Marian-Jean Marinescu
Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) pregătește documentul de poziție al grupului PPE cu privire la politica de transport
Published
4 years agoon
Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) pregătește documentul de poziție al PPE cu privire la politica de transport, în calitate de coordonator al grupului din Parlamentul European în Comisia pentru Transport și Turism, potrivit unei postări pe Facebook.
Eurodeputatul român transmite că în viziunea sa, „toate măsurile care vor fi luate în următorii 30 de ani vor trebui să aibă in vedere conectivitatea și mobilitatea, și vor trebui să se bazeze pe progresul tehnologic deoarece doar așa vor susține economia, cu diminuarea emisiilor de CO2”. Totuși, acesta precizează că abordările trebuie sa fie diferite pentru rural, urban, maritim și navigația fluvială.
Pe de altă parte, Marinescu nu susține extinderea schemei de comerț cu certificate ETS pentru domeniul maritim, deoarece va conduce la noi taxe, „adică se va face pe cheltuaiala cetățenilor”.
Referitor la Pachetul Mobilitate, eurodeputatul PPE subliniază că va face tot posibilul pentru amendarea actualelor texte.
„Pregătesc deja o serie de amendamente pe care le voi discuta cu ambasadorul francez la UE, precum și cu ministrul german al transporturilor cu care ma voi intâlni pe 6 martie la Berlin”, mai informează acesta.
Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.
You may like
Sebastian Burduja: Hidroelectrica și compania emiratează Masdar încheie un parteneriat de investiții verzi de 1,5 mld. de euro în România
Proiectele de parteneriat public-privat sunt viitorul, subliniază ministrul Marcel Boloș în cadrul unor întâlniri cu reprezentanți ai FMI și Băncii Mondiale
Sebastian Burduja, maraton de întâlniri în Qatar pentru atragerea investițiilor în sectorul energetic: Se prefigurează investiții de miliarde de euro din 2025 în perimetre pentru centralele eoliene din Marea Neagră
Ministrul Finanțelor, întâlniri cu oficiali din cadrul Băncii Mondiale cu prilejul vizitei la Washington: România va continua să își mențină echilibrul macroeconomic și angajamentul ferm să continue reformele
Deputatul Ionuț Stroe, mesaj din Plenul Adunării Parlamentare a Consiliului Europei: Am reușit o radiografie obiectivă și clară a situației din Albania. Procesul de monitorizare, încheiat
Cătălin Predoiu, după vizita omologului de la Berlin: Ministrul de interne al Germaniei va discuta cu omologul austriac despre intrarea României în Schengen și cu granițele terestre
EUROPARLAMENTARI ROMÂNI
Marian-Jean Marinescu a organizat în Parlamentul European un eveniment dedicat rezultatelor proiectului PULSAR privind identificarea inițiativelor cruciale de cercetare în domeniul aviației după 2050
Published
1 week agoon
April 10, 2024By
Teodora IonEurodeputatul Marian-Jean Marinescu, raportor al Parlamentului European pentru Cerul Unic European, a organizat miercuri, în legislativul european, un eveniment în cadrul căruia au fost prezentate rezultatele proiectului PULSAR, în contextul importanței cercetării și inovării pentru decarbonizarea aviației și atingerea obiectivelor de mediu.
”Echipa proiectului și-a propus să dezvolte o foaie de parcurs europeană de cercetare și inovare în domeniul aviației, luând în considerare diverse aspecte de mediu, cum ar fi zgomotul și emisiile aviației, precum și impactul acestora asupra schimbărilor climatice și asupra calității aerului local”, a precizat Marinescu într-un mesaj publicat pe Facebook.
În descrierea proiectului se amintește că sectorul aviației se confruntă cu numeroase provocări, cum ar fi realizarea de progrese tehnologice, reducerea impactului său asupra mediului și creșterea competențelor forței de muncă din acest sector, respectând în același timp noile politici și priorități ale UE, cum ar fi Pactul verde european, noua politică industrială europeană, precum și strategia digitală europeană. Sectorul aviației europene are nevoie de un cadru de cercetare și inovare orientat spre politici pentru a facilita progresele tehnologice, pentru a minimiza amprenta sa asupra mediului și pentru a adera la noile politici și priorități ale UE.
Pentru a îndeplini aceste obiective, proiectul PULSAR, finanțat de UE, asistă factorii de decizie europeni în identificarea inițiativelor cruciale de cercetare în domeniul aviației după 2050. Aceste eforturi abordează obiectivele de mediu, reglementările asociate și așteptările cetățenilor europeni.
În plus, PULSAR urmărește să dezvolte o foaie de parcurs europeană de cercetare și inovare în domeniul aviației, luând în considerare diverse aspecte de mediu, cum ar fi zgomotul și emisiile de aviație, precum și impactul acestora asupra schimbărilor climatice și a calității aerului la nivel local.
Mai mult, proiectul de cercetare finanțat prin programul Horizon Europe stabilește o foaie de parcurs educațională care vizează să ghideze formarea viitorilor experți în domeniul aviației durabile, comunicând în același timp în mod eficient inițiativele de mediu ale industriei către cetățeni.
EUROPARLAMENTARI ROMÂNI
Marian-Jean Marinescu închide cercul și anunță că a încheiat ”epopeea” ”Cerul Unic European”, dosar pe care l-a negociat cu țările membre în numele PE: Va fi votat în ultima sesiune din această legislatură
Published
2 weeks agoon
April 2, 2024By
Teodora IonEurodeputatul Marian-Jean Marinescu, responsabil al Parlamentului European pentru dosarul Cerul Unic European, a anunțat că această ”epopee”, după cum a numit-o într-o postare publicată pe Facebook, ”s-a încheiat după 11 ani de negocieri și 6 președinții rotative ale Consiliului Uniunii Europene”.
El a explicat care a fost parcursul obținerii unui consens sub președinție belgiană, care permite ca dosarul să poată fi votat de legislativul european în ultima sesiune plenară din aprilie, înainte de alegerile europene din 6-9 iunie.
”Am încheiat acest dosar sub președinția belgiană, Discuția finală, tilogul cum se mai cheamă, a început la 4 martie, la ora 13.00, și s-a încheiat la ora 5.30 dimineața, a doua zi, după foarte multe discuții și contre. Rezultatul trilogului a fost contestat de 6 state membre din Europa Centrală, plus Bulgaria și Ungaria. A urmat o săptămână de discuții și, în final, președinția belgiană mi-a propus unele schimbări. Am condiționat acordul meu de introducerea unei prevederi foarte importante referitoare la legislația secundară privind Performance Body Review, pe care nu am reușit să o impun în timpul trilogului. Președinția belgiană a acceptat, iar pe 22 martie au acceptat textul și statele membre. Prin urmare, vom pute vota în plen acest text”, a detaliat Marinescu întregul parcurs al anevoioaselor discuții.
El evaluează că ”mai degrabă putem vorbi despre menținerea stării actuale”.
”Este adevărat că sunt aduse într-un singur regulament prevederi din trei regulamente și alte acte legislative secundare. Avem puțini pași în față. Avem acest Performance Body Review care va fi profesional, permanent și care este foarte important pentru că verifică planurile de performanță ale controlorilor de trafic aerian. Mai avem o țintă pentru reducerea emisiilor, pe care eu am propus-o pentru că implică zboruri mai scurte, zboruri directe și asta înseamnă, de fapt, cerul unic european, pe lângă alte aspecte”, a explicat eurodeputatul.
Din feedback-ul pe care l-a primit de la diverse entități din aviație, Marian-Jean Marinescu apreciază că industria este mulțumită de rezultat.
”Am fost la întâlnirea anuală a Asociației Aviației pentru Europa, în care sunt toate companiile mari din UE și toată lumea era mulțumită de rezultat. Ar trebui să fie pentru în statele din care provin nu au reușit să îți impună punctul de vedere în fața controlorilor de trafic aerian. Le-am și spus că este succesul Parlamentului, pentru că am fost singuri în această dispută”, a continuat europarlamentarul.
Marian-Jean Marinescu a recunoscut că pentru el, acest rezultat reprezintă ”un motiv de bucurie”.
”Primele mele dosare în Parlamentul European au fost în 2008 și au fost Cerul Unic European și EASA – Agenția Europeană pentru Siguranța Aeriană și închei cu aceleași dosare. Deci este un cerc închis. Sunt ultimele mele dosare în Parlamentul European și vor fi votate în ultima sesiune din această legislatură”, a conchis eurodeputatul.
Comisia a lansat în 1999 inițiativa Cerul Unic European pentru a îmbunătăți performanța managementului traficului aerian și a serviciilor de navigație aeriană printr-o mai bună integrare a spațiului aerian european. Ultima inițiativă legislativă majoră din cadrul SES, și anume SES 2, a fost încheiată în 2009.
Comisia Europeană a propus ulterior, în 2013, măsuri pentru a elimina blocajele de trafic din spațiul aerian al Europei prin actualizarea intermediară a normelor SES, denumită SES 2+.
EUROPARLAMENTARI ROMÂNI
PE a adoptat cu o majoritate covârșitoare raportul privind crearea unui sistem de îmbunătățire a capacității de transport pe calea ferată, pentru care Marian-Jean Marinescu a fost raportor din partea grupului PPE
Published
1 month agoon
March 19, 2024By
Teodora IonParlamentul European a adoptat cu o majoritate covârșitoare raportul privind Utilizarea capacităților de infrastructură feroviară în spațiul feroviar unic european, pentru care eurodeputatul Marian-Jean Marinescu a fost responsabil din calitatea de raportor din umbră al Grupului PPE.
Într-un mesaj publicat pe Facebook, acesta a explicat că regulamentul este unul ”foarte tehnic” și urmărește crearea ”unui sistem de îmbunătățire a capacității de transport pe calea ferată”.
În egală măsură, acesta este ”foarte important în îndeplinirea obiectivului Comisiei referitor la Shift to Rail, adică mutarea transportului de marfă, în principal, de pe șosele pe calea ferată, micșorând astfel poluarea”, a explicat Marinescu.
Prin acest vot, Parlamentul European a primit un mandat puternic pentru viitoarea negociere cu Consiliul, în principal în ceea ce privește:
- crearea unei platforme pentru o gamă largă de utilizatori ai infrastructurii feroviare, care va fi consultată de administratorii de infrastructură;
- consolidarea Agenției Europene a Căilor Ferate și stabilirea unei foi de parcurs clare, cu date certe pentru utilizarea instrumentelor digitale și a serviciilor digitale.
Conform detaliilor oferite de Marian-Jean Marinescu, mandatul Parlamentului European include și solicitarea PPE de ”a îmbunătății situația actuală, în care capacitatea feroviară din Europa nu este utilizată la maximum, punând accentul pe eforturile pe care statele membre trebuie să le facă pentru a construi infrastructură feroviară suplimentară pentru o capacitate de transport mai mare”.
Concrete & Design Solutions
Candidatura lui Iohannis la NATO, pe agenda convorbirii cu Erdogan. Liderul turc susține că următorul secretar general trebuie să consolideze unitatea și solidaritatea Alianței
Klaus Iohannis a discutat la telefon cu Recep Tayyip Erdogan despre rolul NATO în regiune și contribuția României și a Turciei la unitatea transatlantică
Viktor Orban: Nu vom interveni de nicio parte a războiului ruso-ucrainean
Miniștrii de externe din G7 reafirmă ”angajamentul față de securitatea Israelului” și avertizează că sunt gata ”să adopte noi sancțiuni” contra Iranului, cerând părților să evite o escaladare
Charles Michel răspunde la atacurile lui Trump cu cifre: Sprijinul UE pentru Ucraina, 150 de miliarde de dolari. Nu vă lăsați intimidat de Putin, că noi nu suntem
MApN: Încă trei avioane de luptă F-16 achiziționate de la Norvegia au aterizat în România la Baza Aeriană de la Câmpia Turzii
Țările G7 se angajează să consolideze apărarea aeriană a Ucrainei și vor analiza folosirea activelor rusești înghețate în sprijinirea Kievului
Sebastian Burduja: Hidroelectrica și compania emiratează Masdar încheie un parteneriat de investiții verzi de 1,5 mld. de euro în România
UE ar trebui să se folosească de politica comercială pentru a-și reafirma statutul de putere economică, reclamă Suedia și Finlanda, care deplâng abordarea ”mai defensivă și mai restrictivă”
Finlanda cere ajutorul UE pentru a opri afluxul de migranți din Rusia
V. Ponta: Discuţiile din Parlament privind bugetul încep la 14 ianuarie
Mapamond: Care vor fi principalele evenimente ale anului 2013
Angela Merkel: “Mediul economic va fi mai dificil în 2013”
Barometru: Cluj-Napoca înregistrează cea mai ridicată calitate a vieții din România, alături de Oradea și Alba Iulia
Ambasadorul SUA Adrian Zuckerman: România va deveni cel mai mare producător și exportator de energie din Europa
Huffington Post: România a fost condusă din 1989 de “o clică incompetentă de escroci foşti comunişti”
9 mai, o triplă sărbătoare pentru români: Ziua Europei, a Independenţei României şi sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial
Premierul Italiei, Mario Monti, a demisionat
Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea care interzice pentru 10 ani exportul de buștean în spațiul extracomunitar
Acord fără precedent în istoria UE: După un maraton de negocieri, Angela Merkel, Mark Rutte, Klaus Iohannis și ceilalți lideri au aprobat planul și bugetul de 1,82 trilioane de euro pentru relansarea Europei
În ultimii 30 de ani, România a beneficiat de investiții de peste un miliard de euro din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare, subliniază directorul BERD pentru țara noastră
Directorul general ICI București, în cadrul Digital Innovation Summit: Lumea se schimbă şi va trebui să ne adaptăm. Foarte multe informații nu le mai putem opera decât dacă suntem digitalizați
Ne dorim să dezvoltăm Portul Constanța în perspectiva procesului de redresare și reconstrucție a Ucrainei, subliniază Marcel Ciolacu în Qatar: Avem nevoie de expertiza și experiența companiilor qatareze
Ministrul Adrian Câciu își dorește ca Europa anului 2030 să ”fie un furnizor mondial de tehnologie, un producător de semiconductori şi un producător de software”, fiind convins că România va fi cu totul alta
Gala AOR. Președintele Rețelei Orașelor și Municipiilor din R. Moldova din cadrul CALM: Ne dorim parteneriate în care Republica Moldova să se simtă parte a românității de facto și de jure
Digital Innovation Summit Bucharest explorează în perioada 16-18 aprilie punctul de intersecție dintre inovarea digitală, securitatea cibernetică și eforturile diplomatice într-o lume interconectată
Digital Innovation Summit/Nicolae Ciucă: Văd următorii 10 ani ca pe un deceniu al siguranței, în care investiția în inovație și tehnologie trebuie să fie parte a noului proiect de țară
Premierul Marcel Ciolacu, întâlnire cu președintele Congresului Mondial al Ucrainenilor: Lucrăm împreună pentru a asigura drepturi egale pentru minoritățile naționale din România și Ucraina
Klaus Iohannis explică de ce România nu a investit 2,5% din PIB pentru apărare în 2023: Inflația, lipsa lichidităților la momentul achiziției și a echipamentelor militare
Regele Philippe al Belgiei, în plenul PE: „Europa și întreaga lume au mare nevoie de speranță”
Trending
- ROMÂNIA1 week ago
Gala AOR 30: Celebrând trei decenii de activitate neîntreruptă a Asociației Orașelor din România
- CONSILIUL EUROPEAN2 days ago
Raport revoluționar privind viitorul pieței unice: Enrico Letta le propune liderilor UE să integreze telecomunicațiile, energia și finanțele și propune cea de-a 5-a libertate a pieței unice, consacrată inovării
- NATO1 week ago
“România – NATO, 20 ani”. Nicolae Ciucă: Avem nevoie de un proiect de țară în care următorii 10 ani să fie un deceniu al siguranței pentru România și români
- ROMÂNIA2 days ago
Președintele AOR, Adrian Teban: De-a lungul celor trei decenii de activitate, AOR a devenit un pilon fundamental în dezvoltarea și promovarea intereselor orașelor mici și mijlocii din România
- ROMÂNIA4 days ago
Ministrul Apărării a discutat cu ambasadoarea SUA despre planurile de modernizare a Bazei 57 Aeriene Mihail Kogălniceanu