Connect with us

PPE

Donald Tusk va renunța la șefia PPE pentru a se implica „100% în problemele poloneze”. Discuțiile privind succesorul său vor începe în toamnă

Published

on

© Donald Tusk - Facebook

Fostul președinte al Consiliului European, Donald Tusk, a anunțat duminică, la Varșovia, că se va retrage de la prezidarea Partidului Popular European (PPE) pentru a se dedica complet politicii interne, după revenirea sa în fruntea Platformei Civice (PO), partidul liberal pe care l-a fondat și care l-a propulsat în fruntea guvernului Poloniei, relatează Reuters, preluat de Agerpres.

Plecarea sa de la vârful PPE nu este obligatorie, însă fostul premier polonez preferă să se concentreze pe revenirea în politica internă.

„Desigur, oficial eu pot fi şeful partidului… şi al Partidului Popular European, ce reuneşte numeroase partide europene. Dar aşa cum am spus, intenţia mea este de a fi implicat 100%, nu 90% sau 80%, în problemele poloneze, aşadar mi-am informat deja partenerii, premierii şi preşedinţii din Partidul Popular European, că am luat decizia de a reveni în politica poloneză”, a explicat Donald Tusk.

Acesta a mai precizat că discuțiile pentru alegerea succesorului său în poziția de președinte al PPE vor fi demarate în toamna acestui an. 

Unul dintre cei mai de succes politicieni polonezi și cofondator al Platformei Civice, Tusk, în vârstă de 64 de ani, a fost prim-ministru în perioada 2007-2014. După ce a părăsit politica poloneză, a devenit președinte al Consiliului European înainte de a deveni șeful Partidului Popular European, cel mai mare bloc din Parlamentul European.

Donald Tusk a reluat președinția PO sâmbătă, după demisia fostului lider Borys Budka, care a insistat pe reîntoarcerea veteranului politicii europene în fruntea principalei formațiuni din opoziție. În calitate de lider al PO, Tusk a declarat că principalul său scop este înfrângerea partidului naționalist Lege și Justiție (PiS) aflat la putere.

Platforma Civică (PO) speră că revenirea sa va întineri un partid care se află în declin de mai mulți ani din cauza unei serii de înfrângeri suferite în fața Partidului Lege și Justiție al președintelui Jarosław Kaczyński, dușmanul înverșunat al partidului.

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Daniel Buda

Parlamentul European a adoptat cu largă majoritate rapoartele lui Daniel Buda prin care este asigurată bunăstarea animalelor în timpul transportului, protejând în același timp interesele fermierilor

Published

on

© European Union 2022 - Source : EP

Parlamentul European a votat cu largă majoritate cele două proiecte privind bunăstarea animalelor, pentru care eurodeputatul Daniel Buda (PNL, PPE) a fost responsabil, în calitate de raportor, în Comisia privind protecția animalelor în timpul transportului (ANIT) din Parlamentul European.

În fiecare an, milioane de animale vii sunt transportate pe cale rutieră, maritimă, feroviară și aeriană în interiorul și în afara UE pentru sacrificare, îngrășare sau reproducere. Bunăstarea lor în timpul acestor călătorii ar trebui să fie asigurată prin norme speciale ale UE, în vigoare din 2005. Cu toate acestea, s-a dovedit că aceste norme nu sunt aplicate corespunzător.

”Bunăstarea animalelor în timpul transportului nu este negociabilă și trebuie respectată până când animalele ajung la destinația finală. Transportul animalelor vii trebuie să continue, atât în statele membre, cât și în țările terțe, respectând în același mod cele mai înalte standarde de bunăstare a animalelor. Aceste aspecte sunt importante pentru economia UE și pentru supraviețuirea financiară a fermierilor noștri. După 18 luni de muncă continuă, alături de colegii mei din Comisia de anchetă privind protecția animalelor în timpul transportului, am livrat două instrumente relevante pentru Comisia Europeană prin care se asigură standarde înalte de bunăstare a animalelor pe durata transportului, dar și protejarea intereselor fermierilor. Nu a fost o muncă deloc ușoară, având în vedere pozițiile diverse manifestate în cadrul Comisiei ANIT cu privire la transportul de animale vii, însă am ajuns la un rezultat echilibrat, în favoarea fermierilor, dar și în favoarea consumatorilor, având la bază respectarea normelor privind bunăstarea animalelor”, a declarat Daniel Buda, vicepreședintele Comisiei pentru agricultură și dezvoltare rurală (AGRI) din Parlamentul European.

De asemenea, Daniel Buda și-a exprimat încrederea că ”aceste două proiecte reprezintă un instrument eficient ce va fi valorificat de către Comisia Europeană astfel încât să oferim cele mai bune soluții atât în avantajul fermierilor europeni, cât și din punct de vedere al respectării celor mai înalte standarde de bunăstare a animalelor.”

Comisia de anchetă a Parlamentului, instituită în iunie 2020 pentru a investiga presupusele încălcări ale normelor UE privind transportul animalelor, a concluzionat în luna decembrie că dispozițiile UE în acest domeniu nu sunt întotdeauna respectate în statele membre și nu iau pe deplin în considerare diferitele nevoi ale animalelor.

Printre cele mai evidente încălcări se numără lipsa spațiului superior, a apei sau a aprovizionării cu alimente pentru animalele transportate, faptul că animalele sunt transportate atunci când nu sunt apte pentru transport și supraaglomerarea. Sunt utilizate vehicule necorespunzătoare, iar transportul are loc uneori la temperaturi extreme și pe durate de călătorie prelungite.

Pentru a remedia situația, eurodeputații au adoptat joi recomandări, cu 557 de voturi pentru, 55 împotrivă și 78 abțineri, după 18 luni de informare.

Potrivit unui comunicat al Parlamentului European, ei invită Comisia și țările UE să își intensifice eforturile pentru a respecta bunăstarea animalelor în timpul transportului, pentru a actualiza normele UE și pentru a numi un comisar UE responsabil cu bunăstarea animalelor.

Limitarea duratei călătoriei și asigurarea unui confort adecvat

Durata călătoriei animalelor domestice destinate sacrificării nu ar trebui să depășească opt ore, solicită deputații, iar animalele gestante aflate în ultima treime a perioadei de gestație nu ar trebui transportate mai mult de patru ore. Vițeii neînțărcați cu vârsta mai mică de patru săptămâni nu ar trebui transportați decât de către fermieri și pe o distanță mai mică de 50 km.

Deputații doresc camere CCTV pe vehiculele de transport, în special pentru încărcare și descărcare. Autoritățile naționale ar trebui să aprobe planurile de călătorie numai dacă se preconizează că temperatura va fi cuprinsă între 5°C și 30°C. Ar trebui înregistrate nivelurile de temperatură, umiditate și amoniac din vehicule, adaugă eurodeputații.

Întreruperea exportului de animale vii

Nu există un sistem de control, avertizează eurodeputații, care să verifice transportul animalelor către țări din afara UE. Aceștia solicită ca statele membre să inspecteze toate transporturile către țări din afara UE, pentru a se asigura că animalele sunt hrănite și hidratate, că dispozitivele de adăpare funcționează în mod corespunzător și că au suficient loc și spațiu superior. Exportul de animale vii ar trebui să fie autorizat numai dacă respectă standardele europene în materie de bunăstare a animalelor

Transportul cărnii în locul animalelor vii

Eurodeputații pledează pentru o tranziție către un sistem mai eficient și etic, care să favorizeze transportul de material seminal sau de embrioni în locul animalelor de reproducție, precum și al carcaselor și cărnii în locul animalelor transportate în vederea sacrificării. Aceștia solicită Comisiei să prezinte de urgență, până cel târziu în 2023, un plan de acțiune pentru a sprijini această tranziție, inclusiv o propunere privind un fond specific pentru a reduce la minimum impactul socioeconomic al modificărilor care trebuie efectuate.

Continue Reading

Gheorghe Falcă

Gheorghe Falcă: Am votat în Parlamentul European pentru o mai bună protejarea a animalelor în timpul transportului

Published

on

Europarlamentarul Gheorghe Falcă (PNL, PPE), a votat în sesiunea plenară a Parlamentului European pentru „o mai bună protejarea a animalelor în timpul transportului.”

„În iunie 2020 a fost înființată o Comisie de anchetă a Parlamentului privind protecția animalelor în timpul transportului. S-a constatat că normele UE nu sunt întotdeauna respectate în statele membre și nu sunt luate în considerare pe deplin nevoile diferite de transport ale animalelor. Bunăstarea adecvată a animalelor în timpul transportului este în interesul comun al fermierilor, al consumatorilor și al întregului lanț de aprovizionare. Deciziile luate în Parlamentul European trebuie să țină cont de realitățile din jurul nostru, iar transportul de animale vii este o ramură importantă a economiei UE și de asemenea este deosebit de important pentru supraviețuirea financiară a fermierilor noștri. Transportul animalelor vii atât în Uniunea Europeană, cât și în țările terțe trebuie să continue, respectând, desigur, legislația și îmbunătățind standardele de bunăstare”, a subliniat europarlamentarul Gheorghe Falcă în comunicatul oficial remis CaleaEuropeană.ro.

În plus, deputații europeni au îndemnat Comisia și statele membre „să instaleze camere de televiziune cu circuit închis, precum și dispozitive de înregistrare a temperaturii, umidității și amoniacului pe vehiculele care transportă animale vii”.

„Parlamentul European a invitat Comisia să prezinte un plan de acțiune care ar trebui să includă o propunere privind un fond specific pentru tranziția de la transportul de animale la transportul carcaselor și al cărnii în locul animalelor destinate sacrificării. Durata călătoriei ar trebui adaptată vârstei și speciilor de animale, în timp ce exporturile de animale vii ar trebui aprobate numai dacă standardele europene privind bunăstarea animalelor se aplică până la destinația finală”, a mai transmis europarlamentarul Gheorghe Falcă.

În fiecare an, milioane de animale vii sunt transportate pe cale rutieră, maritimă, feroviară și aeriană în interiorul și în afara UE pentru sacrificare, îngrășare sau reproducere. Bunăstarea lor în timpul acestor călătorii ar trebui să fie asigurată prin norme speciale ale UE, în vigoare din 2005; cu toate acestea, s-a dovedit că aceste norme nu sunt aplicate corespunzător.

Comisia de anchetă a Parlamentului, instituită în iunie 2020 pentru a investiga presupusele încălcări ale normelor UE privind transportul animalelor, a concluzionat că dispozițiile UE în acest domeniu nu sunt întotdeauna respectate în statele membre și nu iau pe deplin în considerare diferitele nevoi ale animalelor. Printre cele mai evidente încălcări se numără lipsa spațiului superior, a apei sau a aprovizionării cu alimente pentru animalele transportate, faptul că animalele sunt transportate atunci când nu sunt apte pentru transport și supraaglomerarea. Sunt utilizate vehicule necorespunzătoare, iar transportul are loc uneori la temperaturi extreme și pe durate de călătorie prelungite.

Pentru a remedia situația, eurodeputații au adoptat joi recomandări, cu 557 de voturi pentru, 55 împotrivă și 78 abțineri. Ei invită Comisia și țările UE să își intensifice eforturile pentru a respecta bunăstarea animalelor în timpul transportului, pentru a actualiza normele UE și pentru a numi un comisar UE responsabil cu bunăstarea animalelor.

Continue Reading

Eugen Tomac

Eugen Tomac denunță șantajul practicat de Rusia: Războiul gazelor este pedeapsa Moscovei pentru drumul european pe care românii din R. Moldova l-au ales

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Europarlamentarul Eugen Tomac (PMP, PPE) a denunțat joi șantajul pe care îl practică Rusia, după ce Gazprom a amenințat cu sistarea gazelor naturale către Republica Moldova și a subliniat că este “esențial” ca România să fie alături de autoritățile de la Chișinău și de cetățeni.

“Rusia atacă pe toate fronturile. Republica Moldova a fost nevoită să instituie astăzi stare de urgență în sectorul energetic după noua ofensivă a Gazprom care amenință cu sistarea gazelor naturale către R. Moldova. Bineînțeles, cei care au de suferit sunt în primul rând cetățenii”, a scris Tomac, pe Facebook.

Potrivit acestuia, șantajul pe care îl practică Federația Rusă este “de-a dreptul revoltător”. Eurodeputatul consideră că “este evident că războiul gazelor este pedeapsa Moscovei pentru drumul european pe care românii din R. Moldova l-au ales”.

El a îndemnat autoritățile de la București să sprijine în continuare Republica Moldova, la o zi distanță după ce Guvernul a aprobat memorandumul în baza căruia România va putea acorda în continuare asistenţă tehnică şi financiară către Republica Moldova în mai multe domenii, pentru a-i sprijini parcursul european.

“România a acordat deja un sprijin financiar nerambursabil de 100 de milioane de euro R. Moldova. Bineînțeles, asta nu rezolvă problema de fond, însă este esențial să fim alături de autoritățile de la Chișinău și de cetățenii care au de suferit mereu de pe urma loviturilor Rusiei”, a continuat eurodeputatul PMP.

De altfel, premierii Nicolae Ciucă și Natalia Gavrilița au discutat joi la telefon, în contextul acestei crize, despre posibilitatea asigurării cantităților necesare de păcură Republicii Moldova, urmând ca România să primească și o solicitare în acest sens, care să fie analizată în scurt timp.

“Uniunea Europeană, o spun de ani buni, trebuie să reacționeze cu mult mai multă fermitate, cu măsuri mult mai dure împotriva Federației Ruse și a metodelor staliniste pe care continuă să le practice”, a conchis Eugen Tomac.

Continue Reading

Facebook

NATO5 hours ago

Bogdan Aurescu a discutat cu consilierul pentru securitate națională al lui Joe Biden după ce liderul SUA a anunțat că va “crește prezența trupelor în Polonia și România” dacă Rusia atacă Ucraina

PARLAMENTUL EUROPEAN6 hours ago

Un spațiu online mai sigur: Deputații europeni dau undă verde deschiderii negocierilor cu statele membre pentru Actul legislativ privind serviciile digitale

INTERNAȚIONAL6 hours ago

“Rusia nu are forța Occidentului unit”: SUA impun sancțiuni împotriva a patru agenți ruși după o reuniune a miniștrilor de externe american, german, francez și britanic

Daniel Buda6 hours ago

Parlamentul European a adoptat cu largă majoritate rapoartele lui Daniel Buda prin care este asigurată bunăstarea animalelor în timpul transportului, protejând în același timp interesele fermierilor

U.E.6 hours ago

UE și Canada, consultări privind securitatea europeană: Reiterăm apelul nostru către Rusia de a detensiona situația de la granița cu Ucraina

Gheorghe Falcă6 hours ago

Gheorghe Falcă: Am votat în Parlamentul European pentru o mai bună protejarea a animalelor în timpul transportului

U.E.7 hours ago

Șeful diplomației europene precizează că UE nu va înainta propriile propuneri de securitate Rusiei

CONSILIUL UE7 hours ago

Marcel Ciolacu, întâlnire cu ambasadoarea Franței: Să facem din aderarea României la Spațiul Schengen o prioritate a președinției franceze a Consiliului UE

REPUBLICA MOLDOVA7 hours ago

Premierul Nicolae Ciucă a discutat cu omologul Natalia Gavrilița despre posibilitatea asigurării cantităților necesare de păcură Republicii Moldova

Eugen Tomac7 hours ago

Eugen Tomac denunță șantajul practicat de Rusia: Războiul gazelor este pedeapsa Moscovei pentru drumul european pe care românii din R. Moldova l-au ales

Daniel Buda6 hours ago

Parlamentul European a adoptat cu largă majoritate rapoartele lui Daniel Buda prin care este asigurată bunăstarea animalelor în timpul transportului, protejând în același timp interesele fermierilor

COMISIA EUROPEANA9 hours ago

Ursula von der Leyen, la Forumul Economic Mondial: Vom propune o Lege Europeană privind Cipurile în februarie

PARLAMENTUL EUROPEAN1 day ago

Liderul Renew Europe îndeamnă președinția franceză la Consiliul UE să fie foarte „îndrăzneață” în ceea ce privește sprijinirea tinerilor și egalitatea de gen

CONSILIUL UE1 day ago

De la pupitrul democrației europene, Emmanuel Macron pledează pentru o perspectivă clară de aderare la UE pentru țările din Balcanii de Vest, regiune ”aflată în inima continentului european”

CONSILIUL EUROPEAN1 day ago

Emmanuel Macron promite că Parlamentul European va dobândi drept de inițiativă legislativă și cere apărarea statului de drept, al cărui sfârșit ar însemna o întoarcere la regimuri autoritare și la bâlbâiala istoriei

U.E.1 day ago

Emmanuel Macron subliniază urgența abordării schimbărilor climatice pentru ca UE să poată asigura progresul economic promis

CONSILIUL EUROPEAN1 day ago

Emmanuel Macron cere o propunere comună europeană împreună cu NATO pentru “o nouă ordine de securitate” care “să fie negociată cu Rusia”

CONSILIUL UE1 day ago

Emmanuel Macron face apel la fermitate din partea UE în relația cu Regatul Unit: Pentru a rămâne prieteni, acordurile încheiate trebuie respectate

U.E.1 day ago

Emmanuel Macron: Provocarea UE este de a construi o piață unică digitală care să genereze inițiative emblematice și campioni europeni

CONSILIUL EUROPEAN1 day ago

Emmanuel Macron vrea o “doctrină europeană de securitate complementară cu NATO” pentru ca Europa să nu depindă de alegerile celorlalte mari puteri

Advertisement

Team2Share

Trending