Connect with us

BUSINESS

Comisia Europeana a aprobat noile tarife la telefonie. De la 1 aprilie vorbim mai ieftin la telefonul mobil în alte reţele

Published

on

phoneOperatorii telecom vor practica, de la 1 aprilie, tarife de interconectare mult reduse, de la 3,07 eurocenţi/minut la 0,96 eurocenţi/minut în cazul telefoniei mobile şi de la 0,67 la 0,14 eurocenţi/minu pentru telefonia fixă, potrivit ANCOM, in urma avizului favorabil primit din partea Comisiei Europene.

Tariful de interconectare, care se regaseste in tariful preceput utilizatorului final care initiaza apelul, se factureaza exclusiv in cazul apelurilor in afara retelei si reprezinta pretul pe care reteaua apelata il solicita pentru acceptarea apelului.

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a adoptat, in urma avizului favorabil primit din partea Comisiei Europene, deciziile prin care sunt stabilite noile tarife maxime pentru serviciile de interconectare in vederea terminarii apelurilor.

In urma finalizarii procesului de consultare nationala a modelelor de calculatie a costurilor pentru determinarea tarifelor de interconectare din a doua jumatate a anului 2013, ANCOM a notificat Comisia Europeana, BEREC si autoritatile nationale de reglementare din celelalte state membre ale Uniunii Europene cu privire la aplicarea noilor plafoane tarifare. Acordul primit din partea Comisiei Europene in temeiul Directivei-Cadru incheie consultarea la nivel european si permite ANCOM adoptarea setului de masuri propuse.

“Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a adoptat, în urma avizului favorabil primit din partea Comisiei Europene, deciziile prin care sunt stabilite noile tarife maxime pentru serviciile de interconectare în vederea terminării apelurilor. Începând cu data de 1 aprilie, noile tarife maxime pentru terminarea apelurilor în România scad de la 0,67 eurocenţi/minut la 0,14 eurocenţi/minut, pentru terminarea la puncte fixe, respectiv de la 3,07 eurocenţi/minut la 0,96 eurocenţi/minut, pentru terminarea la puncte mobile”, se arată într-un comunicat al ANCOM.

In raspunsul sau, Comisia Europeana a salutat tarifele LRIC pur pentru terminarea apelurilor calculate de ANCOM, apreciind ca acestea contribuie la crearea unor conditii concurentiale echitabile pentru operatori si asigura tuturor utilizatorilor beneficii maxime din punct de vedere al posibilitatilor de alegere, al preturilor si al calitatii”, a declarat Catalin Marinescu, presedintele ANCOM.  

ANCOM a calculat costurile eficiente ale furnizării serviciilor, utilizând ipoteze de lucru în conformitate cu legislaţia din România, informaţiile transmise de furnizorii de reţele, precum şi cele mai bune practici de modelare la nivelul Uniunii Europene.

Noile tarife vor deveni obligatorii pentru toţi furnizorii de reţele din România identificaţi cu putere semnificativă pe pieţele de terminare a apelurilor la puncte fixe şi mobile: 46 de furnizori de reţele fixe şi 6 furnizori de reţele mobile.

 

 

.

BUSINESS

A fost lansat programul IMM Invest. Ministrul Florin Cîțu: Întreprinderile mici și mijlocii au acces la credite garantate pentru investiții cu până la 90%

Published

on

© Partidul Național Liberal/ Facebook

Cel mai amplu program de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii din România, IMM Invest, a demarat vineri, la ora 10:00 şi, cu acest program, se intră în etapa a doua, cea de repornire a economiei, a declarat ministrul Finanţelor, Florin Cîţu.

“Azi, la ora 10:00, am început cel mai amplu program de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii din România, IMM Invest. Printr-un singur click şi completarea unui formular, întreprinderile mici şi mijlocii din România au azi acces la credite garantate pentru investiţii şi capital de lucru garantate cu până la 90%. Astfel, Guvernul României porneşte al treilea program important în această primă fază. După programul cu şomajul tehnic, amânarea ratelor clienţilor la bancă, începem IMM Invest. Acest program este important nu numai prin dimensiune şi caracteristici. Intrăm cu acest program în etapa a doua, etapa de repornire a economiei”, a spus ministrul Finanţelor, vineri, la Palatul Victoria, citat de Agerpres.

El a subliniat că, faţă de celelalte două programe, IMM Invest nu are nicio condiţionalitate, ci se adresează tuturor companiilor mici şi mijlocii din România, nu doar celor care au fost afectate de criza de coronavirus.

“Este un program ce poate fi accesat tot timpul an, dar implicaţiile sunt pe termen lung. Este un program prin care începem repornirea economiei. IMM Invest, alături de programul care se finalizează prin Eximbank pentru companiile mari, similar, sunt primele două măsuri pe care le luam pentru a reporni economia”, a precizat Cîţu.

El a subliniat că plafonul de garantare în cadrul acestui program este de 15 miliarde lei şi este o schemă de ajutor de stat care a fost aprobată de Comisia Europeană. Creditele sunt garantate cu până la 90%, în funcţie de destinaţie, dacă sunt capital de lucru sau investiţii.

“Calculele noastre arată că avem un grad de multiplicare de minim 75 miliarde lei în economie şi în prima fază, direct, vor fi susţinute aproximativ 600.000 de locuri de muncă”, a mai menţionat şeful de la Finanţe.

Continue Reading

BUSINESS

Coronavirus: Banca Transilvania amână cu 3 luni plata ratelor pentru persoanele fizice și reduce ratele persoanelor juridice pentru șase luni

Published

on

Banca Transilvania, cea mai mare bancă de pe piaţa românească, a decis să dea posibilitatea clienţilor persoane fizice afectate de criza coronavirusului să amâne până la 3 rate pentru credite, iar pentru clienții persoane juridice a anunțat reducerea ratelor de credit pentru următoarele șase luni.

”Clienţii care au dificultăţi temporare la plata ratelor – fie de natură medicală, carantină, izolare, fie din cauza situaţiei economico-financiare conjuncturale – sunt îndrumaţi să contacteze banca pentru identificarea soluţiei potrivite. Facilităţile se aplică la solicitarea clienţilor afectaţi de actualul context, prin apelarea echipei Customer Care, disponibilă 24h/24 la numărul de telefon 0264 308 080”, a transmis BT într-un comunicat.

De asemenea, pentru persoanele juridice, Banca Transilvania anunță reducerea ratelor de credit pentru următoarele 6 luni, până la 100% din aceste rate, acolo unde se justifică şi analizând impactul imediat şi pe termen mediu.

Documentaţia în baza căreia se vor aplica facilităţile pentru clienţi este minimală, tocmai pentru a evita birocraţia şi deplasările.

“Băncile pot juca un rol semnificativ în propagarea comportamentelor responsabile din punct de vedere social şi economic. Împreună cu Guvernul României, Banca Naţională a României şi cu marile companii private din economie putem lua iniţiativele de care societatea are nevoie. Pe lângă măsurile de susţinere care vor fi implementate, Banca Transilvania se va plia pe planurile de susţinere ale altor bănci în cazul clienţilor comuni, acolo unde BT nu este banca principală deoarece în acest mod poate fi susţinut un număr mai mare de firme româneşti”, a declarat Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania, conform unui comunicat.

Citiți și Banca Transilvania donează 1,4 milioane de lei pentru aparate de ventilaţie mecanică și echipamente pentru spitalele de stat din România

Săptămâna trecută Banca Transilvania a anunţat prelungirea perioadei de graţie pentru clienţii cu carduri de credit. Astfel, pentru cei peste 500.000 de posesori de carduri de credit s-a prelungit perioada de graţie până în 25 mai. Clienţii nu au nicio obligaţie de plată în martie şi aprilie, prima fiind în luna mai 2020.

BT a început, de asemenea, preluarea solicitărilor de amânare la plata ratelor pentru clienţii credite imobiliare care au dificultăţi financiare cauzate de actualul context.

Pentru clienţii companii, Banca Transilvania a decis astăzi reducerea ratelor de credit pentru următoarele 6 luni, până la 100% din aceste rate, unde se justifică şi analizând impactul.

Continue Reading

BUSINESS

Coronavirus: Mai multe bănci au amânat pentru 30 de zile plata ratelor la creditele românilor și oferă internet și mobile banking gratuit pentru trei luni

Published

on

© Calea Europeana/ Zaim Diana

CEC Bank a amânat pentru 30 de zile plata ratelor la creditele acordate persoanelor fizice, pe fondul crizei epidemiologice COVID-19, potrivit unui comunicat publicat pe site-ul băncii. De asemenea, mai multe bănci au luat măsuri speciale în contextul pandemiei de COVID-19, cum ar fi suspendarea temporară a plăţii ratelor la credite sau oferirea de internet şi mobile banking fără costuri timp de trei luni.

“Având în vedere contextul actual, am decis să acţionăm proactiv pentru a veni în ajutorul clienţilor CEC Bank care trec printr-o situaţie dificilă în această perioadă. Astfel, CEC Bank a amânat pentru 30 de zile plata ratelor datorate de clienţii persoane fizice, sperând ca astfel să contribuim, prin măsuri de distanţare socială, la reducerea răspândirii virusului. În funcţie de cum evoluează situaţia, vom ajusta măsurile astfel încât să venim în ajutorul clienţilor noştri”, a declarat Bogdan Neacşu, preşedinte – director general al CEC Bank.

Astfel, clienţii persoane fizice vor putea să-şi plătească ratele oricând, în termen de maximum 30 de zile de la scadenţă. Pentru perioada de amânare de 30 de zile, nu se vor aplica penalităţi, iar clienţii nu vor fi raportaţi la Biroul de Credit. Potrivit băncii, durata contractului va rămâne neschimbată, deci nu va fi necesară semnarea unor acte adiţionale.

Măsura se aplică automat tuturor clienţilor care nu dispun în conturile deschise la bancă, la data scadenţei, de sumele aferente plăţii ratelor la credite şi limite de credit prin carduri, fără a fi necesare demersuri suplimentare şi este valabilă pentru toate creditele: pentru locuinţe, pentru consum sau pentru limite de credit prin carduri.

Anterior, Asociaţia Română a Băncilor (ARB) şi Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR), organizaţii care reprezintă toate instituţiile bancare active pe piaţa românească, a transmis printr-un comunicat pentru Agerpres că acordă sprijin clienţilor şi autorităţilor privind limitarea efectelor negative asupra bunăstării economice individuale, a economiei României şi a sănătăţii şi siguranţei publice, în contextul apariţiei pandemiei cauzate de noul coronavirus.

În acest context, instituţiile bancare caută soluţiile tehnice individuale şi legale pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienţilor viabili, de la caz la caz, privind plata ratelor aferente creditelor aflate în derulare. Pentru a putea implementa o astfel de măsură în sprijinul clienţilor care se confruntă cu probleme de lichiditate generate de efectele pandemiei de COVID-19 este necesar ca, în urma analizei făcută cu reglementatorii şi auditorii, astfel de măsuri acordate de bănci în condiţii excepţionale să nu conducă la deteriorarea profilului de risc pentru clienţii şi expunerile respective, potrivit reglementărilor europene şi naţionale în ceea priveşte riscul de credit.

De asemenea, mai multe bănci au luat măsuri speciale în contextul pandemiei de COVID-19, cum ar fi suspendarea temporară a plăţii ratelor la credite sau oferirea de internet şi mobile banking fără costuri timp de trei luni.

“Clienţii persoane fizice de la Banca Românească pot beneficia de suspendarea temporară, de până la două luni, a plăţii ratelor datorate. Astfel, pentru credite ipotecare, consum cu ipotecă sau nevoi personale, pe baza solicitărilor clienţilor făcute prin call center la numărul de telefon 021 304 81 00, sau pe site-ul băncii, www.banca-romaneasca.ro în secţiunea Asistenţă Clienţi/Solicitări (https://www.banca-romaneasca.ro/despre-noi/contact/solicitari/reclamatia-ta.html), plata ratelor poate fi amânată pentru una sau două luni. Acest lucru înseamnă că ratele nu vor deveni scadente în perioada solicitată”, se spune în comunicatul băncii.

Pentru clienţii care deţin unul dintre cardurile de credit MasterCard Standard sau MasterCard Gold, Banca Românească extinde automat, până pe 15 mai 2020, perioada de graţie.

Banca menţionează că măsurile sunt luate în contextul eforturilor depuse de întreaga comunitate din România şi de către autorităţi pentru prevenirea infecţiei cu COVID-19 (coronavirus) şi are în vedere limitarea deplasărilor clienţilor la Banca Românească în sucursale. Această facilitate este acordată tuturor clienţilor persoane fizice, indiferent de situaţia lor (nu doar celor aflate în autoizolare la domiciliu sau în carantină). Serviciul Relaţii cu Clienţii Banca Românească este disponibil pentru informaţii despre aceste facilităţi la numărul de telefon 021/304.81.00.

De asemenea, Banca Transilvania a anunţat că prelungeşte perioada de graţie pentru cardurile de credit, iar primele obligaţii de plată pentru clienţi vor fi doar în luna mai a.c. Măsura a fost luată pentru a scuti de drumuri la bancă peste 500.000 de clienţi BT, în contextul actual.

De asemenea, Raiffeisen Bank anunţă că, în cazul în care există cazuri de carantină, autoizolare sau alte situaţii speciale, iar clientul consideră că va avea probleme cu plata la timp a ratelor la credite, poate suna la 0800800555 (de luni până vineri, între orele 9:00 – 20:00). În plus, creditele standard acordate de Raiffeisen Bank au, prin contract, opţiunea “vacanţă în trei rate”, de care clienţii pot beneficia în această situaţie – asta înseamnă că pot opta să amâne rata la credit o lună, două sau trei şi se prelungeşte perioada de rambursare cu aceeaşi perioadă.

BRD – Groupe Societe Generale a luat decizia de a oferi gratuit, timp de trei luni, serviciile de Internet şi Mobile Banking în contextul epidemiei de COVID-19 şi pentru a sprijini măsurile de prevenţie a răspândirii bolii. Totodată, banca elimină toate costurile aferente tranzacţiilor realizate prin aceste instrumente, în mod necondiţionat de folosirea sau achiziţia unor pachete de produse.

Potrivit băncii, gratuitatea va dura până pe 16 iunie 2020, cu posibilitatea de a fi prelungită şi ulterior acestei date. Ea se adresează clienţilor existenţi, care folosesc deja sau aderă la serviciile de bancă la distanţă în această perioadă.

Utilizatorii nu vor plăti comision lunar de administrare pentru serviciile de bancă la distanţă, iar plăţile interbancare în lei, precum şi plăţile SEPA în lei şi euro vor fi gratuite. Subscrierea la serviciile de bancă la distanţă se poate face prin intermediul contact center-ului BRD (021 302 6161 – accesibil din orice reţea, 0800 803 803 – Telverde în reţeaua Telekom sau *22622 – valabil în reţelele mobile Orange, Vodafone, Telekom şi Digi Mobil).

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending