Connect with us

Adina Vălean

Eurodeputatul PNL Adina Vălean, aleasă președintă a Comisiei de Industrie, Cercetare și Energie din PE: Politicile Comisiei ITRE acoperă exact domeniile de oportunitate pentru dezvoltarea competitivității României

Published

on

© Adina Vălean/Facebook

Eurodeputatul Adina Vălean (PNL, PPE) a fost aleasă președintă a Comisiei de Industrie, Cercetare și Energie (ITRE) din Parlamentul European, după doi ani și jumătate în fruntea Comisiei de Mediu din Parlamentul European, se arată într-o postare pe Facebook. 

,,Sunt bucuroasă să revin la Comisia ITRE, după doi ani și jumătate în fruntea Comisiei de Mediu din Parlament. Am 10 ani de experiență în Comisia pentru industrie, cercetare și energie și cred că politicile sale acoperă exact domeniile de oportunitate pentru dezvoltarea competitivității europene în general și a României în particular”, scrie eurodeputatul liberal.

Potrivit Adinei Vălean,  ,,în domeniul energiei, România își poate consolida rolul de jucător important pe piața regională și europeană devenind un vector de securitate și competitivitate în piața gazului”.

De asemenea, în domeniul cercetării și al telecomunicațiilor, noul președinte al Comisiei ITRE amintește că România are resurse umane capabile să facă performanță atât pe plan intern, cât și la nivel internațional în contextul digitalizării UE. 

,,Pentru cercetare avem ingineri, it-iști performanți nu numai acasă, ci și pe plan internațional. La fel, în telecomunicații pornim cu un capital uman extraordinar și va trebui să ne găsim nișa în noile domenii precum Inteligența Artificială, noul Cloud european sau integrarea bazelor de date europene în domeniul cercetării și sănătății”, mai scrie Adina Vălean. 

Adina Vălean (PNL, PPE) este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, a ocupat poziția de vicepreședinte al PE în prima parte a acestei legislaturi (2014-2017). Eurodeputatul a fost în perioada 2017-2019 primul român președinte al unei Comisii a Parlamentului European, cea pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară. Adina Vălean, co-lider al delegației române din grupul PPE, a fost aleasă ”Europarlamentarul Anului 2015” la categoria Energie și a fost inclusă de Politico Europe în lista celor mai influenți 40 de membri ai Parlamentului European. 

De asemenea, de curând, Adina Vălean a fost inclusă în topul celor mai influenți eurodeputați pentru activitatea sa din Parlamentul European, fiind al patrulea cel mai influent membru al instituției europene, potrivit unui top al celor mai puternici 100 de eurodeputați realizat de VoteWatch Europe.

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Adina Vălean

DOCUMENT Adina Vălean a răspuns întrebărilor Parlamentului European. Cum plănuiește comisarul european din partea României să reformeze domeniul transporturilor la nivelul UE

Published

on

© European Parliament

Corespondență din Bruxelles

Adina Vălean, comisarul european desemnat de România pentru portofoliul transporturilor, a răspuns, în scris, unei serii de întrebări adresate de Parlamentul European, ca parte a procesului de evaluare a candidaților pentru poziția de membru al Comisiei Europene, proces care urmează să se finalizeze joi în cazul candidatului propus de România, cu ocazia audierii sale în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European. Conform unui document obținut de CaleaEuropeană.ro, Adina Vălean le promite eurodeputaților că va lucra cu Parlamentul European pentru elaborarea unei strategii europene pentru mobilitate durabilă și inteligentă, solicită aplicarea principiului ”poluatorul plătește”. Din punct de vedere politic, comisarul european desemnat de România face referire la o ”Europă prosperă și incluzivă în care nimeni nu este lăsat în urmă” și anunță că aderă la viziunea echilibrului dorit de Ursula von der Leyen, promițând că echipa sa de la Comisia Europeană va fi formată în spiritul echilibrului de gen, și geografic și va fi bazată pe experiență.

Vălean, care a fost confirmată marți de comisiile de specialitate din Parlamentul României și a primit aviz favorabil în unanimitate din partea Comisiei pentru afaceri juridice a Parlamentului European, își propune obiectivul unui ”sistem european de transport sustenabil, eficient, sigur, inteligent, de încredere și accesibil”. Mai mult, Adina Vălean subliniază ponderea însemnată a domeniului transporturilor pentru economia europeană, unde reprezintă 5% din PIB-ul UE și 11 milioane de locuri de muncă, deservind peste 500 de milioane de cetățeni.

Conform documentului citat de CaleaEuropeană.ro, Adina Vălean a răspuns unor întrebări ce vizează 1) competența sa generală, angajamentul european și independența personală și 2) gestionarea portofoliului alocat și cooperarea cu Parlamentul European. Totodată, Vălean a răspuns și unui set de întrebări de specialitate din partea membrilor Comisiei TRAN înaintea audierii care se va desfășura joi, 14 noiembrie, de la ora 13:00.

Adina Vălean: ”Cred într-o Europă deschisă, prosperă și incluzivă, unde nimeni nu este lăsat în urmă și unde nimeni nu se simte lăsat deoparte”

În ce privește angajamentul său european, Vălean afirmă încă că ”Uniunea Europeană este cel mai mare efort democrati construit vreodată pentru cetățeni și comunități pe continent”.

”Mi-am pus încrederea și speranța în Europa încă de când am devenit activă în politica publică în 1997 și am lucrat cu dumneavoastră în acest Parlament timp de 12 ani pentru a promova aspirațiile democratice ale europenilor. Cred într-o Europă deschisă, prosperă și incluzivă, unde nimeni nu este lăsat în urmă și unde nimeni nu se simte lăsat deoparte. Libertatea și democrația sunt pilonii care structurează orice acțiune pe care am întreprins-o și pe care o voi întreprinde. Am intrat în Parlamentul European în 2007, purtând speranțele și încrederea compatrioților mei de a reuni familia europeană, sfâșiată de cincizeci de ani de totalitarism și de cortina grea de fier. Am simțit căldura și deschiderea dumneavoastră și am fost martor cum inima Europei a început să bată din nou cu ambele jumătăți; cea estică și vestică”, se arată în răspunsurile Adinei Vălean, care invocă experiența dobândită în ultimii 12 ani în co-legislativul european, rolul avut în dosarul privind anularea taxelor de roaming în toată Uniunea Europeană și în adoptarea Mecanismului pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility).

Adina Vălean promite că va lucra cu Parlamentul European în elaborarea strategiei UE pentru mobilitate inteligentă și durabilă

În ce privește modul cum va gestiona portofoliul alocat și cooperarea cu Parlamentul European, Adina Vălean amintește experiența sa în calitate de președinte al Comisiei pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară din PE, poziție pe care a deținut-o în a doua jumătate a legislaturii 2014-2019.

În context, Vălean precizează în documentul citat că va lua în calcul contribuția Parlamentului European în ce privește elaborarea unei strategii curprinzătoare pentru mobilitate durabilă și inteligentă, așa cum a fost ea însărcinată de președinta aleasă a Comisiei Europene în scrisoarea de misiune trimisă de Ursula von der Leyen.

Emisiile de CO2 din domeniul transporturilor trebuie reduse cu 90% până în 2050

De asemenea, Adina Vălean transmite că va lucra îndeaproape cu viitorul vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, Frans Timmermans, pentru ca transportul să devină un element central din Pactul Verde European.

”Decarbonizarea este o prioritate esențială pentru noua Comisie și va fi abordată de viitorul Pact Verde European și de obiectivele climatice 2030-2050. În prezent, transportul este responsabil pentru aproape un sfert din totalul emisiilor UE. Pentru a trece la o economie neutră din punct de vedere al climei până în 2050, conform modelării științifice, trebuie să reducem emisiile de CO2 din transport cu aproximativ 90%”, a spus Vălean în răspunsurile trimise Parlamentului European.

Trebuie să aplicăm principiul ”poluatorul plătește”. Adina Vălean corelează domeniul transporturilor cu un tandem între Pactul Verde European și noua strategie industrială

În privința substanței priorităților ce decurg din portofoliul alocat – cel al Transporturilor – Adina Vălean corelează domeniul transporturilor cu alte două portofolii importante din Comisia European: Pactul Verde European coordonat de Frans Timmermans și dimensiunea noii strategii industriale europene care va intra sub coordonarea comisarului desemnat de Franța, Thierry Breton. De altfel, în calitate de președinte al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie din Parlamentul European, Adina Vălean a prezidat audierea precedentei propuneri din partea Franței pentru postul de comisar pentru piață internă și strategie industrială europeană.

Trebuie să începem prin a ne asuma ambiția reducerii emisiilor în toate dimenisunile de transport: rutier, aerian. De exemplu (…) implementarea Cerului Unic European ar reduce emisiile din aviație cu 10%. Trebuie să utilizăm stimulente și să aplicăm principiul ”poluatorul plătește”, se arată în răspunsurile Adinei Vălean, care precizează că va lucra cu Frans Timmermans în această direcție.

”Pactul Verde European și noua strategie industrială trebuie să lucreze în tandem. Vreau să văd că industria UE prosperă și oferă rezultate la nivel mondial, prin inovație, digitalizare și modernizare. Aviația și transportul maritim, în special, sunt sectoare globale, care necesită acțiune și leadership, de asemenea, la nivel global pentru a fi eficiente în protejarea mediului”, argumentează Adina Vălean.

Pe de altă parte, Vălean asigură că va lucra pentru dezvoltarea transportului feroviar, în mod special în special pentru conexiunile de marfă și de mare viteză și promită că va dezvolta o politică de mobilitate urbană care promovează un transport public curat, ciclismul și mersul pe jos.

Adina Vălean asigură că mobilitatea militară va fi finanțată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei

O componentă importantă din portofoliul comisarului european pentru transporturi este dimensiunea mobilității militare, un domeniu transformat în model de cooperare emblematică UE-NATO. Conform Declarației Comune UE-NATO adoptată la Bruxelles în iulie 2018, mobilitatea militară se referă la desfășurarea rapidă a forțelor militare în interiorul Europei, în caz de necesitate. În acest sens, NATO se bazează pe sprijinul țărilor membre ale Uniunii Europene să faciliteze aspectele legale și birocratice pentru traversarea frontierelor, dar și pe Uniunea Europeană pentru finanțarea îmbunătățirii infrastructurii rutiere, feroviare, portuare, aeroportuare, pentru ca, în caz de conflict, NATO să poată desfășura în 24-48 de ore forțe și tehnică grea militare.

”Proiectele de mobilitate militară și de dublă utilizare oferă sinergii și oportunități clare. Un pachet de mobilitate militară în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei (CEF) va fi disponibil pentru finanțarea infrastructurii de transport civil-militar cu dublă utilizare, pe baza unor reguli clare. Acest lucru ar permite modernizarea infrastructurii noastre de transport în același timp, facilitând mișcarea rapidă și transportul forțelor și echipamentelor militare, contribuind astfel la protecția Uniunii și a cetățenilor săi”, aasigură Adina Vălean, în contextul în care, potrivit propunerii de buget UE pentru 2021-2027, aproximativ 6,5 miliarde de euro vor fi alocate prin CEF pentru mobilitate militară.

Adina Vălean, comisarul european nominalizat de guvernul Ludovic Orban după consultarea președintelui Klaus Iohannis și desemnat pentru portofoliul transporturilor de către Ursula von der Leyen, va fi audiată joi în Comisia pentru transport a Parlamentului European. În cazul în care candidatura Adinei Vălean va primi votul pozitiv al comisiei de specialitate, împreună cu votul pozitiv acordate de celelalte comisii de resort pentru comisarii propuși de Franța și Ungaria, cei trei comisari se vor alătura echipei Ursulei von der Leyen ce va fi supusă votului de învestire în plenul Parlamentului European la 27 noiembrie și care își va prelua mandatul la 1 decembrie 2019.

Continue Reading

Adina Vălean

Adina Vălean a primit aviz pozitiv în Parlamentul României pentru funcția de comisar european: ”Îmi voi pune întreaga experiență în sprijinul eforturilor UE și ale României”

Published

on

Europarlamentarul Adina Vălean, nominalizată comisar european din partea României pentru domeniul transporturilor, a primit avizul comisiilor de specialitate din Parlamentul României pentru a deveni membru al Comisiei Europene.

Potrivit surselor CaleaEuropeană.ro, Vălean a primit 25 de voturi pentru și au existat trei abțineri.

Cu prilejul audierii sale, Vălean a subliniat că îşi va pune întreaga experienţă în sprijinul eforturilor Uniunii Europene şi ale ţării noastre. Anterior, Comisia pentru afaceri juridice din Parlamentul European a dat aviz pozitiv, cu unanimitate de voturi, pentru candidatura Adinei Vălean la funcția de membru al Comisiei Europene.

“Doresc să vă asigur că voi pune întreaga mea experienţă, din nou, pentru următorii cinci ani, în sprijinul eforturilor Uniunii şi ale României, ca stat membru”, a punctat Vălean, citată de Agerpres și de Digi24.ro.

Alături de Adina Vălean au fost prezenţi la audierile din comisiile reunite de afaceri europene, premierul Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Ea a afirmat că noua Comisie Europeană are un program “foarte ambiţios” şi o viziune “pragmatică”, care să poziţioneze UE ca un actor global puternic, “dar nu orice fel de Uniune Europeană, o Uniune sustenabilă, o Uniune inclusivă, o Uniune Europeană a valorilor, o Uniune care să facă faţă provocărilor viitorului”.

Vălean a vorbit despre priorităţile portofoliului Transporturi pe care ar urma să-l gestioneze, arătând că transportul terestru este “una din marile surse de poluare, iar, în condiţiile în care ambiţia comună este ca Europa să aibă o creştere economică verde, cu emisii reduse de carbon, “se impune o modernizare amplă, profundă a întregului sector”.

Adina Vălean s-a referit şi la ideea de “mobilitate inteligentă” şi la siguranţa în transportul terestru. “România stă foarte prost la acest lucru şi ştim cu toţii că pentru siguranţă este un complex de factori pe care trebuie să îl abordăm”, a susţinut ea.

Potrivit europarlamentarului, Comisia Europeană are ca obiectiv zero decese pe drumurile UE până în 2050, iar până în 2030 reducerea cu 50% a numărului accidentelor grave.

Audierea din Comisiile de afaceri europene ale Camerei Deputațiilor și Senatului respectă reglementările naționale în vigoare. Potrivit legii afacerilor europene (373/2013), articolul 19, aliniatul 1 stipulează că ”Parlamentul României va fi informat de către Guvern în legătură cu nominalizarea persoanelor în vederea ocupării unor funcţii în cadrul instituţiilor Uniunii Europene”. La aliniatul 2 este prevăzut că ”Comisiile de specialitate ale Parlamentului vor audia persoana nominalizată de Guvern pentru funcţia de membru al Comisiei Europene”.

De ce a acceptat-o Ursula von der Leyen pe Adina Vălean?

Președinta aleasă a Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a ales-o săptămâna trecută pe Adina Vălean, eurodeputat PNL și PPE, pentru poziția de comisar european din partea României, după ce aceasta din urmă a fost propusă alături de Siegfried Mureșan, într-un gest politic prin care România a arătat că respectă obiectivul parității de gen dorit de șefa Comisiei Europene.

Dincolo de principiul echilibrului de gen, solicitat cu insistență și de social-democrații europeni ale căror voturi sunt necesare pentru validarea Comisiei lui von der Leyen, la baza deciziei președintelui ales al CE au stat experiența politică europeană a lui Vălean, îndeosebi din postura prezidării a două Comisii importante din Parlamentul European, cea pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară și cea pentru industrie, cercetare și energie. Mai mult, un alt argument este dat de faptul că Adina Vălean a fost raportor pentru ”Mecanismul pentru Interconectarea Europei”, care sprijină infrastructura în domeniile transporturilor, energiei și serviciilor digitale.

În ce privește atribuțiile pe care Vălean le avea din poziția de comisar european pentru transporturi, președinta aleasă a Comisiei Europene și-a fixat ca principal obiectiv pentru următorii cinci ani un ”transport durabil, sigur și accesibil”.

Printre pioritățile fixate de von der Leyen portofoliului de comisar european pentru transporturi se numără reducerea poluării și revizuirea Directivei de taxare în domeniul energiei pentru a o actualiza în conformitate cu ambițiile climatice ale UE.

De asemenea, comisarul european pentru transporturi trebuie să asigure, în contextul modernizării transporturilor, respectarea drepturilor pasagerilor, necesitatea menținerii standardelor de înaltă siguranță, precum și implementarea utilizării duale a proiectelor de infrastructură pentru a îmbunătăți mobilitatea militară, prin utilizarea fondurilor disponibile în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei.

Continue Reading

Adina Vălean

Parlamentul European: Comisarul european desemnat Adina Vălean a primit aviz pozitiv cu unanimitate din partea Comisiei pentru afaceri juridice

Published

on

© Adina Vălean/ Facebook

Corespondență din Bruxelles

Europarlamentarul Adina Vălean, propusă comisar european din partea României pentru domeniul transporturilor, a primit, cu unanimitate de voturi, avizul pozitiv al Comisiei pentru afaceri juridice a Parlamentului European, organismul care examinează integritatea candidaților pentru funcția de membru al Comisiei Europene.

Adina Vălean a primit avizul pozitiv cu ”unanimitate, 21 de voturi la zero, fără întrebări suplimentare”, au declarat surse europene pentru CaleaEuropeană.ro.

Avizul pozitiv al Comisiei JURI vine în contextul în care Adina Vălean este audiată în Comisiile de afaceri europene ale Camerei Deputațiilor și Senatului.

Comisia pentru afaceri juridice din Parlamentul European s-a reunit în ședință extraordinară pentru a evalua candidaturile comisarilor propuși de Franța (Thierry Breton), România (Adina Vălean) și Ungaria (Oliver Varhelyi) și pentru a decide dacă aceștia respectă criteriile de integritate necesare obținerii avizului pozitiv, o pre-condiție pentru audierea acestor comisari în comisiile de resort ale Parlamentului European.

Citiți și Parlamentul European: Comisarii desemnați de România și Ungaria, aprobați în unanimitate de Comisia pentru afaceri juridice. Comisarul francez a primit undă verde cu o majoritate de un singur vot

Candidații inițiali din partea țărilor menționate – Sylvie Goulard, Rovana Plumb și Laszlo Trocsanyi – au fost respinși pe criterii de integritate, comisarii român și maghiar primind aviz negativ din partea Comisiei JURI, în vreme ce propunerea Franței a fost respinsă în comisiile de specialitate, însă tot din motive de integritate.

În acest context, Adina Vălean urmează a fi audiată în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European, joi, 14 noiembrie, între orele 13:00 – 16:00.

De ce a acceptat-o Ursula von der Leyen pe Adina Vălean?

Președinta aleasă a Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a ales-o săptămâna trecută pe Adina Vălean, eurodeputat PNL și PPE, pentru poziția de comisar european din partea României, după ce aceasta din urmă a fost propusă alături de Siegfried Mureșan, într-un gest politic prin care România a arătat că respectă obiectivul parității de gen dorit de șefa Comisiei Europene.

Dincolo de principiul echilibrului de gen, solicitat cu insistență și de social-democrații europeni ale căror voturi sunt necesare pentru validarea Comisiei lui von der Leyen, la baza deciziei președintelui ales al CE au stat experiența politică europeană a lui Vălean, îndeosebi din postura prezidării a două Comisii importante din Parlamentul European, cea pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară și cea pentru industrie, cercetare și energie. Mai mult, un alt argument este dat de faptul că Adina Vălean a fost raportor pentru ”Mecanismul pentru Interconectarea Europei”, care sprijină infrastructura în domeniile transporturilor, energiei și serviciilor digitale.

În ce privește atribuțiile pe care Vălean le avea din poziția de comisar european pentru transporturi, președinta aleasă a Comisiei Europene și-a fixat ca principal obiectiv pentru următorii cinci ani un ”transport durabil, sigur și accesibil”.

Printre pioritățile fixate de von der Leyen portofoliului de comisar european pentru transporturi se numără reducerea poluării și revizuirea Directivei de taxare în domeniul energiei pentru a o actualiza în conformitate cu ambițiile climatice ale UE.

De asemenea, comisarul european pentru transporturi trebuie să asigure, în contextul modernizării transporturilor, respectarea drepturilor pasagerilor, necesitatea menținerii standardelor de înaltă siguranță, precum și implementarea utilizării duale a proiectelor de infrastructură pentru a îmbunătăți mobilitatea militară, prin utilizarea fondurilor disponibile în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending