Connect with us

COMISIA EUROPEANA

CE propune introducerea la nivelul UE a unui card european pentru dizabilitate standardizat și consolidarea actualului card european de parcare pentru persoanele cu dizabilități

Published

on

© European Union, 2014/Source: EC - Audiovisual Service

Comisia Europeană a prezentat o propunere legislativă care introduce un card european pentru dizabilitate standardizat și consolidează actualul card european de parcare pentru persoanele cu dizabilități. Ambele carduri vor fi recunoscute pe întreg teritoriul UE. Propunerea va facilita accesul la dreptul persoanelor cu dizabilități la libera circulație, garantând că aceste persoane pot avea acces, în condiții de egalitate, la condiții speciale, la tratament preferențial și la drepturi de parcare atunci când vizitează un alt stat membru.

Propunerea de directivă de instituire a cardului european pentru dizabilitate și a cardului european de parcare pentru persoanele cu dizabilități a fost anunțată în Strategia UE privind drepturile persoanelor cu handicap 2021-2030

Această inițiativă se bazează pe rezultatele proiectului-pilot al UE privind cardul european pentru dizabilitate desfășurat în Belgia, Cipru, Estonia, Finlanda, Italia, Malta, România și Slovenia între 2016 și 2018. În plus, ea integrează contribuții dintr-o consultare publică recentă, care a colectat peste 3 300 de răspunsuri, dintre care 78 % de la persoanele cu dizabilități.

Cardul european pentru dizabilitate

Acesta va servi drept dovadă recunoscută a dizabilității în întreaga UE, oferind acces egal la condiții speciale și tratament preferențial în serviciile publice și private, inclusiv, de exemplu, la transport, evenimente culturale, muzee, centre de agrement și sportive sau parcuri de distracții. Cardul va fi emis de autoritățile naționale competente și va completa cardurile sau certificatele naționale existente.

Îmbunătățirea cardului european de parcare

Pentru multe persoane cu dizabilități, transportul cu autoturismul privat rămâne cea mai bună sau singura posibilitate pentru a călători sau a se deplasa în mod independent, asigurându-le autonomia. Îmbunătățirile propuse pentru actualul card european de parcare vor permite persoanelor cu dizabilități să aibă acces la aceleași drepturi de parcare disponibile în alt stat membru. Acesta va avea un format comun obligatoriu, care va înlocui cardurile naționale de parcare pentru persoanele cu dizabilități și va fi recunoscut în întreaga UE.

Asigurarea accesibilității cardurilor

Pentru a promova ușurința utilizării și a reduce sarcina administrativă, directiva propusă va impune statelor membre:

  • să furnizeze cardurile atât în versiune fizică, cât și în versiune digitală.
  • să pună la dispoziția publicului, în formate accesibilecondițiile și normele de eliberare sau de retragere a cardurilor.
  • să se asigure că prestatorii de servicii oferă informații privind condițiile speciale și tratamentul preferențial pentru persoanele cu dizabilități în formate accesibile.

Pentru a garanta conformitatea, statele membre trebuie să se asigure că persoanele cu dizabilități, organizațiile lor reprezentative și organismele publice relevante pot lua măsuri în temeiul legislației naționale, dacă este necesar. După transpunerea directivei în dreptul intern, statelor membre li se solicită să impună amenzi și măsuri corective în cazul unor încălcări.

Propunerea Comisiei urmează să fie acum discutată de către Parlamentul European și Consiliu. Propunerea prevede că, după adoptare, statele membre vor avea la dispoziție 18 luni pentru a transpune dispozițiile directivei în legislația națională.

 

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană pregătește terenul pentru summitul liderilor UE de la Granada cu propunerea de a construi o Europă capabilă să își protejeze interesele strategice

Published

on

© European Union, 2023/ Source: EC - Audiovisual Service

Înainte de summitul informal al șefilor de stat sau de guvern din 27 de state membre ale UE, care va avea loc la începutul lunii octombrie la Granada, Comisia Europeană a publicat miercuri o serie de propuneri pentru a construi o Europă mai rezilientă, mai competitivă și mai sustenabilă, documentul fiind considerat un succesor al Declarației de la Versailles adoptată în martie 2022 de liderii UE și un act premergător al dezbaterii dintre liderii europeni privind autonomia strategică și obiectivele politice prioritare ale Uniunii pentru anii următori.

Potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro, comunicarea Comisiei indică domenii specifice în care sunt necesare eforturi suplimentare, cum ar fi construirea unei piețe unice mai inovatoare și mai interconectate, menținerea coeziunii interne, promovarea alianțelor cu partenerii internaționali și consolidarea capacității UE de furnizor de securitate pentru cetățenii și regiunea sa.

Conform sursei citate, UE trebuie să continue să depună eforturi pentru a-și reduce riscurile și a-și consolida baza economică și industrială, protejându-și în același timp securitatea economică și modelul social unic.

Europa a reacționat în mod decisiv la un mediu geopolitic și economic în schimbare rapidă. Noua realitate ne impune să ne consolidăm capacitatea de a proteja interesele strategice ale Europei și de a asigura securitatea cetățenilor și partenerilor noștri“, a declarat președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.

“De la Versailles încoace, UE își menține cursul și se transformă într-o economie mai rezistentă, mai competitivă și mai durabilă. Vom continua să rămânem uniți și să aprofundăm și mai mult legăturile cu partenerii și cu cei care ne împărtășesc îngrijorările și interesele”, a continuat ea.

Domeniile asupra cărora se apleacă comunicarea Comisiei vizează: consolidarea capacităților de apărare ale Europei și construirea unei păci durabile în Europa; consolidarea securității energetice a Europei și abordarea crizei climatice; construirea unei baze economice mai robuste și mai sustenabile; încurajarea investițiilor publice și private.


Citiți și

Franța și Germania propun o Europă cu patru viteze – nucleul, UE, membrii asociați și Comunitatea Politică Europeană. Documentul urmează a fi dezbătut de liderii UE la summit-urile din octombrie

Charles Michel dă startul discuțiilor între liderii UE privind următoarea agendă strategică 2024-2029


La 10 și 11 martie 2022, la scurt timp după ce războiul de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei a zdruncinat ordinea bazată pe reguli, șefii de stat sau de guvern din UE s-au întâlnit la Versailles, iar declarația adoptată a angajat UE să-și asume mai multă responsabilitate pentru securitatea sa, să consolideze capacitățile de apărare și să facă pași suplimentari spre construirea suveranității europene, reducerea dependențelor și conceperea unui nou model de creștere și investiții. Acel summit a stabilit o agendă largă, colectivă, pentru a spori capacitatea Europei de a contribui la securitatea regională și globală.

Comunicarea adoptată miercuri de Comisiei face bilanțul a ceea ce s-a realizat, 18 luni mai târziu, în promovarea și construirea unei economii mai rezistente, mai competitive și durabile, care să protejeze cetățenii UE și să le garanteze bunăstarea.

Reuniunea informală a șefilor de stat și de guvern din UE are loc la Granada pe 6 octombrie, perioadă în care va avea loc și cel de-al treilea summit al Comunității Politice Europene.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Recomandare reiterativă a Comisiei Europene la adresa României privind progresele în atingerea obiectivelor pentru transformarea digitală a UE: Eforturile ar trebui accelerate

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Comisia Europeană a publicat primul raport privind starea deceniului digital, care oferă o imagine cuprinzătoare a progreselor înregistrate în vederea realizării transformării digitale pentru a face din UE o Uniune Europeană mai suverană, mai rezilientă și mai competitivă din punct de vedere digital.

Potrivit unui comunicat al instituției, acesta include o evaluare a performanțelor UE în ceea ce privește obiectivele și țintele pentru 2030 ale Europei, concentrându-se pe patru piloni principali: competențele digitale, infrastructura digitală, digitalizarea întreprinderilor, inclusiv utilizarea inteligenței artificiale (AI), și digitalizarea serviciilor publice.

Aceasta include, de asemenea, monitorizarea Declarației europene privind drepturile și principiile digitale, care reflectă angajamentul UE în favoarea unei transformări digitale sigure, securizate și durabile, care să pună oamenii în centru.

A. Infrastructura digitală – conectivitate sigură

Conform obiectivului actual pentru 2030, toată lumea ar trebui să aibă la dispoziție o acoperire gigabit și rețele performante 5G în toate zonele populate.

În prezent, rețelele de fibră optică, care sunt esențiale pentru furnizarea de conectivitate gigabit, ajung doar la 56% din gospodării, în timp ce acoperirea 5G se situează la 81% din populație, scăzând la 51% în zonele rurale. Cu toate acestea, implementarea rețelelor autonome 5G întârzie, iar 5G este încă sub nivelul de calitate în ceea ce privește așteptările utilizatorilor finali și nevoile industriei. 55% dintre gospodăriile din mediul rural nu sunt încă deservite de nicio rețea avansată, iar 9% nu sunt încă acoperite de nicio rețea fixă.

Comisia Europeană consideră că sunt necesare investiții suplimentare de până la cel puțin 200 de miliarde EUR pentru a asigura o acoperire gigabit completă în întreaga UE, precum și o acoperire 5G în toate zonele populate.

Statele membre ar trebui să își cartografieze lacunele de conectivitate și să exploreze posibilitatea de finanțare pentru a completa investițiile private în zonele care nu sunt viabile din punct de vedere comercial, inclusiv în zonele rurale și îndepărtate, beneficiind de cadrul de reglementare al UE favorabil investițiilor.

A1. Situația României

Conectivitatea este domeniul în care România obține cele mai bune rezultate, îndeplinind una dintre condițiile prealabile pentru o transformare digitală de succes. 96% dintre gospodăriile din România au deja acces la rețele Gigabit/FTTP, cifră cu mult peste media UE (73% pentru acoperirea VHCN și 56% pentru acoperirea FTTP). Cu toate acestea, acoperirea 5G este de 27%, mult sub media UE de 80%. Este așteptat ca mai multe măsuri implementate în 2022 în cadrul PNRR să conducă la progrese în acest domeniu, în special noua lege privind securitatea rețelelor 5G, punerea în aplicare a diferitelor recomandări prevăzute în setul de instrumente de conectivitate al UE, precum și o licitație pentru licențele 5G cu importante obligații de acoperire care se întind, în unele cazuri, până în 2033.

Recomandarea Comisiei Europene: România ar trebui să își accelereze eforturile în ceea ce privește infrastructura de conectivitate, în special în ceea ce privește introducerea conectivității 5G, explorând toate sursele de finanțare disponibile pentru a sprijini investițiile private în domeniile care nu sunt viabile din punct de vedere comercial. Eforturile României în domeniul semiconductorilor și al tehnologiilor cuantice ar trebui să fie susținute în scopul de a ajuta UE să devină un actor puternic pe piață în aceste domenii. 

B. Digitalizarea întreprinderilor

PPDD stabilește trei obiective pentru a promova digitalizarea întreprinderilor:

  • cel puțin 75 % din întreprinderile din UE ar trebui să adopte în cadrul operațiunilor lor servicii de cloud computing, big data și/sau inteligență artificială (AI);
  • peste 90 % dintre întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) ar trebui să atingă cel puțin un nivel de bază de intensitate digitală (măsurând utilizarea diferitelor tehnologii digitale la nivelul întreprinderii);
  • dublarea numărului de unicorni (întreprinderi cu o evaluare de peste 1 miliard de euro).

Fără investiții și stimulente suplimentare, traiectoria de bază proiectată indică faptul că, până în 2030, doar 66 % dintre întreprinderi vor utiliza cloud, 34 % big data și 20 % AI, atrage atenția Comisia Europeană.

În plus, pe baza celor mai recente date disponibile, doar 69 % dintre IMM-urile din UE ating un nivel de bază de intensitate digitală, cu progrese inegale și insuficiente între statele membre.

Pentru a îmbunătăți adoptarea tehnologiei, statele membre ar trebui să crească gradul de conștientizare cu privire la beneficiile digitalizării întreprinderilor, precum și să promoveze și să sprijine centrele europene de inovare digitală (EDIH), recomandă Comisia Europeană.

B1. Situația României 

Digitalizarea întreprinderilor rămâne o provocare majoră în România. Adoptarea tehnologiilor avansate, cum ar fi serviciile de cloud computing, tehnologia artificială inteligența artificială și big data a fost semnificativ sub media UE. Decalajul față de media UE este ușor mai mic pentru IMM-urile cu un nivel de bază de utilizare a tehnologiei digitale, la 53 %, față de o medie UE de 69 % în 2022.

Recomandarea Comisiei Europene: România ar trebui să își intensifice semnificativ eforturile în domeniul digitalizării întreprinderilor. În special, România ar trebui să intensifice măsurile de sprijinire a digitalizării întreprinderilor și să contribuie la crearea unui mediu de afaceri cu un mai puternic accent pe inovare.

C. Digitalizarea serviciilor publice

Obiectivele PPDD prevăd o accesibilitate online de 100% a serviciilor publice esențiale și, acolo unde este cazul, posibilitatea ca cetățenii și întreprinderile din Uniune să interacționeze online cu administrațiile publice, accesul online la dosarele electronice de sănătate pentru toți cetățenii Uniunii și accesul la identificarea electronică securizată (eID) pentru toți cetățenii Uniunii.

Multe state membre sunt bine poziționate pentru a realiza digitalizarea completă a serviciilor publice și a dosarelor de sănătate, precum și pentru a implementa identificarea electronică pentru cetățenii lor. Cu toate acestea, sunt necesare investiții semnificative pentru a îmbunătăți disponibilitatea și performanța transfrontalieră a serviciilor publice. În ceea ce privește portofelul european de identitate digitală, implementarea sa completă este în curs: se preconizează că va fi finalizată până în 2030 și va fi completată de euro digital, propus în iunie 2023.

C1. Situația României 

România are rezultate semnificativ sub media UE în ceea ce privește disponibilitatea serviciilor publice digitale pentru cetățeni (s 48% față de media UE de 77%) și pentru întreprinderi (un scor de 45 față de media UE de 84). Doar 24% din utilizatorii români de servicii online folosesc în mod activ serviciile de e-guvernare, în comparație cu o medie de 74% în UE.

Recomandarea Comisiei Europene: România ar trebui să își intensifice eforturile de digitalizare a serviciilor publice. În special, ar trebui să continue să pună în aplicare rapid și eficient măsurile planificate, inclusiv prin intermediul PNRR, deoarece acestea reprezintă o oportunitate majoră pentru transformare digitală a administrației publice, cu beneficii semnificative pentru cetățeni și întreprinderi.

D. Competențe digitale

UE s-a angajat să sporească competențele digitale de bază în rândul a cel puțin 80% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani și să ajungă la 20 de milioane de specialiști în TIC până în 2030.

Cu toate acestea, raportul arată că, până în 2030 și în condițiile actuale, doar 59% din populație va stăpâni cel puțin competențele digitale de bază, iar numărul specialiștilor TIC ar putea să nu depășească 12 milioane.

Comisia Europeană recomandă statelor membre trebuie să acorde prioritate investițiilor în educația și competențele de înaltă calitate și să încurajeze participarea femeilor în STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică) de la o vârstă fragedă.

D1. Situația României 

România se situează mult sub media UE atât în ceea ce privește competențele digitale de bază, cât și în ceea ce privește TIC cu un decalaj deosebit de mare în ceea ce privește cel puțin competențele digitale de bază (28 % față de 54 % media UE), în condițiile în care obiectivul UE este ca 80 % din populația cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani să aibă aceste competențe. Ponderea specialiștilor în TIC în totalul locurilor de muncă este de 2,8%, față de media UE de 4,6%. Cu toate acestea, ponderea absolvenților de TIC în rândul tuturor absolvenților este semnificativ mai mare decât media UE (6,9% față de 4.2%). România are, de asemenea, una dintre cele mai mari proporții de femei specializate în TIC din UE, în proporție de 25,2%. Eforturi susținute și cuprinzătoare în domeniile educației digitale de bază, competențelor digitale de bază și a specialiștilor TIC sunt primordiale pentru transformarea digitală a României. România a început să pună în aplicare mai multe măsuri importante în cadrul PNRR, inclusiv instituirea unui nou cadru legislativ pentru digitalizarea educației și lansarea diverselor scheme de granturi.

Recomandarea Comisiei: România ar trebui să își intensifice semnificativ eforturile în ceea ce privește competențele digitale. În special, România ar trebui să implice în continuare părțile interesate din sectorul privat în elaborarea și punerea în aplicare a politicilor privind competențele digitale. De asemenea, România ar trebui să acorde o atenție deosebită consolidării eforturilor de perfecționare și recalificare, precum și de a atrage și a păstra specialiștii în domeniul TIC.

Raportul 2023, care este primul dintr-o serie de rapoarte anuale, este un apel adresat statelor membre pentru o acțiune colectivă în vederea remedierii lacunelor actuale în materie de investiții, a accelerării transformării digitale în Europa și a intensificării eforturilor pentru atingerea obiectivelor Programului de politică pentru deceniul digital (Digital Decade Policy Programme – DDPP).

DDPP a fost adoptat de Parlamentul European și de Consiliu și a intrat în vigoare la 9 ianuarie 2023 și include un sistem de guvernanță colaborativă între UE și autoritățile naționale.

Recomandările orizontale ale raportului 2023 și recomandările specifice fiecărei țări prezintă o cale clară și operațională de urmat. Recomandările vor sta la baza discuțiilor și a colaborării dintre Comisie și statele membre cu privire la modul de realizare a obiectivelor noastre comune. Această activitate va fi sprijinită prin punerea în aplicare a unor proiecte multinaționale la scară largă, inclusiv a consorțiilor pentru infrastructura digitală europeană (EDIC), recent introduse.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană pune la dispoziție 7 miliarde de euro pentru proiecte de transport, inclusiv cele care facilitează exporturile și importurile Ucrainei și R. Moldova. În premieră, Kievul și Chișinăul pot cere direct finanțare din partea UE

Published

on

© European Union, 2020/Source: EC - Audiovisual Service

Comisia Europeană a lansat marți un apel de proiecte pentru transporturi, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, fiind disponibile peste 7 miliarde de euro pentru proiecte noi de infrastructură și fiind considerate eligibile proiectele care ajută Culoarele Solidarității UE-Ucraina, create pentru a facilita exporturile și importurile Ucrainei și Republicii Moldova.

Potrivit unui comunicat al executivului european, fondurile sunt disponibile pentru proiecte noi de infrastructură, modernizări și îmbunătățiri pe rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T), care implică transportul feroviar, căile navigabile interioare, porturile maritime sau fluviale, și infrastructura rutieră.

De asemenea, vor fi eligibile și proiectele care ajută Culoarele Solidarității UE-Ucraina, create pentru a facilita exporturile și importurile Ucrainei și Moldovei.

De altfel, pentru prima dată, entități și autorități din Ucraina și din Moldova pot solicita direct finanțare din partea UE în cadrul acestui apel de proiecte, grație semnării acordurilor de asociere la CEF cu cele două țări la începutul acestui an.

“Acest apel de proiecte va fi cel mai mare din punct de vedere al bugetului disponibil în perioada 2021-2027. Punem la dispoziție peste 7 miliarde de euro pentru proiecte care vor sprijini un sistem de transport inteligent și durabil, cu accent pe proiectele transfrontaliere între statele membre. Vremurile pe care le trăim ne-au demonstrat din nou importanța de a avea o rețea de transport puternică de căi ferate, căi navigabile interioare și rute maritime, care să sporească competitivitatea industriei noastre, să aducă cetățenii mai aproape unii de alții și să ancoreze ferm Ucraina și Republica Moldova în UE”, a declarat Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi.  

Proiectele de infrastructură finanțate vor îmbunătăți siguranța și interoperabilitatea pe rețeaua de transport a UE.

Apelul vizează, de asemenea, proiecte care îmbunătățesc rezistența infrastructurii de transport la dezastrele naturale.

Aceste investiții vor susține competitivitatea pieței interne, atât pentru pasageri, cât și pentru mărfuri, pentru o calitate mai bună a vieții și pentru reducerea emisiilor.  

Solicitanții sunt invitați să își depună propunerile până la 30 ianuarie 2024.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIȚII9 mins ago

Germania ia în calcul să susțină planul Franței prin care Banca Europeană de Investiții să finanțeze proiecte europene pentru apărare

COMISIA EUROPEANA49 mins ago

Comisia Europeană pregătește terenul pentru summitul liderilor UE de la Granada cu propunerea de a construi o Europă capabilă să își protejeze interesele strategice

EUROBAROMETRU52 mins ago

Eurobarometru: 60% dintre români sunt în favoarea utilizării documentelor de călătorie digitale atunci când călătoresc în sau în afara spațiului Schengen

U.E.1 hour ago

Țările din UE au acum la dispoziție un cadru comun privind îmbunătățirea cunoștințelor financiare în rândul copiilor și al tinerilor

CONSILIUL UE2 hours ago

Fără Schengen pe agendă, miniștrii de interne din UE se reunesc pentru a discuta despre reforma legislației în materie de azil și gestionarea migrației

COMISIA EUROPEANA2 hours ago

Recomandare reiterativă a Comisiei Europene la adresa României privind progresele în atingerea obiectivelor pentru transformarea digitală a UE: Eforturile ar trebui accelerate

ROMÂNIA2 hours ago

Guvernul așteaptă un „feedback real” de la Curtea de Conturi privind eficiența măsurilor fiscal-bugetare, transmite premierul Marcel Ciolacu

U.E.3 hours ago

Marile platforme online raportează cu privire la primele șase luni de funcționare pe baza noului Cod de bune practici privind dezinformarea

PARLAMENTUL EUROPEAN3 hours ago

Pachetul fiscal-bugetar al guvernului Ciolacu, salutat de șefa Comisiei pentru afaceri economice din Parlamentul European: Sunt decizii fiscale și economice sănătoase

EDUCAȚIE3 hours ago

Ligia Deca, ministrul educației, distinsă cu Premiul pentru viziune și leadership din partea European Association for International Education

U.E.1 day ago

Pactul verde european s-a născut din necesitatea de a proteja oamenii și planeta, dar a fost conceput și ca o oportunitate de a ne construi viitoarea prosperitate, evidențiază Ursula von der Leyen

ROMÂNIA1 day ago

Premierul Marcel Ciolacu, dialog cu delegația parlamentară condusă de șeful Parlamentului din Georgia: Energia și conectivitatea sunt la ora actuală factorii motrici ai cooperării bilaterale

ROMÂNIA2 days ago

Marcel Ciolacu: România nu-și mai permite facilități și privilegii de 75 mld. de lei, plus o evaziune fiscală de 150 mld. de lei pe an. Nu-mi voi asuma să pun în pericol obiective strategice ale României

ROMÂNIA2 days ago

Agenda europeană a dominat discuțiile între Nicolae Ciucă și președintele Parlamentului georgian, fiind subliniată susținerea României pentru candidatura Georgiei la UE

ROMÂNIA3 days ago

Adrian Câciu: Experții români verifică în Polonia stadiul de livrare a elicopterelor Black Hawk pentru intervenții în situații de urgență, care au fost finanțate cu fonduri europene

ROMÂNIA5 days ago

“Nu trebuie să încercăm să părem mai deștepți decât cei care mor pentru patria lor” – răspunsul lui Klaus Iohannis pentru cei care solicită Ucrainei să accepte încheierea războiului

ONU5 days ago

Klaus Iohannis: În mod ironic, războiul Rusiei împotriva Ucrainei a adus rezultate incredibile, cu Ucraina și R. Moldova candidate la UE, reducerea dependenței energetice de Moscova și extinderea NATO

Victor Negrescu6 days ago

Eurodeputatul Victor Negrescu a prezentat în PE raportul prin care se definește obligativitatea cooperării loiale la nivel european și se solicită justificarea legală a tuturor veto-urilor, inclusiv cel aplicat de Austria privind aderarea României la spațiul Schengen

ROMÂNIA6 days ago

Marcel Boloș: România riscă să piardă 75 miliarde de euro din bani europeni. CE a cerut în mod expres României să ia măsurile necesare pentru ajustarea deficitului bugetar

CONSILIUL DE SECURITATE7 days ago

Klaus Iohannis consideră că reforma ONU nu mai poate fi amânată: Un Consiliu de Securitate extins ar putea include voci suplimentare importante precum grupul est-european

Trending