Connect with us

ROMÂNIA

Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării lansează un program de formare pentru promotori și experți în managementul Destinației de Ospitalitate Turistică în contextul Carpato-Danubiano-Pontic

Published

on

@Wikipedia

Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD, proiect coordonat de Fundația EUROLINK-Casa Europei și fondat în parteneriat cu Academia Română, lansează un program de formare pentru promotori și experți în managementul Destinației de Ospitalitate Turistică (OMD) în contextul Carpato-Danubiano-Pontic.

Programul este conceput și plasat în contextul apartenenței României, ca Stat Membru la SUERD – Strategia UE pentru Regiunea Dunării (ce acoperă toate județele țării), Sinergia Mării Negre și Strategia Regiunii Carpatice. Acesta se adresează tuturor celor care vor să devină în mod rapid și flexibil Promotor sau Expert, să dezvolte o carieră de succes în expertiza / consultanța acordată operatorilor și beneficiarilor zonelor / obiectivelor din industria ospitalității, să dețină o abordare inovativă și inter-disciplinară spre a fi în mod profitabil în contact cu bunele practici și rețelele de parteneri care derulează proiecte cu finanțare europeană.

Prin recenta aderare a României la Programul ”European Cultural Routes” (Rutele Culturale Europene – ”Roman Emperors and Danube Wine Route”), gestionat de Consiliul Europei cu sprijinul Comisiei Europene și de Institutul European al Rutelor Culturale, se deschid perspective deosebit de bune pentru operatorii din turism și zonele cu potențial în domeniu , inclusiv și în baza revizuirii Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (SUERD), a cărei Președinție este deținută de România și al stimulentelor cuprinse în noua Strategie de Dezvoltare Durabilă.

Organizațiile de Management al Destinației (OMD), care s-au constituit până în prezent sau sunt în curs de înființare, în baza Legii Turismului, oferă oportunitatea creșterii substanțiale a numărului de vizitatori, dar și a locurilor de muncă și veniturilor obținute în industria ospitalității. 

Tematica cursului se referă la gestionarea destinațiilor de ospitalitate,  prin furnizarea de cunoaștere și ghidaj strategic în sprijinul destinațiilor respective, precum și în favoarea unei îmbunătățiri a acestui tip specific de management, în special prin politici eficiente și guvernanță inovativă.

Formular de Înscriere

Având un caracter multi- și inter-disciplinar, cursurile se încadrează în conceptul UE de tip ”lifelong learning” și se desfășoară online, prin intermediul unei platforme educaționale, accesibilă oricărui cursant în mod flexibil. De asemenea, programul este conceput în două module: primul se adresează exclusiv Promotorilor, iar cel de-al doilea modul se adresează celor ce se formează ca Experți (include și parcurgerea primului modul).  Pentru mai multe informații privind conținutul prelegerilor, aici.

Participanții primesc, în urma evaluării finale, un Certificat de Absolvire cu Anexă detaliată a modulelor și modalitatea de evaluare, eliberat de Departamentul de Formare și Consiliere al Asociației CLDR, membră a Consiliului Orașelor și Regiunilor Dunării (Viena) și Catedra Internațională Onorifică „Jean Bart” în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD).

Oportunitățile și beneficiile pentru cursanți includ, printre altele, eliberarea Scrisorii de Recomandare către angajatori, posibilitatea de a face stagii profesionale în companii și organizații membre sau partenere și cooptarea în cadrul Grupurilor de Lucru CLDR.

Detalii suplimentare se pot solicita Secretariatului CIO-SUERD la adresa ciosuerd@gmail.com, până cel târziu în data de 15 aprilie 2019 sau direct pe siteul programului.

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Alegeri Europene 2019

Piața Victoriei, 19 mai: Manifestația ”Toți pentru Europa” are ca scop susținerea prezenței la vot pentru viitoarele alegeri europene din 26 mai

Published

on

©️ Declic Facebook

Manifestaţia “Toţi pentru Europa” va avea loc duminică, în Piaţa Victoriei, de la ora 18,00, evenimentul având ca scop motivarea cetăţenilor să iasă la vot pe 26 mai şi conştientizarea importanţei implicării civice. Este un eveniment civic organizat de comunitatea Declic și sprijinit de RadioEuropaFM.

Corespondentul Calea Europeană, Zaim Diana, va fi prezent la manifest și va transmite live mesajele de mobilizare la vot din partea personalităților prezente în Piața Victoriei.

Foto: Eveniment Toti pentru Europa Facebook

Mai mult de 12.000 de persoane sunt interesate de acest miting, iar peste 4.600 și-au anunțat prezența la concertul civic din Piața Victoriei.

Potrivit unui comunicat Comunitatea Declic, organizator al evenimentului, cu această ocazie va avea loc un concert cu trupele Vama, Omul cu şobolani, Taxi şi Emil. Corul Sound Choir va intona imnul Uniunii Europene, iar Funkoteca va anima atmosfera în Piaţă. Toţi artiştii participă la eveniment pro bono.

De la ora 19,40, un număr de 4.000 de membri ai comunităţii Declic vor face o coregrafie specială, realizând o inimă albă, pe fundal albastru, pentru a transmite mesajul “România iubeşte Europa”.

Vor urca pe scenă personalităţi din diferite domenii, fără implicare politică, pentru a transmite un mesaj de mobilizare la vot: filosoful Mihai Şora, artistul Tudor Chirilă, actorii Marius Manole şi Mihai Călin, jurnalistul Moise Guran, Carmen Uscatu şi Oana Gheorghiu de la Asociaţia “Dăruieşte Viaţă”.

“Ieşim pentru a le spune celor ce încă nu s-au decis să participe la alegeri că de votul lor depinde nu doar viitorul României, ci şi al Europei. Manifestăm pentru a încuraja tinerii să iasă la vot. Nu dăm culoare politică manifestaţiei, însă îi dăm spirit european”, a declarat directorul executiv al Declic, Tudor Brădăţan.

Evenimentul, care se va desfăşura între orele 18,00 – 22,00, face parte dintr-o serie de acţiuni care vor avea loc duminică în 49 de oraşe europene din 13 ţări precum: Germania, Austria, Polonia, Ungaria, Olanda şi Suedia. În ţara noastră, acţiunea se va desfăşura simultan în şapte oraşe, iar românii din diaspora vor organiza propriile evenimente la Madrid, Milano, Barcelona, Londra, Paris şi Zurich, se mai arată în comunicat. 

Comunitatea Declic este creată din sute de mii de oameni obișnuiți, care trăiesc în România sau în diaspora. În prezent, aprox. 500,000 de membri activi militează pentru o societate mai dreaptă. „Campaniile Declic sunt conduse de valorile noastre, nu de politica de partid. Declic este, și va rămâne mereu, o comunitate independentă. Membrii Declic provin din cele mai diverse medii și ceea ce ne aduce împreună este credința noastră comună într-un viitor mai bun pentru România.”

Alegerile pentru Parlamentul European din perioada 23-26 mai 2019 vor avea loc la 40 de ani distanță de la primele alegeri europene, desfășurate în 1979, fiind marcate de o perioadă în care incertitudinile privind Brexit, discuțiile legate de viitorul Europei și agenda strategică 2019-2024.

Mai mult, alegerile europene vor da startul unei ample negocieri politice în condițiile în care de rezultatele lor va depinde nominalizarea viitorului președinte al Comisiei Europene, care va fi însărcinat să își construiască un nou Colegiu al Comisarilor.

În context, distribuția puterii politice între marile familii europene la nivelul Parlamentului European și a Comisiei Europene va fi relevantă și pentru alegerea noului președinte al Consiliului European.

Citiți și: Ultimele estimări înainte de alegeri privind componența Parlamentului European. Grupul PPE rămâne cea mai mare familie politică

Continue Reading

ROMÂNIA

Administrația Prezidențială a cerut CNA să emită decizia privind normele și regulile de reflectare a campaniei pentru referendum

Published

on

©️ Administrația Prezidențială

Administrația Prezidențială a solicitat vineri, 17 mai în numele Președintelui României, domnul Klaus Iohannis, Consiliului Național al Audiovizualului să își respecte propria lege de funcționare și să emită decizia privind normele şi regulile de reflectare a campaniei pentru referendum. Deși Legea audiovizualului nr. 504/2002 prevede clar că CNA este autorizat să emită „normele şi regulile de reflectare a desfășurării campaniilor electorale şi a celor pentru referendum”, Consiliul nu și-a respectat această obligație legală, deși intrăm în ultima săptămână de campanie pentru referendum, se arată în comunicatul oficial, remis CaleaEuropeană.ro

De asemenea, a fost solicitată adoptarea de către CNA, cu celeritate, a unei recomandări de difuzare a unui spot audio-video realizat de Administrația Prezidențială, în regim de anunț de interes public, către televiziunile naționale şi locale. Acest spot are în vedere informarea și creșterea gradului de conștientizare a importanței referendumului.

Președintele Klaus Iohannis consideră că refuzul CNA de a-și îndeplini atribuțiile îi afectează în mod direct pe cetățenii României, pentru că dreptul la informație este un drept prevăzut și garantat expres prin Constituție. Toate autoritățile publice sunt obligate să respecte Constituția, orice nerespectare a legii, cu atât mai mult a Legii fundamentale, fiind un abuz.

Continue Reading

ROMÂNIA

Sondaj INSCOP: Două treimi dintre români susțin unirea cu Republica Moldova, iar 84% dintre respondenți declară că se simt mândri că sunt români

Published

on

Potrivit sondajului de opinie publică la nivel național, realizat de INSCOP Research, aproximativ 8 din 10 respondenți declară că se simt mândri că sunt români și totodată sunt de părere că România trebuie să protejeze drepturile minorităților pe teritorul său. Aproape două treimi din populație susțin Unirea României cu Republica Moldova și puțin peste jumătate dintre respondenți consideră că, în cazul ipotetic al unui asemenea eveniment, țara noastră ar deveni mai puternică.

84% dintre participanții la sondaj declară că se simt mândri că sunt români, în timp ce 10,4% afirmă contrariul. 5,6% nu știu sau nu răspund.

Foto: Sondaj INSCOP

Chestionați cu privire la cunoașterea limbii române, 94,8% dintre cei respondenți sunt de părere că acest aspect trebuie să fie o obligație pentru orice cetățean român, 3,7% afirmă contrariul, iar 1,5% nu știu sau nu răspund.

62,2% dintre cei intervievați apreciază că au o bună cunoaștere a istoriei românilor, în timp ce 34% consideră că nu cunosc suficient de bine acest subiect. Procentul non-răspunsurilor  este de 3,8%.

80,3% dintre respondenți sunt de părere că România trebuie să protejeze drepturile minorităților naționale de pe teritoriul său, 9,9% au o opinie contrară. 9,8% nu știu sau nu răspund.

65,1% sustin Unirea Romaniei cu Republica Moldova, iar 22% se opun. 12,9% este procentul non-răspunsurilor.

În cazul ipotetic al unirii României cu Republica Moldova, 53,6% dintre cei intervievați consideră că țara noastră ar deveni mai puternică, iar 23,1% că ar deveni mai slabă. 23,2% nu știu sau nu răspund.

Părerile privind regimul comunist sunt împărțite. 27,2% consideră că regimul comunist a făcut mai mult bine Romaniei,  29,6% că a facut mai mult rău țării, în timp ce 34,3% aleg varianta de răspuns ”Lucrurile sunt mai complicate. Comunismul din anii 50 este una, cel din vremea lui Ceauşescu este cu totul altceva”. Procentul non-răspunsurilor este 8,9%.

Sondajului de opinie publică la nivel național a fost realizat de INSCOP Research, la comanda LARICS – Laboratorul de Analiză a Războiului Informațional și Comunicare Strategică, din cadrul Institutului de Ştiinţe Politice şi Relaţii Internaţionale „Ion I. C. Brătianu” al Academiei Române.

Întregul sondaj, AICI.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Facebook

Advertisement

Trending