Connect with us

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană anunță o strategie privind educația financiară și un plan pentru conturile de economii și investiții, sprijinind astfel prosperitatea în Europa

Published

on

© European Union, 2022

Comisia Europeană a anunțat astăzi două inițiative majore pentru promovarea Uniunii economiilor și investițiilor și pentru a oferi beneficii tangibile tuturor cetățenilor UE.

Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, pachetul cuprinzător se concentrează pe îmbunătățirea educației financiare pentru toți și în toate etapele vieții și introduce un model pentru conturile de economii și investiții (SIA) – un instrument menit să facă investițiile mai simple și mai accesibile pentru toată lumea.

Strategia privind educația financiară are ca scop să ajute cetățenii să ia decizii financiare în cunoștință de cauză, îmbunătățindu-le în ultimă instanță bunăstarea, securitatea financiară și independența.

„Educația financiară este esențială pentru bunăstare și independență. Prin strategia noastră privind educația financiară, vom colabora îndeaproape cu statele membre pentru a înzestra toate persoanele cu competențele financiare necesare pentru a avea un buget mai bun, pentru a economisi mai mult și pentru a investi pentru viitorul lor. Cunoașterea în sine nu este suficientă. Pentru a se pregăti pentru marile lor obiective în viață, cetățenii au nevoie, de asemenea, de oportunități pentru a-și valorifica economiile. Acesta este motivul pentru care creăm un plan european pentru conturile de economii și de investiții, conceput pentru a face opțiunile de investiții mai accesibile. Prin intermediul evaluărilor impactului asupra dezvoltării durabile, europenii ar putea obține un randament mai bun al economiilor lor, sprijinind în același timp finanțarea întreprinderilor din UE, creșterea economică și crearea de locuri de muncă”, a declarat Maria Luís Albuquerque, comisar european pentru servicii financiare și Uniunea economiilor și a investițiilor.

Comisia Europeană subliniază că, printr-o combinație adecvată de cunoștințe și competențe financiare, cetățenii pot gestiona mai bine bugetul, pot evita escrocheriile și fraudele, pot economisi mai eficient și se pot simți mai bine pregătiți să investească în viitorul lor.

Nivelul de educație financiară rămâne scăzut în UE – mai puțin de o cincime dintre cetățenii UE au un nivel ridicat de educație financiară (Eurobarometru 2023), existând diferențe semnificative între statele membre.

Strategia include, prin urmare, măsuri menite să sporească gradul de conștientizare financiară a tuturor cetățenilor și să sprijine eforturile statelor membre de a îmbunătăți educația financiară.

Strategia Comisiei privind educația financiară se bazează pe patru piloni care se completează reciproc:

  • Coordonare și bune practici: Comisia va reuni părțile interesate pentru a facilita învățarea reciprocă din inițiativele naționale și internaționale de succes în domeniul educației financiare și pentru a încuraja adoptarea de bune practici de către statele membre, inclusiv acțiuni care vizează nevoile unor grupuri specifice.
  • Comunicare și sensibilizare: Comisia va lansa o campanie de educație financiară la nivelul UE, care să completeze și să amplifice eforturile naționale de sensibilizare a cetățenilor în materie financiară.
  • Finanțarea inițiativelor de educație financiară, inclusiv a cercetării: Comisia va încuraja statele membre să utilizeze instrumentele de finanțare existente ale UE pentru a sprijini inițiativele și cercetarea în domeniul educației financiare.
  • Monitorizarea progreselor și evaluarea impactului: Comisia va realiza sondaje Eurobarometru periodice și va încuraja statele membre să elaboreze instrumente de evaluare pentru a urmări progresele înregistrate în ceea ce privește nivelul de educație financiară.

O componentă esențială pentru asigurarea independenței financiare este posibilitatea cetățenilor de a-și gestiona mai bine economiile și de a-și constitui un patrimoniu în timp, inclusiv prin investiții pe piețele de capital.

Cetățenii UE au una dintre cele mai ridicate rate de economisire din lume, însă adesea nu profită la maximum de economiile lor.

Strategia privind educația financiară va sensibiliza cetățenii cu privire la modul în care își pot planifica și utiliza mai bine economiile și la modul în care pot înțelege riscurile și oportunitățile investiționale.

Pe lângă cunoștințe, cetățenii au nevoie și de oportunități de investiții simple și accesibile. Pentru a răspunde acestei nevoi, pachetul de astăzi include și un plan pentru conturile de economii și investiții (SIA), sub forma unei recomandări a Comisiei către statele membre.

Conturile SIA sunt conturi furnizate de prestatori de servicii financiare autorizați, chiar și online, care permit investitorilor de retail să investească în instrumente ale piețelor de capital. Aceste conturi beneficiază adesea de stimulente fiscale și proceduri fiscale simplificate, ceea ce le face o opțiune atractivă pentru cetățeni.

Conturile SIA vor promova o cultură a investițiilor mai puternică în rândul cetățenilor UE și vor transforma modul în care aceștia interacționează cu piețele de capital.

Conturile SIA pot permite cetățenilor să obțină randamente mai mari din economiile lor, în comparație cu păstrarea acestora în depozite bancare, menținând în același timp controlul deplin asupra produselor financiare sau sectoarelor economice în care aleg să investească. Deși investițiile implică riscuri, acestea pot fi gestionate prin diversificare și o abordare de investiții pe termen lung.

Prin transferul unei părți din economiile lor către investiții mai productive, cetățenii pot facilita, de asemenea, finanțarea întreprinderilor, stimulând creșterea economică și crearea de locuri de muncă în întreaga Europă, în conformitate cu obiectivele Uniunii economiilor și investițiilor. Investițiile în economia europeană le permit să contribuie la agenda de competitivitate a UE și să beneficieze de pe urma acesteia.

În unele țări ale UE, SIA au fost deja puse în aplicare, deși caracteristicile specifice ale acestor inițiative pot varia în mod semnificativ.

Astăzi, Comisia recomandă statelor membre să introducă SIA acolo unde acestea nu există încă și să îmbunătățească cadrele existente prin integrarea celor mai bune practici din Europa și din întreaga lume.

Pe baza acestor experiențe de succes, Comisia consideră că SIA ar trebui să includă mai multe caracteristici cheie, în special:

  • O gamă largă de furnizori: O gamă largă de furnizori autorizați de servicii financiare (cum ar fi bănci, firme de investiții, neobrokerii), inclusiv cei transfrontalieri, ar trebui să poată oferi SIA, stimulând concurența și inovarea.
  • Simplificare: Furnizorii ar trebui să ofere investitorilor de retail o experiență simplă, fiabilă și ușor accesibilă, atât online, cât și offline, care să faciliteze cumpărarea și vânzarea de active în cadrul unui SIA.
  • Flexibilitate: Investitorii de retail ar trebui să aibă posibilitatea de a deschide mai multe conturi, inclusiv la diferiți furnizori, și nu ar trebui să se confrunte cu comisioane excesive sau proceduri greoaie atunci când își transferă portofoliile.
  • Oportunități de investiții diverse: SIA-urile ar trebui să ofere investiții în diverse produse, cum ar fi acțiuni, obligațiuni și fonduri de investiții, permițând cetățenilor să își diversifice portofoliile între clase de active, emitenți, zone geografice de producție și profiluri de risc, excluzând în același timp produsele extrem de riscante sau complexe. Furnizorii de SIA sunt încurajați să ofere cetățenilor opțiuni de investiții care să le permită să își canalizeze investițiile către economia UE pentru a contribui la prioritățile strategice ale UE.
  • Stimulentele fiscale: acestea sunt esențiale pentru încurajarea SIA și pentru obținerea unei participări mai largi a investitorilor de retail. Stimulentele fiscale ar trebui să fie bine orientate și ușor de înțeles și de aplicat pentru investitorii de retail, furnizorii de SIA și administrațiile fiscale.
  • Proces de impozitare simplificat: procedurile fiscale simplificate, inclusiv bazarea pe furnizorii de SIA pentru declarațiile fiscale, pot aduce beneficii considerabile investitorilor de retail.

Comisia Europeană va colabora îndeaproape cu statele membre și cu părțile interesate pentru a pune în aplicare Strategia privind educația financiară și pentru a monitoriza adoptarea Recomandării sale privind un cont de economii și de investiții, astfel încât cetățenii Europei să aibă încredere în gestionarea banilor și a economiilor lor, să aibă un acces mai bun la oportunități de investiții și să prospere din punct de vedere financiar.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

COMISIA EUROPEANA

România, beneficiar important al noilor investiții europene pentru decarbonizarea transporturilor: Peste 25 de mil. euro pentru infrastructura electrică de încărcare și modernizarea Portului Constanța

Published

on

© Calea Europeană/ Diana Zaim

Comisia Europeană a selectat 70 de proiecte pentru a contribui la decarbonizarea transporturilor și la consolidarea competitivității industriilor din UE prin instalarea infrastructurii necesare pentru reîncărcarea sau realimentarea diferitelor moduri de transport. Pentru aceste proiecte, Executivul European alocă peste 600 de milioane de euro prin Mecanismul pentru interconectarea Europei, pentru a stimula investițiile durabile în zonele urbane, inclusiv în porturi și aeroporturi, precum și de-a lungul secțiunilor rutiere ale rețelei transeuropene de transport (TEN-T). 

România se numără printre beneficiarii importanți ai noii serii de investiții europene dedicate decarbonizării transporturilor, Comisia Europeană selectând cinci proiecte majore care vizează dezvoltarea infrastructurii de încărcare electrică și modernizarea operațiunilor din portul Constanța. Finanțările, de peste 25 de milioane de euro cumulat, vor permite instalarea a sute de puncte de reîncărcare rapidă pe principalele rute TEN-T, extinderea rețelelor naționale de stații pentru vehicule ușoare și grele, precum și electrificarea operațiunilor logistice din cel mai mare port al țării.

1. Pan European Network – Electric (BG, RO) Cod: 24-EU-TC-PAN-E

  • Coordonator: ELDRIVE HOLDING GmbH (AT)
  • Finanțare recomandată: 7.860.000 €
  • Descriere: Instalarea a 175 de puncte de încărcare (88 pentru vehicule ușoare – min. 150 kW și 87 pentru vehicule grele – min. 350 kW) în 25 de locații din România și Bulgaria.

2. Extended East Europe Electric Route (RO, GR) Cod: 24-EU-TC-BlueRoute 4E

  • Coordonator: PPC Blue Romania SRL
  • Finanțare: 3.420.000 € (unit contribution)
  • Descriere: Instalarea a 106 puncte de încărcare (98 pentru LDV – min. 150 kW și 8 pentru HDV – min. 350 kW) în 34 de locații în România și Grecia.

3. Dezvoltarea infrastructurii Rompetrol pentru combustibili alternativi Cod: 24-RO-TC-22EV-RFG-KMG-DWS

  • Coordonator: Rompetrol Financial Group SRL
  • Finanțare: 2.010.000 € (unit contribution)
  • Descriere: Instalarea a 52 de puncte de încărcare (37 × 150 kW și 15 × 350 kW) în 22 de locații din România, pe rețeaua TEN-T.

4. Extinderea rețelei EVConnect în România Cod: 24-RO-TC-EVConnect

  • Coordonator: Smart Business & Technologies Solutions SRL
  • Finanțare: 4.080.000 € (unit contribution)
  • Descriere: Instalarea a 76 de puncte de încărcare DC: – 60 × 350 kW pentru vehicule grele (HDV) – 16 × 150 kW pentru vehicule ușoare (LDV) în 32 de locații strategice din România.

5. Electrificarea terminalului DP World – Constanța Cod: 24-RO-TC-TEDPW

  • Coordonator: Constanța South Container Terminal SRL
  • Cost total eligibil recomandat: 39.646.483 €
  • Finanțare CEF: 19.823.241,50 € Descriere: Un proiect major de electrificare a portului Constanța, incluzând: – infrastructură electrică pentru 29 de blocuri de containere – sistem OPS pentru nave (două instalații de 5 MVA) – hub de încărcare pentru camioane terminale electrice – achiziția a 10 Electric Terminal Trucks.

De exemplu, 24 de porturi vor primi fonduri pentru a implementa alimentarea cu energie electrică la mal, pentru a ecologiza operațiunile portuare și pentru a investi în infrastructura de alimentare cu amoniac.

Aceste măsuri vor contribui la tranziția sectorului către combustibili regenerabili și cu emisii reduse de carbon, ceea ce reprezintă o prioritate susținută de recentul Plan de investiții în transportul durabil. Între timp, rețeaua de puncte de încărcare accesibile publicului de-a lungul TEN-T va crește cu peste 500 de locații odată cu introducerea unei noi infrastructuri de încărcare pentru camioane, inclusiv încărcătoare de megawați.

Facilitatea pentru infrastructura combustibililor alternativi (AFIF) este un motor cheie al eforturilor UE de a extinde infrastructura de aprovizionare cu combustibili alternativi în întreaga sa rețea transeuropeană de transport. Aceasta completează regulamentele ReFuelEU Aviation și FuelEU Maritime, care vizează decarbonizarea sectoarelor aviației și maritim. Din cauza epuizării fondurilor, a treia etapă de selecție va fi anulată.

Comisia Europeană va evalua acum potențialele refluxuri și va pregăti ulterior un nou program de lucru și o cerere de propuneri în lunile următoare.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Ursula von der Leyen propune statelor membre trei opțiuni de finanțare pentru Ucraina: „Variantele nu se exclud reciproc, ci pot fi combinate sau succesive”

Published

on

© European Union 2025 - Source : EP

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, le-a prezentat într-o scrisoare statelor membre ale Uniunii Europene trei variante de finanțare pentru Ucraina, menționând că acestea pot fi, de asemenea, combinate, potrivit documentului consultat luni de Reuters, scrie Agerpres.

„Am identificat trei opțiuni principale, respectiv finanțarea sprijinului de către statele membre prin granturi, un împrumut cu acoperire limitată finanțat de împrumuturi ale Uniunii Europene pe piețele financiare, sau un împrumut cu acoperire limitată legat de soldul disponibil al activelor imobilizate” ale Rusiei, a afirmat șefa executivului european.

Ea a precizat în scrisoare că variantele „nu se exclud reciproc”, ci „pot fi combinate sau succesive”.

În cadrul ultimului summit, liderii UE au amânat luarea unei decizii privind utilizarea activelor rusești înghețate pentru finanțarea apărării Ucrainei, în pofida apelului președintelui ucrainean Volodimir Zelenski de a acționa rapid pentru ca Moscova să plătească pentru războiul său, cu Belgia blocând propunerea de a utiliza miliardele aflate în Bruxelles pentru a finanța un împrumut de 140 de miliarde de euro destinat efortului de război al Ucrainei.

Belgia, unde se află majoritatea activelor respective, și-a exprimat îngrijorare cu privire la intenția respectivă.

Oficialii UE avertizează că refuzul Belgiei de a sprijini un împrumutul pentru Ucraina ar putea determina Fondul Monetar Internațional să blocheze sprijinul financiar pentru Kiev, ceea ce ar provoca o pierdere în lanț a încrederii în viabilitatea economică a țării afectate de război.

Șefii de stat sau de guvern din toate țările UE, cu excepția Ungariei, i-au cerut președintei von der Leyen să propună mai multe opțiuni.

Von der Leyen a atras atenția că „având în vedere urgența situației, complexitatea variabilă a opțiunilor și nevoia de a începe plățile în trimestrul al doilea din 2026, oricare opțiune selectată poate fi considerată tranzitorie și limitată în timp”.

De exemplu, fondurile nerambursabile din partea statelor membre și împrumuturile Uniunii pe piețele financiare „ar putea fi folosite ca soluții-punte” până la următorul buget pe termen lung al UE, care va intra în vigoare în 2028, putând constitui o garanție.

Ursula von der Leyen a insistat că este nevoie de o decizie rapidă, pentru a permite un acord privind finanțarea Ucrainei la următoarea reuniune a Consiliului European, în decembrie. 

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană estimează în previziunile economice de toamnă că România va înregistra o creștere economică modestă în 2025 și 2026, de 0,7%, respectiv 1,1%, pe fondul consolidării fiscale

Published

on

© Calea Europeana/ Zaim Diana

Comisia Europeană estimează în previziunile economice de toamnă că PIB-ul real al României ar urma să înregistreze o creștere modestă, până la 0,7% în 2025, de la 0,9% în 2024, și până la 1,1% în 2026, întrucât „consolidarea fiscală necesară frânează consumul privat și public, care este, la rândul său, afectat de o creștere bruscă a inflației”.

Citiți și: Comisia Europeană estimează în previziunile de primăvară că România va înregistra în 2025 o creștere economică modestă, de 1,4%

Instituția europeană a prezentat previziunile economie de toamnă, în care face o radiografie generală, la nivel economiei europene, și o analiză națională, pentru fiecare țară.

Creștere modestă pe fondul unei consolidări fiscale semnificative 

Comisia Europeană arată că „incertitudinea politică și fiscală a afectat consumul privat în prima jumătate a anului, iar adoptarea pachetelor de consolidare fiscală în timpul verii va reduce și mai mult venitul disponibil, în timp ce consumul public ar trebui să scadă”.

Instituția europeană preconizează că „o redresare moderată a formării brute de capital fix, precum și exporturile robuste vor susține economia”.

În 2026, se așteaptă ca efectul deplin al măsurilor ample de consolidare fiscală, și anume înghețarea salariilor și pensiilor din sectorul public și majorarea impozitelor, combinat cu inflația încă ridicată, să conducă la o ușoară contracție a consumului privat, precum și o scădere suplimentară a consumului public, arată raportul de țară.

Cu toate acestea, precizează Comisia Europeană, se așteaptă o accelerare semnificativă a formării brute de capital fix, pe fondul îmbunătățirii încrederii mediului de afaceri și al finalizării investițiilor în cadrul programului de refinanțare cu dobândă redusă (PNRR)”.

„Scăderea consumului privat ar trebui, de asemenea, să limiteze puternic creșterea importurilor, în timp ce exporturile vor continua tendința pozitivă, pe fondul încetinirii în continuare a creșterii salariilor, ceea ce va contribui pozitiv la creșterea exporturilor nete. În ansamblu, PIB-ul real ar trebui să crească cu 1,1 % în 2026. În 2027, se preconizează o scădere a inflației și o relaxare a politicii monetare, ceea ce va sprijini relansarea investițiilor private și a consumului. În pofida încheierii PNRR, formarea brută de capital fix ar trebui să se mențină la un nivel bun, România utilizând într-o mai mare măsură fondurile de coeziune. Per ansamblu, se preconizează că economia va crește cu 2,1 %. Se estimează că deficitul de cont curent va scădea treptat și va ajunge la 6 % din PIB în 2027. Riscurile la adresa previziunilor sunt orientate în sens descendent. O abatere semnificativă de la traiectoria de consolidare fiscală ar putea eroda încrederea și stabilitatea macroeconomică. Punerea în aplicare integrală a tuturor investițiilor din PNRR rămâne o provocare, alături de incertitudinea privind comerțul internațional”, mai spune Comisia Europeană.

Inflația accelerează din nou în 2025 și 2026

După ce inflația calculată pe baza indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC) a scăzut la 5,8 % în 2024, creșterile de prețuri s-au accelerat în al treilea trimestru al anului 2025, constată Comisia Europeană, care arată și cauzele: eliminarea în iulie a plafonului pentru prețurile energiei electrice pentru gospodării, împreună cu creșterea TVA și a accizelor, a determinat o creștere a inflației IAPC la 8,6 % în septembrie.

„Se preconizează că inflația medie IAPC va crește la 6,7 % în 2025, înainte de a scădea sub 6 % în 2026, în conformitate cu consumul privat redus și efectele de bază puternic dezinflaționiste. Eliminarea plafonului pentru prețurile gazelor naturale în martie 2026 va încetini probabil procesul de dezinflație. În mod similar, intrarea în vigoare a ETS2, dacă nu va fi amânată, se preconizează că va alimenta presiunile inflaționiste în 2027 și va amâna revenirea inflației IAPC la nivelul țintei băncii centrale (2,5 +/-1 pp) până la sfârșitul anului”, apreciază Comisia Europeană.

Deficitul public va scădea treptat 

După ce a atins un nivel maxim de 9,3 % din PIB în 2024, în principal ca urmare a creșterii rapide a cheltuielilor, Comisia Europeană preconizează că deficitul public general al României va scădea cu peste 3 puncte procentuale, ajungând la 5,9 % din PIB în 2027.

„Această scădere reflectă adoptarea mai multor pachete de măsuri de consolidare fiscală începând cu sfârșitul anului 2024. În decembrie 2024, parlamentul a adoptat un pachet de măsuri de consolidare fiscală, inclusiv înghețarea nominală a salariilor și pensiilor din sectorul public în 2025 și măsuri generatoare de venituri în valoare de 0,3 % din PIB. În iulie 2025, parlamentul a adoptat măsuri suplimentare de consolidare fiscală, care includ creșteri semnificative ale veniturilor fiscale (creșterea cotelor de TVA, lărgirea bazei de contribuții la asigurările de sănătate, creșterea accizelor și o cotă mai mare a impozitului pe dividende) și prelungirea înghețării nominale a salariilor și pensiilor până în 2026. În septembrie, parlamentul a adoptat, de asemenea, o creștere a impozitării recurente a proprietăților rezidențiale și a taxelor de mediu”, mai arată instituția europeană.

Comisia Europeană estimează că „politica fiscală va fi restrictivă în 2025 și 2026, înainte de a deveni neutră în 2027”, în vreme ce „cheltuielile pentru apărare vor crește treptat de la 1,6 % din PIB în 2024 la 2,0 % din PIB în 2027”.

În ceea ce privește economia europeană, Comisia Europeană arată că creșterea economică din primele trei trimestre ale anului 2025 a depășit așteptările.

Deși performanța puternică a fost inițial determinată de o creștere bruscă a exporturilor în anticiparea majorării tarifelor, economia UE a continuat să crească în al treilea trimestru.

Privind în perspectivă, Bruxelles-ul preconizează că activitatea economică va continua să se extindă într-un ritm moderat pe parcursul perioadei de prognoză, în ciuda unui mediu extern dificil.

Prognoza de toamnă din acest an prevede o creștere a PIB-ului real cu 1,4 % în UE în 2025 și 2026, urcând la 1,5 % în 2027.

Comisia Europeană preconizează că zona euro va urma aceeași tendință, PIB-ul real urmând să crească cu 1,3 % în 2025, cu 1,2 % în 2026 și cu 1,4 % în 2027.

De asemenea, instituția europeană anticipează că inflația în zona euro va continua să scadă, ajungând la 2,1 % în 2025 și situându-se în jurul valorii de 2 % pe parcursul perioadei de prognoză.

În UE, inflația va rămâne ușor mai ridicată, scăzând la 2,2 % în 2027.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions

INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Advertisement
INTERNAȚIONAL19 minutes ago

Zelenski merge în Turcia pentru a încerca revitalizarea negocierilor de pace și schimbul de prizonieri de război cu Rusia

REPUBLICA MOLDOVA20 minutes ago

Siegfried Mureșan: Parlamentul European continuă parteneriatul cu Guvernul R. Moldova în procesul de aderare la UE și atragerea fondurilor europene

CONSILIUL DE SECURITATE42 minutes ago

Victorie diplomatică pentru administrația Trump: Consiliul de Securitate al ONU aprobă rezoluția SUA pentru o forță internațională în Gaza

CHINA1 hour ago

Vicecancelarul german cere Chinei să se implice mai mult pentru a pune capăt războiului rus din Ucraina: Beijingul poate juca un rol decisiv

INTERNAȚIONAL1 hour ago

Extinderea UE în Balcanii de Vest reprezintă o prioritate strategică, susține șeful diplomației germane

CONSILIUL EUROPEAN1 hour ago

UE sărbătorește 30 de ani de la aderarea Austriei, Finlandei și Suediei. Antonio Costa: un model de unitate și prosperitate

ROMÂNIA2 hours ago

ICI București, prezent la cea de-a treia ediție a Congresului Național de Îmbătrânire Activă cu un stand dedicat inovării tehnologice

U.E.2 hours ago

Macron și Merz, alături de miniștri europeni și lideri de afaceri, vor discuta astăzi la Berlin despre reducerea dependenței tehnologice de companiile non-europene

SĂNĂTATE2 hours ago

”Antibioticele nu sunt bomboane”, avertismentul Comisiei Europene de Ziua europeană de conștientizare privind utilizarea antibioticelor

ROMÂNIA2 hours ago

Ștefan Radu Oprea: România, ”hub-ul logistic perfect” pentru proiectul de reconstrucție a Ucrainei

INTERNAȚIONAL2 days ago

Zelenski va semna un acord cu Grecia pentru importul de gaze naturale, estimat la 2 mld. de euro, și se așteaptă la „un acord istoric” cu Franța pentru apărare aeriană

U.E.3 days ago

Șefa diplomației UE: Folosirea activelor rusești înghețate este cea mai clară soluție pentru finanțarea Ucrainei

ROMÂNIA5 days ago

Bolojan: Vom lucra îndeaproape cu guvernul de la Chișinău. Aderarea la UE, singura opțiune de a răspunde aspirațiilor de viitor și de a crește nivelul de trai în R. Moldova

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 week ago

INTERVIU | Siegfried Mureșan: UE a pierdut din competitivitate față de alte regiuni ale lumii. Creșterea competitivității trebuie să devină o prioritate pentru a menține un standard de viață ridicat

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI2 weeks ago

INTERVIU | Siegfried Mureșan, negociator-șef al PE, despre direcția negocierilor interinstituționale și mizele României în viitorul buget al UE (2028–2034): coeziunea și agricultura, pilonii de neclintit ai noului cadru financiar

ENGLISH2 weeks ago

EXCLUSIVE | NATO Secretary General: America is completely invested in NATO and Romania. The Eastern Sentry starts in the Black Sea because it’s of vital strategic importance to NATO

REPUBLICA MOLDOVA2 weeks ago

Noul Guvern al R. Moldova a depus jurământul de învestire. Președinta Maia Sandu: Trebuie să valorificăm „fereastra istorică de oportunitate oferită de integrarea europeană”

ROMÂNIA3 weeks ago

Inovația farmaceutică: motor de competitivitate – România în dialog cu Europa, pentru un acces mai bun al pacienților români la terapiile inovative

ROMÂNIA3 weeks ago

ARPIM facilitează dialogul cu Europa pentru a valorifica inovația în sănătate: Industria farmaceutică inovatoare – sector strategic pentru acces la tratamente moderne și dezvoltare economică durabilă

ROMÂNIA3 weeks ago

România, angajată să asigure o redresare economică sustenabilă. Bolojan: Ne-am propus să atingem anul acesta o țintă de deficit de 8,4%, iar în 2026 de 6%, pentru a ne recâștiga credibilitatea în fața piețelor și a Comisiei Europene

Trending