Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Banca Mondială: Economiile din Europa şi Asia Centrală accelerează ritmul reformelor pentru îmbunătăţirea climatului de afaceri pentru IMM-uri

Published

on

Economiile din Europa şi Asia Centrală au intensificat ritmul reformelor pentru a îmbunătăţi climatul de afaceri pentru întreprinderile mici şi mijlocii, se arată în raportul Băncii Mondiale intitulat Doing Business 2019: Training for Reform, dat publicităţii de Banca Mondială.

În regiune au fost implementate în total 54 de reforme în ultimul an, comparativ cu 43 de reforme implementate în anul anterior. Aproape toate cele 23 de economii din regiune au efectuat reforme care ajută la crearea de locuri de muncă și stimularea întreprinderilor private.

Regiunea găzduiește două dintre cele mai importante 10 economii din acest an, măsurate în raportul Doing Business, Georgia se mută pe locul 6, iar FYR Macedonia urcă un loc, pe locul 10. Regiunea găzduiește, de asemenea, două dintre ţările care au avansat cel mai mult în acest an, Azerbaidjan și Turcia.

„Încă o dată, economiile Europei și Asiei Centrale au demonstrat un angajament foarte puternic față de agenda privind reformele în acest domeniu, care are drept scop încurajarea dezvoltării sectorului privat și stimularea creșterii economice organice și prosperității”, a declarat Santiago Croci Downes, Program Manager Doing Business Unit.

Turcia, care crește în clasament pentru prima dată, a efectuat șapte reforme record, trecând pe locul 43 în clasamentul global. Începerea unei afaceri în Turcia a devenit mai ușoară odată cu eliminarea cerinței privind capitalul minim. Alte îmbunătățiri au inclus prelucrarea electronică a documentelor și furnizarea de informații suplimentare privind plata impozitelor și îmbunătățirea accesului la credite. Cu toate acestea, o creștere a costului transferului de proprietăți în Turcia a făcut ca înregistrarea proprietății să fie mai dificilă.

Azerbaidjanul, care a avansat pe locul 25, a realizat opt ​​reforme record, cel mai mare număr de reforme realizate de o țară în acest an. Introducerea energiei electrice în Azerbaidjan a devenit mai rapidă și mai ieftină, cu o reducere a timpului necesar pentru ca o afacere să se conecteze la rețea de la 56 la 41 de zile. Țara a îmbunătățit, de asemenea, fiabilitatea surselor de alimentare electrică prin investiții în infrastructura rețelei și stabilind o autoritate națională de reglementare pentru a monitoriza întreruperile de alimentare. Soluționarea autorizaţiilor de construcție a fost simplificată, în timp ce protecția investitorilor minoritari a fost consolidată prin creșterea drepturilor și a rolurilor acționarilor în deciziile majore ale întreprinderilor, clarificând structurile de acționariat și control și cerând o mai mare transparență corporativă.

Cu patru reforme, Rusia a avansat pe locul 31. Reformele din Rusia au inclus o reducere a costului achitării impozitelor atât în ​​Moscova, cât și în St. Petersburg. Rusia a facilitat comerțul transfrontalier prin prioritizarea vămuirii online și prin introducerea unor termene scurte pentru controlul automatizat, care au redus aproape la jumătate timpul necesar pentru respectarea de către frontiere a exportului și importului de bunuri. De asemenea, Rusia a făcut procesul de obținere a autorizaţiilor de construcție mai rapid, reducând cu 13 zile timpul necesar pentru ca o afacere să obțină toate autorizaţiile pentru a construi un depozit. Introducerea de energie electrică a fost, de asemenea, eficientizată și mai ieftină.

În Georgia, s-au implementat trei reforme. Demararea unei afaceri și executarea contractului au fost simplificate. Impozitarea plăților a fost simplificată prin reducerea venitului impozabil. Cu toate acestea, procesul de plată a taxei pe valoarea adăugată (TVA) a devenit mai dificil.

În FYR Macedonia, a fost implementată o reformă. O reducere a taxelor de amenajare a terenurilor a făcut ca procesul de primire a autorizaţiilor de construcție să fie mai puțin costisitor.

În ansamblu, economiile din regiune și-au concentrat eforturile în ultimul an asupra îmbunătățirii comerțului transfrontalier și a plății impozitelor, cu nouă și, respective, opt reforme.

Economiile regiunii performează cel mai bine în ceea ce privește înregistrarea proprietății și protejarea investitorilor minoritari. În medie, este nevoie de 20 de zile pentru a finaliza toate procedurile necesare pentru transferul proprietății, la un cost de 2,6% din valoarea proprietății, comparativ cu 4,2% în țările cu venituri mari ale OECD, pentru aceeași perioadă de timp.

Cu toate acestea, regiunea continuă să înregistreze o evoluție insuficientă în ceea ce privește introducerea energiei electrice. În medie, costă 325% din venitul pe cap de locuitor pentru ca o afacere să obțină o conexiune electrică, comparativ cu 64% în țările cu venituri mari ale OECD.

Din 2003, de la apariția primului raport Doing Business, începerea unei afaceri și plata impozitelor sunt zonele care au cunoscut cele mai multe reforme în Europa și Asia Centrală. În consecință, timpul mediu pentru a începe o afacere în regiune a fost redus la 14 zile, de la 44 de zile în 2003, iar costul a fost redus semnificativ de la 21% din venitul pe cap de locuitor în 2003 la 3,6% în prezent. Timpul necesar pentru o companie  să pregatescă, să depună documentaţia şi să plătască impozitele a fost redus la jumătate, adică la 227 de ore de la 473 de ore în 2005 (când Doing Business a început să urmărească colectarea impozitelor).

Anul acesta, Doing Business a strâns date despre programele de formare oferite funcţionarilor şi utilizatorilor de registre comerciale şi cadastrale. Un studiu de caz din cadrul raportului, care analizează toate aceste date, constată că instruirile obligatorii şi anuale ale funcţionarilor relevanţi sunt asociate cu o funcţionare mai eficientă a registrelor comerciale şi cadastrale.  În Europa și Asia Centrală, 55% din registrele comerțului și 41% din registrele cadastrale utilizează teste pilot. Prin utilizarea testelor pilot pentru a transmite schimbările de reglementare, registrele de afaceri și cadastrale pot identifica și aborda eventuale provocări înainte de implementarea completă a noilor procese.

Un al doilea studiu, privind punerea în aplicare a contractelor și soluționarea insolvenței, examinează educația și formarea pe care judecătorii o primesc în întreaga lume. Acesta conține inițiative ale Uniunii Europene și ale Organizației Internaționale de Formare Judiciară. Alte două studii de caz se axează pe avantajele acreditării electricienilor și pe formarea personalului ce lucrează în domeniul vamal.

Raportul integral şi datele aferente sunt disponibile la adresa www.doingbusiness.org

 

 

.

COMUNICATE DE PRESĂ

eMAG Black Friday: Clienții au comandat cu 34% mai multe produse decât anul trecut, după primele 7 ore

Published

on

© eMAG/ Facebook

În primele 7 ore de Black Friday au fost plasate comenzi pentru 1.450.000 de produse din oferta eMAG, cu 34% mai mult decât în 2020 în același interval, potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro

„Am remarcat trei tendințe pe parcursul zilei pe care le anticipam în schimbarea comportamentului de consum: în primul rând, clienții s-au obișnuit că online pot comanda orice și pun în coș produse din mai multe categorii de produse, iar în al doilea rând, folosesc cardul pentru a plăti ce au comandat. Plata cu cardul a atins nivelul record de 60% și arată, pe de o parte, încrederea în comerțul online și, în al doilea rând, simplitatea de a comanda. A treia tendință este comanda prin intermediul aplicației ca principală metodă de achiziție. Peste 80% dintre comenzi au venit de pe dispozitive mobile. Credem că aceste tendințe se vor accentua în anii următori și comenzile online vor intra în obiceiurile zilnice de cumpărare ale clienților,” a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

 Curiozități de Black Friday

  • Cea mai mare comandă a fost pentru un ceas Raymond Weil, automatic, 46.4 x 35 mm, Don Giovanni Cosi Grande in valoare de 38.185.91 lei, cel mai mic preț din an
  • Pachetul Jameson Hot Tub Ciubăr cu 12 sticle de whiskey și un ciubăr de 8 persoane s-a vândut în primele 15 minute, la prețul de 4.999,99 lei
  • Prima casă vândută online de Black Friday
  • În primele 7 ore s-a vândut întreaga cantitate de 60.000 litri de carburant disponibilă în ofertă

Număr produse vândute după șapte ore de la startul Black Friday

Din totalul de 1,45 milioane vândute, categoriile cu cele mai mari vânzări sunt:

  • Beauty și îngrijire personală – 123.000
  • Produse pentru casă și îngrijirea casei – 156.000
  • Băuturi și cafea – 48.000
  • Electrocasnice mici – 73.000
  • Fashion – 41.000
  • Jucării – 54.000
  • Smartphone-uri și smartwatch-uri – 53.000
  • Televizoare și siteme audio – 49.000
  • Poduse de protecție și echipamente medicale – 37.000
  • Frigidere și mașini de spălat – 27.000

Vânzări de produse speciale de Black Friday 2021

  • Automobile – 9 comenzi
  • Aur și monede – 2.4kg
  • Ceasuri și bijuterii – 75 comenzi
  • Servicii medicale – 658 de comenzi
  • Servicii telefonice – 632 de comenzi
  • Imobiliare – 23 cereri
  • Pachete turistice – 935 nopți de cazare

Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al pieței de comerț online din România și a devenit un lider regional, exportând modelul local cu succes în Bulgaria și Ungaria. De 19 ani, compania investește constant în servicii bazate pe tehnologii dezvoltate în România, care ajută clienții să economisească timp și bani.

Cu o gamă de produse în continuă creștere atât prin oferta proprie, cât și prin partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, de oriunde. Clienții beneficiază de servicii cu valoare adăugată precum livrarea la easybox și livrarea rapidă prin tazz by eMAG, serviciul premium Genius pentru abonați, 30 de zile drept de retur, returnarea rapidă a banilor prin Instant Money Back, deschiderea coletului la livrare, call center 24/7, finanțare în rate prin eCredit și aplicația de mobil.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Black Friday 2021 la eMAG: Peste 1 milion de produse comandate, cu 40% mai mult decât anul trecut, și prima casă vândută online, în primele 3 ore de la start

Published

on

© eMAG

După primele trei ore de la startul campaniei de Black Friday, clienții eMAG au plasat comenzi pentru 1 milion de produse. În premieră de Black Friday, a fost vândută online prima casă din România în ansamblul rezidențial Liziera de Lac, la 15 minute de metrou Anghel Saligny – o casă P+1 de 81,5m² utili cu trei camere decomandate, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Valoare comenzilor plasate în primele 3 ore de la startul evenimentului depășește 340 milioane  de lei. În medie, fiecare client comandă de 1.200 de lei la eMAG și pune în coș 3,7 produse, un număr aproape dublu comparativ cu anul trecut. Clienții Genius au avut, în medie, 9 produse pe comandă și beneficiază de transport gratuit la easybox și prin curierat. Ei au economisit până acum 2,7 milioane de lei din costul de livrare. Printre cele mai populare categorii sunt produsele pentru casă și îngrijirea casei, electronicele și produsele pentru îngrijire personală.

„Spre deosebire de anul trecut, acum clienții comandă din toate categoriile, foarte multe produse pentru casă, televizoare, mașini de spălat și frigidere, dar și haine și cadouri pentru sărbătorile de iarnă. În primele trei ore, clienții au adăugat în coș peste 1 milion de produse din toate categoriile de produse, iar interesul continuă să rămână ridicat. Clienții Genius au pus în coș, în medie, 9 produse din categorii diferite și vor beneficia de transport gratuit”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Anul acesta clienții au optat preponderent pentru livrarea la easybox și peste 60% dintre cei care au opțiunea disponibilă au ales această modalitate de a primi cumpărăturile. Aproape 60% dintre comenzi au fost plătite cu cardul și peste 80% din vizite au fost realizate de pe dispozitive mobile.

Recorduri la start de Black Friday la eMAG

  • Secunda de aur 09:30:26 – 454 de produse vândute pe secundă
  • Minutul de aur 7:29 – 13.556 de produse comandate în valoare de 6,2 milioane lei
  • 027 de produse în valoare de 8,15 milioane lei au fost comandate în primul minut de la start

 

Produse speciale vândute:

  • Prima casă vândută online, de Black Friday, imediat după start
  • 600 litri de carburant
  • 615 nopți cazare
  • 458 servicii medicale

Topul localităților din care românii au comandat cel mai mult

  • București
  • Cluj-Napoca
  • Iași
  • Brașov
  • Slatina
  • Constanța
  • Zalău
  • Alba Iulia
  • Timișoara

Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al pieței de comerț online din România și a devenit un lider regional, exportând modelul local cu succes în Bulgaria și Ungaria. De 19 ani, compania investește constant în servicii bazate pe tehnologii dezvoltate în România, care ajută clienții să economisească timp și bani.

Cu o gamă de produse în continuă creștere atât prin oferta proprie, cât și prin partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, de oriunde. Clienții beneficiază de servicii cu valoare adăugată precum livrarea la easybox și livrarea rapidă prin tazz by eMAG, serviciul premium Genius pentru abonați, 30 de zile drept de retur, returnarea rapidă a banilor prin Instant Money Back, deschiderea coletului la livrare, call center 24/7, finanțare în rate prin eCredit și aplicația de mobil.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Recorduri matinale de Black Friday la eMAG: comenzi de 142 milioane de lei pentru 297.000 produse

Published

on

© eMAG/ Facebook

Black Friday a început vineri dimineața la eMAG la ora 07:25, iar interesul a fost la cote maxime din partea clienților: 283.000 vizitatori au intrat să descopere oferta în aplicația eMAG și în site, cu 8% mai mult decât în anul precedent, se arată într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro

În primele 10 minute de la start, clienții au comandat 148.000 de produse, într-un ritm de 246 produse pe secundă. O mare parte dintre ele se aflau în favorite și vor beneficia de transport gratuit prin serviciul Genius.

„Interesul la startul evenimentului a fost la cote maxime, iar clienții au pus în coș mai multe produse decât anul precedent în prima jumătate de oră, pentru că au găsit multe oferte avantajoase. Într-un context economic în care toate prețurile sunt în creștere, clienții au descoperit că de Black Friday își pot cumpăra produsele de care au nevoie sau care le plac la prețuri bune. Vedem o crestere mare pe categoriile televizoare, IT, produse pentru casă și îmbrăcăminte care este probabil generata de anticipata creștere a preturilor anunțată pentru anul viitor.În primele 30 de minute comenzile de produse au crescut spectaculos, la 297.000 produse comandate după primele 30 de minute, în creștere cu 43% comparativ cu anul anterior. Clienții eMAG comandă în acest an din mult mai multe categorii, trendul principal la prima oră”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Primele produse epuizate din oferta eMAG:

  • Masina de spalat rufe Samsung WW70T4540TE/LE, 7 kg, 1400 RPM, 800 de bucăți
  • Televizor LG OLED 55A, 139 cm, Smart, 4K Ultra HD, OLED, 300 de bucăți
  • Laptop ASUS X515MA cu procesor Intel® Celeron® N4020, 15.6″, Full HD, 750 de bucăți
  • Bormasina Bosch Professional 12 V, 2 acumulatori 2 Ah, 1300 de bucăți
  • Ghete U.S. Polo Assn, 550 bucăți

Cele mai multe comenzi la mia de locuitori au fost plasate din Ilfov, Dolj, Ialomița , Cluj și Sibiu.

Cifre cheie din primele 30 de minute ale evenimentului Black Friday 12 noiembrie 2021 după 30 de minute:   

  • vânzări de 142 milioane de lei
  • 58% dintre comenzi au fost plătite cu cardul
  •  Peste 297.000 produse comandate în primele 30 minute, mai mult cu 43% față de anul trecut
  •  84% dintre comenzi plasate de pe dispozitivele mobile

Peste 50% dintre produse din ofertă fac parte din oferta sellerilor din eMAG Marketplace.

Cifre cheie din primele 30 de minute ale evenimentului Black Friday 2021: 
Top produse comandate:

  • Produse pentru casă și îngrijirea casei – 22.000
  • Beauty și îngrijire personală – 33.000
  • Electrocasnice mici – 17.000
  • Jucării – 9.000
  • Produse de protecție și echipamente medicale – 3.000
  • Televizoare și siteme audio – 11.000
  • Smartphone-uri și smartwatch-uri – 15.000
  • Fashion – 8.000
  • Frigidere și mașini de spălat – 9.000
  • Băuturi alcoolice și cafea – 35.000
  • Vânzări de produse speciale de Black Friday 2021
  • Automobile – 3 comenzi
  • Aur și monede – 400g
  • Ceasuri și bijuterii – 14 comenzi
  • Servicii medicale – 130 de comenzi
  • Servicii telefonice – 200 de comenzi
  • Imobiliare – 6 cereri
  • Pachete turistice – 100 nopți de cazare
  • Carburant – 19.000 litri

Black Friday a ajuns la ediția a 11-a, iar clienții au la dispoziție cea mai variată gamă de produse de până acum, dar și soluții de plată flexibile precum posibilitatea de a cumpăra în 40 de rate fără dobândă.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
NATO13 hours ago

UE dorește să-și consolideze cooperarea cu NATO în contextul în care ”amenințările hibride devin din ce în ce mai intense”

NATO15 hours ago

Jens Stoltenberg promite că ”niciun aliat NATO nu este singur” în fața ofensivei hibride a regimului Lukașenko: Criza migrației afectează atât NATO, cât și UE

ROMÂNIA16 hours ago

Varianta Omicron: România trimite un avion Tarom pentru a-și repatria cetățenii blocați în Africa de Sud și se oferă să ajute și alte state UE care nu au reușit acest lucru, în limita capacității aeronavei

U.E.17 hours ago

Premierul Poloniei acuză Rusia că folosește Nord Stream 2 pentru a șantaja Ucraina și Republica Moldova și speră că noul guvern german nu va permite ca proiectul ”să fie un instrument în arsenalul” lui Putin

COMISIA EUROPEANA19 hours ago

Margaritis Schinas transmite Marii Britanii că trebuie să-și gestioneze singură granițele și problemele legate de migranți: Dacă îmi amintesc bine, sloganul campaniei pentru Brexit a fost ”Preluăm controlul”

ROMÂNIA20 hours ago

Ministrul de externe Bogdan Aurescu participă la Forumul Regional al Uniunii pentru Mediterana şi la Reuniunea Ministerială UE – Vecinătatea Sudică

Corina Crețu20 hours ago

Eurodeputatul Corina Crețu: Peste tot în Europa social-democrația câștigă teren, mai ales în contextul perioadei dificile prin care trecem. România are nevoie de o social-democrație puternică

ROMÂNIA22 hours ago

Premierul Nicolae Ciucă, întâlnire cu ministrul Sănătății: România urmează recomandările ECDC și ale Comisiei Europene. Românii care vin din țări din sudul Africii vor fi carantinați timp de 14 zile

ROMÂNIA2 days ago

Viktor Orban l-a felicitat pe Nicolae Ciucă pentru învestirea în funcția de prim-ministru. Premierul ungar și-a exprimat convingerea că cele două țări își vor aprofunda relațiile și vor consolida dialogul

Corina Crețu2 days ago

Eurodeputatul Corina Crețu laudă proiectul metroului de la Cluj: Îi încurajez pe toți primarii să atragă și să folosească fondurile europene

ROMÂNIA16 hours ago

Varianta Omicron: România trimite un avion Tarom pentru a-și repatria cetățenii blocați în Africa de Sud și se oferă să ajute și alte state UE care nu au reușit acest lucru, în limita capacității aeronavei

ROMÂNIA22 hours ago

Premierul Nicolae Ciucă, întâlnire cu ministrul Sănătății: România urmează recomandările ECDC și ale Comisiei Europene. Românii care vin din țări din sudul Africii vor fi carantinați timp de 14 zile

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI4 days ago

Eurodeputatul Victor Negrescu: Digitalizarea reprezintă soluția pentru a eficientiza statul. Trebuie să fructificăm oportunitățile financiare europene pentru investiții în acest domeniu

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI4 days ago

INTERVIU Eurodeputatul Victor Negrescu: Salariul minim european are menirea să crească standardele sociale în Europa, oferind oportunități egale pentru toți europenii care lucrează în orice stat membru

Alin Mituța4 days ago

Eurodeputatul Alin Mituța: România va deveni un stat sigur pentru fete și femei atunci când vom taxa fiecare violență fizică, sexuală sau emoțională

POLITICĂ4 days ago

Guvernul Nicolae Ciucă a fost învestit de Parlament cu o majoritate covârșitoare. Membrii cabinetului PNL-PSD-UDMR vor depune jurământul la Palatul Cotroceni

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI4 days ago

Eurodeputatul Gheorghe Falcă îndeamnă companiile farmaceutice care produc vaccinul anti-COVID-19 să deruleze campanii de informare în statele UE pentru a combate dezinformarea

POLITICĂ4 days ago

Premierul desemnat Nicolae Ciucă, în Parlament: Vom garanta stabilitatea României. Vom asigura respectarea statului de drept și o politică externă bazată pe consolidarea rolului în UE și NATO și a Parteneriatului cu SUA

Marian-Jean Marinescu4 days ago

Marian-Jean Marinescu, către comisarul european pentru energie: Vreau să văd energia nucleară și gazul în viitorul act delegat pentru taxonomie. ”Fit for 55” va determina ”o cerere de energie foarte mare”

ROMÂNIA5 days ago

Virgil Popescu anunță că o companie norvegiană dorește să investească 800 de milioane de euro în România

Team2Share

Trending