Connect with us

BUSINESS

INTERVIU cu Marian Nechifor, CEO Transparent Design, unul dintre cei mai mari producători de geamuri din Sud-Estul Europei: Vom deschide reprezentanță la Bruxelles

Published

on

După ce a investit peste 5 milioane de euro în noi tehnologii, obținând certificare europeană ISO, unul dintre cei mai mari producători de geamuri din Sud-Estul Europei, Transparent Design se pregătește de extinderea activității chiar în inima Uniunii Europene. În interviul acordat la întoarcerea de la Conferința despre viitorul industrial al Europei, organizată în marja Președinției rotative a Consiliului Uniunii Europene de către Reprezentanța Permanentă a României la UE, Marian Nechifor, CEO-ul companiei, a anunțat că a decis ca în acest an să deschidă un birou de lucru la Bruxelles.

CaleaEuropeană: Astăzi, CaleaEuropeană.ro se află la sediul uneia dintre cele mai mari firme de producție de geamuri din sud-estul Europei. Alături de noi se află chiar patronul acestei firme ”Transparent Design”, domnul Marian Nechifor, recent întors de la Bruxelles unde a participat la un eveniment de business. Mulțumim că ne-ați primit astăzi.

Marian Nechifor: În cadrul săptămânii trecute am participat la Bruxelles la o conferință organizată pe politica industrială pe următorii 10 ani și după. A venit la pachet cu ideea Transparent Design de a promova business-ul pe Europa. Dorim în continuare participări în cadrul conferințelor organizate cu prilejul Președinției României la Consiliul Uniunii Europene. A fost o conferință prin care ne-am făcut cunoscuți către anumite organizații, președinții anumitor companii din Europa.

CaleaEuropeană: Cum sunt primiți oamenii de afaceri români? Cum v-ați integrat dumneavoastră în acea atmosferă și cât de relevant este ce se întâmplă aici, la București, unde aveți această fabrică, pentru partenerii dumneavoastră europeni?

M.N.: Am fost primiți cu succes. Nu există vreo diferență, că venim din sud-estul Europei. Vis-a-vis de ce se întâmplă la București, ar trebui văzut și de Uniunea Europeană mai mult. Se întâmplă lucruri bune. Ne dezvoltăm în pași mai rapizi și mai alert decât ei.

Investiții masive în creșterea capacității de producție și a calității

CaleaEuropeană: Cum ați început? Vedem în spate foarte multe utilaje moderne. Cum a început Transparent Design și la ce nivel a ajuns în prezent?

M.N.: Conform unui proverb românesc, de a nu-ți pune ouăle în același coș, în primii ani de business, având ceva cu comerț auto și încă un business pe consultanță publică, am considerat că un business de producție poate fi mult mai trainic decât un business de comerț. Am pus foarte mult suflet în el. Primii pași au fost în ianuarie 2006, prin achiziționarea unor utilaje second din UE. Din păcate pentru noi a venit criza în anii 2008. A fost destul de greu. Nu am încetat să lupt, am crezut foarte mult în afacere, iar în anul 2012-2013, când business-ul a revenit m-am focusat pe investiții foarte mari pe care le-am dus și le duc în continuare. Și în cursul acestui an mai avem aproximativ 1 milion de euro pentru creșterea productivității, a calității și, bineînțeles, pentru a ieși pe piețele europene.

CaleaEuropeană: Ați vorbit de investiții foarte mari. La cât se ridică în total investițiile pe care le-ați făcut aici, la Transparent Design?

M.N.: În acest moment, investițiile făcute la Transparent Design se ridică la aproximativ 5 milioane de euro. Avem și pentru anul următor o investiție de aproximativ 1 milion de euro, tot pentru creșterea capacității de producție și a calității.

CaleaEuropeană: Ați folosit fonduri europene?

M.N.: Nu am reușit să folosesc fonduri europene întrucât, în momentul în care m-am decis să accesez pentru fonduri europene, pe regiune București-Ilfov nu am mai prins ultimul tren. A trebuit să mă împrumut la bănci.

CaleaEuropeană: Intenționați să apelați la astfel de soluții de finanțare în anii următori?

M.N.: Intenționez să apelez la astfel de soluții de finanțare, dar nu știu dacă în proiectele viitoare vor mai fi fonduri europene pe București și pentru orașele dezvoltate din România.

CaleaEuropeană: Ați fost pentru prima dată la Bruxelles, la această întâlnire cu oamenii de afaceri din Uniunea Europeană. Veți continua să faceți astfel de demersuri pentru a vă conecta cu Uninea Europeană?

M.N.: Da, îmi doresc să particip și la următoarele evenimente, drept dovadă am solicitat să fim ținuți la curent cu următoarele conferințe organizate.

CaleaEuropeană: Mulțumesc foarte mult! Alături de noi se află și membrii echipei dumneavoastră. Îl invit pe domnul Adrian Bădici, directorul executiv al companiei. Am vorbit ceva mai devreme cu domnul Nechifor despre amploarea investițiilor de aici, de planurile de dezvoltare. Dincolo de faptul că, într-adevăr, folosiți tehnologii noi și că aveți o producție la scară largă, ce vă diferențiază de alte companii?

Adrian Bădici: Nu numai că sunt noi, sunt și cele mai bune tehnologii de pe piață, de la cele mai bune branduri de utilaje din domeniu, toate de fabricație europeană, oferim certificări europene pentru produseel noastre. Țelul nostru este să urmărim în permanență calitatea produselor livrate sau montate clienților și, în general, îmbunătățim fiecare aspect al părții de producție, relație cu clientul și respect față de muncitorii și angajații din firmă.

CaleaEuropeană: Ce produceți aici?

A.B.: În general, produse din sticlă plană, prelucrări de cant, securizare, laminare, emailare de foarte bună calitate, atât ceramică, cât și organică, decupare, frezare, cam toată gama de prelucrări disponibilă.

CaleaEuropeană: Ce tipuri de beneficiari aveți? Din zona industriei, din zona consumatorilor casnici? La ce se folosesc produsele dumneavoastră?

A.B.: Avem și consumatori industriali, și casnici, din tot spectrul. Ne străduim să ne îndreptăm către industrial, pentru că sunt mai clare lucrurile și produsele de serie pot fi mai bine controlate.

CaleaEuropeană: Mulțumesc! Avem alături de noi și directorul tehnic, cel care se ocupă de instalarea propriu zisă a acestor lucruri, domnul Bogdan Turcu. Toate aceste tehnologii pe care aveți împlică niște produse care trebuiesc duse la beneficiar? Care este rolul dumneavoastră? Cum vă implicați în montarea lor?

Bogdan Turcu: Mergem în locațiile respective. De la prelevarea cotelor, împreună cu arhitecții ce se ocupă de acest proiect, punem în aplicare produsele finite. Folosim cele mai bune materiale, de la partea de feronerie, până la partea de adezivi, de ce necesită aplicării sticlei colorate pe pereți. Se folosesc foarte în mult în tot ceea ce înseamnă clădiri de birouri și ansambluri rezidețiale de lux și încercăm să colaborăm foarte bine cu tot ceea ce înseamnă partea de design a acestora, să ne mulăm după cerințele lor și să le dăm produsul dorit, o calitate foarte bună și un sprijin al nostru către fiecare proiect cu tot ce înseamnă echipe de montaj, logistica de livrări, pentru că mai avem și livrări în astfel de proiecte unde nu facem noi montajul, le face beneficiarul, și încercăm să asigurăm o plajă cât mai mare de produse pentru tot ceea ce cere piața în momentul de față.

CaleaEuropeană: Mergeți doar în București sau mergeți și în țară, și în afara țării?

B.T.: Oriunde este nevoie de noi, ne vom duce fără niciun fel de problemă.

CaleaEuropeană: Ne puteți da câteva exemple de locuri din România unde ați făcut astfel de lucrări?

B.T.: Mai mult parte de office-uri. S-au făcut și la Iași, și la Constanța, și rezidențiale la Constanța. Avem și proiecte în Delta Dunării, un hotel de 5 stele. În București avem ansamblurile de birouri Bluerose, Renault, care este un nou concept în România, Bridge 2, care este un alt ansamblu care cuprinde 3 clădiri de boruri, 2 sunt terminate, începem a treia fază. Campusul, care este un mare proiect de birouri. S-au realizat 2 clădiri, urmează și o a treia. Avem ansambluri rezidențiale în Pipera, Eden Capital, care dezvoltă destul de multe ansambluri rezidențiale de lux, unde lucrăm împreună cu dânșii.

Marian Nechifor: În plus, amenajarea foartor multor mall-uri din țară, precum Satu Mare, Baia Mare, Sibiu, până la cele existente din București: Vitan, Plaza România, Afi.

Clienții occidentali, impresionați de calitatea geamurilor produse la București

CaleaEuropeană: Se întâmplă uneori ca clienții dvs. să vină să vadă ce tehnologii folosiți, cum se produc toate aceste lucruri?

M.N: Se întâmplă și sunt foarte impresionați, dar cei mai impresionați sunt cei din Europa. Se pare că ei au rămas la un nivel de dezvoltare cu 20 ani în urmă și rămân foarte suprinși când intră în fabrica noastră, nu le vine să creadă.

Calea Europeană: Pentru că vorbim despre modul în care vă promovați produsele, o avem alături de noi pe doamna Luana Liciu, director de marketing de la Transparent Design. Am vorbit cu patronul și cu directorii companiei despre cum se produc aceste lucruri, cum ajung la clienți și de cele mai multe ori este rolul dvs. să îi convingeți că ce se întâmplă aici este de calitate și că merită să lucreze cu dvs. Ce feedback primiți de la ei?

Luana Liciu: Noi spunem că foarte bun; mai sunt mici probleme și putem să îmbunătățim, dar la asta lucrăm în fiecare zi.

CaleaEuropeană: Vă ajută ca director de marketing faptul că folosiți tehnologii noi și că aveți personal bine pregătit?

L.L: Este atuul nostru, partea de utilaje și personal calificat. În primul rând din punctul de vedere al termenelor pe care putem să le respectăm, mult mai scurte decât concurența și, bineînțeles, din punct de vedere al calității. Acesta a fost targetul nostru de la început, partea de calitate, nu de cantitate și atunci ne-am axat în continuare pe această linie și am mers, zic eu, cu succes, ținând cont de feedbackul clientului după partea de recepționare și instalare a mărfii.

CaleaEuropeană: Cum aveți de gând să vă duceți către piețele europene? Pentru că în România, am aflat, aveți foarte mulți clienți importanți, zone diverse, de la mall-uri la alte clădiri care au nevoie de serviciile dvs. Intenționați să testați și piața europeană, ați intrat și în alte țări?

L.L: Da, am avut și exporturi și în perioada următoare trebuie să creștem cantitatea lucrurilor exportate tocmai pentru că avem capacitate foarte mare de producție și nu ne facem griji din punct de vedere al calității. Cel mai important lucru atunci când ești pe exporturi este menținerea unui standard înalt și să nu existe probleme cu transportul sau alte cheltuieli și feedback negativ.

M.N: Intenționăm să deschidem anul acesta o reprezentanță Transparent Design la Bruxelles prin a angaja un cetățean belgian care să ne reprezinte. Am considerat că este o așezare destul de ok a Belgiei pentru celelalte țări din jur și sper să o finalizăm în cursul anului acesta.

O treime din producție va merge la export în alte state UE

CaleaEuropeană: Până la acest moment, făcând o comparație cu exporturile românești și cu exporturile pe care le aveți dvs. cam 80% din ce produce România se duce pe piața UE. Dacă ne raportăm la export, care este ținta dvs. în perioada următoare?

M.N: La momentul actual avem un procent destul de mic la export, între 5 și 10%, dar intenționăm să creștem spre un 30-40% tocmai pentru că majoritatea materiei prime este importată din Europa și vrem să ne ducem cu produsele către ei.

CaleaEuropeană: Mulțumesc frumos. Alături de noi, pentru că am vorbit de promovare, se află și directorul pentru promovare de la Transparent Design, doamna Alina Nechifor. Vă veți adapta strategia de promovare în contextul extinderii la Bruxelles?

Alina Nechifor: Momentan încercăm pe mediul online, pentru că este la modă și clienții ne cunosc pe piață și încercăm să facem această promovare și pe piața externă. Avem o firmă cu care colaborăm în acest sens.

CaleaEuropeană: Pentru a putea pătrunde pe acele piețe trebuie întâi să vă faceți cunoscuți. Aceasta ar fi prima provocare. Participarea la târguri de profil sau conferințe de business în Europa vă pot ajuta să vă conectați și, până la urmă, să înțelegeți resorturile. Spuneați mai devreme că tehnologiile pe care le folosiți au standarde europene. Există certificări pentru asta, ce ne puteți spune?

A.N: Toate echipamentele din fabrica noastră sunt importate din cadrul UE, la fel ca materia primă pe care o folosim, suntem certificați ISO, iar toate produsele pe care le folosim au certificări în spate, si de aceea nu cred că va fi o piedică pentru noi să ieșim pe piața UE, care cuprinde 28 țări și 500 milioane de locuitori; este o piață mare pentru noi toți și sper să reușim.

A.N: Bineînțeles, este vorba și despre gama de produse. Pentru că tendința actuală este să se folosească geamuri tot mai mari, achiziționăm utilaje cu care prelucrăm geamuri de până la 5 m. De asemenea, în linia de emailare, facem geamuri emailate ceramic și, nu în ultimul rând, o să achiziționăm cea mai mare imprimantă cu care vom face serigrafie și printuri pe geamuri de până la 6m cu 3m. Va fi cea mai mare linie din România sau chiar Sud-Estul Europei.

CaleaEuropeană: Ne puteți spune câteva cifre legate de numărul de angajați, cifra de afaceri, care să dea cumva relevanță ordinului de mărime la care lucrați aici?

M.N: Numărul de angajați este de aproximativ 60 oameni. Cifra de afaceri a crescut în fiecare an cu un procent de până la 20-30% . Am avut o creștere foarte mare în 2018 față de 2017, cu aproximativ 50% și credem că anul acesta vom depăși cifra de afaceri de pe anul 2018 cu aproximativ 30%.

CaleaEuropeană: Ne vom opri aici de la Transparent Design, o firmă care a crescut, din păcate fără fonduri europene, dar, cine știe, poate perspectivele viitorului o să vă surâdă și în această zonă. O firmă ca multe alte firme din România care oferă calitate și care își dorește să pătrundă pe piața unică, cu 14 mii de miliarde de euro anual, față de 200 miliarde de euro cât produce România, un potențial foarte mare. Se poate și în industria noastră care are, iată, și exemple de succes. Vom reveni la dvs. pentru a vedea ce se întâmplă. 

BUSINESS

Klaus Iohannis: Există semnale clare că economia revine pe calea redresării. Investițiile în tranziție verde și transformare digitală oferă noi oportunități

Published

on

© Administrația Prezidențială

Preşedintele Klaus Iohannis a transmis, vineri, un mesaj în cadrul evenimentului organizat de Bursa de Valori Bucureşti cu ocazia aniversării a 25 de ani de activitate bursieră, el afirmând că există semnale ”clare” că economia revine pe calea redresării.

“La începutul acestui an, indicatorii privind pieţele financiare arătau că România beneficiază de un climat investiţional stabil. Din păcate, în contextul pandemiei de COVID-19, criza economică şi-a făcut simţită prezenţa şi în România, ca peste tot în lume. Există însă semnale clare că economia revine pe calea redresării. Ultimele date statistice indică pentru România, cât şi pentru economiile europene o creştere consistentă a Produsului Intern Brut în trimestrul al III-lea, faţă de trimestrul anterior, atunci când economia a resimţit şocul generalizat al crizei sanitare. De asemenea, rata şomajului în economia noastră se menţine la puţin peste 5%, iar pe pieţele financiare investitorii îşi păstrează încrederea în potenţialul nostru de dezvoltare”, afirmă şeful statului, în mesajul care a fost prezentat de consilierul prezidenţial Cosmin Marinescu.

El a arătat că România va beneficia, în următorii ani, de fonduri europene de 80 de miliarde de euro, apreciind că este o “oportunitate reală de consolidare a potenţialului de creştere economică”.

“Economia noastră va începe să integreze beneficiile unui nou model de dezvoltare, bazat pe investiţii, inovare şi competitivitate. România va avea infrastructură, va investi considerabil în digitalizare şi tranziţia verde, va facilita crearea de ecosisteme antreprenoriale şi va deveni mai atractivă ca destinaţie de afaceri. În acest sens, unele aspecte ar merita să se regăsească mai elocvent în planuri şi acţiuni, indiferent dacă sunt ale autorităţilor sau ale mediului de afaceri. O direcţie esenţială este educaţia economică sănătoasă, cel mai eficient scut împotriva populismului financiar, iar o alta, piaţa românească de capital, ca sursă reală de finanţare a investiţiilor. De exemplu, opţiunea pentru investiţii în tranziţia verde şi transformarea digitală, aşa cum ne propunem prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, oferă noi oportunităţi şi pentru piaţa autohtonă de capital. În acelaşi timp, este esenţial ca România să îşi diversifice coerent arhitectura financiară, pentru a nu rămâne blocaţi în paradigma în care doar statul ‘dă banii’ pentru dezvoltare”, a menţionat şeful statului.

Citiți și Moment istoric la București: România a dobândit oficial la statutul de “piaţă emergentă”, o promovare considerată echivalentul aderării la UE

Preşedintele Iohannis a felicitat Bursa de Valori Bucureşti pentru întreaga activitate şi performanţele obţinute.

“După 25 de ani de piaţă bursieră, prin motivaţia companiilor de mobilizare a capitalului pentru investiţii, de îmbunătăţire a standardelor de management şi eficienţă, nivelul de capitalizare a ajuns la peste 100 miliarde de lei în prezent. Promovarea la statutul de piaţă emergentă secundară a atras creşteri consistente ale volumelor de tranzacţionare în raport cu lunile anterioare, ceea ce indică optimism în privinţa pieţei noastre de capital. (…) Privind înainte cu optimism, încredere, dar şi cu prudenţă, vă urez ca următorii 25 de ani de activitate bursieră să vină cu mai multe avantaje şi oportunităţi, fructificate cu înţelepciune, astfel încât bazele pe care le punem împreună în prezent să constituie temelia solidă a dezvoltării României în viitor!”, a spus Iohannis.

Continue Reading

BUSINESS

Premierul Ludovic Orban: Din punct de vedere al PIB-ului, România este mai bine cu 2,4% față de media UE în primele nouă luni ale anului

Published

on

© Guvernul României/ Facebook

Premierul Ludovic Orban a declarat că, analizând primele 9 luni, România, din punct de vedere al Produsului Intern Brut, “este mai bine cu 2,4 % faţă de media europeană”, adăugând că perspectivele relansării economice “sunt foarte bune”.

“În toată această perioadă grea pe care am traversat-o cu toţi, am încercat să fim alături de mediul de afaceri, să fim alături de reprezentanţii instituţionali ai companiilor şi împreună, în baza unui dialog constant, să găsim cele mai bune măsuri pentru a putea depăşi cât mai rapid situaţia dificilă creată de pandemia de coronavirus şi pentru a putea să ne pregătim pentru relansare. Sunt convins că lucrurile se îndreaptă într-o direcţie bună, chiar dacă pe trimestrul II a existat o scădere economică importantă, deja, pe trimestrul III am înregistrat o creştere economică de 5,6 %. La analiza pe primele 9 luni, România, din punct de vedere al Produsului Intern Brut, este mai bine cu 2,4% faţă de media europeană, iar perspectivele relansării sunt foarte bune. Sigur că va depinde, în mare măsură, de politicile guvernamentale, de măsura în care Guvernul care va rezulta în urma alegerilor va avea capacitatea de a pune bazele unei relansări pe temelii serioase”, a declarat Ludovic Orban, marţi, la Topul Naţional al Firmelor 2020, ediţia a XXVII-a, citat de Agerpres.

El a adăugat că Guvernul pe care îl conduce consideră că parteneriatul cu mediul de afaceri este “pilonul de bază al relansării”.

“Considerăm că relansarea trebuie să se producă pe baza unei gândiri strategice şi utilizând motoare de creştere economică solide. De asemenea, considerăm că România are oportunităţi care pot fi fructificate, oportunităţi care, unele dintre ele, au apărut chiar în această perioadă a crizei şi avem capacitatea de a fructifica aceste oportunităţi pentru a reuşi cu adevărat să dezvoltăm mediul de afaceri, să creştem numărul de companii, să creştem numărul de români care sunt implicaţi în antreprenoriat, să creştem, din toate punctele de vedere, pe baza iniţiativei economice, pe baza spiritului antreprenorial, pe baza valorizării capacităţilor deosebite pe care le avem, pe baza creşterii competitivităţii, pe baza internaţionalizării şi, în mod evident, pe baza digitalizării “, a mai afirmat Orban.

Premierul a felicitat, în context, companiile premiate la Topul Naţional al Firmelor 2020 pentru faptul că au mers înainte şi au reuşit să obţină rezultate, într-o perioadă dificilă.

Continue Reading

BUSINESS

Klaus Iohannis, mesaj către mediul de afaceri: Vă încurajez să fructificăm oportunităţile create de cele 30,4 miliarde de euro, fonduri europene obținute de România

Published

on

© Administrația Prezidențială

România nu îşi poate permite paşi greşiţi în cursa relansării şi competitivităţii economice, a declarat, marţi, preşedintele Klaus Iohannis, în deschiderea evenimentului “Topul Naţional al Firmelor 2020”, îndemnând mediul de afaceri să ia în considerare şi “oportunităţile create de accesarea fondurilor europene”.

El a susţinut că “scăderea economică accentuată din trimestrul doi al acestui an a fost stopată, sectorul industrial şi comerţul intrând într-o etapă de redresare”.

“Criza nu a trecut şi situaţia actuală cere şi mai multă atenţie şi mai multă prudenţă. Protejarea resursei umane este vitală”, a spus şeful statului, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, “economia îşi revine treptat şi avem perspectiva unei creşteri consolidate în anii următori”.

“Performanţele mediului de afaceri sunt esenţiale pentru dezvoltarea noastră economică. Avem nevoie de companii puternice în România, care să susţină investiţii inteligente şi să creeze locuri de muncă bine plătite”, a subliniat Iohannis şi a susţinut că datele arată o “creştere consistentă a capitalului privat românesc, precum şi a numărului de companii cu cifre de afaceri de zeci de milioane de euro anual”.

Iohannis a punctat că vocea oamenilor de afaceri este deosebit de importantă.

“România nu îşi poate permite paşi greşiţi în cursa relansării şi competitivităţii economice. (…)Este important să facem toate eforturile pentru realizarea de noi investiţii în economia noastră, atât româneşti, cât şi străine, în special în sectoarele în care dispunem de avantaje competitive remarcabile”, a afirmat preşedintele.

Iohannis a vorbit şi de “oportunităţile oferite de fondurile europene”, în acest context.

“Avem nevoie ca ţară să fructificăm toate oportunităţile oferite de fondurile europene. În această perioadă, am lucrat împreună cu Guvernul pentru a avea un plan de redresare şi rezilienţă cât mai bine fundamentat, prin care să accesăm cei 30,4 miliarde de euro obţinuţi de România prin această facilitate”, a arătat şeful statului, care a încurajat operatorii privaţi să ia în considerare şi “oportunităţile create de accesarea fondurilor europene”.

În final, Iohannis a făcut apel, în contextul prezent, la o “mobilizare exemplară a tuturor”.

“Cu toţii trebuie să fim conştienţi de responsabilităţile pe care le avem”, a afirmat şeful statului.

Continue Reading

Facebook

Europe Talks 2020 – Survey

Traian Băsescu4 hours ago

VIDEO EXCLUSIV Traian Băsescu: UE are greutate “atâta timp cât stă braț la braț cu SUA”. Joe Biden va veni la Consiliul European pentru a da semnalul ca America s-a întors în Europa

MAREA BRITANIE5 hours ago

Ministrul Bogdan Aurescu, la 140 de ani de relații diplomatice București – Londra: Românii din Marea Britanie, un catalizator pentru parteneriatul nostru și după 1 ianuarie 2021

COMISIA EUROPEANA11 hours ago

Brexit: Ursula von der Leyen anunță că urmează ”zile decisive” pentru negocierea acordului cu Regatul Unit: Suntem pregătiţi să dăm dovadă de creativitate

COMISIA EUROPEANA11 hours ago

Instrumentul SURE: România va primi zilele următoare 3 mld. de euro de la Comisia Europeană, reprezentând prima tranșă a împrumutului de 4,1 mld. de euro pentru acoperirea măsurilor cu impact social

MAREA BRITANIE11 hours ago

Prințul Charles, la 140 de ani de relații diplomatice România – Regatul Unit: Îmi voi juca în continuare rolul în consolidarea legăturilor dintre națiunile noastre

COMISIA EUROPEANA12 hours ago

Comisia Europeană a publicat un nou plan de acțiune privind proprietatea intelectuală: Este un factor esențial pentru consolidarea rezilienței și redresării economice a UE

COMISIA EUROPEANA12 hours ago

Comisia Europeană ridică un nou pilon al Uniunii Europene a Sănătății prin adoptarea Strategiei Farmaceutice pentru Europa

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI13 hours ago

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Vom propune armonizarea regulamentelor de navigație pentru a fructifica potențialul coridorului Dunăre-Rin, care ar rezolva multe probleme de transport în Europa

COMISIA EUROPEANA14 hours ago

Noile norme privind guvernanța datelor, propuse de CE, vor deschide calea spre spații europene sectoriale ale datelor

Corina Crețu14 hours ago

Eurodeputatul Corina Crețu a semnat manifestul pentru o Uniune Europeană a Sănătății: Trebuie să fie o prioritate națională și europeană

Dacian Cioloș16 hours ago

Dacian Cioloș: Europa este ținută ostatică de două țări, iar Bruxelles-ul trebuie să arate că știe să ia decizii ferme pentru a apăra libertatea și democrația

U.E.4 days ago

Președinția Germaniei la Consiliul UE patronează proiectul fotografic ”Faces of Europe”, un tablou despre toleranță și conviețuirea în pace

Marian-Jean Marinescu4 days ago

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Bugetul politicii de transport nu a fost mărit de Parlamentul European, ceea ce este în detrimentul țărilor din Est

ROMÂNIA4 days ago

Președintele Klaus Iohannis: Voi sprijini solicitările pentru fonduri europene pentru a începe reconstrucția Institutului Clinic Fundeni

Marian-Jean Marinescu5 days ago

Marian-Jean Marinescu: Parlamentul European cere o foaie de parcurs privind trecerea de la motoare cu combustie la cele bazate pe resurse nepoluante pentru a proteja producătorii și consumatorii

Gheorghe Falcă5 days ago

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: Administrațiile locale trebuie să acorde prioritate studiilor pentru reabilitarea termică a clădirilor pentru a primi rapid finanțare europeană

ROMÂNIA5 days ago

MFE a organizat prima dezbatere publică privind reforma sistemului de sănătate, care poate atrage investiții de 6 mld. euro

ROMÂNIA5 days ago

Premierul Ludovic Orban: Comisia Europeană a aprobat acordul România-SUA, care permite construcția reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă cu parteneri strategici din Statele Unite și UE

Marian-Jean Marinescu6 days ago

Marian-Jean Marinescu, raportor pentru Cerul Unic European, speră ca finalizarea dosarului „foarte complicat” să soluționeze cele 27 de monopoluri pe controlul traficului aerian din UE

PARLAMENTUL EUROPEAN6 days ago

Eurodeputatul Victor Negrescu recomandă crearea unei echipe ministeriale de experți în atragerea fondurilor europene pentru ca România să valorifice cele 80 mld. EUR pentru redresare

Advertisement
Advertisement

Trending