Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Confederația Patronală Concordia sprijină poziția BusinessEurope privind nevoia unui plan de acțiune european în legătură cu deficitul de forță de muncă și de competențe

Published

on

© European Union, 2020/ Source: EC - Audiovisual Service

Confederația Patronală Concordia sprijină poziția BusinessEurope privind nevoia unui plan de acțiune european în legătură cu deficitul de forță de muncă și de competențe, se arată într-un comunicat difuzat în această săptămână.

În ultimul deceniu, populația activă a UE a scăzut de la 269 de milioane de persoane în 2012 la 264 de milioane în 2021. Anul trecut, , numărul de persoane angajate cu vârste cuprinse între 20 și 64 de ani din UE a ajuns la 193,5 milioane.

Se preconizează că populația de vârstă activă din UE va continua să scadă în următorii ani și decenii, cu o pierdere de încă 35 de milioane de persoane până în 2050.

Efectele îmbătrânirii pe piața forței de muncă, mai exact  combinația dintre cohortele de lucrători mai în vârstă care ies din câmpul muncii, concomitent cu mult mai puțini tineri care intră reprezintă provocarea demografică foarte serioasă cu care se confruntă în prezent UE.

Migrația joacă un rol pozitiv în limitarea decalajului, dar este important să se mărească rata de ocupare a forței de muncă în rândul  migranților. În 2021, rata de ocupare a forței de muncă în UE în rândul populației în vârstă de muncă a fost semnificativ mai mare pentru cetățenii UE (74 %), decât pentru cetățenii din afara ei (59,1 %).

Această schimbare structurală în dinamica populației UE este un aspect care trebuie abordat în mod energic și responsabil de către Comisia Europeană, guvernele naționale și partenerii sociali pentru a găsi împreună cele mai bune modalități de a atenua impactul acesteia asupra piețelor forței de muncă de astăzi, dar și din  deceniile următoare.

Ca parte a Anului european al Competențelor, BusinessEurope, organizația angajatorilor europeni la care Concordia este afiliată, solicită un plan de acțiune al UE pentru a aborda problema deficitului de forță de muncă și de competențe.

Un astfel de plan de acțiune ar trebui să includă următoarele acțiuni-cheie:

1.   Reducerea ratelor de inactivitate în Europa: O prioritate importantă pentru UE și pentru statele membre este de a progresa către rata de ocupare a forței de muncă la nivelul UE și la nivel național stabilite în cadrul Planului de acțiune privind Pilonul european al drepturilor sociale. Ar fi binevenit sprijinul Comisiei Europene pentru îmbunătățirea colaborării dintre Rețeaua Agențiilor naționale pentru ocuparea forței de muncă (PES Network) și serviciile private de ocupare din întreaga Europă, cât și dintre serviciile de ocupare și serviciile sociale. Specificitățile și practicile naționale ar trebui să fie întotdeauna luate în considerare atunci când se propun potențiale direcții de acțiune.

2.   Reforme în domeniul educației și formării pentru o actualizare eficientă și în timp util a curriculei: este necesară o inițiativă a UE pentru a sprijini statele membre în procesul de reformă care vizează accelerarea actualizării  programelor de studii și a calificărilor în lumina noilor tipuri de locuri de muncă aflate în continuă schimbare, în special în contextul dublei tranziții ecologice și digitale.

Comisia a anunțat dezvoltarea de academii de competențe pentru sectoarele tehnologiilor verzi, ca parte a Actului său privind industria net zero. Fără coordonare, acest lucru riscă să interfereze cu diversele abordări naționale ale  guvernelor și/sau ale partenerilor sociali. Prin urmare, este esențial ca UE și guvernele naționale să actualizeze programele de formare pentru ca ele să fie bine aliniate între sectoare și pentru a se asigura că acestea se completează reciproc și nu se dedublează.

3.   Îmbunătățirea recunoașterii competențelor și calificărilor pentru profesiile nereglementate într-un mod care să respecte sfera de competență națională: În prezent, Comisia lucrează la îmbunătățirea recunoașterii calificărilor resortisanților țărilor terțe în UE, ceea ce reprezintă un obiectiv de încurajat. Cu toate acestea, pentru a putea face progrese pentru aceștia, este nevoie în primul rând de o inițiativă a UE care să îmbunătățească recunoașterea competențelor și calificărilor în Europa în general. Statele membre ar trebui să joace un rol-cheie în acest sens, deoarece recunoașterea calificărilor este în primul și în primul rând de competența lor. Realizarea interoperabilității transfrontaliere dintre abordările și instrumentele naționale de recunoaștere va fi crucială pentru a îmbunătăți rolul pe care mobilitatea forței de muncă îl poate juca pentru a atenua deficitul de forță de muncă și de competențe.

4.   Îmbunătățirea recunoașterii competențelor și a calificărilor pentru profesii reglementate: abordarea pieței unice – Comisia are posibilitatea de a introduce cadre comune de referință în materie de formare pentru profesiile reglementate în cadrul Directivei privind recunoașterea calificărilor profesionale 2005/36/CE. Este important să se întrebuințeze mai bine această posibilitate în viitor. Comisia, împreună cu statele membre și partenerii sociali, ar trebui să identifice o serie de profesii reglementate prioritare, în care lipsurile sunt cele mai mari, pentru a putea mobiliza piața unică în a sprijini mobilitatea lucrătorilor în acele profesii cu grad mare de solicitare.

5.   Educația antreprenorială: Anul european al Competențelor este momentul perfect pentru a face bilanțul acțiunilor întreprinse în ultimii ani la nivel european și național pentru a promova educația antreprenorială. Este necesară o strategie europeană pentru educația  antreprenorială care să acopere toate nivelurile sistemului educațional. Ar fi vorba despre conectarea la nivelul UE a strategiilor naționale, regionale și locale existente, precum și rețelele de competențe antreprenoriale pentru a sprijini antreprenorii în devenire. Centrele de inovare în afaceri și ecosistemele de start-up trebuie să fie modelate în paralel, cu accent pe regiunile mai puțin dezvoltate din punct de vedere economic.

6.   Îmbunătățirea coordonării la nivelul UE a listelor de ocupații deficitare: Listele de ocupații deficitare reprezintă un instrument esențial pe piața muncii pentru a asigura o bună corespondență între migrația din țările terțe și nevoile neacoperite ale UE pe piața muncii. UE și statele membre ar trebui să colaboreze pentru a îmbunătăți elaborarea și utilizarea listelor de ocupații deficitare. Statele membre ar putea să învețe unele de la altele cum să colecteze în mod eficient datele și să își actualizeze periodic listele, ținând seama de informațiile primite de la angajatori.

7.   Necesitatea dovezilor privind absența forței de muncă pe piața internă:  acestea joacă un rol important pentru a asigura acceptarea politică a migrației din țări terțe, în special ținând cont și de necesitatea îmbunătățirii nivelului de participare la piața muncii a părților inactive din societățile europene. Comisia și statele membre ar fi necesar să să exploreze o nouă abordare a rolului acestor dovezi de la Agențiile pentru Ocupare . Aceasta include îmbunătățirea coordonării și a oportunităților de învățare reciprocă între statele membre pentru a asigura o abordare uniformă a obligației obținerii dovezilor privind oferta de forță de muncă pe piață în întreaga Uniune. În calitate de angajatori, considerăm că este esențial ca aceste procese de obținere a dovezilor să nu stânjenească în mod excesiv angajatorii să recruteze lucrătorii calificați de care au nevoie.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

COMUNICATE DE PRESĂ

Edge Institute, un think tank de experți independenți pentru tranziția digitală a României, a fos lansat

Published

on

© Edge Institute

S-a lansat Edge Institute, un Think Tank format dintr-un grup independent de experți, uniți de viziunea comună de a crește productivitatea și competitivitatea economică a României și, implicit, calitatea vieții cetățenilor săi prin dezvoltare și evoluție digitală. 

Într-un context global în care tehnologia redefinește modelele economice și administrative, România are o nevoie concretă de accelerare a progresului digital. Lipsa semnificativă a competențelor digitale ale populației, combinată cu ritmuri inegale între sectorul privat și administrația publică, reprezintă azi principala provocare în domeniu, se transmite într-un comunicat oficial, remis CaleaEuropeana.ro

Digitalizarea nu mai este doar o tendință, ci o componentă esențială a progresului economic și administrativ. Edge Institute își asumă rolul de facilitator al acestei transformări, reunind expertiză din mediul privat, academic și administrativ pentru a oferi soluții viabile și direcții strategice clare”, transmite Think Tankul.

Misiunea institutului este de a sprijini tranziția digitală a României, astfel încât în următorul deceniu țara să atingă nivelul mediu al Uniunii Europene în “Decada Digitală”/DESI, un program care măsoară anual gradul de digitalizare al statelor membre.

Digitalizarea trebuie să fie despre cetățeni, nu doar despre tehnologie

„Digitalizarea nu înseamnă doar tehnologie, ci soluții care simplifică interacțiunea cu administrația, sprijină antreprenoriatul și cresc nivelul de educație digitală. România are un potențial imens, dar fără o strategie coerentă și o implementare eficientă, decalajele se vor accentua. Digitalizarea trebuie să fie un instrument care simplifică viața cetățenilor, eficientizează relația cu statul și crește competitivitatea economică. Noi credem că, dacă goana după date este noua goană după aur, România are un avantaj unic în regiune: 25 de milioane de cetățeni, acasă sau în diaspora – un atu care ne poziționează peste orice altă națiune din zonă. Acest potențial ne oferă dreptul și responsabilitatea de a avea ambiții serioase pe termen lung. Astăzi ne dorim să urcăm din ultimele poziții în clasamentele Decadei Digitale, dar, cu o strategie clară și resurse bine direcționate, România poate aspira la un rol de lider în Europa Centrală și de Est în următorii 5-10 ani.”, declară Robert Berza, Director Executiv al Edge Institute.

Lideri în tehnologie, economie și inovație, uniți pentru digitalizarea României

Boardul Edge Institute reunește experți din diverse domenii, printre care Bogdan Axinia (Director General al eMAG Ventures), Diana Stafie (fondator al FutureStation), Dragoș Stanca (antreprenor tech, investitor în digital media și web3, fondator UPGRADE 100), Elisabeta Moraru (Country Director Google), Iulian Stanciu (Președinte executiv eMAG), Mihai Matei (CEO Essensys Software & Vicepreşedinte Concordia), Oleg Roibu (Group General Counsel, eMAG), Răzvan Rughiniș (profesor universitar la Universitatea Politehnică din București și co-fondator al Innovation Labs), Sergiu Manea (CEO Banca Comercială Română) și Victor Guzun (consultant în transformare digitală și fost ambasador al Republicii Moldova în Estonia). Acești profesioniști vor contribui la misiunea institutului de a accelera digitalizarea României, combinând expertiza din tehnologie, economie, banking și media.

Românii susțin digitalizarea, dar percep întârzieri majore în administrația publică

Un studiu amplu realizat de Ipsos pentru Edge Institute arată că digitalizarea este percepută pozitiv de către români, însă ritmul de implementare rămâne o provocare. 59% dintre români consideră digitalizarea benefică, iar 52% cred că aceasta are un impact pozitiv asupra calității vieții. Cu toate acestea, aproape jumătate dintre respondenți (49%) percep că ritmul digitalizării este unul prea lent în administrația publică, ceea ce subliniază nevoia urgentă de accelerare a transformării digitale în instituțiile statului. În prezent, România are un nivel mediu de digitalizare, conform percepției respondenților, cu infrastructura și digitalizarea firmelor private drept puncte forte. La polul opus, administrația publică și competențele digitale ale populației necesită îmbunătățiri, subliniind importanța unor investiții în educație digitală și modernizarea serviciilor statului.

Digitalizarea – între oportunități și temeri

Deși românii își doresc servicii publice digitale mai eficiente, există și îngrijorări semnificative. Șase din zece cred că digitalizarea ar putea facilita supravegherea populației de către guvern, iar peste jumătate (57%) sunt îngrijorați de modul în care datele personale sunt utilizate fără acordul lor de către marile companii de tehnologie. Aceste date sugerează că succesul transformării digitale depinde nu doar de implementare, ci și de asigurarea unor măsuri clare de protecție a datelor.

Principalele bariere în calea digitalizării

Românii identifică mai multe bariere care încetinesc adoptarea tehnologiilor digitale. Printre obstacolele identificate de români se numără competențele digitale scăzute ale cetățenilor (43%), ale angajaților statului (37%) și corupția sau interesele politice (36%). De asemenea, utilizarea platformelor digitale publice este dificilă pentru mulți cetățeni – 51% dintre români nu le accesează, 25% declară că le este teamă că datele lor pot fi furate, iar unul din cinci afirmă că întâmpină probleme tehnice.

Utilizarea internetului: informare, divertisment și servicii, dar mai puțin educație

Internetul este utilizat în principal pentru socializare și divertisment (77% fiind activi pe rețele sociale și 76% urmărind videoclipuri online). Serviciile digitale sunt de asemenea populare, 61% plătind facturi online, iar 60% accesând servicii bancare. În schimb, educația digitală rămâne limitată, doar un sfert dintre respondenți au declarat că folosesc materiale de învățare online.

Educația digitală: dorință de învățare, dar preferință pentru instruirea fizică

Deși interesul pentru digitalizare este ridicat, majoritatea românilor preferă metodele de instruire tradiționale. Românii se autoevaluează la un nivel mediu al abilităților digitale și mai puțin de o treime (27%) cer ajutorul altor persoane când sunt în situația de a interacționa cu tehnologia. În plus, preferința pentru cursurile de îmbunătățire a cunoștințelor digitale în format fizic în detrimentul instruirii online sugerează că programele educaționale trebuie adaptate la această tendință.

Digitalizarea administrației publice – prioritatea principală pentru cetățeni

Românii identifică mai multe domenii prioritare pentru digitalizare. Cele mai importante sunt plata taxelor și impozitelor (45%), urmată de obținerea actelor personale (37%) și programările la spitalele publice (33%). De asemenea, accesul digital la rețete, adeverințe și trimiteri medicale (37%) este o preocupare majoră, evidențiind necesitatea simplificării serviciilor esențiale.
Prioritățile Edge Institute

Pentru ca digitalizarea să aibă un impact real, aceasta trebuie privită ca un proces integrat și sustenabil. Edge Institute identifică câteva direcții strategice: creșterea nivelului de educație digitală, digitalizarea serviciilor publice și dezvoltarea unor politici publice eficiente pentru o economie digitală competitivă.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Președintele Consiliului Județean Cluj, după sosirea celor 34 de microbuze electrice achiziționate cu fonduri de redresare: Facilitează accesul tinerilor la școală, asigurându-le dreptul la educație

Published

on

34 de microbuze școlare electrice ultramoderne, achiziționate de Consiliul Județean cu fonduri europene pentru comunele clujene au sosit înainte de termenul stipulat în contract.

”Marcăm azi o etapă deosebit de importantă pentru comunitățile clujene și, în special, pentru elevi. Vehiculele moderne destinate transportului școlar, care au fost livrate înaintea termenului stipulat în contract, contribuie substanțial la facilitarea accesului tinerilor la școală, asigurându-le dreptul la educație. În completarea acestor 34, alte 25 de microbuze urmează să ajungă în județ, ca urmare a proiectelor din fonduri nerambursabile derulate de Consiliul Județean, în valoare totală de 61 milioane de lei. În final, toate comunele clujene vor beneficia de microbuze școlare ultramoderne”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj Alin Tișe, potrivit unui comunicat al CJ Cluj.

Cele 34 de microbuze sunt electrice, prietenoase cu mediul, eficiente din punct de vedere energetic și au o capacitate de 16+1 locuri.

Acestea sunt dotate cu facilități pentru accesul persoanelor cu dizabilități/ mobilitate redusă și beneficiază, printre altele, de tehnologii de siguranță modernă care oferă asistență șoferului pentru evitarea unor situații care pot conduce la accidente rutiere.

Microbuzele au fost achiziționate în cadrul proiectului ”Microbuze electrice pentru elevii din județul Cluj”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Valoarea contractului de furnizare este de 34.391.000 lei, TVA inclus.

Fiecare dintre cele 34 de unități administrativ-teritoriale în care vor ajunge microbuzele școlare este prevăzută o stație de încărcare, fapt ce va facilita și posibilitatea de a fi încărcate și mașinile electrice aflate în tranzit.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

eMAG prezintă 5 tendințe cheie din ecommerce care vor îmbunătăți experiența clienților în 2025. Tehnologia AI, tot mai utilă pentru cumpărători

Published

on

© eMAG

În contextul diversificării serviciilor și produselor disponibile în ecommerce, numărul românilor care își fac cumpărăturile online a crescut constant de la an la an. Cel mai recent raport INS arată că 72,9% dintre români au ales produse din online în 2024, cu peste 7% față de anul anterior. Motivele apetenței pentru ecommerce țin de faptul că aici găsesc mai ușor oferte competitive, au acces la o gamă variată de produse, soluții de plată flexibile pentru toate nevoile, dar și recomandări personalizate de shopping, datorită tehnologiilor AI, informează un comunicat oficial, remis CaleaEuropeana.ro

„Într-o lume cu provocări din ce în ce mai complexe, oamenii caută să își simplifice viața cât mai mult, pentru a se putea concentra asupra lucrurilor care contează pentru fiecare dintre ei. Cumpărăturile obișnuite pot ajunge să consume destul de mult efort, iar ecommerce este soluția la îndemână care își va continua tendința de creștere anul acesta. Noi monitorizăm continuu datele și am observat că adopția cumpărăturilor online e în strânsă legătură cu implementarea soluțiilor care le oferă oamenilor o experiență de shopping mai simplă, personalizată și eficientă. Cu ajutorul tehnologiilor AI îmbunătățim constant această experiență pentru clienții noștri, în fiecare etapă a ei, fie că vorbim de zona de căutare, navigare, recomandări sau soluții flexibile de plată și livrare”, a declarat Irina Pencea, General Manager eMAG România, Ungaria și Bulgaria.

În 2025, experiența de shopping online devine mai simplă și mai eficientă datorită tehnologiilor avansate, serviciilor flexibile și ofertelor personalizate. În acest context, eMAG monitorizează cinci tendințe cu impact major în shopping-ul online din acest an:

1. Clienții cumpără din ce în ce mai multe categorii

După ce au văzut că ecommerce-ul le salvează timp și bani, clienții și-au mutat tot mai multe cumpărături obișnuite online și apreciază platformele unde pot adăuga în aceeași comandă produse din categorii diferite, fie că sunt de uz personal, pentru întreaga familie sau produse din categorii specializate, cum ar fi produse de puericultură, dermato sau pentru animale de companie. Această tendință este în creștere constantă, astfel că numărul clienților care au cumpărat de pe eMAG produse din cel puțin 6 categorii diferite este cu 21% mai mare la începutul acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut. Cu peste 28 de milioane de oferte disponibile din gama eMAG și a celor peste 56.000 de selleri activi în Marketplace, clienții vor continua să își diversifice coșul de cumpărături datorită noilor tehnologii care îi ajută să descopere și să aleagă mai repede produsele de care au nevoie. În acest sens, la eMAG clienții au la dispoziție 12 shop-in-shops cu cele mai mari game de produse specializate din piață, precum Baby Shop, Dermato Shop, Pet Shop, Garden Shop și multe altele, în care pot găsi simplu și rapid produse și recomandări pentru nevoile lor specifice.

2. Tehnologiile AI îmbunătățesc deja experiența de shopping online, iar clienții beneficiază de recomandări relevante pentru nevoile lor

Pe măsură ce gama disponibilă este din ce în ce mai vastă, oamenii au nevoie să găsească rapid produsele dorite. Cu ajutorul tehnologiilor AI, eMAG recomandă produse relevante, personalizate pentru fiecare utilizator. Când un client vizitează un anumit articol, inteligența artificială îi sugerează automat produse similare, oferindu-i opțiuni adaptate preferințelor sale. În prima lună a acestui an, AI a generat peste 1,2 milioane de recomandări, ajutând utilizatorii să descopere mai ușor cele mai bune oferte pentru ei. De asemenea, eMAG a lansat la finalul anului trecut eMAG SNAP, un instrument de căutare vizuală dezvoltat 100% în România care permite căutarea unui produs folosind o fotografie în loc de cuvinte. În prima lună după lansarea SNAP, 20% dintre produsele comandate prin această funcție au fost produse cumpărate în premieră de pe eMAG.

3. Clienții vor continua să aleagă soluții de plată inovatoare și flexibile pentru mai mult control asupra bugetului personal

În contextul în care inflația a pus o presiune constantă pe venitul disponibil al oamenilor, soluțiile care oferă plăți flexibile au devenit tot mai apreciate de clienți, pentru că îi ajută să își gestioneze mai eficient bugetul lunar. În prezent, trei milioane de clienți eMAG sunt eligibili pentru My Wallet – cu 1 milion mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut – și pot opta pentru soluțiile de amânare a plății cu 30 de zile, 4 sau 6 rate fără dobândă sau până la 36 de rate fixe, direct din platformă.

4. Livrarea gratuită și garanția extinsă prin Genius vor continua să convingă clienții să își mute cumpărăturile recurente online

Oamenii cumpără mai mult și mai des atunci când au beneficii precum livrare gratuită, oferte exclusive și retur extins. Acest trend se reflectă în statisticile de la nivelul anului trecut pentru Genius, un utilizator plasând în medie 78 de comenzi în cele 4 aplicații în care serviciul e disponibil – eMAG, Fashion Days, Freshful și Tazz. Cifra este de peste 10 ori mai mare decât în cazul unui client fără abonament. Astfel, utilizatorii Genius au economist în medie peste 1.000 de lei și au câștigat aproape o săptămână întreagă, timp pe care altfel l-ar fi petrecut în magazine sau pe drum spre centrele comerciale. În 2024, numărul utilizatorilor eMAG Genius a crescut cu 60% în România. Peste un milion de clienți au ales Genius, care este acum disponibil în peste 900 de localități, iar tendința de creștere a numărului de abonați va continua și în 2025. Citiți și: Eurostat: România, țara din UE cu cele mai mari creșteri la cumpărăturile online în ultimul deceniu

5. Oamenii vor consuma mai mult, dar vor căuta și cele mai bune prețuri

Românii cumpără mai mult, dar sunt tot mai atenți la prețuri și caută cele mai bune oferte, fie că este vorba de produse de zi cu zi sau de achiziții de valoare mai mare. Astfel, tot mai mulți se îndreaptă spre online, conștientizând rolul comerțului electronic în democratizarea cumpărăturilor, prin faptul că oferă acces oricui și oriunde la aceeași gamă variată și prețuri competitive. Această tendință se reflectă și în cifrele celui mai recent raport INS, care arată că, la nivelul anului trecut, numărul celor care au făcut cumpărături online a crescut în mediul rural cu 2,5% mai mult decât în urban. Pentru a identifica rapid cele mai bune prețuri, pe eMAG clienții au la dispoziție eticheta Super Preț, un instrument care folosește tehnologiile AI pentru a semnala cel mai bun moment de cumpărare. Datorită acesteia, clienții știu când este cel mai bun moment să cumpere produsele dorite și deja peste o treime din totalul vânzărilor de pe eMAG sunt generate de produsele cu această etichetă. În perioada următoare soluțiile care folosesc tehnologia pentru organizarea ofertei și simplificarea procesului de navigare vor continua să influențeze experiența de cumpărături online.


Înființată în 2001, eMAG este un pionier al pieţei de comerţ online care s-a dezvoltat în România, Ungaria și Bulgaria cu obiectivul de a ajuta clienții din întreaga regiune să economisească timp și bani. Cu o gamă de produse în continuă creștere pe care le pune la dispoziția clienților împreună cu partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, oricând și oriunde. Clienții din România ai platformei beneficiază de servicii cu valoare adăugată, cum ar fi aplicația mobilă, livrare rapidă la easybox, 30 de zile timp de retur, rambursare rapidă prin Instant Money Back, servicii flexibile de plată din contul eMAG/MyWallet, și abonamentul cu livrare gratuită Genius în patru aplicații de comerț electronic (eMAG, Tazz, Fashion Days, Freshful). Cu ajutorul eMAG Marketplace, antreprenorii români care vând pe platformă au la dispoziție o serie de programe și instrumente care îi ajută să își scaleze business-ul în Europa Centrală și de Est: Fulfilment by eMAG, Genius easybox, eMAG Ads sau campaniile desfășurate pe platformă sunt doar câteva dintre acestea.

Pentru mai multe informații despre eMAG, accesați about.emag.ro.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions

INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Advertisement
MAREA BRITANIE3 hours ago

Ilie Bolojan participă sâmbătă la videoconferinţa convocată de premierul britanic Keir Starmer după discuțiile SUA – Ucraina de la Jeddah

G73 hours ago

Canada: Mark Carney a preluat mandatul de premier de la Justin Trudeau cu mesajul că țara “nu va face parte niciodată din SUA”

CONSILIUL EUROPEAN5 hours ago

Antonio Costa îi convoacă pe liderii UE la summitul Consiliului European axat pe competitivitate, apărare și Ucraina. Va avea loc o primă dezbatere privind viitorul buget pe termen lung

NATO6 hours ago

Secretarul general NATO deschide ușa normalizării “pas cu pas” a relațiilor cu Rusia după încheierea războiului: Să nu fim naivi cu privire la ruși, dar Rusia este acolo, nu va dispărea

U.E.8 hours ago

“Germania s-a întors!”, exclamă Merz după acordul istoric privind creșterea datoriei pentru a finanța înarmarea: “Germania își aduce marea contribuție la apărarea libertății și păcii în Europa”

RUSIA8 hours ago

Trump anunță că SUA au avut “discuții foarte bune și productive” cu Putin: Este o șansă foarte bună ca acest război să se încheie

U.E.9 hours ago

UE salută finalizarea negocierilor pentru Tratatul de Pace dintre Armenia și Azerbaidjan

ROMÂNIA9 hours ago

Premierul Marcel Ciolacu: Livrarea primelor automobile complet electrice fabricate de Ford Otosan este o realizare ce subliniază puterea unui parteneriat solid

CONSILIUL EUROPEAN9 hours ago

Bolojan se va consulta cu Guvernul înainte de summitul Consiliului European: Vor fi două categorii de fonduri pentru apărare, unele gestionate la nivel național și altele integrat european

COMISIA EUROPEANA10 hours ago

Raport Comisia Europeană: 70% dintre consumatorii europeni au încredere că drepturile lor sunt respectate de comercianți, însă riscurile online persistă

ROMÂNIA9 hours ago

Premierul Marcel Ciolacu: Livrarea primelor automobile complet electrice fabricate de Ford Otosan este o realizare ce subliniază puterea unui parteneriat solid

INTERNAȚIONAL1 day ago

Zelenski denunță manipularea Rusiei privind un armistițiu: Lui Putin îi este teamă să îi spună direct lui Trump că dorește să continue acest război

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI3 days ago

Extremismul și populismul nu aduc bani și nu construiesc spitale, subliniază vicepreședintele PE Victor Negrescu, prezentând eforturile depuse pentru a aduce mai multe fonduri UE în România

COMUNICATE DE PRESĂ3 days ago

Președintele Consiliului Județean Cluj, după sosirea celor 34 de microbuze electrice achiziționate cu fonduri de redresare: Facilitează accesul tinerilor la școală, asigurându-le dreptul la educație

BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIȚII1 week ago

Vicepreședintele BEI, Thomas Östros, subliniază importanța parteneriatelor pentru a răspunde nevoii universale de acces echitabil la servicii medicale: Provocările în acest domeniu nu cunosc granițe

CONSILIUL EUROPEAN1 week ago

Ilie Bolojan: Semnarea acordului SUA-Ucraina privind mineralele, o “bază bună” pentru dialog transatlantic aprofundat către o soluție de pace

NATO1 week ago

Nu putem vorbi de securitate la Marea Neagră fără Turcia, afirmă Ilie Bolojan într-un semnal al susținerii României pentru rolul Turciei în securitatea europeană

CONSILIUL EUROPEAN1 week ago

Ilie Bolojan, după primul său Consiliu European: Am stabilit ca prioritară întărirea flancului estic, de la Baltică la Marea Neagră. Prioritățile militare ale României vor fi stabilite în comun cu NATO

CONSILIUL EUROPEAN1 week ago

Ilie Bolojan: România nu va trimite trupe în Ucraina, ci poate fi un hub logistic pentru alte trupe; România va participa la reuniunea șefilor apărării de la Paris

ROMÂNIA1 week ago

Premierul Marcel Ciolacu: Când românii mai aud vreun mistic care le spune că nu avem nevoie de banii europeni, să se gândească cum ar fi arătat astăzi România fără această sursă importantă de finanțare

Trending