Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) avertizează că anumite prevederi ale Pachetului Mobilitate pot genera ,,mari probleme beneficiarilor transportului rutier”

Published

on

© European Parliament

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), coordonator al grupului PPE în Comisia pentru Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European, avertizează că anumite prevederi ale Pachetului Mobilitate pot genera ,,mari probleme beneficiarilor transportului rutier”, situație pe care negociatorii din partea PE vor încerca să o corecteze în negocierile care încep joi, 3 octombrie, cu Consiliul și Comisia Europeană, transmite eurodeputatul român, într-un mesaj video. 

,,Joi, 3 octombrie, încep negocierile dintre Parlament, Consiliu și Comisia Europeană pentru Pachetul Mobilitate. Din păcate, acest proces are loc cu o rapiditate extraordinară, cu care nu m-am mai întâlnit până acum. Vom negocia așadar cele trei regulamente pe care le-am votat de două ori în decurs de două săptămâni”, spune Marian-Jean Marinescu, care descrie o parte a procesului legislativ prin care au trecut cele trei texte până acum: ,,Am votat mai întâi o cerere depusă de ECR (Grupul conservator) și sprijinit prin mine de PPE și de noul grup Renew Europe, iar scorul a fost în defavoarea noastră. Am votat apoi demararea negocierilor cu Consiliul. Am încercat să blocăm unul dintre regulamente, cel referitor la detașarea șoferilor, însă nu am obținut voturile necesare. Așadar, în ciuda eforturilor noastre, vom începe negocierile”, punctează aceasta. 

Coordonatorul PPE în Comisia TRAN transmite că grupul său politic are doi raportori în cadrul acestor negocieri, ,,care vor încerca să facă tot ce este posibil pentru a se ajunge la un acord care să nu dăuneze transportatorilor de la granița externă a UE”. 

Marian-Jean Marinescu dezvăluie că Germania și Franța ,,sunt statele care pun cea mai mare presiune pentru ajungerea la un acord pe aceste dosare”. Motivul este, însă neclar, spune eurodeputatul: ,,Sigur, regulamentele ar putea aduce avantaje economice transportatorilor din celor două state, dar vor genera mari probleme beneficiarilor transportului rutier: constructorii de automobile, de pildă, se vor vedea nevoiți să crească prețurile, căci, din cauza creșterii costurilor de transport, va crește și prețul componentelor auto”.

În acest context, eurodeputatul PNL și-a exprimat speranța ca negociatorii să reușească să aducă într-o formă ,,rezonabilă” aceste texte.

,,Ne aflăm în această situație și pentru că, din păcate, Comisarul pentru transport, Violeta Bulc, a acceptat să propună aceste regulamente în absența unor studii de impact. Așa se întâmplă când comisarul este slab, nu cunoaște domeniul de activitate, nu are susținere politică si atunci este vulnerabil presiunilor inevitabile care se fac asupra comisarilor în dosare cu mize foarte mari, ca acesta. Ce înțelegem de aici? La același scenariu ne putem aștepta și dacă România își menține propunerea de comisar european pentru transport: cei care vor conduce vor fi funcționarii de la Comisia Europeană”, mai atrage atenția Marinescu. 

Pachetul de Mobilitate al Comisiei Europene este o colecție de 3 inițiative privind guvernanța transportului rutier comercial în Uniunea Europeană. Reprezintă cea mai mare modificare a normelor UE privind transportul rutier, acoperind multe aspecte ale activității industriei. Acesta este destinat să abordeze o serie de probleme sau să sprijine evoluții specifice în sectoarele europene de transport rutier. Armonizarea și simplificarea normelor care au ca rezultat o mai bună și mai consecventă aplicare în toate statele membre, sprijinirea echității sociale, concurența echitabilă, îmbunătățirea performanței de mediu a operațiunilor de transport rutier și încurajarea inovării sunt doar câteva dintre obiectivele acestui nou pachet de inițiative legislative.

Marian-Jean Marinescu este coordonatul grupului PPE în cadrul Comisiei pentru Transport și Turism din Parlamentul European. Aflat la cel de-al patrulea mandat, este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare. (Mai mult despre activitatea lui Marian-Jean Marinescu AICI).

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Marian-Jean Marinescu, coordonatorul PPE în Comisia TRAN: Avem în Adina Vălean un potențial comisar pentru transporturi care înțelege că trebuie să fie alături de Parlamentul European

Published

on

Adina Vălean este un potențial comisar pentru transporturi care înțelege ă trebuie să fie alături de Parlamentul European în a respinge tăierile de buget din acest sector pe care le propune Consiliul Uniunii Europene, a declarat Marian-Jean Marinescu, coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport din Parlamentul European, după ce Vălean a fost validată de Comisia TRAN

”Adina Vălean ne-a convins. Candidatura sa a trecut cu 36 de voturi de coordonatorii din TRAN. Avem în Adina Ioana Vălean un potențial comisar pentru transporturi care înțelege că trebuie să fie alături de Parlament în a respinge tăierile de buget din acest sector, pe care le propune Consiliul. Transporturile au nevoie de finanțare corespunzătoare pentru investiții și pentru a face față revoluției tehnologice pe care o traversăm cu toții, îmbunătățind siguranța transportului și condiții de muncă ale transportatorilor. Este concluzia mea, în calitate de coordonator al Grupului PPE pentru în comisia TRAN, după audierea de astăzi, din Comisia TRAN”, a scris Marinescu pe Facebook.

Comisarul european desemnat pentru domeniul transporturilor, Adina Vălean, a fost validată de Comisia pentru transport din Parlamentul European pentru funcția de membru al Comisiei Europene.

Candidatura lui Vălean a trecut cu 36 de voturi pentru, fiind necesară o majoritate de două treimi din membrii Comisiei TRAN.

Potrivit surselor citate, Adina Vălean a fost votată de cinci grupuri politice (PPE, S&D, Renew Europe, ECR și GUE), nu a primit votul extremei drepte, în timp ce Verzii au solicitat o nouă rundă de întrebări suplimentare.

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), alături de reprezentanții ARPIA la centenarul Muzeului Aerului și Spațiului din Paris

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/Facebook

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European, s-a aflat la Paris, alături de reprezentanți ai Asociației Române pentru Propaganda și Istoria Aeronauticii (ARPIA), cu ocazia centenarului Muzeului Aerului și Spațiului, potrivit unei postări pe Facebook. 

,,Am o mare mulțumire de fiecare dată când pot să-i ajut pe români să meargă în lume și să povestească cu ce ne mândrim noi, ca națiune.
De data aceasta, prin “echipajul” ARPIA filiala Craiova, formată din General de flotilă aeriană (r.) Ion Crăciunescu, Comandor (ret.) av. Ilie Dumitrescu, Locotenent (r.) Gheorghe Dinului și Maistru militar (r.) Gheorghe Popovici, România a fost prezentă la centenarul Muzeului Aerului și Spațiului de pe aeroportul din Paris – Le Bourget.
După 109 ani de la prima expunere a avionului Coanda 1910, o replică a acestuia a fost expusă în premieră, în incinta halei Concorde a Muzeului Aerului si Spatiului de la Le Bourget, Franta”, este mesajul transmis de eurodeputatul PNL. 

Marian-Jean Marinescu este coordonatul grupului PPE în cadrul Comisiei pentru transport și turism din Parlamentul European. Aflat la cel de-al patrulea mandat, este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare. 

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), invitat la aniversarea EFIP: Porturile de pe Rin si Dunăre trebuie să colaboreze în interesul cetățenilor, iar Federația trebuie să joace rolul de mediator în acest proces

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/Facebook

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European, a transmis, în cadrul evenimentului de sărbătorire a 25 de ani de la înființarea Federației Europene a Porturilor Interne (EFIP), că Porturile de pe Rin si Dunăre trebuie să colaboreze în intresul cetățenilor, iar Federația trebuie să joace rolul de mediator în acest proces, se arată într-o postare pe Facebook. 

,,Am fost invitat să vorbesc la aniversarea a 25 de ani de la înființarea Federației Europene a Porturilor Interne (EFIP), organizație care reunește aproape 200 de porturi și autorități portuare din 18 țări ale Uniunii Europene, Elveția, Serbia și Ucraina. La evenimentul găzduit de somptuoasa clădire a Palais du Rhin din Strasbourg, au participat peste 90 de personalități din toată #Europa, inclusiv reprezentanți ai instituțiilor europene, ai statelor membre și ai comisiilor fluviale, directori de porturi și ai altor entitati interesate de transport. Am spus, în calitate de Coordonator al grupului PPE în cadrul comisiei TRAN, că pentru a crește ponderea modală a transportului pe căi navigabile interioare și a căilor ferate, porturile interioare trebuie sprijinite pentru a face față tuturor provocărilor de transport actuale. Porturile de pe Rin si Dunăre trebuie să colaboreze în intresul cetățenilor, iar Federația trebuie să joace rolul de mediator în acest proces”, este mesajul transmis de eurodeputatul român. 

Marian-Jean Marinescu este coordonatul grupului PPE în cadrul Comisiei pentru transport și turism din Parlamentul European. Aflat la cel de-al patrulea mandat, este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare. 

 

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending