Connect with us

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană, previziuni pentru România: Inflația mai mare decât creșterea economică în 2019

Published

on

Economia europeană urmează să înregistreze o creștere în 2019, pentru al șaptelea an consecutiv, preconizându-se în același timp și o expansiune a economiilor tuturor statelor membre. La nivelul României, statisticile arată o creștere a PIB-ului (produsul intern brut) de 4% și o inflație de 4,2%, potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeana.ro

În zona euro, creșterea a fost mai puternică decât se preconiza în primul trimestru al anului, ca urmare a unor factori temporari, printre care iarna blândă și relansarea vânzărilor de automobile. Creșterea s-a produs și pe seama unor măsuri de politică bugetară, care au stimulat venitul disponibil al gospodăriilor în mai multe state membre. Cu toate acestea, perspectivele pe termen scurt pentru economia europeană sunt umbrite de o serie de factori externi, printre care tensiunile comerciale la nivel mondial și incertitudinea semnificativă la nivelul politicilor. Acești factori au continuat să afecteze încrederea în industria prelucrătoare, care este sectorul cel mai expus comerțului internațional, și se preconizează că vor slăbi perspectivele de creștere pentru restul anului.

Ca urmare, previziunile pentru creșterea PIB-ului în zona euro în 2019 rămân neschimbate la 1,2 %, în timp ce previziunile pentru 2020 au fost reduse ușor, la 1,4 %, ca urmare a ritmului mai moderat preconizat pentru restul anului (previziunile din primăvară: 1,5 %). Previziunile privind PIB-ul UE rămân neschimbate, la 1,4 % în 2019 și la 1,6 % în 2020.

Cererea internă, motor de creștere în UE

La începutul acestui an, creșterea s-a bazat pe o serie de factori temporari, însă pentru restul anului se preconizează rezultate mai slabe, deoarece perspectivele de relansare rapidă a activității de prelucrare și a schimburilor comerciale la nivel mondial s-au diminuat. Se preconizează că, în 2020, creșterea PIB-ului va fi mai puternică, în parte datorită unui număr mai mare de zile lucrătoare. Cererea internă, în special consumul casnic, continuă să impulsioneze creșterea economică în Europa, susținută de o piață a forței de muncă în continuare puternică. Se preconizează că PIB-ul va crește în toate statele membre ale UE în acest an și în anul următor, dar creșterea va fi semnificativ mai puternică în anumite zone (de exemplu, Europa Centrală și de Est, Malta și Irlanda) decât în altele (de exemplu, Italia sau Germania).

PIB REAL (SCHIMBARE %)

© Comisia Europeană

Vicepreședintele Valdis Dombrovskis, comisarul responsabil pentru moneda euro și dialogul social, precum și pentru stabilitatea financiară, serviciile financiare și uniunea piețelor de capital, confirmă această tendință: ,,Toate economiile din UE urmează să crească în acest an și în anul următor, chiar dacă creșterea puternică din Europa Centrală și de Est se află în contrast cu încetinirea creșterii economice înregistrată în Germania și Italia.” Totuși, el avertizează: ,,Reziliența economiilor noastre este pusă la încercare de dificultățile persistente ale industriei prelucrătoare care decurg din tensiunile comerciale și din incertitudinea politică. Pe plan intern, un Brexit fără acord rămâne o sursă majoră de risc.”

Se preconizează o inflație mai scăzută, pe fondul scăderii prețurilor la petrol

Previziunile privind inflația globală în zona euro și în UE au fost reduse cu 0,1 puncte procentuale pentru anul curent și anul următor, în principal ca urmare a scăderii prețurilor petrolului și a perspectivelor economice ușor mai slabe. În prezent, se estimează că inflația (indicele armonizat al prețurilor de consum) în zona euro va ajunge la o medie de 1,3 % atât în 2019, cât și în 2020 (previziunile din primăvară: 1,4 % în 2019 și 2020), în timp ce în UE se preconizează o medie de 1,5 % în 2019 și de 1,6 % în 2020 (previziunile din primăvară: 1,6 % în 2019 și 1,7 % în 2020).

Riscurile de evoluție negativă au crescut

Riscurile la adresa perspectivelor economice globale rămân foarte interconectate și sunt, în principal, negative. Confruntarea economică prelungită dintre SUA și China, alături de incertitudinea ridicată legată de politica comercială a SUA, ar putea prelungi actuala tendință descendentă a comerțului și a industriei prelucrătoare la nivel mondial și ar putea afecta și alte regiuni și sectoare. Această situație ar putea avea repercusiuni negative asupra economiei mondiale, inclusiv prin perturbări ale piețelor financiare. De asemenea, tensiunile din Orientul Mijlociu amplifică potențialul de creștere semnificativă a prețurilor petrolului. Pe plan intern, Brexit rămâne o sursă majoră de incertitudine. În cele din urmă, există, de asemenea, riscuri semnificative care planează asupra factorilor de creștere pe termen scurt și a dinamicii economice a zonei euro. Dificultățile din industria prelucrătoare, dacă persistă, și deteriorarea încrederi întreprinderilor ar putea influența și alte sectoare și ar putea afecta negativ condițiile de pe piața muncii, consumul privat și, în cele din urmă, creșterea economică.

Pentru Regatul Unit, o ipoteză pur tehnică

Având în vedere procesul de retragere a Regatului Unit din UE, previziunile pentru 2019 și 2020 se bazează din nou pe o ipoteză pur tehnică de status-quo în ceea ce privește structura schimburilor comerciale dintre UE27 și Regatul Unit. Această ipoteză a fost formulată doar în scopul elaborării previziunilor și nu are niciun impact asupra viitoarelor negocieri dintre UE și Regatul Unit.

Aceste previziuni se bazează pe o serie de ipoteze tehnice referitoare la evoluția cursurilor de schimb, a ratelor dobânzilor și a prețurilor produselor de bază, întemeiate pe informațiile disponibile până la data de 28 iunie. În ceea ce privește toate celelalte date care au fost avute în vedere, previziunile țin cont de informațiile disponibile până la data de 2 iulie.

Comisia publică anual patru seturi de previziuni economice. Previziunile publicate iarna și vara examinează doar evoluția anuală și trimestrială a PIB-ului și a inflației pentru anul în curs și pentru anul următor pentru toate statele membre și pentru zona euro, precum și datele consolidate la nivelul UE.

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană a reușit să obțină sprijinul țărilor membre UE de a impune taxe vamale suplimentare de până la 35,3% asupra importurilor de mașini electrice din China

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Propunerea Comisiei Europene de a impune tarife suplimentare asupra importurilor de mașini electrice din China de până la 35,3% a obținut sprijinul necesar din partea statelor membre, fapt ce ar putea pune Uniunea Europeană pe o traiectorie comercială conflictuală cu gigantul asiatic, conform Deutsche Welle.

Potrivit Politico Europe care citează diplomați familiarizați cu dosarul, în cadrul Comitetul pentru instrumentele de apărare comercială, zece țări au votat în favoarea acestor taxe, cinci au votat împotrivă, în vreme ce 12 s-au abținut.

Germania, cea mai mare economie a blocului european și un important producător de automobile, a exprimat obiecții ferme, temându-se că tarifele ar putea afecta producătorii săi de automobile, care se bazează în mare măsură pe piața chineză. Producătorul auto german Volkswagen a criticat tarifele, numindu-le ”abordarea greșită”.

Berlinului i se alătură Spania care, prin ministrul său al economiei, Carlos Cuerpo, i-a scris vicepreședintelui Comisiei Europene, Valdis Dombrovskis, solicitând ca negocierile să rămână deschise după vot, în loc să se impună tarife vamale. Ungaria s-au arătat în trecut împotriva tarifelor propuse.

Țări precum Franța, Italia, Grecia și Polonia au indicat în trecut că vor sprijini tarifele. 

Cum puteau fi amendate tarifele propuse de Comisia Europeană?

Era nevoie de o majoritate calificată de 15 state membre UE, reprezentând 65% din populaţia blocului european, care să voteze împotriva acestor măsuri pentru ca ele să fie revizuite. Specialiștii din cele 27 de țări membre UE nu au făcut front comun nici în favoarea, nici împotriva taxelor.

Aceasta înseamnă că, în conformitate cu regulile procedurale, comitetul nu a emis ”niciun aviz” cu privire la planurile Comisiei Europene, au declarat cinci diplomați UE, cărora li s-a acordat anonimatul din cauza caracterului sensibil al problemei.

Așadar, executivul european este liber să decidă cu privire la pașii următori.

Tarifele variază de la 7,8% pentru companiile străine precum Tesla, care produc vehicule în China, până la 35,3% pentru companiile chineze care nu ar fi cooperat în timpul anchetei antisubvenții deschise în urmă cu un an de Comisia Europeană. Aceste tarife se adaugă la taxa de import standard de 10 % a UE pentru autovehicule.

Comisia Europeană a anunțat printr-un comunicat că va publica textul juridic al taxelor înainte de 30 octombrie, când executivul este obligat prin lege să finalizeze ancheta. Acestea ar intra în vigoare în ziua următoare.

UE se alătură astfel Statelor Unite și Canadei, țări care au impus, la rândul lor, tarife suplimentare, dar de 100%, vehiculelor electrice importante din China.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

 Ungaria, trimisă la Curtea de Justiție a Uniunii Europene din cauza legii sale privind apărarea suveranității

Published

on

© curia.europa.eu

Comisia Europeană a decis, joi, să trimită Ungaria în fața Curții de Justiție a Uniunii Europene, susținând că Legea privind „apărarea suveranității” adoptată de această țară încalcă dreptul Uniunii Europene, potrivit unui comunicat.

Legea instituie un „Birou pentru apărarea suveranității”, care are atribuții de investigare a activităților suspectate că ar servi intereselor altor state sau organizații străine și care ar putea periclita suveranitatea Ungariei. Printre altele, legea vizează organizațiile finanțate din surse externe, suspectate că ar putea influența rezultatele alegerilor sau voința alegătorilor.

În februarie 2024, Comisia a trimis Ungariei o scrisoare de punere în întârziere, exprimându-și preocupările legate de această lege. Răspunsul nesatisfăcător al Ungariei a dus la emiterea unui aviz motivat în mai 2024, în care Comisia și-a reiterat criticile. Printre deficiențele semnalate se numără încălcarea drepturilor fundamentale prevăzute în Carta drepturilor fundamentale a UE, inclusiv dreptul la respectarea vieții private, libertatea de exprimare și asociere, precum și libertăți fundamentale ale pieței interne și reglementările privind protecția datelor.

Comisia consideră că Legea privind apărarea suveranității afectează în mod disproporționat societatea civilă, mass-media și jurnaliștii, conferind „Biroului pentru apărarea suveranității” puteri extinse și discreționare în desfășurarea investigațiilor. Acest birou poate accesa informații sensibile și poate impune publicitatea investigațiilor sale, ceea ce ar putea avea un efect de stigmatizare asupra entităților vizate.

Autoritățile ungare au respins criticile Comisiei, susținând că legea este necesară pentru protejarea suveranității naționale, însă Comisia, după o evaluare atentă, a concluzionat că majoritatea deficiențelor semnalate nu au fost soluționate.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană propune amânarea cu un an a aplicării normelor europene privind produsele asociate cu defrișările, ca răspuns la solicitările partenerilor mondiali

Published

on

© Calea Europeana / Zaim Diana

Comisia publică astăzi documente de orientare suplimentare și un cadru de cooperare internațională consolidat pentru a sprijini părțile interesate la nivel mondial, statele membre și țările terțe în pregătirile lor pentru punerea în aplicare a  Regulamentului UE privind produsele asociate cu defrișările.

Anunțul vine după feedback-ul primit de Comisia Europeană de la partenerii internaționali cu privire la stadiul pregătirii acestora.

Citiți și: Olaf Scholz dorește ca aplicarea normelor europene privind produsele asociate cu defrișările să fie amânată: Regulamentul trebuie să fie fezabil

Așadar, instituția propune să acorde părților interesate timp suplimentar pentru a se pregăti.

Dacă va fi aprobată de Parlamentul European și de Consiliu, legea va deveni aplicabilă la 30 decembrie 2025 pentru întreprinderile mari și la 30 iunie 2026 pentru microîntreprinderi și întreprinderile mici.

Întrucât toate instrumentele de punere în aplicare sunt pregătite din punct de vedere tehnic, cele 12 luni suplimentare pot servi ca perioadă de adaptare pentru a asigura o punere în aplicare adecvată și eficientă.

Orientările prezentate vor oferi un plus de claritate întreprinderilor și autorităților de punere în aplicare pentru a facilita aplicarea normelor, venind în completarea sprijinului continuu acordat de Comisie părților interesate de la adoptarea legii.

În același timp, Comisia recunoaște că, cu trei luni înainte de data prevăzută pentru punerea în aplicare, mai mulți parteneri mondiali și-au exprimat în mod repetat îngrijorarea cu privire la gradul lor de pregătire, cel mai recent în timpul săptămânii Adunării Generale a Organizației Națiunilor Unite de la New York.

În plus, stadiul pregătirilor în rândul părților interesate din Europa este, de asemenea, inegal. În timp ce mulți se așteaptă să fie gata la timp, datorită pregătirilor intensive, alții și-au exprimat îngrijorarea.

Având în vedere caracterul inedit al EUDR, calendarul rapid și varietatea părților interesate internaționale implicate, Comisia consideră că o perioadă suplimentară de 12 luni pentru introducerea treptată a sistemului este o soluție echilibrată pentru a sprijini operatorii din întreaga lume să asigure o punere în aplicare fără probleme încă de la început.

Prin acest pas, Comisia urmărește să ofere certitudine cu privire la calea de urmat și să asigure succesul EUDR, ceea ce este extrem de important pentru a aborda contribuția UE la problema globală presantă a defrișărilor. Propunerea de prelungire nu pune în niciun fel sub semnul întrebării obiectivele sau fondul legislației, astfel cum au convenit colegiuitorii UE.

Orientări suplimentare pentru o punere în aplicare eficace și pragmatică

Documentele de orientare prezentate astăzi confirmă angajamentul Comisiei de a oferi o referință la eforturile de colaborare recente, implicând părțile interesate și autoritățile competente, pentru a contribui la asigurarea unei interpretări uniforme a legislației.

Domeniile-cheie acoperite includ detalii privind funcționalitățile sistemului de informații, actualizări privind sancțiunile și clarificări privind definițiile critice, cum ar fi „degradarea pădurilor”, „operatorul” în domeniul de aplicare al legii și „introducerea pe piață”. Există, de asemenea, orientări suplimentare privind obligațiile de trasabilitate.

Orientările sunt împărțite în 11 capitole care acoperă o gamă variată de aspecte, cum ar fi cerințele de legalitate, calendarul de aplicare, utilizarea agricolă și clarificările privind definiția produsului. Toate acestea sunt susținute de scenarii tangibile. 

Microîntreprinderile și întreprinderile mici beneficiază de un regim mai puțin strict, care este, de asemenea, detaliat pe o nouă pagină web dedicată.

Informațiile destinate publicului larg de pe site-ul Comisiei au fost, de asemenea, actualizate și reorganizate pentru a fi mai ușor de înțeles de către toți.

Conform metodologiei aplicate, marea majoritate a țărilor din întreaga lume vor fi clasificate drept „cu risc scăzut”. Acest lucru va oferi ocazia de a concentra eforturile colective acolo unde provocările legate de defrișări sunt mai acute.

Pentru a contribui la asigurarea unei puneri în aplicare fără probleme la nivel mondial, Comisia și Serviciul European de Acțiune Externă prezintă un cadru strategic pentru angajamentul de cooperare internațională referitor la Regulamentul UE privind defrișările.

Acesta identifică cinci domenii prioritare de acțiune, cum ar fi sprijinirea micilor fermieri, opt principii-cheie, cum ar fi o abordare axată pe drepturile omului, și mai multe instrumente de punere în aplicare, inclusiv dialogul și finanțarea.

Acest cadru cuprinzător va urmări să promoveze o tranziție justă și favorabilă incluziunii către lanțuri de aprovizionare agricole care nu implică defrișări, fără a lăsa pe nimeni în urmă. În timp ce UE va intensifica dialogul și va sprijini și mai mult, succesul parteneriatului se va baza, de asemenea, pe angajamentul partenerilor UE de a îndeplini obiectivele globale de stopare a defrișărilor.

Finalizarea sistemului informatic dedicat

Sistemul de informații în care întreprinderile își vor înregistra declarațiile privind diligența necesară este pregătit să accepte înregistrări la începutul lunii noiembrie și să funcționeze pe deplin în decembrie. Operatorii și comercianții vor putea să se înregistreze și să depună declarații privind diligența necesară chiar înainte de intrarea în vigoare a legii.

De la testarea-pilot a sistemului cu 100 de întreprinderi, efectuată în ianuarie, Comisia a pus în aplicare mai multe măsuri suplimentare, printre care:

  • Crearea unui punct unic de contact pentru sprijinul IT destinat părților interesate
  • dezvoltarea unei interfețe care să permită conectarea de la mașină la mașină la sistem, fără a fi necesară introducerea manuală a datelor; peste 250 de părți interesate din sectorul privat dezvoltă această caracteristică de partea lor
  • Sprijin pentru testarea fișierelor de geolocalizare ale părților interesate și furnizarea de feedback
  • Videoclipuri și instrucțiuni de utilizare multilingve detaliate despre sistem
  • Formarea părților interesate: prima sesiune a avut loc la Bruxelles, la 25 septembrie, iar formarea online va avea loc începând cu a doua jumătate a lunii octombrie.

În urma acțiunilor anunțate, Comisia Europeană consideră că vor fi îndeplinite condițiile necesare pentru o punere în aplicare fără probleme:

  • Documentele de orientare suplimentare prezentate vor completa sprijinul considerabil de care dispun producătorii, organizațiile comerciale și țările partenere în pregătirile lor pentru punerea în aplicare a regulamentului, în timp ce Comisia își menține angajamentul de a continua dialogul și implicarea, după caz.
  • Întreprinderile și alte părți interesate sunt invitate să își finalizeze conexiunile, testarea și formarea pentru utilizarea sistemului informatic.
  • Comisia intensifică dialogurile cu majoritatea țărilor vizate, care vor contribui la finalizarea rapidă a sistemului de analiză comparativă la nivel de țară prin intermediul unei propuneri de act de punere în aplicare până la 30 iunie 2025.
  • Comisia invită Parlamentul European și Consiliul să adopte propunerea privind prelungirea perioadei de punere în aplicare până la sfârșitul anului.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
SUA29 mins ago

Joe Biden, primul președinte american care efectuează o vizită de stat în Germania reunificată. Ultima astfel de vizită a fost a lui Ronald Reagan în 1985

INTERNAȚIONAL36 mins ago

Secretarul general al ONU cere încetarea „violențelor șocante” în Fâșia Gaza și Liban: „Este timpul să reducem la tăcere armele”

INTERNAȚIONAL3 hours ago

Premierul israelian critică poziția lui Macron cu privire la oprirea livrărilor de arme către Israel. Franța deplânge reacția „excesivă” a lui Netanyahu și asigură că este „prietenul de neclintit al Israelului”

INTERNAȚIONAL5 hours ago

Emmanuel Macron cere oprirea livrărilor de arme către Israel, dacă acestea sunt folosite în Fâșia Gaza: „Prioritatea este să revenim la o soluție politică”

ROMÂNIA21 hours ago

Lucian Bode salută decizia CJUE de a anula din Pachetul Mobilitate I obligația întoarcerii vehiculului la centrul operațional la fiecare 8 săptămâni: „A fost o muncă de echipă”

NATO22 hours ago

Contactele din tinerețe cu KGB, regretele față de Ucraina și dejucarea blufului lui Putin. Primul interviu al lui Stoltenberg după zece ani la NATO: “Rusia știe că Europa este în urma ei” în termeni militari

ROMÂNIA22 hours ago

Klaus Iohannis, la Sommet-ul Francofoniei: În calitate de șefi de stat sau de guvern, avem responsabilitatea de a ne asigura că tinerii noștri beneficiază de condiții optime pentru a studia

INTERNAȚIONAL23 hours ago

Volodimir Zelenski va prezenta „planul pentru victorie” al Ucrainei la reuniunea de la Ramstein din 12 octombrie

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 day ago

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: Faptul că transportatorii români nu vor mai fi obligați să întoarcă vehiculele în țară o dată la 8 săptămâni este o realizare importantă pentru industrie

INTERNAȚIONAL1 day ago

Polonia va începe să consolideze apărarea la granițele sale cu Rusia și Belarus până la sfârșitul anului

REPUBLICA MOLDOVA2 days ago

Marcel Ciolacu i-a subliniat omologului moldovean că securitatea și dezvoltarea R. Moldova depind de integrarea europeană: România trebuie să fie podul către UE

ROMÂNIA3 days ago

Ambasadorul Germaniei: O Românie “de încredere, pro-occidentală și pro-atlantică” este “moștenirea lui Klaus Iohannis”. Rezultatele alegerilor nu vor schimba cursul de acțiune al României

ENGLISH3 days ago

INTERVIEW | Ambassador Peer Gebauer on German Unity Day: We will remain a pillar of stability in Europe. Energy and defense, major pillars of growth in German-Romanian cooperation

INTERVIURI3 days ago

INTERVIU | Ambasadorul Peer Gebauer, de Ziua Unității Germane: Vom rămâne un pilon de stabilitate în Europa. Energia și apărarea, pilonii majori de creștere a cooperării româno-germane

CHINA5 days ago

Noul secretar general NATO: Interesele și reputația Chinei vor fi afectate de faptul că alimentează “cel mai mare conflict din Europa de la al Doilea Război Mondial”

NATO5 days ago

Noul secretar general NATO îl avertizează pe Putin că Alianța “nu va ceda” în susținerea Ucrainei și diminuează temerile legate de Trump

ROMÂNIA5 days ago

Forumul de Securitate de la Varșovia. Ministrul Energiei, intervenție francă: Piața energiei ar trebui să fie o piață unică. Nu trebuie să fii un geniu ca să vezi unde se termină prețurile mici și unde încep cele mari

U.E.5 days ago

UE ia în considerare o nouă tranșă de asistență pentru Liban, denunțând încălcarea suveranității acestuia de către Israel

ROMÂNIA5 days ago

Oficial: România îndeplinește începând de astăzi toate criteriile tehnice pentru aderarea la Visa Waiver, anunță ambasadorul României în SUA

ROMÂNIA6 days ago

Ministrul Apărării subliniază necesitatea de „tineri militari cât mai bine pregătiți și motivați pentru provocările viitorului mediu de securitate”

Trending