Connect with us

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputații Alianței 2020 USR PLUS au fost desemnați membri în 13 delegații interparlamentare, care vor menține dialogul între Parlamentul European și statele din întreaga lume

Published

on

© Vlad Botoș Facebook

Eurodeputații Alianței 2020 USR PLUS au fost desemnați ieri, 17 iulie, membri în 13 delegații interparlamentare. Aceste delegații au rolul de a menține dialogul între  Parlamentul European și statele sau organizațiile din întreaga lume, se arată în postarea de pe pagina de Facebook a Alianței 2020 USR PLUS.

SUA: Nicu Ștefănuță și Dragoș Pîslaru
Moldova: Ramona Strugariu, Cristian Ghinea și Dacian Cioloș
 Japonia: Dragoș Pîslaru
China: Dragoș Tudorache 
Turcia: Ramona Strugariu
Albania: Vlad Botoș și Clotilde Armand
Bosnia Herțegovina și Kosovo: Dragoș Tudorache
Israel: Dragoș Tudorache
Africa de Sud: Dacian Cioloș
Muntenegru: Vlad Botoș
Armenia: Nicu Ștefănuță
Serbia: Clotilde Armand
Euronest: Dacian Cioloș, Cristian Ghinea, Ramona Strugariu și Nicu Ștefănuță


© European Parliament

“România a trecut prin momente dificile până să adere la UE pentru a fi europeni politic şi economic aşa cum suntem geografic. Încă nu am ajuns unde ne dorim, dar intrarea în UE ne-a adus mai aproape de tot ceea ce vrem noi să fim: o țară europeană, democrată şi prosperă. Este, ca urmare, normal şi firesc să-i înțelegem pe vecinii noştri balcanici şi să încercăm să-i ajutăm să fie integrați în Uniunea Europeană. În campania electorală am zis că vom face tot ce-mi stă în putință să întregim Europa și din această poziție voi putea face ce am promis”, spune Vlad Botoș, care va activa ca vicepreședinte al delegației cu Albania.


 

 

 


© European Parliament

“Vrem să ne asigurăm că toată forța politică pe care o avem în Parlamentul European se va reflecta în ajutorul de care Moldova are atâta nevoie pe drumul spre vest pe care a pornit odată cu instalarea noului guvern condus de Maia Sandu. Acesta este momentul Republicii Moldova și al cetățenilor ei de a-și confirma, cu sprijinul nostru, parcursul european și aderarea la UE”, declară Ramona Strugariu care va activa ca vicepreședinte al delegației cu Moldova.


 

 

 


© European Parliament

“România nu este doar o țară europeană, ea aparține și comunității transatlantice. De aceea, pentru mine este important să continuăm relația strategică solidă cu Statele Unite, atât bilateral, cât și în cadrul NATO. Securitatea, economia și modul nostru de viață depind de această importantă relație”, precizează Nicu Ștefănuță, eurodeputat al Alianței USR PLUS care va activa ca vicepreședinte al delegației interparlamentare cu SUA, Armenia și Euronest.


 

 

 

Mai multe informații despre cei 8 europarlamentari ai Alianței 2020 USR PLUS, aici.

Alianța 2020 USR PLUS face parte din grupul Renew Europe este condusă de Dacian Cioloș, care are primul mandat de deputat european. A fost comisar european pentru agricultură în 2010-2014 și prim-ministru. Grupul Renew Europe este format din 108 de europarlamentare, fiind al treilea cel mai mare grup politic. Citiți și: Este oficial: Dacian Cioloș, primul român și est-european ales la conducerea unui grup politic din Parlamentul European. Fostul premier a fost ales președintele Renew Europe

Citiți și: Eurodeputații Alianței 2020 USR PLUS au anunțat în ce comisii din Parlamentul European vor activa

 

Dacian Cioloș a fost ales președinte al Grupului Renew Europe, al treilea ca număr de deputați în PE, cu reprezentanți din 23 de țări ale Uniunii Europene. Această poziție a președintelui PLUS este garanția că nevoile și aspirațiile cetățenilor români se vor afla pe agenda europeană la cel mai înalt nivel. Această funcție asigură reprezentarea noastră în conferința președinților de grupuri politice, structură de conducere care stabilește agenda Parlamentului European foarte influentă în luarea deciziilor din sistemul instituțional european. Dacian Cioloș va fi și membru al Comisiei pentru agricultură și dezvoltare rurală (AGRI)

 

Cristian Ghinea, copreședinte al delegației USR PLUS, va fi membru al Comisiei pentru Dezvoltare Regională (REGI) și al Comisiei pentru control bugetar (CONT) și membru supleant al Comisiei pentru afaceri constituționale (AFCO)

 

 

 

Dragos Pîslaru va fi membru al Comisiei pentru muncă și afaceri sociale (EMPL) și membru supleant al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie și al Comisiei pentru afaceri economice și monetare (ECON)

 

 

 

Clotilde Armand va fi membră a Comisiei pentru buget (BUDG) și membru supleant al Comisiei pentru transport si turism (TRAN)

 

 

Dragoș Tudorache, copreședinte al delegației USR PLUS, va fi membru al Comisiei pentru libertăți civile, justiție și afaceri interne (LIBE) și membru supleant al Comisiei pentru afaceri externe (AFET) și al subcomisiei pentru securitate și apărare (SEDE). Dragoș Tudorache a fost în echipa de negociere a Parlamentului European care a stabilit prioritățile ce se vor afla pe masa viitorului președinte al Comisiei Europene .

Nicolae Ștefănuță va fi membru al Comisiei pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară (ENVI) și al Comisiei pentru bugete (BUDG) și membru supleant al Comisiei pentru piața internă și protecția consumatorilor (IMCO)

 

 

 

Vlad Botoș va fi membru al Comisiei pentru piața internă și protecția consumatorilor (IMCO) și membru supleant al Comisiei pentru dezvoltare regională (REGI)

 

 

Ramona Strugariu va fi membră a Comisiei pentru Libertăți civile, justiție și afaceri interne (LIBE) și membră supleantă a Comisiei pentru control bugetar (CONT) și a Comisiei pentru petiții (PETI)

Diana Zaim este foto jurnalist, premiată în cadrul #România@10EU, concurs de fotografie organizat cu ocazia a 10 ani de la aderarea la Uniunea Europeană. Studentă la secția germano-portugheză în cadrul Universității din București și pasionată de promovarea valorilor europene, Diana este parte a comunității Model European Union, cea mai amplă simulare la nivel european a procesului decizional din cadrul Uniunii Europene.

PARLAMENTUL EUROPEAN

Eurodeputatul Vasile Blaga: Prin adoptarea Pachetului de Mobilitate se va practica ”protecționismul într-o piață declarată liberă”

Published

on

©Vasile Blaga/ Facebook

Europarlamentarul Vasile Blaga (PNL, PPE) subliniază că Parlamentul European a fost divizat între Est și Vest la votul pentru Pachetul de Mobilitate din cadrul sesiunii plenare din această săptămână și critică protecționismul într-o piață declrată ”liberă”.

“Estul a pierdut la vot chiar dacă, de această dată, s-au șters separațiile ideologice și a votat in corpore pentru apărarea drepturilor transportatorilor estici. Toate amendamentele depuse pentru a îndrepta unele prevederi discriminatorii pe care propunerea legislativă le conține au fost respinse. Orice persoană de bun simț înțelege că mii de camioane care circulă chiar și goale în mod obligatoriu o dată la opt săptămâni spre țara unde sunt înregistrate sunt o mare sursă de poluare, un adaos substanțial la trafic și o irosire aberantă de resurse. Unele prevederi par a fi cu dedicație pentru transportatorii din Est, care nu fac altceva decât să își desfășoare activitatea corect și onest pe o piață concurențială liberă. În esență, se practică protecționismul într-o piață declarată liberă”, a transmis deputatul european într-un comunicat de presă, remis Caleaeuropeana.ro.

Reamintim că Parlamentul European a aprobat miercuri, 9 iulie, toate cele trei acte legislative care vizează Pachetul Mobilitate, fără amendamente și în forma adoptată de miniștrii statelor membre ale UE, susținând astfel regulile revizuite pentru a îmbunătăți condițiile de muncă ale șoferilor și pentru a opri denaturarea concurenței în transportul rutier.

Europarlamentarul liberal speră ca analiza Executivului European să răstoarne întregul proces: ”Mai rămâne speranța ca executivul european să arate adevărul în analiza de impact pe care trebuie să o realizeze până la finalul anului, așa cum a anunțat imediat după votul din Parlament comisarul pentru transporturi, Adina Vălean. Mai sunt 18 luni până la intrarea în vigoare a noilor regulamente deci ar mai fi timp ca ea să fie blocată prin orice mijloace”, a mai adăugat Vasile Blaga.

De asemenea, Vasile Blaga a făcut referire la cele nouă state europene care iau în calcul atacarea la Curtea Europeană de Justiție a Pachetului Mobilitate: ”Sunt sigur că cele nouă state care deja au făcut nenumărate demersuri pentru respingerea Pachetului Mobilitate în forma sa actuală iau în calcul atacarea acestuia la Curtea Europeană de Justiție.”

Citiți și: MAE, după votul Parlamentului European privind Pachetul de Mobilitate: România își rezervă dreptul unor acțiuni la Curtea de Justiție a Uniunii Europene

Continue Reading

Dragoș Pîslaru

Dragoș Pîslaru, plan B împotriva Pachetului de Mobilitate care afectează România: Pregătirea acțiunii juridice de către Guvern la CJUE și atenuarea șocului asupra industriei de distribuție și logistică

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul Dragoș Pîslaru (PLUS, Renew Europe) recomandă aplicarea planului B împotriva Pachetului de Mobilitate care afectează România, axat pe două linii de „acțiune decisivă”, precum pregătirea acțiunii juridice de către Guvern la Curtea de Justiție a UE și susținerea industriei de distribuție și logistică pentru a atenua șocul produs de noile reguli pentru transportatori, potrivit unui editorial în care tratează mai pe larg acest subiect.

Ieri am auzit-o în discursul de deschidere pe cancelara Germaniei, Angeka Merkel, că motto-ul Președinției Germaniei este <<Împreună pentru redresarea Europei>> (Gemeinsam. Europa wieder stark machen) și cât de importantă este unitatea statelor membre în jurul valorilor europene comune. Contrastul între acest discurs și ceea ce propune acest pachet este uriaș, în condițiile în care Pachetul de Mobilitate nu face altceva decât să adâncească și mai mult o falie deja existentă între est și vest, între nord și sud”, atrage atenția eurodeputatul Dragoș Pîslaru.

Potrivit Parlamentului European, regulile revizuite referitoare la detașarea șoferilor, perioadele conducere și de repaus și o mai bună aplicare a normelor de cabotaj (adică transportul temporar de bunuri de către transportatori nerezidenți într-un stat membru) au scopul de a pune capăt denaturării concurenței în domeniu și de a oferi condiții mai bune pentru odihna șoferilor.

Totuși, Dragoș Pîslaru evidențiază că Pachetul conține anumite prevederi care au următoarele efecte negative dezastruoase:

  • Impactul negativ asupra mediului, în forma sa actuală, pachetul va forța 570.000 de camioane să se întoarcă acasă și să irosească 188 de milioane de litri de combustibil anual, fiind complet împotriva principiilor formulate în Pactul Ecologic;
  • Impact social negativ: pachetul va conduce la concedieri și falimentul multor companii de transport dintr-un număr de state membre afectate printre care și România;
  • Obstacole în calea redresării economice: protecționismul și concurența distorsionată vor duce la creșterea costurilor de transport, distribuție și logistică, cu impact pe creșterea prețurilor și afectarea consumatorilor europeni, amplificând efectele negative ale crizei COVID și zădărnicind eforturile de relansare economică;
  • Încălcarea libertăților fundamentale: pachetul discriminează în mod disproporționat companiile și cetățenii aflate în periferia UE din cauza restricțiilor sale de cabotaj. 

În acest context, eurodeputatul Renew propune două linii de acțiune decisivă:

  1. Mobilizarea Guvernului României pentru a  pregăti acțiunea juridică la Curtea de Justiție a UE împotriva Pachetului de Mobilitate. Delegația USR PLUS a cerut deja acest lucru printr-o scrisoare deschisă în data de 16 iunie, adresată Guvernului României (scrisoarea aici: shorturl.at/kERTU). Până la această dată nu am primit răspuns, deși ne-am oferit sprijinul pentru fundamentare. Este critic ca acest demers să fie făcut în coaliție cu celelalte 8 state membre care s-au pronunțat împotriva Pachetului pentru a avea o mai mare greutate. 
  2. Susținerea industriei de distribuție și logistică, ca parte a Planului de relansare, pentru a putea face față șocului dublu cauzat de COVID și de Pachetul de mobilitate, dacă acesta va trece în forma actuală. În condițiile în care se discută de 14 ecosisteme industriale care să fie sprijinite la nivel european în cadrul Noii Politici Industriale a UE, iar industria de distribuție și logistică este unul dintre acestea, România va avea argumentele pentru a investi în acest sector și a compensa pe cât posibil efectele negative. Va fi nevoie de un parteneriat cu agenții economici din domeniu pentru a nu fi o inițiativă defensivă, ci orientată către viitor, cu obiectivul de creștere a competitivității, chiar și în noile condiții. Pe principiul „ce nu te doboară, te face mai puternic”. Ca raportor pe Facilitatea de Redresare și Reziliență, Dragoș Pâslaru își oferă sprijinul pentru a identifica resursele inclusiv la nivel european pentru a putea pune în practică acest lucru. 

Tot în context, menționăm că, după votul din plenul de la Bruxelles, Comisia Europeană a transmis că regretă că noile reguli pentru transportatori nu sunt în acord cu ambițiile Pactului Ecologic European privind atingerea neutralității climatice până în 2050. De asemenea, Comisia Europeană nu a inclus în propunerea sa privind Pachetul Mobilitate I, adoptată în 2017, măsura privind revenirea obligatorie a autovehiculului la bază, în statul membru de origine, la fiecare opt săptămâni, respectiv măsura privind operațiunile de transport combinat, a declarat comisarul european pentru transport, Adina Vălean. 

Ca urmare, Executivul European va face o analiză a impactului preconizat al acestor două aspecte asupra climei, mediului și funcționării pieței unice și, în funcție de rezultat, Comisia își va exercita dreptul de a prezenta o propunere legislativă specifică înainte de intrarea în vigoare a celor două dispoziții” care încalcă obiectivele Pactului Ecologic European.

Continue Reading

Corina Crețu

Eurodeputatul Corina Crețu solicită autorităților române să atace Pachetul Mobilitate la Curtea de Justiție UE: Acceptarea situaţiei ar provoca o lovitură majoră pentru economia României

Published

on

© European Union 2018 - Source : EP

Pachetul de Mobilitate adoptat de către Parlamentul European reprezintă o mare nedreptate care se face ţărilor din Estul Europei, a afirmat, joi, eurodeputatul Corina Crețu (PRO România, S&D), într-o postare pe Facebook.

Așa cum am anunțat în repetate rânduri, am votat împotriva Pachetului de Mobilitate propus de Comisia Europeană“, a spus ea, reiterându-și argumentele împotriva măsurilor impuse prin reforma adoptată.

Potrivit acesteia, măsurile impuse prin Pachet vor afecta în mod cert activitatea transportatorilor români şi activitatea transportatorilor din alte cel puțin nouă state din Estul Europei. Totodată, Crețu susține că măsurile propuse de Comisia Europeană nu sunt oportune în contextul epidemiei de coronavirus.

“Există prevederi care chiar pot pune în pericol direct şoferii – prin obligaţia ca aceştia să se odihnească în afara cabinelor la o anumită perioadă de timp. Acestea, dar și alte măsuri pe care le impune Pachetul reprezintă prevederi care vor duce la pierderi importante pentru sectorul românesc de transport”, a completat ea.

Europarlamentarul român și-a arătat regretul cu privire la votul din Parlament și și-a manifestat speranța că autoritățile române vor ataca acest pachet a Curtea de Justiție a Uniunii Europene.

“Proiectul Uniunii Europene nu este unul al competiției între state, ci din contră: este unul integrator, în care toate statele sunt egale. Prin urmare, adoptarea unei legislaţii care favorizează economiile unora dintre statele Uniunii Europene în raport cu altele contravine bunelor-intenții ale proiectului european, de integrare şi convergenţă. Sper ca autorităţile române să atace Directiva la Curtea Europeană de Justiţie şi să nu lase lucrurile să meargă mai departe în această formă. Acceptarea situaţiei ar provoca o lovitură majoră pentru economia României şi aşa puternic încercată de situaţia din prezent“, a conchis ea.

 

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending