Connect with us

Mircea Hava

Eurodeputatul Mircea Hava: Alba Iulia are, în acest moment, 70 de milioane de euro care se vor regăsi în dezvoltarea sa

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

 

Europarlamentarul Mircea Hava (PNL, PPE) a menționat într-o postare pe pagina de Facebook faptul că în prezent, Alba Iulia beneficiază de 70 de milioane de euro pentru propria dezvoltare.

„Alba Iulia are, în acest moment, 70 de milioane de euro care se vor regăsi în dezvoltarea acestui oraș. Nu i-am adus pentru glorie, ci pentru ca echipa actuală să poată continua dezvoltarea. Restul candidaților, o spun conștient, nu pot nici măcar să comită un plagiat pe aceasta temă pentru că n-ar avea idee de unde să înceapă”, a scris acesta.

De asemenea, Mircea Hava a mai precizat în repetate rânduri că România nu poate risipi banii cetățenilor europeni în zone care nu pot genera o creștere reală PIB-ului, care nu ne fac mai competitivi în Europa, care nu ne conectează mai bine cu Europa.


Mircea Hava se află la primul mandat ca membru al Parlamentului European, începând din luna iulie 2019, poziție care i-a permis ocuparea fotoliului de vice-președinte al Delegației pentru Relațiile cu Canada, precum și cel de membru în cadrul Comisiei pentru Dezvoltare Regională. De asemenea, europarlamentarul român, membru al delegației PNL din grupul PPE, este membru supleant în Comisia pentru Bugete și Delegația la Comisia parlamentară mixtă UE-Chile. 

Anterior poziției de eurodeputat, Mircea Hava a fost primarul Municipiului Alba Iulia, iar sub conducerea sa, administrația a absorbit 300 de milioane de euro bani europeni. Astfel, Alba Iulia s-a situat pe primul loc în topul absorbției de fonduri nerambursabile în rândul municipiilor din România. De asemenea, a coordonat proiectul Alba Iulia Smart City, susținând dezvoltarea infrastructurii inteligente, digitale și a serviciilor publice construite în jurul cetățeanului. În 2018, revista Forbes a apreciat activitatea lui Hava ca primar, situând Alba Iulia între primele 10 orașe ale României, și consacrându-l pe acesta drept unul dintre cei mai performanți edili din România.

Diana Zaim este foto jurnalist, premiată în cadrul #România@10EU, concurs de fotografie organizat cu ocazia a 10 ani de la aderarea la Uniunea Europeană. Studentă la secția germano-portugheză în cadrul Universității din București și pasionată de promovarea valorilor europene, Diana este parte a comunității Model European Union, cea mai amplă simulare la nivel european a procesului decizional din cadrul Uniunii Europene.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Mircea Hava atrage atenția asupra consecințelor majorării țintei de decarbonizare la 60% până în 2030: Este un proiect care nu ține cont de ce are nevoie România și foarte multe alte state ale UE

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Reducerea emisiilor de CO2 cu 55% până în 2030 reprezintă un efort financiar uriaș de aproape 90 de miliarde de euro, iar accelerarea acestui obiectiv către 60% este un proiect care nu ține cont de ce are nevoie România și foarte multe alte state membre ale Uniunii Europene, mai ales în contextul actualei crize, a transmis eurodeputatul Mircea Hava (PNL, PPE), membru al Comisiei pentru Dezvoltare Rurală din Parlamentul European.

Parlamentul European a votat miercuri în favoarea unui obiectiv obligatoriu juridic de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră în Uniunea Europeană cu 60% până în 2030, faţă de nivelul din 1990, conform rezultatelor votului.

Mircea Hava a amintit că alături de cel mai mare grup politic din Parlamentul European, grupul PPE, a susținut ținta propusă de Comisia Europeană de 55%, pe baza studiilor de impact cu care experții acesteia au susținut această propunere, semnalând în același timp că ”neutralitatea climatică va fi o țintă plauzibilă doar dacă este evaluată la comun, nu raportându-ne la fiecare țară în parte”.

”Toată lumea vrea ca Europa să devină un continent neutru climatic în 2050, dar cred că fiecare stat membru va căuta să se angajeze responsabil față de aceste ținte, responsabil față de cetățenii săi și față de industria sa. În mod clar realitățile și nevoile României sunt cu totul altele, comparativ cu state care au deja toate atuurile dezvoltării”, a subliniat eurodeputatul român.

”Există argumente clare pentru a ne îndrepta spre o Legea Europeană a Climei, însă nu trebuie să ne pedepsim singuri pentru faptul că deținem a patra rezervă de gaze naturale din Europa. Invocarea unui astfel de subiect la modă ca „neutralitatea climatică”, în condițiile în care Europa are o „contribuție” nocivă (emisii de CO2) de puțin peste 9% în context mondial, pălește dacă privim la ce ne doare pe noi. N-aș vrea să cred că România a trimis în Parlamentul European politicieni căzuți în patima ipocriziei, animați de interese electorale care „sună bine”, fără răspunsuri clare la ce ne afectează și care se vor înghesui peste câțiva ani să ceară amendamente de amânare la atingerea țintelor nerealiste votate acum”, a conchis europarlamentarul român.

Europarlamentarii au votat miercuri cu 392 de voturi pentru, 161 de voturi împotriva și 142 de abțineri asupra obiectivului obligatoriu juridic de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră în Uniunea Europeană cu 60% până în 2030, faţă de nivelul din 1990.

Continue Reading

Mircea Hava

Mircea Hava: Autoritățile locale din Alba vor încheia parteneriate pentru dezvoltarea unei rețele feroviare metropolitane din bani europeni

Published

on

© Mircea Hava/ Facebook

Autoritățile locale de la nivel municipal din Alba vor încheia parteneriate pentru dezvoltarea unei rețele feroviare metropolitane din bani europeni, în cooperare cu Compania Națională Căile Ferate Române și Autoritatea pentru Reformă Feroviară, a anunțat eurodeputatul Mircea Hava (PNL, PPE), fost primar al orașului Alba Iulia, în cadrul unei conferinţe de presă desfăşurate sâmbătă la sediul PNL Alba, la care au participat şi actualii edili din Alba Iulia, Blaj, Cugir şi Sebeş, precum şi directorul Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Centru, Simion Creţu, informează Agerpres.

Hava a anunţat că ar urma să fie încheiate parteneriate între autorităţile publice locale interesate, în cazul de faţă între administraţiile locale Alba Iulia, Sebeş, Cugir, Blaj, Teiuş, Aiud, Ocna Mureş şi Consiliul Judeţean Alba, şi Compania Naţională Căile Ferate Române şi/sau Autoritatea pentru Reformă Feroviară, pentru accesarea de fonduri europene prin Programul Operațional Transport. 

Potrivit fostului edil, un astfel de proiect de infrastructură ar fi justificat de numărul ridicat de navetiști – peste 150.000 – în Zona Urbană Funcțională (ZUF) Alba Iulia și zona Sebeș-Cugir, iar dacă s-ar adăuga zonele Aiud – Teiuş – Blaj – Ocna Mureş, s-ar genera o masă demografică deservită crescută cu încă cel puţin 80.000 de locuitori.

De altfel,  rata navetismului din ZUF Alba Iulia e una dintre cele mai mari din ţară – locul 5, după Piteşti, Ploieşti, Deva şi Târgovişte.

În plus, eurodeputatul a menționat și necesitatea transportului ieftin, sigur şi optimizat al forţei de muncă între centrele urbane şi ariile urbane funcţionale ale acestora, cât mai aproape de platformele industriale locale sau de instituţiile publice şi activităţile comerciale, precum şi despre nevoia de integrare a acestui tip de transport cu transportul public local şi judeţean de călători.

În cazul în care finanțarea de la UE ar fi obținută, proiectul de infrastructură ar putea fi finalizat cel mai devreme în patru ani.

 

Continue Reading

Mircea Hava

Mircea Hava: Autostrada Sibiu-Pitești, cea mai importantă infrastructură de transport pe care suntem datori să o finalizăm în interesul economiei

Published

on

© Mircea Hava/ Facebook

Autostrada Sibiu-Pitești, care ne va conecta de Europa, este cea mai importantă infrastructură de transport pe care suntem datori să o finalizăm în interesul economiei și al mobilității oamenilor, spune eurodeputatul Mircea Hava (PNL, PPE), care subliniază, totodată, că „de acum nu mai avem scuze și nu mai putem da înapoi” ținând cont că Executivul European a aprobat 875,5 milioane de euro pentru construcția unui prim tronson din această autostradă.

 

„Comisia Europeană a aprobat 875,5 milioane de euro pentru construcția unui prim tronson din această autostradă. Este un pas foarte important făcut înainte. Asta înseamnă că de acum nu mai avem scuze și nu mai putem da înapoi. Am fost captivi într-o poveste care ne-a făcut să fim partea rea și hulită a uneia dintre cele mai mari rute de transport european. Din momentul acesta, trebuie să spunem un NU hotărât ezitărilor și un DA clar pentru acțiune. Cea mai mare realizare a României, de infrastructură majoră din ultimii 30 de ani, poate începe, pentru a transforma în realitate o legătură de transport vitală pentru noi și Europa”, scrie Mircea Hava, pe Facebook. 

În context, eurodeputatul PNL explică importanța finalizării acestei autostrăzi pentru România, în context european.

„De la om de afaceri, la turist, de la tânăr, la vârstnic, de la cel care tranzitează România, la cel care e nevoit sa facă săptămânal drumul ăsta, de la cei care transportă milioane de călători, la cei care transportă milioane de tone de marfă, nu există român care să nu fi înțeles ce înseamnă pentru țara asta autostrada Sibiu-Pitești. Mai degrabă, lipsa ei! Și marea nevoie ca România să fie conectată prin ea de Europa, iar Europa într-un final, cu lumea, prin portul Constanța. Autostrada A1 pe porțiunea Sibiu – Pitești este cea mai importantă infrastructură de mobilitate de transport pe care suntem datori să o finalizăm în interesul economiei și al mobilității oamenilor”, explică Mircea Hava. 

De asemenea, Hava amintește că „există doi oameni, plini de siguranță și de hotărâre, comsiarul european Adina Valean și ministrul Lucian Bode, care, alături de colegii lor din aparatul executiv, care au lucrat pentru aprobarea finală a dosarului, ne-au arătat ce înseamnă dorința de a reuși”. „Sunt mândru de colegii mei”, adaugă eurodeputatul român.


Proiectul, în integralitatea sa, are o lungime de 122,11 km, fiind divizat în cinci secţiuni ce traversează trei judeţe: Sibiu, Vâlcea şi Argeş.

În etapa 1, pentru care se cere finanţare, se vor construi 53,58 de kilometri de autostradă, inclusiv 6 noduri rutiere, 28 poduri şi pasaje, 10 viaducte, un tunel, o parcare de scurtă durată, două spaţii de servicii, trei centre de întreţinere şi coordonare.

De asemenea, economia de timp ce va fi atinsă ca urmare a construirii Autostrăzii Sibiu – Piteşti secţiunile 1, 4 şi 5 va fi de 57 minute/turism şi 54 minute/vehicul greu.

Valoarea totală a proiectului este de 1.334.389.643,74 euro şi va fi finanţată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% din valoarea totală eligibilă aprobată, respectiv 875.548.843,35 euro va fi asigurată din Fondul de Coeziune, iar restul de finanţare în valoare de 458.840.800,39 euro lei va fi asigurată de la bugetul de stat.

Perioada de implementare a Proiectului este de 103 luni, începând cu data de 16.06.2015 şi finalizându-se la data de 31.12.2023.

Potrivit Comisiei Europene, se așteaptă ca proiectul să fie operațional din 2026.

Continue Reading

Facebook

Europe Talks 2020 – Survey

Lansarea Consiliului Național pentru Transformare Digitală

Dan Motreanu5 hours ago

Eurodeputatul Dan Motreanu a cerut Comisiei Europene să intensifice colaborarea între autoritățile vamale și cele de supraveghere a pieței pentru a garanta controale de calitate uniforme la mărfurile din UE

COMISIA EUROPEANA6 hours ago

Centura Bacăului, prima porțiune de autostradă din Moldova, primește finanțare europeană în valoare de 689,437 milioane de lei

ROMÂNIA6 hours ago

Ludovic Orban, primul șef de guvern din UE primit la Paris de omologul francez: România vrea să găzduiască viitorul Centru UE pentru securitate cibernetică

Daniel Buda6 hours ago

Eurodeputatul Daniel Buda a prezidat discuțiile din cadrul Comisiei AGRI privind măsurile de criză pentru sectorul viniviticol

NATO7 hours ago

Prim-miniștrii României și Franței au decis, la Paris, reluarea mecanismului de consultări 2+2 între miniștrii de externe și ai apărării

POLITICĂ8 hours ago

România și Franța au semnat o Declarație de intenție în domeniul nuclear civil pentru construcția reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă

Dragoș Pîslaru8 hours ago

Dragoș Pîslaru, co-raportor privind mecanismul de Redresare și Reziliență, maraton de întâlniri pentru pregătirea mandatului de negociere al Parlamentului European pe dosarul de 672.5 mld. de euro

ROMÂNIA9 hours ago

Franța salută solidaritatea și sprijinul României după “atacurile defăimătoare” ale lui Recep Tayyip Erdogan la adresa lui Emmanuel Macron

POLITICĂ9 hours ago

România și Franța au semnat o nouă foaie de parcurs a Parteneriatului Strategic. Ludovic Orban: Avem garanția susținerii din partea Franței pentru aderarea la Schengen și la OCDE

SUA12 hours ago

Cazul Boeing: UE primește undă verde oficial de la OMC pentru a taxa importurile americane, însă preferă o soluție negociată cu SUA

Dacian Cioloș17 hours ago

Dacian Cioloș a votat adaptarea Politicii Agricole Comune la nevoile de mediu și protecția, în premieră, a lucrătorilor sezonieri prin condiționarea plății subvenției către ferme de respectarea drepturilor muncitorilor

ROMÂNIA4 days ago

Guvernul a aprobat proiectul privind structura suport în cazul celor 15 procurori delegați la Parchetul European, condus de Laura Codruța Kövesi

ROMÂNIA1 week ago

Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu: Urmează discuţii foarte dure cu agenţiile de rating şi cu Comisia Europeană

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI2 weeks ago

Marian-Jean Marinescu, raportorul PE pentru politica de transport a UE: Comisia Europeană trebuie să prioritizeze finalizarea coridoarelor strategice și alocarea integrală a fondurilor pentru atingerea acestui obiectiv

ROMÂNIA2 weeks ago

Ministrul Agriculturii, Adrian Oros: România a atras în acest an fonduri europene pentru agricultură de peste două miliarde de euro

Dragoș Pîslaru2 weeks ago

Dragoș Pîslaru: Pandemia este o lovitură, dar și un moment în care putem face tranziția de la o piața reactivă și inflexibilă la una dinamică

U.E.2 weeks ago

COVID-19: Noi recomandări privind coordonarea restricțiilor de călătorie în UE. Platforma „Re-open EU”, actualizată permanent cu date noi privind călătoriile

ENGLISH2 weeks ago

COVID19: regions and cities demand simplified access to EU funds and sufficient time to invest on recovery

U.E.2 weeks ago

Barometrul regional și local al UE avertizează că pandemia COVID-19 riscă să creeze o generație de tineri „pierdută”

Cristian Bușoi2 weeks ago

Cristian Bușoi, președintele Comisiei pentru Energie din PE, schimb de opinii cu directorul DG Energie din Comisia Europeană: Numai prin îmbunătățirea energetică a clădirilor, UE și-ar putea reduce consumul de energie cu cel puțin 6%

Advertisement
Advertisement

Trending