Connect with us

ROMÂNIA

Emil Boc, primarul orașului Cluj-Napoca, la conferința ”SuperTeach”: ”Lumea este deja digitală, dar sistemele noastre de educație încă nu”

Published

on

© Emil Boc/ Facebook

Primarul Municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc,  a participat, astăzi, 2 noiembrie la deschiderea celei de a 17-a ediții a conferinței ”SuperTeach”.

Cu acest prilej, Emil Boc a subliniat faptul că sistemul românesc de educație nu este încă digitalizat precum este întreaga lume deja: ”Lumea este deja digitală, la fel ca și copiii noștri, dar sistemele noastre de educație încă nu”.

Totodată, edilul liberal a făcut referire la informația punctată de Comisarul European pentru Economie digitală și societate digitală, Mariya Gabriel cu privire la această temă: „43% din populația Uniunii Europene are un nivel scăzut de educație digitală, iar 17% este complet lipsită de competențe digitale – ceea ce duce la un risc serios de excluziune.

Potrivit edilului, profesorii ar trebui să aibă parte de susținere pentru a-și îmbunătăți competențele digitale: ”După cum indică studiile, eforturilor noastre ar trebui să se concentreze asupra profesorilor, care sunt dornici să își îmbunătățească competențele digitale și să folosească tehnologia în sprijinul activităților lor.”

”Dacă reușim să îmbunătățim capacitatea digitală și încrederea în sine a profesorilor în acest domeniu, acest lucru îi va ajuta să transmită tinerilor competențele digitale de care au nevoie atât pentru viața profesională cât și pentru participarea la viața societății.”, a transmis acesta.

Emil Boc subliniază că la Cluj-Napoca, investiția în educație rămâne o prioritate: 20% din impozitele și taxele locale se alocă în fiecare an sistemului educațional: atât pentru dotarea unităților de învățământ preuniversitar cu logistica necesară, cât și pentru finanțarea complementară a activității educaționale.

Conferința SuperTeach este inițiat și organizat de Romanian Business Leaders, Grupul Educativa și Institutul Dezvoltării Personale, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca.

Diana Zaim este foto jurnalist, premiată în cadrul #România@10EU, concurs de fotografie organizat cu ocazia a 10 ani de la aderarea la Uniunea Europeană. Studentă la secția germano-portugheză în cadrul Universității din București și pasionată de promovarea valorilor europene, Diana este parte a comunității Model European Union, cea mai amplă simulare la nivel european a procesului decizional din cadrul Uniunii Europene.

ROMÂNIA

”România educată”. Președintele Klaus Iohannis lansează patru teme de politică publică pentru reformarea sistemului de educație: Lipsa unei educaţii de calitate devine o ameninţare pentru dezvoltarea României pe termen lung

Published

on

Președintele Klaus Iohannis a atras luni atenția că lipsa unei educații de calitate devine o amenințare pentru dezvoltarea României pe termen lung, semnalând că sunt necesare noi abordări în selecția și formarea cadrelor didactice, precum și în transformarea managementului școlar, informează Digi24.

Șeful statului a propus patru documente de politică publică pentru reformarea sistemului de educație românesc, elaborate de către experții Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

Proiectul <<România Educată>> avansează şi intră de astăzi într-o nouă etapă. (…) Cele patru domenii acoperite în aceste documente, respectiv cariera didactică, managementul şcolar, echitatea şi educaţia timpurie, sunt cruciale pentru transformarea în bine a învăţământului din România. Rezultatele PISA, publicate în urmă cu mai puţin de două luni, reprezintă unul dintre argumentele de netăgăduit pentru urgenţa soluţiilor rapide şi temeinice. Lipsa unei educaţii de calitate, care să fie accesibilă pentru toţi copiii din ţara noastră, devine o ameninţare pentru dezvoltarea României pe termen lung”, a spus şeful statului la conferinţa ”România Educată – politici publice şi coordonarea surselor de finanţare”, organizată la Palatul Cotroceni, potrivit Agerpres.

Acesta a subliniat că managementul școlar, cariera didactică, echitatea și educația timpurie sunt cruciale pentru ”transformarea în bine” a învățământului din România.

”Avem nevoie de noi abordări în selecţia şi formarea cadrelor didactice, dar şi în transformarea managementului şcolar din muncă de administraţie în leadership şi iniţiativă. În egală măsură, este esenţială o reducere a inechităţii încă din primii ani petrecuţi de copii în grădiniţele şi şcolile din România. În acelaşi timp, trebuie să acceptăm că nu avem la dispoziţie resurse financiare nelimitate. Nu putem rezolva toate problemele din educaţie peste noapte, indiferent cât de mult ne-am dori acest lucru”, a afirmat președintele României.

Totodată, şeful statului a evidenţiat nevoia unei economii bazate pe cunoaştere.

”Nu putem, în epoca inteligenţei artificiale, să avem o problemă endemică de analfabetism funcţional în rândul populaţiei noastre. Şi nici nu putem, în contextul unei îmbătrâniri şi aşa pronunţate a populaţiei, să lăsăm sute de mii de tineri nepregătiţi pentru rigorile unei economii globalizate şi aflate în schimbare continuă, dar şi ale unei societăţi care, dacă nu se va dezvolta sustenabil, va înceta pur şi simplu să mai existe în forma actuală”, a adăugat Iohannis.

Șeful statului a semnalat că eforturile de îmbunătățire a calității educației vor trebui să fie orientate cu precădere către sectoarele care au fost neglijate în trecut sau care au potențialul de a produce beneficii indirecte și în alte zone din educație.

”Eforturile de a dezvolta un management şcolar de calitate şi de a forma cadre didactice cât mai bine pregătite trebuie să ţină cont şi de nevoile specifice acestei forme de educaţie, adesea tratată ca o rudă săracă a filierei teoretice”, a spus el, indicând că o altă ”hibă” a învăţământului românesc este lipsa sectorului educaţional dedicat meseriilor cu nivel înalt de calificare.

Șeful statutul a mai punctat nevoia ca stabilirea și adoptarea priorităților pentru educație să se concretizeze.

”Este esenţial ca stabilirea şi adoptarea priorităţilor pentru viitorul educaţiei să nu rămână doar pe hârtie, iar acest lucru se poate asigura prin alinierea criteriilor de acordare a fondurilor din diferitele surse de finanţare cu rezultatele proiectului <<România Educată>>. Urmarea firească a acordului social trebuie să fie un angajament politic, care se măsoară şi prin modul în care investim banii pentru ca fiecare copil din România să aibă acces la educaţie incluzivă de calitate”, a conchis Iohannis.

Continue Reading

INTERNAȚIONAL

Reacția României la planul de pace în Orientul Mijlociu, lansat de președintele SUA Donald Trump: Susținem soluția ”cu două state pentru a asigura pacea şi securitatea durabile”

Published

on

România a reacționat miercuri la planul de pace în Orientul Mijlociu, lansat de președintele american Donald Trump și prim-ministrul israelian Benjamin Netanyahu la Casa Albă, informează Digi24.

Astfel, prin vocea ministrului de externe Bogdan Aurescu, ”România a luat notă de planul american și îl analizează”.

Țara noastră susţine ”soluţia cu două state pentru a asigura pacea şi securitatea durabile” și ”va lua parte la dialogul din interiorul Uniunii Europene şi să promoveze eforturile diplomatice cu toate părțile relevante”.

O reacție a venit și din partea Uniunii Europene, care și-a reafirmat angajamentul său ”ferm” în favoarea ”unei soluții negociate și viabile cu două state”.

UE ”va studia şi evalua propunerile avansate”, a dat asigurări Înaltul Reprezentant al UE pentru Afaceri Externe și Politică de Securitate, Josep Borrell, într-o declaraţie făcută în numele celor 28 de ţări membre. Va face însă acest lucru pe baza a aceea ce deja a exprimat, a precizat el, lansând un apel la ”relansarea eforturilor de care este urgent nevoie” în vederea soluţiei negociate.

În declarația amintită se semnalează ”aspirațiile legitime ale plaestinienilor, cât și ale israelienilor, respectând toate rezoluțiile ONU pertinente și acordurile internaționale” de care trebuie să ținem ”cont”.

O reacție a venit și din partea Națiunilor Unite, care au precizat că poziția ONU ”legată de soluţia cu două state a fost definită de-a lungul anilor prin rezoluţii pertinente ale Consiliului de Securitate şi Adunării Generale de care trebuie să ţină cont secretariatul general” al ONU, a precizat într-un comunicat Stéphane Dujarric, purtătorul de cuvânt al organizației.

Președintele american Donald Trump a propus marți ”o soluție realistă cu două state” pentru soluționarea conflictului israeliano-palestinian, care condiționează totuși nașterea unui stat palestinian de ”respingerea clară a terorismului”, precizează că Ierusalimul va rămâne ”capitala indivizibilă a Israelului” și acordă Israelului numeroase garanții, printre care și suveranitate asupra Văii Iordanului.

Câtea minute mai târziu, ambasadorul Statelor Unite în Israel a fost și mai explicit, precizând că statul evreu poate anexa coloniile sale ”fără să mai aștepte”.

Continue Reading

ROMÂNIA

Ministrul apărării naționale Nicolae Ciucă a stabilit în Portugalia etapele achiziționării următoarelor cinci aeronave F-16

Published

on

© Ministerul Apărării Naționale

Ministrul apărării naţionale, Nicolae-Ionel Ciucă, aflat în vizită oficială în Portugalia, în perioada 26-28 ianuarie, la invitaţia omologului său, João Gomes Cravinho, a stabilit principalele etape pentru consolidarea escadrilei de aeronave multirol F-16 din dotarea Forţelor Aeriene Române, potrivit unui comunicat

Astfel, alături de cele 12 aeronave aflate deja în dotarea Armatei României, aviaţia militară va mai achiziţiona, din Portugalia, încă cinci aeronave multirol, modernizate şi adaptate la cerinţele contractuale.

© Ministerul Apărării Naționale

„Această vizită completează demersurile demarate cu mai mulţi ani în urmă, când România a decis să-şi creeze o capabilitate de luptă aeriană pe platforma F-16. Este practic un demers în trei, pentru că sunt implicate cele două ţări, România-Portugalia, dar şi SUA, prin compania Lockheed Martin, care a mijlocit tot ceea ce înseamnă partea de modernizare şi actualizare a avioanelor F-16 pe care le-am achiziţionat de la Forţele Aeriene Portugheze”, a declarat ministrul Ciucă.

Totodată, achiziția acestor aeronave va oferi industriei naționale de apărare oportunitatea de a crea și dezvolta capabilitatea de întreținere și reparație a acestor platforme în România, iar pe timpul vizitei la Centrul de mentenanţă aeronautică (OGMA) din Portugalia, ministrul Ciucă a analizat, alături de omologul său, posibilitatea de a se realiza, prin continuarea colaborării cu partea portugheză şi cu implicarea nemijlocită a companiei Lockheed Martin, transferul tehnologic în beneficiul industriei naționale de apărare.

Agenda vizitei din Portugalia a reprezentat, de asemenea, o oportunitate pentru cei doi demnitari de a identifica noi domenii de cooperare, atât în cadrul unor proiecte comune, cât şi în ceea ce priveşte participarea la misuni NATO sau obiective comune în cadrul Politicii de Securitate şi Apărare Comună a Uniunii Europene. De asemenea, cei doi demnitari au abordat și subiecte referitoare la colaborarea în domeniul învăţământului militar și al exerciţiilor militare bilaterale şi multinaţionale.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending