarea conditiilor în care se poate desface contractul de colaborare;
  • continuarea demersului de oferire către tinerii stagiari, într-un cadru festiv, a Robei si Codurilor fundamentale, ca sprijin al Baroului la început de carieră. 
  • Pe planul pregătirii profesionale, consider căaceasta trebuie orientată spre consolidarea cunoștințelor, integrității și a satisfacției în carieră a avocaților:
  • consultarea avocaților în legatură cu chestiunile spre care aceștia ar avea nevoie sa fie orientat învatamantul profesional, cu integrarea ulterioară într-un plan centralizat;
  • axarea  cu preponderență a activității de învățământ profesional pe chestiuni de practică, prin transmiterea către cursanți a unor modalități de utilizare a cunoștințelor, eficiente la nivel practic.
  • cooptarea de lectori consacrati la nivel european, confrați din barourile europene, cu un anume prestigiu profesional, care să arate viziunea lor pe chestiunile supuse dezbaterii, inclusiv pe domenii conexe esențiale pentru desfășurarea profesiei de avocat (managementul organizațiilor, psihologie, limbaj atitudinal, tehnici de audiere,etc.)
  1. Implicarea Baroului București, având în vedere dimensiunea acestuia (de 9702 avocați activi),în negocierea unor condiții cât mai avantajoase pentru avocații din cadrul său, prin:
  • încheierea asigurărilor profesionale; 
  • obținerea unui pachet de asigurări medicale; 
  • achiziționarea unui program legislativ; 
  • achiziționarea unui sistem de vot electronic care să înlocuiască prezența efectivă a avocaților la Adunările generale ale baroului, inclusiv la cele elective, și care să permită eventual, autentificarea avocatului în relația dintre el și barou.

Nu în ultimul rând, cred că poate începând din mai 2019, de la aceste alegeri, atunci când împreună ne vom prezenta la vot, ne vom gândi un pic mai mult și la colegele noastre și poate vom face un pas înainte în așa fel încât la nivelul Consiliului Baroului București și al delegaților la Congres să fie reprezentate și ele pentru a-și impune valorile, respectiv, viziunea asupra profesiei. 

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

GENERAL

Eurostat: Creșterea industrială în România a stagnat la începutul lui 2021, în timp ce UE a înregistrat un avânt în acest sector

Published

on

© European Union, 2021/ Source: EC - Audiovisual Service

Producţia industrială în Uniunea Europeană şi zona euro a înregistrat o creştere peste aşteptări în luna ianuarie, însă în România a stagnat comparativ cu luna decembrie şi a scăzut comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, potrivit estimărilor Eurostat, oficiul de statistică al Uniunii Europene.

În ianuarie 2021, producția industrială ajustată sezonier a crescut cu 0.8% în zona euro și cu 0.7% în UE, față de decembrie 2020,  În decembrie 2020, producția industrială a scăzut cu 0.1% în zona euro și a rămas stabilă în UE.

În ianuarie 2021 față de ianuarie 2020, producția industrială a crescut cu 0.1% în zona euro și cu 0.3% în UE.

Comparație lunară pe grupe industriale principale și pe state membre
În zona euro, în ianuarie 2021, față de decembrie 2020, producția de bunuri de consum durabile a crescut cu 0.8%, bunuri de consum nedurabile cu 0.6%, energie și bunuri de capital cu 0.4% și bunuri intermediare cu 0.3%.

În UE, producția de bunuri de consum nedurabile a crescut cu 0.8 %, energia și bunurile de capital cu 0.6 %, iar bunurile de consum intermediare și durabile cu 0.4 %.

Dintre statele membre pentru care sunt disponibile date, cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Luxemburg (+3.8%), Grecia și Franța (atât +3.4%), cât și Belgia (+3.1%).

Cele mai mari scăderi au fost observate în Estonia și Letonia (atât -1.5%), Portugalia (-1.3%) și Spania (-0.7%).

În România, producţia industrială a stagnat în luna ianuarie 2021 comparativ cu luna decembrie a anului trecut.

Comparație anuală pe grupe industriale principale și pe state membre
În zona euro, în ianuarie 2021, față de ianuarie 2020, producția de bunuri intermediare a crescut cu 1.8%, bunuri de consum durabile cu 1.6%, bunuri de capital cu 0.9% și energie cu 0.4%, în timp ce producția de bunuri de consum nedurabile a scăzut cu 3.9%.

În UE, producția de bunuri de consum durabile a crescut cu 3.0%, bunurile intermediare cu 2.2% și bunurile de capital cu 0.9%, în timp ce producția de energie a scăzut cu 0.5%, iar bunurile de consum nedurabile cu 3.2%.

Dintre statele membre pentru care sunt disponibile date, cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Irlanda (+27.5%), Lituania (+11.8%) și Polonia (+5.6%).

Cele mai mari scăderi au fost observate în Portugalia (-6.5%), Malta (-6.2%) și Slovacia (-4.0%).

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană a inițiat procedura de infringement împotriva României pentru netranspunerea Codului European al Comunicațiilor Electronice

Published

on

© European Union, 2015/Source: EC - Audiovisual Service

Comisia Europeană a inițiat joi, 4 februarie, proceduri de constatare a neîndeplinirii obligațiilor împotriva României și a altor 23 de state membre ale Uniunii Europene pentru netranspunerea Codului European al Comunicațiilor Electronice, potrivit unui comunicat

Codul european al comunicațiilor electronice modernizează cadrul european de reglementare pentru comunicațiile electronice, pentru a spori opțiunile și drepturile consumatorilor, de exemplu prin asigurarea unor contracte mai clare, a unor servicii de calitate și a unor piețe concurențiale. Codul asigură, de asemenea, standarde mai ridicate ale serviciilor de comunicare, inclusiv comunicații de urgență mai eficiente și mai accesibile. În plus, acesta le permite operatorilor să beneficieze de norme care stimulează investițiile în rețele de foarte mare capacitate, precum și de o previzibilitate mai mare în materie de reglementare, conducând la servicii și infrastructuri digitale mai inovatoare.

Termenul pentru transpunerea Codului în legislația națională a fost 21 decembrie 2020. Până în prezent, doar GreciaUngaria și Finlanda au notificat Comisiei faptul că au adoptat toate măsurile necesare pentru transpunerea directivei, declarând astfel că au finalizat procesul de transpunere, în ciuda faptului că Bruxelles-ul le-a oferit statelor membre orientări și asistență ample, cu scopul de a le sprijini în procesul de transpunere a directivei în legislația națională. În plus, Organismul Autorităților Europene de Reglementare în Domeniul Comunicațiilor Electronice (OAREC) a elaborat și a publicat orientări menite să contribuie la punerea în aplicare cu succes a noilor norme.

Prin urmare, Comisia a trimis scrisori de punere în întârziere Belgiei, Bulgariei, Cehiei, Danemarcei, Germaniei, Estoniei, Irlandei, Spaniei, Franței, Croației, Italiei, Ciprului, Letoniei, Lituaniei, Luxemburgului, Maltei, Țărilor de Jos, Austriei, Poloniei, Portugaliei, României, Sloveniei, Slovaciei și Suediei, prin care le solicită să adopte și să notifice măsurile relevante. Statele membre au la dispoziție două luni pentru a răspunde.

Codul european al comunicațiilor electronice este un act legislativ esențial pentru a realiza societatea europeană a gigabiților și pentru a asigura participarea deplină a tuturor cetățenilor UE la economia digitală și la societate.

Continue Reading

CONSILIUL UE

Consiliul UE și Parlamentul European au ajuns la un acord privind “Fondul Social European +” de 88 de miliarde de euro

Published

on

© Curtea de Conturi Europeană

Președinția portugheză a Consiliului UE și negociatorii Parlamentului European au ajuns la un acord politic privind regulamentul de instituire a Fondului Social European Plus (FSE+), care face parte din bugetul UE 2021-2027, potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Acordul politic a fost salutat de Comisia Europeană, printr-un comunicat publicat vineri.

FSE va fi un instrument-cheie financiar pentru punerea în aplicare a pilonului european al drepturilor sociale, pentru sprijinirea locurilor de muncă și pentru crearea unei societăți echitabile și favorabile incluziunii sociale. De asemenea, va oferi statelor membre resursele necesare pentru redresarea societăților și economiilor noastre după criza COVID-19.

Cu un pachet financiar global de aproape 88 de miliarde de euro, FSE+ va sprijini investițiile în crearea noilor locuri de muncă, precum și în educație și formare. De asemenea, fondul va sprijini incluziunea socială, accesul la asistență medicală și măsurile pentru eradicarea sărăciei în UE.

Nelson de Souza, ministrul portughez pentru planificare a declarat: „Fondul Social European+ va avea o contribuție decisivă la atenuarea consecințelor negative ale crizei actuale, prin promovarea ocupării forței de muncă și reducerea nivelului sărăciei, creând oportunități mai bune pentru toți, în special pentru tineri și copii. Grupurile mai vulnerabile vor fi, de asemenea, favorizate de FSE+”.

FSE+ a fost propus pentru prima dată de Comisia Europeană în 2018, ca parte a pachetului legislativ pentru politica de coeziune 2021-2027.

Proiectul reunește mai multe instrumente, inclusiv fondul pentru persoanele defavorizate și programul de abordare a șomajului în rândul tinerilor. Acest lucru conferă statelor membre UE o flexibilitate mai mare și coerență între programe, reducând astfel birocrația. Proiectele finanțate de fond ar trebui să abordeze provocările identificate în recomandările anuale specifice fiecărei țări.

În 2020, FSE+ a fost adaptat la pachetul de redresare pentru a consolida, printre altele, sprijinul pentru ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor, menit să ofere oamenilor competențe adaptate pieței forței de muncă, în special, nevoilor tranzițiilor ecologice și digitale.

Textul include, de asemenea, o prevedere care acoperă măsurile temporare care permit utilizarea fondului în circumstanțe excepționale și neobișnuite.

Mai precis, echipele de negociere ale colegiuitorilor au convenit asupra cerințelor privind alocarea resurselor FSE+ la nivel național în conformitate cu obiectivele de politică ale fondului, precum incluziunea socială, abordarea lipsurilor materiale, sprijinirea tinerilor care nu sunt încadrați profesional și nu urmează niciun program educațional și atenuarea sărăciei în rândul copiilor.

Nicolas Schmit, comisarul pentru locuri de muncă și drepturi sociale, a declarat: „Fondul Social European Plus investește în oameni. Salut acordul politic încheiat, deoarece acest fond este mai important ca niciodată. Criza a pus în pericol tinerii, copiii și comunitățile vulnerabile”.

Valdis Dombrovskis, vicepreședintele executiv pentru economie a subliniat faptul că: „Acest instrument de finanțare va fi principala noastră cale de a investi în oameni și de a construi o Europă favorabilă incluziunii pe măsură ce ieșim din criză. FSE va contribui la crearea unor oportunități mai egale, la îmbunătățirea accesului pe piața forței de muncă, la condiții de muncă mai echitabile și la îmbunătățirea protecției sociale. Acesta se va concentra pe combaterea sărăciei și pe dezvoltarea competențelor adecvate pentru tranzițiile digitale și ecologice, subliniind valoarea și nevoile tinerilor: generația noastră următoare”.

Acordul politic va fi înaintat spre aprobare către ambasadorii statelor membre la UE (Coreper) și plenul Parlamentului European. Apoi, discuțiile vor continua la nivel tehnic pentru a finaliza textul integral al regulamentului.

Continue Reading

Facebook

Team2Share

Dacian Cioloș15 hours ago

Dacian Cioloș, despre rezolvarea situației românilor reținuți în centrele pentru migranți din Regatul Unit: Nu ați greșit când ați trimis opt deputați USR PLUS în PE

INTERNAȚIONAL15 hours ago

Campania de reducere a extremismului online inițiată de Emmanuel Macron și Jacinda Ardern a fost impulsionată cu sprijinul SUA

Alin Mituța16 hours ago

Alin Mituța: Poliția de frontieră britanică va opri reținerile cetățenilor români în centrele pentru migranți

SUA19 hours ago

Bloomberg: SUA și UE au ajuns la un acord temporar privind tarifele la importurile de oțel și aluminiu

U.E.20 hours ago

UE salută comunicarea la nivel tehnic între Armenia și Azerbaidjan și continuă monitorizarea situației îngrijorătoare din zona comună de graniță

SUA21 hours ago

Secretarul de stat american Antony Blinken a trimis un emisar la Tel Aviv pentru detensionarea conflictului dintre Israel și militanții palestinieni

ROMÂNIA22 hours ago

Marcel Ciolacu, sunat de premierul Florin Cîțu privind PNRR: Îi voi pune la dispoziție toți specialiștii PSD

NATO2 days ago

Ministrul apărării și comandantul Forțelor pentru Operații Speciale SUA în Europa au discutat despre descurajarea Rusiei și asigurarea stabilității la Marea Neagră

FONDURI EUROPENE2 days ago

Ministrul Cristian Ghinea, despre viziunea integratoare buget național – PNRR: “Cine coordonează asta? Eu împreună cu primul ministru”

POLITICĂ2 days ago

Ziua națională a victimelor comunismului. PMP aduce un omagiu martirilor regimului comunist și îndeamnă partidele să respingă tendințele extremiste

Mircea Hava5 days ago

Mircea Hava regretă lipsa consultărilor cu eurodeputații români pe tema PNRR: Dacă nu ne ducem foarte bine pregătiți la sfârșitul lui mai, nu ne vom întoarce cu 29,2 mld. de euro

NATO6 days ago

Klaus Iohannis, către Joe Biden, la summitul B9: Pledez pentru o creștere a prezenței militare a SUA în România și sudul flancului estic al NATO

NATO6 days ago

Secretarul general al NATO: Participarea lui Joe Biden la Summitul “București 9” demonstrează angajamentul SUA de a întări Alianța Nord-Atlantică

NATO6 days ago

Klaus Iohannis: Prezența lui Joe Biden și a lui Jens Stoltenberg la summitul B9 arată că am reușit să creștem reziliența și postura de descurajare a NATO pe flancul estic

COMISIA EUROPEANA6 days ago

Comisarul european Adina Vălean anunță că trenul Connecting Europe Express își va începe călătoria de promovarea a transportului feroviar verde în toamnă. Pe 18 septembrie, trenul se va opri și la București

CONSILIUL EUROPEAN7 days ago

Moment istoric la Strasbourg. Emmanuel Macron și liderii instituțiilor UE au lansat Conferința privind viitorul Europei: Să ne scriem noi înșine noile noastre legende

COMISIA EUROPEANA7 days ago

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen: Conferința privind viitorul Europei reprezintă oportunitatea de a construi un nou scop comun

PARLAMENTUL EUROPEAN7 days ago

Președintele PE, la lansarea Conferinței privind Viitorul Europei: Dacă reflecțiile cetățenilor implică o actualizare a Tratatelor, să fim curajoși! Nu ar trebui să existe niciun tabu legat de modul în care funcționează UE

Dragoș Pîslaru7 days ago

Dragoș Pîslaru: Prima idee pentru viitorul Europei este legătura dintre economic și social. Europa nu este doar despre milioane de euro, ci despre milioane de cetățeni

Dragoș Pîslaru1 week ago

Dragoș Pîslaru, înaintea Summitului Social de la Porto: Dacă nu înțelegem că trebuie să integrăm categoriile vulnerabile, ne punem valorile democrației în pericol

Advertisement
Advertisement

Trending