Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE): PE face eforturi în cadrul negocierilor cu Comisia și Consiliul pentru a oferi tututor transportatorilor din UE, nu doar celor din Europa Centrală, avantajele prezentate în Pachetul Mobilitate

Published

on

© European Parliament Media Center

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European, transmite că legislativul face eforturi în cadrul negocierilor cu Comisia și Consiliul pentru a oferi tututor transportatorilor din UE avantajele prezentate în Pachetul Mobilitate, nu doar celor din Europa Centrală, potrivit unui mesaj video.

Marian-Jean Marinescu menționează că negocierile la Pachetul Mobilitate au început deja, iar în acest context s-a întâlnit cu reprezentanții transportatorilor rutieri cărora le-a spus ceea ce a reiterat în multe alte ocazii: ,,că acest pachet a fost elaborat fără a se respecta regulile de bază, fără studiu de impact și cu o consultare pripită a statelor membre”.

Potrivit eurodeputatului liberal, comisarul pentru Transporturi, doamna Violeta Bulc, ,,dorește să finalizeze acest dosar foarte repede”, însă ,,vestea bună este că, practic, nu mai are timp, pentru că la sfârșitul lui octombrie va părăsi această poziție”.

Marian-Jean Marinescu dă asigurări asupra faptului că ,,Parlamentul face eforturi pentru a se ajunge în cadrul trialogurilor cu Consiliul și Comisia la un rezultat bun pentru toți transportatorii din Europa, și nu doar pentru cei din Europa centrală, cum este actualul text”, adăugând că ,,împreună cu colegii mei, raportori din umbră și din alte grupuri politice, vom încerca să ne atingem acest obiectiv”. 

,,PPE încearcă să ajungă la o strategie pentru a asigura o poziție a grupului conformă cu realitatea din interior, în condițiile în care grupul este divizat și nu există o majoritate în chestiunea Pachetului de Mobilitate”, mai precizează Marinescu, care va avea discuții și cu Comisia și cu Consiliul pe acest dosar, cărora le va propune următoarele: ,,excluderea prevederilor care obligă șoferii să se întoarcă acasă după 4 săptămâni, odihnă în cabină, după ce vor exista parcările securizate, condiții mai bune de cabotaj și îmbunătățirea condițiilor pentru detașarea șoferilor”. 

Marian-Jean Marinescu este coordonatul grupului PPE în cadrul Comisiei pentru transport și turism din Parlamentul European. Aflat la cel de-al patrulea mandat, este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare. 

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu a votat în Parlamentul European pentru inițiativa de angajare a tinerilor: ”Suntem datori să venim în sprijinul celor mai vulnerabili”

Published

on

© European Union 2018 - Source : EP

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) salută rezoluția Parlamentului European prin care solicită creșterea fondurilor alocate Inițiativei pentru angajarea tinerilor – Youth Employment Initiative, rezoluție pe care a și votat-o în cadrul sesiunii plenare.

”Șomajul în rândul tinerilor este una dintre marile probleme ale Uniunii Europene și ale României. Pentru a veni în sprijinul lor, suntem datori să venim în sprijinul celor mai vulnerabili cetățeni și din păcate, mulți tineri sunt vulnerabili în fața acestui recul economic”,  a menționat într-un mesaj postat pe pagina de Facebook.

Rezoluția a fost votată cu 55 de voturi pentru, 128 împotrivă și 10 abțineri, solicitând măsuri radicale pentru a atenua șomajul în rândul tinerilor, potrivit comunicatului oficial. 

”Prin aprobarea acestei propuneri a Comisiei Europene în plenul Parlamentului European, bugetul programului dedicat reducerii șomajului în rândul tinerilor a fost suplimentat cu peste 28 milioane euro, astfel încât bugetul final pentru anul 2020 ajunge la 145 milioane euro”, mai explică Marian-Jean Marinescu.

Potrivit deputatului european, ”pandemia coronavirus a generat atât o criză de sănătate, cât și una economică, care afectează puternic piața muncii.”

Fondurile sunt alocate pentru a le oferi tinerilor posibilitatea de a-și continua educația prin stagii de ucenicie, training sau alte forme de profesionalizare, precum și pentru găsirea unui loc de muncă.

Prin intermediul NextGenerationEU și al viitorului buget al UE, Comisia a propus deja oportunități semnificative de finanțare din partea UE pentru ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor. Cel puțin 22 de miliarde euro ar trebui să fie cheltuite pentru sprijinirea ocupării forței de muncă în rândul tinerilor.

Citiți și: Comisia Europeană lansează noi măsuri pentru sprijinirea ocupării forței de muncă în rândul tinerilor: Cel puțin 22 de miliarde de euro ar trebui cheltuite pentru viitoarea generație

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu, numit membru în noua Comisie din Parlamentul European destinată luptei împotriva cancerului

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/Facebook

Eurodeputatul liberal Marian-Jean Marinescu a fost numit membru din partea Grupului PPE în noua comisie de specialitate a Parlamentului European destinată luptei de combatere a cancerului, potrivit comunicatului Legislativului.

Reamintim că înființarea acestei comisii a fost votată în Parlamentul European cu 651 de voturi pentru, 8 abțineri și 28 împotrivă, se arată în comunicatul oficial. 

Comisia specială pentru lupta împotriva cancerului își va desfășura activitatea pe o perioadă de 12 luni, începând cu luna septembrie.

Președintele și vicepreședintele acestei comisii vor fi hotărâți la ședințele constitutive din septembrie. Aceasta va fi compusă din 33 de europarlamentari.

De asemenea, din această comisie vor face parte încă doi europarlamentari români, de această dată din partea Grupului social-democraților, și anume Tudor Ciuhodaru, dar și europarlamentarul Nicolae Ștefănuță din partea Grupului Renew Europe.

Citiți și: Parlamentul European înființează o comisie specială destinată luptei împotriva cancerului, consolidând strategia europeană pentru combaterea cancerului

Reamintim că președintele celei mai mari familii politice din Parlamentul European, Manfred Weber, a declarat că Grupul PPE a fost cel care a militat pentru o comisie specială în Parlamentul European, care să  ghideze și să promoveze un plan european împotriva cancerului.

Această comisie specială pentru combaterea cancerului are sarcina specifică de a evalua oportunitățile UE de a lua măsuri concrete, de a identifica legislația și alte măsuri care pot ajuta la prevenirea și combaterea cancerului și căutarea celor mai bune modalități de a sprijini cercetarea. Toate detaliile privind competențele comisiei vor fi curând disponibile.

De asemenea, Grupul Popularilor Europeni, cea mai mare familie politică din Parlamentul European, a inițiat o campanie de informare și conștientizare privind cancerul, boala care provoacă unul dintre patru decese în Europa.

EUCanBeatCancer este campania prin care grupul PPE cere o mai bună cooperare între centrele de cercetare din Europa, mai mulți bani pentru cercetarea privind depistarea cancerului, dar și o îngrijire echitabilă și accesibilă în toată Europa pentru cetățeni.

Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, o treime din cancere sunt prevenibile, iar jumătate din decese ar putea fi evitate.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu îndeamnă România să atace Pachetul Mobilitate la Curtea de Justiție UE

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Reglementările Pachetului Mobilitate aprobat de Parlamentul European pot fi răsturnate de rezultatele unui studiu al Comisiei Europene și de atacarea acestora la Curtea de Justiție a Uniunii Europene, a afirmat eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, acesta îndemnând România să sesizeze CJUE în acest sens.

“Am votat împotriva Pachetului Mobilitate. Este pentru prima dată în cei 13 ani de activitate în Parlamentul European când întâlnesc o asemenea situație, în care dreptul la libera circulație a persoanelor și a serviciilor, înscrise în Tratatul de funcționare a UE este încălcat, în care coordonarea între instituții este bulversată iar buna funcționare a pieței comune este neglijată. Toate acestea pentru a proteja interesele unor state membre în detrimentul altora”, a scris Marinescu, coordonator al grupului PPE în Comisia pentru transport și turism, pe pagina sa de Facebook.

Parlamentul European a aprobat miercuri toate cele trei acte legislative care vizează Pachetul Mobilitate, fără amendamente și în forma adoptată de miniștrii statelor membre ale UE.

Potrivit lui Marinescu, lipsă de coordonare între instituțiile UE este “de neînțeles”, având în vedere că “Parlamentul European este chemat acum să voteze măsuri care peste puțină vreme riscă să fie invalidate de concluziile studiul privind impactul social și climatic al prevederilor Pachetului Mobilitate, derulat chiar în acest moment de Comisia Europeană”.

Europarlamentarul român critică și lipsa de coordonare între politicile UE, citând ca exemplu “obiectivul fanion” al reducerii emisiilor de carbon, care a fost intgrat în toate politicile sector.

“Politica de transport a UE – unul dintre sectoarele care generează un procent semnificativ de poluare – riscă, prin votul de acum să submineze eforturile uriașe pe care toți trebuie să le facem pentru a atinge acest ambițios obiectiv de protejare a mediului”, a mai spus el.

“Este de neînțeles cum, în plin efort financiar de redresare a economiei europene grav afectată de pandemia corona virus, în plenul Parlamentului European se propun măsuri care afectează grav eficiența pieței unice, fix în domeniul transporturilor, domeniu care a demonstrat la începutul crizei Covid19 că este cu adevărat ”coloana vertebrală” a economiei Uniunii Europene. Toate acestea sunt efecte ale prevederii din Pachetul de Mobilitate prin care se impune întoarcerea acasă, la fiecare 8 săptămâni a camioanelor goale și motivele întemeiate pentru care m-am opus și mă opun acestor prevederi”, a continuat acesta.

Marian-Jean Marinescu a mai subliniat că amendamentele depuse pentru a îndrepta măsurile discriminatorii pentru statele de la periferia UE sau pentru amânarea întregului Pachet Mobilitate nu au fost susținute la vot. În schimb, el a sugerat că “încă nu este totul pierdut”.

“Pachetul Mobilitate va intra în vigoare peste 18 luni, iar în această perioadă așteptam rezultatele studiului făcut de Comisie, care poate să răstoarne absolut totul. În plus, în mod sigur aceste regulamente vor fi atacate la Curtea Europeană de Justiție, sper și de către România”, a conchis el.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending