Connect with us

ALEGERI EUROPARLAMENTARE 2014

EXCLUSIV Cum fac politicienii de TOP campanie în UE. Schulz, Juncker şi Verhofstadt: BĂTĂLIA 2.0 pentru șefia Comisiei Europene. ANALIZĂ caleaeuropeana.ro

Published

on

de Andra Avram

În prima zi a campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare, caleaeuropeana.ro a analizat instrumentele de comunicare online ale celor trei candidaţi cu şanse de a ocupa funcţia de şef al Comisiei Europene. Jurnaliştii nostri vă prezintă, în continuare, cât de bine şi cum comunică pe paginile web şi pe conturile de socializare Facebook si Twitter candidatul socialist, cel popular şi cel liberal. Martin Schulz domină clar bătălia pe Facebook si Twitter, în timp ce Verhovstadt are “argint” la Facebook, iar Juncker e pe doi la Twitter. Aflaţi, aici, care este impactul comunicării cu cei 400 de milioane de alegători din UE, care vor alege 751 de eurodeputaţi. În premieră, ştim si care sunt propunerile marilor familii politice pentru şefia Comisiei Europene. Un demers unic, la nivel european, care se înscrie în linia noastră editorială, dedicată creării unei punţi de comunicare la nivel european.

banner_version1

JEAN-CLAUDE JUNCKER: BANCHERUL SOBRU AL POPULARILOR

 Jean-Claude Juncker, opțiunea grupului PPE pentru Președinția Comisiei Europene, beneficiază de o pagină personală direct relaționată cu cea a grupului PPE, fiind singurul dintre cei trei candidați a cărui legătură cu acesta este atât de evident marcată. Culorile, structura, modul de organizare și dispunere a informației, totul conduce înspre similitudinea dintre cele două pagini. Predominante, din punct de vedere coloristic, sunt albul și albastru, la care se adaugă fotografii și declarații din timpul campaniei electorale. Dispunerea informațiilor este, de altfel, aerisită și degajată, fără a da vreun moment senzația că există lipsuri sau minusuri ale acesteia, din punct de vedere al detaliilor sau al conținutului.

jean-claude_junckerSecțiunile derulate de-a lungul primei pagini sunt preponderent dedicate campaniei, începând cu bannerul înfățisându-l pe Juncker într-o postură zâmbitoare, salutând mulțimea, alături de mesajul „Experience. Solidarity. Future. Juncker for President”. Momentele sale de campanie din Finlanda, Olanda sau Germania sunt și ele prezente, alături de fotografia autocarului Juncker, secțiune în cadrul căreia sunt menționate următoarele puncte de campanie, de-a lungul săptămânii curente. Finalul paginii este însoțit de mesajul lui Juncker, în care își invită susținătorii, într-o manieră originală, să păstreze un dialog permanent prin intermediul rețelelor de socializare, în același timp în care produc și schimbări majore, importante în viața europeană. Acesta poate fi, de altfel, un premergător al programului politic expus de Juncker, de-a lungul celorlalte secțiuni prezente pe pagină, cu posibilitatea de traducere atât a scurtei biografii prezente pe site, cât și a prorităților politice ale lui Juncker și al programului-manifest al PPE, într-una din cele 22 de limbi internaționale prezentate ca opțiuni de traducere. Accentul nu este în mare măsură pus pe detalii ale programului politic, ci sunt enumerate și enunțate priorități ale acestuia, însoțite de opțiunea de comment și, astfel, de feedback din partea celor care îl urmăresc. Reprezintă, de altfel, o dovadă în plus a contactului menținut în permanență cu potențialul electorat și a preocupării pentru un dialog cât mai deschis între cele două părți.

Pagina, de altfel, este foarte mult concentrată pe interactivitate și pe elemente menite să ușureze lecturarea acesteia. Există clipuri video postate din timpul dezbaterilor la care Juncker a fost prezent, în principal din timpul celor prezidențiale, sub forma în care ele sunt intitulate, în secțiunea „Debates”. Comunicatele de presă, expuse în secțiunea „Press”, cunosc actualizări permanente, fiind redactate pe marginea unor subiecte sau a unor poziții luate de Juncker în cadrul diferitelor dezbateri sau a diferitelor conferințe. Întregul site, de altfel, pare a se concentra pe derularea campaniei electorale, site-ul fiind mai mult utilizat ca un mijloc de informare a publicului referitor la locurile în care Juncker se va afla, în funcție de datele programate sau de statele vizitate.

O caracteristică aparte a acestei pagini este corelarea ei puternică, majoră, cu grupul PPE și tot ceea ce ține de activitățile acestuia. Dincolo de puternicul sprijin oferit candidatului său, există și activități corelate pe această parte, în sensul în care elementele neconvenționale ale campaniei lui Juncker sunt realizate prin intermediul grupului PPE. Un astfel de exemplu este oferit de evenimentul „Youth Roadtrip”, organizat în principal de Organizația de Tineret a grupului PPE, în care o caravană a acestora străbate 40 de orașe din Europa pentru a întreba tinerii Uniunii Europene ce așteptări au de la viitorul președinte al Comisiei Europene. Conceptul este astfel gândit încât să atingă și latura tânără a cetățenilor Uniunii, printr-o implicare directă a acestora în activitățile campaniei lui Juncker.

Dincolo de toate acestea, accentul este în mare măsură pus pe rețelele sociale și pe preponderența transmiterii mesajului lui Juncker prin acestea. Astfel, există secțiuni dedicate postărilor de pe Twitter, alături de linkuri către pagina de Facebook și către paginile principale ale grupului PPE – EPP, EPP Group, Believe in People și Youth EPP. Uitându-ne la numărul de like-uri prezente pe pagina sa de Facebook, de peste 10,000, alături de numărul de „followers” pe care acesta îl are pe Twitter, de peste 30,000, comunicarea online este un element puternic al campaniei lui Juncker, dându-i posibilitatea, așa cum el însuși susține, menținerii unui dialog constant și productiv între acesta și potențialul electorat.

facebookPrivind la ceea ce pagina oferă, per total, aceasta se erijează pe drept într-un mijloc de informare a publicului cu privire la activitățile și evenimentele ce țin de campania electorală a lui Juncker. Datele privind prezența acestuia în diferite orașe sau state sunt extrem de vizibile, la fel și datele de contact ale echipei de campanie a acestuia, pornind de la directorul de campanie și până la coordonatorii de presă sau de e-campanie. Minusurile acesteia sunt însă notabile pe partea de conținut a acesteia, în sensul în care programul politic propriu-zis al lui Juncker nu este prea mult dezvoltat sau prezentat pe propria pagină. Opțiunea de feedback există, la fel cum există și imagini extrase din timpul deplasărilor acestuia, toate debordând de aer optimist și prietenos, creând acea senzația de comfort și relaxare în timpul vizualizării paginii. Acestea pot fi mai degrabă vizibile în comunicatele de presă, fără a fi însă expuse și în secțiunile dedicate acestora pe pagina lui Juncker, astfel încât vizualizarea lor poate fi mult îngreunată. Dincolo de a fi doar un element de informare pentru publicul larg, la care se adaugă și câteva informații extrase din activitatea lui Juncker, site-ul nu cunoaște o foarte mare personalizare – ci poate fi mai degrabă privit drept o secțiune separată, special dedicată candidatului PPE la Președinția Comisiei Europene, în cadrul paginii epp.eu, chiar bannerul de debut al acestei pagini reprezentând link-ul către pagina acestuia. În consecință, pagina în sine a lui Juncker se constituie drept o anexă a paginii-mamă a grupului, fără a cunoaște o puternică personalizare a acesteia sau fără a prezenta un program detaliat al potențialului președinte Juncker. Se confirmă astfel încă o dată puternica legătură dintre cele două facțiuni, cea a candidatului, pe de-o parte, și cea a grupului, pe de cealaltă parte, creând astfel o dependență unică, la acest nivel.

 

MARTIN SCHULZ: PRIETENIE ȘI PROFESIONALISM ÎNTR-UN SINGUR CANDIDAT

 

Candidatul S&D la Președinția Comisiei Europene, Martin Schulz, beneficiază de o pagină web cu totul aparte, atât din punct de vedere al designului, cât și din cel al conținutului. Cu o imagine a euro-candidatului extrem de prietenoasă și zâmbitoare, pagina se deschide cu un scurt videoclip de prezentare al lui Schulz, în care vorbește, de o manieră degajată și relaxată, despre principalul obiectiv al perioadei imediat următoare, și anume câștigarea șefiei Comisiei Europene. Dincolo de acest debut în conținut, pagina web se deschide într-o manieră originală, alături de mesajul lui Martin Schulz către cetățenii europene, în care îndeamnă la susținerea acestuia la alegerile europene din 25 mai, scris în toate cele șapte limbi internaționale pe care pagina le cunoaște, ca opțiuni de traducere a conținutului, printre care și româna, alături de engleză, germană, spaniolă, franceză, italiană și poloneză.

Pagina, de altfel, pare a fi special creată pentru promovarea candidatului Schulz în perioada campaniei electorale, întrucât site-ul este acoperit în întregime de teme dedicate acesteia. Secțiunile principale, în număr de cinci, sunt sugestiv denumite „My vision”, „Motivation”, „Goals”, „Campaign” și „Support”, prin aceasta reușind să cuprindă în totalitate principalele puncte ale programului. Vizualizarea acestora se realizează în formatul unei cascadei, acestea succedându-se principalei pagini, fiecare având propria dinamică și cunoscând o personalizare proprie. În ceea ce privește partea coloristică, principalele culori folosite sunt roșu închis, orange, galben și albastru – de remarcat fiind faptul că secțiunile de deschidere, respectiv de închidere („My vision” și „Support”) se desfășoară pe fundalul unui roșu închis spre grena, culoare ce amintește, spre deosebire de toate celelalte, de sigla grupului S&D, ca singurul element a cărei conexiune poate fi realizată cu acest grup, întrucât nu există nicio altă amintire a paginii web a grupului pe pagina personală a lui Schulz.

martin_schulzȘi în ceea ce privește explicațiile oferite fiecărei secțiuni în parte, acestea cunosc o personalizare atât a textului, cât și a mesajului pe care Schulz vrea să-l transmită, cu fiecare secțiune în parte. De altfel, întreaga pagină este structurată sub forma unei întregi campanii, alături de argumentări clare oferite de candidatul S&D la fiecare subpunct, oferite ca explicație a viziunii sale: „passion”, „conviction”, „team spirit”, „determination” și „openess”, toate însoțite de fotografii high-quality, menite să ilustreze și vizual convingerile exprimate de acesta.

Secțiunea „Motivation” este cea de-a doua categorie a site-ului, fiind realizată sub forma unui mini-interviu, în cadrul căruia Schulz răspunde la 4 întrebări: „What does Europe mean to you?”, „What drives you?”, „What do you want to achieve?” și „What makes these European elections special?”. Întregul clip are o durată de 2:17, dovedindu-se a fi suficient de lung pentru a răspunde succint la principalele teme abordate și pentru a reliefa, încă o dată, viziunea lui Schulz asupra Uniunii Europene, însă, în același timp, suficient de scurt pentru a nu plictisi și pentru a menține privitorul captat în dialogul realizat între intervievat și intervievator. De altfel, și modalitatea de editare a acestuia este de asemenea manieră încât clipul să fie cât mai interactiv: sunt realizate diferite cadre, toate concentrându-se asupra lui Schulz, însă din unghiuri diferite – frontal, din profil, portret etc. Ambientul este de asemenea un factor important pentru transmiterea mesajului de colaborare, prietenie și deschidere a candidatului S&D, prin coborârea acestuia din birourile impozante ale sediilor Parlamentului European pe o canapea, de pe care acesta încearcă să explice cât mai clar și cât mai concret intențiile și planurile sale ca potențial președinte al Comisiei Europene.

Aceleași obiective ale lui Schulz sunt însă mai clar punctate și enunțate în secțiunea „Goals”, acolo unde sunt marcate 10 puncte importante ale programului acestuia, sub egida „How I want to change Europe”. Din perspectiva programului candidatului, acestea sunt reliefate sub o formă explicată destul de concret, axându-se în principal pe marile probleme cu care se confruntă Europa și Uniunea Europeană, la momentul actual. Domeniul economic și financiar, cel al drepturilor omului, cel social, dar și cel extern sunt expuse în planul succint pe care Schulz îl prezintă ca fiind varianta concisă a obiectivelor pe care acesta la are, pe durata următorilor 5 ani.

În fine, finalul secțiunilor, urmărind succederea acestora în cascadă, este reprezentat de fotografii, de asemenea în format high-quality, din călătoriile lui Schulz prin diverse state-membre ale Uniunii Europene, de la ședințe sau conferințe, întâlniri cu susținătorii săi sau cu diverși oameni politici. Din modalitatea de realizare și selectare a acestora, imaginea la care acestea ajută în conturare este cea a unui candidat extrem de prietenos și de apropiat de cei din jurul său, mereu plăcut și înconjurat de oameni. Ultima secțiunea este, în fine, cea dedicată rețelelor media, intitulată în acest caz „Support”. Schulz își invită astfel susținătorii la accesarea paginilor sale de campanie pe rețele precum Facebook, Twitter sau Instragram, și acestea constituind veritabile puncte forte, în condițiile în care actualizările sunt zilnice, iar contactul este astfel în permanență realizat între cele două părți. Privind la numărul de accesări pe care paginile sale îl au doar pe Facebook și Twitter, cu un număr de peste 72,000 de like-uri pe Facebook, respectiv de aproape 100,000 de „followers” pe Twitter, se poate cu ușurință concluziona faptul că Schulz este un lider politic extrem de urmărit în mediul online.

twitterPlusurile acestei pagini sunt vizibile așadar încă de la prima accesare a acesteia, de la gradul mare de originalitate pe care îl cunoaște, din foarte multe puncte de vedere, de la modul de gândire și de structurare a paginii, și până la modalitatea de ilustrare a programului politic al candidatului grupului S&D. Fără a fi obositor sau inutil încărcat cu detalii sau informații, site-ul este astfel construit încât să ofere în același timp o viziune cât mai clară și cât mai coerentă atât asupra programului politic, și astfel a ceea ce grupul S&D oferă, prin acest candidat, Uniunii Europene, cât și a personalității și a tipului de lider pe care Schulz îl reprezintă. Deschiderea acestei pagini este astfel destul de largă, în sensul în care este accesibil lecturii atât unui public informat și bine documentat pe problema Uniunii Europene, cât și a celui mai puțin interesat de acest domeniu, venit să vizualizeze o astfel de pagină din simplă curiozitate. Schulz atrage astfel un număr mare de potențiali susținători, în special prin imaginea pe care reușește să și-o creioneze, aceea a unui lider politic simpatic, iubit de public, fără a pica în extravaganță sau în ridicol, la care se adaugă știința și viziunea sa fermă asupra a ceea ce trebuie făcut, pentru refacerea și prosperitatea Europei. Minusuri ale paginii sunt greu de găsit, și nu pentru că ar lipsi, poate, cu desăvârșire, ci pentru faptul că reușește să creeze, în sine, un context, un ambient propriu al acesteia, astfel încât întreaga poveste derulată de-a lungul acesteia capătă un sens, fără a mai fi nevoie de alte adăugiri. Candidatul Schulz reușește astfel să creeze un climat prielnic al propriei campanii, iar site-ul personal se dovedește a fi un punct forte extrem de important în lupta cu contracandidații săi, pentru fotoliul Președinției Comisiei Europene.

GUY VERHOFSTADT: LIDERUL ATIPIC AL GRUPULUI ALDE

 Guy Verhofstadt, candidatul ALDE la Președinția Comisiei Europene, se remarcă prin apariția ultimă în mediul online, dintre cei trei principali candidați, în ceea ce privește existența site-ului personal. Cu o lansare a paginii la mai puțin de 3 săptămâni distanță față de momentul începerii oficiale a campaniei electorale, liderul grupului ALDE se distinge însă prin puternicul efect propagandistic pe care îl impregnează paginii sale, concentrându-se în mod direct pe obiectivul perioadei imediat următoare, și anume câștigarea fotoliului de Președinte al Comisiei Europene.

guy_verhofstadt

Debutând în culorile alb-albastru, culori specifice grupului ALDE, pagina guyverhofstadt.eu se deschide cu secțiuni a căror apartenență este strict legată de campanie: „Why”, „About Guy”, „What I stand for”, respectiv „My plan for Europe”. De altfel, pagina reamintește, ca structură și ca stil, de cea a grupului ALDE, fără a fi însă în mod direct relaționată cu aceasta. Nu există linkuri sau secțiuni care să conducă înspre aceasta, la fel cum nici grupul ALDE nu promovează în mod special pagina lui Verhofstadt, pe conținutul său. Legătura între Verhofstadt și grupul ALDE, vorbind strict din perspectiva promovării online reciproce, se oprește la culori și la modul de structurare a paginilor.

Vorbind însă de conținut, din nou se confirmă ipoteza conform căreia pagina a fost special creată pentru apropiata campanie electorală ce va debuta pe 25 aprilie: conținutul este direct relaționat de aceasta, pornind de la trecutul lui Guy Verhofstadt ca prim-ministru al Belgiei și realizările sale (secțiunile „Why?” și „About Guy”), pentru ca intențiile sale legate de Europa să fie prezentate sub forma categoriilor „What I stand for”, respectiv „My plan for Europe”. De menționat este faptul că ultima dintre acestea, „My plan for Europe”, va avea un conținut actualizat pe data de 25 aprilie, conform indicațiilor site-ului, astfel încât detaliile privind programul său vor putea fi cunoscute abia atunci.

În ceea ce privește inovațiile aduse de Guy Verhofstadt prin această pagină, în mediul campaniilor online, se remarcă secțiunea „Self EU”, în spatele căreia se află un concurs foto dedicat vizitatorilor paginii, prin care aceștia sunt invitați să fotografieze un aspect zilnic al vieții acestora în Uniunea Europeană. Marele premiu va consta, conform regulamentului concursului, într-o zi petrecută în compania lui Guy Verhofstadt. De altfel, dorința de a fi cât mai apropiat electoratului său și de a crea o legătură directă între liderul grupului ALDE și vizitatorii paginii sale se distinge chiar din modul de structurare a acesteia: dincolo de secțiunile dedicate strict lucrărilor Uniunii Europene, grija pentru acest sentiment de apropiere și de prietenie între cele două părți este redat și de stilul fotografiilor postate pe pagina sa. Acestea îl prezintă pe candidatul ALDE în ipostaze din cele mai diverse, în diferite momente ale zilei, fie dedicate lucrului, în timpul ședințelor sau conferințelor, fie în momente de odihnă, alături de apropiați sau colaboratori, în momente ceva mai relaxate.

O caracteristică aparte a paginii, ce conduce din nou înspre ideea de campanie și apropiere electorală din ce în ce mai strânsă cu susținătorii săi, o reprezintă și mesajul transmis de Guy Verhofstadt către 25 dintre statele-membre UE a căror apartenență politică, în familia marilor grupuri politice europene, este actualmente cea a ALDE. Mesajul este scris în limbile naționale ale acestor state, direct corelate cu partidele politice apartenente ALDE, astfel încât personalizarea acestuia se realizează la un nivel ridicat.

Dincolo de secțiunile standard prezente pe pagina candidatului ALDE, există și secțiunile dedicate link-urilor către rețelele de socializare, la care se adaugă diverse clipuri extrase din ședințele de plen ale Parlamentului European sau din conferințe la care Verhofstadt a fost prezent. Grija acestuia pentru accesul la un număr cât mai mare de potențiali electori se face astfel resimțită prin prezența secțiunilor dedicate rețelelor de socializare Twitter și Facebook, alături de ultimele postări realizate de pe pagina acestuia. În ceea ce privește contul de Twitter al lui Guy Verhofstadt, acesta are un număr de aproximativ 900 de postări / „tweets”, alături de peste 20.000 de urmăritori /„followers”, pentru ca pe Facebook să existe un număr de peste 16.000 de like-uri date paginii sale.

Recent lansata pagină a candidatului ALDE la Președinția Comisiei Europene beneficiază, astfel, de un aer proaspăt, revigorant, într-un mediu abordat de cele mai multe dintr-o perspectivă ceva mai sobră. Dincolo de plusurile evidente pe care această pagină i le aduce lui Verhofstadt, inclusiv imaginea de candidat relaxat, prietenos și deschis către cei din jur, există și minusuri cu ușurință vizibile, iar primul dintre acestea este legat strict de conținut, mai exact de ideile propriu-zise ale potențialului președinte al Comisiei Europene. Cu câteva zile înainte de campanie, Verhofstadt nu își face vizibil, pe propria pagină, programul propus pentru Președinția CE, astfel încât informațiile legate de acesta sunt mult prea limitate și mult prea restrictive, din punct de vedere al detaliilor oferite. Tematicile principale sunt aceleași, abordate din perspectiva celor trei mari grupuri politice, însă modalitatea de soluționare a problemelor cu care se confruntă Uniunea Europeană diferă sau, cel puțin, poate diferi, de la un caz la altul. Este exact acest lucru ceea ce îi lipsește lui Verhofstadt pe pagina sa de web, în varianta actuală – iar acest lucru poate constitui un dezavantaj. Dincolo de imaginea sa de candidat la președinția Comisiei Europene ceva mai extravagant, aparte, atipic, originea candidaturii sale rezidă în planurile și ideile pe care le are pentru dezvoltarea și reconfigurarea Uniunii Europene, încă afectată de recenta criză economică a ultimilor 5 ani. Or, acesta este exact palierul pe care Verhofstadt se situează ceva mai slab, și acolo unde candidatul ALDE poate pierde, în fața principalilor săi competitori, Juncker și Schulz. Imaginea de lider rebel al unui grup politic european, chiar și a unuia de anvergura ALDE, se poate dovedi uneori insuficientă în fața unui electorat format în principal din cetățeni europeni care așteaptă soluții viabile și permanente pentru reconstrucția europeană.

 

 

 

.

ALEGERI EUROPARLAMENTARE 2014

STUDIU Parlameter 2014: Doua treimi dintre europeni NU se simt bine informati in legatura cu Parlamentul European

Published

on

O majoritate a cetățenilor europeni apreciază rolul pe care Parlamentul European l-a jucat în alegerea noului președinte al Comisiei, spune sondajul Parlameter, 2014 publicat vineri. Mai mulți europeni simt acum că vocea lor contează în luarea deciziilor la nivelul UE. Peste jumătate dintre respondenți au declarat că aderarea la UE este un lucru bun.

rp_European-parliament-strasbourg-inside-e1397734605729.jpg

Sondajul realizat în urma alegerilor europene din mai la UE și a inaugurării ulterioare a Comisiei Europene conduse de Jean-Claude Juncker, a reflectat o conștientizare sporită în rândul cetățenilor, atât față de afacerile europene cât și față de Parlamentul European. Nivelul de cunoștiințe cu privire la Parlamentului European rămâne totuși slab.

Principalele constatări (modificări față de iunie 2013)

58% dintre respondenți au auzit recent despre Parlamentul European (+11 de puncte), în timp ce 40% (-10 puncte) nu.
– Imaginea Parlamentului a fost pozitivă în procent de 30% stabil, 43% neutru (+ 1 punct) și 23% negativ (-2 puncte).
67% nu se simt bine informați cu privire la activitatea Parlamentului (+ 1 punct față de noiembrie 2011).
63% au fost de acord ca, luând în considerare rezultatele alegerilor și alegerea președintelui Comisiei reprezintă un progres democratic, în timp ce 18% nu sunt de acord și 19% nu s-au pronunțat.
41% au considerat că vocea lor contează în Uniunea Europeană (+2 puncte).
– Principalele priorități politice ale UE au fost combaterea sărăciei și a excluziunii sociale 54% (+3 puncte), economia, coordonarea bugetară și politica de impozitare 31% (+1 punct), protecția consumatorilor și a sănătății 30% (-3 puncte), și combaterea terorismului și respectarea libertății individuale 29% (+4 puncte).
54% (+4 puncte) consideră că aderarea la UE este un lucru bun, 14% (-3%) sunt de părere că este un lucru rău, în timp ce 29% (-2 puncte) nu au apreciat acest aspect.

Context

Eurobarometrul Parlamentului European – Parlameter 2014 a fost comandat de către PE. La sondaj au participat 27801 de cetățeni, între 29 noiembrie și 9 decembrie 2014 care au răspuns unor întrebări privind percepțiile și cunoașterea instituției și a Uniunii Europene în ansamblu, precum și a domeniilor de politică. Acest studiu anual oferă rezultate atât la nivel european cât și la nivelul statelor membre.

.

Continue Reading

ALEGERI EUROPARLAMENTARE 2014

Europarlamentarul Monica Macovei a câştigat un proces intentat fostului ministru Dan Şova

Published

on

Europarlamentarul Monica Macovei a anunţat, marţi, că a câştigat, prin hotărâre definitivă şi irevocabilă, procesul intentat lui Dan Şova, care a susţinut că tatăl acesteia ar fi fost “general de Securitate” şi “şeful Securităţii Giurgiu”.macovei_monica

”Am câştigat procesul cu Şova şi la Curtea de Apel. Minciunile lui Şova despre tatăl meu au fost demontate. Curtea de Apel Bucureşti a decis că Dan Şova a minţit atunci când a spus că tatăl meu ar fi fost «general de securitate» şi «şeful Securităţii Giurgiu»”, se arată într-un comunicat remis presei.

Monica Macovei aminteşte că, anterior, şi Tribunalul Bucureşti a decis că Şova ”a minţit” când a făcut aceste acuzaţii mincinoase în legătură cu tatăl său şi a admis, în octombrie 2013, acţiunea depusă de ea şi de mama sa, prin care îi solicita dovezi lui Şova.

“Dan Şova nu a avut şi nu are nicio dovadă, a minţit cu bună ştiinţă”, arată Macovei.

Monica Macovei mai precizează că hotărârea din decembrie 2014 a Curţii de Apel din Bucureşti este definitivă şi executorie şi că o va executa.

Potrivit unei postări anterioare făcută pe blogul personal, Monica Macovei arăta că a solicitat în acţiunea depusă la Tribunalul Municipiului Bucureşti ca Dan Şova să îşi ceară public scuze şi să plătească daune morale în valoare de 700.000 lei.

 

.

 

 

.

Continue Reading

ALEGERI EUROPARLAMENTARE 2014

Curiozitățile Parlamentului European. Cine este cel mai tânăr eurodeputat și ce delegație națională și-a schimbat întreaga componență

Published

on

Anul ce tocmai s-a încheiat a constituit unul în care Parlamentul European a început legislatura cu o componență politică și a încheiat-o cu alta. Acest lucru se întâmplă o dată la cinci când au loc alegerile europene.

Deși au o importanță diferită în fiecare stat, alegerile europarlamentare sunt adesea European-parliament-brusselsconsiderate alegeri de rang secund, iar componența Parlamentului generează de multe ori un interes doar din perspectiva propriului stat (cine sunt europarlamentarii care mă reprezintă). În campania electorală europeană (prima în care am avut și confruntări directe între pretendenții la șefia Comisiei Europene) s-a pus accent problemele economice, criza locurilor de muncă, pericolul extremismului, dar și egalitatea de gen în politica europeană. Printre temele de campanie s-a numărat și angajabilitatea tinerilor, o problemă serioasă pentru statele membre dar și pentru Bruxelles.

Între 22-25 mai 2014 s-a schimbat componența Parlamentului European. V-ați întrebat ce aduce diferit noul legislativ european?

În primul rând, avem o diferență de 65 de ani între cel mai tânăr euro-deputat, danezul Anders Primdahl Vistisen (12.11.1987, 27 de ani) și cel mai vârstnic, grecul Emmanouil Glezos (9.09.1922, 92 de ani).

Problematica egalității de gen la cel mai înalt nivel european este un subiect sensibil pe agenda de la Bruxelles, fie că vorbim despre Comisie sau Parlament. În urma alegerilor noului Parlament din totalul membrilor săi 36.88% sunt femei. Cele mai multe provin din Malta (66,67%). Cu un procent semnificativ în această direcție contribuie și România (28.12%; procentul s-a modificat o dată cu numirea doamnei Corina Crețu în calitate de comisar european).

Dacă ne gândim că o dată la cinci ani au loc alegeri iar tranziția dinspre un Parlament spre altul este dificilă, rezultatele din 2014 ne contrazic. Avem un total de 50.6% deputați realeși, în timp ce 49.4% sunt deputați noi. Cu alte cuvinte, în 2014 am legitimat un Parlament European care este pe jumătate identic cu cel din perioada 2009-2014.

La nivelul delegațiilor regăsim cifre interesante. Germania este țara cu cei mai mulți deputați realeși (69.79%) în timp ce Grecia este statul cu cei mai mulți deputați noi, un procent impresionant de 100%. La fel de impresionant este și numărul partidelor politice naționale, care prin intermediul euro-deputaților sunt prezente în PE: 186.

Totodată, să nu uităm că alegerile europene din 2014 sunt primele ce se desfășoară sub aplicabilitatea Tratatului de la Lisabona, iar în urma acestora Parlamentul European a revenit la componența prevăzută de Tratat – 751 de membri. În acest context, România a trecut de la 33 de membri în PE, la 32.

.

.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending