Connect with us

INTERVIURI

INTERVIU Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Dacă nu va avea loc Brexit, atunci va fi o mare confuzie

Published

on

Săptămâna aceasta are loc cea de-a doua sesiune plenară (11-14 februrie) din anul 2019 la Strabourg, cu aproximativ 100 de zile înainte de alegerile europarlamentare, iar europarlamentarul Marian-Jean Marinescu a răspuns întrebărilor în interviu lacordat în exclusivitate redacției Calea Europeană, întrebări ce privesc activitățile din cadrul președinției române la Consiliul UE, dar și probleme care trebuiesc rezolvate în acest mandat într-un timp foarte scurt.

Europarlamentarul român a tratat subiecte din zona transportului, Brexit, a abosorbției de fonduri de europene, dar a discutat și despre comunicarea dintre oficialii români și reprezentanții din Bruxelles.

Privind situația Brexit, eurodeputatul consideră că ,,dacă nu se întâmplă Brexit cu acord sau fărp, va fi o mare confuzie, vom intra într-o confuzie polivalentă, atâl la nivel economic, cât și social. Eu știu că serviciile legale din cele trei  instituții, nu stiu cum să rezolve această situație, dacă se amână, Marea Britanie este membru în PE și va participa la alegeri, ar trebui să revotăm o rezoluție, ,,Cum să faci alegeri când știi că peste o lună poți să pleci? O sa fie o mare problemă.”

Amintim faptul că, la data de 2 februarie, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) împreună cu asociaţiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia şi Ungaria au transmis o scrisoare comună, solicitând ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară.

,,Am participat în conferița președinților și am reprezentat grupul PPE și am reușt să se ia o decizie referitoare la pachetul de mobilitate, adică am obținut un vot în martie, asta dacă se asigură o majoritate. Referitor la pachetul de mobilitate, există niște prevederi care creează probleme pentru țările periferice. Acest pachet de mobilitate nu reprezintă concurența dintre Est și Vest, este o decizie a Comisiei Europene pentru a oferi o protecție mai mare companiilor din Europe Centrală. Vreau să avem condiții egale pentru toți transportatorii.”, a declarat Marinescu.

Referitor la Pachetul de Mobilitate, europarlamentarul a criticat atitudinea RO2019EU, ,,Președinția română a Consiliului UE s-a abținut în Consiliu pe textul de mobilitate. România s-a abținut, putea să obțină mai multe benificii, egalitate de tratament pentru toată lumea. Președinția nu poate sa fie un mediator onest, ea reprezintă o țară, trebuie să continuie eforturile de a apăra interesele țării respective, este mai mult decât evident.”

În ceea ce privește relația cu autoritățile române, europarlamentarul român, a subliniat că nu comunică deloc cu acestea ,,pentru că nu m-a contactat nimeni și nici nu îmi doresc, ca să fiu cinstit. Mai ales la răspunsurile pe care le-au oferit  în ianuarie, este evident că nu am ce să discut. Dar, în această perioadă comunic foarte bine cu cei de la Reprezentanța Permanentă pe lângă UE, adică mi se cere spirjinul și îl ofer necondiționat, atât în dosarele în care nu sunt implicat direct, pentru că ține de imaginea României, oricum avem miniștrii care o strică deja.”, a menționat eurodeputatul.

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu a făcut un apel repetat către autoritățile române pentru utilizarea fondurilor europene disponibile pentru construcția spitatelor regionale, deoarece ,,Situaţia spitalelor regionale de urgenţă este din ce în ce mai neclară.”, Marinescu a adresat o serie de întrebări autorităților române și am aflat răspunsul autorităților române de la eurodeputatul român în timpul interviului: ,,nu putem să facem spitalele, nu avem bani suficienți”

Autoritățile române au fost prezentate de europarlamentarul Marian-Jean Marinescu drept ,,oameni complet iresponsabili”.

INTERVIURI

INTERVIU Iulian Fota, directorul IDR: Diplomația română trebuie să traducă clasei politice gravitatea politicii mondiale. Marea miză este ca noua ordine globală să fie favorabilă și României

Published

on

© Iulian Fota/ Facebook

Diplomația română trebuie să ajute țara să traverseze cu bine o perioadă extrem de complicată, care conține elemente de revizionism, iredentism, competiție, geopolitică de mare putere sau remilitarizarea politicilor externe, a avertizat Iulian Fota, noul director al Institutului Diplomatic Român, într-un interviu acordat CaleaEuropeană.ro în contextul Zilei Diplomației Române, aniversată anual la 1 septembrie.

Diplomația românească a început să fie mult mai activă ca altădată pentru că simte și ea că lucrurile se degradează și situația internațională se complică. Ea realizează că are o responsabilitate enormă față de România. Dacă facem o corelație între politica externă și politica de securitate națională, manualele spun foarte clar: prima condiție a unei politici de securitate națională de succes este să ai un efort diplomatic de succes. (…) Diplomația noastră simte că lucrurile sunt din ce în ce mai complicate și că pericolele la adresa României cresc. S-a văzut în pandemie. Nu este o întâmplare că țări cu care avem parteneriate strategice și relații foarte strânse au sărit să ne ajute și nu e o întâmplare că NATO a jucat un rol, ca să aduc în discuție și diplomația militară, prin acele avioane de transport pentru a aduce rapid cantități mari de echipamente de protecție necesare”, a susținut Iulian Fota.

Fostul consilier prezidențial pentru securitate națională a avertizat să situația de pe scena relațiilor internațională se deteriorează constant, folosind adesea formula “unor evoluții negative” pe plan global și arătând că nici măcar luna august, o perioadă din an în care, nu este lipsită de evenimente care marchează starea mediului internațional de securitate.

“Să ne uităm ce s-a întâmplat în această lună august care tocmai s-a încheiat. Cred că am avut cel puțin patru-cinci evenimente semnificative care își vor pune amprenta în evoluția relațiilor internaționale în următorii ani. Explozia de la Beirut, care a destabilizat Libanul, o țară care și așa era șubrezită de tot felul de evoluții negative și care acum trebuie să fie sprijinită de comunitatea internațională pentru că oamenii nu mai au încredere în autorități. Am avut după aceea un eveniment tragic și un eveniment care încă nu e complet asimilat și rămâne să vedem ce va determina această otrăvire a principalului opozant din Rusia. Apar o serie întreagă de detalii absolut cutremurătoare. Vedem că din nou a fost utilizat acel agent chimic pe care l-am întâlnit acum câțiva ani în Marea Britanie și îmi aduc foarte bine aminte reacția extrem de fermă a Occidentului după acel eveniment când țările occidentale au hotărât expulzarea unui număr impresionat de diplomați ruși. În jur de 140 în câteva zile, un fapt nemaiîntâlnit nici măcar în timpul Războiului Rece. Ne întâlnim din nou cu acest agent și evident de aici avem toată această revoltă și îngrijorare, inclusiv a României, Ministerul de Externe dând un comunicat foarte ferm. Ministrul de externe Bogdan Aurescu, alături de ceilalți omologi din UE și din NATO, a sancționat această foarte periculoasă a unui agent chimic. Avem tensiunile din Mediterana de Est. Efectiv am stat cu sufletul la gură să vedem dacă două țări NATO, Grecia și Turcia, care deja ajunseseră la incidente militare foarte serioase, se vor angaja din nou într-o confruntare militară. Vorbim de două țări în interiorul NATO și asta complică enorm de mult și pune Alianța într-o situație delicată. Nu am mai adus în discuție preocuparea permanentă a tuturor privind COVID-19, însă am vrut să arăt că o dată în plus lumea internațională se schimbă și evoluează înspre negativ, înspre rău. (…) (….) Și am uitat pe lista asta să mai pun și Belarusul, pentru că lumea s-a hotărât să se revolte împotriva președintelui Lukashenko și de aici o serie întreagă de preocupări pentru Belarusul este o țară importantă pentru Rusia, dar și Occidentul, inclusiv SUA, au un interes ca Belarus să fie o țară stabilă”, a detaliat el.

Iulian Fota a mai spus că aceste provocări dense și multiple se adresează inclusiv României, insistând că țara noastră poate să joace un rol în soluționarea pașnică a diferendului dintre Atena și Ankara în estul Mării Mediterane.

Vă dați seama în ce situație complicată ar fi pusă România dacă între Grecia și Turcia ar fi într-un conflict, două țări cu care avem relații foarte bune? Evident că preocuparea noastră ar fi să evităm conflictul, să convingem cele două părți să nu se angajeze într-o confruntare militară. România încearcă să convingă cei doi aliați să nu escaladeze situația și să se angajeze într-un proces de negocieri care să ducă la rezolvarea pașnică a diferendului. România are propria experiență într-o astfel de dispută pentru că Mediterana de Est este o dispută pe ape teritoriale, pe frontiere maritime, pentru că în funcție de aceste frontiere cele două state pot avea mai mult sau mai puțin acces la niște rezerve importante de gaz. România are propria experiență, am avut și noi o situație de lămurit cu Ucraina, ne-am dus amândouă la Haga și fiecare a avut de învățat câte ceva din asta. Poate că experiența asta poate fi utilă Turciei și Greciei și de aici dorința diplomației noastre de a fi utilă, de a fi relevantă și de a ajuta la evitarea unui eventual conflict NATO, ceea ce ar pune în pericol funcționarea Alianței”, a explicat acesta.

În opinia lui, în perioada următoarea diplomația românească trebuie să ajute țara să traverseze cu bine această perioadă extrem de complicată, care conține deja revizionism, iredentism, competiție, geopolitică de mare putere sau remilitarizarea politicilor externe. Iulian Fota a mai spus că marea miză a României trebuie să fie reprezentată de o ordină globală favorabilă țării noastre.

Statele apelează din ce în ce mai mult la instrumentul militar ca să-și reafirme interesele și ca să își protejeze obiectivele naționale. Această idee de a traversa cu bine această perioadă complicată trebuie să includă eventuale scenarii în care România, în mod nefericit, ar putea fi supusă unor presiuni de ordin militar sau a unor amenințări cu agresiune militară, mai ales ca urmare a unei nefericite prăbușiri de ordine internațională. (…) Asta trebuie să facă diplomația românească. În primul rând, să traducă această gravitate și acest grad sporit de pericol al politicii mondiale pentru cei din interiorul țării și în special pentru clasa politică și să insiste pe ceea ce Titulescu spunea: dați-ne o politică internă bună, ca să vă dăm o politică externă bună. Aici este obligația diplomației românești ca să facă o corelare între politica externă și cea internă și să ducă acest mesaj în interiorul țării. Și în al doilea rând, să producă acele soluții tehnice, să vină cu acele idei necesare, strategii noi de politică externă, soluții de ordin diplomatic, tehnici de negociere care pot fi folosite, roluri pe care diplomația română le poate juca, astfel încât la sfârșitul acestei perioade de reașezare ceea ce se va defini ca o nouă ordine globală să fie ca și altădată favorabilă României. Asta este marea miză. Când ordinea internațională se destramă, întotdeauna trebuie să îți faci griji dacă noua ordine mondială sau global îți va fi favorabilă sau nu“, a conchis Iulian Fota.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

INTERVIU Europarlamentarul PPE Gheorghe Falcă: Grupul PPE a venit cu soluții pentru a combate pandemia. Noi am reușit să aducem în România peste 680 de milioane de euro

Published

on

© Gheorghe Falcă - arhivă personală

Europarlamentarul PPE, Gheorghe Falcă, vorbește într-un interviu acordat CaleaEuropeană.ro despre modul concret în care Grupul Popularilor Europeni a venit cu soluții pentru a combate pandemia.

“Singuri nu putem depăşi o criză de această magnitudine, iar Grupul PPE din Parlamentul European a fost cel care a înțeles și a venit rapid cu soluții. (…) Ca să mă refer strict la situația României, noi, europarlamentarii Grupului PPE am solicitat fonduri pentru infrastructura medicală, pentru serviciile de sănătate și am reușit să aducem în România peste 680 de milioane de euro, bani aprobați de Comisia Europeană în urma demersurilor de urgentare depuse de Ministerul Fondurilor Europene”, a afirmat Falcă, europarlamentar PNL și PPE și membru în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European.

Domnule europarlamentar Gheorghe Falcă, faceți parte din Grupul PPE – Partidul Popular European, cel mai puternic grup din Parlamentul European. Cum ați acționat concret, din punctul de vedere al grupului pe care îl reprezentanți atunci când pandemia a cuprins Uniunea Europeană?

Pandemia, criza sanitară și amenințarea globală resimțită de toate țările ne-a arătat că este absolut necesar ca întreaga Uniune Europeană să acționeze integrat și unitar. Grupul Partidului Popular European (PPE) din Parlamentul European a venit cu un plan de acțiuni eficiente la nivelul Uniunii Europene, un plan care a vizat în primul rând îmbunătățirea capacităților statelor membre în prevenirea și gestionarea crizei. Am înțeles încă din primele momente că nu se pot închide frontierele pe termen nelimitat și fiecare stat în parte nu va putea să încetinească răspândirea virusului. Gestionarea acestei situații de criză sanitară reprezintă pentru Europa un moment crucial și definitoriu. Modul în care înțelegem să acționăm va determina puterea Uniunii după această criză, dar și viitorul economic al Europei.

Singuri nu putem depăşi o criză de această magnitudine, iar Grupul PPE din Parlamentul European a fost cel care a înțeles și a venit rapid cu soluții. Vorbim de „Pactul de Solidaritate”, un pact ce cuprinde măsurile imediate pentru combaterea virusului, dar și pentru ajutarea celor afectaţi, protejarea familiilor, a lucrătorilor şi a celor mai vulnerabili. Solidaritatea trebuie să cuprindă în mod obligatoriu și  susţinerea întreprinderilor, dar şi un plan pe termen lung pentru a consolida răspunsul Europei la astfel de crize în viitor.

Cât de importat este acest „Pact de Solidaritate” și cum se transpune în alocările financiare, pentru că în această perioadă fiecare țară se uită în vistieria proprie și așteaptă o soluție, cel mai probabil de la Uniunea Europeană.

Noi, popularii europeni, am propus crearea unui fond de solidaritatea al Uniunii Europene. Practic, vorbim de cel puţin 50 de miliarde de euro constând în până la 20 de miliarde de euro prin subvenţii şi până la 30 de miliarde de euro în împrumuturi, garantate de bugetul UE. Consider că acest sprijin este răspunsul prompt al Uniunii pentru toate statele membre, întrucât fiecare dintre ele au făcut eforturi financiare deosebite în sectorul de sănătate în această perioadă de criză. În mod clar fiecare stat a fost nevoit să își regândească prioritățile, sănătatea devenind cea mai importantă dintre ele. Însă nu doar acum sănătatea s-a dovedit extrem de importantă, ci și pe viitor, sectorul acesta fiind unul în care investițiile trebuie să continue.

Referindu-mă acum la Pactul de Solidaritate susținut de Partidul Popular European trebuie să precizez că acesta are cinci piloni importanți: răspunsul unit la provocările din domeniul sănătății; acțiunile în ce privește măsurile de distanțare socială; asigurarea infrastructurii critice; ajutorarea persoanelor, afacerilor și regiunilor cele mai afectate acum; planul pentru viitorul Uniunii.

Văzând aceste direcții este clar că vorbim de o nouă abordare în Uniune, de o schimbare a politicilor și a percepției din fiecare țară.

Da. Tocmai pentru că atunci când vorbim de politicile din educație, sănătate sau turism nu vorbim de o  direcție unitară, comună, ci de politici individuale, în Grupul PPE am început să lucrăm la creionarea unor politici comune. Primul pas a fost făcut în sănătate ca urmare a crizei de COVID-19. Criza ne-a arătat că există diferențe foarte mari de nivel în finanțarea și dotarea sistemelor de sănătate naționale și tocmai de aceea trebuie făcute eforturi mari pentru a ajunge la o politică comună pentru a reduce inegalitatea dintre Est și Vest.

Ca să mă refer strict la situația României, noi, europarlamentarii Grupului PPE am solicitat fonduri pentru infrastructura medicală, pentru serviciile de sănătate și am reușit să aducem în România peste 680 de milioane de euro, bani aprobați de Comisia Europeană în urma demersurilor de urgentare depuse de Ministerul Fondurilor Europene. Concret, prin implicarea PPE și a europarlamentarilor români din acest grup, 44 de unități subordonate Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU), 7 unități ce țin de Inspectoratul General de Aviație din cadrul MAI (IGAv), precum și Serviciul de Ambulanță București-Ilfov (SABIF) au beneficiat de echipamente. Pe lângă aceste măsuri, trebuie spus că Uniunea Europeană s-a implicat activ asigurând și finanțarea șomajului tehnic pentru lucrătorii grav afectați de această pandemie.

Ce ar fi de făcut de acum înainte? Cum credeți că se poate aplica Planul de Solidaritate pentru a ajuta Europa și implicit România să reușească să înfrângă această criză sanitară, dar fără doar și poate și una economică?

Privind din punct de vedere al sistemului de sănătate, PPE dorește înființarea unei rețele europene de spitale specializate în răspunsul pandemiei în fiecare regiune a Uniunii Europene. Totodată, Uniunea Europeană trebuie să preia conducerea în dezvoltarea și producerea unui vaccin și să-l facă disponibil la nivel mondial și accesibil maselor. Tot referindu-mă la ceea ce înseamnă răspunsul rapid la criza sanitară, Uniunea a luat în calcul înființarea unui depozit „tampon” de materiale sanitare, un depozit care să deservească Uniunea Europeană în cazuri similare cu această criză. Aici, trebuie să subliniez că acest depozit va fi construit în România, ceea ce înseamnă un punct extrem de important pentru dezvoltarea infrastructurii medicale din țara noastră.

Mai departe,  Grupul PPE va încuraja pe viitor soluțiile digitale pentru combaterea crizei. Statele UE au nevoie de informații în timp util și precise pentru a putea combate o boală sau o altă criză asemenea acesteia. În acest sens, popular europenii propun înființarea unui centru european de coordonare pentru schimbul de date și informații cu privire la persoanele care vin în UE din străinătate ca mijloc de protecție a sănătății europenilor. În cele din urmă PPE a propus, la nivel european, o suveranitate strategică în domeniul sănătății, referindu-mă aici la evitarea viitoarelor deficiențe de medicamente esențiale, crearea unui stoc european comun și îmbunătățirea accesului și a disponibilității datelor de sănătate.

În plus, Pactul de solidaritate vine să sprijine toate sectoarele afectate prin crearea unui fond de ajutorare, dar și a unui plan pentru viitor. Aici aș menționa în mod distinctiv domeniul educației, acolo unde PPE a propus înființarea unei platforme educaționale la nivel european pentru învățământul online, la care toate școlile și universitățile din UE să aibă acces.

Concluzionând, Europa va trece peste această criză?

Da, Uniunea Europeană va trece peste această perioadă, unită, solidară și întărită. Dar, este la fel de important cum va reuși să depășească criza, ce efecte va genera această situația de urgență pentru fiecare stat și pentru Uniune. Respectând statul de drept și principiile europene, cheltuind banii europeni în mod eficient și responsabil pe sectoare și regiuni, Europa va putea depăși pandemia coronavirusului.


Gheorghe Falcă se află la primul său mandat de europarlamentar și este membru în Comisia pentru transport și turism (TRAN) și în Comisia pentru petiții (PETI) ale Parlamentului European. De asemenea, este membru și în Delegația la Adunarea Parlamentară Paritară ACP-UE. Gheorghe Falcă este membru supleant în Comisia pentru ocuparea forței de muncă și afaceri sociale (DSEE) și în Delegația pentru relațiile cu Bosnia-Herțegovina și Kosovo.

Gheorghe Falcă a fost primarul municipiului Arad din anul 2004 până în luna aprilie 2019. Din această calitate, Falcă a fost membru al delegației române la Comitetul European al Regiunilor.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

INTERVIU Vicepreședintele Grupului PPE Siegfried Mureșan: România a obținut o sumă istorică de fonduri UE pentru că Președintele și Guvernul au vorbit pe o singură voce

Published

on

© Facebook/ Siegfried Muresan

România a obținut o sumă istorică de bani de la UE și se bucură de credibilitate la nivel european datorită Președintelui și Guvernului care vorbesc pe o singură voce, a declarat eurodeputatul Siegfried Mureșan, vicepreședintele grupului PPE din Parlamentul European și vicepreședinte al Partidului Popular European, într-un interviu pentru CaleaEuropeană.ro

Siegfried Mureșan, în calitate de responsabil de negocierile bugetare cu privire la rezoluția Parlamentului European ca răspuns la acordul Consiliului European pe Bugetul Multianual al UE 2021 – 2027 și Pachetul de Redresare, a vorbit despre prioritățile popularilor europeni în raport cu acest subiect, precum și despre șansa de dezvoltare pe care o are România după ce a obținut o alocare de aproape 80 miliarde de euro pentru următorul exercițiu financiar. 

 

Amintim că cei 27 de lideri europeni au aprobat pachetul uriaș de relansare economică a Uniunii Europene în urma crizei provocate de coronavirus, un plan de 1.824 de miliarde de euro compus dintr-un fond de redresare de 750 de miliarde de euro (Next Generation EU- NGEU) și un Cadru Financiar Multianual 2021-2027 (CFM) de 1.074 de miliarde de euro. De asemenea, liderii europeni au depășit dificultățile și în ce privește condiționalitățile, iar acordarea fondurilor europene va fi supusă în premieră criteriului respectării statului de drept, în timp ce acordarea granturilor din cadrul NGEU va fi evaluată din perspectiva obiectivelor cuprinse în recomandările specifice de țară. Acordul între șefii de stat sau de guvern a fost obținut la ora 6:30, marți dimineață, după patru zile și patru nopți de negocieri, transformând acest summit într-unul dintre cele mai lungi din istoria Uniunii Europene.

Tot marți dimineață, președintele Klaus Iohannis a anunțat, de la Bruxelles, că România a obținut 79,9 miliarde de euro din acordul privind bugetul și relansarea UE convenit de liderii statelor membre ale Uniunii Europene. Șeful statului a spus că România va beneficia de aproape 80 de miliarde de euro pentru proiecte europene, indicând construcţia de spitale, şcoli, modernizarea marilor sisteme publice, precum şi reconstrucţia economică.

În acest context, Siegfired Mureșan a subliniat că România a obținut acum o sumă istoric de mare de fonduri europene pentru următorii ani datorită faptului că „Guvernul, miniștrii de resort, prim-ministrul și președintele au vorbit pe aceeași limbă, au tras în aceeași direcție”.

„Nu a mai existat situație în care președintele să dea o direcție oficială a statului român și miniștrii Guvernului, cum se întâmpla în timpul guvernării PSD, să vorbească pe persoană fizică, pe cont propriu, în afara liniei oficiale date acesta”, a adăugat acesta.

Mai mult, spune Mureșan, „datorită credibilității României în momentul de față, pe plan european, am obținut un rezultat foarte bun”. Prin urmare, „trebuie să absorbim acești bani, să îi punem la lucru”, dar pentru acest lucru „avem nevoie de o corelare între politica noastră la nivel european, la nivel național și la nivel local”, ceea ce înseamnă că primarii, Guvernul și nivelul european de reprezentare trebuie să aibă aceleași interese pentru ca lucrurile să nu se blocheze. 

De exemplu, menționează vicepreședintele PPE, în ultimii ani de zile, fondurile europene au venit acolo unde au existat președinți de consilii județene și primari competenți” datorită cărora „fața orașelor și a județelor s-a schimbat, lucrurile îmbunătățind-se foarte multe. Cu toate acestea, atenționează politicianul de la Bruxelles, au existat blocaje la marile proiecte de infrastructură, de investiții, amintind că „trei guverne PSD au depus un singur mare proiect de investiții la Bruxelles și anume, podul peste Dunăre de la Brăila”.

Siegfried Mureșan subliniază că „Uniunea Europeană ajută România acum mai mult decât oricând” prin aceste fonduri care sunt „mai multe decât am primit oricând in ultimii ani”, iar ajutorul este unul imediat, în contextul pandemiei de coronavirus, cât și pe termen lung, pe următorii șapte ani. În acest context, în care se pune accentul foarte mult pe solidaritate și unitate, România are datoria „de a se dezvolta bine” pentru a contribui la dezvoltarea Uniunii Europene în ansamblu. 

În ceea ce privește rezoluția Parlamentului European care vizează începerea negocierilor finale dintre Consiliu și Parlament pe bugetul UE pe următorii 7 ani, Siegried Mureșan, în calitate de coordonator privind redactarea documentului din partea grupului PPE, precizează că rezoluția „este foarte importantă fiindcă va fi adoptată cu majoritate largă și transmite un mesaj foarte puternic Consiliului”, pe care eurodeputații îl susțin în raport cu munca depusă pentru anvelopele naționale, însă își doresc creșterea bugetului la unele programe europene.

Din perspectiva grupului PPE, dar nu numai, Siegfried Mureșan menționează că alocări bugetare financiare sunt necesare pentru Programul Erasmus+, Programul European de Sănătate sau politica de migrație și azil, în special partea de securitate a frontierelor externe ale Uniunii Europene.

De altfel, în ceea ce privește Programul European de Sănătate, vicepreședintele PPE susține că o alocare financiară mai mare ar fi în interesul României, cu precădere în contextul crizei sanitare generate de COVID-19 care a exacerbat neajunsurile sistemului național de sănătate.

„Este în interesul României. România este țara europeană care acordă cele mai puține fonduri europene pe cap de locuitor pentru sănătate. Așa a fost in ultimii ani și finanțarea sistemului medical este una din principalele sale probleme. Cu cât vom avea un fond de sănătate mai mare, cu atât este mai bine și pentru România. Bani din care vor putea fi construite spitale dacă e nevoie, modernizate spitalele existente, fiindcă am văzut acum pe durata pandemiei că se poate oricând să vină un al doilea val. Pentru a putea avea grijă de toate persoanele infectate avem nevoie de capacități mari în spitale și avem nevoie de capacități mari și pentru a evita intrarea într-o nouă perioadă de carantină. Dacă capacitățile in spitale sunt mici, oricând virusul se răspândește un pic, va trebui să reintram in carantină, căci dacă nu, spitalele ar fi suprasolicitate. De aceea, acest fond de sănătate este atât de important”, a explicat Siegfried Mureșan.

În ceea ce privește banii pentru protecția frontierelor externe ale UE, „o altă prioritate a grupul Partidului Popular European, acceptată de Parlamentul European”, eurodeputatul PNL a precizat că grupul din care face parte cere creșterea bugetului pentru că „un control bun al frontierei externe a UE înseamnă că putem tri în siguranță și ne putem mișsca liberi în interiorul UE, fără controale la frontierele interne dintre statele membre.

„Vedem că în vecinătatea noastră nu toate țările sunt sigure, nu toate țările sunt stabile. Vedem provocări din partea Turciei la adresa Ciprului, presiuni imigraționiste câteodată pe granița dintre Turcia și Grecia. Trebuie să întărim controlul frontierei externe a UE”, a mai explicat Siegfried Mureșan.

Ca atare, spune acesta, „poziția existentă de negociere între Parlament și Consiliu este una firească, intrăm într-o rundă finală de negocieri, la capătul căreia sunt sigur că vom adopta un buget bun pentru UE, per ansamblu, și repet, bun și pentru România, căci tot ceea ce s-a obținut pentru România până acum e bun obținut”.

 

Continue Reading

Facebook

INTERNAȚIONAL28 mins ago

Ministerul Afacerilor Externe, pregătit să acorde asistență consulară cetățenilor români din zona de conflict Nagorno-Karabah

CONSILIUL EUROPEAN34 mins ago

Charles Michel, mesaj către liderii UE înaintea Consiliului European: Trebuie să ne concentrăm pe locul Europei în lume și pe capacitatea noastră de a ne modela propriul destin

Cristian Bușoi46 mins ago

Eurodeputatul Cristian Bușoi, raportorul PE pentru Programul de sănătate al UE: Într-un moment cu presiune uriașă pe toate sistemele medicale, asigurarea asistenței medicale de la distanță este mai importantă ca oricând

S&D48 mins ago

Partidul Socialiștilor Europeni solicită o nouă Garanție europeană pentru copii pentru a monitoriza și combate sărăcia în rândul acestora

U.E.55 mins ago

Ungaria consideră ”inacceptabilă” propunerea UE de a condiționa accesul la fondurilor europene de statul de drept

CONSILIUL EUROPEAN1 hour ago

Klaus Iohannis participă joi și vineri la Consiliului European: Autonomia strategică a UE trebuie construită pe baza unei piețe interne depline și funcționale

RUSIA1 hour ago

Fostul cancelar german Gerhard Schroeder consideră că suspendarea proiectului Nord Stream 2 nu are nicio legătură cu otrăvirea opozantului rus Aleksei Navalnîi

Cristian Bușoi2 hours ago

Cristian Bușoi, președintele Comisei pentru cercetare din PE, discuție cu Mariya Gabriel, comisarul european pentru inovare: Am reiterat dorința Parlamentului ca 4% din bugetul Orizont Europa să fie alocat EIT

INTERNAȚIONAL3 hours ago

Prima confruntare Donald Trump – Joe Biden, 90 de minute haotice și de atacuri la persoană: “Nu e nimic deştept la tine, Joe”/ ”Mai taci, omule!”

ROMÂNIA14 hours ago

Studiu FMI dedicat Inițiativei celor Trei Mări: Decalaj de investiții în infrastructură de 1.150 de miliarde de euro între Europa de Est și cea Occidentală

SUA2 days ago

Alegeri prezidențiale SUA: Ambasadorul Adrian Zuckerman explică procedura de vot prin corespondență pentru cetățenii americani din România

COMISIA EUROPEANA2 days ago

Uniunea Vamală: Comisia Europeană, nou plan de acțiune care să creeze condiții mai bune de funcționare, inovare și eficiență pentru vămile din UE

Marian-Jean Marinescu2 days ago

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu susține reducerea emisiilor de carbon în toate domeniile, dar cu condiția protejării locurilor de muncă în zonele afectate

CONSILIUL EUROPEAN1 week ago

Charles Michel, apel la liderii lumii la 75 de ani de la crearea ONU: Curajul nostru de astăzi va crea oportunități pentru ca generațiile de mâine să-și deschide aripile

ROMÂNIA2 weeks ago

Ludovic Orban, la începerea lucrărilor la conducta submarină Midia – MGD: Susținem investițiile în gaze naturale care pot genera dezvoltare economică și creșterea calității vieții

Dragoș Pîslaru2 weeks ago

Dragoș Pîslaru: România trebuie să găzduiască viitoarea agenție a UE pentru cercetări biomedicale. Nu mai putem rata o nouă ocazie

Dacian Cioloș2 weeks ago

Dacian Cioloș: Legătura dintre bani și valori și consolidarea resurselor proprii sunt două aspecte esențiale în reconstrucția proiectului european

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

Seceta pedologică din România, menționată de Ursula von der Leyen în pledoaria pentru salvarea ”planetei noastre fragile”: Am văzut tot ce se întâmplă în jurul nostru: de la incendiile din Oregon până la culturile din România distruse de cea mai puternică secetă de zeci de ani

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

Comisia Europeană va numi în premieră un coordonator anti-rasism care să lucreze direct cu societatea civilă și instituțiile

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

Ursula von der Leyen anunță investiții de până la 20% din valoarea fondului de redresare Next Generation EU pentru a pava „calea europeană spre era digitală”

Advertisement
Advertisement

Trending