Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Coordonarea la nivelul ministerelor din România pentru noi strategii în toate domeniile, necesară pentru aplicarea viitoarelor reglementări ale Pactului Ecologic

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Coordonarea la nivelul ministerelor din România pentru noi strategii în toate domeniile este necesară pentru aplicarea viitoarelor reglementări ale Pactului Ecologic, în contextul în care autoritățile trebuie să aibă în vedere impactul acestora asupra locurilor de muncă, a atenționat eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), cu prilejul intervenției în cadrul evenimentului online pe tema Green Deal organizat la 3 martie de AHK Romania-Camera de Comerț Româno-Germană.

Deși Green Deal (Pactul Ecologic) a devenit pentru unii o religie, aș vrea să reamintesc faptul că deocamdata nu este…

Posted by Marian-Jean Marinescu on Wednesday, 3 March 2021

 

„Deși Green Deal (Pactul Ecologic) a devenit pentru unii o religie, aș vrea să reamintesc faptul că deocamdata nu este decât o comunicare a Comisiei Europene.  Și eu doresc să eliminăm efectele schimbărilor climatice, însă totul trebuie să fie bazat pe studii de impact cu privire la climă, competitivitate economică și locuri de muncă. Cum am mai spus-o nu o dată chiar și în grupul #PPE, eu nu văd nici o diferență între a muri de foame (din lipsa unui loc de muncă) sau de poluare”, a precizat eurodeputatul român, coordonator din partea grupului PPE în Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European.

Marinescu a mai precizat că în Parlamentul European este dificil în acest moment să fie menținută o abordare rațională, în condițiile în care majoritatea este un pic spre stânga și foarte populistă în ceea ce privește schimbările climatice. „Toți doresc țintă de 60-70 % reducere de CO2, dar nu au răspunsuri la întrebarea: cum?”, a punctat eurodeputatul.

De asemenea, politicianul PPE a mai atras atenția că pachetul de dosare legislative asociat Green Deal va veni din trimestrul al doilea al acestui an și va avea consecințe „foarte importante pentru toate economiile statelor membre UE, însă diferențiat”.  „În statele din vest consecințele aplicării Green Deal vor fi diferite față de cele din est, pentru că aceste transformări nu ne găsesc pe toți în același punct”, a explicat Marinescu.

În context, eurodeputatul a subliniat următoarele aspecte:

1. Ținta de decarbonizare trebuie să fie clară iar costurile suportabile pentru toate statele membre și pentru cetățeni- la final, costurile pentru aceste transformări vor fi suportate de oameni.

„Dacă citim studiul de impact al CE pentru ținta de decarbonizare de 55%, constatăm că nu prezintă decât dorințe. Nu se vorbește suficient despre locurile de muncă- câte se pierd și cu ce le înlocuim.”

2. Primul act legislativ din pachetul privind Green Deal este Taxonomia (un act delegat), prin care se cataloghează activitățile economice după aportul la schimbările climatice. Această catalogare va avea consecințe dramatice asupra eligibilității finanțării unor activități economice. Parlamentul European nu poate modifica acest text, ci doar să îl aprobe sau să il respingă.

„Sper ca în urma consultărilor cu comisarii de resort care au loc în acestă perioadă prevederile bizare din acest act delegat vor dispărea.”

3. Transportul este unul dintre domeniile aflate sub cea mai mare presiune. În Taxonomie, pentru industria de autovehicule se ia în considerare doar nivelul de emisii la țeava de eșapament, și nu din întregul proces de fabricație și pe durata de viață a unui produs.

„Noi am prezentat în PPE un document de poziție privind transportul. Există voci care doresc să se oprească transportul aerian, dacă s-ar putea de mâine. Există așa numitul Shift2Rail, o deviză, un plan de a trece parte din transportul rutier si aerian pe șină. Dar din păcate, șina nu este la nivelul operațional la care s-ar dori să fie. Apoi, ce investiții ar trebui să facem în calea ferata, și ce ar însemna un program Rabla în aviație, pentru înlocuirea avioanelor actuale, poluatoare, cu unele moderne, cu emisii scăzute? S-ar putea să ajungem la concluzia că este mai eficient să înlocuim avioanele, asta neînsemnând că abandonăm calea ferată.”

4. Foaia de parcurs pentru fiecare industrie și coordonarea din partea Comisiei Europene reprezintă o necesitate.

„Trebuie să se ia măsuri echilibrate care să permita transportul în orice fel de condiții (mai ales transportul rutier de marfă). Avem nevoie de foi de parcurs pentru fiecare domeniu în parte, așa cum am făcut noi în PPE pentru transport, iar aici, societățile economice trebuie să se implice. Asociațiile industriale trebuie să fie mai active și să se unească pentru a coagula un punct de vedere comun.”

5. În România avem nevoie de coordonare la nivelul ministerelor în ceea ce privește aplicarea viitoarelor reglementări în primul rând pe energie, în condițiile în care nu este sigură încă acceptarea gazului drept combustibil de tranziție, fapt negativ pentru România.

„Trebuie să avem strategii foarte clare in toate domeniile, să știm ce se intâmplă cu domeniul respectiv, ce se poate prevedea ca număr de locuri de muncă pierdute, pentru că este clar că se vor pierde, și unde vom duce acele locuri de muncă. Este absolută nevoie de două autostrăzi care să lege România de vest, pentru atragerea investitorilor: autostrada Craiova-Lugoj și autostrada Iași-Târgu-Mureș.”

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Marian-Jean Marinescu critică rezoluția Parlamentului European privind Strategia “De la fermă la consumator”: Impune fermierilor numeroase restricții. Nu ne dorim o criză alimentară

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Este necesar ca sectorul agricol să contribuie la dezideratul Uniunii privind o mai bună protecție a mediului, însă pentru atingerea acestor obiective nu trebuie sacrificate întregi sectoare de activitate, firme sau locuri de muncă, a atenționat europarlamentarul Marian-Jean Marinescu în contextul dezbaterilor și adoptării unei rezoluții în Parlamentul European privind Strategia “De la fermă la consumator”. 

“Sunt de acord că este necesar ca sectorul agricol să contribuie la dezideratul Uniunii privind o mai bună protecție a mediului și asigurarea unei vieți cât mai sănătoase pentru toți cetățenii. Și este adevărat că agricultura are un rol important, de la calitatea alimentelor până la reducerea cantității de poluanți eliberați în mediul înconjurător. Nu sunt însă de acord ca pentru atingerea acestor obiective să sacrificăm întregi sectoare de activitate, firme sau locuri de muncă”, a afirmat Marinescu, într-o contribuție scrisă la dezbaterea asupra raportului Farm to Fork Strategy ce a avut loc săptămâna trecută în sesiunea plenară a Parlamentului European.

El a indicat că “nu poate susține un raport inițiativă proprie a PE, precum raportul De la fermă la consumator, care impune fermierilor numeroase restricții fără a avea la bază studii serioase care să identifice efectele acestor măsuri și pornind de aici să propună soluții reale și adecvate“.

“Deja avem o criză energetică, în mare parte cauzată de lipsa de realism a pachetului Pregătiți pentru 55%. Sunt convins că nimeni nu își dorește și o criză alimentară, cauzată de impunerea restricțiilor de mediu fără o analiză serioasă”, a subliniat eurodeputatul

Marinescu a mai spus că nu poate fi impusă obligativitatea reducerii pesticidelor fără termene clare și perioade tranzitorii, nu poate fi rezervată cel puțin 10% din suprafața agricolă pentru peisajul cu diversitate ridicată fără măsuri compensatorii și nu pot fi reduse abrupt efectivele fermelor de animale fără a asigura stabilitatea aprovizionării pieței europene.

Parlamentul European a adoptat săptămâna trecută o rezoluție prin care salută Strategia “De la fermă la consumator” și subliniază că este important să producem alimente sănătoase în mod sustenabil. Rezoluția a trecut cu 452 voturi pentru, 170 împotrivă și 76 abțineri.

Miza este atingerea obiectivelor Pactului verde european, inclusiv a celor referitoare la climă, biodiversitate, poluare zero și sănătate publică.

Eurodeputații au subliniat că este nevoie de o sustenabilitate crescută în fiecare etapă a lanțului de aprovizionare cu alimente. Ei au reiterat că noi toți – de la fermieri la consumatori – avem un rol de jucat în acest demers. Eurodeputații doresc o garanție că fermierii pot câștiga o cotă-parte echitabilă din profitul asociat alimentelor produse sustenabil. Astfel, ei îndeamnă Comisia să depună mai multe eforturi – inclusiv prin adaptarea normelor referitoare la concurență – pentru a întări poziția fermierilor în lanțul de aprovizionare.

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu subliniază nevoia de mai multă transparență din partea CE privind vaccinurile: Va crește încrederea oamenilor că vaccinarea este cea mai sigură măsură de protecție

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu sprijină o mai mare transparență din partea Comisiei Europene privind vaccinurile, care ”ar putea contribui la creșterea încrederii oamenilor în faptul că deocamdată, vaccinarea este cea mai sigură măsură de protecție”.

”Situația sanitară și de sănătate din România comparativ cu alte state ne arată că strategia UE privind vaccinarea a fost calea de urmat. Statele unde rata de #vaccinare este ridicată nu trec prin tragedii ca cea din #România acum, în valul 4 al pandemiei. Nu trebuia să se ajungă la sute de morți pe zi, pentru ca oamenii să se convingă singuri că este spre binele lor să se vaccineze. Da, este nevoie și de medicamente, de tratamente alternative vaccinurilor, dar deocamdată acestea nu sunt disponibile la scară largă precum vaccinurile”, consideră Marinescu.

Acesta este de părere că ”petițiilor care au atras atenția cu privire la transparența achizițiilor și distribuirea vaccinurilor trebuie să li se acorde toată atenția, căci exprimă  îngrijorări legitime ale cetățenilor.”

Într-o rezoluție adoptată cu 458 de voturi pentru, 149 împotrivă și 86 de abțineri, europarlamentarii solicită o legislație care să facă mai transparent procesul de cercetare, achiziție și distribuire a vaccinurilor COVID-19. Acest lucru ar permite instituției legislative europene să examineze în mod eficient politicile UE privind vaccinurile. În același timp, Comisia ar trebui să discute aceste politici mai deschis cu cetățenii.

Pentru a spori transparența, deputații europeni cer Comisiei să dezvăluie cine negociază achiziția vaccinurilor în numele său. Aceasta ar trebui să publice contractele de achiziție încheiate cu furnizorii de vaccinuri, inclusiv detalii privind investițiile publice și costurile vaccinurilor, și să facă publice orice potențiale încălcări ale contractului. Europarlamentari subliniază că mai multe informații ar putea ajuta la combaterea ezitărilor și dezinformării cu privire la vaccinuri, iar companiile farmaceutice ar trebui, de asemenea, să facă publice date și rapoarte ample privind studiile clinice.

Marian-Jean Marinescu consideră că ”toate acestea ar putea contribui la creșterea încrederii oamenilor în faptul că deocamdată, vaccinarea este cea mai sigură măsură de protecție, iar UE și guvernele veghează ca orice cetățean sa aiba la dispoziție un vaccin achizitionat de autoritati din bani publici in mod transparent și corect.”

Parlamentul European dorește ca viitoarele contracte ale UE să facă vaccinurile mai disponibile în întreaga lume ca un bun public global. UE ar trebui să ajute țările din afara UE să lupte împotriva COVID-19 și să accelereze vaccinarea prin depășirea blocajelor de producție.

Companiile ar putea, de exemplu, să își transfere tehnologia (prin intermediul COVID-19 Technology Access Pool, sau C-TAP, al Organizației Mondiale a Sănătății), iar țările ar putea contribui mai mult la programul COVAX.

De asemenea, UE ar trebui să elaboreze o strategie globală și publică privind vaccinurile, care să abordeze distribuția echitabilă la nivel mondial.

Potrivit mențiunilor președintei Comisiei Europene, Uniunea Europeană va dona în următoarele luni cel puțin 500 de milioane de doze către țările vulnerabile.

”Am atins o etapă importantă în livrarea vaccinurilor COVID-19 în lume. Uniunea Europeană a exportat peste un miliard de doze de vaccin în întreaga lume, în ultimele 10 luni. Vaccinurile produse în UE au fost distribuite în peste 150 de țări de pe toate continentele – din Japonia până în Turcia, din Marea Britanie până în Noua Zeelandă, din Africa de Sud până în Brazilia. Am livrat aproximativ 87 de milioane de doze în țările cu venituri mici și mijlocii prin intermediul COVAX. În mod foarte clar, Uniunea Europeană este cel mai mare exportator de vaccinuri COVID-19. Am împărțit întotdeauna vaccinurile noastre în mod echitabil cu restul lumii. Am exportat la fel de mult cât am livrat cetățenilor UE. Într-adevăr, cel puțin fiecare al doilea vaccin produs în Europa este exportat”, a detaliat von der Leyen, amintind că mai bine de 75% dintre adulții europeni sunt complet vaccinați.

Făcând trimitere la parteneriatul încheiat cu SUA pentru facilitarea vaccinării la nivel global, președinta Comisiei Europene, face apel la implicarea celorlalte țări.

” Împreună cu președintele Biden, ne propunem o rată de vaccinare globală de 70% până anul viitor. Lucrez îndeaproape cu prim-ministrul Draghi și cu președintele Biden pentru a-i mobiliza pe liderii G20 la summitul de la Roma de săptămâna viitoare în favoarea acestui obiectiv ambițios: învingerea pandemiei l nivel global”, a completat Ursula von der Leyen.

Citiți și: 
SUA și UE au încheiat un parteneriat pentru facilitarea vaccinării la nivel mondial. Joe Biden: Vaccinarea, cel mai eficient răspuns la pandemia COVID-19

Parteneriatul UE-SUA anunțat la mijlocul lunii septembrie este construit în jurul a cinci piloni:

  • a partaja doze la nivel global în vederea creșterii ratelor de vaccinare;
  • a consolida aprovizionarea și livrarea de vaccinuri și produse terapeutice în întreaga lume;
  • a sprijini și a se coordona cu organizațiile relevante pentru livrarea de vaccinuri, lanțul frigorific, logistică și programe de imunizare;
  • a coordona investițiile în capacitatea de producție regională cu țările cu venituri mici și mijlocii inferioare;
  • a sprijini crearea unui Fond de Intermediere Financiară (FIF) până la sfârșitul anului 2021 pentru a realiza Securitatea Sanitară Globală.

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu speră ca ”viitorul apropiat să ne arate că Dunărea va contribui la Green Deal și la dezvoltarea economică a tuturor” statelor străbătute de acest fluviu

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, membru al Comisiei pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European, și-a exprimat speranța ca viitorul apropiat ”să ne arate că Dunărea va contribui la Green Deal și la dezvoltarea economică a tuturor statelor” care sunt traversate de acest fluviu.

Europarlamentarul român a participat joi la o dezbatere, organizată de Camera de Comerț și Industrie din România (CCIR) în parteneriat cu Reprezentanța Comisiei Europene în România, referitoare la valorificarea transportului pe Dunăre și Marea Neagră și stimularea comerțului internațional durabil.

În acest context, Marinescu a reiterat mesajul său referitor la nevoia unei ”coordonări de la nivelul Comisiei Europene, care să negocieze cu toate statele membre și să ducă finanțarea necesară din fonduri UE alocate către fiecare stat membru către canalul navigabil”.

”Dunărea este un subiect extrem de important, mai ales pentru România. Ar fi un sector economic extrem de profitabil. Noua religie este Green Deal și există niște sloganuri Shift2Rail, Shift2Water, să mutăm transportul pe de pe rutier pe calea ferată sau pe apă. Nici calea ferată, nici apa nu sunt pregătite să primească un flux de marfă mult mai mare. Dacă nu se face ceva, aceste ținte nu vor putea fi îndeplinite”, a atras atenția eurodeputatul.

Acesta a amintit și de momentul în care a elaborat, în 2010, alături de alți alți colegi din Ungaria, Austria și Germania, poziția Grupului PPE din Parlamentul European față de Strategia europeană a Dunării, în care solicitau Comisiei să se implice în coordonare.

”Spre deosebire de prima strategie a Mării Baltice, aici există o problemă: dacă unul dintre statele care sunt pe Dunăre nu investește, tot proiectul este pus în pericol. Nu s-a întâmplat acest lucru. S-au produs multe conferințe, documente, dar progresul a fost foarte mic în teren și, după opinia mea, nu vor fi foarte multe progrese pentru armonizarea regulamentelor, pentru o coordonare a investițiilor pentru realizarea a ceea ce este mai important, canalul navigabil. Dacă există navigabilitate pe toată durata anului pe Dunăre, atunci traficul va creștere interesul operatorilor economici va crește”, și-a arătat dezamăgirea Marinescu.

Citiți și:
Marian-Jean Marinescu subliniază nevoia unei guvernanțe la nivel UE pentru a face mare salt de mutare a transportului pe căile navigabile și pe calea ferată
Trei proiecte-pilot depuse de Marian-Jean Marinescu au primit calificativul maxim din partea Comisiei Europene: În toamnă, după ce vor fi adoptate de Parlamentul European, vor intra în lucru

Potrivit CCIR, În 2019, la nivelul UE, transportul maritim de mărfuri pe distanțe scurte a reprezentat 60% (estimat la aproape 1,8 miliarde tone de mărfuri) din totalul de mărfuri transportate pe cale maritimă către și din principalele porturi ale UE. Portul Rotterdam a rămas cel mai mare port al UE pentru transport maritim pe distanțe scurte, gestionând un total de 204 milioane de tone de mărfuri, urmat de portul Antwerpen (101 mln. tone de mărfuri) și Amsterdam (53 mln. tone), în timp ce portul Constanța se clasează pe locul 14, gestionând în 2019 – 28,5 mln. tone de mărfuri pe distanțe scurte. Așadar, este evident că transportul maritim joacă un rol vital în asigurarea lanțurilor de aprovizionare pentru dezvoltarea comerțului global.

Conform unor estimări ale Agenției Europene de Mediu, transportul maritim este responsabil pentru 13,4% din totalul emisiilor de CO2 de la nivel european, adică de aproape șase ori mai puțin decât emisiile de dioxid de carbon provenit din transportul rutier (71,7%).

 

©European Environment Agency

 

Comisia Europeană a adoptat un pachet de propuneri care să pregătească politicile UE în domeniul climei, al energiei, al exploatării terenurilor, al transporturilor și al impozitării, astfel încât, până în 2030, emisiile nete de gaze cu efect de seră ale Uniunii să scadă cu cel puțin 55 %, comparativ cu nivelurile din 1990.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
COMISIA EUROPEANA41 mins ago

Starea Uniunii Energetice 2021: Sursele regenerabile depășesc combustibilii fosili ca sursă principală de energie a UE

ROMÂNIA46 mins ago

Eurostat: Româncele de peste 50 ani, printre femeile din UE care au beneficiat cel mai puțin de screening împotriva cancerului mamar

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 hour ago

Marian-Jean Marinescu critică rezoluția Parlamentului European privind Strategia “De la fermă la consumator”: Impune fermierilor numeroase restricții. Nu ne dorim o criză alimentară

Dan Motreanu1 hour ago

Eurodeputatul Dan Motreanu: Comisia Europeană trebuie să îmbunătățească legislația privind calitatea vieții animalelor de fermă

COMISIA EUROPEANA2 hours ago

Comisarul european pentru piața internă apreciază că Brexitul este ”o catastrofă” pentru Regatul Unit: Vedeţi ce se întâmplă pe rafturile supermarketurilor, la pompele de benzină

COMISIA EUROPEANA2 hours ago

Comisia Europeană investește 1,5 miliarde de euro în proiecte inovatoare în domeniul tehnologiilor curate pentru a stimula tranziția verde a Europei

GENERAL2 hours ago

Dragoș Pîslaru, despre digitalizarea pieței muncii: PNRR poate așeza România în avangarda Europei prin reformele sistemice pe care le propune

ROMÂNIA3 hours ago

Klaus Iohannis l-a eliberat din funcție pe consilierul pentru afaceri europene Leonard Orban în vederea pensionării și l-a decorat pentru “susținerea proiectului european al României”

INTERNAȚIONAL3 hours ago

SUA vor înființa un departament și un post de emisar însărcinați cu securitatea cibernetică: Consolidăm politica externă în fața ”provocărilor secolului XXI”

U.E.4 hours ago

Curtea de Conturi Europeană solicită o bună gestiune financiară a fondurilor de răspuns la pandemia de COVID-19: Cheltuielile UE continuă să prezinte erori

GENERAL2 hours ago

Dragoș Pîslaru, despre digitalizarea pieței muncii: PNRR poate așeza România în avangarda Europei prin reformele sistemice pe care le propune

ROMÂNIA22 hours ago

Serbia donează României medicamente și concentratoare de oxigen pentru bolnavii de COVID-19: Suntem alături de voi în cele mai grele momente

ROMÂNIA23 hours ago

Oleg Roibu, director juridic eMAG: Am bugetat peste 250 milioane de lei în următorii trei ani pentru dezvoltarea antreprenoriatului digital

NATO4 days ago

NATO: România, între cele 17 aliate fondatoare ale primului fond de inovare din istoria Alianței Nord-Atlantice

CONSILIUL EUROPEAN4 days ago

Klaus Iohannis, poziție tranșantă la Bruxelles: România va dezvolta centralele pe energie nucleară și rețeaua de gaze naturale. Am insistat ca acestea să fie finanțabile prin bani europeni

POLITICĂ5 days ago

Klaus Iohannis îl desemnează pe ministrul apărării Nicolae Ciucă drept candidat la funcția de prim-ministru

Marian-Jean Marinescu5 days ago

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu speră ca ”viitorul apropiat să ne arate că Dunărea va contribui la Green Deal și la dezvoltarea economică a tuturor” statelor străbătute de acest fluviu

Cristian Bușoi5 days ago

Cristian Bușoi, președintele Comisiei pentru industrie și energie din PE, atrage atenția Comisiei Europene: Companiile din România și din întrega UE au nevoie de sprijin pentru captarea metanului

Cristian Bușoi5 days ago

Eurodeputatul Cristian Bușoi, intervenție în Parlamentul European: COP26, un moment în care să arătăm că ”Green Deal nu este doar o strategie de mediu, ci și o strategie trigger pentru o UE modernă”

Cristian Bușoi6 days ago

Criza energetică: Cristian Bușoi, președintele Comisiei pentru energie, cere din Parlamentul European adoptarea, cât mai repede, a ”taxonomiei pentru gazele naturale și energia nucleară”

Team2Share

Trending