Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE): Regulamentul privind colaborarea dintre OLAF și Parchetul European, important, dar problematic. Sperăm să-l finalizăm până în primăvara lui 2020

Published

on

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), coordonator al grupului PPE în Comisia pentru Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European, transmite că negocierile privind modificarea Regulamentului OLAF vor începe cel mai probabil la începutul lunii noiembrie, atât Parlamentul European cât și Consiliul propunând modificări suplimentare.

,,Negocierile cu Consiliul la modificarea Regulamentului OLAF (document al cărui raportor al Parlamentului sunt și care se referă la colaborarea dintre OLAF și Parchetul European) vor începe, cel mai probabil, la începutul lunii noiembrie, în condițiile în care Parchetul va trebui să înceapă să funcționeze în toamna anului 2020. Acestea sunt câteva dintre concluziile intâlnirii pe care am avut-o cu liderul grupului de lucru din PE care va discuta cu Consiliul regulamentul. Deocamdată, grupurile politice nu și-au desemnat raportorii din umbră. Am identificat câteva elemente care sunt foarte diferite în cele două texte. Parlamentul a votat un text care aduce modificări suplimentare față de cele propuse de Comisia Europeană, Consiliul la fel, și sper să ne putem accepta reciproc intervențiile asupra textului, pentru a ajunge la un acord. Este un regulament important, dar problematic, însă am căzut de acord să îl finalizăm până la finalul sesiunii de primăvară 2020, adică până la preluarea de către Germania a președinției rotative a Consiliului, la 1 iulie 2020”, este mesajul transmis de eurodeputatul PNL. 

Despre Parchetul European și rolul OLAF

Parchetul European este programat să devină operațional în 2020 și este creat pe baza cooperării consolidate între 22 de state membre. Cele 6 state care nu participă sunt: Suedia, Ungaria, Polonia, Marea Britanie, Irlanda și Danemarca, însă se vor putea alătura în orice moment cooperării dacă doresc, cu excepția Danemarcei care are drept de opt-out asupra chestiunilor ce țin de afaceri interne și justiție și a Marii Britanii, care se va retrage din UE.

Crearea EPPO marchează o dezvoltare fundamentală în lupta împotriva crimelor care afectează bugetul UE. De asemenea, este un pas important spre crearea unei zone comune de justiție penală în Uniunea Europeană în ansamblu.

În prezent, numai autoritățile naționale pot investiga și judeca fraudele din bugetul UE, însă competențele lor se opresc la frontierele naționale și instrumentele lor de combatere a fraudei financiare la scară largă, în mai multe țări, sunt limitate. EPPO va putea acționa rapid peste granițe fără a fi nevoie de proceduri îndelungate de cooperare judiciară. Acest lucru ar trebui să conducă la urmărirea penală mai eficientă și să ajute la recuperarea mai rapidă a banilor fraudați.

O astfel de intervenție este necesară pentru a face față fraudării miliardelor pe care bandele criminale organizate le adună în fiecare an prin eludarea normelor naționale și europene.

Dacă EPPO începe o anchetă, autoritățile naționale nu vor mai deschide propria investigație cu privire la infracțiunea respectivă. De asemenea, acestea vor trebui să raporteze EPPO orice conduită penală care iese în evidență.

La rândul său, EPPO îi va judeca pe criminalii investigați de instanțele naționale competente.

De asemenea, va colabora îndeaproape cu alte organisme precum Eurojust și Europol. Lista infracțiunilor va putea fi extinsă în viitor pentru a include, de exemplu, activități teroriste.

Parchetul UE va avea o structură pe două niveluri. Nivelul strategic va fi compus din procuror-șef european, responsabil cu gestionarea EPPO și organizarea activității acestuia, și de un colegiu al procurorilor, responsabil de luarea deciziilor privind chestiuni strategice.

Nivelul operațional va cuprinde procurori europeni delegați, responsabili pentru desfășurarea investigațiilor și urmăririlor penale, și camere permanente, care vor monitoriza și direcționa investigațiile și vor lua decizii privind chestiuni operaționale.

Sediul central al EPPO va fi în Luxemburg.

Care va fi rolul OLAF?

OLAF investighează frauda împotriva bugetului UE, corupția și comportamentele incorecte grave în cadrul instituțiilor europene și dezvoltă politica antifraudă pentru Comisia Europeană.

OLAF intenționează să devină un partener de încredere și privilegiat pentru EPPO imediat ce începe să funcționeze.

În cadrul acestui parteneriat interinstituțional, EPPO va fi responsabil pentru cercetările penale, în timp ce OLAF va continua investigațiile administrative privind neregulile și fraudele care afectează interesele financiare ale UE, în toate țările UE. În acest sens, se va consulta și coordona strâns cu Parchetul European.

Această împărțire a responsabilităților va asigura cea mai extinsă protecție posibilă a bugetului UE.

Marian-Jean Marinescu este coordonatul grupului PPE în cadrul Comisiei pentru Transport și Turism din Parlamentul European. Aflat la cel de-al patrulea mandat, este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare. (Mai mult despre activitatea lui Marian-Jean Marinescu AICI).

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Bugetul politicii de transport nu a fost mărit de Parlamentul European, ceea ce este în detrimentul țărilor din Est

Published

on

© European Union 2018 - Source : EP

Bugetul politicii de transport nu a fost mărit de Parlamentul European, ceea ce este în detrimentul țărilor din Est, apreciază eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PPE, PNL), care mai spune că domeniul transportului este prioritar pentru grupul PPE, dar nu și pentru celelalte grupuri politice. 

„S-a ajuns la un acord între Parlamentul European și Consiliu referitor la bugetul european pe următorii șapte ani (2021-2027). Pe de o parte, este bine că s-a ajuns la acest acord, pe de alta, nu este în regulă că cele 16 miliarde de euro obținute în plus de Parlament nu vor fi bani ”proaspeți” (din contribuțiile Statelor Membre), ci bani care vor veni din eventualele amenzi pe care UE le va aplica pentru diversele încălcări ale legilor europene, din relocari etc. Din cele 15 programe strategice, Parlamentul a aprobat măriri de buget doar pentru mai puțin de 10 dintre ele. Din păcate, nu și pentru politica de transport. Pe primul loc este Horizon EU, care are deja foarte mulți bani, cu care se finanțează cercetarea fundamentală. Or, UE are nevoie de inovare, cercetare aplicata, care să ducă mulți bani în sectorul economic. Cred că prioritar ar fi să dezvoltăm inovarea. Pentru grupul PPE, transportul este prioritar, însă nu și pentru celelalte grupuri politice. Nu este foarte bine, întrucât în estul UE transportul rămâne o prioritate”, explică eurodeputatul PPE. 

Președinția germană a Consiliului Uniunii Europene a ajuns pe 10 noiembrie la un acord politic cu negociatorii Parlamentului European în cadrul negocierilor menite să asigure acordul Parlamentului pentru următorul cadru financiar multianual, bugetul pe termen lung al UE.

Acordul a fost încheiat în urma unor consultări intensive cu Parlamentul și Comisia care au fost în desfășurare de la sfârșitul lunii august. Acesta completează pachetul financiar cuprinzător de 1.824,3 miliarde de euro negociat de liderii UE în iulie, care combină următorul cadru financiar multianual – 1.074,3 miliarde de euro – și un instrument de recuperare temporară de 750 miliarde de euro, următoarea generație UE (în prețurile din 2018). Acordul va fi prezentat statelor membre și plenului Parlamentului European spre aprobare împreună cu celelalte elemente ale următorului cadru financiar multianual și ale pachetului de recuperare, inclusiv regimul general de condiționalitate a fondurilor UE de respectarea statului de drept pentru protecția bugetului Uniunii, un acord provizoriu fiind obținut la 5 noiembrie în urma tratativelor dintre președinția Consiliului și negociatorii Parlamentului.

Potrivit lui Marian-Jean Marinescu,  acordul provizoriu va trebui votat de Statele Membre și în plenul PE. În Consiliu, însă, amintește acesta, există o problemă legată de condiționarea cu respectarea statului de drept, care nu este agreată de 2 state membre- Ungaria și Polonia, și care se vor opune în Consiliu. Totuși, „pentru că este nevoie doar de majoritate calificată, nu vor fi probleme în Consiliu pentru acest buget. Dar, din pacate, vor apărea probleme cu bugetul Facilității de recuperare și reziliență, unde este nevoie de aprobarea parlamentelor naționale”, informează eurodeputatul. 

De fapt, explică Marinescu, parlamentele nationale trebuie să aprobe o decizie a Consiliului European prin care se mărește plafonul de buget al UE, pentru ca executivul european, Comisia, să poată lua acești bani de pe piață.

„Dacă această decizie nu este aprobată, atunci acel plan nu poate fi pus in aplicare. Să sperăm că vom putea porni din 2021 cu un buget nou și programe sectoriale noi”, mai spune eurodeputatul. 

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu: Parlamentul European cere o foaie de parcurs privind trecerea de la motoare cu combustie la cele bazate pe resurse nepoluante pentru a proteja producătorii și consumatorii

Published

on

© European Union 2018 - Source : EP

Parlamentul European cere o foaie de parcurs privind trecerea de la motoare cu combustie la cele bazate pe resurse nepoluante pentru a proteja producătorii și consumatorii în contextul tranziției spre neutralitatea climatică, informează eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru Transport și Turism. 

„În preambulul elaborării documentelor de poziție ale PPE referitoare la transport, am avut o serie de consultări cu reprezentanții unor asociații europene ale producătorilor de autovehicule. După cum se știe, politica de decarbonizare a UE va afecta serios acest domeniu. De aceea, credem că este absolut necesar să oferim producătorilor o foaie de parcurs privind trecerea de la motoare cu combustie la motoare bazate pe combustibili alternativi, energie electrică sau hidrogen”, precizează eurodeputatul. 

Marian-Jean Marinescu explică că pentru transport nu doar combustibilii sunt o problemă, ci și alimentarea cu combustibil, care implică  „o schimbare de paradigmă a infrastructurii de transport”.

„Stațiile de alimentare cu energie electrică au nevoie de spații vaste. În cazul camioanelor, există în testare soluții de alimentare ca la troleibuz, pe șoselele principale. Este vorba, așadar de investiții extinse in infrastructură. Deocamdată, Comisia Europeană nu discută decât o normă: micșorarea nivelului de emisii de carbon. Sunt foarte multe companii care au anunțat că din 2025- 2030 nu vor mai produce motoare pe combustie, ci doar electrice sau cu hidrogen”, spune eurodeputatul.

În context, el atrage atenția că „aceste etape trebuie făcute coordonat, și cu asigurări oferite consumatorilor că, cu un autovehicul cumpărat astăzi, pot circula o perioadă destul de lungă”. Mai mult, eurodeputatul subliniază că „costurile pentru mașini electrice sau hibrid nu sunt accesibile pentru toți cetățenii”.

„Având în vedere tot acest tablou general, considerăm că este nevoie de o foaie de parcurs foarte clară și transparentă, atât pentru producători, cât și pentru consumatori”, mai precizează Marian-Jean Marinescu, cu referire la poziția colegilor eurodeputați. 

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu, raportor pentru Cerul Unic European, speră ca finalizarea dosarului „foarte complicat” să soluționeze cele 27 de monopoluri pe controlul traficului aerian din UE

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), raportor pentru Cerul Unic European, speră ca finalizarea dosarului „foarte complicat” să soluționeze cele 27 de monopoluri pe controlul traficului aerian din UE, potrivit unui mesaj video. 

„Am fost din nou nominalizat raportor pentru dosarul Cerul unic european, în întâlnirea coordonatorilor din Comisia pentru transport (TRAN). Dosarul a intrat oficial în procedura parlamentară și ne apucăm de lucru. Va fi un dosar foarte complicat din cauza sindicatului controlorilor de trafic care are aceeași poziție ca acum 20 de ani. Din păcate, pentru ei nu contează decât interesul propriu. Nu îi interesează pasagerii sau companiile aeriene”, precizează eurodeputatul. 

Marian-Jean Marinescu explică poziția intransigentă a sindicaliștilor din domeniul aviației europene, însă consideră că argumentele lor sunt nefundamentate în lipsa unor dovezi clare:

„Mi-au spus foarte clar: un avion dacă zboară pe cer, noi trebuie să fim acolo, așa că pe noi nu ne interesează că avem un trafic prea dens sau nu. Important este să păstrăm monopolul național și noi să ne menținem activitatea. Sindicatele își justifică poziția prin pierderea locurilor de muncă, deși nu am primit răspuns la solicitarea mea de a-mi arăta cum au ajuns la această concluzie”, explică eurodeputatul. 

Acesta mai atrage atenția că „controlul traficului aerian este format din 27 de monopoluri naționale, fiind singurul monopol care mai există în UE” și că „domeniul nu poate fi lăsat în urmă, având nevoie de digitalizare pentru a nu pune în pericol viitorul industriei”. 

În acest sens, eurodeputatul precizează că a propus un calendar foarte strâns pentru a avea amendamentele depuse până la sfârșitul acestui an, iar în ianuarie 2021 să demareze negocierile în Parlamentul European și apoi votul în Comisia de transport și cel din plen.

„În ciuda opoziției puternice a sindicatelor, eu sper ca după 20 de ani de când a fost lansat acest proiect să ajungem la un rezultat și să construim un sistem de control al traficului aerian care să fie în beneficiul cetățenilor și al tuturor actorilor din domeniu”, conchide Marian-Jean Marinescu. 

Continue Reading

Facebook

LIVE 19 noiembrie ora 11:00 – Conferință organizată de Grupul S&D și MEP Victor Negrescu

Europe Talks 2020 – Survey

CONSILIUL EUROPEAN1 hour ago

Liderii instituțiilor UE au vorbit la telefon cu Joe Biden și l-au invitat pe viitorul președinte SUA la un summit special cu cei 27 de lideri europeni

COMISIA EUROPEANA3 hours ago

Comisia Europeană a inițiat proceduri de infringement împotriva a 23 de state membre UE, printre care și România, pentru netranspunerea Directivei privind conținutul audiovizual

Dacian Cioloș3 hours ago

Dacian Cioloș reafirmă disponibilitatea Alianței USR-PLUS de a ajuta Guvernul în elaborarea Planului Național de Redresare și Reziliență

Dragoș Pîslaru3 hours ago

Dragoș Pîslaru, co-raportor al PE pentru Mecanismul de redresare și reziliență al UE, cere Guvernului României să refacă Planul Național de Redresare și Reziliență

POLITICĂ3 hours ago

Klaus Iohannis: Strategia de vaccinare anti-COVID-19 va fi aprobată de CSAT. Vaccinul este singura soluție de a pune capăt pandemiei

COMISIA EUROPEANA4 hours ago

COVID-19: Comisia Europeană va achiziționa 200 de roboți pentru dezinfectare care vor fi livrați spitalelor din țările UE

Dan Motreanu4 hours ago

Eurodeputatul Dan Motreanu: Parlamentul European va vota o rezoluție pentru a asigura accesul la o locuință pentru cetățenii europeni fără adăpost

MAREA BRITANIE4 hours ago

Ambasada României în Regatul Unit a solicitat ca afișul discriminatoriu față de români afișat într-o filială a unui cunoscut lanț de magazine din Marea Britanie să fie îndepărtat

MAREA BRITANIE4 hours ago

Uniunea Europeană și Regatul Unit au reluat online negocierile în încercarea de a depăși ”divergențele fundamentale” și de a ajunge la un acord comercial post-Brexit

NATO5 hours ago

MApN: Comitetul Executiv Româno-American a discutat despre extinderea bazelor aeriene de la Mihail Kogălniceanu şi Câmpia Turzii

U.E.1 day ago

Președinția Germaniei la Consiliul UE patronează proiectul fotografic ”Faces of Europe”, un tablou despre toleranță și conviețuirea în pace

Marian-Jean Marinescu1 day ago

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Bugetul politicii de transport nu a fost mărit de Parlamentul European, ceea ce este în detrimentul țărilor din Est

ROMÂNIA1 day ago

Președintele Klaus Iohannis: Voi sprijini solicitările pentru fonduri europene pentru a începe reconstrucția Institutului Clinic Fundeni

Marian-Jean Marinescu2 days ago

Marian-Jean Marinescu: Parlamentul European cere o foaie de parcurs privind trecerea de la motoare cu combustie la cele bazate pe resurse nepoluante pentru a proteja producătorii și consumatorii

Gheorghe Falcă2 days ago

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: Administrațiile locale trebuie să acorde prioritate studiilor pentru reabilitarea termică a clădirilor pentru a primi rapid finanțare europeană

ROMÂNIA2 days ago

MFE a organizat prima dezbatere publică privind reforma sistemului de sănătate, care poate atrage investiții de 6 mld. euro

ROMÂNIA3 days ago

Premierul Ludovic Orban: Comisia Europeană a aprobat acordul România-SUA, care permite construcția reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă cu parteneri strategici din Statele Unite și UE

Marian-Jean Marinescu3 days ago

Marian-Jean Marinescu, raportor pentru Cerul Unic European, speră ca finalizarea dosarului „foarte complicat” să soluționeze cele 27 de monopoluri pe controlul traficului aerian din UE

PARLAMENTUL EUROPEAN4 days ago

Eurodeputatul Victor Negrescu recomandă crearea unei echipe ministeriale de experți în atragerea fondurilor europene pentru ca România să valorifice cele 80 mld. EUR pentru redresare

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI4 days ago

Eurodeputatul Victor Negrescu face apel la un consens național pentru a fructifica cele 80 de miliarde de euro alocate României de UE: Dacă pierdem acest moment, pierdem șansa la dezvoltare

Advertisement
Advertisement

Trending