Connect with us

BUSINESS

Dacia, cel mai bun început de an în topul mărcilor de pe piaţa auto din UE

Published

on

DACIA LOGANPiaţa auto europeană a crescut în ianuarie pentru cea de-a cincea lună consecutiv, Dacia înregistrând cel mai bun început de an în topul mărcilor, cu un avans de 38,9%, potrivit datelor publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), informează RTV.net.

Înmatriculările de autoturisme noi din statele Uniunii Europene au crescut în luna ianuarie cu 5,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 935.600 unităţi, piaţa încetinind după un avans de 13% în decembrie.

Creşterea se datorează unei reveniri a încrederii consumatorilor din zona euro, care traversează o perioadă de revenire a economiei.

Livrările Dacia în UE au urcat cu 38,9% în prima lună din an, de la 20.200 la 28.100 autoturisme, cota de piaţă a mărcii româneşti avansând de la 2,3% în ianuarie 2012 la 3% în prezent.

Cu o creştere puternică la Dacia şi un avans de 4,2% al vânzărilor mărcii Renault, vânzările grupului francez în UE au urcat cu 13,4% în ianuarie, la 86.500 unităţi, cu o cotă de piaţă de 9,2%, faţă de 8,6% cu un an în urmă. Renault s-a menţinut pe locul al treilea în topul producătorilor de automobile din Europa, dar a înregistrat cea mai mare creştere dintre primele cinci companii de pe piaţă după volum.

Înmatriculările de autoturisme noi din România au crescut în ianuarie cu 15,4%, la aproximativ 5.100 unităţi, avans similar celui înregistrat de Grecia, unde livrările au totalizat în prima lună din an aproape 6.400 maşini.

Cele mai puternice creşteri din UE au fost înregistrate de Irlanda (cu 32,8%, la 22.900 unităţi), Portugalia (31,8%, l a9.250 maşini), Croaţia (29,4%, la 2.350 automobile) şi Slovacia (24,8%, la 5.450 unităţi).

Germania, cea mai mare economie europeană, a înregistrat o creţtere de 7,2% a pieţei auto în ianuarie, la 206.000 înmatriculări de automobile noi. Înregistrările din Marea Britanie au urcat cu 7,6%, la 154.500 unităţi, iar în Franţa a fost consemnată o creştere de 0,5%, la 125.450 maşini. Numărul înmatriculărilor a crescut şi în Italia, cu 3,2%, la 117.800 unităţi.

Piaţa auto din Ungaria a urcat cu 19,7% în prima lună din an, la aproape 4.400 autoturisme, iar Bulgaria a înregistrat o creştere de 1,3%, la 1.360 maşini.

Polonia afişează un avans de 11,2%, la 29.200 maşini, iar în Cehia livrările au crescut cu 13%, la 13.700 automobile.

BUSINESS

Ambasadorul României în SUA salută anunțul lui Elon Musk privind intrarea companiei Tesla pe piața din România

Published

on

© Ambasada României în SUA

Ambasadorul României în Statele Unite, George Maior, a salutat miercuri anunțul fondatorului Tesla de a intra pe piața din România.

Maior a subliniat importanța econimică a acestui anunț, dar și beneficiul rezultat asupra mediului înconjurător, după intrarea pe piașa românească a celei mai puternice companii în domeniul utilizării energiilor regenerabile.

Anunțul fondatorului companiei americane Tesla, Elon Musk, privind perspectivele de intrare pe piața românească este o veste excelentă în contextul evoluției foarte bune a relațiilor economice și comerciale dintre România și SUA. Prezența Tesla în România ar confirma atractivitatea pe care o are piața românească pentru dezvoltarea utilizării energiilor regenerabile şi implementarea tehnologiilor inovative în acest domeniu. În acest sens, schema generoasă de sprijin financiar pe care o oferă Guvernul României pentru încurajarea automobilelor electrice sau a panourilor foto-voltaice arată avantajele solide pe care le oferă țara noastră”, a declarat ambasadorul George Cristian Maior, conform unui comunicat al Ambasadei României la Washington remis CaleaEuropeană.ro.

Miliardarul Elon Musk, fondatorul companiilor Tesla şi SpaceX, a sugerat că va fi deschisă în curând în România o reprezentanţă Tesla, răspunzând astfel unei întrebări puse în acest sens, pe Twitter, de antreprenorul român Dragoş Stanca.

La această întrebare, Elon Musk a spus: ”Sper să deschidem (reprezentanță Tesla n..r.) în România cât de curând”.

Continue Reading

BUSINESS

Lidl renunță complet la comercializarea articolelor de unică folosinţă din plastic, aplicând o directivă a Consiliului UE adoptată în timpul președinției române

Published

on

© Lidl România/ Facebook

Lidl va renunţa complet la comercializarea articolelor de unică folosinţă din plastic (pahare, farfurii adânci şi întinse, tacâmuri şi paie), începând cu data de 15 august, anunţat retailerul german într-un comunicat de presă, în contextul unei directive adoptate de Consiliului Uniunii Europene în luna mai, în timpul președinției române a Consiliului, privind eliminarea a zece produse din plastic de unică folosință până în 2021.

Conform companiei, alternativ în acest va fi demarată testarea unei soluţii de tip sacoşă reutilizabilă pentru cântărirea şi transportul fructelor şi legumelor din Piaţa Lidl, dar şi a pungilor din plastic compostabil, analizând viabilitatea acestui material ca alternativă la plasticul subţire.

“Aceste demersuri fac parte din strategia mai amplă a Lidl, anunţată în 2018, prin care îşi propune să reducă plasticul utilizat cu cel puţin 20%, până în 2025. De asemenea, demersurile se află în linie cu decizia Consiliului UE, de a interzice utilizarea articolelor din plastic de unică folosinţă, fiind asumate de Lidl în mod voluntar, înainte ca aceasta să intre în vigoare, în anul 2021. Compania acţionează în linie cu strategia REset Plastic a grupului Schwarz, ce îşi propune să diminueze cantitatea de plastic folosită şi să închidă ciclurile de reciclare. În acest sens, compania ia măsuri precum, crearea unor ambalaje complet reciclabile pentru produsele marcă proprie, folosirea pungilor reutilizabile sau testarea celor din material compostabil din resurse regenerabile, care respectă reglementările internaţionale din domeniul ambalajelor biodegradabile, precum standardul european EN 13432 şi certificarea TUV Austria”, se arată în comunicatul citat.

Lidl România precizează, totodată, că, până în 2025, toate ambalajele din plastic pentru mărcile proprii vor fi concepute astfel încât să fie 100% reciclabile.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este prezent în 30 de ţări din întreaga lume şi operează aproximativ 10.500 de magazine şi peste 150 de centre logistice în 29 de ţări la nivel mondial.În prezent, Lidl are aproximativ 260.000 de angajaţi, dintre care peste 5.500 în România, unde retailer-ul german are deschise peste 240 de magazine şi patru centre logistice.

Citiți și Comisia Europeană salută o ”decizie istorică” a Consiliului UE adoptată în timpul Președinției române: Zece produse din plastic de unică folosință vor fi interzise din 2021

Consiliul Uniunii Europene a adoptat, în data de 21 mai, o Directivă care introduce noi restricţii pentru anumite materiale plastice de unică folosinţă care vizează reducerea deşeurilor marine din plastic. Noile norme interzic utilizarea anumitor produse din plastic de unică folosinţă pentru care există alternative. În plus, sunt introduse măsuri specifice de reducere a utilizării produselor din plastic care sunt aruncate cel mai des în mod necorespunzător.

Produsele din plastic de unică folosinţă sunt fabricate integral sau parţial din materiale plastice şi, de regulă, sunt destinate a fi utilizate doar o dată sau pentru o perioadă scurtă înainte să fie aruncate. Unul dintre principalele obiective ale acestei directive este reducerea cantităţii de deşeuri de plastic pe care le generăm. Conform noilor norme, până în 2021 vor fi interzise, printre produsele din plastic de unică folosinţă, farfuriile, tacâmurile, paiele, beţele pentru baloane şi beţişoarele pentru urechi.

Adoptarea formală a noilor norme de către Consiliu reprezintă etapa finală a procedurii. Decizia din 21 mai a Consiliului UE va fi urmată de publicarea textelor în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Directiva va intra în vigoare la 20 de zile de la publicare. Statele membre vor avea apoi la dispoziţie doi ani pentru a o transpune în dreptul lor naţional.

Statele membre au convenit să atingă un obiectiv de colectare de 90% pentru sticlele din plastic până în 2029, iar sticlele din plastic vor trebui să conţină, până în 2025, cel puţin 25% material reciclat, iar până în 2030 cel puţin 30%. 

Continue Reading

IT&C

Doi elevi români au devenit campioni mondiali la Word și Excel la Campionatul Mondial Microsoft Office Specialist 2019

Published

on

© Fundația EOS

Doi elevi români au câştigat medalii de aur la Campionatul Mondial Microsoft Office Specialist 2019 desfășurat la New York, iar un al treilea a câştigat medalia de bronz, informează Microsoft România într-un comunicat remis joi.

Astfel, la categoria “Word 2016”, locul 1 mondial a fost câştigat de elevul Adrian Boier, de la Liceul de Informatică Tiberiu Popoviciu din Cluj-Napoca, iar la categoria “Excel 2016”, locul 1 mondial a fost adjudecat de Mihaela Florea de la Colegiul Naţional Gh. M. Murgoci din Brăila.

De asemenea, elevul Adrian Muntean de la Liceul de Informatică Tiberiu Popoviciu din Cluj-Napoca a obţinut locul 3 mondial la categoria “PowerPoint 2016”.

La finala mondială a competiţiei Microsoft au participat 155 de tineri din 52 de ţări. În cadrul concursurilor care au precedat faza finală au participat 880.000 de candidaţi, din 123 de ţări.

Reprezentanţii României s-au calificat la finala mondială în urma competiţiei naţionale care a avut loc în data de 10 mai 2019, la sediul Microsoft România din Bucureşti.

Managerul general al Microsoft România, Violeta Luca, a salutat rezultatul celor trei elevi români.

“Ne bucurăm să vedem că efortul depus de cei trei liceeni care au reprezentat România la Campionatul Mondial Microsoft Office Specialist, la New York, vine cu rezultate pe măsură. Vreau să îi felicit pentru premiile deosebite obţinute şi sunt sigură că acest succes reprezintă doar începutul unor cariere de excepţie”, a comentat reprezentanta Microsoft România.

Campionatul Mondial Microsoft Office Specialist este o competiţie globală organizată de Certiport, Inc. şi susţinută de Microsoft, în cadrul căreia sunt testate competenţele de utilizare ale produselor Microsoft Office Word, Excel şi PowerPoint ale elevilor şi studenţilor din întreaga lume.

Competenţele de Microsoft Office reprezintă unul dintre cele mai importante criterii atunci când vine vorba de parcursul profesional, după ce un studiu realizat în 2018 de compania IDC plasează competenţele de Office drept cele mai căutate competenţe aplicate, pe locul patru după “comunicare”, “problem-solving” şi “integritate”. 

In România, competiția MOSWC este organizată de Fundația EOS începând cu anul 2015.

Premiile câștigate sunt în bani (7.000 USD, medalia de aur; 1500 USD, medalia de bronz) și obiecte (Laptop Surface 2, pentru medalia de aur și tabletă Surface pentru medalia de bronz). Campionatul MOSWC 2020 va avea loc în Anaheim, California.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending