Connect with us

INTERVIURI

EXCLUSIV INTERVIU – Jorge Domecq, directorul executiv al Agenției Europene de Apărare, înaintea unei conferințe majore la București: ”România are o mare responsabilitate în acest an în promovarea tuturor inițiativelor de apărare ale UE”

Published

on

România are o mare responsabilitate în acest an în promovarea tuturor inițiativelor de apărare ale UE, spune Jorge Domecq, directorul executiv al organismului UE pentru apărare – Agenția Europeană de Apărare – înainte unei conferințe prestigioase la București dedicată cercetării și inovării în sectorul apărării.

Într-un interviu acordat în exclusivitate pentru CaleaEuropeană.ro, înainte de conferința care va avea loc marți la Palatul Parlamentului, Domecq a subliniat că evenimentul urmărește să evalueze ”unde ne aflăm cu cercetarea în domeniul apărării în Europa” și a apreciat rolul pe care România îl joacă în dimensiunea avansării inițiativelor europene pentru apărare.

În plus, șeful EDA subliniază că într-un mediu în care amenințările sunt complexe, Europa trebuie să facă mai multe eforturi în domeniul tehnologic și, mai ales, în privința inteligenței artificiale.

Teodora Ion: Împreună cu președinția română a Consiliului UE, Agenția Europeană de Apărare organizează o conferință la București cu tema “Cercetare și inovare privind capabilitățile din domeniul apărării”. Care este obiectivul principal al acestui eveniment?

Jorge Domecq: Obiectivul principal al conferinței este de a evalua unde ne aflăm cu cercetarea în domeniul apărării în Europa. În special, analizăm trei aspecte principale. Unul, de a examina stadiul cercetării în privința cooperării în domeniul apărării în Europa și, în special, eforturile pe care Agenția le face pentru a acorda prioritate cercetării în Europa prin Agenda Strategică de Cercetare (OSRA). Al doilea obiectiv este acela de a evidenția rolul EDA ca fiind principalul forum pentru cercetare în privința cooperării în domeniul apărării la nivel european, cu un portofoliu important de programe de cercetare. Și a treia, este de a examina instrumentele de finanțare pe care Comisia Europeană le aduce la masă pentru a promova competitivitatea bazei industriale tehnologice pentru apărare europeană în domeniul cercetării.

Teodora Ion: Începând cu anul 2016, UE a lansat mai multe inițiative emblematice ale visului apărării europene: Cooperarea Structurată Permanentă (PESCO), Procesul de revizuire coordonată anuală a apărării (CARD), Fondul european de apărare (EDF) sau Programul european de dezvoltare industrială în domeniul apărării (EDIDP). Cum sunt aceste inițiative conectate între ele și cum putem înțelege mai bine modul în care acestea lucrează pentru a aduce progresul și realizările pe care le-a acumulat apărarea europeană până în prezent?

Jorge Domecq: Punctul de plecare pentru o apărare europeană îmbunătățită a venit cu aprobarea Strategiei Globale a UE de către șefii de stat și de guvern în 2016. Diferitele inițiative pe care le-ați menționat conduc la același obiectiv: de a face din Uniunea Europeană un furnizor de securitate într-un mediu de securitate complex. Elementele diferite sunt importante. Planul de dezvoltare a capacităților și OSRA, pe care l-am menționat anterior, au stabilit priorități comune, ne spun “ce trebuie făcut”. Procesul de revizuire coordonată anuală a apărării analizează peisajul european al capabilităților așa cum este prezent în prezent și indică pașii următori; în cele din urmă, PESCO sau cooperarea structurată permanentă, care permite statelor membre să planifice împreună și să pună în aplicare acele oportunități de cooperare identificate de CARD. În sfârșit, Fondul european de apărare reprezintă un stimulent financiar foarte important pentru cooperarea europeană, inclusiv prin promovarea cooperării transfrontaliere a industriilor de apărare. Acesta este obiectivul acestor inițiative, care trebuie acum incluse în procesele naționale de planificare a apărării.

Teodora Ion: Revenind la tema principală a Conferinței de la București – privind cercetarea și inovarea în domeniul apărării. Unul dintre obiectivele principale ale evenimentului va fi acela de a aborda impactul pozitiv al fuziunii între prioritățile de cercetare de la nivel național și european. Cum veți rezolva această problemă?

Jorge Domecq: Primul obiectiv, acum că bugetele de apărare din Europa sunt în creștere, ar trebui să fie investițiile. Trebuie să acordăm o sumă importantă cercetării și tehnologiilor, deoarece trebuie să oferim forțelor armate capabilitățile de care vor avea nevoie în viitor. Trebuie să inversăm tendința de scădere a investițiilor în cercetare și tehnologie. Al doilea punct important al conferinței este prioritizarea. Mai întâi trebuie să ne stabilim prioritățile în domeniul cercetării în domeniul apărării și, apoi, într-un al doilea pas, să decidem care dintre ele pot fi abordate la nivel european și care pot fi abordate între grupuri de state membre sau la nivel național. Agenda de cercetare strategică (OSRA) ne va ajuta să identificăm tehnologiile care vor trebui abordate – dacă este posibil la nivel european, cu o valoare adăugată europeană.

Teodora Ion: Primul proiect de cercetare finanțat de Fondul European de Apărare a fost Pythia, un proiect care a reunit șapte părți interesate din șase țări membre ale UE, inclusiv România. Proiectul se află în plină desfășurare și are ca scop elaborarea unei metodologii pentru îmbunătățirea previziunii la nivelul tehnologiilor civile și de apărare. Care sunt principalele realizări pe care o astfel de cooperare le-a adus eforturilor UE în sfera cercetării din domeniul apărării?

Jorge Domecq: Acțiunea pregătitoare (PADR) a demonstrat deja că este un catalizator pentru cooperarea între industriile și centrele de cercetare din Europa. Este un beneficiu clar pentru apărarea europeană. Universitatea Națională de Apărare din România și-a adus experiența de renume în domeniul apărării către Pythia, ceea ce reprezintă un mare avantaj pentru proiect. Cu toate acestea, este încă prea devreme să vorbim despre impactul proiectului. Rezultatele finale vor fi prezentate în această vară, dar, din ce informații dețin, proiectul avansează bine și ne va oferi un instrument prin care vom putea cerceta noi tehnologii care ar putea avea un impact asupra cercetării în domeniul apărării în viitor.

Teodora Ion: Când se face referire la apărarea europeană, mulți vorbesc despre o armată a Uniunii Europene, soldați care luptă sub drapelul UE și așa mai departe. Dar, dintr-o poziție inovatoare, trăim într-o lume în care inteligența artificială crește indispensabil și în care companiile din afara UE acționează în direcția descoperirilor. Prin urmare, ce anume își propune UE cu cercetarea în domeniul Future Disruptive Defence Technologies și ce ar trebui să facă pentru a fi un jucător global?

Jorge Domecq:Există o nevoie triplă de abordare a tehnologiilor care se numesc disruptive, dar mai ales inteligența artificială. În primul caz, trebuie să creștem dramatic nivelul investițiilor. Doar pentru a vă da un exemplu: în 2017, întregul efort de cercetare și tehnologie la nivel european a fost de 8,8 miliarde de euro. Numai în inteligența artificială, Statele Unite au investit în același an, 7,4 miliarde de dolari. Deci, este vorba de mărime și de viteză. Trebuie să începem cu adevărat să acordăm atenție inteligenței artificiale, precum și altor domenii. Ce aplicații vor avea aceste tehnologii în apărare? Cum vor afecta apărarea, ce oportunități și ce vulnerabilități vor aduce în alte sisteme de apărare. Acest lucru va afecta modul în care ne vom organiza propriile forțe și cum organizăm activitatea noastră la Agenția Europeană de Apărare. Și al treilea aspect, care cred că este foarte important: cooperarea în domeniul apărării este indispensabilă. Nu putem gândi doar din perspectivă națională, mai ales dacă privim noile amenințări.

Teodora Ion: România este unul dintre membrii fondatori ai PESCO, este țară participantă la mai multe proiecte PESCO și exercită, de asemenea, președinția Consiliului UE. Deși știm că apărarea europeană este o chestiune ce ține de domeniul politicilor de sub coordonarea Înaltului Reprezentant Federica Mogherini, cum apreciați impulsul dat de România pentru dezvoltarea în continuare a apărării europene?

Jorge Domecq: România are o mare responsabilitate în acest an în promovarea tuturor inițiativelor de apărare ale UE. De exemplu, în CARD, tocmai am avut un atelier de lucru la București săptămâna aceasta pentru a discuta despre metodologia viitoare pe care o vom aplica pentru Procesul de revizuire coordonată anuală a apărării, care va începe primul său ciclu complet în această toamnă. Pentru PESCO, în acest prim semestru vom avea primul raport al Înaltului Reprezentant al celor 20 de angajamente din cadrul PESCO, pe baza planurilor naționale de implementare ale diferitelor state membre. Agenția a lansat recent, de asemenea, a treia solicitare a acțiunii pregătitoare privind cercetarea în domeniul apărării. De asemenea, finalizarea reglementărilor Fondului european de apărare și lansarea primelor apeluri EDIDP sunt iminente. Totul se întâmplă în timp ce vorbim, iar Președinția României are o importanță majoră. România este un membru foarte activ al Agenției în mai multe domenii. Ea este implicată în proiecte și programe de cercetare EDA, împreună cu alte state membre, în valoare de peste 60 de milioane de euro, și a fost o plăcere să putem conta pe Președinția română pentru a continua această agendă provocatoare.

Conferința privind cercetarea și inovarea în domeniul capabilităților pentru apărare va avea loc marți, 26 martie, la Palatul Parlamentului din Bucureşti, în contextul exercitării de către România a Președinției rotative a Consiliului Uniunii Europene.

Conferința este organizată de Ministerul Apărării Naționale prin Departamentul pentru Armamente, în colaborare cu Agenția Europeană de Apărare (EDA), iar la activitate au fost invitați să participe reprezentanți din cadrul ministerelor apărării, centrelor de cercetare, precum și din industria de apărare din țările membre ale Uniunii Europene.

Agenția Europeană de Apărare (EDA) este o agenție interguvernamentală a Consiliului Uniunii Europene.

Agenția se află sub autoritatea Consiliului UE, căruia îi raportează și de la care primește orientări.

Înaltul Reprezentant pentru Afaceri Externe și Politica de Securitate al Uniunii Europene este șeful EDA, în timp ce organismul este condus de un șef executiv desemnat de statele membre.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

BUSINESS

INTERVIU cu Marian Nechifor, CEO Transparent Design, unul dintre cei mai mari producători de geamuri din Sud-Estul Europei: Vom deschide reprezentanță la Bruxelles

Published

on

După ce a investit peste 5 milioane de euro în noi tehnologii, obținând certificare europeană ISO, unul dintre cei mai mari producători de geamuri din Sud-Estul Europei, Transparent Design se pregătește de extinderea activității chiar în inima Uniunii Europene. În interviul acordat la întoarcerea de la Conferința despre viitorul industrial al Europei, organizată în marja Președinției rotative a Consiliului Uniunii Europene de către Reprezentanța Permanentă a României la UE, Marian Nechifor, CEO-ul companiei, a anunțat că a decis ca în acest an să deschidă un birou de lucru la Bruxelles.

CaleaEuropeană: Astăzi, CaleaEuropeană.ro se află la sediul uneia dintre cele mai mari firme de producție de geamuri din sud-estul Europei. Alături de noi se află chiar patronul acestei firme ”Transparent Design”, domnul Marian Nechifor, recent întors de la Bruxelles unde a participat la un eveniment de business. Mulțumim că ne-ați primit astăzi.

Marian Nechifor: În cadrul săptămânii trecute am participat la Bruxelles la o conferință organizată pe politica industrială pe următorii 10 ani și după. A venit la pachet cu ideea Transparent Design de a promova business-ul pe Europa. Dorim în continuare participări în cadrul conferințelor organizate cu prilejul Președinției României la Consiliul Uniunii Europene. A fost o conferință prin care ne-am făcut cunoscuți către anumite organizații, președinții anumitor companii din Europa.

CaleaEuropeană: Cum sunt primiți oamenii de afaceri români? Cum v-ați integrat dumneavoastră în acea atmosferă și cât de relevant este ce se întâmplă aici, la București, unde aveți această fabrică, pentru partenerii dumneavoastră europeni?

M.N.: Am fost primiți cu succes. Nu există vreo diferență, că venim din sud-estul Europei. Vis-a-vis de ce se întâmplă la București, ar trebui văzut și de Uniunea Europeană mai mult. Se întâmplă lucruri bune. Ne dezvoltăm în pași mai rapizi și mai alert decât ei.

Investiții masive în creșterea capacității de producție și a calității

CaleaEuropeană: Cum ați început? Vedem în spate foarte multe utilaje moderne. Cum a început Transparent Design și la ce nivel a ajuns în prezent?

M.N.: Conform unui proverb românesc, de a nu-ți pune ouăle în același coș, în primii ani de business, având ceva cu comerț auto și încă un business pe consultanță publică, am considerat că un business de producție poate fi mult mai trainic decât un business de comerț. Am pus foarte mult suflet în el. Primii pași au fost în ianuarie 2006, prin achiziționarea unor utilaje second din UE. Din păcate pentru noi a venit criza în anii 2008. A fost destul de greu. Nu am încetat să lupt, am crezut foarte mult în afacere, iar în anul 2012-2013, când business-ul a revenit m-am focusat pe investiții foarte mari pe care le-am dus și le duc în continuare. Și în cursul acestui an mai avem aproximativ 1 milion de euro pentru creșterea productivității, a calității și, bineînțeles, pentru a ieși pe piețele europene.

CaleaEuropeană: Ați vorbit de investiții foarte mari. La cât se ridică în total investițiile pe care le-ați făcut aici, la Transparent Design?

M.N.: În acest moment, investițiile făcute la Transparent Design se ridică la aproximativ 5 milioane de euro. Avem și pentru anul următor o investiție de aproximativ 1 milion de euro, tot pentru creșterea capacității de producție și a calității.

CaleaEuropeană: Ați folosit fonduri europene?

M.N.: Nu am reușit să folosesc fonduri europene întrucât, în momentul în care m-am decis să accesez pentru fonduri europene, pe regiune București-Ilfov nu am mai prins ultimul tren. A trebuit să mă împrumut la bănci.

CaleaEuropeană: Intenționați să apelați la astfel de soluții de finanțare în anii următori?

M.N.: Intenționez să apelez la astfel de soluții de finanțare, dar nu știu dacă în proiectele viitoare vor mai fi fonduri europene pe București și pentru orașele dezvoltate din România.

CaleaEuropeană: Ați fost pentru prima dată la Bruxelles, la această întâlnire cu oamenii de afaceri din Uniunea Europeană. Veți continua să faceți astfel de demersuri pentru a vă conecta cu Uninea Europeană?

M.N.: Da, îmi doresc să particip și la următoarele evenimente, drept dovadă am solicitat să fim ținuți la curent cu următoarele conferințe organizate.

CaleaEuropeană: Mulțumesc foarte mult! Alături de noi se află și membrii echipei dumneavoastră. Îl invit pe domnul Adrian Bădici, directorul executiv al companiei. Am vorbit ceva mai devreme cu domnul Nechifor despre amploarea investițiilor de aici, de planurile de dezvoltare. Dincolo de faptul că, într-adevăr, folosiți tehnologii noi și că aveți o producție la scară largă, ce vă diferențiază de alte companii?

Adrian Bădici: Nu numai că sunt noi, sunt și cele mai bune tehnologii de pe piață, de la cele mai bune branduri de utilaje din domeniu, toate de fabricație europeană, oferim certificări europene pentru produseel noastre. Țelul nostru este să urmărim în permanență calitatea produselor livrate sau montate clienților și, în general, îmbunătățim fiecare aspect al părții de producție, relație cu clientul și respect față de muncitorii și angajații din firmă.

CaleaEuropeană: Ce produceți aici?

A.B.: În general, produse din sticlă plană, prelucrări de cant, securizare, laminare, emailare de foarte bună calitate, atât ceramică, cât și organică, decupare, frezare, cam toată gama de prelucrări disponibilă.

CaleaEuropeană: Ce tipuri de beneficiari aveți? Din zona industriei, din zona consumatorilor casnici? La ce se folosesc produsele dumneavoastră?

A.B.: Avem și consumatori industriali, și casnici, din tot spectrul. Ne străduim să ne îndreptăm către industrial, pentru că sunt mai clare lucrurile și produsele de serie pot fi mai bine controlate.

CaleaEuropeană: Mulțumesc! Avem alături de noi și directorul tehnic, cel care se ocupă de instalarea propriu zisă a acestor lucruri, domnul Bogdan Turcu. Toate aceste tehnologii pe care aveți împlică niște produse care trebuiesc duse la beneficiar? Care este rolul dumneavoastră? Cum vă implicați în montarea lor?

Bogdan Turcu: Mergem în locațiile respective. De la prelevarea cotelor, împreună cu arhitecții ce se ocupă de acest proiect, punem în aplicare produsele finite. Folosim cele mai bune materiale, de la partea de feronerie, până la partea de adezivi, de ce necesită aplicării sticlei colorate pe pereți. Se folosesc foarte în mult în tot ceea ce înseamnă clădiri de birouri și ansambluri rezidețiale de lux și încercăm să colaborăm foarte bine cu tot ceea ce înseamnă partea de design a acestora, să ne mulăm după cerințele lor și să le dăm produsul dorit, o calitate foarte bună și un sprijin al nostru către fiecare proiect cu tot ce înseamnă echipe de montaj, logistica de livrări, pentru că mai avem și livrări în astfel de proiecte unde nu facem noi montajul, le face beneficiarul, și încercăm să asigurăm o plajă cât mai mare de produse pentru tot ceea ce cere piața în momentul de față.

CaleaEuropeană: Mergeți doar în București sau mergeți și în țară, și în afara țării?

B.T.: Oriunde este nevoie de noi, ne vom duce fără niciun fel de problemă.

CaleaEuropeană: Ne puteți da câteva exemple de locuri din România unde ați făcut astfel de lucrări?

B.T.: Mai mult parte de office-uri. S-au făcut și la Iași, și la Constanța, și rezidențiale la Constanța. Avem și proiecte în Delta Dunării, un hotel de 5 stele. În București avem ansamblurile de birouri Bluerose, Renault, care este un nou concept în România, Bridge 2, care este un alt ansamblu care cuprinde 3 clădiri de boruri, 2 sunt terminate, începem a treia fază. Campusul, care este un mare proiect de birouri. S-au realizat 2 clădiri, urmează și o a treia. Avem ansambluri rezidențiale în Pipera, Eden Capital, care dezvoltă destul de multe ansambluri rezidențiale de lux, unde lucrăm împreună cu dânșii.

Marian Nechifor: În plus, amenajarea foartor multor mall-uri din țară, precum Satu Mare, Baia Mare, Sibiu, până la cele existente din București: Vitan, Plaza România, Afi.

Clienții occidentali, impresionați de calitatea geamurilor produse la București

CaleaEuropeană: Se întâmplă uneori ca clienții dvs. să vină să vadă ce tehnologii folosiți, cum se produc toate aceste lucruri?

M.N: Se întâmplă și sunt foarte impresionați, dar cei mai impresionați sunt cei din Europa. Se pare că ei au rămas la un nivel de dezvoltare cu 20 ani în urmă și rămân foarte suprinși când intră în fabrica noastră, nu le vine să creadă.

Calea Europeană: Pentru că vorbim despre modul în care vă promovați produsele, o avem alături de noi pe doamna Luana Liciu, director de marketing de la Transparent Design. Am vorbit cu patronul și cu directorii companiei despre cum se produc aceste lucruri, cum ajung la clienți și de cele mai multe ori este rolul dvs. să îi convingeți că ce se întâmplă aici este de calitate și că merită să lucreze cu dvs. Ce feedback primiți de la ei?

Luana Liciu: Noi spunem că foarte bun; mai sunt mici probleme și putem să îmbunătățim, dar la asta lucrăm în fiecare zi.

CaleaEuropeană: Vă ajută ca director de marketing faptul că folosiți tehnologii noi și că aveți personal bine pregătit?

L.L: Este atuul nostru, partea de utilaje și personal calificat. În primul rând din punctul de vedere al termenelor pe care putem să le respectăm, mult mai scurte decât concurența și, bineînțeles, din punct de vedere al calității. Acesta a fost targetul nostru de la început, partea de calitate, nu de cantitate și atunci ne-am axat în continuare pe această linie și am mers, zic eu, cu succes, ținând cont de feedbackul clientului după partea de recepționare și instalare a mărfii.

CaleaEuropeană: Cum aveți de gând să vă duceți către piețele europene? Pentru că în România, am aflat, aveți foarte mulți clienți importanți, zone diverse, de la mall-uri la alte clădiri care au nevoie de serviciile dvs. Intenționați să testați și piața europeană, ați intrat și în alte țări?

L.L: Da, am avut și exporturi și în perioada următoare trebuie să creștem cantitatea lucrurilor exportate tocmai pentru că avem capacitate foarte mare de producție și nu ne facem griji din punct de vedere al calității. Cel mai important lucru atunci când ești pe exporturi este menținerea unui standard înalt și să nu existe probleme cu transportul sau alte cheltuieli și feedback negativ.

M.N: Intenționăm să deschidem anul acesta o reprezentanță Transparent Design la Bruxelles prin a angaja un cetățean belgian care să ne reprezinte. Am considerat că este o așezare destul de ok a Belgiei pentru celelalte țări din jur și sper să o finalizăm în cursul anului acesta.

O treime din producție va merge la export în alte state UE

CaleaEuropeană: Până la acest moment, făcând o comparație cu exporturile românești și cu exporturile pe care le aveți dvs. cam 80% din ce produce România se duce pe piața UE. Dacă ne raportăm la export, care este ținta dvs. în perioada următoare?

M.N: La momentul actual avem un procent destul de mic la export, între 5 și 10%, dar intenționăm să creștem spre un 30-40% tocmai pentru că majoritatea materiei prime este importată din Europa și vrem să ne ducem cu produsele către ei.

CaleaEuropeană: Mulțumesc frumos. Alături de noi, pentru că am vorbit de promovare, se află și directorul pentru promovare de la Transparent Design, doamna Alina Nechifor. Vă veți adapta strategia de promovare în contextul extinderii la Bruxelles?

Alina Nechifor: Momentan încercăm pe mediul online, pentru că este la modă și clienții ne cunosc pe piață și încercăm să facem această promovare și pe piața externă. Avem o firmă cu care colaborăm în acest sens.

CaleaEuropeană: Pentru a putea pătrunde pe acele piețe trebuie întâi să vă faceți cunoscuți. Aceasta ar fi prima provocare. Participarea la târguri de profil sau conferințe de business în Europa vă pot ajuta să vă conectați și, până la urmă, să înțelegeți resorturile. Spuneați mai devreme că tehnologiile pe care le folosiți au standarde europene. Există certificări pentru asta, ce ne puteți spune?

A.N: Toate echipamentele din fabrica noastră sunt importate din cadrul UE, la fel ca materia primă pe care o folosim, suntem certificați ISO, iar toate produsele pe care le folosim au certificări în spate, si de aceea nu cred că va fi o piedică pentru noi să ieșim pe piața UE, care cuprinde 28 țări și 500 milioane de locuitori; este o piață mare pentru noi toți și sper să reușim.

A.N: Bineînțeles, este vorba și despre gama de produse. Pentru că tendința actuală este să se folosească geamuri tot mai mari, achiziționăm utilaje cu care prelucrăm geamuri de până la 5 m. De asemenea, în linia de emailare, facem geamuri emailate ceramic și, nu în ultimul rând, o să achiziționăm cea mai mare imprimantă cu care vom face serigrafie și printuri pe geamuri de până la 6m cu 3m. Va fi cea mai mare linie din România sau chiar Sud-Estul Europei.

CaleaEuropeană: Ne puteți spune câteva cifre legate de numărul de angajați, cifra de afaceri, care să dea cumva relevanță ordinului de mărime la care lucrați aici?

M.N: Numărul de angajați este de aproximativ 60 oameni. Cifra de afaceri a crescut în fiecare an cu un procent de până la 20-30% . Am avut o creștere foarte mare în 2018 față de 2017, cu aproximativ 50% și credem că anul acesta vom depăși cifra de afaceri de pe anul 2018 cu aproximativ 30%.

CaleaEuropeană: Ne vom opri aici de la Transparent Design, o firmă care a crescut, din păcate fără fonduri europene, dar, cine știe, poate perspectivele viitorului o să vă surâdă și în această zonă. O firmă ca multe alte firme din România care oferă calitate și care își dorește să pătrundă pe piața unică, cu 14 mii de miliarde de euro anual, față de 200 miliarde de euro cât produce România, un potențial foarte mare. Se poate și în industria noastră care are, iată, și exemple de succes. Vom reveni la dvs. pentru a vedea ce se întâmplă. 

Continue Reading

Dan Nica

VIDEO INTERVIU Liderul delegației PSD în Parlamentul European, Dan Nica: Contează enorm ceea ce face fiecare în Parlamentul European, contează să ai argumente. De multe ori am câștigat multe bătălii importante pentru România prin această folosire a argumentelor

Published

on

Contează enorm ceea ce face fiecare aici, în Parlamentul European, dar contează să ai argumente. De multe ori am câștigat multe bătălii importante pentru România prin această folosire a argumentelor și modul în care știi să le prezinți, a declarat în cadrul unui interviu acordat CaleaEuropeană.ro europarlamentarul Dan Nica (PSD, S&D), liderul delegației PSD în Parlamentul European.

”Contează enorm ceea ce face fiecare aici, în Parlamentul European, dar contează să vorbești, să ai argumente și să știi ce spui. (…) Oamenii, când vii cu argumente și știi ce să le spui, sunt dispuși să te asculte. De multe ori am câștigat multe bătălii importante pentru România, unele pot fi făcute publice, altele poate mai puțin, dar în care această folosire a argumentelor și modul în care știi să le prezinți au dus la rezultate care erau puțin așteptate de către foarte mulți la un moment dat”, a spus Nica.

Acesta a exemplificat prin programul de cercetare al Uniunii Europene, al cărui raportor a fost, importanța unei bune argumentări. 

”Am fost raportor pe programul de cercetare al Uniunii Europene, singurul român care a avut cel mai mare raport, singur, în Parlamentul European, un program de 100 de miliarde de euro. M-am consultat cu toți cei de acasă care au un cuvânt de spus și au știut și am obținut câteva lucruri: mai mulți bani pentru mecanismul de widening, să fie special utilizate către țările din UE-13, adică cele mai puțin dezvoltate, ceea ce înseamnă o sumă de patru ori mai mare față de actualul program de cercetare și de două ori mai mult decât propunerea Comisiei Europene. Acest lucru va însemna mai mulți bani, inclusiv pentru România”, a explicat europarlamentarul român.

”Pe partea de salarizare, am ajuns la o formulă care să le asigure și cercetătorilor români, inclusiv că lucrează în istituții de cercetare sau în universități o plată pentru participarea în programul Horizon Europe care să fie extrem de atractivă”, a mai spus Dan Nica.

Continue Reading

Daniel Buda

INTERVIU Europarlamentarul Daniel Buda (PNL, PPE): „Întreaga responsabilitate pentru scăderea încrederii românilor în instituțiile europene îi revine actualei guvernări”

Published

on

Săptămâna aceasta are loc cea de-a doua sesiune plenară din luna martie, la Strabourg, cu aproximativ 2 luni înainte de alegerile europarlamentare, iar europarlamentarul Daniel Buda a răspuns întrebărilor în interviu acordat în exclusivitate redacției Calea Europeană. Europarlamentarul român și-a prezentat și principalele priorități pentru viitorul mandat în Parlamentul European.


În aceste zile există o preocupare la nivel european privind ieșirea Marii Britanii din UE, având în vederea că ieșirea ei din Uniunea Europeană era programată pentru 29 martie. Daniel Buda consideră că „Ne aflăm într-un punct dificil în ceea ce privește acordurile care pot fi încheiate de Marea Britanie și Uniunea Europeană. Riscurile unui Brexit fără acord deja sunt foarte foarte mari, ceea ce va crea dificulăți majore tuturor cetățenilor care trăiesc în Marea Britanie. În același timp vreau să transmit un mesaj ferm tuturor cetățenilor români care locuiesc în Regatul Unit: Suntem preocupați de soarta lor și încercăm să găsim formulele care să îî protejeze cât mai bine pentru orice situație, fie că discutăm despre un Brexit cu acord sau fără.”

,,În momentul de față cea mai bună soluție pentru Brexit este să se organizeze un nou referendum cu privire la ceea ce înseamnă apartenența sau nu la Uniunea Europeană” , a subliniat europarlamnetarul.

Recent, mai multe sondaje au arătat că românii se numără printre cetățenii europeni care nu mai au încredere în Uniunea Europeană și implicit în instituțiile europene, mai exact aproape jumătate dintre cetățenii români au ”puțină și foarte puțină încredere” în NATO (46,4%) și în Uniunea Europeană (49,2%).

Europarlamentarul Daniel Buda susține că acest efect se datorează activității Guvernul PSD-ALDE: „Acesta este responsabil, Guvernul PSD-ALDE încearcă mereu să pună o virgulă în dreptul relațiilor cu Uniunea Europeană. Nu putem concepe existența României în afara Uniunii Europene. Nu putem discuta în altă logică, decât a apartenței României la UE, a respectării principiilor europene, valori pe care ni le-am asumat odata cu intrarea în UE și vedem derapaje din partea actualei guvernări cu privire la respectarea acestora.  Mă îngrijorează orice punere sub semnul întrebării a apartenței României la Uniunea Europeană. Întreaga responsabilitate pentru scăderea încrederii  românilor privind instituțiile europene îi revine actualei guvernări, care mereu a pus sub semnul întrebării această apartenență a României la UE.”

Referitor la obiectivele pentru un viitor mandat, Daniel Buda a oferit exemple concrete, cum ar fi asigurarea unui suport consistent pentru fermierii din România: „În următorul mandat îmi propoun consolidarea acelui segment ce ține de prelucrarea produselor agricole, pentru că nu este normal ca România să fie principala țară care exportă grâu sau porumb și să fim în același timp principala țară care importă pâine congelată. România nu mai trebuie să exporteze produse brute și să importe produse finite.”

Una dintre importantele preocupări ale europarlamentarului va rămâne simplificarea procesului de absorbție a fondurilor europene.

 

Euroaprlamentarul Daniel Buda (PNL&PPE) este membru în Comisia pentru agricultură și dezvoltare rurală, în Delegația la Comisia parlamentară de stabilizare și de asociere UE-Muntenegru. Totodată este membru supleant în Comisia pentru dezvoltare regională, în Comisia pentru afaceri juridice, în Delegația pentru relațiile cu Israel și în Delegația la Adunarea Parlamentară a Uniunii pentru Mediterana.

Întreaga activitate a europarlamentarului aici.

 

Continue Reading
Advertisement

Facebook

Advertisement

Trending