Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), alături de reprezentanții ARPIA la centenarul Muzeului Aerului și Spațiului din Paris

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/Facebook

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European, s-a aflat la Paris, alături de reprezentanți ai Asociației Române pentru Propaganda și Istoria Aeronauticii (ARPIA), cu ocazia centenarului Muzeului Aerului și Spațiului, potrivit unei postări pe Facebook. 

,,Am o mare mulțumire de fiecare dată când pot să-i ajut pe români să meargă în lume și să povestească cu ce ne mândrim noi, ca națiune.
De data aceasta, prin “echipajul” ARPIA filiala Craiova, formată din General de flotilă aeriană (r.) Ion Crăciunescu, Comandor (ret.) av. Ilie Dumitrescu, Locotenent (r.) Gheorghe Dinului și Maistru militar (r.) Gheorghe Popovici, România a fost prezentă la centenarul Muzeului Aerului și Spațiului de pe aeroportul din Paris – Le Bourget.
După 109 ani de la prima expunere a avionului Coanda 1910, o replică a acestuia a fost expusă în premieră, în incinta halei Concorde a Muzeului Aerului si Spatiului de la Le Bourget, Franta”, este mesajul transmis de eurodeputatul PNL. 

Marian-Jean Marinescu este coordonatul grupului PPE în cadrul Comisiei pentru transport și turism din Parlamentul European. Aflat la cel de-al patrulea mandat, este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare. 

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Marian-Jean Marinescu, coordonatorul grupului PPE din PE pentru politica de transport, pledează pentru o îmbunătățire a conexiunilor între toate părțile Europei: Transportul nu se oprește la granițe

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul PNL Marian-Jean Marinescu, coordonatorul grupului PPE din Parlamentul European pentru politica de transport, pledează pentru o îmbunătățire a conexiunilor între toate părțile Europei.

”Transportul nu se oprește la granițe. Căile ferate, porturile și drumurile din întreaga Europă conectate în mod optim, nu numai că vor economisi timp și bani, dar vor stimula și creșterea economică și a locurilor de muncă în UE”, a explicat Marinescu în preambului votului Legislativului european asupra raportului privind rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T), după ce eurodeputații au dezbătut marți acest dosar.

În același timp, eurodeputatul român a anunțat că grupul Partidului Popular European din Parlamentul European solicită finalizarea și completarea legăturilor lipsă ale rețelelor de transport pentru a spori mobilitatea și a îmbunătăți eficiența transportului european.

”Nu ne putem permite mai multe întârzieri. Investițiile prea mici și lipsa de planificare sunt principalele obstacole în finalizarea acestui proiect. Comisia Europeană ar trebui să joace un rol mai puternic și să pună mai multă presiune pe statele membre pentru a finaliza proiectele TEN-T”, a completat Marinescu.

Rețeaua TEN-T este compusă din două niveluri: o rețea centrală care urmează să fie finalizată până în 2030 și o vastă rețea afluentă care aduce trafic în aceasta și care urmează să fie finalizată până în 2050. 

Rețeaua afluentă globală va asigura acoperirea completă a UE și accesibilitatea tuturor regiunilor. Rețeaua centrală va acorda prioritate celor mai importante legături și noduri ale TEN‑T, astfel încât acestea să devină pe deplin funcționale până în 2030. 

Ambele niveluri includ toate modurile de transport: rutier, feroviar, aerian, pe căi navigabile interioare și transportul maritim, precum și platformele intermodale.

Comisia Europeană a prezentat propunerea privind rețeaua transeuropeana de transport în mai 2018, ca parte a celui de al treilea pachet „Europa în mișcare”, al cărui scop este ca mobilitatea europeană să devină mai sigură, mai puțin poluantă, mai eficientă și mai accesibilă.

Din dorința de a înfăptui o transformare fundamentală a transporturilor, Executivul european a prezentat la începutul lunii decembrie Strategia pentru mobilitate sustenabilă și inteligentă, însoțită de un plan de acțiune ce cuprinde 82 de inițiative care vor ghida activitatea UE în următorii patru ani.

Așadar, Uniunea Europeană a pus la data mai sus amintită bazele procesului prin care sistemul de transport european își poate realiza transformarea verde și digitală, devenind astfel mai rezilient în fața viitoarelor crize.

Astfel, Comisia Europeană și-a fixat următoarele:

Până în 2030:

  • cel puțin 30 de milioane de autoturisme cu emisii zero vor fi în exploatare pe drumurile europene
  • 100 de orașe europene vor fi neutre din punct de vedere climatic
  • traficul feroviar de mare viteză se va dubla la nivelul întregii Europe
  • călătoriile colective programate pentru deplasări cu o lungime de sub 500 de km vor trebui să fie neutre din punctul de vedere al carbonului
  • mobilitatea automatizată va fi implementată la scară largă
  • navele maritime cu emisii zero vor fi pregătite pentru lansarea pe piață

Până în 2035:

  • aeronavele de mare capacitate cu emisii zero vor fi pregătite pentru lansarea pe piață

Până în 2050:

  • aproape toate autoturismele, furgonetele, autobuzele și vehiculele grele noi vor avea emisii zero
  • traficul feroviar de marfă se va dubla
  • o rețea transeuropeană de transport (TEN-T) multimodală deplin operațională, pentru un transport sustenabil și inteligent, cu conectivitate de mare viteză.

De asemenea, Comisia Europeană s-a angajat să consolideze piața unică – de exemplu, prin consolidarea eforturilor și a investițiilor pentru finalizarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T). 

Finalizarea acestei rețele este cu atât mai importantă cu cât transporturile sunt responsabile pentru o pătrime din emisiile de gaze cu efect de seră ale UE, iar emisiile generate de transporturi continuă să crească. Pentru a atinge obiectivul de neutralitate climatică până în 2050 – astfel cum este prevăzut în Pactul Ecologic European, emisiile generate de transport trebuie să scadă cu 90%.

Aceste argumente și nu numai stau la baza deciziei Comisiei Europene de a desemna anul 2021 An european al căilor ferate

Așadar, în 2021, o serie de evenimente, campanii și inițiative vor promova transportul feroviar ca mod de transport durabil, inovator și sigur.

Vor fi evidențiate beneficiile sale pentru cetățeni, pentru economie și pentru climă și se va pune accentul pe provocările rămase în vederea creării unui adevărat spațiu feroviar unic european fără frontiere.

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Există ambiția ca Europa să devină o putere spațială. Finanțarea corespunzătoare, necesară

Published

on

© European Parliament Media Center

 

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu susține că Europa are ambiție și potențial de a deveni o putere spațială, însă semnalează că nu poate reuși asta fără o finanțare corespunzătoare.

„Există ambiția ca Europa să devină o putere spațială. Pentru toate acestea, mai ales în contextul digitalizării și ecologizării, este necesar să asigurăm o finanțare corespunzătoare acestui sector, pentru a-l putea extinde și moderniza”, a scris pe contul de Facebook deputatul european la sfârșitul celei de-a 13-a Conferințe pentru spațiu.

De asemenea, europarlamentarul PNL a menționat că nici finanțarea pentru două programe importante pentru Uniunea Europeană privind spațiul nu sunt finanțate suficient: „Consider că finanțarea pentru GOVSATCOM (sistemul de comunicare prin satelit) si pentru SAS (sistemul de supraveghere a spațiului) nu este satisfăcătoare.”

Potrivit deputatului, „este nevoie de aceste sisteme, care împreună cu o bază și mijloace europene de lansare, pot asigura autonomia Uniunii.”

„Facilitătea pentru redresare și reziliență ar putea finanța și activități din industria spațială”, a conchis Marian-Jean Marinescu în mesajul său.

Citiți și: Marian-Jean Marinescu, președintele Intergrupului Cer și Spațiu din PE: Trebuie să investim în industria spațială în contextul unei concurențe puternice la nivel global din partea marilor jucători spațiali

 

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Este vital ca Fondul de redresare și reziliență să contribuie și la redresarea sectorului aviatic

Published

on

© European Parliament Media Center

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu, președintele intergrupului Cer și Spațiu din Parlamentul European, a avut o dezbatere pe tema combustibililor alternativi în aviație.

„Am discutat despre posibilitatea ca înlocuitorii alternativi ai hidrocarburilor să ajungă pe piață cât mai repede, pentru că acum sunt într-o proporție foarte mică. Există posibilitatea de a produce în cantități mult mai mari dar, în același timp avem nevoie de avantaje pentru utilizatori, avantaje care să genereze o creștere a cererii, care la rândul ei va antrena creșterea producției”, a transmis deputatul european în urma întâlnirii.

Potrivit europarlamentarului PNL, există deja o țintă fixată până în 2030, la 5% pentru combustibilii alternativi din totalul mixului de combustibili pentru aviație, adică hirdocarburile – kerosen: „Consider că această cifră este foarte mică și sunt de acord cu ținte mai ambițioase pentru că ar reduce foarte mult presiunea pentru reducerea emisiilor poluante din sectorul aviatic”, a mai adăugat acesta.

De asemenea, Marian-Jean Marinescu susține că este nevoie și de măsuri de sprijinire a acestui sector economic, care este într-o „situație foarte dificilă pentru că toți cei implicați, de la operatorii aerieni până la producătorii de avioane, toți trăiesc din tariful biletelor de avion”: „Este vital ca Fondul de redresare și reziliență să contribuie și la redresarea sectorului aviatic, un sector extrem de important care asigură conectivitatea și mobilitatea UE. O economie nu se poate dezvolta fără aviație”, se mai arată în mesajul deputatului.

Continue Reading

Facebook

SUA7 hours ago

Președintele Joe Biden a semnat un ordin executiv care restabilește relațiile SUA cu Organizația Mondială a Sănătății

SUA7 hours ago

Președintele Joe Biden a semnat revenirea SUA în Acordul climatic de la Paris. Uniunea Europeană salută decizia

PPE9 hours ago

Angela Merkel: Inaugurarea lui Joe Biden și a Kamalei Harris, “o sărbătoare a democrației americane și un nou capitol al prieteniei germano-americane”

SUA9 hours ago

Președintele francez Emmanuel Macron, către noul omolog american Joe Biden: Bine ați revenit în Acordul de la Paris

COMISIA EUROPEANA12 hours ago

Liderii UE și NATO îi felicită pe Joe Biden și pe Kamala Harris: Astăzi este începutul unui nou capitol pentru relația transatlantică. Europa este pregătită

SUA12 hours ago

Joe Biden, promisiune către aliați în primul discurs ca președinte al SUA: Ne vom repara alianțele și vom conduce prin puterea exemplului. Vom fi judecați prin modul cum rezolvăm crizele în cascadă din epoca noastră

ROMÂNIA13 hours ago

Klaus Iohannis, mesaj pentru președintele Joe Biden după inaugurarea în funcție: Vom dezvolta Parteneriatul România-SUA și vom lucra în adevăratul spirit al valorilor transatlantice

Dragoș Pîslaru13 hours ago

Dragoș Pîslaru: Statele membre ar trebui să profite de majorarea de 3% din FEAD pentru a sprijini persoanele defavorizate în timpul pandemiei COVID-19

SUA13 hours ago

Joe Biden a depus jurământul solemn și a devenit oficial cel de-al 46-lea președinte al Statelor Unite

SUA13 hours ago

Kamala Harris a depus jurământul și a devenit oficial prima femeie vicepreședinte din istoria Statelor Unite

Dragoș Pîslaru13 hours ago

Dragoș Pîslaru: Statele membre ar trebui să profite de majorarea de 3% din FEAD pentru a sprijini persoanele defavorizate în timpul pandemiei COVID-19

Eugen Tomac18 hours ago

Eugen Tomac i-a solicitat șefului politicii externe a UE să creeze mecanisme care să condiționeze sprijinul financiar acordat partenerilor de garantarea accesului minorităților naționale la educație în limba maternă

RENEW EUROPE19 hours ago

Președintele Consiliului European îi propune lui Joe Biden ca în prima zi de mandat la Casa Albă să construiască un nou pact fondator cu UE pentru „o lume mai bună”

COMISIA EUROPEANA21 hours ago

Președinta Comisiei Europene: Jurământul lui Joe Biden, un mesaj de speranță pentru o lume care așteaptă ca SUA să revină în cercul de state cu idei similare

Eugen Tomac2 days ago

Eurodeputatul Eugen Tomac: Rusia de astăzi se transformă într-un gulag și UE are obligația să acționeze

ROMÂNIA5 days ago

Premierul Florin Cîțu s-a vaccinat împotriva COVID-19: Am vrut să dau un semnal românilor să se vaccineze

U.E.1 week ago

Președintele turc Recep Tayyip Erdogan dorește să ”repună pe șine” relațiile Turciei cu UE: Este prioritatea noastră să facem din 2021 un an de succes

ROMÂNIA2 weeks ago

Premierul Florin Cîțu: Intenţia noastră este ca de la jumătatea săptămânii viitoare să trecem la etapa a doua de vaccinare

Gheorghe Falcă4 weeks ago

Eurodeputatul Gheorghe Falcă se va vaccina împotriva COVID-19 și îndeamnă la responsabilitate pentru „noi și cei de lângă noi”: Vaccinarea, testul nostru de maturitate

ROMÂNIA4 weeks ago

Campania de vaccinare anti-Covid în România începe cu asistenta care a preluat primul pacient infectat cu virusul SARS-CoV-2

Advertisement
Advertisement

Trending