Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Coordonarea la nivelul ministerelor din România pentru noi strategii în toate domeniile, necesară pentru aplicarea viitoarelor reglementări ale Pactului Ecologic

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Coordonarea la nivelul ministerelor din România pentru noi strategii în toate domeniile este necesară pentru aplicarea viitoarelor reglementări ale Pactului Ecologic, în contextul în care autoritățile trebuie să aibă în vedere impactul acestora asupra locurilor de muncă, a atenționat eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), cu prilejul intervenției în cadrul evenimentului online pe tema Green Deal organizat la 3 martie de AHK Romania-Camera de Comerț Româno-Germană.

Deși Green Deal (Pactul Ecologic) a devenit pentru unii o religie, aș vrea să reamintesc faptul că deocamdata nu este…

Posted by Marian-Jean Marinescu on Wednesday, 3 March 2021

 

„Deși Green Deal (Pactul Ecologic) a devenit pentru unii o religie, aș vrea să reamintesc faptul că deocamdata nu este decât o comunicare a Comisiei Europene.  Și eu doresc să eliminăm efectele schimbărilor climatice, însă totul trebuie să fie bazat pe studii de impact cu privire la climă, competitivitate economică și locuri de muncă. Cum am mai spus-o nu o dată chiar și în grupul #PPE, eu nu văd nici o diferență între a muri de foame (din lipsa unui loc de muncă) sau de poluare”, a precizat eurodeputatul român, coordonator din partea grupului PPE în Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European.

Marinescu a mai precizat că în Parlamentul European este dificil în acest moment să fie menținută o abordare rațională, în condițiile în care majoritatea este un pic spre stânga și foarte populistă în ceea ce privește schimbările climatice. „Toți doresc țintă de 60-70 % reducere de CO2, dar nu au răspunsuri la întrebarea: cum?”, a punctat eurodeputatul.

De asemenea, politicianul PPE a mai atras atenția că pachetul de dosare legislative asociat Green Deal va veni din trimestrul al doilea al acestui an și va avea consecințe „foarte importante pentru toate economiile statelor membre UE, însă diferențiat”.  „În statele din vest consecințele aplicării Green Deal vor fi diferite față de cele din est, pentru că aceste transformări nu ne găsesc pe toți în același punct”, a explicat Marinescu.

În context, eurodeputatul a subliniat următoarele aspecte:

1. Ținta de decarbonizare trebuie să fie clară iar costurile suportabile pentru toate statele membre și pentru cetățeni- la final, costurile pentru aceste transformări vor fi suportate de oameni.

„Dacă citim studiul de impact al CE pentru ținta de decarbonizare de 55%, constatăm că nu prezintă decât dorințe. Nu se vorbește suficient despre locurile de muncă- câte se pierd și cu ce le înlocuim.”

2. Primul act legislativ din pachetul privind Green Deal este Taxonomia (un act delegat), prin care se cataloghează activitățile economice după aportul la schimbările climatice. Această catalogare va avea consecințe dramatice asupra eligibilității finanțării unor activități economice. Parlamentul European nu poate modifica acest text, ci doar să îl aprobe sau să il respingă.

„Sper ca în urma consultărilor cu comisarii de resort care au loc în acestă perioadă prevederile bizare din acest act delegat vor dispărea.”

3. Transportul este unul dintre domeniile aflate sub cea mai mare presiune. În Taxonomie, pentru industria de autovehicule se ia în considerare doar nivelul de emisii la țeava de eșapament, și nu din întregul proces de fabricație și pe durata de viață a unui produs.

„Noi am prezentat în PPE un document de poziție privind transportul. Există voci care doresc să se oprească transportul aerian, dacă s-ar putea de mâine. Există așa numitul Shift2Rail, o deviză, un plan de a trece parte din transportul rutier si aerian pe șină. Dar din păcate, șina nu este la nivelul operațional la care s-ar dori să fie. Apoi, ce investiții ar trebui să facem în calea ferata, și ce ar însemna un program Rabla în aviație, pentru înlocuirea avioanelor actuale, poluatoare, cu unele moderne, cu emisii scăzute? S-ar putea să ajungem la concluzia că este mai eficient să înlocuim avioanele, asta neînsemnând că abandonăm calea ferată.”

4. Foaia de parcurs pentru fiecare industrie și coordonarea din partea Comisiei Europene reprezintă o necesitate.

„Trebuie să se ia măsuri echilibrate care să permita transportul în orice fel de condiții (mai ales transportul rutier de marfă). Avem nevoie de foi de parcurs pentru fiecare domeniu în parte, așa cum am făcut noi în PPE pentru transport, iar aici, societățile economice trebuie să se implice. Asociațiile industriale trebuie să fie mai active și să se unească pentru a coagula un punct de vedere comun.”

5. În România avem nevoie de coordonare la nivelul ministerelor în ceea ce privește aplicarea viitoarelor reglementări în primul rând pe energie, în condițiile în care nu este sigură încă acceptarea gazului drept combustibil de tranziție, fapt negativ pentru România.

„Trebuie să avem strategii foarte clare in toate domeniile, să știm ce se intâmplă cu domeniul respectiv, ce se poate prevedea ca număr de locuri de muncă pierdute, pentru că este clar că se vor pierde, și unde vom duce acele locuri de muncă. Este absolută nevoie de două autostrăzi care să lege România de vest, pentru atragerea investitorilor: autostrada Craiova-Lugoj și autostrada Iași-Târgu-Mureș.”

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu: PPE dorește să examineze modul în care a fost negociat acordul aerian UE-Qatar pentru a elimina orice suspiciune de ingerințe străine

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/ Facebook

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru Transport (TRAN) a Parlamentului European, a declarat pentru Politico că grupul din care face parte dorește să examineze modul în care a fost negociat acordul aerian UE-Qatar pentru a elimina posibilitatea unor ingerințe străine în contextul mai larg al scandalului de corupție Qatargate.

 

„La reuniunea de astăzi a Comisiei TRAN, prima din 2023, s-a discutat despre acordul aviatic UE-Qatar. Am declarat la POLITICO Europe, că pentru grupul PPE cât și pentru mine, coordonatorul grupului în TRAN, este important să verificăm că nu a avut loc nicio ingerință străină în timpul negocierilor privind acordul aerian UE-Qatar. PPE dorește să examineze modul în care a fost negociat acordul de către Comisia Europeană și ce poziție au luat țările UE la momentul respectiv”, a scris eurodeputatul într-un mesaj pe Facebook.

Potrivit acestuia, acordul aerian UE-Qatar a fost examinat luna trecută și în plenul PE, când Parlamentul European a votat pentru suspendarea lucrărilor la toate dosarele legate de statul arab, în lumina așa-numitului scandal Qatargate.

Acest acord a fost semnat de Comisie în 2021 si trebuie încă ratificat de Parlament, dar eurodeputații nu vor avea un cuvânt de spus până în momentul în care toate țările vor da undă verde planului.

Acordul în domeniul aviației a înlocuit o serie de acorduri bilaterale pe care țările UE le aveau cu Qatar și a intrat în vigoare în momentul în care Comisia a aprobat planul.

Comisia Europeană va oferi acum Comisiei TRAN o actualizare a procesului complicat de ratificare, în timp ce deputații europeni vor avea șansa de a interoga Executivul cu privire la ceea ce s-a întâmplat în timpul negocierilor.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Marian-Jean Marinescu susține adoptarea unor reguli mult mai stricte pentru combaterea traficului ilegal de deșeuri: Statele membre din Est riscă să devină groapa de gunoi a UE

Published

on

© European Union 2022 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu a susținut în Parlamentul European adoptarea unui set de reguli mai stricte, care urmăresc combaterea traficului ilegal de deșeuri.

”Traficul ilegal de deșeuri între statele membre este o realitate a Uniunii și o problemă gravă a statelor membre din Est, care riscă să devină groapa de gunoi a UE. Cu cât diferențele de costuri pentru eliminarea deșeurilor sunt mai mari între statele din Vest și cele din Est, cu atât transporturile ilegale sunt mai numeroase”, a atras atenția eurodeputatul într-o explicație a votului, furnizând cifre îngrijorătoare legate de țara noastră, în care s-au descoperit 14.000 de tone de deșeuri importante ilegal în 2021.

Parlamentul European și-a adoptat miercuri poziția de negociere cu statele membre cu privire la o nouă lege care să revizuiască procedurile și măsurile de control ale UE pentru transporturile de deșeuri.

Legislația revizuită ar trebui să protejeze mai eficient mediul și sănătatea umană, profitând în același timp pe deplin de oportunitățile oferite de deșeuri pentru a atinge obiectivele UE privind o economie circulară și cu poluare zero.

Prin textul care a primit 594 de voturi pentru, 5 împotrivă și 43 de abțineri, eurodeputații susțin interzicerea explicită a transferurilor de deșeuri destinate eliminării în UE, cu excepția cazului în care sunt autorizate în cazuri limitate și bine justificate. De asemenea, exporturile de deșeuri periculoase din UE către țările din afara OCDE vor trebui interzise.

Exportul de deșeuri nepericuloase în vederea recuperării ar fi permis doar către acele țări din afara OCDE care își dau acordul și care demonstrează capacitatea de a trata aceste deșeuri în mod durabil. Europarlamentarii doresc, de asemenea, să interzică exportul de deșeuri de plastic către țările non-OCDE și să elimine treptat exportul acestora către țările OCDE în termen de patru ani.

Parlamentul solicită crearea unui mecanism UE de direcționare bazat pe riscuri pentru a ghida țările UE care efectuează inspecții pentru a preveni și detecta transporturile ilegale de deșeuri.

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu: Obiectivul grupului PPE privind accelerarea procedurilor de autorizare a permiselor pentru proiectele de energie regenerabilă a fost atins

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/ Facebook

Accelerarea procedurilor de autorizare a permiselor pentru proiectele de energie regenerabilă, un obiectiv al Grupului PPE legat de tranziția verde, a fost atinsă, a anunțat eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, membru supleant în Comisia pentru industrie, cercetare și energie (ITRE) din Parlamentul European, după votul în plen asupra raportului comisiei de specialitate referitor la propunerea de directivă a Parlamentului și a Consiliului de modificare a Directivei (UE) 2018/2001 privind promovarea utilizării energiei din surse regenerabile, a Directivei 2010/31/UE privind performanța energetică a clădirilor și a Directivei 2012/27/UE privind eficiența energetică.

Astăzi am atins unul dintre obiectivele Grupului PPE legate de tranziția verde, al cărei curs trebuie să continue chiar și în aceste timpuri tulburi, când pe teritoriu european Rusia a declanșat un război. Iar acest obiectiv este accelerarea masivă a procedurilor de autorizare pentru a construi mai rapid instalații solare, de apă, pompe de căldură sau eoliene în Europa. Nu avem timp de pierdut. Pe de o parte, războiul din Ucraina care ne obligă la desprinderea energetică de Rusia, pe de alta, mișcările tactice din alte colțuri ale lumii, și mă refer aici la IRA- Inflation Reduction Act- din SUA, care se poate transforma într-un aspirator de afaceri europene și poate conduce la o dezindustrializare a continentului nostru. Este bine că afacerile în UE se desfăsoară după reguli clare, dar nu trebuie să se ajungă la hiper-reglementare, care să devină un motiv de migrare a afacerilor în state unde contextul legislativ este mai suplu. Procedurile de autorizare în Europa durează pur și simplu prea mult. În textul adoptat sunt definite noi „zone de accelerare din surse regenerabile”, în care obtinerea permiselor se va face în termen de maximum 9 luni. Pentru rețelele energetice legate de acestea, durata maximă este de optsprezece luni. Evaluările impactului asupra mediului vor fi făcute pentru întreaga zonă de accelerare și nu pentru fiecare proiect individual, așa cum este necesar în prezent”, a explicat eurodeputatul Marian-Jean Marinescu.

Obiectivul general al acestei propuneri este de a accelera procedura de acordare a autorizațiilor pentru noile centrale electrice care utilizează energie regenerabilă, cum ar fi panourile solare sau morile de vânt, sau pentru adaptarea celor existente.

În amendamentele adoptate, eurodeputații au redus perioada maximă de aprobare a noilor instalații de la douăsprezece la nouă luni, dacă sunt situate în așa-numitele „zone de accelerare a proiectelor de energie din surse regenerabile”. Aceste zone vor fi definite de fiecare stat membru, în funcție de capacitatea sa de a instala surse regenerabile de energie într-un ritm mai rapid. În cazul în care autoritatea competentă nu răspunde până la termenul limită, autorizația sau cererea se consideră a fi aprobată, prin acord tacit.

În afara acestor domenii, procesul de autorizare nu ar trebui să depășească 18 luni, spun eurodeputații, față de doi ani, așa cum s-a propus inițial. În ceea ce privește retehnologizarea centralelor de energie regenerabilă existente, eurodeputații doresc ca procesul de acordare a autorizațiilor să nu depășească șase luni.

Stimularea instalării panourilor solare pe clădiri și a pompelor de căldură

Propunerea include, de asemenea, o obligație pentru țările UE de a se asigura că autorizațiile de instalare a panourilor solare pe clădiri sunt eliberate în termen de o lună. Pentru instalațiile cu o putere mai mică de 50 kW, ar fi suficientă o procedură simplă de notificare. Instalarea panourilor solare ar putea fi scutită de obligația de a efectua o evaluare a impactului asupra mediului, propun eurodeputații. Procesul de autorizare a instalării pompelor de căldură nu trebuie să depășească o lună.

Pentru a aduce mai multă energie din surse regenerabile în rețea, deputații au inclus, de asemenea, elemente ale unei propuneri recente a Comisiei prezentate în cadrul așa-numitei „proceduri de urgență”, astfel încât majoritatea dispozițiilor să intre deja în vigoare în 2023.

Continue Reading

Facebook

CHINA10 hours ago

Biden îi felicită pe piloții care au doborât “cu succes” balonul chinez. Pentagonul denunță “o încălcare inacceptabilă a suveranităţii SUA” din partea Chinei

INTERNAȚIONAL12 hours ago

Presupus balon de spionaj al Chinei deasupra SUA: Forțele americane au doborât dirijabilul chinez în apele Oceanului Atlantic

U.E.12 hours ago

Portugalia va transfera tancuri de luptă Ucrainei și colaborează cu Germania pentru a le preda în stare operațională posibil la finele lunii martie

ROMÂNIA13 hours ago

Premierul Nicolae Ciucă: Comunitatea românească din Egipt și absolvenții egipteni de studii superioare în România creează o legătură puternică și o promisiune pentru viitorul relațiilor noastre bilaterale

SUA14 hours ago

Franța și Germania cer ”transparență” din partea SUA în privința subvențiilor pentru tehnologii verzi. Miniștrii Bruno Le Maire și Robert Habeck vor merge la Washington pentru a discuta despre ”cooperarea între aliați”

U.E.14 hours ago

Cancelarul german apără planul UE de relaxare a normelor privind ajutoarele de stat, încercând să risipească îngrijorările premierului italian, care a avertizat că riscă să distorsioneze piața unică a UE

RUSIA15 hours ago

SUA vor folosi fonduri confiscate de la un oligarh rus pentru a sprijini Ucraina

SUA16 hours ago

SUA anunță un nou sprijin militar pentru Ucraina de aproximativ 2,2 miliarde de dolari, care include rachete care dublează raza de acțiune

INTERNAȚIONAL17 hours ago

Conferința de Securitate de la München: 45 de lideri mondiali, liderii UE, NATO și ONU și o delegație americană care cuprinde o treime din Senatul SUA se reunesc la aproape un an de la invazia Rusiei în Ucraina

AGRICULTURĂ18 hours ago

Premierul Nicolae Ciucă a discutat cu omologul egiptean despre creșterea exporturilor de cereale către Egipt, România fiind “unul din principalii producători de cereale din Europa şi din lume”

U.E.14 hours ago

Cancelarul german apără planul UE de relaxare a normelor privind ajutoarele de stat, încercând să risipească îngrijorările premierului italian, care a avertizat că riscă să distorsioneze piața unică a UE

ENERGIE3 days ago

De la Baku, Klaus Iohannis afirmă că “România și Azerbaidjan vor dezvolta legătura dintre Europa și Caucazul de Sud”. Romgaz și Socar semnează un nou acord de livrare de gaze azere în România

COMISIA EUROPEANA3 days ago

Ucraina: UE și partenerii din Comunitatea Energetică Europeană vor aloca 150 milioane de euro pentru achiziționarea de echipamente energetice esențiale

COMISIA EUROPEANA3 days ago

Pentru a marca un an de la invadarea Ucrainei, UE va pune în aplicare cel de-al 10-lea pachet de sancțiuni împotriva Rusiei până la 24 februarie

COMISIA EUROPEANA4 days ago

Comisia Europeană prezintă Planul Industrial pentru Pactul Verde. Ursula von der Leyen: Europa este hotărâtă să conducă revoluția tehnologiilor curate

REPUBLICA MOLDOVA5 days ago

De la Chișinău, premierul danez anunță că ”noi, în cadrul UE, suntem hotărâți să creştem asistenţa macrofinanciară pentru Republica Moldova”

NATO1 week ago

Ungaria se alătură Cehiei și Poloniei în misiunile de protejare a spațiului aerian al Slovaciei

U.E.1 week ago

Ministrul de externe al Olandei: România a parcurs un drum extraordinar. Am spus că vom sprijini aderarea României la Schengen și ne menținem angajamentul luat

ROMÂNIA1 week ago

Premierul Nicolae Ciucă a discutat cu miniștrii de externe ai Franței și Olandei despre aderarea României la Schengen și sprijinirea R. Moldova

NATO1 week ago

Grupul de luptă NATO de la Cincu: Miniștrii de externe ai României, Olandei și Franței reafirmă solidaritatea și unitatea aliată pentru apărarea flancului estic

Team2Share

Trending