Connect with us

PPE

Comisia Europeană îi răspunde liderului Grupului PPE la scrisoarea privind fabrica VW: Stabilirea unei fabrici în Turcia nu poate conduce la ocolirea standardelor pentru bunurile destinate pieței UE. Surse apropiate lui Weber: Eurodeputații PNL au promovat cauza României

Published

on

@ Partidul Național Liberal/ Facebook

Corespondență din Strasbourg – Dan Cărbunaru

Comisia Europeană a răspuns scrisorii adresate de Grupul PPE din Parlamentul European, sub semnătura liderului său, germanul Manfred Weber, privind investițiile Volkswagen din Turcia. Disputa generată de investițiile uriașe – peste 1,5 miliarde euro, într-o nouă fabrică Volkswagen – a fost reaprinsă de ocazia recent oferită unor state din estul Uniunii, după ce grupul Volkswagen a decis să amâne deschiderea fabricii în Turcia.

“Scopul acestei scrisori a fost de a preveni constructia unei fabrici VW in Turcia, au declarat pentru CaleaEuropeană.ro surse apropiate de șeful Grupului PPE din Parlamentul European, Manfred Weber.

”Membrii PNL din Parlamentul European au fost foarte activi in a promova interesul României , dar in final este o decizie economica. Ne-am facut datoria de a proteja investitiile si locurile de munca in Europa”, au mai spus surse citate.


Redăm integral conținutul scrisorii trimisă de Comisia Europeană și semnată de comisarii Pierre Moscovici, Margrethe Vestager și Cecilia Malmstrom:

“Vă mulțumim pentru scrioarea prin care vă exprimați preocuparea față de impactul stabilirii unei noi fabrici de producție VW în Turcia asupra industriei, competiției și susteabilității mediului în UE. Intelegem în întregime îngrijorările și vă asigurăm că sunt luate foarte în serios de Comisie.

Sub Acordul Uniunii Vamale dintre UE și Turcia, Turcia este obligată să notifice Comisia sprijinul pe care intenționează să îl ofere și care ar fi trebuit să respecte regulile ajutrului de stat acordat de Statele Membre. Comisia nu a fost notificatp de Turcia de niciun sprijin oferit Volkswagen. Oricum, din presă am înțeles că Volkswagen ar fi decis să își amâne decizia de a stabili o fabrică în Turcia.

În decembrie 2016, Comisia a adoptat o propunere de a moderniza Uniunea Vamală UE-Turcia. Această modernicare ar înnoi regulile ajutorului de stat și ar adăuga reguli privind sustenabilitatea mediului. Oricum, pregătirile în acest domeniu sunt oprite, după ce Consiliul a concluzionat că nu se întrevede vreun efort de modernizare a Uniunii Vamale.

În orice caz, bunurile destinate Uniunii trebuie să se conformeze standardelor care includ protecția mediului. Este și cazul bunurilor produse în Turcia. Stabilirea unei fabrici în Turcia nu poate conduce la ocolirea standardelor pentru bunurile destinate pietei UE”.


Săptămâna trecută, compania Volkswagen a amânat decizia finală privind noua sa fabrică din Europa de Est, care urma să fie situată în Turcia, ca urmare a ofensivei declanșate de Ankara în nord-estul Siriei, față de care comunitatea internațională și-a arătat opoziția.

Amintim că inițial Volkswagen a analizat mai multe posibile locații pentru a deschide o nouă uzină în Europa de Est, în această cursă fiind înscrisă și România, alături de Bulgaria, dar, în final grupul german a luat decizia de a construi noua fabrică în Turcia.

După recentă decizie a companiei, europarlamentarul PNL Gheorghe Falcă, fost primar al Aradului, a declarat pentru CaleaEuropeană.ro că a participat la începutul anului, din calitatea de edil al orașului Arad, la negocierile oficiale cu compania Volkswagen care a evaluat ofertele prezentate de mai multe țări.

Luni însă, prim-ministrul interimar Viorica Dăncilă a afirmat că europarlamentarii PNL nu susțin înființarea unui sediu Volkswagen în România și că liderul grupului PPE în Parlamentul European, Manfred Weber, a trimis o scrisoare companiei în care arată susținerea unei fabrici în Bulgaria, arată B1.ro.

Liderul delegației eurodeputaților români din grupul PPE, Rareș Bogdan, și vicepreședintele grupului PPE în Parlamentul European, Siegfried Mureșan, au reacționat luni și au criticat poziția premierul Viorica Dăncilă.

Premierul se joacă periculos cu 4000 de locuri de muncă, cu o investiție de 1,6 miliarde de euro. Acum a mai inventat ceva: faptul că PNL nu ar dori o fabrică Volkswagen în România și că PPE ar face lobby pentru Bulgaria. Nimic mai fals!! Vă spun eu care este adevărul: adevărul este că România este în continuare în cărți. Dar negocierea trebuie să o facă Guvernul României, care nu are credibilitate”, a scris Rareș Bogdan, pe Facebook.

De cealaltă parte, Siegfried Mureșan îi solicită public premierului demis Viorica Dăncilă să prezinte oferta făcută de Guvern companiei Volkswagen privind construirea unei fabrici, iar dacă oferta nu există sau este slabă din punct de vedere economic, partidul de la guvernare să-și asume eșecul ratării unei investiții străine majore în România.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Proiectele europene de gaz pentru 2020 vor primi în continuare finanțare de la UE

Published

on

© CaleaEuropeana-Zaim Diana

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), în calitate de membru al Comisiei TRAN din Parlemntul European, anunță că finanțarea proiectelor de gaz în  Mecanismul de Conectare a Europei, nu va fi afectată pentru anul 2020.

”Am reușit să menținem finanțarea europeană a proiectelor europene de gaz pentru 2020, prin respingerea în Parlamentul European a unei rezolutii a Grupului verzilor care dorea exact contrariul”, a transmis deputatul european pe pagina sa oficială de Facebook.

Reamintim că în cadrul sesiunii plenare a Legislativului European din luna februarie, Marian-Jean Marinescu nu a votat această propunere formulată de grupul Verzilor, deoarece ”este o soluție radicală și nerealistă”.

Grupul Verzilor a cerut printr-o rezoluție să se elimine finanțarea prin Mecanismul de Conectare a Europei (CEF) a tuturor proiectelor care propun interconectarea rețelelor de gaze naturale.

Deputatul liberal menționează că inițiative asemănătoare vor mai avea loc din partea grupurilor politice din Parlamentul European, însă, potrivit lui Marian-Jean Marinescu, trebuie păstrată o abordare rațională și trebuie să fie respinse.

”Pentru țări ca Romania, gazul este important pentru tranziția de la cărbune la altă formă de producere a energiei electrice”, a mai subliniat în mesajul său.

De asemenea, partea de Sud a României nu este conectată la rețelele de gaze, ”va trebui să realizăm această conectare, folosind gazele din Marea Neagră”, a mai spus Marian-Jean Marinescu.

Marian-Jean Marinescu, membru în comisia TRAN a Parlamentului European, atrage atenția că exploatarea gazului natural reprezintă o soluție de tranzit spre o piață energetică verde, acestă situație fiind reflectată în Lista 4 privind proiectele de interes comun în energie (TEN-E): din 151 de proiecte selectate, 68% sunt proiecte pentru energie electrică și doar 21% sunt proiecte pentru gaze naturale (restul de 11% sunt pentru alte resurse), a mai menționat acesta în mesajul său.

Continue Reading

Cristian Bușoi

Eurodeputatul Cristian Bușoi, la evenimentul Green Deal România: ”Gazul trebuie să fie un element de tranziție în întreaga UE” pentru o Europă mai verde

Published

on

© CaleaEuropeana-Zaim Diana

În cadrul evenimentului organizat de delegația PNL din Parlamentul European, eurodeputatul Cristian Bușoi a menționat în intervenția sa că în vederea perioadei de tranziție pentru o Europă mai verde și săntoasă, gazul trebuie să fie un element cheie.

”Nu doar România, cât și întreaga UE” nu poate reuși fără ”gaz ca element de tranziție”.


Cristian Bușoi, președinte al Comisiei ITRE din PE,  avertizează că programele în domeniul gazelor nu mai primesc finanțări din partea BEI.

Referitor la energia nucleară, deputatul european menționează că Executivul European prin vicepreședintele Frans Timmerans a avenrtizat recent că aceasta nu va mai fi ”fezabilă din punct de vedere economic în următorii ani”.

Cu toate acestea, potrivit eurodeputatului, subiectul nuclear este important pentru România.

”Cred că pentru România nu există altă alternativă, decât să refacem reactorul 1 și să investim cu parteneriat strategic pentru reactoarele 3 și 4.”

Totodată, partea de electreficare reprezintă ”viitorul pentru industrie și digitalizare”, mai adaugă acesta.

În ceea ce privește poziția României în această ”perioadă de tranziție”, Cristian Bușoi susține că ”România va negocia foarte clar și cu multă hotărâre calendarul de tranziție.”

”România, alături de Polonia nu se află într-o situație foarte ușoară și trebuie să se țină cont de particularitățile fiecărui stat”, a mai menționat deputatul liberal.

Evenimentul a fost organizat de Cristian Bușoi, în numele delegației PNL din PE și găzduit de Camera de Comerț și Industrie a României joi, 20 februarie.

Au mai participat la dezbatere, premierul României, Ludovic Orban, miniștrii cu atribuții în implementarea Acordului Verde European, europarlamentarii Delegației PNL din Parlamentul European, reprezentanții  industriilor direct vizate de Green Deal, precum și reprezentanții societății civile.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu propune un program Rabla la nivelul UE pentru reciclarea autoturismelor vechi

Published

on

© CaleaEuropeana-Zaim Diana

În contextul noului Pact Ecologic European, eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) susține că trebuie să existe un program Rabla european. 

Trebuie un program european de reciclare a automobilelor, pentru că va fi foarte greu în următorii ani, tehnologia avansează foarte mult și trebuie să avem un fel de Rabla europeană neapărat. Am discutat cu producători de autombile și sunt de acord”, a menționat deputatul european în cadrul evenimentatului Grean Deal România, dezbatere organizată la București de delegația PNL din Parlamentul European.

Noul legislativ european și-a început dezbaterile și noile politici în jurul schimbărilor climatice

Potrivit deputatului european, ”subiectul schimbărilor climatice trebuie tratat foarte serios, dar nu populist.”

În Parlamentul European deja au fost votate mai multe rezoluții privind noul acord pe mediu, însă majoritatea în legislativ se obține ”foarte greu”, subliniază Marian-Jean Marinescu.

 

Echilibrul, cuvântul cheie în rândul negoicerilor privind noul Pact Ecologic European

Totul trebuie făcut foarte echilibrat. Totul trebuie făcut pe baza de știință, inovare, studiu de impact, economie și comeptatitivitate”, a mai adăugat acesta.

Marian-Jean Marinescu a spus că grupul PPE din care face parte va adopta la începutul lunii martie un document de poziție, care să stabilească anumite linii în rândul domenilor care sunt afectate de acest acord pe mediu, precum aviația, transportul maritim sau feroviar.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending