Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

VIDEO. Biroul de Informare al Parlamentului European a organizat forumul transfrontalier ”Bulgaria şi România în contextul cooperării teritoriale europene”

Published

on

Birourile de Informare ale Parlamentului European din Bulgaria și România, alături de Centrul Europe Direct Craiova, organizează joi, 20 și vineri, 21 octombrie 2016, la Calafat (Port Cetate), respectiv la Vidin, un forum transfrontalier de dezbateri intitulat „Bulgaria şi România în contextul cooperării teritoriale europene”, potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeana.ro.

Evenimentul de joi a fost transmis LIVE pe CaleaEuropeana.ro, cu începere de la ora 16.30.

Înregistrare VIDEO 1:


Înregistrare VIDEO 2:

Înregistrare VIDEO 3:

VIDEO 360:

LIVE TEXT. Principalele declarații:

 ***Podul Calafat – Vidin la trei ani de la deschidere: impactul asupra economiei locale***

Iskra Mihaylova, deputat în Parlamentul European, Grupul Alianței Liberalilor și Democraților pentru Europa din Parlamentul European:

-Referitor la pod: mă declar mândră că am avut o influență în construirea unui pod aici la Calafat.

-Avem un pod între două orașe și între două țări membre ale UE, fapt foarte important pentru ambele țări.

-Din punctul de vedere al UE, este foarte important să construim aceste poduri între state noi membre ale UE. Din punctul de vedere ale celor două guverne este foarte important ca exemplu, iar Dunărea nu este văzută doar ca graniță, ci ca opșiune de dezvoltare pentru ambele state.

– Și în al treilea rând, e important pentru oamenii din zonă, din Vidin și Calafat, ca modalitate de dezvoltare a regiunii.

-Podul este un succes în ce privește implementarea politicii de coeziune 

Marian-Jean Marinescu, deputat în Parlamentul European, Grupul Partidului Popular European:

-Despre ce s-a întâmplat după construirea podului, pot vorbi mai multe participanții din sală (atât autorități, cât și cetățeni)

-Eu unul nu am văzut o schimbare majoră, pentru că acest proiect nu s-a terminat, întrucât a fost realizat doar de partea bulgară. Noi trebuia să facem pe partea noastră niște autostrăzi pe care nu le-am făcut. Finanțarea s-a oprit în 2012.

-Dacă ne uităm în Masterplanul românesc, cred că nu există coordonare. Ultimul proiect pe care l-am văzut eu, din Bulgaria, prevedea o autostradă Sofia-Vidin, iar în partea noastră o autostradă. E nevoie de o coordonare, nu se poate ca pe o parte să nu se facă nimic. 

-Oltenia, a doua cea mai săracă zonă din România trebuie legată de Europa, pentru că de acolo vine dezvoltarea economică.

Silvia Davidoiu, director general, coordonator la nivel național al Strategiei UE pentru Regiunea Dunării, Ministerul Afacerilor Externe:

-Dl europarlamentar are dreptate. Primele studii de impact ale podului au arătat că sunt beneficii de ambele părți, poate nu la nivelul așteptărilor noastre, însă asta pot aprecia reprezentanții autorităților locale. 

-Comisia Europeană este la fel de interesată de Strategia Dunării, este un instrument care ne obligă la exerciții mai complicate pe care nu am reușit să le articulăm atât de bine. 

Întrebări și comentarii:

-A fost bine punctat: lipsa unor autostrăzi este motivul pentru care nu s-a putut folosi la maximum eficiența acestui pod. Și ne lipsește o lege a parteneriatului public-privat astfel încât să le permită bulgarilor să dezvolte afaceri în România și viceversa. Trebuie găsite soluții rapid pentru a rezolva problema infrastructurii de care vorbea dl europarlamentar. 

-Nu avem port turistic, decât la Vidin. Cred ca măcar bărcile mici ar trebui să poată acosta pe ambele părți. Despre Strategia Dunării: dacă aceasta este construită doar într-un birou la București și nu face astfel de dezbateri, ca cea de azi, este prea mult teroretică și nu practică. Toate aceste instrumente care se duc către zona de finanțare trebuie să ia pulsul țării.

***Despre navigabilitatea pe Dunăre – o oportunitate care trebuie exploatată***

Iskra Mihaylova: Românii și bulgarii sunt parte a ceva mai mare, inclusiv atunci când vorbim despre Strategia Dunării, ne aflăm la finele Dunării. Când vorbim despre navigabilitate trebuie să ne gândim la toate statele UE și la statele care au acces la Dunăre. Este foarte important să garantăm că poți călători de la Vidin la Ruse. Scopul este să obținem o navigație către statele noastre: poate crește turismul în zonă. Câte hoteluri au fost construite după construirea podului Calafat-Vidin? Puține.  Primul proeict pentru navigabilitatea pe Dunărea a fost sprijinit de UE, chiar înainte să fim membri ai UE, prin PHARE. 

Silvia Davidoiu: Este extrem de important să asigurăm navigablitatea Dunării pe tot parcursul Dunării, asta este una dintre piedicile majore: predictibilitatea transportului pe Dunăre; am putea atrage transportatori și am ajuta comunitățile și turismul.

Marian-Jean Marinescu: Carpatica este suținută de Ungaria. Noi trebuie să păstrăm Politica de Coeziune cât mai mult de acum înainte, avem nevoie în continuare de granturi. Cu macro-regiunile se pune în pericol politica de coeziune.

Dacă te uiți în perioada 2007-2013, au fost aproape 300 milioane de euro disponibile pentru dragare. În programul de transport erau prevăzuți, dar probabil s-au pierdut.

Silvia Davidoiu: Există 3 sau 4 proiecte aprobate în Programul Transnațional Dunărea care prevede o mai bună navigabilitate. Dunărea între România și bulgaria este frontieră, are un statut aparte, nu putem să dragăm oricum. Nu putem impune unui alt stat suveran membru al UE să facă dragare, doar să le transmitem dorința noastră. Există limite procedurale, Dunărea este fluviu internațional. Poate din afară lucrurile par mărunte, însă trebuie să respectăm un cadru.

Întrebări și comentarii: În Masterplanul actual există dezvoltarea portului Calafat, dar nu este prevăzut un port turistic. Ar putea fi acesta realizat și finanțat?

Marian-Jean Marinescu: Portul turistic se poate face prin alte proiecte: din fonduri de dezvoltare regională, coeziune. Trebuie o inițiativă a autorităților locale. Am înțeles că a fost făcut un port privat la Calafat. Se poate face și cu bani europeni un port turistic.

Întrebări și comentarii: Despre acordul CETA și condiționarea lor de ridicarea vizelor pentru români și bulgari (ONG)

Marian-Jean Marinescu: Cred că din punct de vedere tehnic, acest acord nu are niciun fel de implicație negativă asupra UE. În total, este un câștig foarte mare cu ambele părți. Subiectul organisme mdificate genetic este controversat și în Europa, și în Parlamentul European, dar prin vot am permis în plen și import și export ale unor astfel de produse alimentare. Dacă se rezolvă problema vizelor pt România, dacă nu, eu votez împotrivă. Poziția României este exprimată clar: atâta timp cât se semnează un acord de liber schimb, iar noi românii nu putem beneficia de el, se produce o discriminare. 

***Parcurile industriale: o sursă de creștere economică în regiune?***

Întrebări și comentarii:

-De când sunt primar la Calafat, de 3 luni, încercăm un parteneriat public-privat pentru a realiza un astfel de parc industrial. Urmează să mai studiem, să vedem dacă mai există și astfel de oportunități. Referitor la podul Calafat – Vidin: în afară de a trece mărfuri în portbagaj și cu bicicleta, nu am rezolvat la nivel local. Numărul de angajați la pod nu îl depășește pe cel care atunci când era feribot. Taxele de pod sunt o problemă. 

Iskra Mihaylova: Nu pot să cred că am creat cel de-al doilea pod dintre România și Bulgaria și spunem că unul dintre ele este inutil. Nu pot crede. Este dreptul dvs, sunteți ales de cetățenii de aici, dacă ei cred asta, Bulgaria va încerca să obțină beneficii din acest pod singură. Referitor la parcul industrial, am vizitat România în urmă cu câteva luni, primarul din Timișoara deja avea proeictul pregătit pentru banii din planul Juncker pentru parcul industrial din Timișoara, la fel și într-un oraș mic la granițele dintre Bulgaria, Grecia și Turcia. Sunt proiecte public-private ce pot fi finanțate cu astfel de instrumente noi. Un parc industrial în Calafat va fi util, va fi foarte bun pentru regiunea bulgară și vă subliniez că există exemple bune în acest sens.

Marian-Jean Marinescu: Un parc industrial este absolut necesar. Ca să faceți un parc industrial trebuie să aduceți pe cineva care să vă explice că aici puteți pune asta și apoi să vă gândiți ce le promiteți oamenilor: apă, canal, curent taxe mai ieftine. Trebuie să le aveți în plan, dacă nu le aveți pregătite, restul sunt vorbe.

***Viitorul politicii de coeziune***

Iskra Mihaylova: Banii pt politica de coeziune pt perioada 2014-2020 sunt deja negociați și trimiși, păstrați pentru statele membre. Toți acești bani, peste 300 de miliarde,  sunt reglementați prin programe operaționale, transfrontaliere, sau Europe 2020, dar nu sunt ținuți undeva, într-o cameră la Bruxelles de unde unii primari să îi poată lua. Trebuie implementate programele operaționale pentru a lua acești bani.

Marian-Jean Marinescu: Ar trebui să exite un punct de informare cu ce înseamnă oportunități. În al doilea rând, o bază de date cu toate firmele de cosnultanță. Și în al treilea rând, pe un studiu realizat de autoritatea locală, ar trebui stabilit încotro se îndreaptă oamenii, ce e mai bine pentru zona respectivă. Eu, în PE, mă voi ocupa și de simplificarea procedurilor, și de planul lui Juncker 2, să nu mai taie bani din conectarea Europei, sau din Orizont 2020, ca sa îi dea înapoi. 

Întrebări și comentarii: Este foarte important că tronsonul Craiova-Calafat va fi finanțat cu prioritate și în alte zone au adus creștere economică. O îngrijorare: ce se întâmplă cu finanțarea acestor proeicte după 2020, când acest instrument nu va mai fi valid? 

Marian Jean Marinescu: Se aplică pe coeziune regula N+3, deci bani poți cheltui și în 2023. La Conectarea Europei se fac licitații cu termen final chiar și 2023. România, la facilitatea „Conectarea Europei” aproape am accesat toți banii. Din cei 1 mld transferați din coeziune la Conectarea Europei, avem deja 950 milioane contractați.

***CONCLUZII***

Silvia Davidoiu: Îmi întăresc convingerea că trebuie să venim mai des, cu colegi și din alte ministere. Este clar că știți nevoile zonei, ce vă doriți să obțineți, dar nu întotdeauna aveți informațiile privind pregătirea proiectelor și programele operțaionale care vă pot ajuta să le implementați.

Strategia Dunării încearcă să aibă o dimensiune foarte aplicată și să se adreseze dvs prin programe naționale, cu avantaje pentru cei care au proiecte cu relevanță pentru Strategia Dunării. Vom avea un apel pentru județele riverane Dunării. Vă încurajez să pregătiți din timp proiecte.

Interviu cu europarlamentarul Marian Jean Marinescu (PPE)

(Transcrierea interviului este disponibilă AICI).

Interviu cu europarlamentarul Iskra Mihaylova (ALDE).

(Transcrierea interviului este disponibilă AICI)

Interviu cu Silvia Davidoiu, director general, coordonator la nivel național al Strategiei UE pentru Regiunea Dunării, MAE.

(Transcrierea interviului este disponibilă AICI).


Agenda evenimentului:

La eveniment, deputaţii din Parlamentul European Marian-Jean Marinescu (PPE, România, membru în Comisia pentru Transporturi şi Turism) şi Iskra Mihaylova (ALDE, Bulgaria, preşedintele Comisiei pentru Dezvoltare Regională), au dezbătut, alături de reprezentanți ai autorităților naționale și locale, ai mediului de afaceri, beneficiari ai proiectelor finanțate cu fonduri europene și jurnaliști, subiecte relevante pentru regiunea Calafat-Vidin, precum:

– Podul Calafat – Vidin la trei ani de la deschidere: impactul asupra economiei locale;

– Transportul de mărfuri pe Dunare: o oportunitate suficient exploatată?

– Parcurile industriale: o sursă de creștere economică în regiune?

– Viitorul politicii de coeziune.

Evenimentele din cadrul forumului transfrontalier continuă în dimineața zilei de vineri, 21 octombrie 2016, cu o dezbatere la Vidin (Hotel Rovno), între orele 11:00 – 14:00, o excelentă oportunitate de networking cu reprezentanţi ai mediului de afaceri și oficialități din nordul Bulgariei, mai precizează sursa citată.

.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

COMUNICATE DE PRESĂ

Ministerul Apărării Naționale deschide cursa pentru realizarea unui sistem de tip exoschelet pentru augmentare umană. Cei interesați sunt invitați să se înscrie până pe 13 august

Published

on

© NATO Allied Air Command/ Flickr

Ministerul Apărării Naționale, prin Unitatea Militară 02550 București, lansează procedura competițională pentru atribuirea contractului de finanțare pentru realizarea proiectului de cercetare – dezvoltare: Sistem tip exoschelet pentru augmentare umană.

Potrivit unui anunț al instituției mai sus amintite, finanțarea proiectului de cercetare-dezvoltare va fi asigurată de la bugetul de stat, în speță bugetul MApN, prin Planul Sectorial de Cercetare – Dezvoltare al Ministerului Apărării Naționale aferent perioadei 2022-2025.

Procedura pentru atribuirea contractului de finanțare este procedura competițională „licitație restrânsă”, organizată în conformitate cu H.G. nr. 1266/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind contractarea, finanțarea, monitorizarea și evaluarea proiectelor din planurile sectoriale de cercetare – dezvoltare.

Potențialii contractori interesați sunt invitați astfel să comunice în scris către Unitatea Militară 02550 București până la data de 13.08.2022 interesul privind participarea la competiția de referință, însoțit de declarația de eligibilitate conform art. 11 din H.G. nr. 1266/2004.

Informațiile de contact sunt următoarele:

  • adresa: Bd. Drumul Taberei nr. 7-9, sector 6, București, cod poștal 061418;
  • fax: 021 319.58.26;
  • e-mail: pscd@dpa.ro
  • persoană de contact: cpt.cdor.dr.ing. Marian Vatavu

Proiectul mai sus amintit este parte a demersului Ministerului Apărării Naţionale de a lansa competiții pentru atribuirea unor proiecte de cercetare-dezvoltare prevăzute în Planul sectorial de cercetare-dezvoltare al MApN aferent perioadei 2022-2025 din care mai fac parte următoarele:

  • Dezvoltarea unui satelit de mici dimensiuni pentru interceptare și localizarea semnalelor radio terestre;
  • Dezvoltarea unui sistem de monitorizare în timp real a obiectelor spațiale;
  • Sistem de bruiaj anti-dronă;
  • Sistem inteligent de monitorizare a emisiilor radio.

Scopul acestor competiții este acela de a oferi soluții sub formă de produse inovatoare, ca răspuns la necesitatea identificată în MApN. Soluția este dată de către potențialii contractori la cerință MApN

Proiectele de cercetare-dezvoltare propuse în cadrul acestor competiții sunt cuprinse în Planul sectorial de cercetare-dezvoltare (studii, dezvoltare, testare-evaluare de dezvoltare, omologare).

Activităţile de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare ale unităţilor specializate din Ministerul Apărării Naţionale se desfăşoară conform cerinţelor definite şi pe surse de finanţare accesate: bugetul Ministerului Apărării Naţionale, bugetul Ministerului Educaţiei Naţionale, fonduri europene şi fonduri NATO.

Ministerul Apărării Naţionale finanţează Planul sectorial de cercetare-dezvoltare al Ministerului Apărării Naţionale, în baza căruia se realizează lucrări de cercetare-dezvoltare pe baza cerinţelor exprimate de către categoriile de forţe şi executate de unităţile de cercetare-dezvoltare din MApN.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării, prin Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI) finanţează Planul Naţional de Cercetare, Dezvoltare şi Inovare 2015-2020, PN-III, în cadrul căruia unităţile de cercetare-dezvoltare din MApN au depus şi au câştigat proiecte, participând în consorţii de cercetare-dezvoltare.

Pentru fonduri europene, unităţile de cercetare-dezvoltare din Ministerul Apărării Naţionale participă în consorţii cu ţări europene, la competiţii de proiecte de cercetare-dezvoltare în cadrul programului Orizont 2020 al Uniunii Europene şi în cadrul Programului European de Dezvoltare Industrială în domeniul Apărării (European Defence Industrial Development Programme – EDIDP).

Fonduri NATO sunt alocate României anual prin Programul de spijin pentru participare la activităţile grupurilor de lucru ale NATO Science and Technology Organization (STO). Reprezentanţii naţionali participă la activităţi STO. Specialiştii români participă în special la grupurile de lucru STO, dar şi la seminarii, conferinţe şi activităţile de conducere a panelurilor STO (PBM).

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Smartlink lansează un raport despre marile afaceri de familie din piețele emergente, în context de transformări economice majore

Published

on

© European Union, 2021/Source: EC - Audiovisual Service

Smartlink Communications lansează, cu ocazia aniversării a zece ani de activitate pe piața de consultanță din România, raportul “Mari familii de afaceri din piețele emergente: modele și oportunități pentru businessul de familie românesc în vremuri de criză”, dedicat oportunităților existente pe piețele emergente pentru consolidarea afacerilor de familie durabile.

Acest raport face parte din proiectul prioritar al companiei numit “România Globală”, care țintește internaționalizarea afacerilor românești și consolidarea unei prezențe nationale de business mai consistente la nivel regional, european și global.

Raportul, realizat cu sprijinul Băncii Transilvania, își propune să devină un instrument util în contextul multiplelor provocări economice și strategice de la acest moment, pentru toți cei interesați să aprofundeze dinamica dezvoltării marilor afaceri de familie și importanța acestora în dezvoltarea culturii antreprenoriale locale. El scoate în evidență mai multe concluzii relevante în ceea ce privește tendințele circulației avuției la nivel global și comportamentul marilor afaceri de familie pe piețe din ce în ce mai dinamice.

Sub aspectul tendințelor globale legate de marile afaceri de familie, în baza datelor analizate, se arată că acestea sunt consecința naturală a ascensiunii puterilor emergence, în special în statele din Asia de Est, ceea ce arată, de asemenea, faptul că marile afaceri de familie nu au rămas blocate în trecut, ci reprezintă un reper al prezentului și își conservă dinamismul, fiind pregătite pentru a defini viitorul economiilor de orice dimensiune. De asemenea, potrivit datelor analizate în contextul pandemiei de COVID-19, cele mai multe dintre afacerile de familie s-au dovedit mai reziliente decât așteptările inițiale.

Raportul propune, totodată, o radiografie a marilor afaceri familie în fiecare din țările relevante din Europa Centrală și de Est, inclusiv Romania. În acest context, evoluțiile marilor afaceri de familie în Europa Centrală și de Est trebuie situate în cadrul mai larg al transformărilor economice majore din ultimii 30 ani. Povestea de succes a regiunii are în centru Polonia, o țară care în 2016 avea o economie de 2,6 ori mai mare decât în 1990 și o creștere a numărului celor între 25 și 34 ani cu educație superioară de la 14% la 41%. România, pentru a face față acestui avânt regional, trebuie să-și îmbunătățească bazele structurale ale creșterii economice, în special printr-un accent mai puternic pe educație și politici de ocupare a forței de muncă, iar afacerile de familie au un rol cheie in succesul societal.

Modalitatea cea mai bună pentru a aniversa un deceniu de activitate al Smartlink Communications este de a prezenta un raport care analizează două repere importante pentru activitatea în următorul deceniu: procesul de internaționalizare a afacerilor românești și maturizarea pieței locale în ansamblul său, inclusiv prin succesiuni de succes la cârma businessului de familie. În acest context, raportul, rezultatul unei munci de echipă pe care am avut plăcerea să o coordonez, este menit să scoată în evidență o serie de tendințe globale și regionale relevante și pentru România, mai ales pentru jucătorii ambițioși, care operează în piețele emergente. România are familii de afaceri din ce în ce mai interesate de creștere și consolidare nu doar în plan național, ci și în plan regional si european . Totodată, o parte dintre ele deja își stabilesc ambitii globale. Acest raport – primul dintr-o serie anuala dedicata marilor businessuri de familie – poate fi un sprijin în calibrarea acțiunii externe, în direcția capitalizării oportunităților de către cei care, dincolo de ambiție și informație, își antrenează echipele în spiritul competiției internaționale. Din această perspectivă, o analiză comparativă este mai mult decât utilă. Mulțumim în mod deosebit Băncii Transilvania pentru sprijinul său pentru acest proiect aniversar” a afirmat Radu Magdin, CEO al Smartlink Communications.

Drept notă terminologică, termenul de “superclans”, preluat, in raportul redactat in engleza, pentru a descrie marile familii de afaceri, vine din si câștigă tot mai multă tracțiune în Asia (editie speciala pe tema a Nikkei Asian Review), continent definit de conglomerate de afaceri de familie în creștere, cu ambiții pan-asiatice si globale. De altfel, următorul proiect din zona de afaceri de familie al Smartlink Communications se va numi “Asian Century Superclans” și se va concentra asupra principalelor familii de afaceri din primele trei economii ale Asiei – China, Japonia și India, ca o continuare firească a proiectului actual.


Smartlink Communications este o companie de consultanță în afaceri publice, management al riscului și comunicare strategică cu baza in București, care în zece ani de activitate a derulat proiecte pe cinci continente. Echipa Smartlink Communications oferă servicii de analiză, consultanță și training pentru clienți din zona de business, politică și pentru societatea civilă globală.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Proiectul european STEP UP Protection, dedicat lucrătorilor detașați din UE, își prezintă rezultatele finale

Published

on

© SNSPA

 STEP UP Protection (“Stepping up the European cooperation and communication among Public & Private organizations for the PROTECTION of posted worker’s rights”), un proiect pilot axat pe analiza și ameliorarea situației lucrătorilor detașați, pornind de la studiul de caz din cinci state membre ale Uniunii Europene (UE), a ajuns la final după doi ani și jumătate de implementare.

Conceput și implementat în mediul academic în perioada ianuarie 2020 – iunie 2022 de un consorțiu de cinci parteneri internaționali din UE – Scoala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA, România) s-a alăturat demersului propus de Universitatea din Parma (Italia), Universitatea din Granada (Spania), Universitatea Vilnius (Lituania) și Universitatea Catolică Portugheză (Portugalia) – proiectul STEP UP Protection a avut ca obiective verificarea aplicării celor mai recente reglementări europene în domeniul migrației forței de muncă, comportamentul antreprenorial și rolul concret jucat de organismele de inspecție.

În acest sens, pe parcursul celor 2 ani și jumătate de implementare, au fost organizate discutii și sesiuni de training cu reprezentații inspectoratelor de muncă, ai angajatorilor și ai mediului academic, având ca scop creșterea gradului de informare în ceea ce privește detașarea transnaţională a lucrătorilor, drepturile și obligaţiile acestora, diseminarea informaţiei către angajatori, lucrători detașaţi și sindicate, prezentarea cadrului legislativ naţional și european în domeniul detașarii, al funcţionării instrumentelor de cooperare transfrontaliere între organele de control și al bunelor practici aferente, sau prezentarea și discutarea procedurii transfrontaliere de aplicare a sancţiunilor.

De asemenea, au fost elaborate materiale cu caracter informativ, cu informaţii actualizate referitoare la legislaţia în vigoare, adresate fie publicului larg, fie angajatorilor și lucrătorilor.

Printre rezultatele proiectului la care a contribuit substanţial Scoala Națională de Studii Politice și Administrative și care au fost prezentate în cadrul conferinței finale STEP UP Protection, enumerăm:

  • Crearea unui plan amplu de comunicare, având ca vector principal website-ul proiectului, dedicat informării în domeniul detașării transnaționale a lucrătorilor, care aduce un element de inovare prin prezentarea rezultatelor cercetării efectuate simultan de cele 5 universități partenere
  • Realizarea unei hărți a încălcărilor privind detașarea lucrătorilor în România, evidențiind cele mai importante cazuri în care reglementările europene/naționale nu au fost respectate
  • Elaborarea unui set de chestionare adresat lucrătorilor detașați, companiilor și partenerilor sociali, a cărui analiză s-a concretizat prin publicarea a două documente, 1 Vademecum destinat angajatorilor si 1 Vademecum destinat lucrătorilor detașați
  • Realizarea unui raport național privind nivelul de diseminare a informațiilor legate de drepturile și obligațiile în situațiile de detașare transfrontalieră, în rândul firmelor și lucrătorilor din industria mecanică
  • Organizarea unei campanii de informare, având ca invitați reprezentanți ai mediului academic și ai companiilor/angajatorilor, în cadrul căreia s-a discutat pe marginea condițiilor specifice de muncă și de angajare ce trebuie garantate lucrătorilor detașați, informarea corectă a acestora în privința drepturilor și obligațiilor ce le revin, dar și despre îndatoririle companiilor implicate în cadrul procesului de detașare atât ca gazde, cât și ca trimițătoare
  • Propunerea unui plan de cooperare între universități și inspecțiile de muncă, SNSPA purtând o serie de discuții cu Inspecția Muncii din România privind direcțiile viitoare de colaborare.

STEP UP PROTECTION (“Stepping up the European cooperation and communication among Public & Private organizations for the PROTECTION of posted worker’s rights” – grant VS/2019/0380) a primit finanțare de la Comisia Europeană, prin Programul Uniunii Europene pentru Ocuparea Forței de Muncă și Inovare Socială – „EaSI” – Axa Progresului.

Pentru informații suplimentare, vă invităm să accesați website-ul proiectului: www.stepup-protection.com

Continue Reading

Facebook

U.E.12 hours ago

UE recomandă Georgiei în raportul anual privind punerea în aplicare a Acordului de asociere să fie ”conștiincioasă” în consolidarea statului de drept, având în vedere regresele înregistrate

U.E.13 hours ago

UE îi critică pe talibani, la un an după ce aceștia au preluat puterea în Afganistan, pentru că ”ignoră aspirațiile poporului afgan” de a avea un ”sistem politic incluziv”

U.E.15 hours ago

Olaf Scholz efectuează în perioada 21-23 august o vizită în Canada pentru a discuta despre sprijinul pentru Ucraina și despre securitatea energetică

Eugen Tomac17 hours ago

Eurodeputatul Eugen Tomac a vizitat Memorialul victimelor regimului comunist din Estonia: Trebuie să păstrăm vie memoria tuturor celor care au avut de suferit în perioada comunistă

SUA18 hours ago

Joe Biden și Olaf Scholz condamnă ”atacul brutal” asupra scriitorului Salman Rushdie: Curajul și reziliența sunt elemente de bază ale societății libere și deschise

NATO19 hours ago

Emmanuel Macron a promulgat legea prin care Franța a ratificat aderarea Finlandei și Suediei la NATO

NATO1 day ago

Estonia subliniază că împreună cu Finlanda ar avea mijloacele necesare pentru a închide Golful Finlandei pentru navele militare ruse: ”Marea Baltică va fi o mare a NATO”

U.E.1 day ago

Volodimir Zelenski, un nou apel către UE pentru interzicerea vizelor pentru cetățenii ruși: Uniunea ”nu trebuie transformată într-un supermarket”

SUA2 days ago

SUA pregătesc ”o foaie de parcurs ambițioasă” privind relațiile comerciale cu Taiwanul, în replică la acțiunile ”provocatoare” ale Chinei

CONSILIUL UE2 days ago

UE va discuta luna aceasta dacă interzice acordarea de vize pentru toți cetățenii ruși. Președinția cehă a Consiliului UE: ”Ar putea fi o altă sancţiune foarte eficace”

ROMÂNIA3 days ago

România, solidară cu Franța în lupta cu incendiile. Țara noastră trimite 17 mijloace de intervenție și 77 de pompieri salvatori

ROMÂNIA5 days ago

Nicolae Ciucă le-a cerut miniștrilor săi să colaboreze cu MIPE în vederea creșterii gradului de absorbție a fondurilor europene

INTERNAȚIONAL2 weeks ago

Azerbaidjan a lansat operațiunea „Răzbunarea” împotriva forțelor armene din Nagorno-Karabah

ROMÂNIA2 weeks ago

Guvernul aprobă contractul de finanțare dintre România și BEI privind Spitalul Regional Craiova

ROMÂNIA2 weeks ago

România este ”peste graficul asumat în fața Comisiei Europene” privind stocurile de gaze naturale. Virgil Popescu: Există un grad de umplere de peste 59%, peste ținta pentru septembrie

REPUBLICA MOLDOVA2 weeks ago

R. Moldova dorește să reducă consumul de gaze pentru a diminua dependența de Gazprom. Vicepremierul Andrei Spînu: O alternativă o reprezintă păcura, care ar putea fi livrată de România

ROMÂNIA2 weeks ago

Nicolae Ciucă a dat asigurări că bugetul din 2023 va putea susține noile prevederi privind educația, iar țința de 15% pentru învățământ va fi atinsă până în 2027

U.E.2 weeks ago

Premierul spaniol, turneu în Balcanii de Vest: Locul acestei regiuni este în Uniunea Europeană

ROMÂNIA2 weeks ago

Klaus Iohannis, la Săptămâna Haferland: Dialogul intercultural, sursă a prosperității. România va continua să apere drepturile și interesele minorităților sale

ROMÂNIA2 weeks ago

Nicolae Ciucă, la Săptămâna Haferland: Transilvania reprezintă la nivel european un model de toleranță și de bună conviețuire interetnică

Team2Share

Trending