Marian-Jean Marinescu
Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), invitat la aniversarea EFIP: Porturile de pe Rin si Dunăre trebuie să colaboreze în interesul cetățenilor, iar Federația trebuie să joace rolul de mediator în acest proces
Published
4 years agoon

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European, a transmis, în cadrul evenimentului de sărbătorire a 25 de ani de la înființarea Federației Europene a Porturilor Interne (EFIP), că Porturile de pe Rin si Dunăre trebuie să colaboreze în intresul cetățenilor, iar Federația trebuie să joace rolul de mediator în acest proces, se arată într-o postare pe Facebook.
,,Am fost invitat să vorbesc la aniversarea a 25 de ani de la înființarea Federației Europene a Porturilor Interne (EFIP), organizație care reunește aproape 200 de porturi și autorități portuare din 18 țări ale Uniunii Europene, Elveția, Serbia și Ucraina. La evenimentul găzduit de somptuoasa clădire a Palais du Rhin din Strasbourg, au participat peste 90 de personalități din toată #Europa, inclusiv reprezentanți ai instituțiilor europene, ai statelor membre și ai comisiilor fluviale, directori de porturi și ai altor entitati interesate de transport. Am spus, în calitate de Coordonator al grupului PPE în cadrul comisiei TRAN, că pentru a crește ponderea modală a transportului pe căi navigabile interioare și a căilor ferate, porturile interioare trebuie sprijinite pentru a face față tuturor provocărilor de transport actuale. Porturile de pe Rin si Dunăre trebuie să colaboreze în intresul cetățenilor, iar Federația trebuie să joace rolul de mediator în acest proces”, este mesajul transmis de eurodeputatul român.
Marian-Jean Marinescu este coordonatul grupului PPE în cadrul Comisiei pentru transport și turism din Parlamentul European. Aflat la cel de-al patrulea mandat, este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare.
Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

You may like
SUA, alături de România, Ucraina, R. Moldova și UE, pentru a consolida exporturile de cereale ucrainene și securitatea alimentară globală
PNL a aderat, la Washington, la Uniunea Democrată Internațională, fondată de Margaret Thatcher, George Bush sr., Jacques Chirac și Helmut Kohl
Comisarul Adina Vălean face demersuri pe lângă guvernele din România și Bulgaria pentru depunerea proiectului Fast Danube 2 pentru navigabilitate permanentă pe Dunăre: „UE și-l dorește foarte mult”
Ministerul Dezvoltării susține și finanțează investițiile în mobilitatea urbană durabilă, subliniază ministrul Adrian Veștea: Contribuim la creșterea calității vieții cetățenilor și a atractivității comunităților
Cooperarea în domeniul cultural între România și Franța reprezintă una dintre temele de referință ale Parteneriatului Strategic, o dovadă în plus a unei relații privilegiate, subliniază ministrul Raluca Turcan la Paris
Dan Motreanu, printre inițiatorii propunerii grupului PPE care ar urma să asigure fermierilor români subvenții PAC apropiate de cele primite de fermierii din țările din vestul și sudul Europei
Marian-Jean Marinescu
Marian-Jean Marinescu: Managmentul traficului aerian poate juca un rol semnificativ atât în reducerea emisiilor din aviație, cât și în sprijinirea soluțiilor de transport inteligente și integrate
Published
2 months agoon
October 18, 2023
Managmentul traficului aerian poate juca un rol semnificativ atât în reducerea emisiilor din aviație, cât și în sprijinirea soluțiilor de transport inteligente și integrate, afirmă eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, raportor pe dosarul Cerul Unic European.
În această calitate, eurodeputatul menționează că a subliniat „în mod repetat că mai mult de 10% din emisiile de CO2 ar putea fi evitate prin creșterea eficienței gestionării traficului în spațiul aerian european”.
Acesta a salutat, așadar, lansarea în cadrul Conferintei anuale SESAR 3 a campaniei pentru actualizarea foii de parcurs a Europei pentru modernizarea managementului traficului aerian (ATM), conferință la care au participat atat reprezentanți ai industriei cât si ai instituțiilor de reglementare din domeniu.
EUROPARLAMENTARI ROMÂNI
Marian-Jean Marinescu, raportor de opinie pentru Euro 7, pledează pentru un echilibru între reducerea emisiilor și neîngrădirea mobilității: Pentru mulți dintre noi vehiculul este o necesitate, nu un lux
Published
2 months agoon
October 12, 2023By
Teodora Ion
Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, raportor de opinie pentru Euro 7 în Comisia de transport și turism din Parlamentul European, pledează pentru o soluție realistă, care să fie un echilibru între reducerea emisiilor, neîngrădirea mobilității și conservarea competitivității și locurilor de muncă în UE.
”Cred că prioritatea este ca cetățenii să aibă o mașină sigură, pe cât posibil cât mai puțin poluatoare, și să avem în continuare cu toții dreptul la mobilitate fără restricții, adică fără să fim opriți să intrăm într-un oraș, de exemplu. Un vehicul este pentru cei mai mulți dintre noi o necesitate, nu un lux. Cu mașina ne deplasăm la lucru, ținem legătura cu prietenii și familia”, a subliniat Marinescu într-un mesaj publicat pe Facebook.
Acesta a avut o discuție cu producătorii de autovehicule în cadrul unei dezbateri organizate de Pub Affairs Bruxelles, cărora le-a sugerat să solicite oferte concrete producătorilor de catalizatori, cei care vor fi folosiți pentru micșorarea emisiilor la nivelul noului standard Euro 7.
În viziunea lui Marinescu, doar în acest fel ”se va putea clarifica chestiunea prețului unui autovehicul după intrarea în vigoare a standardului Euro 7, în condițiile în care estimările inițiale ale Comisiei Europene sunt în totală contradicție cu cele ale industriei”.
Mesajul său vine în contextul în care Comisia pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară, comisia principală din acest dosar, a adoptat poziția sa privind revizuirea normelor UE pentru omologarea și supravegherea pieței pentru autovehicule (Euro 7) cu 52 de voturi pentru, 32 împotrivă și o abținere, conform unui comunicat al Parlamentului European.
Limite actualizate pentru emisiile de gaze de eșapament
Eurodeputații au fost de acord cu nivelurile propuse de Comisie pentru emisiile poluante (cum ar fi oxizii de azot, particulele, monoxidul de carbon și amoniacul) pentru autoturisme și propun o defalcare suplimentară a emisiilor în trei categorii pentru vehiculele comerciale ușoare, în funcție de greutatea acestora.
Textul adoptat propune limite mai stricte pentru emisiile de gaze la țeava de eșapament a autobuzelor și vehiculelor utilitare grele, inclusiv niveluri stabilite pentru emisiile reale în timpul șofării. Standardele de emisii în vigoare în prezent (Euro 6/VI) s-ar aplica până la 1 iulie 2030 pentru autoturisme și camionete și până la 1 iulie 2031 pentru autobuze și camioane (față de 2025 și, respectiv, 2027, așa cum a propus Comisia).
Mai puține emisii de particule provenite din frânare, durabilitate sporită a bateriei
Eurodeputații doresc să alinieze metodologiile de calcul și limitele UE pentru particulele emise de pneuri și frână la standardele internaționale în curs de elaborare de către Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite.
Aceste norme s-ar aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice. Textul include, de asemenea, cerințe minime de performanță mai ridicate decât cele propuse de Comisie în ceea ce privește durabilitatea bateriilor pentru autoturisme și camionete.
Raportul urmează să fie adoptat n timpul ședinței plenare din noiembrie și va constitui poziția de negociere a Parlamentului cu guvernele UE cu privire la forma finală a legislației.
EUROPARLAMENTARI ROMÂNI
STEP: Marian-Jean Marinescu explică într-un interviu eforturile depuse în PE pentru ca România și alte țări din coeziune să aibă la dispoziție 3,7 miliarde de euro din cele 5 suplimentare destinate Fondului de inovare
Published
2 months agoon
September 29, 2023By
Teodora Ion
Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu a explicat într-un interviu pentru CaleaEuropeană.ro eforturile depuse în Parlamentul European pentru a asigura mai multe fonduri pentru România și pentru țările care au in PIB mai mic decât media UE în cadrul recentei anunțate platforme ”Tehnologii strategice pentru Europa” (STEP).
”Joe Biden a venit cu ceva vreme în urmă cu un act de reducere a inflației care cuprinde foarte multe facilități pentru cei care lucrează în vederea micșorării emisiilor: și pe combustibil alternativ, și pe solar și pe vânt și pe alte tehnologii. Sunt peste 300 de miliarde de dolari acolo. Ca urmare a acestui act, UE a venit și ea cu o propunere care se cheamă Actul privind industria cu zero emisii nete, dar care nu avea niciun ban prevăzut. Finanțarea acelor proiecte strategice de pe o listă de tehnologii strategice se propune să se facă prin actualele fonduri. După a venit cu STEP, un act pentru a înființa o platformă tot pentru tehnologii strategice, de data asta pentru digital, tehnologii curate, dar cu ceva bani, adică cu 10 miliarde de euro care vor trebui aprobați de către Consiliu. 5 miliarde merg către Fondul de Inovare și restul către alte finanțări”, a explicat Marinescu.
Acesta a anunțat că au fost deja demarate lucrările în Parlamentul European pentru cele două propuneri legislative.
”S-a lucrat în PE la Actul privind industria cu zero emisii nete. Am fost raportor de opinie din partea Grupului PPE în Comisia pentru Transport. Am început să lucrăm și la STEP. Aici sunt raportorul Grupului PPE în Comisia pentru Mediu Luni votăm STEP în Comisia pentru Mediu. Ambele propuneri legislative au drept comisie legislativă Comisia ITRE. Sunt ceva probleme. Raportorul în Comisia ITRE pentru ambele rapoarte este un coleg din Germania care este și coordonatorul PPE pe ITRE și care le-a unit pe cele două prin referința în STEP la Actul privind industria cu zero emisii nete. Lista de tehnologii care va fi finanțată în STEP o găsim în Actul privind industria cu zero emisii nete și lista de proiecte în domeniul digital o găsim în programul digital care a fost aprobat cu ceva vreme în urmă. A făcut această legătură care nu este rea, însă reduce aria de utilizare a platformei la tehnologii net zero ceea ce e diferit față de tehnologii curate, care pot fi și alte tehnologii”, a detaliat eurodeputatul etapele pe care le parcurge Parlamentul European pentru a-și stabili poziția în negocierile cu statele membre cu privire la o propunere avansată de Comisia Europeană.
Revenind la finanțarea pentru STEP și la oportunitățile pe care le poate fructifica România, Marian-Jean Marinescu a spus că atunci ”când se face o astfel de propunere, toate statele au aceleași oportunități.”
”De data aceasta, în STEP este o propunere a Comisiei care spune că suplimentăm Fondul de inovare cu 5 miliarde de euro, dar acești bani vor fi utilizați doar de statele membre care au PIB-ul sub media UE. Sunt statele de coeziune, inclusiv România. Această propunere a generat deja discuții. Am avut discuții cu coordonatorii nemți din Comisiile ENVI și ITRE pentru că Germania nu este de acord cu acest lucru. Spune că dacă Germania dă bani, trebuie să primească și ea. Un al doilea argument este că dacă dăm banii către țările din coeziune, aceste țări nu cheltuiesc banii, având în vedere statisticile”, a completat europarlamentarul.
Având în vedere aceste argumente, Marian-Jean Marinescu a venit cu propunerea ca 75% din fonduri să meargă către țările din coeziune, adică 3,7 miliade de euro și 25% pentru celelalte țări, aproximativ 1,2 miliarde de euro
Propunerea sa venea după ce în Comisia ITRE a existat un acord ca banii să fie puși la dispoziție pentru toate țările membre.
”În Comisia pentru mediu am reușit să obțin un compromis în care să fie 75% pentru statele din coeziune și 25% pentru celelalte țări. În Comisia ITRE – a fost un acord între ITRE și BUDG – care m-a surprins puțin, ca să fie banii puși la dispoziție pentru toate țările membre. După ce a existat acest acord între raportorii din ENVI, au revenit și spun acum să fie 50-50. Încă nu știu care va fi votul PPE-ului. Am propus acest lucru – 75 cu 25 – pentru că știam deja acordul din ITRE. Suntem și înainte de alegeri, suntem într-o altă situație în care lumea nu mai gândește foarte european, ci național. Sper să avem acest compromis de 75%. Și România este acolo. Mai sunt și alte forme de finanțare pe care România le poate utiliza: banii obținuți prin vânzarea certificatelor de CO2. Unele dintre ele utilizează banii pentru cu totul alte lucruri și nu prea s-au dus spre proiecte care să micșoreze emisiile. Am făcut și alte propuneri și o să încerc să militez pentru ele: este o rezervă de certificate. Am propus să scoatem de acolo certificate și banii obținuți prin vânzare să îi folosim pentru micșorarea emisiilor”, a anunțat europarlamentarul.
Anunțată la mijlocul lunii iunie, platforma ”Tehnologii strategice pentru Europa” va consolida și va mobiliza instrumentele existente ale UE pentru a acorda rapid sprijin financiar în beneficiul investițiilor comerciale.
STEP va permite, de asemenea, direcționarea finanțării existente către domenii tehnologice care sunt esențiale pentru poziția de lider a Europei, contribuind astfel la crearea unor condiții de concurență echitabile pentru investiții la nivelul întregii piețe unice.
Pentru a stimula aceste investiții, Comisia a propus suplimentarea cu 5 miliarde de euro a Fondului pentru inovare, una dintre liniile de finanțare a obiectivelor STEP.
PPE este cel mai mare și mai vechi grup politic din Parlamentul European, având rădăcini care pornesc de la părinții fondatori ai Uniunii Europene. Grup politic de centru-dreapta, PPE este devotat creării unei Europe mai puternice, construită pe baza nevoilor cetățenilor săi.
Concrete & Design Solutions

Emmanuel Macron, către Maia Sandu: Franța sprijină deplină aderarea Republicii Moldova la Uniunea Europeană

Premierul Ciolacu afirmă că Austria este de acord cu intrarea României în Schengen cu granițele aeriene. Presa austriacă scrie că guvernul de la Viena impune condiții

Maia Sandu și Emmanuel Macron au discutat despre procesul de aderare a R. Moldova la UE înainte de summitul Consiliului European de la Bruxelles

Olaf Scholz sugerează că războiul din Ucraina ar putea dura până în 2025, garantând sprijinul Germaniei pentru Kiev în timp ce alți aliați “ezită”

Țările UE au aprobat PNRR-ul Ungariei și plata primei tranșe, în timp ce Comisia Europeană ar putea decide deblocarea condiționată a fondurilor de coeziune pentru Budapesta

Viitorul parteneriat strategic România – Ucraina și deschiderea negocierilor de aderare la UE, discutate la București de Luminița Odobescu și Olha Stefanishyna

“Istoric!”: Europa devine primul continent din lume care reglementează inteligența artificială, după negocieri maraton și un acord între instituțiile UE

Viktor Orbán își reafirmă opoziția față de deschiderea negocierilor de aderare la UE cu Ucraina, dar arată că este dispus la compromisuri în alte privințe

Liderii din Parlamentul European au adoptat pachetul de reformă pentru modernizarea și consolidarea capacității de acțiune a instituției

Comisia Europeană urmează să aprobe o propunere legală privind utilizarea activelor rusești înghețate

V. Ponta: Discuţiile din Parlament privind bugetul încep la 14 ianuarie

Mapamond: Care vor fi principalele evenimente ale anului 2013

Angela Merkel: “Mediul economic va fi mai dificil în 2013”

Barometru: Cluj-Napoca înregistrează cea mai ridicată calitate a vieții din România, alături de Oradea și Alba Iulia

Ambasadorul SUA Adrian Zuckerman: România va deveni cel mai mare producător și exportator de energie din Europa

Huffington Post: România a fost condusă din 1989 de “o clică incompetentă de escroci foşti comunişti”

Premierul Italiei, Mario Monti, a demisionat

9 mai, o triplă sărbătoare pentru români: Ziua Europei, a Independenţei României şi sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial

Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea care interzice pentru 10 ani exportul de buștean în spațiul extracomunitar

Acord fără precedent în istoria UE: După un maraton de negocieri, Angela Merkel, Mark Rutte, Klaus Iohannis și ceilalți lideri au aprobat planul și bugetul de 1,82 trilioane de euro pentru relansarea Europei

Marcel Ciolacu: Am reușit să setăm premisele pentru ca România să devină un hub de investiții și suport logistic pentru marile proiecte americane

Cătălin Predoiu, la reuniunea JAI: Astăzi nu se votează procesul de extindere a spațiului Schengen. Discutăm aspectele de progres sau de vulnerabilități în toate statele membre

Președintele Senatului, Nicolae Ciucă, subliniază că ”viitorul nostru este în UE şi în NATO” și îndeamnă la reflecție pentru că ”deciziile de azi vor deveni istoria de mâine a României”

Klaus Iohannis le mulțumește românilor pentru sprijinul acordat națiunii: O economie solidă, investiții și securitatea cetățenilor nu ar fi fost posibile dacă nu am fi avut o guvernare stabilă, fără blocaje toxice

Klaus Iohannis, discurs către români de Ziua Națională: Maratonul electoral din 2024 va fi decisiv pentru viitorul României, la 35 de ani de la Revoluție

Înaintea reuniunii miniștrilor de externe NATO, Stoltenberg reafirmă sprijinul aliaților pentru Ucraina: România a deschis un centru de pregătire F-16 pentru piloții ucraineni. Germania și Olanda au promis sprijin de 10 miliarde de euro

Ministrul Mediului îndeamnă „să începem hora reciclării”: Lansarea sistemului de garanție-returnare, „o investiție care folosește cele mai noi tehnologii”

Marcel Ciolacu: Lansarea sistemului de garanție-returnare va poziționa România pe o poziție de leadership european în protecția mediului și gestionarea ambalajelor, fiind al doilea cel mai mare astfel de sistem după cel din Germania

Rareș Burlacu, președintele ARICE, constată o schimbare a paradigmei economice în rândul investitorilor: Se observă o îngemănare între acțiunile unui guvern și forța economică degajată de sectorul privat

Klaus Iohannis, la finalul turneului politico-diplomatic în Africa: Am repus România pe radarul african. Neglijarea relației cu Africa, o eroare strategică în politica externă românească
Trending
- CONSILIUL UE6 days ago
“Situația actuală” a demersurilor de aderare a României și Bulgariei la Schengen se află pe agenda Consiliului JAI. O decizie nu va fi supusă la vot
- COMISIA EUROPEANA1 week ago
Liderii instituțiilor UE fac un apel la “pornirea” apărării europene pentru a reflecta nivelul de ambiție al “Uniunii geopolitice”
- ENERGIE7 days ago
Klaus Iohannis, întâlnire cu John Kerry în Dubai: România se alătură Angajamentului Global privind metanul, susținut de SUA și UE, și dorește să fabrice tehnologii verzi
- ENERGIE1 week ago
Klaus Iohannis, discurs la COP28: Până cel târziu în 2050, mixul energetic naţional al României va fi format în proporţie de 86% din energie regenerabilă
- COMUNICATE DE PRESĂ5 days ago
eMAG aniversează 22 de ani. Oricine intră pe site sau în aplicație în perioada 5-7 decembrie și ”învârte” roata aniversară poate câștiga garantat, în fiecare zi, timp de trei zile