Connect with us

Dacian Cioloș

Dacian Cioloș, liderul Renew Europe și fost comisar pentru agricultură, cere o politică agricolă comună aliniată la așteptările societății și fermierilor din Europa

Published

on

© Photo Collage (Image source: European Parliament & Renew Europe)

Propunerea aflată în dezbaterea Parlamentului European privind viitorul politicii agricole comune (PAC) nu este suficientă pentru a alinia această politică la așteptările societății europene, a avertizat marți Dacian Cioloș, liderul Renew Europe în Parlamentul European și fost comisar european pentru agricultură în perioada 2014-2020 și în mandatul căruia a fost adoptată o reformă a PAC.

Azi vrem o politică comună, care să facă legătura între urban și rural, între est și vest, cu un echilibru între flexibilitate locala și ambiție comună. Agricultura europeană are nevoie de o viziune, nu de un agregator de standarde și mecanisme administrative“, a spus Cioloș, în plenul Parlamentului European.

Eurodeputatul român a subliniat că decizia pe care Parlamentul European trebuie să transmită un semnal clar fermierilor, acela că Europa are nevoie de ei, deoarece fără aceștia “nu există niciun pact verde”

Când văd situația fermierilor noștri afectați de secetă, dificultatea de a genera un venit decent, așteptările societății cu privire la alimente, sănătate și mediu, vă spun că nu mai putem aștepta”, a afirmat, tranșant, Dacian Cioloș.

În opinia lui, politica agricolă comună trebuie modificată acum. De asemenea, eurodeputatul a subliniat că “vom putea folosi clauza de revizuire pe care o dorim în 2025, pentru a face încă un pas pe aceste subiecte” și a avertizat împotriva unor amânări ale modificărilor.

Orice amânare a acestor modificări ar însemna să amânăm cu 3-4 ani o oportunitate de a da fermierilor mijloacele să facă un pas în plus în adaptarea la noile realități“, a spus el.

“Abordarea pe care o propunem înseamnă o evoluție decisivă a practicilor agricole spre mai mult respect pentru resursele naturale. Agricultorii trebuie să poată produce hrană de calitate și la prețuri decente, conștienți că e în interesul lor și al societății să mențină biodiversitatea, calitatea apei și fertilitatea solului, să reducă emisiile de carbon” ,a mai explicat liderul Renew Europe.

În acest sens, el a oferit soluții precum practicile agricole numite ecoscheme, investițiile în ferme care să producă fără să polueze sau să distrugă, consilierea pentru a conecta agricultura la digital și inovarea.

Acestea “vor deveni baza unui model de agricultură, având natura și tehnologia ca aliați, pentru a produce hrană sănătoasă. Cu siguranță, agricultura, alimentația și mediul au nevoie în Uniunea Europeană de o regândire profundă, dar această etapa de aliniere nu trebuie ratată”, a conchis Dacian Cioloș.

Eurodeputații vor vota planurile pentru ca politica agricolă a UE să devină mai durabilă, rezilientă și flexibilă, în vederea asigurării securității alimentare în întreaga UE. Dezbaterea a avut loc marți dimineață, iar voturile se vor desfășura pe tot parcursul săptămânii.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

Dacian Cioloș

Dacian Cioloș reafirmă disponibilitatea Alianței USR-PLUS de a ajuta Guvernul în elaborarea Planului Național de Redresare și Reziliență

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Dacian Cioloș, liderul Renew Europe și co-președintele Alianței USR PLUS, a transmis luni că Alianța USR PLUS își dorește un plan de redresare și de ieșire din criza economică prin care să poată fi modernizată economia României.

Într-o reacție pe Facebook după ce USR PLUS a atras atenția că Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a publicat pe site Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), dar ulterior l-a retras, Cioloș a subliniat că “noi am propus Guvernului să lucrăm împreună la asta, mai ales dacă avem în vedere să conlucrăm și după alegeri”.

“Până acum, nu am primit semne de interes în acest sens, așa încât prezentăm aici cum vedem noi lucrurile, cu speranța că programul de reforme finanțat prin fondul de redresare va fi elaborat transparent cu toți cei interesați înainte de finalul anului”, a mai adăugat el, făcând trimitere la poziția USR PLUS, exprimată într-un comunicat și prin intermediul eurodeputatul Dragoș Pîslaru, co-raportor al Parlamentului European privind Mecanismul de Redresare și Reziliență.

De altfel, în mesajul său, Cioloș a subliniat că membrii ai delegației USR PLUS din Parlamentul European “lucrează inclusiv pe legislația europeană pe acest subiect”.

 

Astăzi, 23 noiembrie 2020, Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a publicat pe site Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), dar în mod inexplicabil l-a retras după doar câteva ore, iar experții USR PLUS au analizat propunerile din acest plan și trag un semnal de alarmă, informează sursa citată.

Draftul Planului Național de Redresare si Reziliență nu include reforme reale și nu răspunde obiectivului european de a finanța schimbări structurale. Acolo unde sunt amintite reforme necesare în corpul documentului, nu urmează alocări de fonduri. Planul este făcut din pix la MFE și nu face decât să dubleze finanțările deja alocate prin programele operaționale din politica de coeziune. Cu alte cuvinte, acolo unde MFE a programat și a cheltuit prost banii europeni, vine un supliment de finanțare, după aceeași logică.

Din păcate, PNRR-ul așa cum a fost gândit de guvern, este, practic, un fel de PNDL nou, fapt ce reiese și din OUG 155/2020, precum și din proiectul de OUG de modificare a OUG 155, lansat în dezbatere publică pe 12 noiembrie.

Încă de acum două săptămâni, USR PLUS atrăgea atenția asupra importanței pentru România a acestui Plan, crucial pentru ca România să poată beneficia cât mai repede de 30,4 mld de euro în cadrul Mecanismului pentru Redresare și Reziliență (MRR). USR PLUS a prezentat cu acea ocazie câteva soluții cu privire la alocarea și implementarea optimă a resurselor europene și își exprima deschiderea față de guvern pentru a contribui la elaborarea Planului. Analiza completă cu propunerile USR-PLUS pentru Planul Național de Redresare și Reziliență este disponibilă aici.

“Am propus la nivel european 6 piloni, aliniați la 6 priorități europene. Acesta este consensul în Parlamentul European acum. Și i-am propus gândindu-mă la România, gândindu-mă că merităm un plan național amplu, ambițios. Nu doar un șir de idei diferite grupate sub un singur capitol. Ne putem reforma modul în care ne privim și ne utilizăm resursele? Ne putem exploata potențialul digital? Ne putem consolida economia prin investiții în inovare? Și mai ales, putem înțelege că le datorăm tinerilor un viitor creat pentru ei, împreună cu ei?” spune Dragoș Pîslaru, co-raportor al Parlamentului European, Mecanismul de Redresare și Reziliență. “Un plan național de reforme și investiții nu se realizează într-un subsol, ci în parteneriat social, consultare și angajare a actorilor parte a societății.”

USR PLUS va negocia refacerea acestui plan, vom introduce reforme clare, trasabile și finanțarea lor din acest nou fond european. Sunt mulți bani, dar sunt bani care trebuie dați pentru reforme, nu pentru cârpeli. Din păcate, asistăm la un exercițiu de furat căciula, unde MFE nu se înțelege cu alte ministere, nu are viziune reformistă. Pentru MFE, acești bani sunt doar o problemă pentru care trebuie să inventeze ceva. Și au scos ce aveau prin sertare oricum. Trebuie un reset și o negociere serioasă, pe care o vom face ca parte a discuțiilor de intrare la guvernare, după 6 decembrie”. spune Cristian Ghinea, europarlamentar, vicepreședinte al Comisiei de Dezvoltare Regională din Parlamentul European.

Din păcate, Guvernul a persistat în ideea unei elaborări în cerc restrâns, fără o minimă transparență sau consultare, ignorând experiența și apelurile repetate din partea mediului de afaceri, a partenerilor sociali, a societății civile și a USR PLUS. Întrucât nu respectă structura și obiectivele Regulamentului european aflat acum în negocieri (nici poziția Consiliului și cu atât mai puțin pe cea a Parlamentului European), acest plan nu trebuie trimis la Bruxelles așa cum este, ci trebuie clar revizuit.

Mai jos doar câteva dintre problemele documentului, conform USR PLUS:

I Probleme de legalitate și structură

I.1 Ratarea cvasi-completă a finanțării reformelor structurale

Reformele structurale sunt tratate superficial, pentru a fi bifate, deși ar trebui să fie punctul central al planului. Pentru asta a creat UE noul instrument de finanțare. E o oportunitate de reconfigurare completă a economiei României pe termen mediu și lung, nu doar o pușculiță de cheltuit bani. Comisia Europeană nu are cum să accepte acest document, ar încălca litera și spiritul reglementării europene. MFE dă dovadă de habarnism.

I.2 Ignorarea în cadrul PNRR a dimensiunii coeziunii sociale

Guvernul își bate joc de populația vulnerabilă – practic, PNL nu include nimic pe zona de coeziune socială în PNRR. Copiii, tinerii, vârstnicii, persoanele cu dizabilități, celelalte categorii vulnerabile sunt practic excluse din PNRR.

USR PLUS consideră că PNRR trebuie să fie un plan care să arate solidaritate pentru cei care au fost loviți de criză și cerem ca minim 14% din PNRR să fie investiți în pilonul Social și pentru copii și tineri. Acum înțelegem de ce societatea civilă a fost exclusă de la discuții – pentru că în PNRR nu există societatea civilă ca partener. Având în vedere cât a preluat societatea civilă din efortul de reziliență pe timpul pandemiei, planul PNL este efectiv bătaie de joc.

II Probleme de alocare și oportunitate

II.1 Ducerea în derizoriu a Cercetări – Dezvoltării – Inovării

Guvernul duce în derizoriu partea de Cercetare-Dezvoltare – o alocare de 275 mil euro (0,9%) este efectiv o bătaie de joc. Noi, la USR PLUS, vedem cel puțin 5% (1,5 mld) investite în dezvoltarea de noi tehnologii și materiale, pentru a putea fi în avangarda Europei și nu pe ultimul loc în Tabloul European al Inovării 2020, având un decalaj de peste 68% față de media UE.

II.2 Minimizarea transformării digitale a României

Deși este clar că transformarea digitală este o prioritate crucială a UE și că Regulamentul prevede o alocare de minim 20% în cadrul Planurilor Naționale pentru digital, se pare că MFE încalcă această prevedere cu o alocare de doar 2,3% pentru digitalizare efectivă în sectorul public (700 milioane de euro). Chiar dacă am însuma și totalul alocării pentru sectorul privat, tot nu am ajunge la 20% din alocare (6,08 mld Euro).

Noi, la USRPLUS, credem drumul către o societate digitală aduce beneficii clare atât în plan administrativ, prin simplificare și eficiență, cât și din perspectivă economică, având în vedere ambiția noastră de a dezvolta România într-un pol de excelență la nivel european. Iar pentru a putea realiza un astfel de plan, este obligatoriu să investim resurse adecvate.

II.3 Neînțelegerea Pactului Ecologic European

Transformarea verde nu înseamnă doar măsuri de amenajare a teritoriului, ci presupune modificări structurale în lanțurile de valoare, inovare, noi locuri de muncă, economie circulară etc.

Pe unul din subiectele sensibile pentru societatea românească, protejarea pădurilor, Guvernul nici măcar nu spune ceva concret. Aici, noi, la USRPLUS, am explicat clar ce trebuie făcut. Link către angajamentul de guvernare USR PLUS ”Împădurim România”: https://www.usrplus.ro/impadurim_romania_si_combatem_taierile_ilegale_prin_dna_ul_padurilor

Din fondurile de mediu, de exemplu, MFE alocă doar 300 milioane de euro pentru împădurire și indicatorul de progres este număr de puieți produși. Angajamentul de guvernare al USRPLUS propune 300 milioane pentru fiecare dintre anii de implementare ai planului de reziliență și propune un indicator clar și concret: zeci de mii de hectare efectiv împădurite. MFE deschide calea aruncării de bani europeni în obiective care nu se văd în realitatea din teren.

De asemenea, se ratează complet oportunitatea reprezentată de componenta de Clădiri / Construcții a Pactului Ecologic European: renovarea energetică aprofundată a clădirilor publice și rezidențiale ar avea un impact pozitiv pe multiple direcții.

Pe de-o parte, trebuie avut în vedere impactul social major, în special în această perioadă de criză economică generată de criza sanitară (locatarii/ ocupanții clădirilor vor putea consuma exact cât au nevoie și când au nevoie și, prin urmare, ar face economii importante la costurile cu întreținerea care, în cazul clădirilor publice, s-ar transforma în fonduri direcționate către investiții vitale pentru comunitățile respective) și cel asupra mediului înconjurător (clădiri eficiente energetic înseamnă mai puține emisii de gaze cu efect de seră și, prin urmare, o calitate a aerului mult îmbunătățită).

Pe de altă parte, un adevărat program național de renovare energetică aprofundată a clădirilor ar crea un întreg ecosistem economic cu valoare adăugată ridicată: vorbim despre execuția respectivelor lucrări, dar și despre fabricarea elementelor necesare – materiale de constructii cu impact scăzut asupra mediului pe întreaga durată de viață, termosisteme, panouri solare, panouri fotovoltaice, pompe de căldură, contoare inteligente. Prin urmare, de ce să importăm toate aceste elemente, când le putem produce în România, chiar în regiunile care vor trece prin tranziția de la cărbune și o economie bazată pe combustibili fosili către o economie verde și sustenabilă ?

Dacă 40% din fondurile PNRR trebuie să meargă spre Tranziția verde, iar clădirile sunt responsabile de 36% din emisiile de gaze cu efect de seră, înseamnă că cel puțin 4 miliarde de euro ar trebui să meargă către renovarea energetică aprofundată a clădirilor, propunere în perfectă corelare cu New Renovation Wave, noua strategie a Comisiei Europene cu privire la performanța energetică a clădirilor.

III Probleme legate de implementare și absorbție

III.1 Capacitate de absorbție

Nu este deloc clar cum își propune guvernul să reușească brusc să își tripleze aproape rata de absorbție a fondurilor, în condițiile în care anul acesta au absorbit doar 5,7 miliarde euro în condiții de relaxare a regulilor, iar proiecția lor pentru anii următori este de absorbție de peste 10 mld, chiar 13 în 2023. Dacă acești bani vor fi folosiți prin aceleași mecanisme greoaie ale MFE, atunci riscăm să nu îi folosim. Să nu uităm că MFE a promis bani de urgență pentru spitale la începutul pandemiei și abia în noiembrie a semnat unele contracte – a durat un an în situație de criză, pentru proiecte simple, cât vor dura pentru proiectele complexe din PNRR?

USRPLUS oferă soluții inovative și eficace de implementare în ceea ce privește accesul la finanțare în cadrul MRR și propune o dezbatere reală, care să țină cont de deciziile instituțiilor europene.

Continue Reading

Dacian Cioloș

Dacian Cioloș: Victoria remarcabilă a Maiei Sandu la alegerile prezidențiale este o dovadă clară că viitorul Republicii Moldova se află în Europa

Published

on

© Dacian Ciolos/ Facebook

Grupul Renew Europe din Parlamentul European salută rezultatele preliminare ale alegerilor prezidențiale din Republica Moldova și o felicită pe Maia Sandu pentru că a devenit prima femeie aleasă pentru cea mai înaltă poziție a țării

Agenda pro-europeană a Maiei Sandu și determinarea sa în a combate corupția și de a uni țara sunt elementele cheie ale victoriei sale categorice împotriva președintelui pro-rus Igor Dodon, arată grupul Renew Europe într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Victoria remarcabilă a Maiei Sandu la alegerile prezidențiale este o dovadă clară că viitorul Republicii Moldova se află în Europa“, a afirmat Dacian Cioloș, președintele grupului Renew Europe, în comunicatul citat.

Prin votul lor, cetățenii Republicii Moldova au aprobat consolidarea instituțiilor și practicilor democratice, consolidarea statului de drept și lupta împotriva corupției ca priorități naționale pentru anii următori. Nu va fi o cale ușoară, dar sunt încrezător că, cu sprijinul deplin al Uniunii Europene, inclusiv al grupului Renew Europe, Moldova se va apropia treptat de valorile europene, își va dezvolta economia și va asigura prosperitatea cetățenilor săi“, a continuat Cioloș, cel care s-a numărat printre primii oficiali europeni care au felicitat-o pe Sandu, duminică seară, după anunțarea primelor exit-poll-uri.

Mesaje de felicitări pentru Maia Sandu au venit și din partea președintelui Klaus Iohannis, a prim-ministrului Ludovic Orban, a președintelui ucrainean Volodimir Zelenski, a președintelui Consiliului European Charles Michel, a președintei Comisiei Europene Ursula von der Leyen, a președintelui Parlamentului European David Sassoli și a președintelui Partidului Popular European Donald Tusk.

Candidata pro-europeană Maia Sandu a câștigat duminică alegerile prezidențiale din Republica Moldova, învingându-l pe președintele în exercițiu, socialistul pro-rus Igor Dodon, devenind deopotrivă al șaselea președinte din istoria țării și prima femeie în această funcție la capătul unui scrutin considerat decisiv pentru viitoarea orientare strategică a Chișinăului.

După centralizarea a 100% din voturi, Sandu, candidatul Partidului Acțiune și Solidaritate, a obținut 57,75%, reprezentând 943.486 din sufragii, în timp ce Dodon a fost votat de 690.141 de cetățeni, reprezentând 42,25%, informează Comisia Electorală Centrală. Astfel, Maia Sandu a devenit și cel mai votat candidat din istoria alegerilor prezidențiale din Republica Moldova.

Maia Sandu a câștigat scrutinul și în capitala Chișinău, obținând peste 200.000 de voturi. De asemenea, după numărarea a 97,98% din voturile exprimate în diaspora, candidata pro-europeană a obținut 243.605 de voturi, reprezentând 92,94%.

Conform Comisiei Electorale Centrale de la Chișinău, s-au prezentat la urne 52,78% dintre cetățeni. De asemenea, din totalul celor 1,64 milioane de voturi, peste 260.000 au fost înregistrate în diaspora, în ceea ce reprezintă o prezență record în afara țării.

Victoria de la aceste alegeri reprezintă și o revanșă politică, după ce Maia Sandu a pierdut alegerile prezidențiale din 2016 în fața lui Igor Dodon la o diferență de 67.500 de voturi.

Continue Reading

Dacian Cioloș

Dacian Cioloș, după alegerile din Republica Moldova: Maia Sandu va avea sprijinul lumii democratice pentru a contribui la prosperitatea țării

Published

on

© Dacian Ciolos/ Facebook

Maia Sandu va avea sprijinul lumii democratice pentru a contribui la prosperitatea Republicii Moldova, dar cea mai importantă misiune a ei va fi să depășească diviziunile provocate de cei care au vrut să conducă prin neîncredere și suspiciuni, a afirmat duminică seară Dacian Cioloș, liderul grupului Renew Europe în Parlamentul European, după ce rezultatele parțiale ale alegerilor prezidențiale de peste Prut arată că Maia Sandu este viitoarea președintă a Republicii Moldova.

“Este un rezultat excepțional!”, a comentat Cioloș, pe Facebook, manifestându-și speranța că determinarea cetățenilor de a o vota pe Sandu pentru funcția de președinte este un semn clar că destinul țării lor este unul european, în care democrația și statul de drept primează, în timp ce lupta anticorupție va fi o prioritate națională.

“Maia Sandu președinte este o încununare a luptei exemplare pe care ea a dus-o ani în șir și pentru care merită toate felicitările. Este în același timp o misiune istorică, în care va avea de înfruntat dificultăți uriașe, iar rolul nostru este de a îi oferi tot sprijinul la nivel european. Sunt convins ca Maia Sandu va avea sprijinul lumii democratice pentru a contribui la prosperitatea Republicii Moldova, dar cea mai importantă misiune a ei va fi să depășească diviziunile provocate de cei care au vrut să conducă prin neîncredere și suspiciuni”, a mai precizat el.

Fostul premier a mai precizat că Republica Moldova este o țară sufocată de corupție, prinsă la mijloc între niște interese geopolitice care rescriu istoria întregului continent și că a avut ani de-a rândul în fruntea ei oameni care au preferat compromisul și dublul limbaj.

De asemenea, potrivit lui Cioloș, Chișinăul a stagnat și s-a ferit să își asume un destin european care era similar cu bunăstarea cetățenilor ei, cu întărirea statului și eliminarea corupției, cu construcția de instituții solide și cu susținerea democrației în viața politică.

“Din acest motiv misiunea Maiei Sandu nu este deloc ușoară. Acum e un moment de bucurie și de celebrare a unui rezultat fantastic, dar Republica Moldova nu are timp de pierdut. Și știu din nenumăratele discuții avute cu ea că știe exact ce este de făcut, că este decisă și că nimic nu îi va sta în cale în misiunea ei. Mult succes, Maia!”, a conchis el.

Candidata pro-europeană Maia Sandu are prima șansă în a câștiga alegerile prezidențiale din Republica Moldova și în a deveni deopotrivă al șaselea președinte din istoria țării și prima femeie în această funcție la capătul unui scrutin considerat decisiv pentru viitoarea orientare strategică a Chișinăului.

Sandu, candidatul Partidului Acțiune și Solidaritate, este creditată cu 54,7%, conform primelor exit-poll-uri după închiderea urnelor, în timp ce Dodon a obținut 45,3%, informează Hotnews.ro, citând Agora.md, WatchDog și IPP.

Conform Comisiei Electorale Centrale de la Chișinău, s-au prezentat la urne peste 52% dintre cetățeni. De asemenea, din totalul celor 1,64 milioane de voturi, peste 250.000 au fost înregistrate în diaspora, în ceea ce reprezintă o prezență record în afara țării.

Continue Reading

Facebook

Europe Talks 2020 – Survey

INTERNAȚIONAL1 hour ago

Viitorul secretar pentru securitate internă în administrația Biden are rădăcini românești: Mama lui Alejandro Mayorkas, o româncă evreică, refugiată în Cuba în timpul Holocaustului

POLITICĂ4 hours ago

Klaus Iohannis, la un an de la câștigarea celui de-al doilea mandat: Am scos România de pe lista rușinii în Europa și am obținut cel mai mare pachet de finanțare europeană din istorie

COMISIA EUROPEANA4 hours ago

COVID-19: Comisia Europeană asigură un al șaselea contract cu Moderna pentru achiziția a 160 milioane de doze de vaccin

Mircea Hava5 hours ago

Mircea Hava și colegii eurodeputați PNL, solicitare către Guvern pentru includerea în Acordul de Parteneriat pentru progamarea fondurilor europene a teritoriilor Moții, Țara de Piatră, Țara Făgărașului și Țara de Sus

COMISIA EUROPEANA5 hours ago

Fonduri UE: Comisia Europeană aprobă 370 de milioane de euro pentru infrastructura de apă și canalizare din România

ROMÂNIA5 hours ago

Ministrul de externe, Bogdan Aurescu: România va aloca UNICEF 50.000 euro pentru proiecte în domeniul educaţiei şi tineretului în Afganistan

NATO6 hours ago

Primul raport oficial privind apărarea europeană: UE nu deține capabilitățile militare pentru a îndeplini obiectivele autonomiei sale strategice

ROMÂNIA6 hours ago

Ambasadorul României la Madrid, întâlnire cu ministrul spaniol al culturii și sportului. Ambele părți și-au exprimat interesul pentru elaborarea unui Memorandum de Înțelegere între cele două ministere ale culturii

ROMÂNIA6 hours ago

Ministrul de externe Bogdan Aurescu salută adoptarea Declarației Consiliului Guvernator al Comunității Democrațiilor privind rolul și utilizarea tehnologiei în sprijinul guvernanței democratice

ROMÂNIA7 hours ago

COVID-19: Guvernul a semnat 10 contracte de finanțare din fonduri europene, în valoare de 69,7 milioane euro, pentru dotarea spitalelor bucureștene cu aparatură și echipamente de imagistică și ATI

U.E.2 days ago

Președinția Germaniei la Consiliul UE patronează proiectul fotografic ”Faces of Europe”, un tablou despre toleranță și conviețuirea în pace

Marian-Jean Marinescu2 days ago

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Bugetul politicii de transport nu a fost mărit de Parlamentul European, ceea ce este în detrimentul țărilor din Est

ROMÂNIA2 days ago

Președintele Klaus Iohannis: Voi sprijini solicitările pentru fonduri europene pentru a începe reconstrucția Institutului Clinic Fundeni

Marian-Jean Marinescu3 days ago

Marian-Jean Marinescu: Parlamentul European cere o foaie de parcurs privind trecerea de la motoare cu combustie la cele bazate pe resurse nepoluante pentru a proteja producătorii și consumatorii

Gheorghe Falcă3 days ago

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: Administrațiile locale trebuie să acorde prioritate studiilor pentru reabilitarea termică a clădirilor pentru a primi rapid finanțare europeană

ROMÂNIA3 days ago

MFE a organizat prima dezbatere publică privind reforma sistemului de sănătate, care poate atrage investiții de 6 mld. euro

ROMÂNIA4 days ago

Premierul Ludovic Orban: Comisia Europeană a aprobat acordul România-SUA, care permite construcția reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă cu parteneri strategici din Statele Unite și UE

Marian-Jean Marinescu4 days ago

Marian-Jean Marinescu, raportor pentru Cerul Unic European, speră ca finalizarea dosarului „foarte complicat” să soluționeze cele 27 de monopoluri pe controlul traficului aerian din UE

PARLAMENTUL EUROPEAN5 days ago

Eurodeputatul Victor Negrescu recomandă crearea unei echipe ministeriale de experți în atragerea fondurilor europene pentru ca România să valorifice cele 80 mld. EUR pentru redresare

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI5 days ago

Eurodeputatul Victor Negrescu face apel la un consens național pentru a fructifica cele 80 de miliarde de euro alocate României de UE: Dacă pierdem acest moment, pierdem șansa la dezvoltare

Advertisement
Advertisement

Trending