Connect with us

FONDURI EUROPENE

Playing for Interculturality, un succes european validat de primii utilizatori

Published

on

Zeci de adulti din Europa dar si de pe alte continente si-au exersat competenţele interculturale, participand la etapa de validare a jocului social inovativ Playing for Interculturality.

DSC00780P4I – Playing for Interculturality (Jucând pentru Interculturalitate) este un proiect european, finanţat de către Comisia Europeană în cadrul programului de învăţare pe tot parcursul vieţii, sub-programul Grundtvig. Proiectul a fost aprobat în 2011 şi va fi implementat în decurs de 2 ani, in baza parteneriatului dintre INVESLAN- Spania, Institutul European pentru Managementul Diversitatii – Spania, SQ Learn –  Grecia, CNIPA – Italia, SPI – Societatea Portugheza de Inovatie, INCSMPS – Institutul National de Cesrcetare Stiintifica in Domeniul Muncii si Protectiei Sociale- Romania, Learnit3D – Marea Britanie si Twin Learning LLC- SUA.

Acest  joc social inovativ oferă posibilitatea adulţilor din Europa să-şi dezvolte abilitatile multiculturale, motivându-i să participe în mod activ şi să interacţioneze cu alţi utilizatori, stimulându-le competenţele cheie, cum ar fi socializarea digitală şi abilităţile de utilizare a calculatorului.

P4I – Playing for Interculturality (Joacă pentru Interculturalitate) se adresează tuturor adulţilor beneficiari de formare, precum şi profesorilor, formatorilor şi experţilor în utilizarea de metodologii de predare inovative, din diferite sectoare ale educaţiei. Obiectivul jocului este de a obţine un loc de muncă într-o organizaţie internaţională. Participantii isi pot testa competenţele interculturale în 3 etape: un interviu de recrutare, selectarea unei echipe multiculturale si organizarea unei întâlniri de lucru cu echipa. Urmeaza, apoi, o serie de interacţiuni la birou cu oameni aparţinând unor culturi diferite.

Perioada de validare a fost organizata in perioada 10.06 – 5.07 2013. INCSMPS a derulat anterior o etapa de testare a prototipului initial, perioada in care au fost identificate o serie de imbunatatiri necesare pentru a fi cat mai potrivit utilizatorilor finali. Etapa validarii a constat in selectarea participantilor, 72 de persoane adulte din Romania si alte state membre – Germania, Olanda, Bulgaria, Polonia, Austria dar si state din afara UE, precum Turcia, Islanda, Canada.

Invitatiile au fost transmise prin e-mail sau Facebook, sesiunile de validare fiind organizate on-line sau fata-in-fata. Expertii proiectului au colectat, apoi, raspunsurile participantilor, analizand feedback-ul acestora si elaborand raportul de validare. Participantii selectionati pentru testare au fost alesi din randul cunoscatorilor limbii engleze, jucatori on-line sau interesati de acest tip de joc, utilizatori de Facebook si conectati la mediul intercultural.

Marea majoritate a celor care au testat aplicatia au avut o opinie favorabila acestui proiect, apreciindu-i atat utilitatea, precum si potentialul de dezvoltare. Pentru participantii romani, cunoasterea diferentelor culturale a fost principala nevoie identificata cu acest prilej.Toti participantii au remarcat necesitatea intelegerii importantei de a avea si dezvolta aceste competente in special in aceasta perioada, in care mobilitatea generata de calatorii sau de locul de munca este facilita.

 “Toti suntem diferiti, iar cand aceste diferente ameninta sa iti influenteze capacitatea de munca si relatiile interumane este bine sa fii pregatit”

Tanara inginera romanca, 29 de ani, din Austria, declara ca si-ar fi dorit sa fi avut posibilitatea de a juca P4I pe vremea cand se pregatea pentru interviul de angajare pentru  agentia ONU la care lucreaza in prezent. Ea considera ca jocul este foarte util mai ales in cazul in care esti in cautarea unui loc de munca in strainatate sau intr-o companie multinational, dar si atunci cand lucrezi déjà intr-un mediu multicultural si esti nevoit sa te integrezi, sa intelegi comportamentul si reactiile colegilor. “Eu cred ca astfel de competente interculturale sunt necesare tuturora pentru ca, la urma urmei, toti suntem diferiti, iar cand aceste diferente ameninta sa iti influenteze capacitatea de munca si relatiile interumane este bine sa fii pregatit. Recomand tuturor sa incerce macar o data jocul si apoi sigur se vor gandi  sa isi analizeze comportamentul propriu sis a continue sa isi dezvolte competentele intercultural”.

P4I m-ar fi pregatit pentru a depasi perioada de inceput mult mai usor”

Un tanar cercetator din Olanda, 33 de ani, de origine romana, considera ca multe din aspectele de comportament exemplificate in jocul P4I sunt des intalnite in institutul de cercetare in care lucreaza si de cele mai multe ori noii angajati au problem de adaptare pe care le depasesc cu greu fara ajutor. “Personal am avut probleme de adaptare, in special in viata private, la locul de munca pot sa afirm ca am avut noroc sa nimeresc inca de la inceput intr-un colectiv format din personae din multe tari europene si care m-au ajutat impartasindu-mi din experienta lor de adaptare . In viata personala insa, odata plecat de la serviciu, am avut unele dificultati de adaptare, de intelegere a comportamentului si modului de gandire al olandezilor. Privind acum in urma imi dau seama ca un joc ca P4I m-ar fi pregatit pentru a depasi perioada de inceput mult mai usor ”.

“Jucand P4I am devenit constienta de competentele interculturale dobandite pe parcursul anilor petrecuti in strainatate”

Gabriela, 52 de ani, o romanca care munceste in Brazilia a povestit ca personal s-a confruntat cu multe situatii in care diferentele culturale i-au ingreunat integrarea la locul de munca, pe langa unele bariere de limba si limbaj. Ea considera insa ca dezvoltarea competentelor interculturale necesita timp, iar jocul P4I este un instrument util in primul rand pentru constientizarea nevoii de dezvoltare a acestor competente. “In decursul vietii am avut ocazia sa calatoresc, sa traiesc si sa muncesc in multe tari  cu culturi total diferite, din Australia pana in Brazilia. Jucand P4I am devenit constienta de competentele interculturale dobandite pe parcursul anilor petrecuti in strainatate. Acum sunt mult mai sigura pe capacitatea mea de adaptare la un nou mediu de viata si munca insa la inceput fiecare schimbare a presupus un stres foarte mare si m-a solicitat foarte mult in perioada de adaptare

“Cu astfel de instrumente cum este jocul P4I cred ca demersurile pentru obtinerea unui loc de munca in strainatate s-ar simplifica mult”

Alexandra, romanca, 30 de ani, care traieste si munceste in Dubai a declarat: “Sunt foarte incantata sa constat ca se dezvolta astfel de instrumente de training pentru competente de care multi nici nu stiu insa fara de care nu este posibil sa lucrezi intr-o tara staina. Am intalnit aici in Dubai romani care s-au adaptat foarte usor insa cei mai multi au avut nevoie de mult timp si chiar de ajutor pentru a se integra. Acelasi lucru pot spune si despre alti colegi din alte tari care fara ajutorul conationalilor nu ar fi reusit sa se adapteze. Este adevarat ca pentru persoanele mai tinere si care au un nivel de educatie mai inalt este mai usor insa cu astfel de instrumente cum este jocul P4I cred ca demersurile pentru obtinerea unui loc de munca in strainatate s-ar simplifica mult iar integrarea la locul de munca ar fi mult mai usoara”.

“Tinerii de astazi prefera sa se informeze pe internet sau sa isi intrebe prietenii pe Facebook”

Un specialist IT, din Romania, in varsta de 32 de ani, afirma ca astfel de aplicatii de formare a unor competente se cauta tot mai mult pe piata IT deoarece, mai ales pentru tineri, mijloacele si metodele clasice de invatare, informare, training nu mai sunt potrivite, nu mai raspund nevoilor lor si nu ii  atrag. “In general, tinerii de astazi prefera sa se informeze pe internet sau sa isi intrebe prietenii pe Facebook, sa se joace pe calculator, tablet, telefon, iar daca putem ca prin aceste activitati sa ii ajutam sa isi dezvolte competente diverse atunci cu siguranta toti vom avea de castigat.”

Odata incheiata etapa de validare, jocul este disponibil pentru orice persoana interesata in dezvoltarea competentelor interculturale, accesand aplicatia de pe pagina de Facebook.

Mai multe detalii, disponibile AICI.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

FONDURI EUROPENE

Învățământul românesc, digitalizat cu ajutorul fondurilor europene. Aproximativ 100 de milioane de euro vor fi investiți pentru catalogul electronic și biblioteca virtuală

Published

on

© Ministerul Educației Naționale/ Facebook

Învățământul românesc, digitalizat cu ajutorul fondurilor europene. Aproximativ 100 de milioane de euro vor fi investiți pentru catalogul electronic și biblioteca virtuală

Astăzi, 10 septembrie, s-au semnat la Palatul Victoria, două proiecte care sprijină dezvoltarea și digitalizarea învățământului. Cu o valoare totală de aproximativ 100 de milioane de euro, elevii români vor beneficia de un mediu online adecvat privind notele școlare, dar și de o bibliotecă virtuală.

Astfel, programul „Sistem informatic de management al școlarității – SIMS”, va crea platforme online pentru 6.250 de instituții de învățământ. Valoarea totală a programului este de 47,63 milioane de euro și perioada de implementare este de 36 de luni.

„Vorbim astăzi de digitalizarea cu bani europeni a educației, o manieră extrem de importantă de a investi fondurile de la Uniunea Europeană exact acolo unde avem mai mare nevoie, respectiv în viitorul copiilor noștri, în educația lor și în tehnologii noi și atractive, care pentru ei înseamnă o școală pe care să o aprecieze, să o înțeleagă și să o iubească mai ușor”, a declarat Roxana Mînzatu, ministrul Fondurilor Europene în cadrul ceremoniei de semnare a proiectelor.

Mai multe informații despre „Sistem informatic de management al școlarității – SIMS”:

Proiectul va sprijini creșterea performanțelor învățământului obligatoriu, prin diminuarea absenteismului, violenței și abandonului școlar și le va permite elevilor să aibă acces la un mediu online adecvat.  Astfel, va fi creat, la nivel național, un sistem informatic eficient și transparent, care le va permite tuturor celor care îl folosesc să se consulte și să ia decizii coordonate.

De acest proiect vor beneficia:

  • 6.250 instituții de învățământ;
  • 180.000 profesori;
  • 250.000 elevi;
  • vor fi create 2,5 milioane conturi pentru aparținători (accesul părinților în sistem va fi posibil numai după înregistrarea unui cont de informare publica, la secretariatul școlii);
  • vor fi create doua conturi de tip management/ unitate de învățământ;
  • alte 5.000 conturi manageriale la nivelul inspectoratelor și al ministerului.

Sistemul va putea fi folosit pentru a gestiona ciclurile primar, gimnazial și liceal. Acesta va colecta în timp real date din școli și le va raporta Inspectoratelor Şcolare Judeţene şi instituțiilor centrale. Platforma va cuprinde date de gestiune a activității școlilor precum note, frecvenţă, situaţie şcolară. Astfel, autoritățile le vor putea utiliza pentru a crește calitatea învățământului.

Totodată, elevii români vor beneficia în premieră de o bibliotecă virtuală, cu ajutorul celui de-al doilea program semnat astăzi. Proiectul „Platforma digitală cu resurse educaţionale deschise – Biblioteca virtuală” va finanța dezvoltarea unui sistemului informatic integrat, securizat, inteligent care va gestiona conținuturi educaționale.

Acesta va fi o bibliotecă digitală de conținuturi multimedia interactive și un asistent inteligent de învățare care oferă posibilitatea utilizării coerente, în relația directă profesor-elev, folosirea unor instrumente pentru învățare, predare și evaluare, moderne și apropiate culturii digitale actuale.

Valoarea totală a acestui program este 49.54 milioane de euro, iar perioada de implementare va fi de 24 de luni.

În comunicatul ministerului Fondurilor Europene au fost menționate trei rezultate posibile:

  • Crearea unei platforme digitale cu resurse educaționale deschise;
  • Dotarea unui număr de 5.400 școli gimnaziale cu kit-uri multimedia;
  • Instruirea a 4.000 profesori.

Cele două proiecte sunt finanțate prin intermediul Programului Operațional Competitivitate (POC) 2014-2020.

Continue Reading

FONDURI EUROPENE

România va primi 210 milioane de euro, finanțare europeană, pentru realizarea a 10 proiecte importante de infrastructură

Published

on

©Metrorex

Ministrul Fondurilor Europene, Roxana Mînzatu, a prezentat top 10 proiecte de infrastructură care vor primi finanțare europeană din partea Comisiei Europene în valoare de 210 milioane de euro.

  1. Reabilitarea liniei de cale ferată Frontiera Curtici-Simeria parte componentă a Coridorului IV Pan European pentru circulația trenurilor cu viteza max. de 160 km/h, tronsonul 2 – km. 614-Gurasada și tronsonul 3 Gurasada-Simeria. Valoarea cheltuieli declarate august – 262.410.900,17 lei
  2.  Modernizarea și Dezvoltarea Infrastructurii de Transport Aerian la Aeroportul Internațional “George Enescu” Bacău – valoare cheltuieli declarate august – 48.947.936,89 lei.
  3.  Construcția Autostrăzii Târgu Mureș-Ogra-Câmpia Turzii – valoare cheltuieli declarate august – 45.261.711,98 lei
  4. Fazarea proiectului Extinderea și Modernizarea Infrastructurii de apă și apă uzată în județul Arad – valoare cheltuieli declarate august – 38.083.541,51 lei
  5. Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila – valoare cheltuieli declarate august – 26.330.894,73 lei
  6. Finalizarea stației de epurare Glina, reabilitarea principalelor colectoare de canalizare și a canalului colector Dâmbovița (Caseta) în Municipiul București – Etapa II – valoare cheltuieli declarate august – 23.233.918,89 lei
  7.  Varianta de ocolire Satu Mare – valoare cheltuieli declarate august – 20.563.333,06 lei
  8. Reabilitare DN 76, Deva-Oradea – valoare cheltuieli declarate august – 19.241.084,97 lei
  9. Construcția Autostrăzii Lugoj-Deva Lot 2, Lot 3, Lot 4 (Sectorul Dumbrava- Deva) Faza II – valoare cheltuieli declarate august – 16.815.020,50 lei
  10. Linia de Metrou Magistrala 5: Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă), inclusiv Valea Ialomiței – valoare cheltuieli declarate august – 16.498.008,46 lei.

”Lucrăm ca să obținem mai mult”, a transmis Roxana Mânzatu.

România a ajuns, până la data de 16 august, la o rată de absorbţie a fondurilor europene de peste 31%, iar obiectivul pentru final de an este de 36%-38%, a declarat sâmbătă ministrul Fondurilor Europene, Roxana Mînzatu.

Citiți și: Ministerul Fondurilor Europene dorește ca până la sfârșitul anului, România să aibă o rată de absorbție a fondurilor europene peste media europeană

România se apropie de media europeană privind absorbția de fonduri europene, rata la nivelul UE fiind de 33%.

De asemenea, ministrul a precizat la începutul lunii iulie că dorește ca România să depășească media europeană în următorii patru ani. 

,,Îmi doresc să depăşim media europeană şi să avem 100% absorbţie până în 2023. Pentru acest an ne propunem să cheltuim 2,3 miliarde de euro şi monitorizăm săptămânal îndeplinirea acestui target”, a arătat Mânzatu.

Reamintim că pentru următoarea alocare bugetară, respectiv 2021-2027, propunerea de buget pentru România este de 30,6 miliarde de euro, propunere care va fi negociată între Comisia Europeană şi Parlamentul European.

Cea mai mare alocare, de 17,3 miliarde de euro, este prin Fondul European de Dezvoltare Regională, urmând ca prin Fondul Social European să fie alocată o sumă de 8,5 miliarde de euro, prin Fondul de Coeziune – 4,5 miliarde de euro, iar pentru cooperare teritorială – 300.000 de euro. 

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană anunță o investiție de 275 de milioane de euro pentru îmbunătățirea aprovizionării cu apă potabilă în județele Cluj și Sălaj

Published

on

© Ministerul Fondurilor Europene

Comisia Europeană a anunțat marți o investiție de 275,7 milioane de euro prin intermediul Fondului pentru Coeziune pentru îmbunătățirea aprovizionării cu apă potabilă și pentru ameliorarea serviciilor de colectare și de tratare a apelor uzate din județele Cluj și Sălaj, informează Reprezentanța executivului european în România într-un comunicat.

Datorită acestui proiect finanțat de UE, aproape 240.000 de locuitori vor avea apă potabilă mai bună, mai arată sursa citată.

”Toată lumea ar trebui să aibă acces la apă potabilă bună. Prin acest proiect de coeziune, UE investește în sănătatea și calitatea vieții cetățenilor, protejând totodată mediul și reducând pierderile de apă. Iată o excelentă concretizare a demersurilor UE pentru cetățeni”, a declarat, în context, comisarul pentru mediu, afaceri maritime și pescuit, Karmenu Vella.

Proiectul va crește, de la 79% la 95%, procentul de racordare a populației din zonă la rețeaua de aprovizionare cu apă potabilă. Lucrările vor extinde alimentarea cu apă potabilă prin utilizarea unor surse controlate microbiologic.

Ele includ, de asemenea, modernizări ale instalației de tratare a apei de la Gilău, reabilitarea sursei de apă subterană de la Florești, din Cluj, și construcția sau reconstrucția unor rețele a căror lungime totalizează aproape 1.550 km.

Finalizarea proiectului este prevăzută în iulie 2023.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending