Comisia Europeană le răspunde populiștilor italieni: UE a încurajat investiţiile; în perioada 2014-2020, Italia primește 2,5 miliarde de euro pentru rețeaua rutieră

Comisia Europeană a dat asigurări joi că a încurajat Italia să investească în infrastructură, după criticile venite din partea guvernului populist italian în urma prăbuşirii marţi a unei porţiuni dintr-un pod de pe autostrada A10, în apropiere de Genova.

The Parliament Magazine

„Credem că a sosit momentul să clarificăm câteva lucruri”, a declarat purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Christian Spahr, în cadrul unei conferinţe de presă. „Nu vom lua parte la nicio acuzaţie la nivel politic”, a adăugat el. „În conformitate cu normele fiscale ale UE, statele membre sunt libere să stabilească priorităţi politice specifice, de exemplu dezvoltarea şi întreţinerea infrastructurii”, a afirmat oficialul european, relatează AFP, potrivit Agerpres.

UE „a încurajat” investiţiile în Italia, a spus el, citând o recomandare publicată de cele 28 de state membre în primăvară. El a subliniat de asemenea angajamentul financiar al UE: în perioada 2014-2020, este prevăzut ca Italia să primească circa 2,5 miliarde de euro pentru investiţii, în special în reţeaua sa rutieră şi în transportul feroviar. În plus, în aprilie 2018, Comisia Europeană a dat undă verde pentru un plan de investiţii privind autostrăzile italiene, deschizând calea unor investiţii de aproximativ 8,5 miliarde de euro, inclusiv în regiunea Genova, a spus executivul european.

Ministrul de interne italian Matteo Salvini criticase Uniunea Europeană

Ministrul de interne italian, Matteo Salvini, cunoscut pentru poziţia sa antieuropeană, a lansat mai multe critici la adresa UE după accidentul de la Genova, soldat cu 39 morţi şi 16 răniţi, potrivit unui bilanţ publicat joi. „Dacă există angajamente externe care ne împiedică să cheltuim banii pentru siguranţa şcolilor şi a autostrăzilor, ar trebui să ne punem întrebarea dacă ar trebui să continuăm să respectăm aceste angajamente”, a spus el marţi. „Investiţiile care salvează vieţi, locuri de muncă şi dreptul la sănătate, nu ar trebui să facă obiectul unor calcule rigide şi a unor reguli impuse de Europa” a spus el.

Comisia Europeană: Autorităţile naţionale sunt cele care trebuie să se asigure că regulile sunt respectate

Există flexibilitate în Pactul de stabilitate şi de creştere, iar Italia a fost unul dintre principalii beneficiari”, a spus joi Spahr la Bruxelles. Autostrada A10, pe care se află viaductul Morandi prăbuşit, face parte din Reţeaua transeuropeană de transport, un program de dezvoltare a infrastructurii de transport care trebuie să îndeplinească cerinţele directivei europene din 2008 privind siguranţa rutieră, a mai spus el. Autorităţile naţionale sunt cele care trebuie să se asigure că regulile sunt respectate, a subliniat el.

Partidul extremist Mișcarea 5 Stele a fost criticat, în acest context, după ce a inclus podul Morandi pe o listă de proiecte de infrastructură la care reparațiile planificate au fost în pericol de de a fi anulate „în cazul în care costurile depășesc beneficiile”. Pe site-ul partidului preocupările legate de problemele structurale au fost descrise drept „povești pentru copii”.

În Italia va fi sâmbătă zi de doliu naţional, în cursul dimineţii fiind organizată o ceremonie funerară solemnă la centrul de expoziţie Fiera de Genova, în memoria victimelor tragediei care s-a produs marţi pe autostrada A10. Şeful guvenului italian Giuseppe Conte a anunţat joi dimineaţă că bilanţul provizoriu este de 38 de morţi, între care și un român, şi 15 răniţi, dintre care cinci se află încă în stare gravă. Un șofer român declarat inițial decedat se află în stare gravă în spital, potrivit MAE

 

 

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.