Connect with us

CONSILIUL UE

Europa post-Merkel. Bilanțul președinției germane a Consiliului UE: Angela Merkel lasă în urmă nu doar o moștenire istorică, ci un proiect care ne duce spre viitor

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

În urmă cu șase luni și în cea mai grea perioadă din istoria Uniunii Europene, Germania prelua pentru a 13 oară președinția rotativă a Consiliului Uniunii Europene și pentru a doua și ultima dată cu cancelarul Angela Merkel la conducere. Cu motto-ul “Să facem Europa puternică din nou”, Germania a deschis la 1 iulie 2020 trio-ul de președinții format alături de Portugalia și de Slovenia cu o misiune adaptată: “o președinție corona” venită să salveze Europa.

“Aceasta este o datorie pe care o aștept enorm. (…) Europa are nevoie de noi, așa cum și noi avem nevoie de ea, nu numai ca o moștenire istorică, ci ca un proiect care ne duce spre viitor”, declara Merkel în ajunul acestei președinții, într-un moment în care pandemia lovise puternic economia Uniunii Europene, solidaritatea, dar și unitatea proiectului european, iar marile dosare europene – acordurile privind bugetul și relansarea, statul de drept, Brexitul sau relațiile externe – erau încă o necunoscută într-o mare de incertitudini.

Pentru a realiza bilanțul președinției germane la Consiliul UE a fost necesar să așteptăm până în ultima zi a lui 2020, anul fără precedent în istoria UE și a relațiilor transatlantice, când pe ultima sută de metri Germania și Angela Merkel au reușit să faciliteze un acord de investiții, fie el numai și “de principiu”, între Uniunea Europeană și China, un rival sistemic, însă un actor în raport cu care Europa are nevoie să reechilibreze balanța comercială situată la un deficit anual de 164 de miliarde de euro.

Definită inclusiv drept “sprintul” unei “curse de ștafetă”, președinția germană a Consiliului UE lasă Uniunii o moștenire incontestabilă.

Arta compromisului și două summituri: Un pachet bugetar și de relansare economică de proporții istorice și un mecanism privind statul de drept

Obținerea unui acord la nivelul șefilor de stat sau de guvern la capătul unui summit maraton, cel mai lung din istorie, a reprezentat semnalul că “Germany’s in town”, Consiliul European din 17-21 iulie fiind deopotrivă prima reuniune fizică a liderilor europeni de la debutul pandemiei și întâiul summit din timpul președinției germane a Consiliului UE. Cei 27 de lideri europeni au aprobat atunci, după patru zile și patru nopți de negocieri, un pachet istoric de relansare economică a Uniunii Europene în urma crizei provocate de coronavirus, un plan de 1.824 de miliarde de euro compus dintr-un fond de redresare de 750 de miliarde de euro (Next Generation EU) și un Cadru Financiar Multianual 2021-2027 (CFM) de 1.074 de miliarde de euro. Deci, eficacitate 100%.

De asemenea, liderii europeni au depășit dificultățile și în ce privește condiționalitățile, iar acordarea fondurilor europene urmează să supusă în premieră criteriului respectării statului de drept, în timp ce acordarea granturilor din cadrul NGEU va fi evaluată din perspectiva obiectivelor cuprinse în recomandările specifice de țară. Agrearea unui fond de redresare precum Next Generation EU reprezintă o premieră la nivel european, fiind pentru întâia dată când țările UE cad de acord asupra unei datorii comune. Succesul fondului de redresare este parțial german și parțial franco-german, fiind o idee lansată de Angela Merkel și Emmanuel Macron la finele lunii mai ca o soluție istorică pentru Europa.Din cele 1.824 de miliarde de euro, România urmează să beneficieze de 79,9 miliarde de euro.

Însă, acest acord a necesitat și o artă a compromisului pe care președinția germană a Consiliului UE s-a văzut nevoită să o asigure după ce Polonia și Ungaria și-au exprimat dreptul de veto la jumătatea lunii noiembrie, generând scenarii fără precedent care ar fi presupus inclusiv lansarea cooperării consolidate, procedură care ar fi permis celorlalte 25 de state membre să adopte bugetul și fondul de redresare fără participarea Budapestei și Varșoviei. Un scenariu dezintegrator pe care Angela Merkel nu și l-ar fi permis, mai ales că unul dintre argumentele sale politice privind viabilitatea proiectului european susține că “pentru ca UE să supraviețuiască, economia sa trebuie să trebuie să supraviețuiască”.

Astfel, concluziile negociate de liderii europeni la ultimul summit al anului, în baza compromisului identificat de Germania, subliniază că aplicarea mecanismului de condiționalitate va fi “obiectivă, echitabilă și imparțială” și va asigura un “proces non-discriminatoriu și bazat pe tratament egal între statele membre”. Potrivit declarației negociate de președinția germană, nu va fi luată nicio hotărâre de blocare a fondurilor înainte ca CJUE (Curtea de Justiţie a UE) să se pronunţe în cazul în care o ţară decide să conteste reglementare în cauză.

Salvarea priorității zero a Comisiei Europene: Pactul Verde European

Rolul decisiv jucat de Germania și de Angela Merkel a fost evident și în problema tranziției verzi și a proiectului emblematic al Pactului Verde European, Berlinul salvând prioritatea zero a Comisiei Europene conduse de Ursula von der Leyen, primul german în această funcție după cinci decenii.

Astfel, cei 27 de șefi de state sau de guverne din Uniunea Europeană au ajuns în dimineața zilei de 11 decembrie, după aproape zece ore de negocieri și un an întreg de tratative complicate, la un acord privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% până în anul 2030, unanimitatea fiind întrunită și într-un moment simbolic, la un an de la lansarea de către Comisia Europeană a Pactului Verde European, considerat drept “momentul omului pe Lună” pentru Europa și care are drept scop atingerea neutralității climatice până în anul 2050. De asemenea, potrivit textului concluziilor, este stabilită și respectarea dreptului statelor membre de a decide cu privire la mixul lor energetic și de a alege cele mai adecvate tehnologii pentru a atinge în mod colectiv obiectivul climatic 2030, inclusiv tehnologii de tranziție precum gazul, o prevedere solicitată în mod ferm de către România.

Introducerea unei dezbateri privind arzătoarea chestiune a suveranității și autonomiei strategice europene

Sau, pe scurt, un gând și pentru Emmanuel Macron, un susținător fervent al ideii autonomie strategice europene. La unul dintre ultimele Consilii în formatul miniștrilor de externe europeni, țările UE au avut o primă discuție privind implicațiile autonomiei strategice europene, în pofida faptului că primul raport din istorie privind apărarea europeană arată că UE nu deține capabilități suficiente pentru aceste ambiții.

În schimb, președinția germană a avut ca obiectiv lansarea discuțiilor privind suveranitatea tehnologică și digitală a Europei și continuarea eforturilor de consolidare a pieței unice pentru a regândi procesul lanțului de aprovizionare strategică atât de important în situații de criză.

O Europă mai puternică global: Măsuri restrictive împotriva Belarusului și Rusiei, implicarea în cazul Navalnîi și sancționarea Turciei

Europa este de multe ori criticată pentru faptul că nu renunță la regula unanimității în privința politicii sale externe sau măcar în ce privește adoptarea de sancțiuni împotriva terților. În fapt, o președinție precum cea germană, care cunoaște funcționalitatea mecanismelor europene de negociere, arată că Uniunea Europeană își poate antrena “mușchii geopolitici”.

Sub oblăduirea Germaniei și grație relației politice de lungă durată între Angela Merkel și Vladimir Putin, Europa a întins o mână de ajutor liderului opoziției ruse Aleksei Navalnîi, otrăvit cu agent neurotoxic, administrându-i și o lovitură geopolitică liderului rus. Obținerea acordului Rusiei de a-l transfera pe Navalnîi la un spital din Berlin, recuperarea medicală a acestuia, dovedirea unui atac chimic la adresa acestuia și aplicarea de sancțiuni, au pus modelul de leadership global european într-o lumină a forței dreptului și nu a dreptului forței.

Președinția germană a reușit să determine statele membre să strângă rândurile și în ce privește acțiunile autorităților din Belarus și din Turcia, în pofida faptului că state precum Cipru și Grecia s-au prevalat inițial de regula unanimității pentru a bloca sancțiuni împotriva regimului opresiv de la Minsk în schimbul unei poziții mai dure la adresa acțiunilor Turciei în Marea Mediterană.

Și, în fine, un alt mare plus este reprezentat de fermitatea Germaniei în aplicarea primului set de sancțiuni din istorie împotriva unor atacuri cibernetice ca parte a unui regulament adoptat recent de Uniunii Europene, măsurile respective fiind îndreptate împotriva hackerilor serviciilor de informații ale Rusiei.

Un acord comercial post-Brexit livrat împreună cu Comisia Europeană și echipa de negociere condusă de Michel Barnier

Meritul principal al acestui acord nu revine președinției germane a Consiliului UE, însă Berlinul a exercitat, alături de Paris și de alte capitale, suficientă presiune ca această înțelegere să aibă loc și să fie evitat scenariul unui Brexit dur. În schimb, pregătirea măsurilor de contingență și examinarea acestui acord de peste 2.000 de pagini pentru a-i oferi undă verde în calea aplicării sale de la 1 ianuarie 2021 pot fi trecute în contul eforturilor pozitive ale președinției germane.

Un acord de principiu privind investițiile între UE și China

Uniunea Europeană și China au ajuns la 30 decembrie, pe ultima sută de metri, la o înțelegere de principiu privind un acord de investiții, în ceea ce reprezintă ultimul rezultat notabil încheiat sub egida președinției germane a Consiliului Uniunii Europene, acesta fiind și unul dintre obiectivele majore pe care Angela Merkel și guvernul său le-au avut în timpul mandatului semestrial la cârma Consiliului. Potrivit înțelegerii convenite, acordul va crea un echilibru mai bun în relația comercială UE-China, iar Beijing-ul se angajează să permite accesul companiilor europene în mai multe sectoare cheie. China este un rival sistemic al Uniunii Europene, însă un partener economic în raport cu care Europa are nevoie să reechilibreze balanța comercială situată la un deficit anual de 164 de miliarde de euro.

Câteva eșecuri: migrația, relațiile cu China, Conferința privind viitorul Europei

În egală măsură, relațiile UE cu China reprezintă și un eșec pentru Germania, deoarece Angela Merkel își dorea un acord mai cuprinzător, nu un acord de principiu asupra unei astfel de înțelegeri. De asemenea, una dintre reuniunile vedetă ale președinției germane a Consiliului UE era programat a fi primul summit UE-27 – China, la Leipzig, însă întrunirea nu a mai avut loc din cauza pandemiei.

De asemenea, președinția germană nu a izbutit să faciliteze un acord al statelor membre privind un nou pact referitor la migrație, din cauza calendarului birocratic, Comisia Europeană venind cu noua propunere în acest sens abia în luna septembrie.

Nu în ultimul rând, un eșec răsunător, și acesta tributar în mare măsură pandemiei de COVID-19, a fost generat de imposibilitatea lansării Conferinței privind viitorul Europei, un demers care potrivit deciziilor europene asumate ar fi trebuit să înceapă în timpul președinției germane, în 2020, și să se încheie, în 2022, în timpul președinției franceze a Consiliului UE. Deși pandemia a jucat un rol negativ în această privință, un blocaj major a fost reprezentat și de obstinația statelor membre, care nu sunt de acord cu propunerea Parlamentului European ca lucrările acestei conferințe să fie conduse de fostul prim-ministru belgian Guy Verhofstadt.

Germania s-a achitat însă cu responsabilitate de îndatoririle sale europene, șeful diplomației germane Heiko Maas spunând în ajunul încheierii acestui mandat semestrial că Berlinul s-a ridicat la înălțimea așteptărilor.

De altfel, înaintea acestei misiuni politice europene, influentul diplomat german Wolfgang Ischinger, președintele Conferinței pentru Securitate de la München, sintetiza impecabil perioada celor șase luni care astăzi se încheie: Angela Merkel vrea ca ultima sa președinție la Consiliul UE “să intre în istorie ca un serviciu de succes pentru existența Uniunii Europene, și nu ca o procesiune funerară”.

”Mi-am luat o piatră de pe inimă”, avea să declare Angela Merkel la 11 decembrie, la finalul ultimului Consiliu European al anului.

Pentru Angela Merkel, acest mandat semestrial, mai diluat în prerogative după intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona, a fost echivalentul unei moșteniri politice.

Puteți citi, pe larg, despre președinția germană a Consiliului UE aici.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

CONSILIUL UE

UE extinde lista sancțiunilor împotriva Iranului ca urmare a încălcării drepturilor omului

Published

on

© European Union, 2020/ Source: EC - Audiovisual Service

Consiliul Uniunii Europene a decis să impună măsuri restrictive împotriva a încă 8 persoane și a unei entități responsabile de încălcări grave ale drepturilor omului în Iran.

Conform unui comunicat al instituției, membri ai sistemului judiciar responsabili de pronunțarea de sentințe de condamnare la moarte în cadrul unor procese inechitabile și de torturarea condamnaților sunt cu precădere vizați.

Pe lista măsurilor restrictive se regăsesc:

  • clerici conservatori care subminează libertatea fetelor și a femeilor sau care propagă ura împotriva femeilor.
  • un membru al Parlamentului iranian (Madjles) și purtătorul de cuvânt al acestuia pentru comisia culturală
  • purtătorul de cuvânt al Cartierului general pentru interzicerea răului și a dreptului, inclus pe lista UE
  • Consiliul Suprem al Revoluției Culturale, un organism care a promovat mai multe proiecte care subminează libertatea fetelor și a femeilor și discriminează minoritățile.
  • șeful pentru afaceri culturale și evoluție politică de la Radiodifuziunea Republicii Islamice Iraniene (IRIB), cotată de UE, care a difuzat mărturisiri forțate ale ostaticilor străini în timpul protestelor din 2022/2023.

Măsurile restrictive se aplică în prezent unui număr total de 204 persoane și 34 de entități. Acestea constau în înghețarea activelor, o interdicție de călătorie în UE și interdicția de a pune fonduri sau resurse economice la dispoziția persoanelor enumerate. De asemenea, este în vigoare o interdicție privind exporturile către Iran de echipamente care ar putea fi utilizate în scopul represiunii interne și de echipamente de monitorizare a telecomunicațiilor.

Uniunea Europeană și statele sale membre îndeamnă autoritățile iraniene să pună capăt represiunii violente împotriva protestelor pașnice, să înceteze să mai recurgă la detenții arbitrare ca mijloc de reducere la tăcere a vocilor critice și să îi elibereze pe toți cei reținuți pe nedrept.

UE solicită Iranului să pună capăt practicii de a impune și de a executa condamnări la moarte împotriva protestatarilor, să anuleze sentințele de condamnare la moarte pronunțate, precum și să asigure un proces echitabil pentru toți deținuții. De asemenea, UE solicită Iranului să pună capăt practicii dureroase de a reține civili străini în vederea obținerii de avantaje politice.

Continue Reading

CONSILIUL UE

Șapte state membre, în frunte cu Germania și Spania, își intensifică opoziția față de eforturile Franței de a include energia nucleară în obiectivele UE privind energiile regenerabile

Published

on

© Deutscher Bundestag

Șapte state membre UE, în frunte cu Germania, Spania și Danemarca, și-au sporit opoziția față de eforturile Franței de a include energia nucleară în obiectivele UE privind energia regenerabilă, conform unei scrisori consultate de Reuters, citat de Agerpres.

Uniunea Europeană se află în proces de negociere a unor ținte mai ambițioase privind extinderea energiilor regenerabile în acest deceniu, însă discuțiile au ajuns în impas ca urmare a unei dispute legate de posibilitatea ca țările să-și îndeplinească obiectivele prin utilizarea ”hidrogen low-carbon”, obținut cu ajutorul energiei nucleară.

Joi, miniştrii din şapte state membre (Austria, Danemarca, Germania, Irlanda, Luxemburg, Portugalia şi Spania) au trimis o scrisoare preşedinţiei sudeze a UE în care cer ca sursele non-regenerabile să nu fie luate în calcul pentru atingerea obiectivelor privind energiile regenerabile.

”Includerea hidrogenului low-carbon şi a combustibilor low-carbon în ţintele privind energiile regenerabile în 2030 ar însemna o diluare a ambiţiilor şi ar încetini dezvoltarea regenerabilelor, ceea ce, pe cale de consecinţă, ar pune în pericol atingerea obiectivelor climatice”, scriu miniştrii în scrisoarea trimisă preşedinţiei suedeze şi consultată de Reuters.

Statele semnatare își argumentează opoziția spunând că deceniul actual va fi unul decisiv pentru limitarea schimbărilor climatice, iar energia şi hidrogenul din sursele regenerabile vor fi principalii factori care vor sta la baza reducerii emisiilor necesare pentru limitarea schimbărilor climatice. ”Noi capacităţi de energie regenerabilă pot fi instalate într-un interval scurt de timp şi la costuri competitive”, susţin țările.

11 țări membre, în frunte cu Franța și România, și-au reafirmat la finalul lunii februarie voința de a ”consolida cooperarea europeană” în domeniul energiei nucleare pentru a dezvolta ”noi proiecte”, insistând asupra rolului energiei atomice în decarbonizarea economiei.

Cele 11 ţări (Franţa, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Finlanda, Polonia, România, Slovacia, Slovenia, Olanda şi Ungaria) s-au declarat de acord să îşi unească forţele pentru ”a susţine noi proiecte nucleare, bazate în special pe tehnologiile inovatoare” precum şi ”exploatarea centralelor existente”.

Textul acordului prevede proiecte comune de pregătire, ”posibilităţi de cooperare ştiinţifică extinsă” şi ”introducerea coordonată a celor mai bune practici în materie de securitate”.

Să nu uităm că executivul european a decis să includă pe lista investițiilor verzi energia nucleară și gazele, în pofida nemulțumirilor exprimate de unele state care au decis să atace în justiție această hotărâre.

Cert este că Franța conduce această cavalcadă și nu doar la nivel european. Nu mai târziu de luna decembrie, această țară și Statele Unite, parteneri ai României, au căzut de acord să promoveze energia nucleară civilă la nivel mondial. 

Este lesne de înțeles de ce. 67% din producția totală a electricității din Franța provine din surse nucleare, conform Eurostat. Și în România, energia nucleară reprezintă o cincime din totalul energiei produse.

Doar că nu toate statele îmbrățișează propunerea de a folosi energia nucleară în parcursul de decarbonizare a economiei. 

Amintim că Austria, sprijinită de Luxemburg, a atacat în justiție decizia Uniunii Europene de a include energia nucleară și gazul pe lista investițiilor ”verzi”.

Continue Reading

CONSILIUL UE

Consiliul UE a decis majorarea plafonului financiar al Instrumentului european pentru pace la 7,9 miliarde de euro până în 2027

Published

on

© France Diplomatie/ Flickr

Consiliul Uniunii Europene a decis să majoreze plafonul financiar al Instrumentului european pentru pace, la 7,97 miliarde de euro (în prețuri curente) până în 2027, asigurându-se astfel că pot fi acoperite nevoile financiare suplimentare.

”Instrumentul european pentru pace a devenit în prezent o parte integrantă a sprijinului acordat de UE pentru promovarea păcii și securității la nivel mondial. Decizia de astăzi ridică plafonul financiar la peste 7,9 miliarde de euro. Asigurarea sustenabilității financiare a acestui instrument este crucială pentru sprijinul nostru nu numai pentru Ucraina, ci și pentru partenerii noștri din alte părți ale Europei, din Africa și din Orientul Mijlociu, în condițiile în care nevoile continuă să apară”, a subliniat Înaltul Reprezentat al UE pentru afaceri externe și politică de securitate, Josep Borrell, conform unui comunicat al instituției.

Această decizie pune în aplicare acordul politic la care s-a ajuns la 12 decembrie 2022, când Consiliul a decis să majoreze plafonul financiar global al EPF cu 2 miliarde de euro (în prețurile din 2018) în 2023 și să permită posibilitatea unei noi majorări într-o etapă ulterioară (până la 5,5 miliarde de euro, sump exprimată în prețurile din 2018 până în 2027).

De asemenea, Consiliul a decis să stabilească o sumă de referință financiară pentru costurile comune ale exercițiului militar de gestionare a crizelor 2023 al UE (MILEX 23) la 5 milioane de euro și să introducă o mai mare flexibilitate în colectarea și utilizarea contribuțiilor financiare din partea statelor membre și în utilizarea acestora de către facilitate.

În concluziile sale din 15 decembrie 2022, Consiliul European a reiterat dimensiunea globală a instrumentului și a salutat acordul din cadrul Consiliului din 12 decembrie 2022 de a asigura sustenabilitatea financiară a acesteia.

Instrumentul european pentru pace a fost înființat în martie 2021 pentru a finanța toate acțiunile de politică externă și de securitate comună (PESC) referitoare la chestiuni militare și de apărare, cu scopul de a preveni conflictele, de a menține pacea și de a consolida securitatea și stabilitatea internațională.

În special, Instrumentul european pentru pace permite UE să finanțeze acțiuni menite să consolideze capacitățile țărilor din afara UE și ale organizațiilor regionale și internaționale în ceea ce privește chestiunile militare și de apărare.

 

Continue Reading

Facebook

ROMÂNIA42 mins ago

Nicolae Ciucă, către AmCham România: Suntem o țară care are un mare potențial de investiții. Oferim sprijin și R. Moldova, a cărei prosperitate poate fi asigurată prin relații cu mediul de afaceri din România, SUA

COMISIA EUROPEANA54 mins ago

Ursula von der Leyen reacționează după criticile lui Klaus Iohannis: Ajutorul dat fermierilor români nu este suficient. Sunt recunoscătoare României că a depus o moțiune pentru creșterea sumelor

SUA2 hours ago

Antony Blinken nu exclude, pe termen lung, negocieri privind granițele Ucrainei, dar reiterează: ”Sunt decizii pe care ucrainenii trebuie să le ia cu privire la modul în care îşi văd viitorul”

Cristian Bușoi3 hours ago

Economia transatlantică a ajuns la cote record, evidențiază eurodeputatul Cristian Bușoi: Umăr la umăr, uniți, vom depăși orice criză și vom deveni mai puternici

CONSILIUL EUROPEAN3 hours ago

Emmanuel Macron și premierul Italiei eu discutat despre nevoia de a continua eforturile pentru ”suveranitatea europeană” privind politica industrială şi decarbonizarea economiei

COMISIA EUROPEANA3 hours ago

Ursula von der Leyen anunță că va organiza, în parteneriat cu Varșovia și Kiev, o conferință care să ajute la localizarea copiilor ucraineni răpiți de Rusia

CONSILIUL EUROPEAN5 hours ago

La propunerea României, Consiliul European solicită Comisiei Europene să prezinte un nou pachet de sprijin pentru Republica Moldova

CONSILIUL EUROPEAN6 hours ago

Acord istoric al liderilor europeni: UE va livra urgent Ucrainei muniție de artilerie și, dacă se solicită, rachete, inclusiv prin achiziții comune

MAREA BRITANIE19 hours ago

A fost lansat forumul bilateral româno-britanic: România invită Marea Britanie să se implice în Inițiativa celor Trei Mări

PARLAMENTUL EUROPEAN20 hours ago

Subcomisia pentru sănătate publică înființată de Parlamentul European și-a început activitatea. Trei eurodeputați români fac parte din SANT

ROMÂNIA42 mins ago

Nicolae Ciucă, către AmCham România: Suntem o țară care are un mare potențial de investiții. Oferim sprijin și R. Moldova, a cărei prosperitate poate fi asigurată prin relații cu mediul de afaceri din România, SUA

REPUBLICA MOLDOVA23 hours ago

Prioritatea strategică a R. Moldova este de a ”accelera reformele pentru aderarea la UE până în 2030”, subliniază premierul Dorin Recean: Mulțumim României pentru sprijinul ”necondiționat”

REPUBLICA MOLDOVA1 day ago

Premierul Nicolae Ciucă asigură R. Moldova de sprijin în fructificarea ”capitalului de simpatie fără precedent” pentru a deveni ”stat furnizor de stabilitate în regiune”

CHINA1 day ago

Secretarul de stat al SUA: Rusia și China au intrat “într-o căsătorie de convenienţă, nu din convingere”. Rusia este în mod clar “partenerul junior” în această relaţie

Daniel Buda2 days ago

Daniel Buda, vicepreședintele Comisiei pentru agricultură din PE, cere Comisiei Europene să evalueze corect poziția fermierilor în protejarea mediului: Sunt parte a soluției, nu a problemei

NATO2 days ago

Raport NATO: România a ratat din nou ținta de 2% din PIB pentru apărare, dar găzduiește trei structuri de comandă aliate, un grup de luptă, un sistem antirachetă și misiuni de poliție aeriană

NATO1 week ago

Războiul Rusiei în Ucraina, “semnal de alarmă” pentru industria de armament din Europa. MBDA, grupul care produce sistemul MAMBA amplasat de Franța în România, lansează un apel la cooperare europeană

ROMÂNIA1 week ago

Nicolae Ciucă, la semnarea proiectului privind gazoductul Tuzla-Podişor: Un pas decisiv, penultimul în seria demersurilor pentru exploatarea gazelor de la Marea Neagră în perimetrul Neptun Deep

POLITICĂ1 week ago

Premierul Nicolae Ciucă: Este necesară elaborarea unui plan comun de acțiune în țările francofone contra dezinformărilor Rusiei

MAREA BRITANIE1 week ago

R. Moldova va primi un nou sprijin de 10 milioane de lire sterline pentru modernizare din partea Regatului Unit

Team2Share

Trending