Connect with us

Corina Crețu

Eurodeputatul Corina Crețu, despre ajutoarele umanitare trimise peste Prut: După 30 de ani de la ”Podul cu Flori”, între România și Republica Moldova s-a construit un ”Pod Medical”

Published

on

© Corina Cretu/ Facebook

Uniunea Europeană și România sprijină cetățenii Republicii Moldova în efortul lor de a depăși această perioadă dificilă generată de criza COVID-19. iar după 30 de ani de la ”Podul cu Flori”, între România și Republica Moldova s-a construit un ”Pod Medical”, a declarat europarlamentarul Corina Crețu (PRO România, S&D) marți seară, într-o intervenție telefonică la postul de televiziune TVR Moldova.

“Rămânem împreună, la bine și la greu. Sângele apă nu se face! În intervenția mea telefonică de astăzi din cadrul emisiunii ”Punctul pe Azi” de la TVR Moldova, am prezentat măsurile concrete pe care Uniunea Europeană le-a luat pentru a ajuta cetățenii Republicii Moldova”, a scris Crețu, pe pagina sa de Facebook.

 

Europarlamentarul român a făcut referire la suma de 140 de milioane de euro alocate de Uniunea Europeană tuturor țărilor din Parteneriatul Estic, prin Programul Regional de Asistență, precum și reorientarea a 87 milioane de euro din anvelopa bilaterală prevăzută de Cadrul Unic de Suport al UE pentru Republica Moldova în anii 2014-2017 si 2017-2020 pentru a sprijini necesitățile imediate ale sectorului de sănătate.

“Totodată, pe data de 22 aprilie 2020 Comisia Europeană a anunțat un pachet de asistență macro-financiară (OMNIBUS), în valoare de 3 miliarde de euro, destinat unui număr de zece parteneri din cadrul politicii de extindere și de vecinătate. Republicii Moldova i se vor oferi 100 milioane de euro din acest pachet, care va fi pus la dispoziție sub forma unui împrumut în condiții preferențiale”, a mai detaliat Crețu.

“Evident, sprijinul din partea Uniunii Europene nu se oprește aici și este un semn al coerenței parteneriatului și sprijinului la nevoie a cetățenilor Republicii Moldova”, a conchis Crețu.

România a trimis în Republica Moldova, pe 30 aprilie, o echipă formată din 42 de medici și asistenți medicali într-o misiune umanitară de două săptămâni pentru a ajuta la combaterea pandemiei de coronavirus.

Ulterior, la 6 mai, în ziua în care s-au împlinit 30 de ani de la prima trecere liberă a Prutului, un convoi de 20 de camioane cu echipamente sanitare oferite de România Republicii Moldova pentru sprijinirea în lupta împotriva epidemiei de COVID-19 a plecat din Piaţa Victoriei, din fața sediului Guvernului.

Echipamentele de protecţie, în valoare de 16,5 milioane de lei, trimise la Chișinău sunt formate din 3.000 de combinezoane de protecţie, 6.000 de măşti medicale, 6.000 măşti chirurgicale, 11.500 perechi mănuşi, 1.000 viziere şi 10 izolete.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

Corina Crețu

Eurodeputatul Corina Crețu anunță că va vota împotriva Pachetului Mobilitate: “Nu pot gira, prin votul meu, un proiect care face rău României”

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Europarlamentarul Corina Crețu (Pro România, S&D) a declarat marți că va vota împotriva Pachetului de Mobilitate propus de Comisia Europeană și care va fi supus votului Parlamentului European în această săptămână, precizând că actuala formă a propunerii va afecta activitatea transportarilor români.

“Nu pot gira, prin votul meu, un proiect care face rău României. Voi vota împotriva Pachetului pe Mobilitate propus de Comisia Europeană! Sunt zile decisive pentru transportatorii din România. Votul pe care îl acordă Parlamentul European miercuri s-ar putea să însemne costuri semnificative, care vor reprezenta o povară suplimentară asupra companiilor de transport din țara noastră. Sper ca eforturile pe care le-am făcut cu toții în ultimele șase luni – semnale de alarmă, luări de poziție, amendamente – să fie luate în considerare la momentul votului”, a spus Crețu, într-o postare pe Facebook.

Parlamentul European va da ultimul vot privind reformele menite să îmbunătățească condițiile de muncă ale șoferilor, să clarifice prevederile legate de detașarea acestora și să combată practicile ilegale. Eurodeputații se vor pronunța miercuri cu privire la schimbările aduse normelor revizuite privind detașarea șoferilor, perioadele de repaus ale acestora și o mai bună aplicare a normelor în materie de cabotaj (și anume, transportul de mărfuri efectuat cu titlu temporar de către transportatori nerezidenți). Reforma va contribui, printre altele, la asigurarea unei remunerații echitabile pentru șoferi, la prevenirea cabotajului sistematic și la combaterea societăților de tip „cutie poștală”, informează PE într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Noile norme, care au fost convenite provizoriu cu Consiliul, vor fi considerate adoptate, cu excepția cazului în care amendamentele depuse sunt votate cu majoritate absolută (adică cel puțin 353 de voturi).

În perspectiva votului asupra Pachetului Mobilitate I care va avea loc în sesiunea plenară a Parlamentului European din 8-10 iulie , ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu şi ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor Lucian Bode, alături de omologii din Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta şi Polonia, au trimis la 30 iunie, o scrisoare comună tuturor parlamentarilor europeni.

“În cadrul scrisorii, cei doi oficiali români împreună cu omologii lor au reliefat prevederile restrictive şi disproporţionate din Pachetul Mobilitate I şi implicaţiile negative ale acestora, atât pentru transportul rutier şi funcţionarea adecvată a pieţei interne, cât şi pentru realizarea obiectivelor asumate de Uniunea Europeană în domeniul schimbărilor climatice. În acest context, semnatarii scrisorii au solicitat membrilor Parlamentului European reanalizarea prevederilor problematice din această perspectivă, conţinute de Pachetul Mobilitate I”, a informat MAE într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Continue Reading

Corina Crețu

Corina Crețu, înaintea votului Parlamentului European privind Pachetul Mobilitate: Veștile pentru transportatorii români nu sunt îmbucurătoare

Published

on

© European Union 2017 - Source : EP

Parlamentul European votează miercuri situația transportatorilor din Uniunea Europeană, iar din păcate forma propusă de Comisia Europeană va afecta grav transportatorii din Est, a afirmat luni eurodeputatul Corina Crețu (Pro România, S&D).

În ciuda tuturor eforturilor noastre de la Bruxelles, veștile pentru transportatorii români nu sunt îmbucurătoare“, a spus Crețu, într-o postare pe Facebook.

Parlamentul European va da ultimul vot privind reformele menite să îmbunătățească condițiile de muncă ale șoferilor, să clarifice prevederile legate de detașarea acestora și să combată practicile ilegale. Eurodeputații se vor pronunța miercuri cu privire la schimbările aduse normelor revizuite privind detașarea șoferilor, perioadele de repaus ale acestora și o mai bună aplicare a normelor în materie de cabotaj (și anume, transportul de mărfuri efectuat cu titlu temporar de către transportatori nerezidenți). Reforma va contribui, printre altele, la asigurarea unei remunerații echitabile pentru șoferi, la prevenirea cabotajului sistematic și la combaterea societăților de tip „cutie poștală”, informează PE într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Noile norme, care au fost convenite provizoriu cu Consiliul, vor fi considerate adoptate, cu excepția cazului în care amendamentele depuse sunt votate cu majoritate absolută (adică cel puțin 353 de voturi).

“Încă din luna ianuarie am atras atenția asupra faptului că Guvernul României trebuie să depună toate eforturile pentru a evita situația la care s-ar putea să fim martori săptămâna aceasta. (…) Toate demersurile noastre, ale Membrilor Parlamentului European din Europa de Est, s-au lovit de o lipsă de înțelegere greu de imaginat din partea europarlamentarilor din țările occidentale. Au fost depuse zeci de amendamente în favoarea transportatorilor – pe care le-am cosemnat și eu – de către colegii din Europa de Est (nouă țări din Est și cele periferice), dar strict matematic șansele ca acestea să treacă sunt foarte mici. Printre amendamente se numără și prevederi care încearcă dacă nu să oprească acest Pachet, măcar să întârzie intrarea sa în vigoare. Mai mult decât atât, din păcate Comisia pentru Transporturi din Parlamentul European propune ca Pachetul să fie votat fără amendamente, ceea ce ar reduce și mai mult șansele adoptării acestor amendamente”, a mai adăugat Corina Crețu.

“Reiterez faptul că, în actuala formulă, Pachetul de Mobilitate impune tuturor firmelor de transporturi de pe teritoriul Uniunii Europene să se asigure că, la fiecare opt săptămâni, camioanele lor se întorc la centrul operațional din țară – ceea ce înseamnă o creștere exponențială a costurilor. Mai mult, unele măsuri sunt chiar neavenite în contextul actualei pandemii, pentru că nu permit distanțarea socială – cum e cazul interzicerii petrecerii perioadei de odihnă obligatorii în cabina camionului. Cred că astfel de momente ne demonstrează cât de multă nevoie e de o Uniune Europeană și mai solidă, sensibilă la probleme de acest fel. Și demonstrează fără îndoială cât de importantă e implicarea guvernelor naționale în politica europeană. Or din păcate, Guvernul de la București e de cele mai multe ori absent de la dezbateri – și mai grav e că absența aceasta se traduce în drame pentru cetățeni”, a conchis ea.

În perspectiva votului asupra Pachetului Mobilitate I care va avea loc în sesiunea plenară a Parlamentului European din 8-10 iulie , ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu şi ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor Lucian Bode, alături de omologii din Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta şi Polonia, au trimis la 30 iunie, o scrisoare comună tuturor parlamentarilor europeni.

“În cadrul scrisorii, cei doi oficiali români împreună cu omologii lor au reliefat prevederile restrictive şi disproporţionate din Pachetul Mobilitate I şi implicaţiile negative ale acestora, atât pentru transportul rutier şi funcţionarea adecvată a pieţei interne, cât şi pentru realizarea obiectivelor asumate de Uniunea Europeană în domeniul schimbărilor climatice. În acest context, semnatarii scrisorii au solicitat membrilor Parlamentului European reanalizarea prevederilor problematice din această perspectivă, conţinute de Pachetul Mobilitate I”, a informat MAE într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Continue Reading

Corina Crețu

Eurodeputatul Corina Crețu, despre planul de relansare: Guvernul demarează greșit. Trebuia să realizeze o listă foarte clară a proiectelor ce pot fi finanțate prin planul de redresare al Comisiei Europene

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Eurodeputatul Corina Crețu a criticat miercuri absența unei clarificări defalcate a surselor de finanțare din fonduri europene în planul de relansare economică propus de Guvernul României. “O întrebare pentru planul de relansare economică al Guvernului: unde sunt fondurile europene?”, a întrebat, retoric, fostul comisar european într-o postare pe Facebook.

Planul național de investiții și de relansare economică pe care Guvernul condus de Ludovic Orban și președintele Klaus Iohannis îl vor prezenta miercuri cuprinde măsuri de sprijin din fonduri publice și din fonduri europene, sub formă de granturi de sprijin pentru repornirea întreprinderilor și investiții și reconversia economică a IMM-urilor. Documentul, văzut de CaleaEuropeană.ro, propune și înființarea Fondului Român de Investiții și a Băncii Naționale de Dezvoltare, după modelul băncilor de dezvoltare din Uniunea Europeană.

“Sper să nu fie doar o colecție de promisiuni, deși sunt idei pe care le-am tot văzut de-a lungul anilor, vehiculate de mai toate Guvernele recente. Sigur, ar fi extraordinar să se realizeze măcar o fracțiune din ceea ce se propune, dar din păcate Guvernul demarează greșit. Înțeleg că finanțarea acestui plan ar urma să conțină fonduri publice și fonduri europene. Vă recomand să vă uitați pe document: veți găsi doar sume, fără clarificarea defalcată a surselor”, a scris Crețu.

“Și aici ajungem la altă problemă: Guvernul și-a găsit timp să încropească un astfel de document, dar nu și să realizeze o listă foarte clară a proiectelor sau a domeniilor prioritare ce ar trebui să fie finanțate prin Planul lansat de Comisia Europeană de mai bine de o lună de zile. Guvernul de la București se poartă ca și cum respectivul Plan nici nu există, sau – mai grav – ca și cum am avea certitudinea că banii aceia vor veni. Le reamintesc guvernanților că urmează un amplu proces de negociere, iar pentru România un succes poate deveni extrem de dificil, mai ales în lipsa unei baze foarte clare de plecare în aceste discuții! Și să nu uităm nici de negocierile privind viitorul Buget al UE, și ele în desfășurare – nici acolo lucrurile nu sunt bătute în cuie, iar România are de luptat, trebuie să convingă. Nu putem reduce realitatea la un plan fantezist, care nu știm pe ce se bazează. Așadar, invit Guvernul ca înaintea unor simple prezentări să stabilească cu claritate care sunt prioritățile. Așa poate vom avea la modul real și fondurile necesare pentru a pune în practică ceea ce arată frumos pe hârtie”, a mai spus Corina Crețu.

 

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending