Connect with us

Claudia Țapardel

Eurodeputatul Claudia Țapardel, discuții cu comisarul european pentru piața internă, industrie, antreprenoriat și IMM-uri pentru relansarea turismului din România

Published

on

Eurodeputata PSD Claudia Țapardel a avut ieri la sediul Parlamentului European din Strasbourg o întâlnire la nivel înalt cu Elżbieta Bieńkowska, Comisarul European pentru Piața internă, Industrie, Antreprenoriat și IMM-uri, prilej cu care au fost abordate o serie de teme de actualitate pentru industria și turismul din Europa, dar și câteva inițiative care ar putea încuraja sectorul privat din România.

Antreprenoriatul și turismul din România, în atenția Comisarului European

FOTO: Claudia Țapardel

La propunerea Claudiei Țapardel, comisarul european s-a arătat deschisă invitației de a veni în România pentru discuții mai ample cu oficialii români, dar și cu reprezentanți ai mediului de afaceri, în special din zona turismului și a industriilor creative.

„În cadrul discuției de astăzi, comisarul european s-a arătat extrem de interesată de o vizită în țara noastră și am primit asigurări că dorește să sprijine companiile românești. Acesta este un semn extrem de încurajator, mai ales că portofoliul Elżbietei Bieńkowska este unul dintre cele mai importante la nivel european. Printre temele de discuție deja agreate se numără Programul StartUpNation inițiat de guvernul PSD-ALDE, obiectivele noului Minister al Turismului și conectarea lor la posibilitățile de finanțare europene, precum și organizarea unor evenimente pentru întărirea dialogului dintre Comisie, autoritățile naționale și mediul de afaceri. Tot astăzi, am stabilit cu doamna Comisar și participarea dânsei la evenimentul „Connecting Europe throughInnovation”, conferință pe care doresc să o aduc anul viitor în România, după succesul obținut în martie la Madrid.”, a transmis Țapardel într-un comunicat remis CaleaEuropeana.ro.

O abordare europeană

În calitate de Co-Președinte alIntegrupului pentru Dezvoltarea Turismului din PE, Țapardel a adus în discuție nevoia unei abordări europene a tot ceea ce înseamnă turism, începând cu definirea unor obiective în parteneriat cu stakeholderiidin statele membre.

„Pe fondul unei competiții puternice din partea țărilor emergente, am convenit cu doamna Comisar că este nevoie de o nouă abordare a pieței de servicii de turism, care să fie axată pe sprijinirea antreprenoriatului, pe pregătirea unuipersonal calificat și pe incorporarea noilor tehnologii în modelele de business.

În acest sens, Anul European al Patrimoniul Cultural, o inițiativă pe care am susținut-o personal împreună cu zeci de organizații europene din sectorul turismului, poate fi un moment oportun de promovare a miilor de firme care aduc anual milioane de turiști pe continentul nostru.Pentru a-și menține poziția fruntașă la nivel global, Uniunea Europeană trebuie să învestească în digitalizare și în servicii adaptate la nevoile consumatorilor europeni.Fie că vorbim de economia colaborativă sau de aplicații prin care putem achiziționa bilete de călătorie pentru mai multe moduri de transport, viitorul turismului este deja aici și nu ne putem permite să nu fim pregătiți în fața oportunităților sau provocărilor sale.

În același timp, cred că este în interesul întregii uniuni să acordăm atenție tuturor regiunilor europene și nu doar celor care sunt deja destinații turistice de succes. De aceea, i-am solicitat comisarului european sprijin pentru proiectul „Culture Europe: Promoting Europe’s Treasures”, pe care l-am depus recent în Parlamentul European, și al cărui scop este evidențierea patrimoniului din zone mai puțin cunoscute, precum Europa de Est.

Un alt subiect esențial pe care l-am abordat astăzi a fost lipsa personalului calificat din turism, o problemă recurentă a acestei industrii. În vederea găsirii de soluții, am discutat cu doamna Comisar posibilitatea înființării unei Academii Europene pentru Turism, al cărui obiectiv să fie standardizarea pregătirii celor care lucrează în domeniu. Acest lucru ar ajuta atât companiile europene care nu reușesc să găsească personalul necesar, cât și tinerii europeni în căutarea carierei potrivite”.

.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

Claudia Țapardel

Europarlamentarul Claudia Țapardel: Săptămâna aceasta am dedicat-o cu bucurie ultimului meu grup de vizitatori, un grup drag sufletului meu cu care am colaborat și care mi-a fost mereu alături

Published

on

© Claudia Țapardel/ Facebook

Săptămâna aceasta am dedicat-o cu bucurie ultimului meu grup de vizitatori, un grup drag sufletului meu, prieteni, colegi, cât şi oameni cu care am colaborat și care mi-au fost mereu alături și m-au susținut în toată activitatea mea politică, a precizat europarlamentarul Claudia Țapardel într-o postare pe Facebook.

Aceasta a ținut să le mulțumească celor prezenți pentru încrederea pe care i-au acordat-o pe ”parcursul întregului meu mandat și sper ca aceste zile petrecute în <<inima Europei>> să vă rămână în suflet”.

Claudia Țapardel este membru al Parlamentului European din anul 2014, unde își desfășoară activitatea în calitate de membru în Comisia pentru transport și turism, în Comisia pentru afaceri constituționale și la Delegația pentru relațiile cu țările din Asia de Sud. De asemenea, Țapardel este membru supleant în Comisia pentru bugete, la Delegația la Comisia parlamentară mixtă UE-Mexic și la Delegația la Adunarea Parlamentară Euro-Latinoamericană.

Activitatea sa în Parlamentul European poate fi consultată aici.

Continue Reading

Claudia Țapardel

Eurodeputatul Claudia Țapardel salută proiectul ”România dă tonul Uniunii Europene”, un demers muzical în șase capitale europene pentru promovarea președinției României la Consiliul UE

Published

on

©️ Claudia Țapardel/ Facebook

Mandatul președinției rotative a României la Consiliul Uniunii Europene este marcat în această perioadă printr-un număr de șase flash mob-uri ce au ca destinație aeroporturi sau gări principale din șase capitale UE și se desfășoară sub motto-ul ”România dă tonul Uniunii Europene”.

Proiectul, finanțat în majoritate de către Guvernul României, Ministerul Culturii și al Identității Naționale și, în parte, de către Asociația Philson Young, proiectul ”România dă tonul Uniunii Europene” are ca misiune captarea atenției către România, prin cel mai inedit și modern mod: flash mob-ul.

Potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro, prin intermediul uneia dintre cele mai vechi și cunoscute forme de manifestare artistică – concertul de muzica clasică – proiectul conferă vizibilitate României în rândul cetățenilor europeni, prezenți la evenimentele din cadrul proiectului.

Programat să fie implementat în importante capitale europene, ”România dă tonul Uniunii Europene” a ales Orchestra Simfonică București pentru a organiza si realiza șase flash mob-uri având ca destinație aeroporturi sau gări principale precum: Madrid, Praga, Bratislava, Budapesta, Viena și Bruxelles. În programul artistic figurează lucrări muzicale celebre scrise de compozitori europeni și români.

În context, eurodeputatul Claudia Țapardel, co-președinte al Intergrupului pentru turism din Parlamentul European, a arătat că acest proiect este încă ”o dovadă a atașamentului României față de valorile europene, precum și a creativității artiștilor români”.

Mă bucură inițierea acestui proiect și desfășurarea lui în șase capitale europene, de la Madrid la Praga, Bratislava sau Budapesta, și de la Viena la Bruxelles. Președinția României la Consiliul Uniunii Europene, un adevărat succes din punct de vedere al dosarelor finalizate, a fost și este un moment despre modul nostru de viață european. Am început această președinție printr-un mare concert la Ateneul Român, în prezența liderilor europeni, și încheiem simbolic, tot prin muzică și artă, acolo unde trebuie: în Europa și printre europeni”, a declarat Țapardel pentru CaleaEuropeană.ro.

”România dă tonul Uniunii Europene” readuce în atenţia publicului valorile fundamentale care au gravitat în conştiinţa generaţiilor anterioare şi care deși astăzi ar putea fi considerate desuete, folosirea muzicii ca mijloc de a dobândi cunoaştere asupra sinelui şi asupra lumii, pacifismul şi acceptarea diferenţelor ca paşi în dezvoltare și punerea în valoare a artiștilor români pot consolida cu succes relaţiile culturale. Prin implementarea mobilității artistice și aderarea la motto-ul romania2019.eu, coeziunea, putem promova imaginea românilor și a Romaniei și poziționarea ca un puternic factor cultural în UE.

Continue Reading

ALEGERI EUROPENE 2019

Eurodeputatul Claudia Țapardel, mesaj privind campania electorală: „În loc să vorbim despre importanţa scrutinului european, asistăm la o adevărată campanie prin care românii sunt dezbinaţi”

Published

on

Foto: Calea Europeană

În contextul în care în mai puțin de 10 zile vor avea loc alegerile euoropene, europarlamentarul Claudia Țapardel (PSD, S&D) explică mizele acestor alegeri pentru România și modul în care candidații români pentru europarlamentare ar fi trebuit să desfășoare campania electorală. Totodată, aceasta critică modul în care mesajele electorale nu și-au păstrat adevăratul scop, acela de a convinge cetățenii de a fi prezenți la urnele de vot în data de 26 mai. 

„Cu 10 zile înainte de votul foarte important din 26 mai, când românii îşi vor putea alege reprezentanţii în Parlamentul European, se observă o escaladare a violenţei verbale şi, pe alocuri, chiar a celei fizice, o radicalizare a mesajelor electorale cu accente de ură mai ales în mediul online. Este regretabil că s-a ajuns în această situaţie în care, în loc să vorbim despre importanţa scrutinului european, asistăm la o adevărată campanie prin care românii sunt dezbinaţi, sunt instigaţi unii împotriva celorlaţi, se incită la ură şi violenţă”, a menționat Claudia Țapardel. 

În comunicatul remis Calea Europeană, deputatul european a menționat faptul că „lipsesc aproape în totalitate dezbaterile despre ce înseamnă Parlamentul European, importanţa sa printre instituţiile comunitare, rolul unui europarlamentar şi ce poate face acesta pentru ţara lui, dar şi obiectivele majore ale României în Uniunea Europeană. Dintr-o campanie electorală pentru europarlamentare nu pot lipsi astfel de teme de dezbatere, care să înlocuiască agenda politică internă marcată la nesfârşit de conflictele dintre putere şi opoziţie.”

Claudia Țapardel subliniază rolul importat pe care îl are România în alegerile pentru viitoarea legislatură a Parlamentului European „prin numărul mare de europarlamentari” „mizele sunt uriaşe”. Aşa cum s-a văzut în ultima perioadă, România este un pion important pe tabla de şah cu instituţii europene.”

România este o ţară profund europeană, cu un viitor pro-european, lucru dovedit în toţi aceşti ani de după aderare”, subliniază Claudia Țapardel.

Potrivit eurodeputatului socialist, obiectivul naţional strategic rămâne aderarea României la spaţiul Schengen consolidat şi pe deplin funcţional, pentru ca cetăţenii români să beneficieze de avantajele exercitării depline a dreptului de liberă circulaţie.

„Bătălia care se va da după europarlamentare va fi şi în această direcţie, precum şi în zona eliminării Mecanismului de Cooperare şi Verificare (MCV), un instrument discriminatoriu folosit împotriva României. Toate fac parte din strategia susţinută şi promovată de Guvern, prin care se doreşte eliminarea dublului standard care se aplică din păcate României. Ţara noastră este membră cu drepturi depline a Uniunii Europene şi trebuie tratată ca atare, pe picior de egalitate cu celelalte state membre.”

În viziunea eurodeputatului, misiunea europarlamentarilor români este de a contribui masiv la îndeplinirea obiectivelor României, iar în acest sens „ar trebui să fie şi dezbaterea din campania electorală, să se renunţe la actualul mod de face campanie, pentru că românii sunt cei cu adevărat afectaţi de ura şi dezbinarea din politica românească.” 

Este regretabil că s-a ajuns în această situaţie în care, în loc să vorbim despre importanţa scrutinului european, asistăm la o adevărată campanie prin care românii sunt instigaţi unii împotriva celorlaţi, se incită la ură şi violenţă, vina principală pentru această stare de fapt fiind la opoziţie, în frunte cu preşedintele Românie.”

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending