Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Incubatorul de afaceri Ilfov Business Hub are un administrator. Contractul a fost semnat de președintele CJ Ilfov Marian Petrache

Published

on

Consiliul Județean Ilfov și S.C. Loop Operations SRL au semnat luni un contract de administrare pe trei ani pentru Ilfov Business Hub, incubatorul de afaceri care își propune să susțină dezvoltarea mediului de afaceri din județul Ilfov prin sprijinirea înființării de startup-uri și prin promovarea culturii antreprenoriale și îmbunătățirea performanțelor manageriale.

Potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro, președintele Consiliului Județean, Marian Petrache, și Rodica Lupu, reprezentanta S.C. Loop Operations SRL, au semnat un contract de administrare pe trei ani, în valoare de 1,4 milioane de lei.

Evenimentul a avut loc la Universitatea Politehnica București, în prezența rectorului Mihnea Costoiu și a administratorului public al județului Ilfov, Irinel Scrioșteanu.

Printre participanți  s-au numărat și reprezentanți ai mediului de afaceri și numeroși studenți.

Marian Petrache, președintele Consiliului Județean Ilfov: “În 1977, când am intrat prima dată aici, Politehnica era unul din puținele spații de libertate și de lumină. Eu sunt absolvent de Mecanică Fină. Azi provocările sunt altele. Iar noi vrem să venim în sprijinul mediului de afaceri și a celor la început de drum, pentru că afacerile înfloritoare înseamnă dezvoltare, iar dezvoltarea determină creșterea calității vieții, scopul oricărei administrații publice. Ne adresăm în primul rând vouă, studenților. Vă îndemn să aplicați la Ilfov Business Hub. E drept, nu toți sunt făcuți pentru afaceri. Dar, dacă nu vă veți înscrie, nu vă veți da seama daca aveți sau nu spirit antreprenorial. Noi vă deschidem o ușă. Nu o ocoliți! Semnarea contractului de administrare reprezintă încă un pas spre funcționarea efectivă a incubatorului de afaceri. Următorul pas va fi selecția persoanelor preincubate. Vom avea proceduri foarte transparente, stabilite în baza unei strategii elaborate de specialiști în domeniu.”

Mihnea Costoiu, rectorul Universității Politehnica: “Unde putea avea loc acest eveniment, dacă nu într-o universitate care pregătește tinerii pentru afacerile de mâine? Din nefericire, pregătim tinerii să fie foarte buni angajați și mai puțin să fie oameni de business. Ne dorim să aducem administrația publică cât mai aproape de universitate. Sunteti bine-veniti cu toții și sprijinul nostru este constant și de lungă durată.”

Administratorul va pune gratuit la dispoziția tinerilor selectați spațiile de birouri necesare – în București și în Măgurele-, săli de întâlniri, ședințe, conferințe și le va oferi asistență juridică, contabilitate, management, marketing.

Rodica Lupu, administrator Ilfov Business Hub: “Inovarea este ceea ce ne poate propulsa. Nouă ne plac inginerii și sperăm să avem cât mai mulți aplicanți. Ne propunem să atragem tineri de calitate și cu anduranță, dispuși să facă afaceri pe termen lung. Să selectăm acele idei de afaceri care să ajungă, de exemplu, la Măgurele Science Park și să fie relevante.”

Specialiștii Ilfov Business Hub vor îndruma antreprenorii și pentru accesarea de fonduri nerambursabile și rambursabile. Pe lângă sprijinul logistic pe care îl vor primi startup-urile, incubatorul din Ilfov le va permite antreprenorilor să aibă acces la mediul academic și de cercetare din Regiunea București – Ilfov, în mod special în contextul dezvoltării Măgurele Science Park, prin facilitarea activităților de networking, a transferului de know-how și prin acordarea de sprijin în dezvoltarea de parteneriate.

Preincubarea va dura șase luni și presupune realizarea planului de afaceri și familiarizarea cu cadrul financiar și legislativ specific unei firme.

După preincubare va urma un concurs de planuri de afaceri: dintre cei preincubați vom selecta 16 persoane care vor intra în ciclul de incubare de cel puțin doi ani. În acest timp, cei 16 selectați vor primi tot sprijinul necesar și vor fi asistați pentru înființarea și dezvoltarea firmelor.

Consiliul Județean Ilfov a primit, în calitate de fondator, titlul de Incubator de afaceri cu portofoliu mixt, în conformitate cu prevederile Legii 102/2016 privind incubatoarele de afaceri. Incubatorul are sediul în orașul Otopeni și primele puncte de lucru vor fi în Măgurele și în Municipiul București.

Incubatorul de afaceri Ilfov Business Hub reprezintă o continuare a acțiunilor inițiate de Consiliul Județean Ilfov pentru sprijinirea mediului de afaceri și a antreprenoriatului în Regiunea București-Ilfov, precum:

– înființarea parcului științific și tehnologic Măgurele Science Park;

– finanțarea a 40 de planuri de afaceri prin proiectul POSDRU „Antreprenoriatul – șansa unui viitor mai bun pentru tineri!”;

– înființarea a 9 întreprinderi de economie socială în județul Ilfov finanțate prin proiectele POSDRU „SOCEC.NET – rețeaua economiei responsabile” și „Întreprinderi sociale responsabile”;

– înființarea a patru Grupuri de Acțiune Locală (GAL), finanțate prin intermediul Programului Național de Dezvoltare Rurală, care își desfășoară activitatea pe teritoriul a 16 localități din Județul Ilfov. Valoarea totală a finanțărilor acordate celor patru GAL este de 3.631.134,92 euro, dintre care 1.963.977,27 euro au fost alocați finanțării investițiilor IMM.

COMUNICATE DE PRESĂ

International Finance Corporation, membră a grupului Băncii Mondiale, are un nou Manager Regional pentru Europa Centrală și de Sud-Est care va coordona și operațiunile din România

Published

on

© IFC

International Finance Corporation (IFC), membră a Grupului Băncii Mondiale, l-a numit pe Ary Naïm în funcția de Manager Regional pentru Europa Centrală și de Sud-Est, cu sediul la Belgrad, urmând să coordoneze operaţiunile din Albania, Bosnia-Herțegovina, Bulgaria, Croaţia, Kosovo, Macedonia de Nord, Muntenegru, Polonia, România, Serbia și Slovenia, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Naïm preia funcția de la Thomas Lubeck, care a fost recent numit manager pentru servicii de consultanță pentru PPP în regiunea Asia-Pacific, cu sediul la Singapore.

Cetățean francez, cu experiență temeinică în domeniul bancar, Ary Naïm lucrează la IFC de 17 ani. S-a alăturat echipei IFC în 2003 în Maroc, mai întâi ca specialist în finanțare, apoi s-a relocat la Washington în 2005 în cadrul Grupului de Instituții Financiare al IFC, unde a contribuit activ la conducerea strategică a IFC pentru servicii bancare și de leasing oferite IMM-urilor. În anul 2010, a preluat funcția de reprezentant al IFC pentru Republica Dominicană și Haiti, coordonând eforturile de reconstrucție sprijinite de IFC după cutremurul din 2010 și implementând investiții inovative, consultanță și inițiative în domeniul managementului financiar din ambele țări. În ultimii șase ani, Ary Naïm a fost manager de tară al IFC în Mexic, unde a coordonat o creștere semnificativă a angajamentelor anuale ale IFC în mai multe sectoare, creând o puternică unitate operațională în țara respectivă. Ary Naïm este inginer informatician, cu un masterat în inteligență artificială.

Anunțând numirea lui Ary Naïm, Directorul pentru Europa şi Asia Centrală, Wiebke Schloemer, spunea: “Ary își va valorifica experiența sa globală acționând în Europa Centrală și de Sud-est. Sub conducerea sa, ne vom putea consolida succesul în această regiune, ne vom putea deservi mai bine beneficiarii și vom putea crea noi piețe și oportunități acolo unde acestea sunt cele mai necesare”.

„Pe măsură ce încep să iasă treptat din actuala criză cauzată de pandemia de COVID-19, cu finanțele publice supuse unor constrângeri severe, țările lumii trebuie să-și repornească economiile și să înceapă din nou să creeze locuri de muncă. Niciodată nu a fost atât de important și de urgent ca acum să atragem investiții private noi,” a declarat dl. Ary Naïm. „Vestea cea bună este că țările din Europa Centrală și de Sud-Est pot foarte bine să-și valorifice economia digitală, regionalizarea lanțurilor valorice globale de importanță vitală care se va produce curând, precum și nevoia unei creșteri incluzive mai sustenabile, care se va manifesta și în viitor. În acest scop, regiunea trebuie să-și îmbunătățească mediul de afaceri, trebuie să înființeze noi parteneriate public-private, trebuie să adopte tehnologiile disruptive și să creeze noi piețe. IFC deține o serie de atuuri unice pe care este hotărâtă să le valorifice și în virtutea cărora poate veni în sprijinul guvernelor și companiilor de oriunde.

În ianuarie 2020, portofoliul de investiții angajate de IFC în Europa Centrală și de Sud-Est era de 2,6 miliarde USD în mai multe sectoare, inclusiv piețe financiare, infrastructură, TIC, producție, servicii și învăţământ. Această cifră include și suma de 575 milioane USD mobilizată de la diverse instituţii partenere.

IFC – organizaţie-soră a Băncii Mondiale şi membră a Grupului Băncii Mondiale – este cea mai mare instituție globală de dezvoltare, concentrată pe sectorul privat din piețele emergente. Suntem prezenți în peste 100 de țări şi ne valorificăm capitalul, experienţa şi influenţa pentru a crea pieţe şi oportunităţi în ţările aflate în curs de dezvoltare. În anul fiscal 2019, am investit peste 19 miliarde USD în societăți private și instituții financiare din țările aflate în curs de dezvoltare, valorificând capacităţile din sectorul privat pentru a contribui la eliminarea sărăciei extreme şi pentru a susţine prosperitatea comună.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Deputatul PNL Angelica Fădor: Guvernul este pregătit să relanseze industria HoReCa. Proprietarii de restaurante au acces la fonduri nerambursabile

Published

on

© Camera Deputaților

Guvernul României sprijină fără rezerve domeniul ospitalității, chiar dacă o parte din activitate, precum restaurantele din interior, rămâne momentan închisă, a afirmat, sâmbătă, deputatul PNL Angelica Fădor, președinte al Comisiei pentru Administrație din Camera Deputaților, într-un comunicat de presă remis CaleaEuropeană.ro

România se confruntă, în continuare, cu o situație dificilă din punct de vedere epidemiologic, dovadă fiind numărul de infectări de ieri care este cel mai mare de până acum, iar Guvernul PNL nu va ezita să deschidă restaurantele din zonele interioare în momentul în care există semnale clare că riscul epidemiologic este în descreștere. 

“Îndemn mediul de afaceri din zona HoReCa să aibă încredere și răbdare pentru că Guvernul PNL conștientizează dificultatea momentului și nu va ezita să ia toate măsurile de sprijin pentru acest domeniu greu încercat. Mediul de business din zona ospitalității este unul esențial pentru economia românească și de aceea în Ordonanța de Urgență privitoare la alocarea sumei de 1 miliard de euro pentru IMM-uri, HoReCa are posibilitatea să investească în multe domenii subsecvente ei”, a spus Fădor.

Astfel, investitorii pot depune proiecte ce includ o paletă largă de posibile investiții, aplicațiile putând fi pentru: turism; pensiuni turistice; hoteluri și alte activități similare; restaurante și alte activități de alimentație, precum cateringul; servicii de agrement, inclusiv infrastructura specifică de agrement (parcuri pentru rulote, campinguri și tabere, etc); cafenele și agenții de turism. Finanțările sunt substanțiale pentru cei care vor să investească pentru a-și repune pe picioare și dezvolta afacerile din HoReCa.

Ordonanța de Urgență oferă, și pentru mediul ospitalității, posibilitatea accesării de fonduri nerambursabile pentru capitalul de lucru care au valoare cuprinsă între 2.000 și 150.000 euro și, de asemenea, fonduri între 50.000 și 200.000 de euro pentru capitalul de investiții. În următoarea perioadă, cei care sunt deciși să investească granturile în afacerile lor, vor avea acces la un ghid al solicitantului, unde vor putea vedea exact pașii de parcurs, și la o platformă online, unde vor depune proiectele.

“Guvernul PNL este decis să sprijine fără rezerve orice inițiativă privată care poate ajuta la revenirea economiei românești. Executivul a luat, până în momentul de față, cele mai bune măsuri pentru economie într-un context dificil. Economia a răspuns pozitiv, iar acest lucru se vede. În plină criză, avem rezultate”, a conchis Angelica Fădor.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Infografic Monitorul Social: Media abandonului școlar timpuriu în România, cu 6% mai mare decât media europeană și departe de obiectivele asumate prin Strategia Europa 2020

Published

on

© European Union, 2020/Source: EC - Audiovisual Service

Monitorul Social, proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România, lansează un nou infografic părăsirea timpurie a școlii și rețeaua școlară deficitară, în care avertizează că una dintre cele mai mari probleme cu care se confrută România este părăsirea timpurie a școlii, adică numărul mare al persoanelor care nu își continuă studiile după finalizarea ciclului gimanzial inferior (cel mult clasa a VIII-a).

Media României (16,4%) este mult peste cea europeană (10,6%) și departe de ținta pe care ne-am asumat-o la începutul deceniului trecut, prin Agenda Europa 2020 – 11,3%.

“Când ne uităm însă la date în funcție de mediu de rezidență, observăm cât de inegal este sistemul de învățământ românesc: în vreme ce persoanele din orașele mari au o rată a parăsirii școlii de două ori mai mică decât media europeană (4,2% vs. 9,8%), persoanele din mediul rural au o rată de peste două ori mai mare decât media europeană (25,4% vs. 11%) și de șase ori mai mare decât cea a persoanelor din mediul urban (25,4% vs. 4,2%)”, informează FES România într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

© Infografic Monitorul Social

De ce renunță la școală după finalizarea celor opt clase atât de multe persoane din mediul rural, spre deosebire de cei din mediul urban? O parte din explicație este lipsa infrastructurii școlare: în rural nu există suficiente licee, astfel că cei care vor să continue să învețe după ce finalizează clasa a VIII-a trebuie să facă un efort suplimentar să meargă la un liceu din cel mai apropiat oraș.

Infrastructura școlară din mediul rural nu a mai fost dezvoltată de pe vremea când învățământul obligatoriu se limita la opt clase. Numărul elevilor care învață în mediul rural nu este cu mult diferit față de cel al celor care învață la oraș: anul acesta, din cei 172.531 de elevi înscriși la Evaluarea Națională (examen susținut la finalul clasei a VIII-a), 59% proveneau din mediul urban, iar 41% din mediul rural, diferența numerică fiind de aproape 32 mii de elevi.

Dacă ne uităm însă la infrastructura școlară, în mediul rural sunt de cinci ori mai puține licee decât în mediul urban (262 vs. 1297). Astfel, fără un transport public accesibil asigurat pentru toți elevii, costul poate deveni prea mare, în special pentru familiile din comunitățile marginalizate, ceea ce poate împinge foarte mulți elevi din mediul rural să abandoneze școala.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending