Connect with us

NEWS

INFOGRAFIC Pew Research Center: Numărul americanilor utilizatori de social media a crescut de 9 ori în ultimul deceniu

Published

on

Pew Research Center a realizat un studiu despre evoluția social media în ultimii 10 ani subliniind diferențe esențiale între utilizatorii de internet din Statele Unite. Astfel, de la un procent de 7% în 2005, numărul utilizatorilor americani a crescut de 9 ori, ajungând la două treimi din populație (65).

Rapoartele de cercetare realizate de Pew Research Center prezintă în detaliu modul în care dezvoltarea social media a afectat domenii precum politică, deliberare politică, comunicare precum și modul în care această dezvoltare i-a determinat pe utilizatori – persoane – să schimbe și să împartă informații cu privire la sănătate, viață civică, comunități, viața adolescenților, viața politică etc.

PEW - Social Media

Pentru a se evidenția cât mai bine evoluția utilizării social media s-a realizat o împărțire a utilizatorilor pe grupuri de interes diferit care să ofere o analiză detaliată și obiectivă a acestei evoluții. Astfel, putem discuta despre procentul utilizatorilor social media în grupuri de interes precum diferența de vârstă, diferența de genuri, diferențe socio-economice, similarități rasiale și etnice, diferențe de comunitate.

Diferența între generații: Seniorii fac progrese

Potrivit Pew Research Center numărul utilizatorilor seniori s-a triplat din 2010 cand numai 11% utilizau social media, astăzi ajungând la 35%. Procentul a crescut considerabil în comparație cu cel din 2005, 2%. Cu toate acestea, tinerii între 18 și 29 de ani folosesc cel mai mult social media, într-un procent de 90%.

Pew2

Diferența între genuri: Femeile și bărbații folosesc social media în aceeași măsură

Femeile au o tendință mai mare decât bărbații să utilizeze site-urile de rețele sociale, cu toate acestea începând cu 2014 aceste diferențe au fost modeste. Astăzi, 68 % dintre femei folosesc social media, comparativ cu 62% dintre bărbați. În 2005, 8% dintre bărbați și 6 dintre femei utilizau social media.

Pew3

Diferențe socio-economice : cei cu un nivel de învățământ superior au tendința de a folosi mai mult social media

În ultimul deceniu ideea că persoanele cu un nivel de învățământ superior sau cele cu un nivel de trai mai dezvoltat folosesc mai mult social media a fost tot mai mult analizată. Cu toate acestea, mai mult de jumătate – 56 % – din cei care locuiesc în gospodării cu venituri mai mici folosesc în prezent social media. Revenind la educație, se poate observa un model similar. Cei cu o experiență de colegiu au mai multe șanse decât cei cu un grad de educație mai scăzut de a utiliza social media fapt observat în ultimii zece ani . Însă, 2013 a fost primul an în care mai mult de jumatate din cei cu un grad mai scăzut de educație utilizează social media.

Citiți și Femeile din România mai reticente decât bărbații în utilizarea Facebook: Unul din doi bărbați au cont pe rețeaua de socializare

Pew4

Similarități rasiale și etnice

În ceea ce privește grupurile rasiale și etnice nu sunt diferențe notabile între numărul de utilizatori de social media. Astăzi, 65% dintre albi, 65 % dintre hispanici și 56 % dintre afro-americani folosesc social media, în comparație cu 2005 când numai 6% dintre afro-americani, 7% dintre albi și 10% dintre hispanici utilizau social media. Se poate considera astfel că albii, hispanicii și afro-americanii au în linii mari același ritm alert în ceea ce privește utilizarea social media.

Pew5

Diferențe comunitare : Mai mult de jumătate dintre locuitorii din mediul rural folosesc acum social media

Cei care locuiesc în mediul rural au mai puține șanse decât cei din comunitățile suburbane și urbane de a utiliza social media, după cum se poate observa în ultimii 10 ani. În ciuda acestui fapt, astăzi 58 % din locuitorii din mediul rural , 68 % din locuitorii comunităților suburbane și 64 % din locuitorii din mediul urban folosesc social media.

Pew7

Prin urmare, social media a avut o evoluție spectaculoasă în ultimii 10 ani, fapt ce demonstrează dorința oamenilor indiferent de statutul social, economic sau politic de a avea acces la informații și a fi în contact cu lumea internațională.

Pentru mai multe detalii, accesați aici

Material realizat de Andreea Dobrița, stagiar CaleaEuropeana.ro

.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este parte a programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

NEWS

BEI acordă peste 45 de milioane de euro sectoarelor 4 și 6 ale Capitalei pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice

Published

on

© European Alliance to Save Energy/ Twitter

Banca Europeană de Investiții (BEI) va acorda 14 milioane de euro pentru a finanța îmbunătățirea eficienței energetice a 475 de clădiri din sectorul 4 al municipiului București, informează BEI printr-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro. 

De asemenea, alte 31.3 milioane de euro vor fi alocate pentru a susține retehnologizarea aprofundată din punct de vedere energetic a douăsprezece instituții publice de învățământ, reabilitarea termică a opt clădiri de locuințe și construirea a șapte școli noi cu un consum de energie aproape egal cu zero în sectorul 6 al municipiului București, fiind un proiect suțsinut de Programul de Asistență Europeană pentru Energie Locală (ELENA).

Asistența europeană pentru energie locală (ELENA) este o inițiativă comună a BEI și a Comisiei Europene din cadrul programului Orizont 2020.

ELENA oferă finanțări nerambursabile pentru asistență tehnică în vederea implementării unor programe de eficiență energetică, de energie regenerabilă integrată în clădiri și de transport urban.

Tot joi a fost acordat un împrumut intermediat către ProCredit România de 15 milioane de euro, pentru îmbunătăţirea accesului la finanţare pe termen lung al IMM-urilor, iar 20% din împrumut vizează proiectele legate de schimbările climatice, eficienţă energetică, reducerea emisiilor şi gestionarea deşeurilor.

”Ne bucurăm să începem 2020 cu trei operațiuni noi, după un an 2019 foarte bun pentru Grupul BEI în România”, a declarat vicepreședintele BEI, Andrew McDowell, în cadrul unei conferințe pe tema finanţării investiţiilor, organizată de BEI la Bucureşti.

McDowell face trimitere la faptul că, în 2019, România a primit de la Grupul Băncii Europene de Investiții (Grupul BEI), compus din Banca Europeană de Investiții (BEI) și filiala sa, Fondul European de Investiții (FEI), suma de 865 de milioane de euro sub formă de împrumuturi, garanții, capital de risc și microfinanțare.

Citiți și:
Grupul Băncii Europene de Investiții a acordat României în 2019 un sprijin financiar de 865 de milioane de euro

Din suma totală, finanţările acordate de BEI au însumat 766 milioane euro, iar angajamentele FEI sub formă de capital de risc, garanţii şi microfinanţare au fost în valoare de 416 milioane euro. Practic, finanţările acordate de Grupul BEI în România s-au ridicat la 0,4% din PIB şi au susţinut 10.200 de companii şi aproximativ 107.000 de locuri de muncă.

Continue Reading

INTERNAȚIONAL

Miniștrii francezi vor fi obligați să folosească trenul în locul avionului pentru deplasările de serviciu de sub patru ore. Guvernul de la Paris dorește să dea un exemplu de măsură de combatere a schimbărilor climatice

Published

on

Miniștrii francezi și, în general, funcționarii publici plecați în deplasări de serviciu, vor fi obligați să folosească trenul pentru călătorii de până la patru ore, hotărâre a guvernului francez care dorește să dea un exemplu de măsură de protejare a mediului și de combatere a schimbărilor climatice, a anunțat miercuri agenția EFE, citată de Agerpres.

Această regulă cu caracter general va avea totuși și unele excepții, cum ar fi cazul ”deplasărilor urgente”, a precizat ministrul francez al tranziției ecologice, Elisabeth Borne.

În același timp, membrii guvernului francez vor trebui să folosească autovehicule electrice sau hibrid în locul celor cu motoare pe benzină sau diesel, pe măsură ce flota de mașini a ministerelor va fi reînnoită.

Pentru a încuraja folosirea autoturismelor electrice, la sediile administrației publice centrale franceze vor fi instalate 500 de stații electrice reîncărcare suplimentare.

Cei 2.4 milioane de funcționari francezi vor putea beneficia la rândul lor de o dispoziție prin care companiile pot oferi o bonificație de 200 de euro pe an salariaților care vin la serviicu cu bicicleta sau cun un autoturism folosit în comun.

Comsia von der Leyen și-a asumat prin Pactul Ecologic European obiectivul de a transforma Europa neutră din punct de vedere climatic până în 2050.

Pactul Ecologic European va fi pus în aplicare printr-un plan de investiții, care va mobiliza fonduri UE și va crea un cadru favorabil care să faciliteze și să stimuleze investițiile publice și private necesare pentru tranziția către o economie neutră din punct de vedere climatic, verde, competitivă și incluzivă.

Mecanismul pentru o tranziție justă este un instrument-cheie creat pentru a se asigura că tranziția către o economie neutră din punct de vedere climatic are loc în mod echitabil și că nimeni nu este lăsat în urmă. Deși toate regiunile vor avea nevoie de finanțare, iar Planul de investiții pentru Pactul ecologic european o va furniza, mecanismul asigură un sprijin țintit care să ajute la mobilizarea unui cuantum de cel puțin 100 de miliarde de euro în perioada 2021-2027 în cele mai afectate regiuni, în scopul de a se atenua impactul socioeconomic al tranziției. Mecanismul va crea investițiile necesare pentru a ajuta lucrătorii și comunitățile care se bazează pe lanțul valoric al combustibililor fosili. Mecanismul va suplimenta contribuția substanțială de la bugetul UE prin intermediul tuturor instrumentelor care sunt relevante în mod direct pentru tranziție.

Mecanismul pentru o tranziție justă va consta în trei surse principale de finanțare: 1. un fond pentru o tranziție justă, care va primi fonduri noi din partea UE în cuantum de 7,5 miliarde de euro, 2. o schemă specifică pentru o tranziție justă în cadrul InvestEU, pentru mobilizarea de investiții în cuantum de până la 45 de miliarde de euro, 3. un mecanism de împrumut pentru sectorul public, în colaborare cu Banca Europeană de Investiții, cu garanții de la bugetul UE, pentru mobilizarea unor investiții de 25-30 de miliarde de euro.

Continue Reading

INTERNAȚIONAL

Premierul britanic Boris Johnson dorește să construiască un pod între Irlanda de Nord și Scoția

Published

on

© Boris Johnson/ Facebook

Premierul britanic Boris Johnson a solicitat personalului său să studieze posibilitatea construirii unui pod între Irlanda de Nord și Marea Britanie, a informat luni un purtător de cuvânt citat de AFP, informează Agerpres.

Ideea nu este nouă, dar a fsot readusă în discuție sub conducerea lui Johnson.

Există şi îndoieli privind fezabilitatea proiectului; adâncimea mării şi forţa vântului la care ar urma să fie expus podul prezintă dificultăţi, iar distanţa minimă între insule este de 19 kilometri. Potrivit unor experţi, podul ar trebui să fie chiar mai lung. De asemenea, în zona respectivă au fost aruncate în mare cantităţi mari de muniţie în timpul celui de Al Doilea Război Mondial.

Boris Johnson este un susținător al proiectelor majore de infrastructură, dar ideile sale rareori s-au materializat

Pe vremea când era primar al Londrei, Johnson a lansat ideea unui ”pod-grădină” peste Tamisa, proiect care a fost abandonat după cheltuieli de 53.5 milioane de lire sterline, aproximativ 63 de milioane de euro, potrivit The Guardian. 

Tot în perioada în care ocupa fotoliul primăriei capitalei britanice, Boris Johnson a inaugurat telegondola peste Tamisa, care face legătura dintre Arena O2 din Greenwich şi Royal Docks din estul oraşului.

Proiectul, care a costat 60 de milioane de lire sterline și care se dorea a fi o linie-cheie de transport s-a dovedit ulterior a fi o investiție neprofitabilă, în contextul în care telegondola era folosită cu regularitate doar de patru cetățeni.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending