Connect with us

Gheorghe Falcă

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: „Ungaria trebuie să-și asume partea în construirea gazoductului BRUA”

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Europarlamentarul Gheorghe Falcă (PNL, PPE) a transmis o întrebare comisarului european pentru energie Kadri Simons privind situația lucrărilor la gazoductul BRUA pe teritoriul Ungariei. Întrebarea europarlamentarului Falcăă a fost susținută de vice-președintele Parlamentului European, Othmar Karas, informează un comunicat remis caleaeuropeana.

„Acum un an, la 9 aprilie 2019, după ce consultările dintre autoritățile naționale de reglementare în cauză și operatorii sistemelor de transport din Austria și Ungaria au eșuat, Agenția Europeană pentru Cooperarea Autorităților de Reglementare din Domeniul Energiei (ACER) a adoptat Decizia nr. 05/2019 privind construirea gazoductului de interconectare între Ungaria și Austria. Decizia obligă Ungaria să continue partea HU-AT a proiectului, și anume gazoductul din Ungaria către Austria. Acest lucru include finalizarea punctului de interconectare Mosonmagyaróvár dintre cele două țări, care face parte din proiectul BRUA de interes comun al UE, după efectuarea unui test economic. În acest sens, poate Comisia oferi o actualizare privind stadiul punerii în aplicare a deciziei obligatorii adoptate de ACER, derularea testului economic prevăzut de decizie și acțiunile pe care le-a întreprins pentru a facilita punerea în aplicare rapidă a tuturor dispozițiilor din decizie?”, a întrebat Gheorghe Falcă.

În răspunsul primit se precizează:

Operatorul sistemului de transmisie maghiar a anunțat pe pagina sa de internet, scoaterea la licitație a capacității. Prin urmare, Comisia se așteaptă ca această capacitate să fie oferită în cadrul viitoarei licitații anuale a capacității, în iulie 2020. În urma licitației se va efectua testul economic. În cazul unui test economic pozitiv, termenul limită până la care capacitatea va fi disponibilă este stabilit de Agenția pentru Cooperarea Autorităților de Reglementare din Domeniul Energie (ACER) la 1 octombrie 2024. Autoritatea maghiară de reglementare și operatorul sistemului de transmisie au depus cereri de anulare a deciziei ACER pe lângă Tribunal. Această acțiune legală nu are efect suspensiv. Astfel, decizia ACER rămâne obligatorie și, prin urmare, trebuie să fie respectată. Comisia a decis să intervină și să sprijine ACER pentru a apăra decizia în instanță”.

În acest context, europarlamentarul Gheorghe Falcă explică:

Prin Decizia Agenției pentru Reglementarea Energiei, Ungaria este obligată să deblocheze proiectul BRUA, acea conductă de gaze plecată din Bulgaria care ar trebui să ajungă în Austria, dar pe care Budapesta a decis să nu o mai prelungească spre centrul Europei, dincolo de graniţele sale. Blocarea conductei pe teritoriul Ungariei a fost justificată de șeful companiei de transport de costurile proiectului – ar economisi un miliard de euro. O sumă exagerată, în condiţiile în care cei aproape 480 de kilometri de pe teritoriul României costă 480 de milioane de euro. În plus, proiectul beneficiază de fonduri europene, în cadrul proiectelor menite să reducă dependența Europei de gazul rusesc. Cu ajutorul BRUA, gazele naturale din regiunea caspică, Marea Neagră şi din alte posibile surse, inclusiv gaz natural lichefiat, vor putea ajunge în Europa Centrală”.

Importanța conductei BRUA este cu atât mai mare cu cât, așa cum arată Falcă „interconectorul va deschide practic piaţa pentru rezervele din Marea Neagră, fiind importante pentru întreaga regiune. Dezvoltarea sectorului energetic din România contribuie cu siguranţă la securitatea energetică nu numai a României, ci a întregii regiuni”.

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Gheorghe Falcă

Eurodeputatul Gheorghe Falcă, desprea finanțarea europeană a ”Variantei de ocolire Bacău”: Moldova nu este uitată

Published

on

© Gheorghe Falcă - arhivă personală

Europarlamentarul Gheorghe Falcă (PNL, PPE) salută decizia Comisiei Europene de a aproba proiectul major de infrastructură rutieră „Varianta de ocolire Bacău”, prima porțiune de autostradă pentru Moldova. 

„Moldova nu este uitată. Guvernul PNL a obținut de la Comisia Europeană finanțarea proiectului «Construcția variantei de ocolire Bacău», primul pas pentru autostrada Moldovei. Este al doilea proiect de asemenea anvergură depus de Guvernul PNL care obține finanțare europeană, după ce Comisia a aprobat 875 de milioane de euro pentru Autostrada Sibiu – Pitești”, a transmis eurodeputatul liberal într-un mesaj pe pagina de Facebook.

Proiectul a fost transmis de către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor împreună cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în calitate de beneficiar al finanțării nerambursabile alocate în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, la data de 22 noiembrie 2019.

La acea dată, România a prezentat Comisiei o cerere pentru un proiect major care prevede o contribuție din partea Fondului de Coeziune pentru „Construcția variantei de ocolire Bacău”, selectat de către Autoritatea de Management pentru axa prioritară 1, „Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T si a metroului” din cadrul programului operațional „Infrastructura Mare”.

Valoarea totală a proiectului este de 968.781.763,34 lei, din care valoarea totală eligibilă, finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, este 811.102.174,82 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 689.436.848,61 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 121.665.326,21 lei va fi finanțată din bugetul beneficiarului).

Obiectul proiectului Varianta de ocolire Bacău este reprezentat de acordarea finanțării nerambursabile către CNAIR, în vederea realizării a 30,842 km de drum nou, din care 16,269 km de autostrada, 7 poduri, 9 pasaje, 1 nod rutier și 7 intersecții. La finalizarea implementării, varianta de ocolire Bacău va conduce la realizarea unor economii semnificative de timp, prin reducerea timpului de călătorie pentru automobile și pentru autovehiculele grele.

Continue Reading

Gheorghe Falcă

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: România continuă lupta pentru ca Pachetul Mobilitate I să nu facă nedreptate transportatorilor români

Published

on

© Gheorghe Falcă - arhivă personală

Europarlamentarul Gheorghe Falcă (PNL, PPE) salută decizia Ministerului Afacerilor Externe (MAE) și a Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC) de a sesiza, în data de 23 octombrie, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) cu trei acțiuni în anularea prevederilor problematice din Pachetul Mobilitate I.

România continuă lupta pentru ca Pachetul Mobilitate I să nu facă nedreptate operatorilor de transport români și nu numai. Dispozițiile actelor UE vizate de acțiunile în anulare introduse de Guvernul României privesc acele aspecte care vor avea implicații negative semnificative asupra pieței interne și vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune. Aici mă refer în mod special la interdicția efectuării perioadei normale de repaus săptămânal la bordul vehiculului; obligația întoarcerii periodice a conducătorului auto la centrul operațional al angajatorului sau la locul său de reședință; obligația întoarcerii vehiculului la unul din centrele operaționale în termen de 8 săptămâni de la plecare; stabilirea de limitări suplimentare la efectuarea operațiunilor de cabotaj; instituirea unor norme specifice privind detașarea conducătorilor auto”, se arată în comunicatul deputatului european, remis Calea Europeană.

Reamintim că eurodeputatul liberal, Gheorgh Falcă, a fost unul dintre cei care a susținut nevoia stringentă de a modifica măsurile din Pachetul Mobilitate I astfel încât să vină în acord cu drepturile tuturor statelor membre: „Apreciez poziția adoptată de Guvernul României prin acesastă acțiune în anulare depusă astăzi la CJUE. Acțiunea a fost înaintată prin coordonarea dintre MAE și MTIC, sesizarea Curții fiind înaintată prin Agentul Guvernamental pentru CJUE din cadrul MAE”, a mai subliniat oficialul.

Dispozițiile actelor UE vizate de acțiunile în anulare introduse de Guvernul României privesc acele aspecte care vor avea implicații negative semnificative asupra pieței interne și vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune, respectiv: interdicția efectuării perioadei normale de repaus săptămânal la bordul vehiculului; obligația întoarcerii periodice a conducătorului auto la centrul operațional al angajatorului sau la locul său de reședință; obligația întoarcerii vehiculului la unul din centrele operaționale în termen de 8 săptămâni de la plecare; stabilirea de limitări suplimentare la efectuarea operațiunilor de cabotaj; instituirea unor norme specifice privind detașarea conducătorilor auto.

Citiți și: România a sesizat Curtea de Justiție a Uniunii Europene pentru “anularea prevederilor problematice din Pachetul Mobilitate I”

Potrivit deputatului european, sesizarea Curții de Justiție a Uniunii Europene vine în continuarea demersurilor promovate în mod constant de către autoritățile române pentru contracararea caracterului restrictiv și disproporționat al acestor prevederi din Pachetul Mobilitate I: „Totodată, Guvernul României intenționează să formuleze cereri de intervenție în acțiuni în anulare care vor fi introduse la CJUE de alte state membre UE cu interese similare”, a transmis europarlamentarul Gheorghe Falcă

Gheorghe Falcă a amintit și că România s-a opus adoptării celor trei acte legislative, alături de celelalte 8 state membre cu interese similare în această materie (Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta și Polonia): „Statul român a votat împotriva aprobării textelor rezultate în urma negocierilor cu Parlamentul European”, a concluzionat europarlamentarul Falcă.

Citiți și: UNTRR: România va pierde aproximativ 200.000 de șoferi profesioniști prin adoptarea Pachetului de Mobilitate în Parlamentul European

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: Proiectele pentru arădeni pornesc de la nivel local și județean și au susținere națională prin Guvernul PNL, prin Parlament și, mai departe, prin Parlamentul European

Published

on

© Gheorghe Falcă/ Facebook

Eurodeputatul Gheorghe Falcă (PNL, PPE) a participat sâmbătă, alături de prim-ministrul Ludovic Orban, la ceremoniile de învestire ale administrației locale și celei județene din Arad.

”Aradul liberal este Aradul dezvoltării”, a transmis europarlamentarul român, completând că în ”următorii 4 ani Aradul se va dezvolta așa cum a făcut-o și până acum, prin proiecte majore de investiții”.

”Proiectele pentru arădeni pornesc de la nivel local și județean și au susținere națională prin Guvernul PNL, prin Parlament și mai departe prin Parlamentul European! Împreună dezvoltăm Aradul, dezvoltăm România”, a mai spus Gheorghe Falcă.

La rândul său, premierul Ludovic Orban, a transmis că Bucureştiul a rămas ”dator” autorităţilor locale, potrivit Agerpres.

”Ştiu că nu prea se obişnuieşte ca un premier să participe la învestirile autorităţilor locale, dar din păcate Guvernul de la Bucureşti a rămas prea mult timp dator autorităţilor locale şi eu cred că trebuie să se schimbe radical abordarea. Vremea centralismului democratic trebuie să devină complet uitată (…) Noi deja am făcut paşi în direcţia asta, un singur exemplu vă dau, este cel legat de descentralizarea absorbţiei fondurilor europene prin Programul Operaţional Regional. Este un pas important, care va uşura procedurile de obţinere a finanţărilor pentru proiecte importante la nivelul fiecărei comunităţi locale din fiecare regiune a României”, a spus Orban.

Premierul s-a adresat noilor consilieri locali municipali şi primarului şi le-a transmis că Guvernul va fi alături de municipiul Arad şi va susţine mai multe proiecte de dezvoltare a oraşului, între care redarea Cetăţii Aradului circuitului civil şi turistic.

La şedinţa de constituire a CLM Arad au fost prezenţi 22 din 23 consilieri aleşi. Cinci dintre aceştia sunt supleanţi, după ce unii au renunţat la mandate.

Continue Reading

Facebook

Europe Talks 2020 – Survey

Lansarea Consiliului Național pentru Transformare Digitală

MAREA BRITANIE49 seconds ago

Marea Britanie cere aliaților din NATO să fie solidari privind libertatea de exprimare în disputa Franța-Turcia

ROMÂNIA52 mins ago

Ambasadorul României la Paris: Vizita premierului Ludovic Orban, foarte importantă pentru relația bilaterală și evocatoare pentru multele lucruri care ne leagă

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 hour ago

Eurodeputatul Rareș Bogdan: Decizia Parlamentului European de a acorda Premiul Saharov 2020 opoziției democratice din Belarus insuflă curaj tuturor celor care luptă împotriva dictaturii

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 hour ago

Liderul eurodeputaților români din PPE, Rareș Bogdan, apără interesele României privind tranziția verde a UE: Interesul național, exprimat de Klaus Iohannis, nu este negociabil

PARLAMENTUL EUROPEAN1 hour ago

COVID-19: Majoritatea activităților Parlamentului European se vor desfășura la distanță și în noiembrie

ROMÂNIA1 hour ago

Vicepremierul Raluca Turcan: Am primit asigurări că proiectele de infrastructură ale României din cadrul Inițiativei celor 3 Mări vor primi finanțare

CONSILIUL EUROPEAN2 hours ago

COVID-19: Președintele Consiliului European, Charles Michel, pledează pentru o ”Uniune a testelor și vaccinurilor”: Această criză a arătat deja că nicio ţară nu se poate descurca singură

INTERNAȚIONAL2 hours ago

Franța cere sprijinul aliaților din UE pentru a consolida „echilibrul de putere” european în raport cu Turcia

ROMÂNIA2 hours ago

Eurostat: România, printre țările UE în care industria a reprezentat cea mai semnificativă activitate economică

U.E.3 hours ago

România are al doilea cel mai mic preț la benzină și motorină din Uniunea Europeană

ROMÂNIA24 hours ago

Ela Moraru, CEO Google România: Consiliul Naţional pentru Transformare Digitală ar trebui să susțină și să promoveze continuarea studiilor de către femei în domeniul IT&C, fiind necesară această forță de muncă

ROMÂNIA1 day ago

Violeta Luca, Microsoft: Crearea CNTD vine într-un moment foarte bun, pe o bază în care digitalizarea s-a făcut într-un ritm accelerat, efectul de transformare fiind unul structural

ROMÂNIA1 day ago

Lansarea CNTD. Călin Bota, secretar de stat în cadrul MFE: Vom colabora foarte bine cu ADR și în perioada următoare vom găsi soluții astfel încât marile sisteme publice să poată fi digitalizate

ROMÂNIA1 day ago

Sabin Sărmaș, președinte ADR: Consiliul Naţional pentru Transformare Digitală este un mic minister al transformării digitale a României, cu expertiză din mediul privat pentru instituțiile statului

Dacian Cioloș2 days ago

Dacian Cioloș a votat adaptarea Politicii Agricole Comune la nevoile de mediu și protecția, în premieră, a lucrătorilor sezonieri prin condiționarea plății subvenției către ferme de respectarea drepturilor muncitorilor

ROMÂNIA5 days ago

Guvernul a aprobat proiectul privind structura suport în cazul celor 15 procurori delegați la Parchetul European, condus de Laura Codruța Kövesi

ROMÂNIA1 week ago

Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu: Urmează discuţii foarte dure cu agenţiile de rating şi cu Comisia Europeană

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI2 weeks ago

Marian-Jean Marinescu, raportorul PE pentru politica de transport a UE: Comisia Europeană trebuie să prioritizeze finalizarea coridoarelor strategice și alocarea integrală a fondurilor pentru atingerea acestui obiectiv

ROMÂNIA2 weeks ago

Ministrul Agriculturii, Adrian Oros: România a atras în acest an fonduri europene pentru agricultură de peste două miliarde de euro

Dragoș Pîslaru2 weeks ago

Dragoș Pîslaru: Pandemia este o lovitură, dar și un moment în care putem face tranziția de la o piața reactivă și inflexibilă la una dinamică

Advertisement
Advertisement

Trending