Connect with us

Daniel Buda

Daniel Buda, europarlamentar PNL, PPE, le cere statelor membre să nu suprareglementeze mai mult decât este nevoie la nivel european

Published

on

Daniel Buda, eurodeputat PNL, PPE, îi cere instituției executive să limiteze dreptul statelor membre de a suprareglementa și adăuga condiționalități peste cele europene.

“Transpunerea unitară și la timp a legislației la nivelul întregii Uniuni este absolut necesară astfel încât cetățenii din toate statele membre să beneficieze concomitent de avantajele politicilor UE. Raportul realizat de Comisie a dezvăluit faptul că există în continuare, în majoritatea statelor membre, probleme legate de aplicarea legislației europene. Transpunerea tardivă sau incorectă a acestor norme afectează în mod negativ securitatea juridică și împiedică cetățenii să beneficieze efectiv si in mod egal de pe urma drepturilor care le sunt recunoscute la nivel european”, a declarat Daniel Buda în cadrul intervenției sale în plenul PE.

“Fiecare stat european trebuie să se abţină de la o suprareglementare la nivel naţional deoarece aceasta duce automat la complicaţii administrative care au un impact negativ asupra vieţii cetăţenilor. Mai mult, o legislaţie naţională stufoasă, incoerentă şi des schimbată pune în pericol eficienţa politicilor în diverse domenii cum ar fi Politica de Coeziune şi Politica Agricolă Comună.”

Daniel Buda a precizat că aceasta este o provocare pentru UE: “Asigurarea aplicării la timp şi în mod corect a legislaţiei Uniunii în statele membre rămâne o provocare considerabilă şi permanentă. Trebuie să reţinem că acest lucru contribuie semnificativ la creşterea investiţiilor, creşterea economică, dar şi la crearea locurilor de muncă. Tocmai de aceea, grupul meu politic şi eu personal considerăm că se impune respingerea prin vot a tuturor amendamentelor care combat legitimitatea politicilor europene.”

Daniel Buda

Eurodeputatul Daniel Buda: Comisia pentru dezvoltare regională din PE recomandă crearea unui pact insular pentru definirea unei politici europeane, specifice și adaptate pentru insulele UE

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Comisia pentru dezvoltare regională (REGI) din Parlamentul European recomandă crearea unui pact insular pentru definirea unei politici europeane, specifice și adaptate pentru insulele UE, a transmis eurodeputatul Daniel Buda (PNL, PPE), membru supleant al acestei comisii. 

În cadrul Comisiei pentru Dezvoltare Regională a avut loc o dezbatere pe tema ”Insulele și politica de coeziune: situația actuală și provocările viitoare”.

”Insulele Uniunii Europene au fost crunt lovite de criza Covid-19, afectându-le economiile și așa vulnerabile din cauza insularității și a unor deficiențe structurale permanente. Fiind caracterizate în principal de o <<separare>> fizică de continent, ele au o serie de provocări datorate unor condiții permanente precum, printre altele, dependența de transportul maritim și aerian, puținătatea infrastructurilor, creșterea prețurilor și costurilor. Marea concentrare a piețelor economice insulare în sectoarele primar și terțiar afectează încă și mai mult aceste teritorii”, a subliniat Daniel Buda.

În contextul în care ”sectorul turistic este foarte fragil”, europarlamentarul a subliniat că ”hiperspecializarea tot mai pronunțată a insulelor pe acest domeniu trebuie să fie contrabalansată de dezvoltarea altor activități în sectoarele primar și secundar și de alte activități din domeniul serviciilor ca, de pildă, cele legate de mediul digital.”

Peste această criză se adaugă și cea provocată de ieșirea Regatului Unit din Uniunea Europeană.

”Insulele Uniunii Europene nu au parte întotdeauna de ajutoarele special dedicate prevăzute de tratate. Ca urmare, politica Uniunii Europene ar trebui să se aplece cu mai multă atenție asupra acestor teritorii în cadrul unei politici comune pentru toate teritoriile insulare europene, iar crearea unui pact insular în acest sens ar trebui să fie obiectivul principal pentru dezvoltarea acestora. Astfel, prin intermediul acestui raport, se solicită să se pună în practică o strategie europeană pentru insule, un pact pentru insule. Politicile Uniunii Europene trebuie să țină cont de trăsăturile specifice ale insulelor și ale bazinelor lor maritime, în special printr-o mai bună administrare și colectare a informațiilor statistice și printr-o revizuire a regimului ajutoarelor de stat destinate regiunilor. În sfârșit, prezentul raport îndeamnă la redactarea unui pact insular, după modelul pactului urban, în ideea de a defini o politică comună a Uniunii în chestiunea insulelor”, a conchis Daniel Buda.

Continue Reading

Daniel Buda

Comisia ANIT din Parlamentul European a adoptat compromisul propus de eurodeputatul Daniel Buda care permite continuarea transportului de animale vii către țările terțe

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Comisia privind protecția animalelor în timpul transportului (ANIT) din Parlamentul European a adoptat compromisul propus de eurodeputatul Daniel Buda (PNL, PPE) care permite continuarea de animale vii către țările terțe.

Europarlamentarul a fost responsabil pentru întocmirea rapoartelor cu privire la două proiecte majore referitoare la bunăstarea animalelor în timpul transportului: ”Examinarea presupuselor încălcări a dreptului Uniunii și a administrării defectuoase în aplicarea dreptului Uniunii în ceea ce privește protecția animalelor în timpul transportului în interiorul și în afara Uniunii” și ”Proiectul de recomandare în urma examinării cu privire la protecția animalelor în timpul transportului în interiorul și în afara Uniunii”.

”Bunăstarea animalelor în timpul transportului este în interesul comun al fermierilor, al consumatorilor și al întregului lanț de aprovizionare. După sute de ore de ședințe, peste 1000 de amendamente evaluate pe un teren ostil, de multe ori, fermierilor, într-o comisie dominată eminamente de verzi, care doreau cu înverșunare oprirea transportului, fermierii au obținut o victorie de etapă pentru a se putea bucura mai departe de roadele obținute cu multă trudă în fiecare zi! Deciziile luate în Parlamentul European trebuie să țină cont de realitățile din jurul nostru”, a transmis Daniel Buda.

După 18 luni de anchetă, Comisia ANIT a concluzionat că prevederile UE în acest domeniu nu sunt întotdeauna respectate în statele membre și nu iau pe deplin în considerare diferitele nevoi de transport ale animalelor.

Potrivit unui comunicat al comisiei mai sus amintite, europarlamentarii au colectat informații de la cetățeni și ONG-uri cu privire la încălcări ale bunăstării animalelor în timpul transportului. Printre aceste încălcări se numără lipsa spațiului, a apei sau a hranei, expedierea de animale care nu sunt apte pentru transport, supraaglomerarea, utilizarea de vehicule nepotrivite, transportul în timpul temperaturilor extreme și durata prelungită a călătoriei.

Raportul, care detaliază principalele constatări ale anchetei, a fost adoptat cu 30 de voturi pentru și o abținere.

Pe baza acestor constatări, eurodeputații din Comisia ANIT au aprobat un set de proiecte de recomandări cu 24 de voturi pentru, 1 vot împotrivă și 5 abțineri. Acestea includ un apel către Comisie și țările UE să își intensifice eforturile pentru a respecta bunăstarea animalelor în timpul transportului și să actualizeze normele UE.

Camere de supraveghere, temperatură adecvată și interzicerea transportului de animale foarte tinere

Europarlamentarii doresc instalarea camerelor CCTV pe vehiculele de transport, cu precădere pentru operațiunile de încărcare și descărcare, pentru a proteja operatorii care respectă regulile. De asemenea, ei cer autorităților naționale să aprobe planurile de călătorie a animalelor doar dacă temperatura prognozată este între 5ºC și 30ºC. Noile norme ar trebui să introducă dispozitive de înregistrare a temperaturii, umidității și amoniacului în vehicule.

În același timp, Comisia ANIT îndeamnă Comisia Europeană să stabilească limite e timp de călătorie care să acopere toate speciile și vârstele de animale, precum și o interdicție privind transportul animalelor foarte tinere, cu vârsta sub 35 de zile. Ei consideră că transportul de animale neînțărcate cu vârsta de peste 35 de zile ar trebui evitat și permis doar în cazurile în care călătoria este mai mică de două ore.

Transportul de carne în loc de animale vii

Eurodeputații pledează pentru o tranziție către un sistem mai eficient și mai etic, care să favorizeze transportul de material seminal sau embrioni în detrimentul animalelor de reproducție, precum și transportul de carne în detrimentul animalelor transportate pentru sacrificare. Ei solicită Comisiei să prezinte de urgență, cel târziu până în 2023, un plan de acțiune pentru a sprijini această tranziție, inclusiv o propunere privind un fond specific pentru a minimiza impactul socio-economic al schimbărilor care trebuie făcute.

Comisia ANIT semnalează că nu există niciun sistem de control pentru transportul de animale către țările din afara UE.

Europarlamentarii solicită astfel statelor membre să inspecteze toate transporturile către țările terțe, acordând o atenție specială accesului animalelor la hrană și apă, funcționării dispozitivelor de băut, precum și spațiului pentru animale. Exportul de animale vii ar trebui să fie aprobat numai dacă respectă standardele europene de bunăstare a animalelor.

Comisia de anchetă privind protecția animalelor în timpul transportului, înființată în iunie 2020 pentru a investiga presupusele încălcări ale normelor UE, și-a încheiat joi activitatea.

Plenul reunit al Parlamentului European va discuta ambele documente și va vota asupra recomandărilor în cadrul sesiunii plenare ce va avea loc la Strasbourg în luna ianuarie, 2022.

Continue Reading

Daniel Buda

Comisia ANIT: Daniel Buda, responsabil pentru două proiecte privind bunăstarea animalelor în timpul transportului: Am încredere că vor contribui la identificarea soluțiilor avantajoase pentru fermierii UE

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Eurodeputatul Daniel Buda (PNL, PPE) a subliniat necesitatea ca transportul de animale vii către țările terțe să rămână la îndemâna fermierilor, cu condiția ca normele de bunăstare a animalelor pe timpul transportului să fie respectate.

În ultima reuniune a Comisiei privind protecția animalelor în timpul transportului din Parlamentul European a avut loc un schimb de opinii cu privire la două proiecte al căror raportor este Daniel Buda: ”Examinarea presupuselor încălcări a dreptului Uniunii și a administrării defectuoase în aplicarea dreptului Uniunii în ceea ce privește protecția animalelor în timpul transportului în interiorul și în afara Uniunii” și ”Proiectul de recomandare în urma examinării cu privire la protecția animalelor în timpul transportului în interiorul și în afara Uniunii”.

Cele două proiecte cuprind o serie de recomandări și soluții ce țin de bunăstarea animalelor în timpul transportului, dar care să fie și în avantajul fermierilor.

Așadar, printre subiectele abordate s-au numărat Regulamentul 1/2005, procedurile de autorizare și aprobare a mijloacelor de transport, controalele, colectare și schimbul de date, timpul călătoriilor, temperaturile pe durata transportului, condiția fizică a animalelor pentru a fi transportate, dispoziții specifice pentru transportul pe mare, transportul animalelor vii în țările non-UE.

În prezentarea susținută, eurodeputatul a ținut să le mulțumească colegilor pentru eforturile depuse și a punctat nevoia de a asigura condiții de bunăstare pe toată durata transportului animalelor vii.

”Transportul de animale vii este o temă prezentă în spațiul public care trezește mult interes și acest lucru pe bună dreptate. Discutăm de ființe vii și este normal să avem grijă ce se întâmplă cu aceste ființe pe durata transportului, dar discutăm și de componenta economică. Trebuie să le asigurăm condiții de bunăstare pe durata transportului”, a subliniat europarlamentarul.

Acesta s-a referit și la aspectele economice ale transportului de animale vii, care reprezintă ”o activitate comercială importantă pentru fermierii europeni.”

”Comertul intra UE cu animale vii a avut un impact bugetar 8,6 miliarde de euro în 2018, iar exportul este de aproximativ 1,6 miliarde de euro, implicând actori din toate domeniile economice. Mai mult decât atât, această activitate oferă aproximativ 60.000 de locuri de muncă directe și 300.000 de locuri de muncă indirecte, în special în zonele rurale. Aceste cifre reflectă cât de dificilă este munca noastră pentru că noi trebuie să asigurăm un echilibru pentru a garanta un transport de bună calitate, o bunăstare a animalelor la standardele cele mai înalte și desigur, de a face ceea ce este necesar pentru a nu afecta locurile de muncă ale cetățenilor europeni”, a detaliat Daniel Buda.

În ceea ce privește transportul de animale vii în țările terțe, europarlamentarul a semnalat că, odată ce animalele trec frontiera UE, ”respectarea standardelor de bunăstare a animalelor poate fi dificil de garanta, atât în timpul călătoriei, cât și la sosire.”

Daniel Buda a exlicat că aceste lucru se întâmplă ca urmare a faptului că țările terțe sunt ”obligate să respecte legislația UE”.

La acest aspect se adaugă și ”planificarea necorespunzătoare a călătoriilor în ceea ce privește procedurile administrative, duratele de călătorie nerealiste și lipsa de coordonare cu punctele de frontieră, precum și o sarcină birocratică excesivă poate produce întârzieri.”

”Avem astăzi fermieri în interiorul UE a căror viață depind de exporturile de animale vii în țările terțe. De aceea, subliniez încă o dată necesitatea ca acest tip de comerț să rămână la îndemâna fermierilor UE, cu condiția ca normele de bunăstare a animalelor pe timpul transportului să fie respectate. În acest raport, ne-am propus trecerea la carcase, într-un interval de timp rezonabil, acolo unde se acceptă acest lucru. Știm cu toții că rețelele de abatorizare nu pot să apară de azi pe mâine. Totuși, dezvoltarea rețelei de abatorizare cât mai aproape de poarta fermei ar avea un impact pozitiv, ne-ar permite să ne atingem obiectivele de mediu în ceea ce privește reducerea transportului de animale vii, dar am și crea plus valoare”, a menționat Daniel Buda.

În încheiere, eurodeputatul și-a exprimat ”încrederea că aceste două proiecte reprezintă un instrument eficient ce va fi valorificat de către Comisia Europeană astfel încât să oferim cele mai bune soluții atât în avantajul fermierilor europeni, cât și din punct de vedere al respectării celor mai înalte standarde de bunăstare a animalelor.”

Membrii Comisiei privind protecția animalelor în timpul transportului din Parlamentul European urmează joi să își prezinte prin vot poziția cu privire la cele două proiecte ale eurodeputatului Daniel Buda.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
COMISIA EUROPEANA9 mins ago

Comisia Europeană propune un nou instrument pentru a contracara utilizarea măsurilor economice coercitive de către țările terțe

U.E.13 mins ago

Emmanuel Macron, ultim omagiu pentru Angela Merkel: Mulțumesc pentru că m-ai învățat multe lucruri și m-ai acceptat ca pe un lider tânăr și furtunos

ROMÂNIA27 mins ago

Directorul SRI: Construirea parteneriatelor strategice rămâne piatra de temelie a proiectului european

CONSILIUL EUROPEAN38 mins ago

Klaus Iohannis îl felicită pe Olaf Scholz, noul cancelar al Germaniei: Aștept să cooperăm în Consiliul European și la nivel bilateral

U.E.1 hour ago

Președinții Comisiei Europene și Consiliului European așteaptă cu nerăbdare să colaboreze cu noul cancelar german Olaf Scholz pentru o ”Europă suverană și puternică”

CONSILIUL EUROPEAN2 hours ago

“Înscăunarea” lui Olaf Scholz în fruntea Germaniei schimbă echilibrul puterii în Consiliul European: Socialiștii, cei mai influenți, în timp ce România devine cel mai mare stat UE condus de un lider PPE

INTERNAȚIONAL2 hours ago

Casa Albă intenționează să folosească gazoductul Nord Stream 2 ca „pârghie” pentru a descuraja Moscova să invadeze Ucraina

SUA2 hours ago

UE-SUA lansează un dialog comun privind politica de concurență în domeniul tehnologiei

U.E.2 hours ago

Alegeri prezidențiale Franța: Conservatoarea Valérie Pécresse urcă la 20% din intenţiile de vot în primul tur, la mică distanță de Macron

Marian-Jean Marinescu2 hours ago

Marian-Jean Marinescu, responsabilul PE pentru Cerul Unic European, speră că discuțiile pe acest dosar se vor derula mai bine în timpul președinției franceze a Consiliului UE

SUA2 hours ago

UE-SUA lansează un dialog comun privind politica de concurență în domeniul tehnologiei

ROMÂNIA5 days ago

Premierul Nicolae Ciucă atrage atenția că trebuie elaborată cât mai rapid OUG privind cadrul de implementare a PNRR

ROMÂNIA7 days ago

Klaus Iohannis a decorat cadre medicale, profesori și reprezentați ai societății civile cu prilejul Zilei Naționale a României: O recunoaștere a meritelor oamenilor care aduc cinste țării noastre

MAREA BRITANIE1 week ago

Ziua Națională a României. Ambasadorul Regatului Unit la București: Combaterea problemelor climatice va reprezenta un ”aspect important al cooperării” dintre țările noastre

POLITICĂ1 week ago

Premierul Nicolae Ciucă, îndemn la unitate de Ziua Națională: Marea Unire rămâne cea mai frumoasă pagină din istoria României, o lecție despre coeziune care acum ne este necesară

COMISIA EUROPEANA1 week ago

Ursula von der Leyen salută decizia OMS de a începe negocierile pentru un tratat internațional privind pandemiile: Spiritul de acțiune colectivă, singurul răspuns pentru combaterea pandemiilor

U.E.1 week ago

Charles Michel, la sesiunea specială a Adunării Mondiale a Sănătății pentru un tratat internațional privind pandemiile: Sper că vom face istorie. Abordarea „O singură sănătate” este un „must-have”

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 week ago

Mircea Hava pune la dispoziția oricărei ”comunități care dorește să cunoască și să acceseze fondurile” UE experiența sa de peste 20 de ani ca primar: Banii europeni pot schimba, din temelii, un oraș

ROMÂNIA1 week ago

Varianta Omicron: România trimite un avion Tarom pentru a-și repatria cetățenii blocați în Africa de Sud și se oferă să ajute și alte state UE care nu au reușit acest lucru, în limita capacității aeronavei

ROMÂNIA1 week ago

Premierul Nicolae Ciucă, întâlnire cu ministrul Sănătății: România urmează recomandările ECDC și ale Comisiei Europene. Românii care vin din țări din sudul Africii vor fi carantinați timp de 14 zile

Team2Share

Trending