Connect with us

S&D

Covid-19 Partidul Socialiștilor Europeni: Acordul de 500 miliarde de euro adoptat de Eurogrup arată că solidaritatea este „vie” în UE

Published

on

© PES/Facebook

Partidul Socialiștilor Europeni (PES) salută acordul la care au ajuns miniștri de finanțe din UE azi-noapte, care va debloca un sprijin de 540 de miliarde de euro pentru a ajuta economia europeană să depășească criza de coronavirus, potrivit unui comunicat remis caleaeuropeana.ro.

Schema de sprijin pentru șomaj cunoscută sub numele de SURE, care urmează să fie pusă în aplicare imediat, va contribui la salvarea locurilor de muncă, iar fondurile deblocate și flexibilitatea financiară acordată țărilor în eforturile lor de a combate pandemia vor ajuta la redresarea economică a UE.

Președintele PES, Serghei Stanishev, a declarat:

„Acordul încheiat este un semnal pozitiv că solidaritatea este vie în UE. Social-democrații au făcut eforturi pentru acordarea de ajutoare financiare imediate pentru statele membre, pentru a putea depăși această pandemie și recesiunea economică provocată de aceasta. Este corect să ne asigurăm că niciun stat membru nu este lăsat în urmă. Pandemia de coronavirus a devenit un test fără precedent pentru societăți, guverne și instituții. Este drept că este oferit acum un sprijin fără precedent, în ceea ce privește magnitudinea sa. Dar ar trebui, de asemenea, să fim deschiși la realitatea că ar putea fi necesare măsuri suplimentare pentru a sprijini statele membre și economiile lor”.

De asemenea, liderul social-democraților europeni a adăugat:

„Așteptăm cu nerăbdare discuțiile viitoare cu privire la un fond de stimulare. Acesta trebuie să fie parte a unui Plan îndrăzneț de recuperare, care să includă așa-numitele eurobonduri și noi resurse proprii. Astfel vom pregăti terenul pentru recuperare pe termen scurt, mediu și lung.”

PES a susținut în mod constant că UE trebuie să mobilizeze un răspuns masiv la criza COVID-19 pentru a se asigura că cetățenii sunt protejați de virus și de impactul său economic.

Ieri, euobserver.com a publicat un editorial semnat de Serghei Stanishev, președintele PES, în care subliniază măsurile progresive pe care Eurogrupul ar trebui să le adopte. PES a mai emis anterior o declarație comună pe care a înaintat-o Eurogrupului și a solicitat un plan de recuperare, un sistem de reasigurare a prestațiilor de șomaj, precum și alte măsuri.

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Victor Negrescu

Comisia Europeană a avizat pozitiv trei scheme de sprijin pentru educație, IMM-uri și digitalizarea întreprinderilor, propuse de europarlamentarul Victor Negrescu

Published

on

© Guvernul României

Trei proiecte-pilot propuse Comisiei Europene de eurodeputatul Victor Negrescu (PSD, S&D) au primit evaluări pozitive la Bruxelles, având șanse de a fi aprobate în cel mai scurt timp. Proiectele sunt gândite ca scheme de sprijin pentru zone greu afectate de criza coronavirus în România – comunitățile sărace cu școli fără acces la educația online, IMM-urile neadaptate încă la noile condiții ale pieței și sectoarele industriale slab digitalizate, informează un comunicat remis caleaeuropeana.ro.

„În România sunt multe comunități și mulți oameni greu loviți de criza ce a dominat aceste luni. Am creat aceste proiecte ca soluții concrete de sprijin pentru trei categorii pe care le consider de importanță vitală pentru societate și economie. Mulți copii au întrerupt total școala, iar acest lucru nu trebuie să se mai repete în toamna viitoare sau în anii următori – în acest scop am propus Comisiei Europene un proiect-pilot de sprijinire a comunităților dezavantajate, precum zonele rurale sau montane, pentru a avea acces la instrumente necesare procesului de învățământ de la distanță. Nevoile sunt mari și această măsură ar veni în completarea celorlalte proiecte pe care le-am demarat în domeniu alături de parteneri români și europeni – prima tabletă educațională din România, care a început deja să fie distribuită în școli, sau grupul de lucru privind educația la nivelul Parlamentului European”, precizează Victor Negrescu.

Eurodeputatul a fost desemnat și raportor al Comisiei de resort a PE pentru politicile privind educația digitală în Europa.

Proiectul-pilot dedicat IMM-urilor propune crearea unei platforme online de educație antreprenorială, unde companiile să poată găsi resurse pentru a se adapta mai ușor noilor exigențe ale pieței – de exemplu, soluții de finanțare europeană, consultanță gratuită, cursuri, exemple de bune practici, adaptate la specificul fiecărei țări.

„Potrivit estimărilor europene, suntem pe ultimele locuri în UE în ce privește digitalizarea întreprinderilor și doar unul din 10 IMM-uri face vânzări online. Cerințele pieței s-au schimbat brutal și companiile au nevoie de ajutor pentru a supraviețui. O asemenea platformă le-ar oferi suportul necesar, inclusiv prin resurse financiare”, adaugă eurodeputatul social-democrat.

Un alt proiect pilot este destinat sectoarelor industriale unde gradul de digitalizare este insuficient pentru a permite munca de la distanță, urmărind să creeze soluții pentru adaptarea activităților la cerințele perioadei actuale, prin integrarea tehnologiilor digitale. Valoarea totală a proiectelor se ridică la 3,6 milioane de euro. Două dintre acestea au primit calificativul A iar unul calificativul B, făcându-le eligibile pentru aprobarea de către Parlamentul European. În urma evaluării pozitive, proiectele urmează să fie introduse ca amendamente în viitorul buget european, urmând să fie aprobate definitiv de către Parlamentul European în luna septembrie.

Europarlamentarul Victor Negrescu a fost, în mandatul anterior, deputatul european cu cele mai multe proiecte pilot aprobate de Uniunea Europeană, cu o valoare totală, după implementare, de aproximativ 60 de milioane de euro.

Continue Reading

Corina Crețu

Eurodeputatul Corina Crețu anunță că va vota împotriva Pachetului Mobilitate: “Nu pot gira, prin votul meu, un proiect care face rău României”

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Europarlamentarul Corina Crețu (Pro România, S&D) a declarat marți că va vota împotriva Pachetului de Mobilitate propus de Comisia Europeană și care va fi supus votului Parlamentului European în această săptămână, precizând că actuala formă a propunerii va afecta activitatea transportarilor români.

“Nu pot gira, prin votul meu, un proiect care face rău României. Voi vota împotriva Pachetului pe Mobilitate propus de Comisia Europeană! Sunt zile decisive pentru transportatorii din România. Votul pe care îl acordă Parlamentul European miercuri s-ar putea să însemne costuri semnificative, care vor reprezenta o povară suplimentară asupra companiilor de transport din țara noastră. Sper ca eforturile pe care le-am făcut cu toții în ultimele șase luni – semnale de alarmă, luări de poziție, amendamente – să fie luate în considerare la momentul votului”, a spus Crețu, într-o postare pe Facebook.

Parlamentul European va da ultimul vot privind reformele menite să îmbunătățească condițiile de muncă ale șoferilor, să clarifice prevederile legate de detașarea acestora și să combată practicile ilegale. Eurodeputații se vor pronunța miercuri cu privire la schimbările aduse normelor revizuite privind detașarea șoferilor, perioadele de repaus ale acestora și o mai bună aplicare a normelor în materie de cabotaj (și anume, transportul de mărfuri efectuat cu titlu temporar de către transportatori nerezidenți). Reforma va contribui, printre altele, la asigurarea unei remunerații echitabile pentru șoferi, la prevenirea cabotajului sistematic și la combaterea societăților de tip „cutie poștală”, informează PE într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Noile norme, care au fost convenite provizoriu cu Consiliul, vor fi considerate adoptate, cu excepția cazului în care amendamentele depuse sunt votate cu majoritate absolută (adică cel puțin 353 de voturi).

În perspectiva votului asupra Pachetului Mobilitate I care va avea loc în sesiunea plenară a Parlamentului European din 8-10 iulie , ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu şi ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor Lucian Bode, alături de omologii din Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta şi Polonia, au trimis la 30 iunie, o scrisoare comună tuturor parlamentarilor europeni.

“În cadrul scrisorii, cei doi oficiali români împreună cu omologii lor au reliefat prevederile restrictive şi disproporţionate din Pachetul Mobilitate I şi implicaţiile negative ale acestora, atât pentru transportul rutier şi funcţionarea adecvată a pieţei interne, cât şi pentru realizarea obiectivelor asumate de Uniunea Europeană în domeniul schimbărilor climatice. În acest context, semnatarii scrisorii au solicitat membrilor Parlamentului European reanalizarea prevederilor problematice din această perspectivă, conţinute de Pachetul Mobilitate I”, a informat MAE într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Continue Reading

Corina Crețu

Corina Crețu, înaintea votului Parlamentului European privind Pachetul Mobilitate: Veștile pentru transportatorii români nu sunt îmbucurătoare

Published

on

© European Union 2017 - Source : EP

Parlamentul European votează miercuri situația transportatorilor din Uniunea Europeană, iar din păcate forma propusă de Comisia Europeană va afecta grav transportatorii din Est, a afirmat luni eurodeputatul Corina Crețu (Pro România, S&D).

În ciuda tuturor eforturilor noastre de la Bruxelles, veștile pentru transportatorii români nu sunt îmbucurătoare“, a spus Crețu, într-o postare pe Facebook.

Parlamentul European va da ultimul vot privind reformele menite să îmbunătățească condițiile de muncă ale șoferilor, să clarifice prevederile legate de detașarea acestora și să combată practicile ilegale. Eurodeputații se vor pronunța miercuri cu privire la schimbările aduse normelor revizuite privind detașarea șoferilor, perioadele de repaus ale acestora și o mai bună aplicare a normelor în materie de cabotaj (și anume, transportul de mărfuri efectuat cu titlu temporar de către transportatori nerezidenți). Reforma va contribui, printre altele, la asigurarea unei remunerații echitabile pentru șoferi, la prevenirea cabotajului sistematic și la combaterea societăților de tip „cutie poștală”, informează PE într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Noile norme, care au fost convenite provizoriu cu Consiliul, vor fi considerate adoptate, cu excepția cazului în care amendamentele depuse sunt votate cu majoritate absolută (adică cel puțin 353 de voturi).

“Încă din luna ianuarie am atras atenția asupra faptului că Guvernul României trebuie să depună toate eforturile pentru a evita situația la care s-ar putea să fim martori săptămâna aceasta. (…) Toate demersurile noastre, ale Membrilor Parlamentului European din Europa de Est, s-au lovit de o lipsă de înțelegere greu de imaginat din partea europarlamentarilor din țările occidentale. Au fost depuse zeci de amendamente în favoarea transportatorilor – pe care le-am cosemnat și eu – de către colegii din Europa de Est (nouă țări din Est și cele periferice), dar strict matematic șansele ca acestea să treacă sunt foarte mici. Printre amendamente se numără și prevederi care încearcă dacă nu să oprească acest Pachet, măcar să întârzie intrarea sa în vigoare. Mai mult decât atât, din păcate Comisia pentru Transporturi din Parlamentul European propune ca Pachetul să fie votat fără amendamente, ceea ce ar reduce și mai mult șansele adoptării acestor amendamente”, a mai adăugat Corina Crețu.

“Reiterez faptul că, în actuala formulă, Pachetul de Mobilitate impune tuturor firmelor de transporturi de pe teritoriul Uniunii Europene să se asigure că, la fiecare opt săptămâni, camioanele lor se întorc la centrul operațional din țară – ceea ce înseamnă o creștere exponențială a costurilor. Mai mult, unele măsuri sunt chiar neavenite în contextul actualei pandemii, pentru că nu permit distanțarea socială – cum e cazul interzicerii petrecerii perioadei de odihnă obligatorii în cabina camionului. Cred că astfel de momente ne demonstrează cât de multă nevoie e de o Uniune Europeană și mai solidă, sensibilă la probleme de acest fel. Și demonstrează fără îndoială cât de importantă e implicarea guvernelor naționale în politica europeană. Or din păcate, Guvernul de la București e de cele mai multe ori absent de la dezbateri – și mai grav e că absența aceasta se traduce în drame pentru cetățeni”, a conchis ea.

În perspectiva votului asupra Pachetului Mobilitate I care va avea loc în sesiunea plenară a Parlamentului European din 8-10 iulie , ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu şi ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor Lucian Bode, alături de omologii din Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta şi Polonia, au trimis la 30 iunie, o scrisoare comună tuturor parlamentarilor europeni.

“În cadrul scrisorii, cei doi oficiali români împreună cu omologii lor au reliefat prevederile restrictive şi disproporţionate din Pachetul Mobilitate I şi implicaţiile negative ale acestora, atât pentru transportul rutier şi funcţionarea adecvată a pieţei interne, cât şi pentru realizarea obiectivelor asumate de Uniunea Europeană în domeniul schimbărilor climatice. În acest context, semnatarii scrisorii au solicitat membrilor Parlamentului European reanalizarea prevederilor problematice din această perspectivă, conţinute de Pachetul Mobilitate I”, a informat MAE într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending