Connect with us

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

INTERVIU Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Comisia Europeană va trebui să propună o modificare legislativă a Pachetului Mobilitate. Acest lucru nu poate fi evitat

Published

on

© European Parliament

Cele două studii comandate și publicate de Comisia Europeană cu privire la Pachetul Mobilitate, care au constatat că măsura întoarcerii obligatorii a camioanelor ar crește cu până la 4,6% emisiile de CO2, ar trebui să genereze o singură urmare, aceea de modificare legislativă a pachetului, a argumentat luni eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE). Coordonator al grupului PPE în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European, Marinescu a vorbit într-un interviu acordat în exclusivitate pentru CaleaEuropeană.ro despre prevederile problematice al Pachetului Mobilitate adoptat anul trecut de Parlamentul European și de Consiliul Uniunii Europene, despre eforturile întreprinse la nivelul Parlamentului European pentru a fi gândită o propunere de modificare a legislației, dar și despre etapele care vor urma.

Comisia nu poate să evite o propunere de modificare a legislației“, a spus Marinescu, având în vedere că analiza obligației de întoarcere a vehiculelor făcută în cadrul studiilor arată că aplicarea acestei dispoziții ar putea duce până 2,9 milioane de tone de emisii suplimentare de dioxid de carbon (CO2) în 2023, reprezentând o creștere cu 4,6% a emisiilor internaționale de transport rutier de marfă. În trei scenarii studiate de către Comisia Europeană, creșterea emisiilor de CO2 variază de la 0,8% la 4,6%.

Eurodeputatul român a ținut să reamintească și pașii cum a fost adoptat acest pachet, subliniind că din punctul său de vedere nu au fost respectate regulile de procedură ale Parlamentului European.

“Este pentru prima oară când am văzut o asemenea abordare. S-a dus pe repede înainte încălcând foarte multe reguli, iar pentru mine este o mare nedumerire de ce s-a întâmplat acest lucru. A fost pentru prima oară când am utilizat acea cerere de punct de procedură când s-a votat în Parlament acest pachet și am considerat că modul în care s-au grupat amendamentele, și am și demonstrat acest lucru, a fost complet ilegal. N-a respectat regulile de procedură ale Parlamentului. Din păcate, presiunea sindicatelor a dat rezultate și a fost acel rezultat al trilogului din decembrie 2019. Vreau să reamintesc că acest pachet a plecat de la intervenția președintelui Franței, Emmanuel Macron. Atunci când a observat că există o majoritate care să excludă din directiva de detașare a lucrătorilor conducătorii auto, a găsit o formulă prin care s-a cerut o lege specială (n.r. – Pachetul de Mobilitate)”, a subliniat el.

Marian-Jean Marinescu a subliniat că opiniile emise de serviciile legale ale instituțiilor UE, îndeosebi ale Consiliului, au arătat că în cadrul Pachetului există “prevederi care sunt atacabile foarte ușor”.

De altfel, la 23 octombrie anul trecut, România a sesizat Curtea de Justiție a Uniunii Europene pentru “anularea prevederilor problematice din Pachetul Mobilitate I”. Anul acesta, România a depus mai multe cereri Grefa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) privind intervenţia statului român în 12 acţiuni în anularea unor dispoziţii din Pachetul Mobilitate I

Cred că va fi un răspuns în această direcție“, a mai comentat Marinescu, arătând că imediat după ce Parlamentul European și Consiliul au ajuns la un acord, Comisia Europeană și-a exprimat decizia de a elabora studiile de impact, rezervându-și dreptul de a veni cu modificări ulterioare.

“Acest pachet a fost elaborat de doamna comisar Bulc (n.r. – fost comisar european pentru transporturi 2014-2019) pe repede înainte, fără studii de impact și un text care este o rușine pentru Comisia Europeană. Multe din prevederile originale au dispărut. Vă dau un exemplu: un șofer trebuia să poarte cu el o valiză de documente, inclusiv fluturașul de salariu pe ultimele luni”, a spus Marinescu, el referindu-se și la alte prevederi prin care instituțiile UE își asumau corectarea unor situații, precum cea socială, pentru șoferi.

Mai mult, vorbind în direcția studiilor prezentate săptămâna trecută, eurodeputatul român a spus că aceste documente au fost elaborate de o companie care a întocmit mai multe studii pentru executivul european.

“Spun asta pentru că deja sunt voci care spun că studiul nu a fost făcut așa cum trebuie. Atunci înseamnă că studiul despre certificatele pentru emisii (n.r. – ETS, Emissions Trade System) nu este bun, fiind făcut de aceeași companie. Iar ETS este considerat una dintre “marile realizări” ale Comisiei. Studiul are două prevederi, una referitoare la întoarcerea camionului acasă, iar cealaltă referitoare la transportul combinat, iar ele arată că efecte foarte mari asupra emisiilor degajate de autovehicule. Eu cred că mai sunt și alte efecte, precum și asupra pieței unice. Sper ca la Curte să se ia în vedere acest lucru”, a explicat europarlamentarul PNL.

Marian-Jean Marinescu a subliniat că încă există o presiune politică și o presiune sindicală după prezentarea acestor studii.

“Studiile trebuiau publicate joi și au fost publicate vineri pentru că vicepreședintele Comisiei Europene, domnul Timmermans, care este un fel de Mesia al Pactului Ecologic, nu a permis publicarea pentru că trebuia mai întâi să se vadă care este poziția Comisiei. A apărut în presă faptul că se aștepta publicarea și că a fost amânată. Sunt alte voci care spun că studiul a demonstrat că Pachetul are o contribuție foarte mare la îmbunătățirea la situației sociale a șoferilor. Un fel de a interpreta complet pe dos rezultatele studiului. Această afirmație vine de la unul dintre raportorii din Pachet”, a mai spus el.

Coordonator al grupului PPE în Comisia TRAN, Marinescu a demarat deja câteva acțiuni în acest caz, iar primele discuții politice au avut loc.

“Am trimis o scrisoare președintei Comisiei pentru transport și turism, care a gestionat trilogul, în care am cerut o primă discuție la nivelul coordonatorilor grupurilor politice. Am avut o primă discuție privind transportul rutier, iar reprezentanții Comisiei Europene au fost că pachetul a adus o îmbunătățire semnificativă a situației sociale și că s-a demonstrat prin acest studiu. Cred că va fi aceeași situație, iar eu am cerut să stabilim un program, un grafic și să dăm un răspuns Comisiei. Pașii pe care Comisia îi face sunt o scrisoare către Parlament să își spună opinia în ceea ce privește urmările concluziilor acestor studii și a trimis scrisori către toți miniștrii pentru transport din statele membre pentru a cere același lucru”, a spus el.

Marian-Jean Marinescu a insistat asupra faptului că executivul european va trebui să propună o modificare a legislației, însă a atras atenția că acest lucru ar putea fi întârziat de faptul că vor exista cereri de așteptare a verdictului Curții de Justiție a UE, acolo unde România și mai multe state au sesizat CJUE cu mai multe acţiuni în anularea parţială a actelor legislative UE din Pachetul Mobilitate I.

În opinia mea, singura urmare este să vedem o propunere legislativă de modificare a pachetului. Sunt convins că vor fi multe voci care au în spate sindicatele care vor cere să așteptăm rezultatul de la Curte. Repet, în acest moment eu o să insist ca Parlamentul să răspundă și statele membre să răspundă. (…) Comisia nu poate să evite o propunere de modificare a legislației“, a conchis el.

Comisia Europeană a publicat la 19 februarie rezultatele a două studii pe care le-a comandat pentru a evalua impactul așteptat al două aspecte specifice ale pachetului I de mobilitate, adoptat la 15 iulie 2020.

Aceste două cerințe – întoarcerea obligatorie a vehiculului în statul membru de stabilire la fiecare opt săptămâni și aplicarea cotelor de cabotaj pentru operațiunile internaționale de transport combinat – au fost introduse de Parlamentul European și Consiliu și nu au făcut parte din propunerile Comisiei. Cele două dispoziții nu fuseseră supuse unei evaluări de impact înainte de adoptarea pachetului de către colegiuitori și, prin urmare, Comisia s-a angajat să continue o evaluare atentă a impactului probabil al acestora asupra climei, mediului și pieței unice.

Rezultatele sugerează că obligația de întoarcere a camioanelor și cotele impuse operațiunilor de transport combinat sunt susceptibile de a avea efecte negative, inclusiv o creștere a emisiilor de transport. Comisia evaluează îndeaproape rezultatele studiului în contextul Acordului verde european, al strategiei sale de mobilitate durabilă și inteligentă și al funcționării pieței unice.

Analiza obligației de întoarcere a vehiculelor arată că aplicarea acestei dispoziții ar putea duce până 2,9 milioane de tone de emisii suplimentare de dioxid de carbon (CO2) în 2023, reprezentând o creștere cu 4,6% a emisiilor internaționale de transport rutier de marfă. În trei scenarii studiate de către Comisia Europeană, creșterea emisiilor de CO2 variază de la 0,8% la 4,6%.

 

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: Angela Merkel, un cancelar creștin-democrat care a condus Germania cu determinare și fermitate

Published

on

© Gheorghe Falcă - arhivă personală

Angela Merkel a fost un model, un politician extraordinar, un lider consacrat și un pilon important al familiei creștin-democrate, a afirmat miercuri europarlamentarul Gheorghe Falcă (PNL, PPE), într-un comunicat de presă.

“Timp de 16 ani, doamna Merkel a avut în mâini destinele Germaniei și ale Europei, a făcut pași importanți în direcția deschiderii și colaborării pe plan european și a fost fără niciun echivoc un om politic de la care cu toții am avut de învățat. În 2005, Bundestagul Germaniei a ales-o pe Angela Merkel în funcția de cancelar, fiind prima femeie cancelar din istoria Germaniei. Comparația frecventă cu prim-ministrul britanic Margaret Thatcher arată dimensiunea omului politic Angela Merkel, iar în 2009 a fost numită de revista Forbes Magazine drept cea mai puternică femeie din lume”, a transmis Falcă.

El a arătat că în cadrul Partidului Popular European Angela Merkel a fost un lider important, de-a lungul timpului colaborând cu oameni politici extrem de puternici precum Jean-Claude Juncker, Wilfried Martens, Nicolas Sarkozy, Silvio Berlusconi, Mariano Rajoy.

“Determinarea și fermitatea doamnei Angela Merkel a ajutat Europa să treacă peste momente extrem de dificile, să facă față crizelor și să devină mai unită”, a transmis europarlamentarul Gheorghe Falcă. 

Un lung capitol al istoriei contemporane a Germaniei și a Europei s-a încheiat miercuri. Ziua de 8 decembrie 2021 va intra în istoria Germaniei și a Europei drept momentul în care s-a încheiat epoca Angela Merkel după ce Parlamentul german (Bundestag) l-a ales pe social-democratul Olaf Scholz în funcția de cancelar federal al țării, punând capăt unei perioade de 16 ani în care creștin-democrații au condus cancelaria de la Berlin și marcând revenirea socialiștilor în fruntea țării. Astfel, prima femeie care a condus Germania, Angela Merkel s-a aflat 5.860 de zile la putere, eşuând cu doar nouă zile în a bate recordul de longevitate al mentorului său, Helmut Kohl.

Alegerea lui Olaf Scholz în funcția de cancelar al Germaniei modifică echilibrul de putere în Consiliul European, socialiștii europeni devenind alături de PPE cea mai puternică forță politică din instituția care reunește cei 27 de șefi de stat sau de guvern din Uniunea Europeană, în timp ce România devine cel mai mare stat membru condus de un lider din partea Partidului Popular European, cea mai mare familie politică din UE. Prin plecarea Angelei Merkel, PPE rămâne cu șapte membri în Consiliul European, reprezentantul cu cea mai mare pondere din perspectiva țării pe care o reprezintă fiind președintele României Klaus Iohannis. În același timp, social-democrații europeni vor deține de acum șapte fotolii la masa decizională din clădirea Europa de la Bruxelles, în timp ce familia Renew Europe, care reunește ALDE și partidul lui Emmanuel Macron, rămâne cu șase lideri în Consiliul European.

Continue Reading

Alin Mituța

Europarlamentarul Alin Mituța: Românii trebuie să aibă acces la servicii de sănătate la același nivel cu ceilalți europeni

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Românii trebuie să aibă acces la servicii de sănătate la același nivel cu ceilalți europeni, a transmis miercuri europarlamentarul Alin Mituța (USR, Renew Europe), membru în grupul de lucru pentru sănătate în plenara Conferinței privind Viitorul Europei. 

„Deși cetățenii europeni pot lucra și trăi oriunde în UE, ei nu se bucură de același acces la servicii de sănătate, existând un decalaj imens între statele membre”, a scris deputatul european, pe Facebook.

Citiți și: Alin Mituța propune cinci priorități în Conferința privind Viitorul Europei care pot ajuta România în domeniul sănătății: Avem nevoie de o cooperare structurată europeană

Potrivit eurodeputatului, un studiu al OCDE arată că rata mortalității din cauze tratabile a fost de aproximativ trei ori mai mică în unele țări din vestul și nordul Europei, cum ar fi Franța, Olanda, Spania, Suedia și Italia, decât în țările din Europa Centrală și de Est precum România, Letonia, Bulgaria și Lituania. 

„Propun introducerea unor standarde minime de calitate în sănătate pentru asigurarea accesului egal la un tratament medical adecvat pentru toți cetățenii europeni, indiferent de locul în care se află în UE”, a punctat el. 

Mai mult, Alin Mituța a explicat că acest lucru presupune introducerea unui set de criterii și standarde comune care să fie stabilite prin legislația Uniunii Europene și care să fie implementate și raportate de statele membre către Comisia Europeană în mod regulat, prin instrumente precum Semestrul European.

„Aceste standarde comune ar urma să fie însoțite de o alocare substanțială de resurse din bugetul UE, pentru a ajuta statele membre să-și îmbunătățească sistemele de sănătate”, a conchis europarlamentarul. 

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: Prin Fondul Social pentru Climă trebuie să finanțăm infrastructura de transport pentru a nu lăsa pe nimeni în urmă

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Europarlamentarul Gheorghe Falcă, raportor alternativ din partea grupului Partidului Popular European (PPE) privind stabilirea unui Fond Social pentru Climă, în cadrul Comisiei pentru transporturi și turism (TRAN) a avut joi o intervenție în cadrul grupului de lucru al PPE constituit în contextul Pachetului Legislativ FIT for 55, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

“În conformitate cu Propunerea Comisiei, Fondul Social pentru Climă va avea un impact social semnificativ, care va afecta în mod disproporționat gospodăriile vulnerabile (inclusiv gospodăriile cu venituri medii inferioare), microîntreprinderile vulnerabile și utilizatorii vulnerabili ai transporturilor și care în anumite regiuni nu au acces la soluții alternative de mobilitate sau transport la prețuri accesibile. Astfel în ceea ce privește impactul, ar trebui să vedem ce însemnă gospodării și cetățeni vulnerabili și care este de fapt venitul unei gospodării vulnerabile”, a atras atenția Gheorghe Falcă.

Europarlamentarul a argumentat: “Trebuie să stabilim termenul sărăcie de transport – complementar cu sărăcia energetică și acesta ar trebui să facă parte din grupul țintă al acestui Fond. Trebuie să ne asigurăm că această Propunere nu va fi împotriva libertății de mișcare, iar impunerea în principal a transportului public chiar și în zonele rurale și îndepărtate, fără acces la transport public sau infrastructură de transport va avea un efect asupra urbanizării. Noi trebuie să finanțăm transporturile și infrastructura de transport pentru a nu lăsa pe nimeni în urmă!”.

În intervenția sa, Falcă a mai subliniat: „Împreună cu gospodăriile vulnerabile, Fondul social trebuie să se concentreze și asupra actorilor economici cei mai expuși: microîntreprinderile, dar și IMM-urile. Acceptarea socială a măsurilor de tranziție climatică și succesul general al Pactului Verde vor depinde de sprijinul financiar din partea Uniunii, astfel cred că trebuie să vedem dacă reușim să obținem o rată de cofinanțare de peste 50 %, propusă inițial de Comisie. Succesul acestui pachet se va baza pe capacitatea sa de a fi realist și echitabil din punct de vedere social, fără a destabiliza economia, așadar este important să avem și soluții de mobilitate și transport neutre din punct de vedere tehnologic”.

O altă propunere pe care Falcă a făcut-o din poziția de raportor alternativ a fost creșterea perioadei de implementare până în 2034, „pentru a acoperi în întregime viitorul Cadru Financiar Multianual CFM 2028-2034”.

În cele din urmă, europarlamentarul a mai atras atenția că în continuare există discrepanțe în definițiile termenilor din toate cele 14 Propuneri ale Pachetului Legislativ FIT for 55, în deosebi privind vulnerabilitatea gospodăriilor: “Propun să găsim definiții pe care să le agreăm la nivelul Parlamentului European și să le susținem în toate propunerile legislative din acest Pachet. Trebuie să fim coordonați și să răspundem nevoilor reale ale cetățenilor noștri”.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
EUROPARLAMENTARI ROMÂNI13 hours ago

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: Angela Merkel, un cancelar creștin-democrat care a condus Germania cu determinare și fermitate

U.E.13 hours ago

IMAGINEA ZILEI în Europa. Fostul cancelar al Germaniei Angela Merkel i-a predat ștafeta lui Olaf Scholz și se retrage din politică

CHINA13 hours ago

UE reacționează în cazul tensiunilor comerciale dintre China și Lituania: Suntem pregătiți să ne opunem măsurilor coercitive îndreptate împotriva oricărui stat membru

REPUBLICA MOLDOVA14 hours ago

Maia Sandu își exprimă “recunoștința profundă” față de Angela Merkel: Este politicianul-model care a dat tonul politicii europene și a fost prietenul R. Moldova

COMISIA EUROPEANA14 hours ago

Comisia Europeană oferă acces deschis la soluțiile sale de software în beneficiul întreprinderilor, al inovatorilor și al domeniilor de interes public

ROMÂNIA14 hours ago

Klaus Iohannis, întâlnire cu ambasadorii statelor membre la București: Reiterez sprijinul puternic al României pentru parcursul european al Republicii Moldova

INTERNAȚIONAL14 hours ago

Lideri din întreaga lume l-au felicitat pe Olaf Scholz după alegerea sa în funcția de cancelar al Germaniei

U.E.15 hours ago

Președintele Germaniei Frank-Walter Steinmeier îl îndeamnă pe noul cancelar Olaf Scholz ”să își ia în serios marea responsabilitate care atârnă pe umerii” săi în combaterea pandemiei

U.E.15 hours ago

Emmanuel Macron îl primește vineri la Paris pe Olaf Scholz, în prima vizită externă a noului cancelar german: Să scriem împreună cooperarea franco-germană pentru Europa

Alin Mituța15 hours ago

Europarlamentarul Alin Mituța: Românii trebuie să aibă acces la servicii de sănătate la același nivel cu ceilalți europeni

SUA19 hours ago

UE-SUA lansează un dialog comun privind politica de concurență în domeniul tehnologiei

ROMÂNIA6 days ago

Premierul Nicolae Ciucă atrage atenția că trebuie elaborată cât mai rapid OUG privind cadrul de implementare a PNRR

ROMÂNIA1 week ago

Klaus Iohannis a decorat cadre medicale, profesori și reprezentați ai societății civile cu prilejul Zilei Naționale a României: O recunoaștere a meritelor oamenilor care aduc cinste țării noastre

MAREA BRITANIE1 week ago

Ziua Națională a României. Ambasadorul Regatului Unit la București: Combaterea problemelor climatice va reprezenta un ”aspect important al cooperării” dintre țările noastre

POLITICĂ1 week ago

Premierul Nicolae Ciucă, îndemn la unitate de Ziua Națională: Marea Unire rămâne cea mai frumoasă pagină din istoria României, o lecție despre coeziune care acum ne este necesară

COMISIA EUROPEANA1 week ago

Ursula von der Leyen salută decizia OMS de a începe negocierile pentru un tratat internațional privind pandemiile: Spiritul de acțiune colectivă, singurul răspuns pentru combaterea pandemiilor

U.E.1 week ago

Charles Michel, la sesiunea specială a Adunării Mondiale a Sănătății pentru un tratat internațional privind pandemiile: Sper că vom face istorie. Abordarea „O singură sănătate” este un „must-have”

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 week ago

Mircea Hava pune la dispoziția oricărei ”comunități care dorește să cunoască și să acceseze fondurile” UE experiența sa de peste 20 de ani ca primar: Banii europeni pot schimba, din temelii, un oraș

ROMÂNIA2 weeks ago

Varianta Omicron: România trimite un avion Tarom pentru a-și repatria cetățenii blocați în Africa de Sud și se oferă să ajute și alte state UE care nu au reușit acest lucru, în limita capacității aeronavei

ROMÂNIA2 weeks ago

Premierul Nicolae Ciucă, întâlnire cu ministrul Sănătății: România urmează recomandările ECDC și ale Comisiei Europene. Românii care vin din țări din sudul Africii vor fi carantinați timp de 14 zile

Team2Share

Trending