Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), după ce s-a interesat de stadiul proiectelor spitalelor regionale din România: Spitalul din Craiova este încă în aer! Nu are studiu de fezabilitate, încă nu știm cât costă și nici ce capacitate va avea

Published

on

© European Parliament

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), coordonator al grupului PPE în Comisia pentru Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European, a constatat că realizarea spitalului regional de urgență din Craiova ,,este încă în aer”, după ce s-a interesat atât la autoritățe române, cât și la instituțiile europene privind stadiul proiectului, transmite acesta într-o postare pe Facebook.

,,Situația Spitalului Regional de Urgență din Craiova a rămas neclară pentru guvernul PSD așa că am continuat să mă interesez de acest proiect. Am trimis din nou scrisori la Ministerul Sănătății, la Ministerul Fondurilor Europene (MFE), la Banca Europeană de Investiții (BEI) și la Comisia Europeană, și le-am cerut să îmi răspundă la următoarele întrebări:
1. Care este costul final al unui spital regional, conform studiilor de fezabilitate?
2. Dacă au fost cheltuite cele 150 de milioane euro din fonduri europene și pentru ce activități?
3. De ce rata de cofinanțare din fonduri europene este de maxim 50 %, în condițiile în care în acest exercițiu financiar rata de finanțare poate fi de până la 85%?”

Eurodeputatul român a primit răspunsuri de la Banca Europeană de Investiții, Comisia Europeană și Ministerul Fondurilor Europene, însă ,,Ministerul Sănătății nu a binevoit să îmi răspundă, încălcând legea”, precizează Marian-Jean Marinescu. 

Mai jos, pot fi consultate răspunsurile celor trei instituții amintite mai sus cu privire la situația proiectelor de construcție a spitalelor regionale din Iași, Cluj și Craiova.

În răspunsul primit de Marinescu de la BEI în ceea ce privește costurile cu proiectarea, construirea, dotarea și transferul operațiunilor într-un nou spital regional, instituția a arătat că, potrivit, studiilor de fezabilitate realizate la nivelul de preț din 2018, costul unui spital regional variază între 420-460 milioane de euro (fără TVA). Totuși, un preț exact pentru fiecare dintre cele trei spitale regionale din România nu poate fi cunoscut decât în urma unei proceduri de licitare și a facturii finale. În al doilea rând, în ceea ce privește costul studiilor de fezabilitate realizate de România pentru cele trei spitale regionale și plătit către BEI, instituția precizează că nu a fost implicată în prima fază a studiilor și nu are informații privind costurile serviciilor tehnice finanțate printr-un grant al Comisiei Europene în 2007. Cu toate acestea, BEI a fost contactată de autoritățile române pentru contractarea unor servicii tehnice care implică revizuirea studiilor de fezabilitate, a planurilor de funcționare și a design-ului preliminar, în conformitate cu standardele internaționale. Noile servicii de asistență tehnică, îi transmite BEI eurodeputatului român, au fost oferite în baza unui contract de 1,8 milioane de euro. 

Răspunsurile de la MFE și Comisia Europeană primite de Marian-Jean Marinescu pot fi consultate în limba română, mai jos:

După consultarea documentelor transmite de instituțiile europene și din România, eurodeputatul PNL a concluzionat că, în ceea ce privește spitalul din Craiova, realizarea sa ,,este încă în aer!”.

,,Nu are studiu de fezabilitate, încă nu știm cât costă și nici ce capacitate va avea. Avem doar promisiunea acestui guvern că în decembrie anul curent va trimite cererea de finanțarea la Comisia Europeană”, mai adaugă Marinescu. 

Marian-Jean Marinescu este coordonatul grupului PPE în cadrul Comisiei pentru Transport și Turism din Parlamentul European. Aflat la cel de-al patrulea mandat, este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare. (Mai mult despre activitatea lui Marian-Jean Marinescu AICI).

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Marian-Jean Marinescu

Cerul Unic European: Eurodeputații Comisiei TRAN din PE l-au însărcinat pe Marian-Jean Marinescu să creeze o nouă arhitectură a spațiului aerian în urma negocierilor interinstituționale

Published

on

© European Parliament

Comisia pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European a adoptat joi mandatul de negociere pentru a reforma Cerul Unic European, dosar pentru care eurodeputatul Marian-Jean Marinescu este responsabil, cu 39 de voturi pentru, 7 împotrivă și 2 abțineri.

”Susținem o abordare europeană, și nu una naționalistă, așa cum a votat Consiliul”, a subliniat Marian-Jean Marinescu.

De altfel, acesta a făcut apel la statele membre să dea dovadă de ambiție și să își seteze ținte înalte pentru a crea o nouă arhitectură a spațiului aerian bazată pe eficiență și nu pe frontiere

Eurodeputații propun astfel modalități de modernizare a gestionării spațiului aerian pentru a reduce întârzierile, a optimiza rutele de zbor, a reduce costurile dar și emisiile de gaze cu efect de seră în sectorul aviației, potrivit unui comunicat al Parlamentului European. 

Membrii Comisiei TRAN din Parlamentul European doresc, în egală măsură, o reducere a fragmentării gestionării spațiului aerian european și optimizarea rutelor de zbor, adică introducerea mai multor zboruri directe.

Aceștia pledează pentru simplificarea sistemului european de gestionare a spațiului aerian prin înființarea unui organism independent de evaluare a performanțelor sub umbrela administrativă a Agenției Uniunii Europene pentru Siguranță a Aviației (AESA).

Acesta va fi însărcinat cu eliberarea de licențe economice de operare pentru prestatorii de servicii de navigație aeriană și pentru operatorii aeroportuari, dar și cu implementarea planurilor de performanță privind gestionarea spațiului aerian.

Normele privind extinderea mandatului AESA au fost adoptate de eurodeputați cu 38 de voturi pentru, 7 voturi împotrivă și 3 abțineri. În egală măsură, Comisia TRAN din Parlamentul European a stabilit mandatul de începere a negocierilor interinstituționale cu 41 de voturi pentru, 5 voturi împotrivă și 2 abțineri.

Eurodeputații au subliniat că Cerul Unic European ar trebui să fie în acord cu Pactul Ecologic European și să contribuie astfel  la neutralitatea climatică a UE prin reducerea cu până la 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră.

În acest sens, Comisia TRAN îndeamnă Comisia Europeană să adopte criterii de performanță privind capacitatea, eficiența costurilor, schimbările climatice și protejarea mediului pe care serviciile de navigație aeriană să le respecte.

Acest vot din Comisia TRAN din Parlamentul European reprezintă o actualizare a poziției de negociere a Parlamentului European adoptată în 2014, reconfirmând astfel disponibilitatea instituției cu rol de co-legislator de a demara discuțiile cu Consiliul Uniunii Europene.

Este de așteptat ca negocierile privind normele AESA să înceapă în paralel, după ce rezultatul votului va fi anunțat în plen, posibil în timpul sesiunii din iunie sau iulie.

Amintim că statele membre au convenit la 3 iunie asupra poziției lor  referitoare la reforma Cerului Unic European (SES).

Scopul reformei este de a îmbunătăți sistemul de management al spațiului aerian european și de servicii de navigație aeriană, în vederea sporirii capacității, a creșterii eficienței din punctul de vedere al costurilor și a sporirii posibilităților sistemului de a se adapta la variațiile traficului, încercându-se totodată reducerea amprentei de CO2 a aviației.

Pachetul constă într-o propunere modificată de reformare a Regulamentului privind Cerul unic european (SES 2+) și o propunere de regulament de modificare a regulamentului de bază al Agenției UE pentru Siguranța Aviației (AESA).

Comisia a lansat în 1999 inițiativa Cerul unic european pentru a îmbunătăți performanța managementului traficului aerian și a serviciilor de navigație aeriană printr-o mai bună integrare a spațiului aerian european. Ultima inițiativă legislativă majoră din cadrul SES, și anume SES 2, a fost încheiată în 2009.

Actuala propunere modificată datând din septembrie 2020 vine ca urmare a unei actualizări intermediare a normelor SES, denumită SES 2+, care a fost propusă de Comisie în 2013, dar nu a fost niciodată finalizată.

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu, raportorul PE pentru Cerul Unic European, face apel la statele membre să dea dovadă de ambiție pentru a crea o nouă arhitectură a spațiului aerian

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, raportorul Parlamentul European pentru Cerul Unic European și președinte al Integrului Cer și Spațiu, face apel la statele membre să fie ambițioase pentru crea o nouă arhitectură a spațiului aerian bazată pe eficiență și nu pe frontiere.

”Arhitectura actuală a spațiului aerian se fundamentează pe frontierele naționale. Acest lucru duce la zboruri mai lungi, la mai multe întârzieri, la emisii ridicate și la costuri suplimentare pentru pasageri, ceea ce înseamnă că naționalismul provoacă mai multă poluare. Printr-un veritabil Cer Unic European și printr-o gestionare europeană unificată a traficului aerian am putea crea o arhitectură a spațiului aerian bazată pe eficiență și nu pe frontiere. Din păcate, recenta poziție adoptată de Consiliul Uniunii Europene este una naționalistă. Prin urmare, îndemnăm statele membre să își stabilească ținte înalte pentru a soluționa problema costurilor, a fragmentării și a emisiilor”, a precizat Marian-Jean Marinescu înainte de un vot în Comisia pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European care consfințește poziția acesteia cu privire la Cerul Unic European.

Astfel, eurodeputații acestei comisii, printre care se numără și Marian-Jean Marinescu, vor vota astăzi în favoarea unei abordări mai europene a managementului traficului aerian, pentru a-l face mai sigur și mai eficient din punct de vedere al costurilor și zborurilor.

Pentru a fi posibil acest lucru, europarlamentarii vor solicita crearea unui organism independent de evaluare a performanțelor sub umbrela administrativă a Agenției Uniunii Europene pentru Siguranță a Aviației (AESA).

De asemenea, eurodeputații vor sublinia că Cerul Unic European ar trebui să contribuie cu până la 10% la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, aducând astfel neutralitatea climatică a UE mai aproape de realitate.

Amintim că statele membre au convenit la 3 iunie asupra poziției lor  referitoare la reforma Cerului Unic European (SES).

Scopul reformei este de a îmbunătăți sistemul de management al spațiului aerian european și de servicii de navigație aeriană, în vederea sporirii capacității, a creșterii eficienței din punctul de vedere al costurilor și a sporirii posibilităților sistemului de a se adapta la variațiile traficului, încercându-se totodată reducerea amprentei de CO2 a aviației.

Pachetul constă într-o propunere modificată de reformare a Regulamentului privind Cerul unic european (SES 2+) și o propunere de regulament de modificare a regulamentului de bază al Agenției UE pentru Siguranța Aviației (AESA).

Comisia a lansat în 1999 inițiativa Cerul unic european pentru a îmbunătăți performanța managementului traficului aerian și a serviciilor de navigație aeriană printr-o mai bună integrare a spațiului aerian european. Ultima inițiativă legislativă majoră din cadrul SES, și anume SES 2, a fost încheiată în 2009.

Actuala propunere modificată datând din septembrie 2020 vine ca urmare a unei actualizări intermediare a normelor SES, denumită SES 2+, care a fost propusă de Comisie în 2013, dar nu a fost niciodată finalizată.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Administrația Biden va însemna pentru România o cooperare mai extinsă cu NATO

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Administrația Biden va însemna pentru România o cooperare mai extinsă cu Alianța Nord-Atlantică, a declarat europarlamentarul Marian-Jean Marinescu în cadrul unei emisiuni la France 24, realizată în contextul sesiunii plenare a Parlamentului European de la Strasbourg și înaintea summitului NATO de la Bruxelles.

Am spus în cadrul dezbaterii de la FRANCE 24 că, în opinia mea, administrația Biden va însemna pentru România și o cooperare mai extinsă cu NATO“, a spus Marinescu, într-o postare pe Facebook.

Potrivit acestuia, este normal ca NATO să dorească extinderea cooperării cu România, pentru că țara noastră se află la frontiera de est a UE.

Această poziție geo-strategică ne-a arătat de-a lungul istoriei că trebuie să avem o abordare precaută față de Rusia, ceea ce ne diferențiază de statele din Vestul Europei“, a mai afirmat europarlamentarul român.

 

Președintele Klaus Iohannis a declarat luni, la finalul summitului NATO de la Bruxelles, că, prin deciziile luate, securitatea României și a cetățenilor săi este mai bine asigurată, subliniind că această reuniune decizională a fost una a deciziilor vizionare.

Iohannis a precizat că rezultatele summitului, de interes pentru obiectivele de securitate ale României, vizează consolidarea posturii NATO de descurajare și apărare, reconfirmarea importanței strategice a regiunii Mării Negre pentru securitatea euroatlantică, avansarea și aprofundarea relației NATO cu Uniunea Europeană, dar și creșterea sprijinului pentru partenerii din vecinătatea estică, inclusiv Republica Moldova.

De asemenea, înființarea Centrului Euro-Atlantic pentru Reziliență de la București a fost salutată în Declarația Finală a Summitului

Continue Reading

Facebook

Advertisement
U.E.5 hours ago

Laura Codruța Kövesi: Nu există nicio țară curată în UE în ceea ce privește infracțiunile cu fonduri europene. Parchetul European va prioritiza fenomenul

ROMÂNIA6 hours ago

UE: Bogdan Aurescu participă la reuniunea miniștrilor de externe de la Luxemburg. Relația cu Rusia, rolul UE în Procesul de Pace din Orientul Mijlociu și evoluțiile din Belarus, temele principale pe agendă

Dragoș Pîslaru6 hours ago

Garanția pentru Copii. Dragoș Pîslaru: Dacă România își face bine treaba, am putea fi în avangarda Europei privind conștientizarea și rezolvarea vulnerabilității „generației lockdown”

ROMÂNIA8 hours ago

Companie de agrotech: Digitalizarea agriculturii poate dubla veniturile fermierilor și accelerează competitivitatea

COMITETUL EUROPEAN AL REGIUNILOR10 hours ago

Președintele CoR, Apostolos Tzitzikostas, la plenara inaugurală a CoFoE: Cetățenii trebuie să înțeleagă că Bruxelles și UE nu sunt departe de ei. Europa e pretutindeni

PARLAMENTUL EUROPEAN11 hours ago

MAE, reprezentat la plenara inaugurală a CoFoE de secretarul de stat Iulia Matei: Vom avea datoria comună de a propune cele mai bune soluții pentru o UE mai puternică pentru cetățeni

U.E.12 hours ago

Papa Francisc face primul pas în direcția canonizării „Venerabilului” Robert Schuman, unul dintre părinții fondatori ai UE

ROMÂNIA1 day ago

Ministrul Energiei, noutăți cu privire la gazul din Marea Neagră: Romgaz și ExxonMobil au semnat un Acord de Exclusivitate pe o perioadă de 4 luni

Alin Mituța1 day ago

Alin Mituța, la plenara inaugurală a Conferinței privind Viitorul Europei: E o șansă enormă pe care noi, românii, o avem pentru a face o Europă a viitorului care să arate așa cum ne-am dori

RUSIA1 day ago

Angela Merkel și Emmanuel Macron îndeamnă țările UE să își coordoneze politica de redeschidere a frontierelor pentru a se proteja de noile variante COVID-19

COMITETUL EUROPEAN AL REGIUNILOR10 hours ago

Președintele CoR, Apostolos Tzitzikostas, la plenara inaugurală a CoFoE: Cetățenii trebuie să înțeleagă că Bruxelles și UE nu sunt departe de ei. Europa e pretutindeni

PARLAMENTUL EUROPEAN11 hours ago

MAE, reprezentat la plenara inaugurală a CoFoE de secretarul de stat Iulia Matei: Vom avea datoria comună de a propune cele mai bune soluții pentru o UE mai puternică pentru cetățeni

Alin Mituța1 day ago

Alin Mituța, la plenara inaugurală a Conferinței privind Viitorul Europei: E o șansă enormă pe care noi, românii, o avem pentru a face o Europă a viitorului care să arate așa cum ne-am dori

COMISIA EUROPEANA1 day ago

Plenara inaugurală a CoFoE. Dubravka Šuica, vicepreședinte al CE: Pentru prima dată, voi, cetățenii, aveți această Conferință pe picior de egalitate cu reprezentanții aleși

ROMÂNIA3 days ago

Klaus Iohannis: Estonia este un campion al digitalizării și e-guvernării de la care avem foarte mult de învățat

INTERNAȚIONAL4 days ago

Summitul SUA-Rusia: Joe Biden și Vladimir Putin au convenit să înceapă consultări privind securitatea cibernetică și ca ambasadorii celor două țări să revină la post

Daniel Buda4 days ago

Daniel Buda, vicepreședintele Comisiei pentru agricultură din PE, cere Comisiei Europene să pună capăt diferențelor ”impardonabile” de plăți directe între fermierii din Estul Europei și cei din Vest

S&D5 days ago

With Courage. For Europe: Partidul Socialiștilor Europeni organizează pe 26 iunie o nouă conferință la nivel înalt dedicată viitorului Europei

NATO6 days ago

Klaus Iohannis anunță că România și-a îndeplinit obiectivele la Summitul NATO: Prin deciziile luate, securitatea României și a cetățenilor săi este mai bine asigurată

NATO7 days ago

Începe summitul NATO: Ce decizii majore vor lua astăzi Joe Biden, Klaus Iohannis și ceilalți 28 de lideri aliați la un summit crucial pentru viitorul Alianței și securitatea celor 30 de națiuni aliate

Team2Share

Trending