Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Compania TAROM dezminte informațiile referitoare la fuzionarea cu Blue Air

Published

on

Operatorul naţional aerian TAROM dezminte informaţiile apărute în presă potrivit cărora va fuziona cu Blue Air sau cu oricare altă companie aeriană.

“Ca urmare a informaţiilor apărute în spaţiul public în ultimele zile, conform cărora Compania TAROM pregăteşte o fuziune cu Blue Air, TAROM face următoarele precizări: Aşa cum am menţionat cu fiecare ocazie, Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române este şi va rămâne o companie naţională şi dezminte cu vehemenţă fuzionarea cu Blue Air sau cu oricare altă companie aeriană. Legătura dintre TAROM şi Blue Air se rezumă strict la semnarea acordului bilateral interline, implementat la data de 15 martie, privind protecţia pasagerilor în caz de întârzieri şi eliminarea formalităţilor de check-in a bagajelor de cală pentru zborurile cu escală operate de ambele companii, de altfel informaţie făcută public încă de la data semnării acordului”, se arată într-un comunicat al operatorului aerian naţional remis CaleaEuropeană.ro.

Compania Blue Air a anunţat pe 25 martie semnarea unui acord bilateral interline cu TAROM, în baza căruia operatorul privat îşi extinde reţeaua operaţională şi prezenţa în Europa, Orientul Mijlociu şi Nordul Africii. Acordul a fost implementat din 15 martie 2019. 

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

COMUNICATE DE PRESĂ

”Strategic Communication in the Context of Security and Defence”, eveniment organizat de CNAI din cadrul Academiei de Poliție, sub egida Colegiului European de Securitate şi Apărare

Published

on

Colegiul Național de Afaceri Interne (CNAI) din Academia de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”, a organizat în perioada 14-18.09.2020, cursul ”Strategic Communication in the Context of Security and Defence”, sub egida Colegiului European de Securitate şi Apărare (ESDC), în parteneriat cu Facultatea de Comunicare și Relații Publice – Școala Naţională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) şi cu sprijinul Institutului Edward M. Kennedy pentru Intervenție în Conflicte (UniversitateaNațională Maynooth din Irlanda).

Acest eveniment este primul curs organizat sub egida ESDC la nivelul UE, cu prezența fizică a cursanților după suspendarea activităților cauzată de declanșarea epidemiei.

Potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro, cursul s-a desfășurat în sistem blended learning, speakerii, invitații, experții și cursanții care s-au aflat în imposibilitatea asigurării prezenței la sală participând la activitățile planificate în cadrul programului, atât online cât și față în față, la sala de conferințe a Hotelului Marriott.

Deschiderea cursului a avut loc în data de 14.09.2020, cu intervenția online a domnului Dirk Dubois, directorul Colegiului European de Securitate şi Apărare, având în vedere contextual actual referitor la măsurile de prevenire a infectării cu virusul COVID-19.

Activitatea a continuat cu prezentarea domnului ambasador Sorin Ducaru, directorul Director al European Union Satellite Centre, tot prin intervenție online, care a evidenția rolul si misiunea instituției la a cărei conducere se află înepând cu iunie 2019.

La sala de conferințe, prezentările față în față, au început cu intervenția domnului comisar șef de poliție conf.univ.dr. Cătălin Andruș, rectorul Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” care a evidențiat parteneriatul instituției cu ESDC și rezultatele deosebite obținute în urma programelor de pregătire organizate în domeniul politicii comune de securitate și apărare, iar din partea SNSPA, doamna prof.univ.dr. Alina Bârgăoanu, decanul Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice, a subliniat rolul comunicării strategice în domeniul afacerile europene, cu accent pe utilizarea sa în mediul politicii de securitate și apărare commune.

La acest curs au participat un număr de 63 de cursanţi, personal cu atribuții în domeniile diplomatic/consular, poliție, militar şi reprezentanți ai societății civile, proveniţi din statele membre ale UE, instituţiile UE, precum şi state terţe incluse în Politica europeană de vecinătate.

Prin acest curs, Colegiul Național de Afaceri Interne (CNAI) din Academia de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”, a urmărit, printre altele, cunoașterea obiectivelor Strategiei globale a UE și explică rolul StratCom în implementarea sa, identificarea lecțiilor și bunelor practici în StratCom în contextul PSAC, aplicarea noului ecosistem digital pentru StratCom (organizații de știri, tehnologii de platformă, mass-media emergente, big data), identificarea elementelor de propagandă și dezinformarea și evaluarea impactului pentru PSAC.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

International Finance Corporation, membră a grupului Băncii Mondiale, are un nou Manager Regional pentru Europa Centrală și de Sud-Est care va coordona și operațiunile din România

Published

on

© IFC

International Finance Corporation (IFC), membră a Grupului Băncii Mondiale, l-a numit pe Ary Naïm în funcția de Manager Regional pentru Europa Centrală și de Sud-Est, cu sediul la Belgrad, urmând să coordoneze operaţiunile din Albania, Bosnia-Herțegovina, Bulgaria, Croaţia, Kosovo, Macedonia de Nord, Muntenegru, Polonia, România, Serbia și Slovenia, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Naïm preia funcția de la Thomas Lubeck, care a fost recent numit manager pentru servicii de consultanță pentru PPP în regiunea Asia-Pacific, cu sediul la Singapore.

Cetățean francez, cu experiență temeinică în domeniul bancar, Ary Naïm lucrează la IFC de 17 ani. S-a alăturat echipei IFC în 2003 în Maroc, mai întâi ca specialist în finanțare, apoi s-a relocat la Washington în 2005 în cadrul Grupului de Instituții Financiare al IFC, unde a contribuit activ la conducerea strategică a IFC pentru servicii bancare și de leasing oferite IMM-urilor. În anul 2010, a preluat funcția de reprezentant al IFC pentru Republica Dominicană și Haiti, coordonând eforturile de reconstrucție sprijinite de IFC după cutremurul din 2010 și implementând investiții inovative, consultanță și inițiative în domeniul managementului financiar din ambele țări. În ultimii șase ani, Ary Naïm a fost manager de tară al IFC în Mexic, unde a coordonat o creștere semnificativă a angajamentelor anuale ale IFC în mai multe sectoare, creând o puternică unitate operațională în țara respectivă. Ary Naïm este inginer informatician, cu un masterat în inteligență artificială.

Anunțând numirea lui Ary Naïm, Directorul pentru Europa şi Asia Centrală, Wiebke Schloemer, spunea: “Ary își va valorifica experiența sa globală acționând în Europa Centrală și de Sud-est. Sub conducerea sa, ne vom putea consolida succesul în această regiune, ne vom putea deservi mai bine beneficiarii și vom putea crea noi piețe și oportunități acolo unde acestea sunt cele mai necesare”.

„Pe măsură ce încep să iasă treptat din actuala criză cauzată de pandemia de COVID-19, cu finanțele publice supuse unor constrângeri severe, țările lumii trebuie să-și repornească economiile și să înceapă din nou să creeze locuri de muncă. Niciodată nu a fost atât de important și de urgent ca acum să atragem investiții private noi,” a declarat dl. Ary Naïm. „Vestea cea bună este că țările din Europa Centrală și de Sud-Est pot foarte bine să-și valorifice economia digitală, regionalizarea lanțurilor valorice globale de importanță vitală care se va produce curând, precum și nevoia unei creșteri incluzive mai sustenabile, care se va manifesta și în viitor. În acest scop, regiunea trebuie să-și îmbunătățească mediul de afaceri, trebuie să înființeze noi parteneriate public-private, trebuie să adopte tehnologiile disruptive și să creeze noi piețe. IFC deține o serie de atuuri unice pe care este hotărâtă să le valorifice și în virtutea cărora poate veni în sprijinul guvernelor și companiilor de oriunde.

În ianuarie 2020, portofoliul de investiții angajate de IFC în Europa Centrală și de Sud-Est era de 2,6 miliarde USD în mai multe sectoare, inclusiv piețe financiare, infrastructură, TIC, producție, servicii și învăţământ. Această cifră include și suma de 575 milioane USD mobilizată de la diverse instituţii partenere.

IFC – organizaţie-soră a Băncii Mondiale şi membră a Grupului Băncii Mondiale – este cea mai mare instituție globală de dezvoltare, concentrată pe sectorul privat din piețele emergente. Suntem prezenți în peste 100 de țări şi ne valorificăm capitalul, experienţa şi influenţa pentru a crea pieţe şi oportunităţi în ţările aflate în curs de dezvoltare. În anul fiscal 2019, am investit peste 19 miliarde USD în societăți private și instituții financiare din țările aflate în curs de dezvoltare, valorificând capacităţile din sectorul privat pentru a contribui la eliminarea sărăciei extreme şi pentru a susţine prosperitatea comună.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Deputatul PNL Angelica Fădor: Guvernul este pregătit să relanseze industria HoReCa. Proprietarii de restaurante au acces la fonduri nerambursabile

Published

on

© Camera Deputaților

Guvernul României sprijină fără rezerve domeniul ospitalității, chiar dacă o parte din activitate, precum restaurantele din interior, rămâne momentan închisă, a afirmat, sâmbătă, deputatul PNL Angelica Fădor, președinte al Comisiei pentru Administrație din Camera Deputaților, într-un comunicat de presă remis CaleaEuropeană.ro

România se confruntă, în continuare, cu o situație dificilă din punct de vedere epidemiologic, dovadă fiind numărul de infectări de ieri care este cel mai mare de până acum, iar Guvernul PNL nu va ezita să deschidă restaurantele din zonele interioare în momentul în care există semnale clare că riscul epidemiologic este în descreștere. 

“Îndemn mediul de afaceri din zona HoReCa să aibă încredere și răbdare pentru că Guvernul PNL conștientizează dificultatea momentului și nu va ezita să ia toate măsurile de sprijin pentru acest domeniu greu încercat. Mediul de business din zona ospitalității este unul esențial pentru economia românească și de aceea în Ordonanța de Urgență privitoare la alocarea sumei de 1 miliard de euro pentru IMM-uri, HoReCa are posibilitatea să investească în multe domenii subsecvente ei”, a spus Fădor.

Astfel, investitorii pot depune proiecte ce includ o paletă largă de posibile investiții, aplicațiile putând fi pentru: turism; pensiuni turistice; hoteluri și alte activități similare; restaurante și alte activități de alimentație, precum cateringul; servicii de agrement, inclusiv infrastructura specifică de agrement (parcuri pentru rulote, campinguri și tabere, etc); cafenele și agenții de turism. Finanțările sunt substanțiale pentru cei care vor să investească pentru a-și repune pe picioare și dezvolta afacerile din HoReCa.

Ordonanța de Urgență oferă, și pentru mediul ospitalității, posibilitatea accesării de fonduri nerambursabile pentru capitalul de lucru care au valoare cuprinsă între 2.000 și 150.000 euro și, de asemenea, fonduri între 50.000 și 200.000 de euro pentru capitalul de investiții. În următoarea perioadă, cei care sunt deciși să investească granturile în afacerile lor, vor avea acces la un ghid al solicitantului, unde vor putea vedea exact pașii de parcurs, și la o platformă online, unde vor depune proiectele.

“Guvernul PNL este decis să sprijine fără rezerve orice inițiativă privată care poate ajuta la revenirea economiei românești. Executivul a luat, până în momentul de față, cele mai bune măsuri pentru economie într-un context dificil. Economia a răspuns pozitiv, iar acest lucru se vede. În plină criză, avem rezultate”, a conchis Angelica Fădor.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending