Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE): Studiul care precede implementarea proiectului pilot ,,O nouă arhitectură a spațiului aerian european”, propus în 2016 de mine, a ajuns la Comisia Europeană

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/ Facebook

Studiul care precede implementarea proiectului pilot ,,O nouă arhitectură a spațiului aerian european”, propus în 2016 de eurodeputatul Marian Jean Marinescu (PNL, PPE), a ajuns la Comisia Europeană, urmând să fie studiat de comisarul pentru transporturi, Violeta Bulc, se arată într-o postare pe Facebook. 

,,Demersul pe care l-am inceput în 2016 s-a încheiat, în primă etapă, în această săptămână la Comisia Europeană. În 2016, Parlamentul a votat propunerea mea pentru un Proiect Pilot intitulat “O nouă arhitectură a spaţiului aerian european”.
Ceream prin acest proiect o nouă arhitectură a spaţiului aerian care să nu ţină cont de graniţele terestre, ci de eficienţa zborurilor si a controlului de trafic”, scrie eurodeputatul Marian-Jean Marinescu.

Potrivit acestuia,  ,,o astfel de arhitectura aduce beneficii multiple atât pasagerilor – zboruri mai scurte si fără întârzieri – cât şi industriei – capacitate mărita a spaţiului aerian, eficienţa companiilor aeriene – şi mediului – reducerea emisiilor”.

Ce este un proiect pilot la nivelul UE?

Fiecare membru al Parlamentului European, grup politic din Parlament și comisie parlamentară are dreptul să propună, în cadrul procedurii bugetare anuale, proiecte-pilot sau acțiuni pregătitoare (etapa următoare a unui proiect-pilot și anterioară unei eventuale transformări a inițiativei într-un instrument permanent) în diverse domenii cu condiția ca acestea să nu fie acoperite sau vizate de politici europene deja existente sau să nu primească finanțare prin intermediul unor instrumente care funcționează deja la nivel comunitar. Propunerile sunt trimise inițial spre evaluare Comisiei Europene care se pronunță asupra viabilității sau oportunității lor, evaluarea fiind notată pe o scara de la A la D, unde A echivalează cu un calificativ maxim, iar D, cu un calificativ minim. După depunerea amendamentelor bugetare și eventuala lor aprobare, proiectele-pilot sau acțiunile pregătitoare intră în mandatul de negociere al Parlamentului cu Consiliul UE în procedura bugetară anuală. După aprobarea finală a bugetului UE pentru anul următor Comisia Europeană are responsabilitatea integrală a implementării proiectului-pilot.

Studiul la care face referire politicianul român, în postarea sa pe Facebook, ,,a fost elaborat de specialistii de la SESAR (Single European Sky Air Traffic Management Research, n.r.) şi Network Manager” după ce ,,Comisia Europeană a înfiinţat un grup de lucru denumit Wise Persons Grup” din care a făcut parte și eurodeputatul liberal.

Acesta relatează că grupul de lucru ,,a organizat consultari cu toţi cei implicaţi în acest sector de transport şi a elaborat un raport în care recomandă Comisiei Europene măsurile care trebuie luate pentru a îmbunătăţi traficul aerian în UE”. 

Eurodeputatul precizează că raportul a fost înmânat luni, 15 aprilie, Violetei Bulc, comisar pentru politica de transport, în vederea trecerii la următoarea etapă, cea a implementării.

Recomandările studiului, prezentate anterior, la începutul lunii martie, în Parlamentul European, vizează beneficiul pasagerilor prin reducerea costurilor și a nivelului de poluare generat de traficul aerian.

Marinescu, premiat în 2017 de  Convenția și Expoziția Europeană privind Afacerile în domenul Aviației (EBACE) dar și europarlamentarul anului la categoria ”cercetare și inovare”, se află la al doilea proiect pilot care vizează politica spațială europeană, el susținând necesitatea ca UE să își consolideze acțiunile pentru identificarea și înlocuirea deșeurilor din spațiu.

În 2017, europarlamentarul Marian-Jean Marinescu a depus în Parlamentul European un proiect pilot pentru realizarea unui studiu privind un sistem de trafic în spațiu.

Vicepreședinte al grupului PPE din Parlamentul European,  Marian-Jean Marinescu este eurodeputat încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare. 

De asemenea, Marinescu este un important susținător al investițiilor concentrate pe cercetare și a lucrat încontinuu pentru a se asigura că Europa rămâne un actor important în domeniul inovării globale. Acesta a căutat să faciliteze accesul la resurse financiare pentru reguli simplificate în cadrul programului Horizon 2020. (Mai mult despre activitatea lui Marian-Jean Marinescu aici)

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu a semnat Manifestul pentru alegerile europarlamentare din 2019 al Asociaţiei Europene pentru Oncologie Pediatrică: Sprijin în continuare lupta împotriva cancerului în rândul copiilor

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/ Facebook

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu, vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European și candidat PNL la alegerile europene, a semnat luni Manifestul pentru alegerile europarlamentare din 2019 al Asociaţiei Europene pentru Oncologie Pediatrică, asociaţie care îşi propune să asigure tratamente cât mai bune pentru cât mai mulţi dintre copiii bolnavi.

”Anual, 35.000 de copii şi tineri din Europa sunt diagnosticaţi cu cancer. Există însă speranţă, dedicare şi implicare, datorită cărora între 2020 şi 2025 vom avea aproximativ jumătate de milion de supravieţuitori ai cancerului infantil.  Prin semnarea Manifestului, în calitate de membri ai Parlamentului European, ne-am angajat să sprjiim în continuare lupta împotriva cancerului în rândul copiilor”, a scris Marinescu, pe pagina sa de Facebook.

 

Mai multe detalii privind acest manifest aici.

Marian-Jean Marinescu este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare. (Mai mult despre activitatea lui Marian-Jean Marinescu aici)

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Vicepreședintele grupului PPE din PE, eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), a primit votul Parlamentului European pentru facilitatea care conectează România la încă 12 miliarde de euro din banii europeni pentru infrastructură

Published

on

Foto: Calea Europeană

Corespondență din Strasbourg

În această săptămână are loc la Strasbourg ultima sesiune plenară din legislatura 2014-2019, iar europarlamentarii și înalții oficiali ai Parlamentului European se întâlnesc pentru ultima dată în perioada 15-18 aprilie, înaite de noile alegeri europene din 23-26 mai.

Parlamentul European a aprobat cu puţin timp în urmă acordul încheiat de europarlamentarul român Marian-Jean Marinescu (PNL&PPE), în calitate de raportor al Parlamentului European, şi Preşedinţia Română a Consiliului cu privire la Facilitatea Conectarea Europei.

Acordul a trecut cu 430 de voturi pentru, 146 împotrivă, 41 abțineri.

„Prin trecerea acestui acord România va avea acces la 6 miliarde de euro în plus pentru transport după 2020, finanţarea tronsoanelor de cale ferată Timișoara-Moravița, Craiova-Calafat, București-Giurgiu, precum și a drumului Focșani-Albița, plus încă 6,5 miliarde de euro de la fondurile pentru mobilitatea militară care vor putea fi folosiți pentru transportul civil. După alegeri, noul parlament va continua negocierile în baza bugetului UE, informează eurodeputatul printr-un mesaj după votul din Parlamentul European.”, informează eurodeputatul printr-un mesaj pe pagina sa oficială de Facebook.

În programul Mecanismul pentru Interconectarea Europei au fost raportori Henna Virkkunen (EPP, Finlanda), Marian-Jean Marinescu (EPP, România) și Pavel Telička (ALDE, Cehia).

Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF) este implementat în baza Regulamentului (UE) nr.1316/2013 al Parlamentului şi Consiliului, și sprijină implementarea proiectelor de interes european, care vizează dezvoltarea și construcția unor infrastructuri și servicii noi, precum și modernizarea infrastructurilor și serviciilor existente în sectoarele: transport, telecomunicații, energie. În perioada de programare financiară 2014-2020, România are alocată o sumă de aproximativ 1,234 miliarde de euro pentru investiții în infrastructura de transport,pentru proiectele finanțate în cadrul anvelopei Fondului de Coeziune.

Citiți și: Raportul eurodeputatului Marian-Jean Marinescu privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, votat de PE: ”Sunt pregătit să închei un acord cu Preşedinţia română a Consiliului UE până în aprilie 2019”

Marian Jean-Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE, cel mai mare și important grup politic din Parlamentul European, membru în Comisia pentru transport și turism și membru în cadrul delegației din comisia parlamentară de stabilizare și de asociere UE-Serbia. Este membru supleant în Comisia pentru control bugetar, în Comisia pentru industrie, cercetare și energie și în cadrul Delegației pentru relațiile cu țările din Asia de Sud-Est și cu Asociația Națiunilor din Asia de Sud-Est (ASEAN). 

Întreaga activitate a europarlamentarului român poate fi urmărită aici.

 

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Conferința ”Ziua Aviației în România”. Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) pledează pentru un spațiu unic european: Avem nevoie de o nouă arhitectură a spațiului aerian, bazată pe eficiență și nu pe granițe

Published

on

© CaleaEuropeană.ro

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), membru al Comisiei pentru Transport și Turism și membru supleant al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie din Parlamentul European, a pledat în cadrul conferinței ”Aviation Day Romania: Together for a safely connected Europe”, organizată în colaborare cu Autoritatea Aviației Civile din România, pentru ”o nouă arhitectură a spațiului aerian, bazata pe eficiență și nu pe granițe”.

”De ce să ocolim când putem zbura în linie dreaptă? 27.000 de zboruri traversează zilnic Europa. Dar nu în linie dreaptă, de la un aeroport la altul, așa cum ar trebui. De vină este arhitectura spațiului aerian, care este construită pe principiul frontierelor naționale. Consecința: întârzieri, costuri suplimentare, inclusiv pentru călători. De aceea am propus o nouă arhitectură a spațiului aerian, bazata pe eficiență și nu pe granițe – aceasta este esența Cerului Unic European, care va avea beneficii atât pentru cetățeni, cât și pentru companiile aeriene”, a precizat eurodeputatul Marian-Jean Marinescu la conferința ”Aviation Day Romania: Together for a safely connected Europe”, unul dintre cele mai importante evenimente dedicate industriei de aviatie.

Coferinția ”Ziua Aviației în România” reunește lideri din industrie, oficialități de nivel înalt din Europa, membri ai guvernului Romaniei, reprezentați ai companiilor aeriene, cât şi ai aeroporturilor pentru a discuta despre prioritățile, provocările și oportunitățile transportului aerian din regiune.

Marian-Jean Marinescu este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare. (Mai mult despre activitatea lui Marian-Jean Marinescu aici)

Continue Reading
Advertisement

Facebook

Advertisement

Trending