Connect with us

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Europarlamentarul Siegfried Mureșan ( PNL, PPE): Comisia Europeană nu a primit nici până acum dosarul privind modernizarea centurii Bucureștiului

Published

on

Europarlamentarul Siegfried Mureşan (PNL, PPE) afirmă că Guvernul nu a transmis până în prezent către Comisia Europeană dosarul privind modernizarea din fonduri europene a centurii Bucureştiului la nivel de autostradă, deşi, susţine el, premierul Viorica Dăncilă anunţase că documentul va fi înaintat în data de 15 octombrie.

Foto: Facebook.com/Siegfried Mureșan

Potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro, acesta prezintă ca dovadă un răspuns oficial al Comisiei din 5 decembrie, care confirmă că Guvernul României nu a depus până în acest moment dosarul de finanţare.

”Prim-ministrul României, Viorica Dăncilă, declara acum două luni că dosarul privind modernizarea din fonduri europene a centurii Bucureştiului la nivel de autostradă este deja gata şi va fi transmis Comisiei Europene în data de 15 octombrie. Prim-ministrul Dăncilă a minţit. Comisia Europeană a răspuns la o interpelare scrisă pe care i-am adresat-o în care spune că nu s-a depus nicio cerere de finanţare până în prezent pentru centura Bucureştiului, proiectul fiind încă în curs de elaborare”, a precizat deputatul european Siegfried Mureşan.

Totodată, el susţine că de la depunerea proiectului de metrou 1 Mai – Otopeni din data de 24 decembrie 2017, ”guvernele PSD-ALDE nu au mai depus niciun proiect major de infrastructură de transport”.

”În momentul de faţă, în România, fondurile europene sunt absorbite doar de către primarii şi preşedinţii de consilii judeţene. Proiectele importante de infrastructură aflate în responsabilitatea Guvernului se lasă aşteptate. Oricât ar fi de buni primarii şi preşedinţii de consilii judeţene, nu pot compensa incompetenţa Guvernului, care are obligaţia să construiască autostrăzi, căi ferate de mare viteză şi spitale regionale”, a mai spus Mureşan.

Eurodeputatul prezintă în comunicat şi răspunsul primit de la Comisia Europeană referitor la centura Capitalei.

”Serviciile Comisiei nu au primit încă nicio cerere de finanţare pentru un proiect major referitor la centura ocolitoare a municipiului Bucureşti. Ministerul Transporturilor a informat serviciile Comisiei că CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) i-a transmis cererea de finanţare din Fondul de coeziune. Prin urmare, Comisia înţelege că proiectul este încă în curs de elaborare la nivel naţional. Ministerul Transporturilor a informat Comisia că, până la sfârşitul anului 2018, va fi trimisă Comisiei cererea de finanţare pentru proiectul major referitor la centura de sud a municipiului Bucureşti. După ce serviciile Comisiei vor primi cererea de finanţare a proiectului, aceasta va fi evaluată, urmând ca o decizie să fie luată în termen de trei luni de la data depunerii acesteia”, se arată în răspunsul Comisiei, conform sursei citate.

De asemenea, în acelaşi răspuns prezentat de Mureşan se spune că ”Ministerul Transporturilor a informat serviciile Comisiei că datele programate pentru începerea lucrărilor pentru centura ocolitoare a municipiului Bucureşti diferă în funcţie de tronsonul de drum”.

”Potrivit Ministerului Transporturilor, proiectarea şi lucrările privind Autostrada de Centură a Municipiului Bucureşti – sector Sud vor începe în aprilie 2019, dar lucrările în anumite secţiuni au început deja, de exemplu pe tronsonul dintre A1 şi DN7 şi pasajul suprateran pe DJ 602 Bucureşti – Domneşti”, se mai arată în răspunsul CE la interpelarea eurodeputatului.

Pe 11 octombrie, premierul a anunţat că va fi solicitată finanţare din bani europeni pentru investiţiile care vizează centura Capitalei.

”Am făcut progrese importante în ceea ce priveşte asigurarea finanţării investiţiilor care vizează centura existentă a municipiului Bucureşti, dar şi infrastructura nouă la profil de autostradă. Dosarul prin care solicităm finanţarea din banii europeni este gata şi luni va fi transmis Comisiei Europene. Solicităm finanţarea din bani europeni, mai exact din Programul Operaţional Infrastructură Mare, pentru acest proiect deosebit de important. Vorbim despre fonduri estimate la peste 1,3 miliarde de euro, fără TVA. Guvernul României va oferi tot sprijinul pentru atragerea finanţării europene necesare realizării acestui proiect”, a afirmat Dăncilă.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialist în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Europarlamentarul Răzvan Popa (PSD, S&D): Secretarul general al PPE să dea lecții guvernelor de dreapta din Europa

Published

on

Europarlamentarul Răzvan Popa (PSD, S&D) susţine că atacurile lansate la adresa Executivului de la Bucureşti de Secretarul General al PPE, Antonio Lopez, sunt doar manifestări ale unei campanii electorale începute timpuriu de popularii europeni, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Răzvan Popa îi reaminteşte lui Antonio Lopez că cele mai multe guverne din statele UE sunt ale unor partide afiliate PPE şi, dacă vrea să dea lecţii cuiva, să le dea acestora. În opinia sa, eşecul politicilor de dreapta a dus la creşterea curentului antieuropean şi populist în Europa, potrivit unui comunicat de presă.

”Declaraţiile lui Antonio Lopez sunt doar rezultatul unei campanii electorale începute prea devreme de Popularii Europeni. Cei din PPE caută ţinte false, în tentativa lor de rămâne la cârma Uniunii Europene. PPE a făcut o ţintă nu doar din Guvernul de la Bucureşti, PPE a făcut o ţintă din România, şi asta este profund incorect. Îi amintesc lui Antonio Lopez că sunt multe guverne, în statele UE, conduse de partide afiliate PPE. Dacă Secretarul General al PPE se simte în postura de a da lecţii, să dea lecţii acestor guverne. Pentru că dacă UE are probleme, dacă există o creştere a populismului, după cum zice el, atunci vinovaţii principali sunt cei din familia Popularilor Europene”, afirmă Răzvan Popa.

Afirmațiile sale survin în contextul în care Antonio Lopez, secretarul general Partidului Popular European a declarat la Digi24 că ”guvernul român ar trebui să înceteze să critice Bruxelles-ul, să-şi rezolve problemele cu care se confruntă, cu legea justiţiei şi toate reformele pe care trebuie să le facă şi care le-au fost cerute de multe ori, apoi să rezolve problema bugetului, după care să se concentreze pe o preşedinţie foarte, foarte importantă pentru noi toţi”.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Președinția română a Consiliului UE a făcut o mare eroare prin faptul că s-a abținut la votul pentru Pachetul Mobilitate

Published

on

Foto: European Parliament

Președinția română a Consiliului a făcut o mare eroare prin faptul că s-a abținut la votul pentru Pachetul Mobilitate. Exista o minoritate de blocaj și România putea să obțină un tratament egal pentru toți transportatorii, menționează eurodeputatul Marian-Jean Marinescu.

Președinția nu poate sa fie un „mediator onest”, ea reprezintă o țară, trebuie să continue eforturile de a apăra interesele țării respective, este mai mult decât evident și nu înțeleg de ce toți miniștrii acestui guvern vorbesc despre rolul de „honest broker” al președinției române a Consiliului.


,,Doresc să avem condiții egale pentru toți transportatorii”

Marian-Jean Marinescu, Europarlamentar


Reamintim faptul că, la data de 2 februarie, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) împreună cu asociaţiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia şi Ungaria au transmis o scrisoare comună, solicitând ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară.

Cele șapte asociații au făcut apel la președintele Parlamentului European și la președinții grupurilor parlamentare să acorde atenție cazului transportatorilor rutieri din statele periferice și din alte state membre ale UE, în luarea deciziei în cadrul următoarei Conferințe a Președinților cu privire la Pachetul Mobilitate 1, care ar afecta toți transportatorii rutieri în mod disproporționat negativ.

Aceasta este doar una dintre ideile pe care europarlamentarul român le va  transmite transportatorilor in cadrul conferinței- International Road Transport Union – IRUIRU / UNTRR – Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din RomâniaRomânia) – “Pachetul Mobilitate și Viziunea UE de decarbonizare a transportului rutier – Provocări și soluții pentru transportatorii rutieri”, care va avea loc marți 19 februarie 2019, la București.

Europarlamentarul român și-a exprimat poziția în privința deciziei Comisiei Europene ,,Eu nu susțin decizia Comisiei Europene de a oferi o protecție mai mare companiilor din Europa Centrală.”

Eurodeputatul atenționează faptul că prin eliminarea competiției corecte, vor crește prețurile transportatorilor și ulterior prețurile produselor transportate și în final, tot cetățeanul va avea probleme.

,,Îmi doresc un acord și pentru a scăpa transportatorii și șoferii de schimbările din legislația națională din Germania, din Franța sau alte state, care sunt foarte dure.”, adaugă Marian-Jean Marinescu.

Citiți și:

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu în viitoarea ședință privind Pachetul de Mobilitate: Fac toate eforturile să găsim o soluţie echitabilă pentru toate statele membre

 

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu în viitoarea ședință privind Pachetul de Mobilitate: Fac toate eforturile să găsim o soluţie echitabilă pentru toate statele membre

Published

on

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) a menționat ultimele evoluții privind Pachetul de Mobilitate, într-o postare pe pagina sa de Facebook. ,,pe data de 7 martie voi reprezenta grupul PPE la şedinţa Conferinţei Preşedinţilor a Parlamentului European, când se va lua o decizie cu privire la Pachetul Mobilitate. Îi asigur pe transportatori că fac toate eforturile pentru a ajunge la un compromis cu grupurile politice, astfel încât să găsim o soluţie echitabilă pentru toate statele membre.”

Amintim faptul căla data de 2 februarie, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) împreună cu asociaţiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia şi Ungaria au transmis o scrisoare comună, solicitând ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară.

Cele șapte asociații au făcut apel la președintele Parlamentului European și la președinții grupurilor parlamentare să acorde atenție cazului transportatorilor rutieri din statele periferice și din alte state membre ale UE, în luarea deciziei în cadrul următoarei Conferințe a Președinților cu privire la Pachetul Mobilitate 1, care ar afecta toți transportatorii rutieri în mod disproporționat negativ.

,,Acest pachet de mobilitate nu reprezintă concurența dintre Est și Vest, este o decizie a Comisiei Europene pentru a oferi o protecție mai mare companiilor din Europe Centrală. Vreau să avem condiții egale pentru toți transportatorii.”a declarat Marinescu într-un interviu oferit pentru Calea Europeană.

Continue Reading
Advertisement

Facebook

Advertisement

Trending