Connect with us

FONDURI EUROPENE

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE): Sumele nerambursabile trebuie să rămână principalul instrument al fondurilor europene

Published

on

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) a prezentat, într-o discuție avută cu Jyrki Katainen, vicepreședinte al Comisiei Europene, responsabil cu Ocuparea Forței de Muncă, Creștere Economică, Investiții și Competitivitate, rezervele pe care le are față de Fondul european pentru investiții strategice (FEIS) și a pledat pentru păstrarea modelului de acordare de fonduri europene nerambursabile. „Sumele nerambursabile ar trebui să rămână principalul instrument al fondurilor europene”, a susținut eurodeputatul român.

„În luna mai am avut o întâlnire cu vicepreședintele Comisiei Europene, Jyrki Katainen, referitoare la noua propunere din Cadrul Financiar Multianual 2021-2027 pentru a se înființa INVEST EU, o linie bugetară care să se ocupe de investiții în Europa pe sistemul garanție din bani publici și apoi participare cu bani privați și astfel să se mărească eficiența investiției din banii publici la undeva de 12 ori investiții mai mari decât garanția acordată din banii publici. După cum știți, există în acest moment Fondul de Investiții Juncker. A avut rezultate, însă după părerea nu așa cum se spune în acest moment de către oficialii Comisiei Europene, însă există rezultate.”, explică eurodeputatul român într-un videoclip privind activitatea sa, publicat pe pagina de Facebook. 

Marinescu explică unele rezerve față de acest mecanism și pledează pentru păstrarea modelului cu fonduri nerambursabile. 

Nu trebuie să exagerăm cu acest sistem, granturile, sumele nerambursabile ar trebui să rămână principalul instrument al fondurilor europene. E a doua întâlnire a mea cu dl Katainen (…) pentru că știe că am unele rezerve față de acest sistem”, transmite eurodeputatul.

„Acum sistemul vrea să se schimbe puțin: să existe deja bani alocați pentru anumite direcții (cercetare-dezvoltare, infrastructură, social) deci nu mai există instrumente financiare cam de același tip în aceste politici europene (…) ci toate se vor concentra în acest fond. Cred însă că sumele alocate sunt cam mari, aproape 20 de miliarde de euro , și compar cu banii repartizați pentru politica de transport, unde banii alocați sunt cam de 12 miliarde de euro. Probabil că se va discuta foarte mult acest aspect. În timpul acestei discuții nu prea au fost voci pozitive din partea colegilor mei deputați, vom avea mult de discutat. Așteptăm regulemntul de la începutul lunii iunie pentru a vedea toate detaliile care vor interveni în utilizarea acestor garanții din bani publici”, a mai transmis deputatul român în Parlamentul European.

Planul de investiții pentru Europa, denumit și Planul Juncker, se axează pe stimularea investițiilor pentru a crea locuri de muncă și a genera creștere economică. Potrivit datelor Comisiei Europene. Până în prezent, proiectele și acordurile de finanțare FEIS aprobate ar trebui să mobilizeze peste 250 de miliarde EUR în investiții și să sprijine aproximativ 528 000 de IMM-uri din toate cele 28 de state membre. BEI estimează că, până în 2020, FEIS va contribui la crearea a 700 000 de locuri de muncă și va crește PIB-ul UE cu 0,7 %.

 

 

.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

FONDURI EUROPENE

Cetatea Deva va fi restaurată cu fonduri europene în valoare de 4,7 milioane euro până în primăvara anului 2023

Published

on

© https://cetateadeva.ro/gallery

Cetatea Deva va fi restaurată cu fonduri europene până în primăvara anului 2023. 

Primarul Municipiului Deva, Nicolae-Florin Oancea, a semnat, marți, 16 iulie 2019, cu ADR Vest contractul de finanțare prin Programul Operațional Regional (Regio-POR) 2014-2020 pentru proiectul ”Reabilitarea zonei urbane Dealul Cetății Deva, monument al naturii și istoric cu valoare turistică ridicată din Municipiul Deva – Refuncționalizarea Incintei I”, în valoare totală de 21.996.485,74 lei, inclusiv (echivalentul a 4.724.940 de euro), dintre care: 21.556.556,03 lei (4.630.441,2 euro) – valoarea asistenței nerambursabile solicitate; 439.929,71 lei (94.498,8 euro) – valoarea cofinanțării Municipiului Deva.

În mesajul postat de primăria municipiului Deva, se arată că perioada de implementare a proiectului va fi iulie 2019-august 2023, iar perioada de execuție a lucrărilor și recepția la terminarea lucrărilor: 37 de luni, estimate a se desfășura în intervalul aprilie 2020 – mai 2023.

 

Citiți și: Cetatea Sarmizegetusa Regia va fi restaurată, fiind cel mai mare proiect din acest domeniu din ultimii 30 de ani

 

Continue Reading

FONDURI EUROPENE

Cel mai mare și performant planetariu din România, realizat inclusiv cu fonduri europene, va fi inaugurat în Salina Slănic din județul Prahova

Published

on

© Supernvova Planetarium/ Facebook
Supernova Planetarium este cel mai MARE si mai Performant planetariu din Romania cu cel mai mare ecran sferic de 16m diam., max. 200 de locuri, proiectoare 4K laser, fotolii super-ergonomice.

Acesta va fi inaugurat, vineri, 19 iulie, la Salina Slănic Prahova, proiectul fiind realizat cu fonduri europene, anunţă, luni, într-un comunicat de presă, Asociaţia Astronomică “Urania”, iniţiator al proiectului, relatează Agerpres.

©Supernova Planetarium/ Facebook

“Supernova Planetarium, cel mai mare planetariu din România, va fi instalat în Salina Slănic Prahova, la 208 metri adâncime – un proiect în valoare de peste 2 milioane de lei, inclusiv finanţare europeană. ‘Cerul de sub Pământ’ se deschide în prezenţa iniţiatorilor proiectului, invitaţilor şi a publicului, aniversând împreună jumătate de veac de istorie: ‘APOLLO 11 – 50 de ani de la aselenizare’. Amfitrionul evenimentului: cosmonautul dr. ing. Dumitru Prunariu, membru de onoare al Academiei Române”, se arată în comunicat.

SUPERNOVA PLANETARIUM funcționează încă de anul trecut în salină, iar turiștii vor găsi ”nu numai un al doilea obiectiv important de vizitat, dar și cel mai mare și performant planetariu digital din Romania.”, transmite echipa proiectului pe pagina de Facebook.

Biletele pot fi rezervate online, aici.

Continue Reading

FONDURI EUROPENE

Premieră în România: Prin finanțare cu fonduri europene, o firmă din Cluj lansează primul simulator românesc pentru instruirea controlorilor de trafic aerian

Published

on

© Wikipedia

Primul simulator românesc pentru instruirea controlorilor de trafic aerian ce poate fi utilizat şi de la distanţă, de pe o tabletă, a fost realizat la Cluj-Napoca, finanţarea pentru acesta depăşind un milion de euro, majoritatea banilor venind din fonduri europene.

Directorul general al Sim Soft Distribution, Ioan Alexandru Drăgan, a declarat, vineri, la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă că simulatorul are scopul de a pregăti controlorii de trafic aerian să aibă reacţii mai bune în situaţii de criză, prevenind, astfel, pierderile umane şi cele materiale, scrie portalul startupcafe.ro.

„Compania noastră a finalizat un proiect de cercetare, care este primul simulator românesc care priveşte testarea controlorilor de trafic aerian şi se adresează atât clienţilor din sectorul civil, cât şi din cel militar. Scopul este de a pregăti controlorii de trafic aerian să aibă reacţii mai bune în situaţii de criză, prevenind astfel pierderile umane şi pierderile materiale. Realizarea simulatorului a durat doi ani, din august 2017 – august 2019, valoarea totală a proiectului fiind de 4,9 milioane de lei, din care asistenţă financiară nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) de 3,5 milioane de lei. Costul simulatorului se ridică între 500.000 de euro şi 1,5 milioane de euro, în funcţie de complexitate şi personalizare”, a spus Drăgan, conform sursei menționate.

Într-o postare pe Facebook, Reprezentanța Comisiei Europene în România a arătat că aceasta este o ”premieră în tehnologia din România”.

”O firmă locală a realizat primul simulator românesc pentru controlorii de trafic aerian. Costul proiectului a fost de 4,9 milioane de lei, din care 3,5 milioane, asigurate prin fonduri UE”, a transmis RCE.

 

Simulatorul, numit ATMIS AIO, cartografiază şi redă 100% funcţionalitatea operaţională a simulatoarelor de zbor disponibile în piaţă, dar se bazează pe un pachet format din cele mai recente şi avansate tehnologii privind opţiunile de instruire. Simulatorul are rolul de a îmbunătăţi procedura de instruire a controlorilor de trafic aerian cu ajutorul unor instrumente şi a conţinutului de calitate. Practic, sunt eliminate costurile mari şi aduce în scenă gradul de libertate al utilizatorului.

Simulatorul românesc este folosit de Aeroportul din Atena, va fi livrat Romatsa, pentru instruirea controlorilor de trafic aerian de pe mai multe aeroporturi din România, şi urmează să fie abordate pieţe emergente, cum ar fi Africa – Nigeria, Ghana, Senegal.

Compania clujeană de soft a fost înfiinţată în anul 2011 şi se ocupă de crearea şi livrarea simulatoarelor software de management al traficului aerian, dezvoltate de ingineri aerospaţiali cu înalte calificări şi de specialişti în managementul traficului aerian.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending