Connect with us

CONSILIUL EUROPEAN

Consiliul European: Liderii celor 27 de state UE au dat undă verde deschiderii negocierilor de aderare cu Bosnia și Herțegovina

Published

on

© European Union 2024

Corespondență din Bruxelles

Liderii celor 27 de state membre ale Uniunii Europene, reuniți pentru Consiliul European de primăvară, au decis începerea negocierilor de aderare la UE cu Bosnia și Herțegovina, tratative ce vor putea demara numai după ce statul balcanic va implementa anumite reforme.

“Consiliul European tocmai a decis să deschidă negocierile de aderare cu Bosnia și Herțegovina. Felicitări! Locul dumneavoastră este în familia noastră europeană. Decizia de astăzi reprezintă un pas important pe drumul vostru către UE. Acum, munca grea trebuie să continue, astfel încât Bosnia și Herțegovina să avanseze în mod constant, așa cum își dorește poporul”, a declarat preşedintele Consiliului European, Charles Michel, după ce liderii europeni au dat undă verde.

Astfel, pe baza recomandării Comisiei Europene din 12 martie 2024, Consiliul European decide să deschidă negocierile de aderare cu Bosnia și Herțegovina.

“Consiliul European invită Comisia să pregătească cadrul de negociere în vederea adoptării acestuia de către Consiliu în momentul în care vor fi luate toate măsurile relevante prevăzute în recomandarea Comisiei din 12 octombrie 2022”, se arată în concluziile adoptate.

Tratativele de extindere vor putea începe numai după ce toate guvernele statelor membre vor aproba cadrul de negocieri.

Această decizie a summitului de la Bruxelles este cea mai recentă mişcare către extinderea UE, proces care a căpătat având după invadarea Ucrainei de către Rusia, în februarie 2022. De atunci, Ucraina, Republica Moldova și Georgia au primit statut de țări candidate, iar Kievul și Chișinăul au fost invitate să înceapă negocierile de aderare.

Nouă sunt țările care au statut de candidat pentru aderarea la Uniunea Europeană: Albania, Bosnia și Herțegovina, Georgia, Republica Moldova, Muntenegru, Macedonia de Nord, Serbia, Turcia și Ucraina. Cu cinci dintre acestea – Muntenegru, Serbia, Albania, Macedonia și Turcia – negocierile de aderare au fost deschise, cu particularități diferite. Negocierile cu Muntenegru și Serbia sunt cele mai avansate, deși trenează, în timp ce tratativele de extindere cu Turcia, lansate în 2005, sunt blocate din cauza variilor tensiuni geopolitice și a incompatibilităților de viziuni politice.

Între timp, Comisia Europeană a propus miercuri, în ajunul summitului Consiliului European de la Bruxelles, o reformă “pre-extindere” a Uniunii Europene prin care statele candidate la aderare, între care Ucraina, Republica Moldova și țările din Balcanii de Vest, să fie integrate “gradual” în piața unică a UE în timp ce își urmează negocierile aferente procesului de aderare, iar în paralel să fie reformat sistemul decizional al UE prin înlocuirea unanimității cu votul cu majoritate calificată pentru ca deciziile să nu mai fie blocate, în special în domeniile fiscale și politică externă și de securitate comună.

Liderii statelor membre ale UE au făcut deja pași semnificativi cu privire la politica de extindere a Uniunii Europene. Consiliul European de la Granada din octombrie 2023 s-a încheiat cu adoptarea declarației prin care liderii europeni au pus bazele lansării procesului de reflecție privind agenda strategică 2024-2029 și au statuat că extinderea UE este “o investiție geostrategică” și că “atât UE, cât și viitoarele state membre trebuie să fie pregătite”.  La Consiliul European din decembrie 2023 liderii europeni au decis că, în perspectiva unei Uniuni și mai extinse, “atât viitoarele state membre, cât și UE trebuie să fie pregătite în momentul aderării”. De asemenea, șefii de stat și de guvern au stabilit că “lucrările pe ambele planuri ar trebui să înainteze în paralel“, disipând astfel scenarii care susțineau o abordare graduală, cu reformarea internă a UE mai întâi și extinderea Uniunii după ce blocul instituțional european va fi pregătit.

 

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

CONSILIUL EUROPEAN

“It’s the simplification, stupid”: Liderii UE au agreat măsuri pentru a dezlănțui competitivitatea europeană și a mobiliza economii record de 1,4 miliarde de euro

Published

on

© European Union 2025

Corespondență din Bruxelles

Cele 27 state membre ale Uniunii Europene au agreat joi, la summitul european de la Bruxelles, că necesitatea simplificării, reducerii birocrației și a poverii administrative în vederea dezlănțuirii competitivității europene și mobilizării economiilor europene, evaluate de Comisia Europeană la 1,4 miliarde de euro.

“Economia “este baza prosperității Europei, a prosperității cetățenilor noștri. Toate statele membre, fără excepție, sunt de acord că trebuie să accelerăm agenda noastră economică“, a declarat președintele Consiliului European, Antonio Costa, la finalul summitului.

Vorbind într-o conferință comună de presă alături de președinta Comisiei Europene, Costa a precizat că liderii au adoptat decizii importante în trei domenii-cheie: reducerea birocrației inutile; creșterea accesibilității energiei pentru cetățeni și întreprinderi; și transformarea economiilor în investiții productive.

Potrivit concluziilor Consiliului European privind competitivitatea, capitalele sunt în mare măsură de acord cu necesitatea de a reduce birocrația.

“2025 ar trebui, prin urmare, să marcheze o schimbare radicală în acțiunile UE de stimulare a competitivității, de consolidare a pieței unice, de promovare a locurilor de muncă de calitate și de asigurare a unor tranziții duble de succes (…) Pentru a atinge aceste obiective și pentru a contribui la reducerea decalajului în materie de inovare și productivitate față de concurenții globali ai UE și în cadrul UE, Consiliul European convine să acorde prioritate simplificării și reducerii sarcinilor administrative și de reglementare, scăderii prețurilor la energie și mobilizării economiilor private pentru a debloca investițiile necesare în economia UE”, se arată în concluziile adoptate.

În domeniul simplificării, Consiliul European invită Comisia și colegiuitorii – Parlamentul și Consiliul – să depună eforturi în vederea atingerii obiectivului de reducere a costurilor tuturor sarcinilor administrative cu cel puțin 25 % și cu cel puțin 35 % pentru IMM-uri.

De asemenea, liderii UE și-au dat acordul pentru așa-numitul “pachet omnibus”, o serie de măsuri care urmăresc să reducă povara normelor de raportare, inclusiv a celor de mediu. Ei au făcut chiar un pas înainte, cerând executivului UE să continue dereglementarea (adică simplificarea), în special în domeniile decarbonizării industriale și securității și apărării.

În ceea ce privește energia, țările s-au aliniat cu privire la necesitatea unei planificări la nivelul UE pentru a impulsiona electrificarea. “Consiliul European solicită o planificare transfrontalieră și la nivelul Uniunii a investițiilor pe termen lung, în vederea integrării și interconectării depline a pieței energetice a UE, contribuind la securitatea energetică a Uniunii, precum și la protecția și reziliența infrastructurii” se arată în concluzii.

“Prin reducerea birocrației (…) vom facilita viața tuturor întreprinderilor din spațiul nostru economic. Prin măsuri de reducere a prețurilor la energie, vom ajuta întreprinderile să fie mai competitive. Prin integrarea piețelor noastre financiare, întreprinderile și cetățenii vor obține finanțare pentru întreprinderile inovatoare. A avea o abordare de tip business as usual nu este o opțiune deoarece, în prezent, aproximativ 300 de miliarde de euro din economiile familiilor din UE ies anual de pe piețele Uniunii Europene. Sunt 300 de miliarde de euro care nu finanțează întreprinderile din Uniunea Europeană, a mai completat Costa.

Cel de-al treilea pilon al competitivității în cadrul concluziilor Consiliului European este reprezentat de Uniunea economiilor și investițiilor, o strategie publicată chiar o zi înainte de Comisia Europeană.

Suntem, în Europa, campioni mondiali în ceea ce privește economisirea. Pe an se economisesc 1,4 miliarde de euro, majoritatea în conturi bancare, în timp ce, în comparație, de exemplu, gospodăriile americane economisesc 800 de miliarde de dolari. Și nu piața europeană este cea care beneficiază de statutul de campion mondial în materie de economii, ci mai ales alte piețe, în special piața americană. De ce? Pentru că piața europeană de capital este încă fragmentată, este complicată și este mai lentă. Iar Uniunea Economiilor și Investițiilor are ca obiectiv ca cetățenii să obțină un randament mai mare și mai bun al banilor lor, dar și ca startup-urile, întreprinderile să aibă acces la capitalul atât de necesar”, a declarat și președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.

De aceea, printre propunerile cuprinse în Uniunea economiilor și a investițiilor sunt extinderea beneficiilor pentru cetățeni prin crearea de produse de economisire și pensii la nivelul UE.

O altă propunere o reprezintă creșterea finanțării private pentru întreprinderi, Consiliul European cerând Comisiei să prezinte propuneri de îmbunătățire a ecosistemului de capital privat și de capital de risc.

Astfel, capitalele europene au aprobat propunerea privind cel de al 28-lea regim de drept al societăților comerciale, care ar permite companiilor să se înscrie în mod voluntar în normele financiare la nivelul UE pentru a ocoli blocajele naționale; au solicitat un nou cadru de securitizare în acest an; și au cerut reducerea barierelor pentru fuziuni în domeniul infrastructurii pieței și pentru investițiile transfrontaliere.

Țările membre au declarat că se așteaptă ca “co-legiuitorii să convină rapid asupra tuturor propunerilor pendinte din Planul de acțiune 2020 privind uniunea piețelor de capital, inclusiv în ceea ce privește insolvența”.

După cum se subliniază în Busola competitivității, capacitatea Europei de a face față provocărilor actuale – cum ar fi schimbările climatice, schimbările tehnologice rapide și noile dinamici geopolitice – necesită investiții semnificative, pe care raportul Draghi le estimează la o sumă suplimentară de 750-800 de miliarde de euro pe an până în 2030 și care este afectată în continuare de creșterea nevoilor de apărare.

Competitivitatea europeană va reveni pe agenda liderilor europeni la summitul din luna octombrie.

Continue Reading

CONSILIUL EUROPEAN

Liderii UE au ascuțit cuțitele pentru bătălia contabilă a bugetului și finanțării apărării: “Fără euro-obligațiuni. Dacă sunteți într-o groapă, nu mai săpați” vs. “Va trebui să facem un nou împrumut comun”

Published

on

© European Union 2025

Corespondență din Bruxelles

Summitul Consiliului European axat pe competitivitate și pe apărare a reprezentat și o primă înfățișare pentru elefantul din încăpere, respectivul bugetul european pe termen lung și problema datoriilor comune, mai ales în domeniul apărării europene, pentru a pregăti Europa să fie în postura de a-și asigura securitatea și apărarea pe fondul amenințărilor din partea Rusiei și a războiului Moscovei în Ucraina.

Consiliul European a avut un prim schimb de opinii cu privire la următorul cadru financiar multianual și la noile resurse proprii“, se arată într-o unică frază a concluziilor summitului de joi, de la Bruxelles.

Această discuție exploratorie fusese anunțată de președintele Consiliului European, Antonio Costa, în scrisoarea de convocare a summitului, iar majoritatea capitalelor statelor membre o trec prin lentila opțiunilor financiare către competitivitate și înarmare europeană.

Abordarea acestui subiect, care în 2020, în plină pandemie, a necesitat un summit de patru nopți și patru zile pentru a ajunge la un acord financiar, a părut mai degrabă ca o repriză de încălzire și o ascuțire a cuțitelor. Viitorul buget european 2028-2034 va trebui să finanțeze și dobânzile fondului de redresare post-pandemie, să aloce sume record și fără precedent pentru apărare, să aibă în vedere extinderea către noi membri și să protejeze și politicile tradiționale – coeziune și agricultură.

Familiile politice europene sugerează emiterea de datorii comune pentru apărare

Tonul a fost dat de marile familii politice europene – Partidul Popular European și Partidul Socialiștilor Europeni. Reunite în summit-uri separate înainte de Consiliul European, PPE și PES au sugerat emiterea de obligațiuni comune pentru apărare. 

PPE “înțelege că dezvoltarea unei industrii europene de apărare credibile și mai puțin dependente necesită instrumente financiare suplimentare” și “având în vedere natura existențială a provocărilor de apărare ale Europei, acest lucru poate fi realizat, de exemplu, prin instrumente de datorie comună, dacă este necesar, atâta timp cât acestea sunt clar concentrate pe consolidarea apărării europene, în special în domeniile în care amenințarea este în prezent cea mai acută”, se arată în declarația promovată de premierul finlandez Petteri Orpo.

Partidul Socialiștilor Europeni a solicitat obligațiuni de apărare – un mecanism similar cu Fondul de redresare de aproape 800 de miliarde de euro, creat ca răspuns la pandemia Covid-19.

“Pornind de la succesul răspunsului nostru comun la criza pandemică”, instrumentele și soluțiile financiare europene suplimentare trebuie “să se bazeze pe solidaritate, asigurând în același timp un angajament puternic în bugetul UE și faptul că toate statele membre beneficiază de această investiție”, subliniază declarația PES.

Macron vrea noi împrumuturi comune, Olanda respinge euro-obligațiunile

Numai că subiectele nu au stimulat reacții pozitive, cu excepția președintelui francez Emmanuel Macron, care a precizat că o nouă datorie comună este inevitabilă, chiar dacă este controversată.

Va trebui să facem din nou un împrumut comun. Astăzi nu este deloc consensual”, a spus Macron, menționând că discuțiile privind instrumentul financiar care ar fi cel mai bun pentru a stimula apărarea UE vor trebui să aibă loc mai târziu, deoarece acestea vor diviza inevitabil țările UE.

Contrabalansându-l pe Macron, premierul olandez Dick Schoof a precizat că împrumuturile UE pentru proiectele de apărare trebuie să fie temporare și exclus emiterea de obligațiuni comune.

Fără euro-obligațiuni“, a spus el.

Viitorul buget va trebui să acopere datoriile fondului de redresare

Pe de altă parte, președinta Comisiei Europene a avertizat că problema datoriei asumate de UE pentru fondul de redresare economică post-pandemie trebuie rezolvată înainte de a începe discuțiile privind noul buget, a declarat președintele Comisiei Europene Ursula von der Leyen reporterilor la finalul Consiliului European.

“La elaborarea următorului CFM trebuie să se țină seama de suma de 800 de miliarde de euro pentru NextGenerationEU”, a declarat von der Leyen.

Datoriile iminente ale UE începând din 2028, care ar putea costa 25-30 de miliarde EUR pe an, reprezintă un nor de furtună asupra viitoarelor negocieri.

Ursula von der Leyen a îndemnat capitalele să dea un suflu nou taxelor la nivelul UE, care au fost propuse pentru prima dată în 2021, dar cărora li se opun multe țări. “A existat o recunoaștere în cadrul Consiliului European de a începe să lucrăm cu adevărat la acest aspect, deoarece trebuie clarificat înainte de a ne putea angaja serios în discuții cu privire la următorul CFM”, a spus ea.

Dacă sunteți în groapă, nu mai săpați

Și premierul belgian Bart De Wever a indicat că liderii europeni sunt profund divizați cu privire la modul de rambursare a așa-numitului Mecanism de redresare și reziliență (RRF),

“Suntem foarte departe de un consens”, potrivit lui De Wever, care s-a arătat rezervat în susținerea cauzei pentru noi datorii.

Dacă sunteți într-o groapă, nu mai săpați”, a insistat el pe lângă omologii europeni.

Tot premierul belgian a dat și conturul final al discuțiilor care prevestește noi negocieri complicate.

Referindu-se la discuțiile foarte îndelungate din 2020 care au condus la acordul privind actualul buget pe șapte ani, Bart de Wever a spus: “Am constatat că în Europa, oamenii numesc cinci zile și nopți întregi de discuții drept negocieri lungi. În Belgia, noi numim asta un weekend liber”.

Comisia Europeană este așteptată să prezinte în acest an propunerea de buget pentru viitorul Cadru Financiar Multianual 2028-2034.

Tradițional, bugetul UE este finanțat din următoarele surse: aproximativ 1% venitul național brut al fiecărei țări din UE, care diferă în funcție de bunăstarea fiecărei țări în parte; taxe vamale la importurile din afara UE; o mică parte din TVA colectată de fiecare țară a UE; o contribuție bazată pe cantitatea de deșeuri de ambalaje din plastic nereciclate din fiecare țară a UE; alte venituri, cum ar fi contribuțiile țărilor din afara UE la anumite programe, dobânzile de întârziere și amenzile, precum și orice excedent din anul precedent.

Continue Reading

CONSILIUL EUROPEAN

Fragmentarea pieței reduce apetitul europenilor pentru investiții în Europa, afirmă Bolojan: Avem nevoie de o piață de capital integrată și de sprijin pentru industrie și competențe în cadrul pieței unice

Published

on

© Administrația Prezidențială

Corespondență din Bruxelles

Președintele interimar Ilie Bolojan a subliniat joi, la Consiliul European, importanța susținerii unei piețe de capital integrate la nivel european, menționând că fragmentarea actuală reduce apetitul investitorilor pentru bursele europene comparativ cu cele americane.

“Cu toate că în Europa sunt economii importante la populație, cu toate că companiile au nevoie de finanțare, din cauza fragmentării piețelor în fiecare țară, datorită practicilor de supraveghere diferite, apetența cetățenilor și investitorilor pentru a investi în bursele europene este mult mai scăzută decât, de exemplu, în bursele americane”, a explicat Bolojan, într-o conferință de presă la finalul summitului Consiliului European de la Bruxelles.

 

În acest context, Comisia Europeană urmărește implementarea unor practici convergente de supraveghere și unificarea progresivă a legislației, inclusiv în domenii precum insolvența și dreptul comercial. Aceste măsuri ar putea face piețele financiare europene mai atractive atât pentru investitori, cât și pentru companii.

“Fiecare țară a luat o directivă europeană, a aplicat-o, modificând-o uneori, și-a înființat propriile autorități de supraveghere, care uneori sunt diferit organizate de la o țară la alta, și este dificil să investești dintr-un stat în altul pe piețele financiare”, a spus șeful statului.

O altă direcție esențială, a arătat Bolojan, este sprijinirea industriei și a competențelor în cadrul pieței unice.

Aici se vor urmări susținerea Inteligenței Artificiale, a semiconductorilor, a tehnologiilor moderne în comunicații, dobândirea și recunoașterea competențelor în întreaga Uniune Europeană, susținerea cercetării și inovării, și, foarte important, susținerea industriilor în tranziție, cum este industria auto, de exemplu, cea aeriană sau industriile consumatoare de energie“, a completat președintele.

Reuniți la Bruxelles pentru summitul de primăvară al Consiliului European liderii celor 27 de state membre au adoptat concluzii cu privire la competitivitatea europeană, pornind de la Busola competitivității prezentată de președinta Comisiei Europene Ursula von der Leyen la finalul lunii ianuarie și cele trei teme dominante ale acesteia – energia, simplificarea și Uniunea economiilor și investițiilor. 

“2025 ar trebui, prin urmare, să marcheze o schimbare radicală în acțiunile UE de stimulare a competitivității, de consolidare a pieței unice, de promovare a locurilor de muncă de calitate și de asigurare a unor tranziții duble de succes (…) Pentru a atinge aceste obiective și pentru a contribui la reducerea decalajului în materie de inovare și productivitate față de concurenții globali ai UE și în cadrul UE, Consiliul European convine să acorde prioritate simplificării și reducerii sarcinilor administrative și de reglementare, scăderii prețurilor la energie și mobilizării economiilor private pentru a debloca investițiile necesare în economia UE”, se arată în concluziile adoptate.

În domeniul simplificării, Consiliul European invită Comisia și colegiuitorii – Parlamentul și Consiliul – să depună eforturi în vederea atingerii obiectivului de reducere a costurilor tuturor sarcinilor administrative cu cel puțin 25 % și cu cel puțin 35 % pentru IMM-uri.

În ceea ce privește energia, țările s-au aliniat cu privire la necesitatea unei planificări la nivelul UE pentru a impulsiona electrificarea. “Consiliul European solicită o planificare transfrontalieră și la nivelul Uniunii a investițiilor pe termen lung, în vederea integrării și interconectării depline a pieței energetice a UE, contribuind la securitatea energetică a Uniunii, precum și la protecția și reziliența infrastructurii” se arată în concluzii.

Cel de-al treilea pilon al competitivității în cadrul concluziilor Consiliului European este reprezentat de Uniunea economiilor și investițiilor, o strategie publicată chiar o zi înainte de Comisia Europeană.

Pornind de la faptul că Europa este campioană mondială la economisire, cu economii anuale de 1,4 miliarde de euro, în mare parte plasate în conturi bancare, piețele europene nu beneficiază de pe urma acestei realități, deoarece piața europeană de capital este încă fragmentată, este complicată și este mai lentă.

De aceea, printre propunerile cuprinse în Uniunea economiilor și a investițiilor sunt extinderea beneficiilor pentru cetățeni prin crearea de produse de economisire și pensii la nivelul UE.

O altă propunere o reprezintă creșterea finanțării private pentru întreprinderi, Consiliul European cerând Comisiei să prezinte propuneri de îmbunătățire a ecosistemului de capital privat și de capital de risc.

Astfel, capitalele europene au aprobat propunerea privind cel de al 28-lea regim de drept al societăților comerciale, care ar permite companiilor să se înscrie în mod voluntar în normele financiare la nivelul UE pentru a ocoli blocajele naționale; au solicitat un nou cadru de securitizare în acest an; și au cerut reducerea barierelor pentru fuziuni în domeniul infrastructurii pieței și pentru investițiile transfrontaliere.

Țările membre au declarat că se așteaptă ca “co-legiuitorii să convină rapid asupra tuturor propunerilor pendinte din Planul de acțiune 2020 privind uniunea piețelor de capital, inclusiv în ceea ce privește insolvența”.

După cum se subliniază în Busola competitivității, capacitatea Europei de a face față provocărilor actuale – cum ar fi schimbările climatice, schimbările tehnologice rapide și noile dinamici geopolitice – necesită investiții semnificative, pe care raportul Draghi le estimează la o sumă suplimentară de 750-800 de miliarde de euro pe an până în 2030 și care este afectată în continuare de creșterea nevoilor de apărare.

Competitivitatea europeană va reveni pe agenda liderilor europeni la summitul din luna octombrie.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions

INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Advertisement
SUA2 minutes ago

Emisarul special al lui Trump califică planul premierului britanic pentru Ucraina drept un „exercițiu de imagine, de fațadă” și critică ideea „că trebuie să fim cu toții ca Winston Churchill”

ROMÂNIA37 minutes ago

ICI București subliniază importanța digitalizării și interoperabilității platformelor guvernamentale la Conferința de deschidere a Sistemului Integrat de Management al Resurselor Umane (SIMRU)

U.E.44 minutes ago

Comisia Europeană și Parlamentul European își unesc forțele pentru elaborarea unui plan de răspuns la criza locuințelor din UE

SUA14 hours ago

Trimisul special al lui Trump, Steve Witkoff, susține că Ucraina a fost de acord cu organizarea alegerilor prezidențiale

ROMÂNIA20 hours ago

Cătălin Predoiu, privind amânarea aderării la Visa Waiver: Nu este o chestiune legată de România. SUA își reevaluează programele privind migrația

ROMÂNIA20 hours ago

Parchetul European: Cu un prejudiciu de 2,3 mld. de euro din fonduri europene, România se află în top 5 țări UE cu cele mai multe investigații antifraudă deschise în 2024

ADERAREA ROMÂNIEI LA OCDE21 hours ago

Corina Crețu (AMEPIP): România, aprecieri din partea OCDE pentru progresele notabile privind guvernanța corporativă a întreprinderilor de stat

ROMÂNIA1 day ago

ICI București a fost prezent la The A/V & IT Convergence Summit 2025

COMUNICATE DE PRESĂ1 day ago

Federația Română de Șah i-a propus guvernatorului BNR, Mugur Isărescu, preluarea poziției de președinte de onoare

ROMÂNIA1 day ago

Marcel Ciolacu: România a îndeplinit toate condițiile pentru Visa Waiver, întârzierea este temporară și de natură tehnică

POLITICĂ3 days ago

Marcel Ciolacu: România nu-și permite experimente. Crin Antonescu este singura garanție reală că tot ce am construit într-un ritm nemaiîntâlnit de la Revoluție încoace va continua

INTERNAȚIONAL6 days ago

OCDE anticipează o încetinire a creșterii economice globale în contextul tensiunilor tarifare: Este esențial să se mențină piețele deschise și un sistem comercial internațional bazat pe norme

CONSILIUL UE6 days ago

Înaltul Reprezentant al UE se îndoiește de intenția Rusiei de a face pace în Ucraina: Condițiile prezentate ridică un mare semn de întrebare

MAREA BRITANIE1 week ago

Planurile “coaliției de voință” pentru un acord de pace în Ucraina trec la “faza operațională”, anunță Starmer: Putin și Rusia să lase “armele să tacă în Ucraina”

ROMÂNIA1 week ago

Premierul Marcel Ciolacu: Livrarea primelor automobile complet electrice fabricate de Ford Otosan este o realizare ce subliniază puterea unui parteneriat solid

INTERNAȚIONAL1 week ago

Zelenski denunță manipularea Rusiei privind un armistițiu: Lui Putin îi este teamă să îi spună direct lui Trump că dorește să continue acest război

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI2 weeks ago

Extremismul și populismul nu aduc bani și nu construiesc spitale, subliniază vicepreședintele PE Victor Negrescu, prezentând eforturile depuse pentru a aduce mai multe fonduri UE în România

COMUNICATE DE PRESĂ2 weeks ago

Președintele Consiliului Județean Cluj, după sosirea celor 34 de microbuze electrice achiziționate cu fonduri de redresare: Facilitează accesul tinerilor la școală, asigurându-le dreptul la educație

BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIȚII2 weeks ago

Vicepreședintele BEI, Thomas Östros, subliniază importanța parteneriatelor pentru a răspunde nevoii universale de acces echitabil la servicii medicale: Provocările în acest domeniu nu cunosc granițe

CONSILIUL EUROPEAN2 weeks ago

Ilie Bolojan: Semnarea acordului SUA-Ucraina privind mineralele, o “bază bună” pentru dialog transatlantic aprofundat către o soluție de pace

Trending