Connect with us

ALEGERI EUROPENE 2019

Comisia Europeană, nemulțumită de acțiunile realizate de platformele online pentru combaterea dezinformării: Îndemnăm Facebook, Google și Twitter să facă mai multe eforturi în toate statele membre pentru a asigura integritatea alegerilor europene

Published

on

Image by pixel2013 on Pixabay/Free for commercial use

Astăzi, Comisia Europeană a publicat rapoarte de Facebook, Google și Twitter care reflectă progresele înregistrate în ianuarie 2019 cu privire la angajamentele lor de combatere a dezinformării. Aceste trei platforme online sunt semnatare ale Codului de practică împotriva dezinformării și li s-a cerut să raporteze lunar despre acțiunile lor înaintea alegerilor pentru Parlamentul European din mai 2019, informează Comisia

Mai exact, Comisia a solicitat să primească informații detaliate pentru a monitoriza progresul în ceea ce privește controlul plasării anunțurilor, transparența publicității politice, închiderea conturilor false și sistemele de marcare a automatelor.

Vicepreședintele pentru piața unică digitală Andrus Ansip, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate între sexe Věra Jourová, comisarul pentru securitate Julian King și comisarul pentru economie și societate digitală Mariya Gabriel au declarat într-o declarație comună:

,,Platformele online, care au semnat Codul de Practică, își dezvoltă politicile în Europa pentru a sprijini integritatea alegerilor. Acest lucru include o mai bună examinare a plasamentelor publicitare, instrumente de transparență pentru publicitatea politică și măsuri de identificare și blocare a comportamentului neautentic din partea acestor servicii.

Cu toate acestea, trebuie să vedem mai multe progrese în privința angajamentelor asumate de platformele online pentru combaterea dezinformării. Platformele nu au furnizat suficiente detalii care să arate că noile politici și instrumente sunt implementate în timp util și cu resurse suficiente în toate statele membre ale UE. Rapoartele oferă prea puține informații cu privire la rezultatele efective ale măsurilor deja luate.

În cele din urmă, platformele nu au reușit să identifice repere specifice care să permită urmărirea și măsurarea progreselor înregistrate în UE. Calitatea informațiilor furnizate variază de la un semnatar al Codului la altul, în funcție de domeniile de angajament acoperite de fiecare raport. Acest lucru arată în mod clar că există posibilitatea îmbunătățirii pentru toți semnatarii.

Campaniile electorale înainte de alegerile europene vor începe cu seriozitate în martie. Încurajăm platformele să-și accelereze eforturile, deoarece suntem îngrijorați de situație. Îndemnăm Facebook, Google și Twitter să facă mai multe eforturi în toate statele membre pentru a asigura integritatea alegerilor pentru Parlamentul European din mai 2019.

De asemenea, încurajăm platformele să-și consolideze cooperarea cu factorii de verificare și cercetătorii universitari pentru a detecta campaniile de dezinformare și pentru a face conținutul verificat factual mai vizibil și mai răspândit”.

Comisia Europeană informează asupra principalele rezultate ale rapoartelor semnatarilor:

Pixabay License/ Free for commercial use

Facebook nu a raportat rezultatele activităților desfășurate în ianuarie în ceea ce privește controlul plasamentelor publicitare. Anterior, a anunțat că o arhivă pan-UE pentru publicitate politică și cu probleme va fi disponibilă în martie 2019. Raportul oferă o actualizare a cazurilor de interferență din partea țărilor terțe în statele membre ale UE, dar nu raportează numărul de conturi false din cauza activităților dăunătoare care vizează în mod specific Uniunea Europeană.

 

 

Pixabay License/ Free for commercial use

Google a furnizat date privind acțiunile întreprinse în cursul lunii ianuarie pentru îmbunătățirea controlului plasamentelor publicitare în UE, împărțit pe fiecare stat membru. Cu toate acestea, măsurătorile furnizate nu sunt suficient de specifice și nu clarifică măsura în care au fost întreprinse acțiunile de combatere a dezinformării sau din alte motive (de exemplu, publicitate înșelătoare). Google a publicat o nouă politică pentru “anunțurile electorale” pe 29 ianuarie și va începe să publice un raport privind transparența anunțurilor politice imediat ce agenții de publicitate încep să difuzeze astfel de anunțuri. Google nu a furnizat dovezi privind implementarea concretă a politicilor sale privind integritatea serviciilor pentru luna ianuarie.

Pixabay License/ Free for commercial use

Twitter nu a furnizat nicio măsură referitoare la angajamentele sale de a îmbunătăți controlul plasamentelor publicitare. În ceea ce privește transparența anunțurilor politice, contrar celor anunțate în raportul de punere în aplicare din ianuarie, Twitter a amânat decizia până în raportul din februarie. În ceea ce privește integritatea serviciilor, Twitter a adăugat cinci arhive de conturi noi, cuprinzând numeroase conturi din țări terțe, Arhivei operațiunilor externe potențiale, care sunt accesibile publicului și pot fi căutate, dar nu au raportat asupra indicilor de măsurare a progesului realizat. 

Monitorizarea Codului de bune practici face parte din Planul de acțiune împotriva dezinformării adoptat de Uniunea Europeană în decembrie anul trecut pentru consolidarea capacităților și consolidarea cooperării între statele membre și instituțiile UE pentru a aborda în mod proactiv amenințările reprezentate de dezinformare.

Semnatarii rapoartelor, Facebook, Google, Twitter, s-au angajat pentru aplicarea Codului de bune practici în octombrie 2018 pe bază de voluntariat.

 

 

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

ALEGERI EUROPENE 2019

Europarlamentarul Cristian Bușoi (PNL, PPE) a votat ”cu speranță pentru echilibru, pentru înțelepciune, pentru normalitate, pentru viitorul european al României”

Published

on

© Cristian Busoi/ Facebook

Europarlamentarul Cristian Bușoi (PNL, PPE) a votat, astăzi, ”cu speranță pentru echilibru, pentru înțelepciune, pentru normalitate, pentru viitorul european al României”.

Peste 18 milioane de români sunt așteptați duminică la urne pentru a alege președintele țării în următorii cinci ani. Ziua votului pentru românii din țară a început duminică la ora 7:00, în timp ce în străinătate continuă a treia zi la urne pentru românii din diaspora, fiind pentru prima dată când cetățenii din afara țării pot vota pe parcursul a mai multor zile.

Principalii candidați la funcția supremă în stat sunt actualul președinte Klaus Iohannis (PNL), fostul premier Viorica Dăncilă (PSD), deputatul Dan Barna (Alianța USR-PLUS), fostul europarlamentar Mircea Diaconu (independent susținut de ALDE și Pro România), diplomatul Theodor Paleologu (Partidul Mișcarea Populară) și Kelemen Hunor, din partea UDMR.

Primele rezultate ale alegerilor prezidențiale 2019 vor fi cele de tip exit poll, la ora 21:00, trei case de sondare fiind acreditate pentru acest scrutin: IRES, Curs și Avangarde.

Continue Reading

ALEGERI EUROPENE 2019

Videoclipul care a mobilizat participarea record a cetățenilor la alegerile europene, premiat de mai multe ori la The Lovie Awards

Published

on

Videoclipul ”Alege-ți viitorul” realizat și promovat de Parlamentul European ca element central al campaniei de stimulare a prezenței cetățenilor la vot pentru alegerile din 23-26 mai 2019 a obținut mai multe premii la The Lovie Awards, o inițiativă care recunoaște și premiază excelența din mediul online și din comunitatea de internet europeană.

Un anunț în acest sens a fost făcut de Jaume Duch, directorul general pentru comunicare și purtătorul de cuvânt al Parlamentului European, într-un mesaj publicat pe Twitter.

”Spot-ul Parlamentului European #Chooseyourfuture pentru alegerile europene a primit mai multe premii prestigioase la The Lovie Awards: un premiu de aur pentru pentru cea mai bună campanie publică și de activism, două de bronz pentru cea mai virală și integrată campanie și premiul ”People’s choice” la mai multe categorii”, a scris Duch, pe Twitter.

 

Într-o postare ulterioară, Jaume Duch i-a felicitat pe toți cei care au fost implicați în ”procesul creativ și de producție al acestui spot cu un puternic impact emoțional și de succes care a ajutat la mobilizarea cetățenilor pentru alegerile europene”.

La 23 mai, ziua în care au debutat alegerile pentru Parlamentul European, videoclipul dedicat promovării scrutinului înregistra un număr record de 132 de milioane de vizualizări.

Lansat pe 25 aprilie, videoclipul se apleacă asupra momentelor intense, frumoase și fragile legate de venirea pe lume a copiilor. Toate femeile care apar în film au născut în perioada februarie – martie 2019. Unii dintre cei care apar alături de ele (rude) au fost aleşi pentru a reflecta diversitatea familiilor europene. ”Din secunda în care venim pe această lume, suntem împreună. (…) Fiecare dintre noi poate lăsa o amprentă, dar împreună putem face diferenţa cu adevărat. Alege Europa în care vrei să cresc”, este mesajul pe care fiecare imagine din videoclip dorește să o transmită.

Alegerile europene din 2019, desfășurate la 40 de ani distanță de la primele alegeri pentru Parlamentul European, s-au încheiat cu cea mai mare prezență la vot din ultimii 20 ani în UE – 50,6%, înregistrând totodată și cea mai ridicată prezență națională la europarlamentare din istoria apartenenței României la Uniunea Europeană.

Per total, potrivit unui Eurobarometru publicat de Parlamentul European după scrutinul din luna mai, participarea la alegerile europene din 2019 a crescut cu 8%, până la 50,6%, cea mai semnificativă creştere a participării la vot fiind înregistrată în Polonia (+ 22%), România (+19%), Spania (+17%), Austria (+15%) şi Ungaria (+14 %).

Pentru prima dată de la aderarea la Uniunea Europeană, cetățenii români au votat în proporție de 51% la alegerile pentru Parlamentul European, după ce la alegerile din 2007, 2009 și 2014, s-au prezentat la urne între 27,67% și  32,44% dintre cetățeni. Pentru prima dată, România a înregistrat o prezență la vot peste media europeană.

Din 1979 și până în 2014, prezența la vot pentru alegerile europene scăzuse de la 61,99% (1979) la 42,61% (2014), tendința fiind regresivă cu fiecare scrutin din anii 1984, 1989, 1994, 1999, 2004 și 2009.

 

Continue Reading

ALEGERI EUROPENE 2019

Fostul lider al extremei drepte din Austria, Heinz-Christian Strache, implicat recent într-un scandal de corupție, nu își va prelua mandatul de europarlamentar

Published

on

©️ HC Strache Facebook

Fostul lider al extremei drepte din Austria, Heinz-Christian Strache, nu-şi va prelua mandatul în Parlamentul European, potrivit propriilor declaraţii făcute luni, el promiţând totodată să revină în politică imediat ce va descoperi cine i-a înregistrat pe ascuns în Ibiza (Spania) declaraţiile incriminatoare care au dus la demisia sa, luna trecută, transmite dpa, relatează Agerpres.

Vicecancelarul austriac Heinz-Christian Strache, liderul formaţiunii de extremă dreapta Partidul Libertăţii (FPO), care făcea parte din coaliţia de guvernământ, şi-a dat demisia din funcţie în urma difuzării unei înregistrări video compromiţătoare în care Strache oferă contracte guvernamentale în schimbul sprijinului politic, transmit dpa, AFP şi Reuters, relatează Agerpres

Potrivit rezultatelor și site-ului Parlamentului European, Partidul Libertății FPÖ (Freiheitliche Partei Österreichs) a obținut un procentaj de 17,20%, clasându-se pe locul 3. Acest partid ocupă 3 mandate în Parlamentul European, făcând parte din grupul ID (Identity and Democracy).

După destrămarea coaliţiei de guvernare formate din conservatori şi extrema-dreaptă în urma demisiei vice-cancelarului lider al extremei-drepte Heinz-Christian Strache, Sebastian Kurs, cancelarul conservator a anunțat sâmbătă că vor fi convocate alegeri anticipate, anunță agențiile Reuters și EFE, potrivit Agerpres.

Citiți și: Cancelarul conservator, Sebastian Kurz, a anunțat alegeri anticipate în Austria după scandalul de corupție în care a fost implicat vicecancelarul Heinz-Christian Strache: ”Prea mult este prea mult”

Scandalul a izbucnit când revista Der Spiegel şi ziarul Süddeutsche Zeitung au difuzat o înregistrare video în care Strache pare să ofere, în schimbul susţinerii politice, contracte în infrastructură unei femei care a pretins că este o potenţială donatoare bogată din Rusia. 

Citiți și:Liderul extremei drepte austriece, Heinz-Christian Strache, demisionează înaintea alegerilor europene, în urma unui scandal de corupție. Acesta guverna alături de cancelarul austriac Sebastian Kurz

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending