INFOGRAFIC Pew Research Center: Numărul americanilor utilizatori de social media a crescut de 9 ori în ultimul deceniu

Pew Research Center a realizat un studiu despre evoluția social media în ultimii 10 ani subliniind diferențe esențiale între utilizatorii de internet din Statele Unite. Astfel, de la un procent de 7% în 2005, numărul utilizatorilor americani a crescut de 9 ori, ajungând la două treimi din populație (65).

Rapoartele de cercetare realizate de Pew Research Center prezintă în detaliu modul în care dezvoltarea social media a afectat domenii precum politică, deliberare politică, comunicare precum și modul în care această dezvoltare i-a determinat pe utilizatori – persoane – să schimbe și să împartă informații cu privire la sănătate, viață civică, comunități, viața adolescenților, viața politică etc.

PEW - Social Media

Pentru a se evidenția cât mai bine evoluția utilizării social media s-a realizat o împărțire a utilizatorilor pe grupuri de interes diferit care să ofere o analiză detaliată și obiectivă a acestei evoluții. Astfel, putem discuta despre procentul utilizatorilor social media în grupuri de interes precum diferența de vârstă, diferența de genuri, diferențe socio-economice, similarități rasiale și etnice, diferențe de comunitate.

Diferența între generații: Seniorii fac progrese

Potrivit Pew Research Center numărul utilizatorilor seniori s-a triplat din 2010 cand numai 11% utilizau social media, astăzi ajungând la 35%. Procentul a crescut considerabil în comparație cu cel din 2005, 2%. Cu toate acestea, tinerii între 18 și 29 de ani folosesc cel mai mult social media, într-un procent de 90%.

Pew2

Diferența între genuri: Femeile și bărbații folosesc social media în aceeași măsură

Femeile au o tendință mai mare decât bărbații să utilizeze site-urile de rețele sociale, cu toate acestea începând cu 2014 aceste diferențe au fost modeste. Astăzi, 68 % dintre femei folosesc social media, comparativ cu 62% dintre bărbați. În 2005, 8% dintre bărbați și 6 dintre femei utilizau social media.

Pew3

Diferențe socio-economice : cei cu un nivel de învățământ superior au tendința de a folosi mai mult social media

În ultimul deceniu ideea că persoanele cu un nivel de învățământ superior sau cele cu un nivel de trai mai dezvoltat folosesc mai mult social media a fost tot mai mult analizată. Cu toate acestea, mai mult de jumătate – 56 % – din cei care locuiesc în gospodării cu venituri mai mici folosesc în prezent social media. Revenind la educație, se poate observa un model similar. Cei cu o experiență de colegiu au mai multe șanse decât cei cu un grad de educație mai scăzut de a utiliza social media fapt observat în ultimii zece ani . Însă, 2013 a fost primul an în care mai mult de jumatate din cei cu un grad mai scăzut de educație utilizează social media.

Citiți și Femeile din România mai reticente decât bărbații în utilizarea Facebook: Unul din doi bărbați au cont pe rețeaua de socializare

Pew4

Similarități rasiale și etnice

În ceea ce privește grupurile rasiale și etnice nu sunt diferențe notabile între numărul de utilizatori de social media. Astăzi, 65% dintre albi, 65 % dintre hispanici și 56 % dintre afro-americani folosesc social media, în comparație cu 2005 când numai 6% dintre afro-americani, 7% dintre albi și 10% dintre hispanici utilizau social media. Se poate considera astfel că albii, hispanicii și afro-americanii au în linii mari același ritm alert în ceea ce privește utilizarea social media.

Pew5

Diferențe comunitare : Mai mult de jumătate dintre locuitorii din mediul rural folosesc acum social media

Cei care locuiesc în mediul rural au mai puține șanse decât cei din comunitățile suburbane și urbane de a utiliza social media, după cum se poate observa în ultimii 10 ani. În ciuda acestui fapt, astăzi 58 % din locuitorii din mediul rural , 68 % din locuitorii comunităților suburbane și 64 % din locuitorii din mediul urban folosesc social media.

Pew7

Prin urmare, social media a avut o evoluție spectaculoasă în ultimii 10 ani, fapt ce demonstrează dorința oamenilor indiferent de statutul social, economic sau politic de a avea acces la informații și a fi în contact cu lumea internațională.

Pentru mai multe detalii, accesați aici

Material realizat de Andreea Dobrița, stagiar CaleaEuropeana.ro

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.