Connect with us

Gheorghe Falcă

Eurodeputatul Gheorghe Falcă (PNL, PPE): Legătura eurodeputaților PNL din Comisia de Transport și Turism cu comisarul Adina Vălean va facilita lucrul pe anumite dosare

Published

on

Eurodeputatul Gheorghe Falcă (PNL, PPE) a declarat că Parlamentul European are speranțe că discuțiile privind găsirea unei abordări comune cu celelalte instituții privind Cadrul Financiar Multianual 2021-2027 vor avea o direcție bună în luna decembrie, precizând, pentru corespondentul caleaeuropeana.ro, la Strasbourg, că legătura eurodeputaților PNL din Comisia de Transport și Turism, din care face parte și acesta, cu comisarul european Adina Vălean, va facilita lucrul pe anumite dosare.

Întrebat cum a votat pentru instalarea noii Comisii Europene, Gheorghe Falcă a declarat: ,,Am votat pentru Comisia von der Leyen și putem spune că avem un scor surprinzător, de 461 voturi, ceea ce înseamnă că această Comisie are un sprijin puternic în Parlament. A fost o prezentare puternică a doamnei președinte al Comisiei”, adăugând că membrii PE sunt bucuroși de faptul că s-a discutat despre crearea a cinci milioane de locuri de muncă, ,,dintre care noi, românii, vrem să beneficiem de o parte”.

Evident, a punctat acesta, ,,va fi o schimbare legată de dinamica schimbărilor climatice, iar aici trebuie să avem grijă de agricultura din România, fiind interesați să producem atât pentru interior, cât și pentru UE”. De asemenea, eurodeputatul a vorbit și despre interesul României și al altor state central și est europene ca ,,investițiile și fondurile pentru coeziune și dezvoltare regională să fie menținute pe aceeași direcție”.

,,Vom lucra rapid în decembrie pe bugetul multianual 2021-2027 pentru a ne îndeplini obiectivele. Avem speranțe că vom avea o direcție foarte bună, iar prin legătura noastră cu comisarul pe transporturi (Adina Vălean, n.r.), vom putea menține ritmul pe ceea ce înseamnă infrastructura mare și să creăm o mobilitate pentru zona fluvială și maritimă”, a încheiat eurodeputatul. 

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Gheorghe Falcă anunță proiecte “strategice de zeci de milioane de euro” pentru Arad: Guvernul are în vizor proiecte precum centura de Sud-Est sau drumul expres Arad-Oradea

Published

on

© Gheorghe Falca/ Facebook

Eurodeputatul Gheorghe Falcă, fost primar al municipiului Arad, i-a prezentat vineri ministrului transporturilor Lucian Bode principalele proiecte care vizează devzoltarea infrastructurii Aradului.

“Aradul investește în infrastructură. Marile proiecte ce vizează devoltarea Aradului i-au fost prezentate ministrului transportului, domnul Lucian Bode, în Sala Festivă a Primăriei Municipiului Arad. Împreună cu directorul general SNCFR România, directorul adjunct CNAIR și alături de echipa administrativă PNL Arad, am vorbit despre mobilitatea din Arad și despre viitorul infrastructurii feroviare și rutiere”, a scris Falcă, pe pagina sa de Facebook.

De altfel, eurodeputatul PNL este membru în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European

Iată că după doar 10 luni de guvernare PNL, Aradul are în vizor proiecte majore, strategice de zeci de milioane de euro, precum calea ferată de medie viteză Arad – Timișoara, drumul expres Arad-Oradea, dar și centura de Sud-Est“, a mai menționat Falcă.

Discuțiile privind dezvoltarea infrastructurii Aradului survin în contextul în care Guvernul a prezentat miercuri planul național de investiții și de relansare economică.

La capitolul investiții, Guvernul promite conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres până în 2030, construcția metroului din Cluj și finalizarea liniei de metrou care face legătura cu Aeroportul Otopeni. De asemenea, Guvernul mai promite reabilitarea și modernizarea a 20.000 km de drumuri locale și 7.000 km de drumuri județene.

La nivelul infrastructurii feroviare, Guvernul are în vedere investiții în circa 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro și în care cuprins și un proiect de conectivitate București-Craiova-Timișoara-Arad.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Gheorghe Falcă, scrisoare către președintele Parlamentului European: România nu susține adoptarea Pachetului Mobilitate I

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Europarlamentarul Gheorghe Falcă (PNL, PPE) i-a transmis vineri o scrisoare președintelui Parlamentului European, David Sassoli, privind Pachetul Mobilitate I pe care legislativul european urmează să-l supună la vot săptămâna viitoare.

Gheorghe Falcă subliniază în documentul transmis către Sassoli punctele din cadrul Pachetului care vor aduce la diferențe majore între cele 27 de state membre europene, dar și o contradicție între Pachetul Mobilitate și Acordul Green Deal prin care se țintește o reducere a poluării, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

“România are o poziție foarte clară în ceea ce înseamnă Pachetul Mobilitate: ne dorim promovarea acestuia în scopul în care a fost lansat. Pachetul Mobilitate trebuie să aducă o îmbunătățire a condițiilor de muncă pentru conducătorii auto, precum și asigurarea eficienței și sustenabilității sectorului de transport și asigurarea unei bune funcționări a Pieței Interne europene. În ciuda tuturor eforturilor, depuse atât la nivelul Consiliului, cât și la nivelul Parlamentului European, actualul Pachet conține prevederi care sunt clar problematice și care vor avea un efect negativ crescut la nivelul sectorului de transporturi având în vedere actuala criză de sănătate publică. Nu doar România are nemulțumiri vis-a-vis de actualul Pachet Mobilitate I. 9 țări din cele 27, Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Lituania, Letonia, Malta, Polonia și România, prin miniștrii afacerilor externe și ai transporturilor au transmis o scrisoare comună cu privire la poziția lor. România a venit cu argumente clare împotriva adoptării Pachetului Mobilitate. Există două perspective pentru care promovarea Pachetului Mobilitate nu este oportună: situația industriei de transport nu mai corespunde cu cea analizată în evaluarea de impact realizată de către Comisie la prezentarea propunerii și îndepărtarea de la scopul Pachetului Mobilitate. Ținta acestui Pachet a fost întărirea Pieței Interne și eficientizarea transportului rutier, dar unele măsuri introduse sunt contrarea acestor deziderate”, a declarat Gheorghe Falcă.

Europarlamentarul PNL explică punctual motivele pentru care Pachetul Mobilitate I nu trebuie adoptat în actuala formă.

“Criza cauzată de răspândirea coronavirusului și de măsurile de stopare a pandemiei au afectat și vor afecta pe termen lung industria de transport. Avem nevoie de un sector de transport rutier solid, acesta fiind una din principalele forțe care au sprijinit sistemul medical și a contribuit la supraviețuirea economică în perioada crizei. Pe de altă parte, întoarcerea vehiculului la fiecare 8 săptămâni în statul membru de stabilire a firmei, sub sancțiunea pierderii licenței de transport, nu aduce beneficii, ci doar probleme. Creșterea parcursului în gol afectează obiectivele climatice ale UE, întrucât mărește inutil emisiile de CO2. Se adaugă oboseala inutilă a șoferului, dar și periclitarea siguranței rutiere. Mai mult, întoarcerea vehiculului este discriminatorie față de transportatorii stabiliți în statele membre periferice (toți cei care contestă Pachetul Mobilitate), întrucât interpune distanțe colosale de parcurs pentru a ajunge la locul în care prestează servicii. În unele cazuri, barierele geografice sunt insurmontabile (este cazul statelor membre insulare). O altă măsură care pune bariere inutile în calea prestării de servicii este perioada de prohibiție (cooling off) în care un transportator nu mai are dreptul să opereze cabotaj într-un stat membru străin. Mai mult, obligarea conducătorului auto de a reveni la sediul firmei la 3 – 4 săptămâni pentru a-și petrece timpul liber este o altă măsură care este discriminatorie față de transportatorii din Est. Obligarea acestuia de a se întoarce îi încalcă dreptul fundamental de a-și alege unde își petrece timpul liber. Petrecerea repausului săptămânal în cabină nu ar trebui interzisă; ea are valoare de distanțare socială pentru prevenirea răspândirii COVID”, a completat el.

“Toate reglementările din actualul Pachet Mobilitate pun transportatorii din afară Uniunii într-o poziție concurențială avantajoasă față de cei din interior, iar pentru combaterea acestui avantaj incorect, prin renegocierea acordurilor bilaterale, statele membre din Est vor trebui să cedeze foarte mult”, a conchis Gheorghe Falcă.

Pachetul Mobilitate I a fost lansat de Comisia Europeană în mai 2017. Acesta conţine trei acte legislative referitoare la transportul rutier: Regulamentul PE şi al Consiliului de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 şi (UE) nr. 1024/2012 în vederea adaptării acestora la evoluţiile sectorului transportului rutier; Regulamentul PE şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce priveşte cerinţele minime referitoare la duratele de conducere zilnice şi săptămânale maxime, pauzele minime şi perioadele de repaus zilnic şi săptămânal şi a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce priveşte poziţionarea prin intermediul tahografelor; Directiva PE şi a Consiliului de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE şi la Directiva 2014/67/UE privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier şi de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce priveşte cerinţele de control şi a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012.

Pentru aceste acte legislative se aplică procedura de codecizie, fiind astfel necesar acordul atât al Consiliului, cât şi al Parlamentului European (PE) pentru adoptarea textelor respective.

Poziţia Consiliului asupra acestui Pachet a fost adoptată în decembrie 2018, iar prevederile cele mai problematice, precum obligaţia întoarcerii vehiculului la 8 săptămâni în statul de înmatriculare, obligaţia întoarcerii conducătorului auto la sediu la 3 sau 4 săptămâni (în funcţie de situaţie), introducerea unei perioade de prohibiţie de 4 zile pentru operaţiunile de cabotaj, au făcut obiectul negocierilor interinstituţionale cu Parlamentul European.

România s-a opus Pachetului final, alături de celelalte 8 state membre like-minded (Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta şi Polonia), votând împotriva aprobării textelor rezultate în urma negocierilor cu Parlamentul European.

Pachetul final a fost însă adoptat de Consiliu cu votul majorităţii calificate a statelor membre. O ultimă etapă procedurală prevăzută pentru adoptarea, în codecizie, a Pachetului legislativ, urmează a avea loc la 8 iulie a.c., când este programat votul final al Parlamentului European, în sesiune plenară.

Continue Reading

Gheorghe Falcă

Gheorghe Falcă, discurs în Parlamentul European: Comisia Europeană și statele membre să ia măsuri pentru o protecție adecvată a lucrătorilor transfrontalieri

Published

on

© Captură de ecran - LIVE Caleaeuropeana.ro

Europarlamentarul Gheorghe Falcă, membru în cea mai mare familie politică a Parlamentului European, a susținut în plenul sesiunii plenare un discurs prin care a subliniat că Executivul European și statele membre trebuie să ia măsuri pentru ca lucrătorii să beneficieze de o protecție adecvată.

”Prin această rezoluție invităm Comisia Europeană și statele membre să ia măsuri ca lucrătorii să beneficieze de protecție adecvată, prin îmbunătățirea condițiilor de muncă, prin respectarea standardelor de cazare, prin îmbunătățirea standardelor de sănătate și siguranță”, a declarat Gheorghe Falcă.

Potrivit europarlamentarului român, responsabilitatea angajatorilor trebuie să fie direct proporținală cu măsurile luate la nivel european pentru îmbunătățirea condiților de muncă a lucrătorilor transfrontalieri.

”În același timp trebuie să crească responsabilitatea angajatorilor și a firmelor de recrutare în respectarea drepturilor lucrătorilor”, a mai menționat Gheorghe Falcă.

De asemenea, proiectul de rezoluție a luat în considerare șase puncte importante pe care Gheorghe Falcă le-a propus în numele delegației române din PPE.

Proiectul de rezoluție, aprobat de Conferința Președinților la propunerea președintelui grupului Renew Europe, Dacian Cioloș, și pregătit de eurodeputatul Dragoș Pîslaru (PLUS), urmează să devină poziția oficială a Parlamentului European asupra unui subiect care afectează și viața a mii de cetățeni români care au plecat recent la muncă în domeniul alimentar din țările occidentale, îndeosebi Germania, asigurând o forță de muncă vitală pentru securitatea alimentară în toată Europa.

În cadrul rezoluției menționate, Parlamentul European va solicita Comisiei Europene și statelor membre ale Uniunii Europene să pună în aplicare măsuri care să protejeze viața și sănătatea lucrătorilor sezonieri și transfrontalieri, precum și înlăturarea măsurilor restrictive și discriminatorii la adresa acestor lucrători și care încă nu au fost ridicate de anumite țări membre în contextul pandemiei COVID-19. Eurodeputații vor lansa, totodată, și un apel către Comisia Europeană și statele membre să depună eforturi pentru combaterea imaginii negative pe care lucrătorii sezonieri și transfrontalieri o pot întâmpina în țările unde merg să muncească.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending