Connect with us

EVENIMENTE

P4I, un instrument util pentru milioane de persoane in cautare de locuri de munca intr-o lume globalizata

Published

on

logo P4IMarti, 24 septembrie, a avut loc, la Bucuresti, Conferinta finala a proiectului  Playing for Interculturality. La evenimentul organizat de  INCSMPS – Institutul National de Cercetare Stiintifica in Domeniul Muncii si Protectiei Sociale din Romania au participat specialisti din organizatiile partenere, antreprenori, invitati din sectorul guvernamental, mediul academic si din societatea civila, care au analizat impactul proiectului destinat celor care doresc sa isi dezvolte abilitatile multiculturale, in contextul mobilitatii accentuate de pe piata fortei de munca.

Printre participanti s-au numarat PhD. Vasilica CIUCA, director general al  INCSMPS, Tamara RODRIGUEZ, INVESLAN, Liliana Grecu, senior researcher la  INCSMPS, Irisa ALEXE, consultant independent si trainer, Presedintele Asociatiei  Novapolis , Andrei CHURICAN, Senior Consultant, Denkstatt Romania SRL, membru al Inogen Environmental Alliance si George SIMONS, membru al Bordului director la SIETAR Franta.

p4iDoamna Vasilica Ciuca, director general al Institutului National de Cercetare Stiintifica in Domeniul Muncii si Protectiei Sociale (INCSMPS) a deschis conferinta finala a proiectului, aratand importanta dezvoltarii competentelor interculturale, cat si posibilitatea de a le dezvolta utilizand jocul online P4I. Aceasta a sustinut ca P4I se adreseaza atat persoanelor care vor sa invete si sa isi dezvolte aptitudinile interculturale, cat si formatorilor si profesorilor ce vor sa foloseasca aceasta tehnica in predarea inovativa.

Doamna Tamara Rodriguez, coordonatoare a proiectului (INVESLAN, Spania) si doamna Liliana Grecu (INCSMPS) au prezentat proiectul si oportunitatile pe care acesta le ofera utilizatorilor. “P4I  a fost creat avand in vedere importanta globalizarii si a comunicarii interculturale”, a subliniat Tamara Rodriguez. Ea a adaugat ca proiectul are drept scop imbunatatirea stilului de comunicare, sensibilizarea cu privire la stereotipuri si simuleaza procesul de recrutare oferind utilizatorului o evaluare in functie de scorul obtinut.

In discutie a fost adusa si relevanta proiectului, in contextul mobilitatii fortei de munca, un fenomen actual ce are o amploare mare pentru Romania. In intreaga Uniune Europeana romanii au probleme de integrare, iar proiectul P4I ii poate ajuta pe cei care au plecat si vor sa se integreze si sa se acomodeze mai usor, au sustinut ele

Doamna Irisa Alexe, consultant independent si trainer, presedinte al Novapolis Association, Center for Analysis and Development Initiatives, a continuat discutia pe tema imigrantilor din Romania, sustinand o prezentare intitulata “Migratia pentru munca si dezvoltarea competentelor interculturale”. Ea a reiterat importanta unui astfel de proiect in contextul in care Romania este principala sursa de emigranti din UE, peste 3 milioane de romani fiind nevoiti sa se integreze intr-o alta tara – aproximativ 15% din populatia tarii noastre.

Totodata, Alexe a sustinut ca este important ca, in conditiile de boom economic, cand statul suplineste nevoia de forta de munca din tara prin imigranti, sa aiba in vedere ca aceasta este o solutie de scurta durata si trebuie sa existe un plan concret pe termen lung. Drept dovada au stat primii ani de criza financiara, cand foarte multi muncitori fara competente interculturale au trebuit sa faca provocarilor din 2009-2010, a adaugat Irisa Alexe.

Destinatiile alese de romani sunt in preponderenta Italia (43%) si Spania (30%), acest fapt demonstrand ca educatia si cultura influenteaza fenomenul de migratie, Romania fiind o tara apropiata din punct de vedere cultural de cele doua.

Andrei Churican, senior consultant in cadrul Denkstatt Romania si membru al Inogen Environmental Alliance a abordat tema “Impactul migratiei fortei de munca asupra specificitatii culturale a comunitatilor”. El a vorbit despre activitatea sa in cadrul firmei de consultanta pentru dezvoltare durabila aratand ca si companiile au responsabilitati in privinta integrarii angajatilor lor.

Provocarea migratiei, in opinia sa, este realizarea de politici care sa aduca un maxim de beneficii pentru imigranti, dar si pentru tarile din care provin si pentru tarile spre care se orienteaza acestia. Churican a vorbit, totodata, despre aspectul economic al migratiei ca “blestem si binecuvantare” amintind fenomenul “brain drain” pentru tarile sursa, dar si contributiile financiare prin economiile trimise de emigranti familiilor ramase in tara.

Companiile au responsabilitatea calitatii vietii angajatilor si a societatii si au un rol important in atenuarea impactului imigrantilor in tarile in care se duc, a concluzionat Churican.

George Simons, consultant, cercetator pe tema interculturalitatii, membru in Consiliul de Administratie al SIETAR France, a sustinut ca jocurile sunt foarte importante in procesul de invatare intrucat faciliteaza si dezvolta capacitatea de a lucra in echipa si de a privi situatiile din alt unghi decat in mod normal.

In opinia sa, jocurile ofera posibilitatea de a schimba atitudini si de a gandi inovativ. “Bucuria de a invata prin intermediul jocurilor se afla in patru elemente de joc ce se regasesc in aproape toate culturile” a sustinut Simons.

Primul element, “agonia” priveste depunerea unui maxim de efort,  si “invata cum sa treci peste propriile limite”, in timp ce “norocul” sau “sansa” se refera la partea vigilenta a jucatorului , constient de situatiile imprevizibile.

“Dezorientarea produsa in cadrul unui joc creeaza o sansa mai buna de invatare”, a sustinut Simons, acesta fiind cel de-al treilea element al jocului.

“Mimarea”, “imitatia” reprezinta cel de-al patrulea element – “cand scoatem in evidenta o parte a noastra mai putin cunoscuta, cand faci ceva diferit decat in mod normal”, potrivit lui Simons.

“Joaca provoaca surprize care fac mai usoara invatarea” si ne “ajuta sa ne depasim limitele”, a mai subliniat Simons.

Alocutiunile invitatilor au fost urmate de un workshop in care Antonios Fringas, reprezentantul SQLearn,  le-a explicat celor prezenti etapele si modul in care functioneaza jocul, acestia avand posibilitatea de a-si testa aptitudinile interculturale in cadrul jocului P4I.

 

In cadrul sesiunii de intrebari si recomandari, antreprenori romani si membri ai mediului academic s-au aratat interesati de posibilitatea utilizarii jocului pentru dezvoltarea competentelor angajatilor, respectiv a studentilor si au remarcat caracteristica sa utila.

“Jocul P4I este gratuit”, este un proiect european si poate fi folosit de oricine, au raspuns reprezentantii INCSMPS.

Formularea de noi proiecte pe tema recrutarii de personal a fost una dintre recomandarile si aprecierile celor prezenti la conferinta.

Informatii despre proiect

Zeci de adulti din Europa dar si de pe alte continente si-au exersat competenţele interculturale, participand la etapa de validare a jocului social inovativ Playing for Interculturality.

P4I – Playing for Interculturality[i] (Jucând pentru Interculturalitate) este un proiect european, finanţat de către Comisia Europeană în cadrul programului de învăţare pe tot parcursul vieţii, sub-programul Grundtvig. Proiectul a fost aprobat în 2011 şi va fi implementat în decurs de 2 ani, in baza parteneriatului dintre INVESLAN- Spania, Institutul European pentru Managementul Diversitatii – Spania, SQ Learn –  Grecia, CNIPA – Italia, SPI – Societatea Portugheza de Inovatie, INCSMPS – Institutul National de Cercetare Stiintifica in Domeniul Muncii si Protectiei Sociale- Romania, Learnit3D – Marea Britanie si Twin Learning LLC- SUA.

Acest  joc social inovativ oferă posibilitatea adulţilor din Europa să-şi dezvolte abilitatile multiculturale, motivându-i să participe în mod activ şi să interacţioneze cu alţi utilizatori, stimulându-le competenţele cheie, cum ar fi socializarea digitală şi abilităţile de utilizare a calculatorului.

P4I – Playing for Interculturality (joacă pentru Interculturalitate) se adresează tuturor adulţilor beneficiari de formare, precum şi profesorilor, formatorilor şi experţilor în utilizarea de metodologii de predare inovative, din diferite sectoare ale educaţiei. Obiectivul jocului este de a obţine un loc de muncă într-o organizaţie internaţională. Participantii isi pot testa competenţele interculturale în 3 etape: un interviu de recrutare, selectarea unei echipe multiculturale si organizarea unei întâlniri de lucru cu echipa. Urmeaza, apoi, o serie de interacţiuni la birou cu oameni aparţinând unor culturi diferite.

Perioada de validare a fost organizata in perioada 10.06 – 5.07 2013. INCSMPS a derulat anterior o etapa de testare a prototipului initial, perioada in care au fost identificate o serie de imbunatatiri necesare pentru a fi cat mai potrivit utilizatorilor finali. Etapa validarii a constat in selectarea participantilor, 72 de persoane adulte din Romania si alte state membre – Germania, Olanda, Bulgaria, Polonia, Austria dar si state din afara UE, precum Turcia, Islanda, Canada.

Marea majoritate a celor care au testat aplicatia au avut o opinie favorabila acestui proiect, apreciindu-i atat utilitatea, precum si potentialul de dezvoltare. Pentru participantii romani, cunoasterea diferentelor culturale a fost principala nevoie identificata cu acest prilej.Toti participantii au remarcat necesitatea intelegerii importantei de a avea si dezvolta aceste competente in special in aceasta perioada, in care mobilitatea generata de calatorii sau de locul de munca este facilita.

Jocul este disponibil pentru orice persoana interesata in dezvoltarea competentelor interculturale, accesand aplicatia de pe pagina de Facebook

Mai multe detalii pe http://www.p4i-project.eu sau pe pagina: https://www.facebook.com/Playing4interculturality



[i] Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene – Programul Învăţare pe toată durata vieţii Această publicaţie  reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.

 

 

EVENIMENTE

Târgul Mărțișor Antreprenor 2020: Grădinița Bambi, în colaborare cu Școala Gimnazială Step by Step, organizează cea de-a 13-a ediție a celui mai amplu proiect preșcolar și școlar de antreprenoriat din România

Published

on

Mărțisor Antreprenor”, cel mai amplu proiect preșcolar și școlar de antreprenoriat din România, a ajuns anul acesta la cea de-a XIII-a ediție. Lansat de Grădinița Bambi și dezvoltat în colaborare cu Școala Gimnazială Step by Step, “Mărțisor Antreprenor” este un exercițiu Step by Step de învățare într-un context cât mai apropiat de realitate și de stimulare a creativității copiilor.  

Mărțisor Antreprenor” debutează în fiecare an, imediat după încheierea vacanței de iarnă, cu analiza edițiilor anterioare și identificarea noțiunilor cheie ce definesc antreprenoriatul. Etapa finală  a proiectului este însă cea mai iubită de către copii: TârgulMărțisor Antreprenor” le oferă celor mici bucuria de a-și valoriza munca, vânzându-le părinților mărțișoarele pe care le-au confecționat. Mai mult, destinația fondurilor astfel colectate este decisă chiar de către copii care, de cele mai multe ori, își îndreaptă atenția către jocuri sau jucării.

Anul acesta, proiectul duce responsabilizarea și colaborarea la următorul nivel. Pornind de la experiența acumulată în edițiile anterioare, elevii claselor gimnaziale îi susțin pe  copiii din grădiniță și pe elevii din clasele primare. Astfel, în timp ce elevii de gimnaziu s-au ocupat de organizarea Târgului “Mărțisor Antreprenor”și a standurilor, copiii Grădiniței Bambi au vizitat mici afaceri, s-au familiarizat cu diverse domenii de activitate dar și cu folosirea banilor.

Proiectul își datorează longevitatea entuziasmului manifestat de copii și colaborării dintre aceștia, familii și cadre didactice și, la fiecare ediție, i-a ajutat pe copii să înțeleagă sensurile conceptului de antreprenoriat, i-a încurajat să participe la activitățile de echipă și să își pună ideile în practică prin creativitate, inovare și asumare de riscuri. 

Anul acesta, Târgul “Mărțișor Antreprenor” se va desfășura pe 1 martie, în Grădina Cărturești Verona, între orele 10 și 12.

Continue Reading

EVENIMENTE

”Intelligence-ul – rol și necesitate în societatea modernă”. Conferință organizată de Marea Lojă Națională din România, în cadrul seriei de dezbateri ”Viitorul României” (LIVE, 24 februarie, ora 18:00)

Published

on

Marea Lojă Națională din România organizează luni, 24 februarie, conferința ”Intelligence-ul: rol și necesitate în societatea modernă”, ca parte a seriei de dezbateri “Viitorul României” inaugurate anul trecut și axate pe teme importante și de actualitate pentru societatea românească.

Evenimentul va începe la ora 18:00 și va avea loc în București, fiind transmis LIVE pe CaleaEuropeană.ro.

Lectorii din cadrul evenimentului vor fi Anton Rog, Marian Enescu și Cătălin Peptan, iar dezbaterile vor fi moderate de directorul CaleaEuropeană.ro, jurnalistul Dan Cărbunaru.

Seria de conferințe lansate de MLNR anul trecut include următoarele teme:

• Importanța preluării de către România a Președinției Consiliului UE. De la 1 ianuarie 2019, Romania a preluat, pentru prima oara de la momentul aderarii la UE, Presedintia Consiliului UE. O premiera care o oferit oportunitatea unei proiectii nationale privind viitorul UE, dar si responsabilitati privind complicata situatie a UE, generata de Brexit, alegerile europarlamentare si negocierile privind Cadrul Financiar Multianual.

• Promovarea capitalului și business-ului autohton. Oamenii de afaceri romani, firmele romanesti reprezinta coloana vertebrala a economiei romanesti. Oportunitățile generate de integrarea in UE si patrunderea pe pietele occidentale implica, totodata, o atentie sporita privind situatia capitalului si mediului de afaceri romanesc.

• Exodul de inteligență, problemă majoră a României. Tara noastra este printre cele mai afectate de fluxul de emigratie. Milioane de romani au plecat, in ultimii 15 ani, pentru a studia sau munci in special in alte tari europene. Cat de grava este situatia si care sunt solutiile pentru a gestiona aceasta provocare majora, pe fondul scaderii natalitatii si a imbatranirii populatiei? Cum pot fi convinsi sa se intoarca acasa romanii plecati?

• Locul și Rolul elitelor în conducerea statelor democratice. Societatile moderne sunt rodul unor viziuni generate de elitele acestora. Care sunt formele de implicare in societate a elitelor? Cum pot fi acestea recunoscute si in ce formula optima isi pot asuma rol activ in leadership-ul national?

Intelligence-ul – rol și necesitate în societatea modernă. Un stat puternic este protejat de structuri de intelligence eficiente si respectate, atat in tara, cat si in afara acesteia. Care este cadrul de functionare si cum pot fi imbunatatite conditiile de eficienta a acestora? Ce modele poate analiza Romania in acest context, in randul aliatilor sai din structuri similare ale statelor NATO si UE?

• Importanța învățământului dual profesional în dezvoltarea României moderne. Dezvoltarea economica si trendul investitiilor genereaza pentru Romania nevoia unor centre de invatamant dual profesional conectate la realitatile si dinamica acestor procese. Care sunt exemplele de bune practici existente la nivel national si cum pot fi preluate astfel de repere functionale in alte state membre UE?

Printre participanții invitați la dezbateri se  numără personalitati din mediul academic, universitar, cultural, bancar, diplomatic si politic. Prin acest ciclu de conferințe, societatea civilă poate contribui la clarificarea aspectelor insuficient explicate, într-o perioadă care generează nevoia de a contura o viziune unitară și coerentă privind dezvoltarea României.

Tematicile alese reprezinta repere ale interesului manifestat de mass-media si publicul larg, dar si resurse de dezvoltare pentru viitorul tarii noastre. Urmarind nevoia de normalitate si viziune strategica in abordarea unor astfel de repere, initiativa isi propune sa reuneasca lideri de opinie si exponenti ai zonelor de expertiza vizate, astfel incat proiectia rezultata sa ofere atat oportunitatea unei dezbateri reale pe teme concrete, dar si solutii pentru evitarea unor confuzii sau distorsionari ale situatiei reale ori ale solutiilor de care Romania are nevoie in aceasta perioada.

Continue Reading

EVENIMENTE

Model European Union Iași 2020, una dintre cele mai realiste simulări privind procesul decizional al UE, are loc în perioada 10-15 martie 2020

Published

on

© Model European Union/ Facebook

Model European Union Iași, una dintre cele mai realiste simulări privind procesul decizional al Uniunii Europene și un proiect de tradiție pentru Asociația Studenților din Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, se va desfășura anul acesta în perioada 15-20 martie, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Aflat la cea de-a patra ediție, evenimentul a căpătat amploare și a pus Iașiul pe harta orașelor care promovează valorile europene.

În contextul în care la nivel internațional românii au cea mai mare încredere în cele două configurații euroatlantice, NATO și Uniunea Europeană, echipa de organizare a evenimentului și-a propus să aducă mai aproape activitățile instituțiilor din Bruxelles în rândul tinerei generații. Astfel că, între 10 și 15 martie, va avea loc într-un cadru oficial și multicultural, simularea procesului legislativ al Uniunii Europene.

Care sunt tematicile evenimentului

În cele 5 zile de dezbatere peste 100 de participanți vor avea ocazia să discute și să propună amendamente pentru două legi de importanță majoră pentru publicul european. Cele două tematici ale ediției viitoare vor fi mediul înconjurător precum și securitatea și schimbul de informații între Statele Membre.

Ce roluri vor avea participanții

Ca participant la MEU Iași, se poate aplica pentru unul dintre următoarele roluri: membru al Parlamentului European (MEP), ministru de resort în Consiliul Uniunii Europene, interpret, jurnalist (foto/video jurnalist).

Toți participanții vor beneficia de o experiență unică, de o mai bună înțelegere a procesului decizional al Uniunii Europene, dar și își vor contura diferite calități, cum ar fi vorbitul în public sau lucrul în echipă.

Participanții vor fi susținuți de membrii echipei de organizare pe tot parcursul simulării și președinții experimentați vor modera dezbaterile în timpul simulării, asigurând în același timp că toți participanții au oportunități egale de a-și face vocea ascultată și de a contribui la discuții.

Prezența comisarilor europeni în această simulare îi va ajuta pe participanți să înțeleagă intenția Comisiei Europene din spatele propunerilor legislative specifice discutate și va evidenția rolul esențial pe care îl joacă Instituția în procedura legislativă ordinară.

Ediția anterioară a MEU Iași fost marcată de președinția României la Consiliul Uniunii Europene, iar ediția din 2020 va sublinia importanța orașului Iași. În calitate de capitală a tineretului din România, cel mai ambițios program național destinat noii generații, va oferi contextul oportun pentru dezvoltarea și promovarea educației, valori importante pentru Model European Union Iași, din acest motiv tematica evenimentului din această ediție va încuraja proactivitatea tinerilor.

Având în vedere că politica pare să joace un rol marginal în viața majorității tinerilor români, MEU Iași militează pentru conștientizarea a beneficiilor aduse prin apartenența României la Uniunea Europeană.

Astfel, timp de o săptâmână, studenți și tineri profesioniști din fiecare stat membru, vor experimenta la Iași atmosfera încărcată de diversitate pe care o întâlnim în inima Uniunii Europene, Bruxelles.

Continue Reading

Facebook

Defender Europe 20

Advertisement
Advertisement

Trending