Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Deputatul Remus Borza: Sănătatea, o gaură neagră a bugetului

Published

on

Deputatul independent Remus Borza transmite Guvernului că trebuie să descentralizeze sistemul public de sănătate, dar mai întâi să îl restructureze. Politicianul atrage atenția și asupra unei alte vulnerabilități a sistemului medical din România, ”dependența de importurile  de medicamente care costă România anual 4 miliarde de euro”.

Mesajul integral transmis redacției de către deputat: 

Toamna se numara bobocii, si deopotriva, motiunile. Am avut motiune pe educatie, pe transporturi, acum pe sanatate. Astept sa vina si una pe administratie. Sunt cele 4 mari sisteme publice, mari consumatoare de resurse, hiperreglementate, centralizate, netransparente, ineficiente si anacronice. Toate partidele traditionale din Romania au guvernat, perioade mai lungi sau mai scurte. Inclusiv cele ce semneaza azi textul motiunii pe sanatate. Si toate nu au facut nimic timp de 28 de ani pentru a debirocratiza, reforma si moderniza aceste sisteme vitale pentru fiecare cetatean in parte. Toti au gestionat clientelar si au politizat excesiv aceste domenii. Evident, din acest punct de vedere, constat multa ipocrizie si demagogie in acest demers.

Pe de alta parte, la fel de adevarat, ca azi principalul vinovat de starea de lucruri din sanatate, transporturi, administratie sau educatie este PSD. Pentru simplu motiv ca azi, PSD are toate parghiile si mijloacele de a restructura si europeniza aceste sisteme. PSD azi are 46% din mandatele de parlamentari, 57 % din mandatele de primari, presedintia a 28 de consilii judetene din 40. Cetatenii i-au dat PSD o majoritate tocmai pentru a reforma statul, institutiile si autoritatile statului precum si marile sisteme publice. Desi poate, nu o face. Si pentru asta nu are nicio scuza.

Dar sa revenim la sanatate. In Romania avem 367 de spitale publice si 183 de spitale private cu un numar total de paturi de 131.600. Anul acesta am alocat pentru sanatate, de la bugetul de stat 38 miliarde de lei, cu 7 miliarde de lei mai mult decat anul trecut. In ultimii 20 de ani, am alocat peste 100 miliarde euro pentru sanatate( !!!). Rezultatul 0. Niciun spital public construit. Ba mai mult, pe mandatul guvernului Boc, am inchis 69 de spitale. Si azi, se moare cu zile in spitalele din Romania. Infectiile nosocomiale sunt o realitate si nu o inventie a presei. Si azi spitalele de stat sunt deficitare in aparatura si tehnica de investigatie medicala, deficitare in personal medical dar excedentare in personal administrativ. Sa nu mai vorbim de criza vaccinurilor care s-a perpetuat in ultimii ani. Romania este tara cu cea mai mare mortalitate infantila din Europa si cu cea mai mare incidenta a bolilor cardiovasculare.

De la an la an, proportional cu cresterea PIB-ului, mai dam niste miliarde in plus la sanatate. Nu asta este solutia. Acest sector trebuie mai intai restructurat si pe urma finantat. Avem 355 000 de salariati in sanatate si asistenta sociala, cam 1/3 din numarul total al bugetarilor. Jumatate dintre ei sunt functionari si personal administrativ, intr-un cuvant plimbatori de hartii si consumatori de resurse. Nu avem nevoie de 367 de spitale de stat. Care este rostul unui spital intr-un orasel de provincie de 5-10 mii de locuitori cata vreme nu are nici medici buni, nici aparatura medicala? Cata vreme pentru orice investigatie mai complexa te trimite la spitalul judetean. Chiar si pentru o banala radiografie, CT, RMN sau EKG. Mai bine avem 40 de spitale noi in fiecare resedinta de judet, care sa corespunda actualelor standarde, fluxuri si circuite medicale, care sa acopere intreaga patologie medicala si sa fie dotate cu aparatura de ultima generatie si cu medici bine pregatiti si bine platiti. Actualele spitale de stat sunt veritabile bombe biologice. Din cauza vechimii lor sunt impregnate pana la nivelul structurii de rezistenta cu virusi si bacili, de unde vine si incidenta foarte mare a deceselor cauzate de infectiile intraspitalicesti. In teritoriu, la nivel de municipii si mari comune, trebuie sa dezvoltam medicina de ambulatoriu. Pentru bolnavii cronici sau acuti, trebuie sa optimizam transportul acestora in timp util prin reteaua SMURD dotata corespunzator cu unitati mobile de prim ajutor si terapie intensiva (ambulante si aeronave) la spitalul judetean, la spitalele din municipiul Bucuresti sau la spitalele din marile centre universitare.

Avem 183 de spitale private. Adevarate centre de excelenta in ceea ce priveste actul medical.Vorbim aici de investitii de peste 3 miliarde de euro. Si ele sunt institutii de utilitate publica. Atunci, de unde vine aceasta discriminare si marginalizare a spitalelor private prin politicile publice promovate de Ministerul Sanatatii si CNAS? Indiferent de complexitatea interventiilor chirurgicale realizate intr-un spital privat (operatii pe creier sau cord) CNAS deconteaza doar 3 000 lei, adica nici a zecea parte din costul operatiei. La spitalele de stat, toate costurile sunt suportate de la buget (personal, dotari, investitii, etc), pe cand la privat, nu se deconteaza nici contravaloarea actului medical. In schimb statul este extrem de generos in decontarea serviciilor medicale prestate cetatenilor romani de clinicile din strainatate. Pe formularul E112, CNAS plateste anual, in medie, 200 milioane de euro clinicilor din Turcia, Austria, Germania sau Franta. E drept oare? Nu ar trebui aplicat si in Romania principiul Bismarkian? Si anume banul urmeaza pacientul.

O alta vulnerabilitate a sistemului medical din Romania, dependenta de importurile de medicamente, care costa Romania in fiecare an, aproape 4 miliarde de euro. Producatorii internationali de medicamente practica in Romania, pentru mai multe molecule, preturi si de 3 ori mai mari decat in alte tari. Acest lucru este posibil pentru ca in Romania nu exista nicio fabrica care sa produca oncologice solide sau injectabile, insulina sau vaccinuri. Am ajuns sa importam medicamente pana si din Ungaria, in jur de 400 milioane euro anual. Romania are traditie in productia de medicamente. Dar azi mai avem o singura fabrica de stat, Antibiotice Iasi. Sa nu uitam ca suntem inventatorii insulinei (Nicolae Paulescu) sau a penicilinei (Victor Babes) si cu toate astea nu avem capacitati adecvate de productie. Aceasta trebuie sa fie o alta prioritate a Guvernului, finantarea din surse proprii sau printr-un parteneriat public privat de capacitati noi de productie de medicamente care sa elimine sau macar sa diminueze dependenta de importuri.

Guvernul trebuie sa reformeze, sa dereglementeze si sa descentralizeze sistemul public de sanatate. Dar mai intai, trebuie sa-l restructureze. In egala masura, trebuie promovat un management profesionist, responsabil, vizionar si asumat la nivelul Ministerului Sanatatii, a CNAS si a spitalelor publice.

 

 

.

COMUNICATE DE PRESĂ

Parteneriat TAROM-Blue Air. Care sunt noile servicii pentru pasagerii care aleg să zboare cu cele două companii aeriene românești

Published

on

Operatorii aerieni TAROM și Blue Air au semnat două parteneriate privind protecția pasagerilor în caz de întârzieri și eliminarea formalităților de check-in a bagajelor de cală pentru zborurile cu escală operate de ambele companii, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Primul parteneriat între TAROM și Blue Air face referire la protecția pasagerilor în caz de întârziere a cursei.

Astfel, pe rutele comune și în limita locurilor disponibile la bord, fiecare companie se angajează să accepte biletele de călătorie ale pasagerilor partenerului și transportul acestora la destinația aleasă. Acest acord are la bază rezoluția IATA 735 attachment A, B, C. Parteneriatul transmite un mesaj suplimentar de siguranță către toți pasagerii Blue Air și TAROM, în cazul unor întârzieri neprevăzute.

Totodată, cele două companii vor pune în aplicare și acordul ”Through check-in”, prin care se asigură o experiență fluentă de călătorie. Astfel, cu un singur bilet de călătorie, pasagerii vor beneficia de transferul automat al bagajelor de cală, fără a mai fi necesare alte formalități suplimentare. Acest acord se bazează pe rezoluția IATA 780 Attachment A, Article 3.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb: Salut aprobarea de către Comisia Europeană a proiectului pentru construcția liniei de metrou M6 București – Aeroportul Henri Coandă

Published

on

Ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb a salutat miercuri aprobarea de către Comisia Europeană a finanțării Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Aeroportul Henri Coandă, după ce comisarul Corina Crețu a aprobat acordarea de fonduri europene de peste jumătate miliard de euro pentru construcția magistralei de metrou până la Aeroportul Otopeni.

”Salut aprobarea de către Comisia Europeană a proiectului pentru construcția liniei de metrou M6 București – Aeroportul Henri Coandă, atât de așteptat de bucureșteni. Este încununarea unei munci de peste 2 ani a colegilor mei care gestionează Programul Operațional Infrastructură Mare, a experților Metrorex și Ministerului Transporturilor, precum și a partenerilor noștri de la Comisia Europeană, cărora le mulțumesc. Așteptăm de la Metrorex demararea lucrărilor pentru acest proiect de mare importanță pentru creșterea mobilității la nivelul municipiului București și județului Ilfov. Magistrala 6 de metrou este un prim pas pentru dezvoltarea infrastructurii Aeroportului Henri Coandă”, a declarat Plumb, potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Proiectul, în valoare totală de 1,391 miliarde euro (inclusiv TVA), vizează lucrările aferente secțiunii dintre stațiile 1 Mai și Aeroportul Henri Coandă, în lungime de 14,2 km. Vor fi finanțate, de asemenea, lucrările pentru 12 stații de metrou și 12 trenuri de călători.

Finanțarea aprobată din Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 este de 608,97 milioane euro (fără TVA).

Contribuția Comisiei Europene, prin Fondul de Coeziune, reprezintă 517,63 milioane euro.

 

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Cu TAROM ,,LOVE is in the air”. Călătorii în Atena, Istanbul sau Roma, cu numai 99 de euro

Published

on

Ia-ți jumătatea mai bună și oferă-i o călătorie romantică în Atena, Istanbul sau Roma, cu numai 99 de euro!. Oferta  durează trei zile.

În perioada 12 Februarie-15 Februarie 2019 Compania Tarom oferă bilete de avion reduse:

  • Pentru doar 99 Euro, dus-întors, cu toate taxele incluse, pentru bilete achiziţionate între Bucureşti şi Atena, Istanbul, Roma;
  • Pentru doar 119 Euro, dus-întors, cu toate taxele incluse, pentru bilete achiziţionate între Bucureşti şi Budapesta, Munchen, Sofia, Praga, Belgrad, Chisinau, Frankfurt, Tel Aviv;
  • Pentru doar 139 Euro, dus-întors, cu toate taxele incluse, pentru bilete achiziţionate între Bucureşti şi Amman, Beirut, Stockholm, Barcelona, Londra, Nice, Madrid;

Pentru o rezervare rapidă click pe următorul link: https://www.tarom.ro/dragostea-e-nepretuita-doar-biletele-sunt-la-reducere

Toţi pasagerii beneficiază gratuit de transport al bagajului de cală, catering la bord, respectiv check-in.

Biletele pot fi achiziţionate în perioada 12 Februarie-15 Februarie 2019 şi sunt disponibile pentru vânzare atât pe site-ul www.tarom.ro, cât şi prin agenţiile proprii şi cele autorizate din ţară şi de peste hotare.

Oferta este valabilă pentru cursele externe, dinspre şi înspre România, operate TAROM în perioada 01 martie 2019 – 31 martie 2019 (data ultimului retur), este supusă unor termene şi condiţii speciale, iar locurile la aceste tarife sunt limitate.

Continue Reading

Facebook

Advertisement

Trending