Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

VIDEO. Biroul de Informare al Parlamentului European a organizat forumul transfrontalier ”Bulgaria şi România în contextul cooperării teritoriale europene”

Published

on

Birourile de Informare ale Parlamentului European din Bulgaria și România, alături de Centrul Europe Direct Craiova, organizează joi, 20 și vineri, 21 octombrie 2016, la Calafat (Port Cetate), respectiv la Vidin, un forum transfrontalier de dezbateri intitulat „Bulgaria şi România în contextul cooperării teritoriale europene”, potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeana.ro.

Evenimentul de joi a fost transmis LIVE pe CaleaEuropeana.ro, cu începere de la ora 16.30.

Înregistrare VIDEO 1:


Înregistrare VIDEO 2:

Înregistrare VIDEO 3:

VIDEO 360:

LIVE TEXT. Principalele declarații:

 ***Podul Calafat – Vidin la trei ani de la deschidere: impactul asupra economiei locale***

Iskra Mihaylova, deputat în Parlamentul European, Grupul Alianței Liberalilor și Democraților pentru Europa din Parlamentul European:

-Referitor la pod: mă declar mândră că am avut o influență în construirea unui pod aici la Calafat.

-Avem un pod între două orașe și între două țări membre ale UE, fapt foarte important pentru ambele țări.

-Din punctul de vedere al UE, este foarte important să construim aceste poduri între state noi membre ale UE. Din punctul de vedere ale celor două guverne este foarte important ca exemplu, iar Dunărea nu este văzută doar ca graniță, ci ca opșiune de dezvoltare pentru ambele state.

– Și în al treilea rând, e important pentru oamenii din zonă, din Vidin și Calafat, ca modalitate de dezvoltare a regiunii.

-Podul este un succes în ce privește implementarea politicii de coeziune 

Marian-Jean Marinescu, deputat în Parlamentul European, Grupul Partidului Popular European:

-Despre ce s-a întâmplat după construirea podului, pot vorbi mai multe participanții din sală (atât autorități, cât și cetățeni)

-Eu unul nu am văzut o schimbare majoră, pentru că acest proiect nu s-a terminat, întrucât a fost realizat doar de partea bulgară. Noi trebuia să facem pe partea noastră niște autostrăzi pe care nu le-am făcut. Finanțarea s-a oprit în 2012.

-Dacă ne uităm în Masterplanul românesc, cred că nu există coordonare. Ultimul proiect pe care l-am văzut eu, din Bulgaria, prevedea o autostradă Sofia-Vidin, iar în partea noastră o autostradă. E nevoie de o coordonare, nu se poate ca pe o parte să nu se facă nimic. 

-Oltenia, a doua cea mai săracă zonă din România trebuie legată de Europa, pentru că de acolo vine dezvoltarea economică.

Silvia Davidoiu, director general, coordonator la nivel național al Strategiei UE pentru Regiunea Dunării, Ministerul Afacerilor Externe:

-Dl europarlamentar are dreptate. Primele studii de impact ale podului au arătat că sunt beneficii de ambele părți, poate nu la nivelul așteptărilor noastre, însă asta pot aprecia reprezentanții autorităților locale. 

-Comisia Europeană este la fel de interesată de Strategia Dunării, este un instrument care ne obligă la exerciții mai complicate pe care nu am reușit să le articulăm atât de bine. 

Întrebări și comentarii:

-A fost bine punctat: lipsa unor autostrăzi este motivul pentru care nu s-a putut folosi la maximum eficiența acestui pod. Și ne lipsește o lege a parteneriatului public-privat astfel încât să le permită bulgarilor să dezvolte afaceri în România și viceversa. Trebuie găsite soluții rapid pentru a rezolva problema infrastructurii de care vorbea dl europarlamentar. 

-Nu avem port turistic, decât la Vidin. Cred ca măcar bărcile mici ar trebui să poată acosta pe ambele părți. Despre Strategia Dunării: dacă aceasta este construită doar într-un birou la București și nu face astfel de dezbateri, ca cea de azi, este prea mult teroretică și nu practică. Toate aceste instrumente care se duc către zona de finanțare trebuie să ia pulsul țării.

***Despre navigabilitatea pe Dunăre – o oportunitate care trebuie exploatată***

Iskra Mihaylova: Românii și bulgarii sunt parte a ceva mai mare, inclusiv atunci când vorbim despre Strategia Dunării, ne aflăm la finele Dunării. Când vorbim despre navigabilitate trebuie să ne gândim la toate statele UE și la statele care au acces la Dunăre. Este foarte important să garantăm că poți călători de la Vidin la Ruse. Scopul este să obținem o navigație către statele noastre: poate crește turismul în zonă. Câte hoteluri au fost construite după construirea podului Calafat-Vidin? Puține.  Primul proeict pentru navigabilitatea pe Dunărea a fost sprijinit de UE, chiar înainte să fim membri ai UE, prin PHARE. 

Silvia Davidoiu: Este extrem de important să asigurăm navigablitatea Dunării pe tot parcursul Dunării, asta este una dintre piedicile majore: predictibilitatea transportului pe Dunăre; am putea atrage transportatori și am ajuta comunitățile și turismul.

Marian-Jean Marinescu: Carpatica este suținută de Ungaria. Noi trebuie să păstrăm Politica de Coeziune cât mai mult de acum înainte, avem nevoie în continuare de granturi. Cu macro-regiunile se pune în pericol politica de coeziune.

Dacă te uiți în perioada 2007-2013, au fost aproape 300 milioane de euro disponibile pentru dragare. În programul de transport erau prevăzuți, dar probabil s-au pierdut.

Silvia Davidoiu: Există 3 sau 4 proiecte aprobate în Programul Transnațional Dunărea care prevede o mai bună navigabilitate. Dunărea între România și bulgaria este frontieră, are un statut aparte, nu putem să dragăm oricum. Nu putem impune unui alt stat suveran membru al UE să facă dragare, doar să le transmitem dorința noastră. Există limite procedurale, Dunărea este fluviu internațional. Poate din afară lucrurile par mărunte, însă trebuie să respectăm un cadru.

Întrebări și comentarii: În Masterplanul actual există dezvoltarea portului Calafat, dar nu este prevăzut un port turistic. Ar putea fi acesta realizat și finanțat?

Marian-Jean Marinescu: Portul turistic se poate face prin alte proiecte: din fonduri de dezvoltare regională, coeziune. Trebuie o inițiativă a autorităților locale. Am înțeles că a fost făcut un port privat la Calafat. Se poate face și cu bani europeni un port turistic.

Întrebări și comentarii: Despre acordul CETA și condiționarea lor de ridicarea vizelor pentru români și bulgari (ONG)

Marian-Jean Marinescu: Cred că din punct de vedere tehnic, acest acord nu are niciun fel de implicație negativă asupra UE. În total, este un câștig foarte mare cu ambele părți. Subiectul organisme mdificate genetic este controversat și în Europa, și în Parlamentul European, dar prin vot am permis în plen și import și export ale unor astfel de produse alimentare. Dacă se rezolvă problema vizelor pt România, dacă nu, eu votez împotrivă. Poziția României este exprimată clar: atâta timp cât se semnează un acord de liber schimb, iar noi românii nu putem beneficia de el, se produce o discriminare. 

***Parcurile industriale: o sursă de creștere economică în regiune?***

Întrebări și comentarii:

-De când sunt primar la Calafat, de 3 luni, încercăm un parteneriat public-privat pentru a realiza un astfel de parc industrial. Urmează să mai studiem, să vedem dacă mai există și astfel de oportunități. Referitor la podul Calafat – Vidin: în afară de a trece mărfuri în portbagaj și cu bicicleta, nu am rezolvat la nivel local. Numărul de angajați la pod nu îl depășește pe cel care atunci când era feribot. Taxele de pod sunt o problemă. 

Iskra Mihaylova: Nu pot să cred că am creat cel de-al doilea pod dintre România și Bulgaria și spunem că unul dintre ele este inutil. Nu pot crede. Este dreptul dvs, sunteți ales de cetățenii de aici, dacă ei cred asta, Bulgaria va încerca să obțină beneficii din acest pod singură. Referitor la parcul industrial, am vizitat România în urmă cu câteva luni, primarul din Timișoara deja avea proeictul pregătit pentru banii din planul Juncker pentru parcul industrial din Timișoara, la fel și într-un oraș mic la granițele dintre Bulgaria, Grecia și Turcia. Sunt proiecte public-private ce pot fi finanțate cu astfel de instrumente noi. Un parc industrial în Calafat va fi util, va fi foarte bun pentru regiunea bulgară și vă subliniez că există exemple bune în acest sens.

Marian-Jean Marinescu: Un parc industrial este absolut necesar. Ca să faceți un parc industrial trebuie să aduceți pe cineva care să vă explice că aici puteți pune asta și apoi să vă gândiți ce le promiteți oamenilor: apă, canal, curent taxe mai ieftine. Trebuie să le aveți în plan, dacă nu le aveți pregătite, restul sunt vorbe.

***Viitorul politicii de coeziune***

Iskra Mihaylova: Banii pt politica de coeziune pt perioada 2014-2020 sunt deja negociați și trimiși, păstrați pentru statele membre. Toți acești bani, peste 300 de miliarde,  sunt reglementați prin programe operaționale, transfrontaliere, sau Europe 2020, dar nu sunt ținuți undeva, într-o cameră la Bruxelles de unde unii primari să îi poată lua. Trebuie implementate programele operaționale pentru a lua acești bani.

Marian-Jean Marinescu: Ar trebui să exite un punct de informare cu ce înseamnă oportunități. În al doilea rând, o bază de date cu toate firmele de cosnultanță. Și în al treilea rând, pe un studiu realizat de autoritatea locală, ar trebui stabilit încotro se îndreaptă oamenii, ce e mai bine pentru zona respectivă. Eu, în PE, mă voi ocupa și de simplificarea procedurilor, și de planul lui Juncker 2, să nu mai taie bani din conectarea Europei, sau din Orizont 2020, ca sa îi dea înapoi. 

Întrebări și comentarii: Este foarte important că tronsonul Craiova-Calafat va fi finanțat cu prioritate și în alte zone au adus creștere economică. O îngrijorare: ce se întâmplă cu finanțarea acestor proeicte după 2020, când acest instrument nu va mai fi valid? 

Marian Jean Marinescu: Se aplică pe coeziune regula N+3, deci bani poți cheltui și în 2023. La Conectarea Europei se fac licitații cu termen final chiar și 2023. România, la facilitatea „Conectarea Europei” aproape am accesat toți banii. Din cei 1 mld transferați din coeziune la Conectarea Europei, avem deja 950 milioane contractați.

***CONCLUZII***

Silvia Davidoiu: Îmi întăresc convingerea că trebuie să venim mai des, cu colegi și din alte ministere. Este clar că știți nevoile zonei, ce vă doriți să obțineți, dar nu întotdeauna aveți informațiile privind pregătirea proiectelor și programele operțaionale care vă pot ajuta să le implementați.

Strategia Dunării încearcă să aibă o dimensiune foarte aplicată și să se adreseze dvs prin programe naționale, cu avantaje pentru cei care au proiecte cu relevanță pentru Strategia Dunării. Vom avea un apel pentru județele riverane Dunării. Vă încurajez să pregătiți din timp proiecte.

Interviu cu europarlamentarul Marian Jean Marinescu (PPE)

(Transcrierea interviului este disponibilă AICI).

Interviu cu europarlamentarul Iskra Mihaylova (ALDE).

(Transcrierea interviului este disponibilă AICI)

Interviu cu Silvia Davidoiu, director general, coordonator la nivel național al Strategiei UE pentru Regiunea Dunării, MAE.

(Transcrierea interviului este disponibilă AICI).


Agenda evenimentului:

La eveniment, deputaţii din Parlamentul European Marian-Jean Marinescu (PPE, România, membru în Comisia pentru Transporturi şi Turism) şi Iskra Mihaylova (ALDE, Bulgaria, preşedintele Comisiei pentru Dezvoltare Regională), au dezbătut, alături de reprezentanți ai autorităților naționale și locale, ai mediului de afaceri, beneficiari ai proiectelor finanțate cu fonduri europene și jurnaliști, subiecte relevante pentru regiunea Calafat-Vidin, precum:

– Podul Calafat – Vidin la trei ani de la deschidere: impactul asupra economiei locale;

– Transportul de mărfuri pe Dunare: o oportunitate suficient exploatată?

– Parcurile industriale: o sursă de creștere economică în regiune?

– Viitorul politicii de coeziune.

Evenimentele din cadrul forumului transfrontalier continuă în dimineața zilei de vineri, 21 octombrie 2016, cu o dezbatere la Vidin (Hotel Rovno), între orele 11:00 – 14:00, o excelentă oportunitate de networking cu reprezentanţi ai mediului de afaceri și oficialități din nordul Bulgariei, mai precizează sursa citată.

.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

COMUNICATE DE PRESĂ

Compania Leviatan Design, în TOP 10 firme de arhitectură și proiectare din România

Published

on

© Leviatan Design

Compania Leviatan Design se clasează pe locul 8 în TOP 100 cele mai puternice firme de arhitectură și proiectare, conform celei mai recente analize anuale a pieței de arhitectură și proiectare din România, realizată de IBC Focus, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Studiul s-a realizat în baza indicilor de referință din 2020, iar cele trei surse de documentare au fost: Ministerul Finanțelor, Oficiul Național al Registrului Comerțului și VICTA.ro.

S-au analizat peste 300 de companii în primă fază, iar 100 dintre ele au fost supuse unei analize amănunțite, care a avut în vedere cifra de afaceri, numarul de proiecte avute în derulare în ultimele 12 luni, numărul de investiții și rapoarte comparative cu situațiile din anii precedenți.  Astfel, Leviatan Design se clasează pe poziția a 8-a din 100 cele mai puternice firme din domeniu.

Focusul companiei este orientat spre dezvoltare și ridicarea calității proiectelor în condițiile de piață actuale, prin investiții majore în tehnologie și echipamente, care se apropie de 1 milion de euro de-a lungul timpului, dar și în oameni, aceștia fiind cea mai valoroasă resursă a companiei.

Cu o echipă formată din aproape 90 de  specialiști (arhitecți, proiectanți și personal suport), dar și prin rezultatul investițiilor continue, compania a reușit să crească performanța și să livreze la termen proiecte complexe cu funcțiuni diferite, acoperind astfel 75% din județele României.

Compania se diferențiază pe piața locală a construcțiilor prin capacitatea sa uriașă de ADAPTARE, susținută ferm de digitalizarea și tehnologizarea proceselor interne și aplicarea standardului BIM (Building Information Modeling).

Atât în procesul de proiectare, cât și în exectuție, se folosesc tehnologiile Mixed Reality (îmbinarea Realități Virtuale cu Realitatea Augmentată) prin utilizarea echipamentelor Microsoft Hololens și Holoecase, dar și tehnologiile de scanare laser 3D, prin echipamente profesionale, de ultimă generație, precum Drona Phrantom 4 RTK și FARO Laser Scanner 3D.

Bunul cel mai de preț al companiei, ECHIPA, împreună cu invesțiile constante în soluții de digitalizare și tehnologizare au permis saltul uriaș de la un an la altul. Astfel că, în urmatorul an (2022), compania va continua să dezvolte proiecte complexe pentru infrastructura critică, cu păstrarea ritmului sustinut de digitalizare a proceselor de lucru.

Mai multe informații despre LEVIATAN DESIGN sunt disponibile pe website, www.leviatandesign.ro și pe canalele de comunicare Facebook, Instagram și LinkedIn.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

New Strategy Center a discutat despre provocările regionale de securitate cu experți ai Institutului Internațional pentru Studii Iraniene din Arabia Saudită

Published

on

© New Strategy Center

Experți ai New Strategy Center au avut miercuri, 20 octombrie, o întâlnire online cu experți ai Institutului Internațional pentru Studii Iraniene (Rasanah), din Arabia Saudită, dedicată provocărilor de securitate din regiunea Mării Negre, a Balcanilor, Orientului Mijlociu și Africii de Nord, potrivit unui comunicat.

Discuțiile au inclus un briefing din partea dr. Mohammed Alsulami, Fondator și Președinte Rasanah, Ambasador Ali Assiri, fost ambasador al Arabiei Saudite în Pakistan și Liban și dr. Ahmed Algarni, Vicepreședinte Rasanah. Din partea NSC, au prezentat o evaluare a situației de securitate din regiunea Mării Negre și a Balcanilor Ambasador Sergiu Celac, Președinte de Onoare New Strategy Center, Gl. mr. (Ret) Leonardo Dinu și ambasador Doru Costea, membri ai Consiliului Științific al New Strategy Center.

Întâlnirea a fost moderată de ambasador Doru Costea, Membru al Consiliului Științific al New Strategy Center și dr. Mohammed Alsulami, Președintele Rasanah.

Dialogul a avut în vedere interacțiunile geopolitice din Orientul Mijlociu, dinamica din Nordul Africii și activitățile de contraterorism din acest spațiu, precum și strategia rusă în regiunea Orientului Mijlociu și Nordul Africii.

Schimbul de experiență cu reprezentanții Institutului Rasanah din Arabia Saudită face parte din inițiativa New Strategy Center de a prezenta unor reputate think-tank-uri și institute din străinătate situația de securitate din regiunea Mării Negre, contribuind astfel la o mai bună înțelegere a provocărilor cu care se confruntă acest spațiu.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

eMAG Black Friday, cel mai așteptat eveniment de shopping al anului, va avea loc pe 12 noiembrie

Published

on

© eMAG/ Facebook

eMAG Black Friday, cel mai așteptat eveniment de shopping al anului, va avea loc pe data de 12 noiembrie.

Potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro,  anul acesta, clienții vor avea parte, mai mult decât oricând, de categorii noi de produse în ofertă și de livrare flexibilă, la orice oră din zi și din noapte, în rețeaua easybox, care s-a dezvoltat accelerat în ultimii doi ani, de la 200 de unități în octombrie 2019 la 2.000 în octombrie 2021.

Încă de la prima ediție, Black Friday a atras clienți noi care comandă online pentru prima oară datorită prețurilor bune și gamei variate de produse accesibile de oriunde. Numărul clienților care își fac cumpărăturile online a crescut semnificativ și va antrena în continuare trecerea în online, dar și diversificarea categoriilor de cumpărături.

De asemenea, Black Friday este un moment în care se văd bine tendințele anului în ecommerce. Anul acesta, așteptările vizează creșterea plăților cu cardul, diversificarea coșului de cumpărături cu produse din mai multe categorii și creșterea comenzilor la easybox.

Anul trecut, nouă din zece români știau ce este Black Friday, iar mai mult de 54% dintre aceștia își propuseseră să cumpere cel puțin un produs la ofertă, potrivit Kantar România.

În ziua de Black Friday 2020, s-au înregistrat 12,4 milioane de vizite pe eMAG. Comanda ridicată în cel mai scurt timp s-a înregistrat la easybox, la doar 7 minute de la încărcare, chiar în ziua de Black Friday. În primul minut de la start s-au comandat 8.260 de produse, iar comanda cu cele mai multe produse a fost plătită online cu cardul și a conținut 97 de produse distincte din categorii precum băcănie, băuturi și produse pentru îngrijirea locuinței.

Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al comerțului electronic din România și a devenit un lider regional, exportând modelul local cu succes în Bulgaria și Ungaria. De 20 de ani, compania investește constant în servicii bazate pe tehnologii dezvoltate în România, care ajută clienții să economisească timp și bani.    

Cu o gamă de produse în continuă creștere atât prin oferta proprie, cât și prin partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, de oriunde. Clienții beneficiază de servicii cu valoare adăugată precum livrarea la easybox și livrarea rapidă prin tazz by eMAG, serviciul premium Genius, prin care clienții beneficiază de livrare gratuită și rapidă, 30 de zile drept de retur, returnarea rapidă a banilor prin Instant Money Back, deschiderea coletului la livrare, call center 24/7, finanțare în rate prin eCredit și aplicația de mobil. 

Continue Reading

Facebook

Advertisement
CONSILIUL UE28 mins ago

Consiliul UE va aproba pe 28 octombrie planul național de redresare și reziliență al României. Bucureștiul va putea accesa o prefinanțare de 3,6 miliarde de euro

CONSILIUL EUROPEAN55 mins ago

Klaus Iohannis, poziție tranșantă la Bruxelles: România va dezvolta centralele pe energie nucleară și rețeaua de gaze naturale. Am insistat ca acestea să fie finanțabile prin bani europeni

Nicolae Ștefănuță58 mins ago

Influence Index 2021: Nicu Ștefănuță, cel mai influent eurodeputat român în domeniul politicii de sănătate

PARLAMENTUL EUROPEAN1 hour ago

Parlamentul European a adoptat noi norme pentru a proteja victimele accidentelor rutiere, indiferent dacă acestea au loc în țara de reședință sau în altă parte a UE

REPUBLICA MOLDOVA1 hour ago

Maia Sandu le mulțumeşte partenerilor austrieci pentru deschiderea de a promova parcursul european al Republicii Moldova și pentru donația de 100.000 de doze de vaccin

PARLAMENTUL EUROPEAN2 hours ago

Eurodeputații cer înghețarea parțială a bugetului Agenției UE pentru Poliția de Frontieră până la realizarea unor îmbunătățiri esențiale

CONSILIUL EUROPEAN2 hours ago

Klaus Iohannis: România a primit sprijin de la opt state europene. De ce trebuie să dăm ascultare la unii care vorbesc prostii și vă fac să nu vă vaccinați ca să ajungeți la spital și la terapie intensivă?

U.E.2 hours ago

Liderii UE vor ca statele membre să aibă acces echitabil la medicamente și solicită finalizarea negocierilor pentru Uniunea Sănătății

REPUBLICA MOLDOVA2 hours ago

Consiliul de asociere UE-Republica Moldova se va reuni săptămâna viitoare pentru a șasea oară. Cooperarea economică, justiția și reformele politice, printre principalele teme

ROMÂNIA3 hours ago

Ministrul Bogdan Aurescu, întâlnire cu ambasadorii statelor UE la București: Unitatea transatlantică, esențială pentru consolidarea rezilienței Uniunii Europene

CONSILIUL EUROPEAN55 mins ago

Klaus Iohannis, poziție tranșantă la Bruxelles: România va dezvolta centralele pe energie nucleară și rețeaua de gaze naturale. Am insistat ca acestea să fie finanțabile prin bani europeni

POLITICĂ23 hours ago

Klaus Iohannis îl desemnează pe ministrul apărării Nicolae Ciucă drept candidat la funcția de prim-ministru

Marian-Jean Marinescu1 day ago

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu speră ca ”viitorul apropiat să ne arate că Dunărea va contribui la Green Deal și la dezvoltarea economică a tuturor” statelor străbătute de acest fluviu

Cristian Bușoi1 day ago

Cristian Bușoi, președintele Comisiei pentru industrie și energie din PE, atrage atenția Comisiei Europene: Companiile din România și din întrega UE au nevoie de sprijin pentru captarea metanului

Cristian Bușoi1 day ago

Eurodeputatul Cristian Bușoi, intervenție în Parlamentul European: COP26, un moment în care să arătăm că ”Green Deal nu este doar o strategie de mediu, ci și o strategie trigger pentru o UE modernă”

Cristian Bușoi2 days ago

Criza energetică: Cristian Bușoi, președintele Comisiei pentru energie, cere din Parlamentul European adoptarea, cât mai repede, a ”taxonomiei pentru gazele naturale și energia nucleară”

NATO2 days ago

Klaus Iohannis l-a primit pe șeful Pentagonului: SUA sunt hotărâte să își mențină angajamentul ferm în regiunea Mării Negre și salută contribuţia majoră a României în cadrul NATO

COMISIA EUROPEANA2 days ago

Ursula von der Leyen: UE va veni la COP26 cu cel mai înalt nivel de ambiție privind accelerarea tranziției climatice. O facem pentru toate generațiile viitoare!

COMISIA EUROPEANA2 days ago

Criza energetică: Ursula von der Leyen anunță că va prezenta la începutul lui 2022 o strategie pentru dialog internațional privind domeniul energiei: UE trebuie să-și diversifice furnizorii

U.E.3 days ago

Franța face apel la ”fermitate” împotriva încercărilor Poloniei de a pune ”sub semnul întrebării proiectul european”: Tratatele noastre nu reprezintă o simplă bucată de hârtie

Team2Share

Trending